Po kolika km měníte řetěz a kazetu…orientačně, je to samozřejmě individuální podle opotřebení a zacházení, ale poraďte. Díky
Po kolika km měníte řetěz a kazetu…orientačně, je to samozřejmě individuální podle opotřebení a zacházení, ale poraďte. Díky
až měrka nebo šuplera ukáže že je řetez KO
a kazeta když na ní zajetý řetěz střílí.
:-)
retez tak do 1500 km, zivotnost kazety zatim pocitam na 4 retezy… no a delam to tak, ze koupim 4 retezy, kazetu a ty 4 retezy se snazim pravidelne tocit po nějakym intervalu najetych km (400 km?), ale ted v tom mam bordel, km nesleduju, takze to menim, kdyz je chut a retez pro jistotu premerim aspon suplerou… vyhovuje mi to tak vic nez jezdit jeden retez do konce jeho zivotnosti
Zdar, tak jsem si přeměřil řetěz a 133,15mm. To jsem asi neudělal dobře, co? Mám rovnou objednat novou kazetu?
Ne jestli jsi ochoten se smirit tak se 100 – 200 km zabehem retezu, kup nejaky mekci ve stylu HG 53, otocis jeste klidne dva. Ale hlidej si uz prevodniky.
Jsem vůl, si furt říkám jak prd najezdím a pak na něm mám 2,5 tis. Kazeta byla nová. Uvidím co to udělá když na ní hodím PC 971 a když tak tam dám novou XT kazetu, než abych zase dokuchal převodníky. Ty jsou skoro nové.
Prevodniky budou v cajku, zkontroluj, jak se zuby lisi na nabezne a tazne strane, jestli se nelisi, tak to neres, jen do budoucna uz moc neprekracuj tech 133.15 mm.
Ja jsem kdysi v mladicke nerozvaznosti vytahal retez tak, ze mel snad 135, neuveritelne, proti novemu byl na 110 clancich snad o 4 clanky delsi. Prevodniky uz byly jak cirkula, ale jeste by se daly jezdit, byly to nejake obyc Altus, tak jsem je vymenil.
Mám rekord 135,8 :-D Na prvním kole, o které jsem se vůbec nestaral a slouží jen jako prostředek na nákup do obchodu.
Až se sjedou do té míry, že se nebude dát na kole jet.. Pak vyměním řetěz i kazetu..
a rovnou i prevodniky…
Tak to vyjde, zároveň i s klikama, uvidím jestli 4hran nebo HT 2 :-)
tak nějak.měním po cca 12000km řetěz+kazeta absolutně žadny problem (sram 971 + sh XT)
Trochu off topic, ale když už je tu téma řetězu … :-)
Jaké máte zkušenosti se sramem 951 v porovnání s HG73 od Shimana. Já sram beru poprvé, abych to testnul, jestli mi nevydrží dýl. Ta 73 je mi schopná dávat tak plus mínus 1kkm.
Kdyz uz nechces Shimano tak C9 to je nejlepsi retez cena/vykon…
vydržel stejně jako mi vydrží HG73 … ale fakt že byl ježděnej jenom v bordelu. najeto 1800 km, na HG 53 a 73 najedu cca 1500km …
koupil jsem na letošek ještě jednou C9 tak uvidím jak na tom bude letos :)
Ne, že nechci shimano. Jen jsem chtěl zkusit něco jiného. Ta C9 je o něco dražší, ale asi jí příště prubnu. Někde jsem tu četl, že je schopná najet i 3000.
Za mě C9 ne! Byl sem s nim nespokojen…né teda co se výdrže týká, ale chod měl hroznej…
To je velmi individuální záležitost. Obecně nejvyšší výdrž má C9tka, na ní najedu i několika násobně (2×, 3×) víc, než třeba na HG93. Kolik km to je otázka váhy, stylu používání (kopce, roviny), podmínek (sucho, bláto sníh) … prostě individuál.
Orientačně jsem na C9 po roce měl najeto cca 8000 km a měnil jsem ho, měrka byla na zapadala mezi prvním a druhým zoubkem. To samé jsem měl na HG93 po necelých 2000 km (1–2 zoubek).
Na jednu kazetu točím 3 řetězy. Měním je cca po 100–200km. Mám na nich rychlospojku.
tak ty jsi taky hustej :-)
to je vtip? to se ten řetěz nestihne ani zajet :-D
šak je nevyhazuje po 200, ale točí je dokola.
Jj. Přesně tak. Už to tady někdo psal, že točí na jedné kazetě víc řetězů. Někdo 3, někdo 4. Výhoda je v tom, že se postupně vytahují všechny a pastorky se zabíhají s vytahováním řetězu. Tak se nestane, že po výměně za úplně nový řetěz, kdy se na kazětě odjely např. již dva řetězy na konec jejich životnosti, nezačne kazeta tzv. „střílet“.
Po každém cyklu vždycky řetěz pořádně vyperu, namažu, vydrží mnohem déle.
No po 100 – 200 to bych měl pomalu po každé letní vyjížďce
Vždyť právě. S rychlospojkou to není přece práce déle jak na 2 minuty.
vydrží mnohem déle – to je kolik? Aspoň jak králiček Duracell?
Přesný počet kilometrů nevím. Nějaká zázračná hodnota to asi nebude, ale kdyby to bylo alspoň o 1/4, tak to za to stojí, ne?
No nevim. 9tkovej retez stoji cca 300 Kc a vydrzi mi v prumeru 1500 – 2000 tkm. Tocit to po kazde vyjizdce bych teda nechtel.
Minimalizuje se efekt toho, že to bude na kazetě po 3. výměně řetězu střílet. Někdy kazeta začne střílet už u 2. řetězu, tak si to přeber. Zajedeš naráz 3 řetězy na jednu kazetu bez problému, pak měníš komplet.
To abych si bral na vyjížďku vždy náhradní řetěz :)
To seš teda frajer, že najedeš na MTB na jednom tréninku 100–200 km.
Ahoj, dovolím si obnovit vlákno.
Již dlouhá léta praktikuji na svých kolech ježdění řetězu buď tzv. do smrti nebo naopak pravidelně měním. Tuhle mi kolega rikal, ze retez mění cca po cca 600 km, pak dá nový a takhle prý otočí na jedné kazete při zachování dobre funkcnosti cca o 1–2 řetězy více než dříve, což odpovídá přibližně 2000 km na jednu kazetu. Už se to nahoře ve starém vlákně trochu probíralo, ale přece jen by mě zajímal současný pohled a zkušenosti místních znalců, zejména s ohledem na masivní rozšíření pohonu 1×neco (a často drahých kazet). Díky
Pár dní už se to řeší hned vedle v tématu „smysl měření řetězu“ koukni tam
Tu je aktuálne vkakno kde sa yo rozoberá
Díky, toho jsem si nevšimnul.