• koniq

    Čau,

    mám dotaz na lidi, co nalítají za rok cca 6000+ km. Kolikrát do roka měníte řetěz / kazetu? Dnes jsem byl v jedné prodejně v Pze nechat vyměnit řetěz na MTB a řekli mi, že potřebuju novou kazetu (najeto cca 1200 km na řetězu, 1800 km na kazetě, původní řetěz se trhal, měnil jsem ho po 500 km).

    Prý řetěz měnit cca po 1k km a kazeta vydrží 2–3 řetězy. Tzn. že pokud nalítám ročně 6k km, chce to 6 řetězů a 2 kazety (řetěz mě stál 750, kazeta 1350 = 2100 Kč)? Zdá se mi to nějaký přehnaný, tak se chci zeptat, jak měníte vy?

    0 0
    • Mira2261  

      Řetěz vydrží průměrně 1k km někdy víc někdy méně u kazety nevím.

      0 0
    • Gabbo  

      retez podle merky, nekdy vydrzi 1500–2000 a nekdy staci dat retezu zabrat v desti a bahne a muze to byt 400–500.. no a kazeta vetsinou kdyz si retez nesedne a po tech 30 km..

      0 0
      • standoslav  

        Kup si měrku, měň včas a ušetříš na kazetě.

        0 0
        • Gabbo  

          Vsak to pisu ze mam merku a menim vcas, kazeta mi rozhodne vydrzi vic nez 3 retezy..

          0 0
    • BLACK1E  

      Když budeš vozit lepší řetězy a měnit je opravdu poctivě včas tak lepší kazeta vydrží i přes rok.. Já to už vzdal, vozim celej rok jeden řetěz na jedný kazetě. Vyjde mi to o malinko levněji a stejně mi nebaví se s tím montovat

      0 0
    • MirosPikos  

      Čísla jsou k ničemu. Každej jezdí trochu jinak. Větší nebo menší silou a více či méně kříží řetěz. Dost bude taky záležet na terénu a v jakém stavu řetěz bude.

      Mě vychází nejlíp točit 3 – 5 řetězů. Třeba je po 600 nebo 800 km střídat až bude mít každý těsně před smrtí. Takhle jsme dal na kazetě 10k km a převodníky jsou přitom v cajku a letos začaly s novou kazetou a další sérií řetězů.

      Řetězy jezdím PC971, kazetu PG970 a převodníky SLX. Takže i cenou jsem docela v pohodě a přitom jsem netrhl řetěz ani nepamatuju. Což přičítám hlavně rychlospojce a vyhnutí se nýtování. Řetězy pouze zkracuju, takže se vyhnu nekvalitnímu spojení, kde se to pak lidem často rozpojí.

      0 0
      • hovanec  

        Taky praktikuju a kazeta vydrží mnohem déle, protože se zamačká postupně. Převodníky nic nepoznají, řetěz se defakto vytahuje, ale trvá to delší dobu. Mám metodu dohánění délky řetězu, tzn. že mám řetězy označené (v bedně má každý kastlík) a při posunu o jeden zoubek točím další v pořadí. Až je poslední v řadě na posledním, měním celý komplet.

        0 0
      • Hornet  

        Robim to tak uz roky a funguje mi to spolahlivo :-)

        Nova kazeta, tri retaze(mozu byt 4–5) HG53(staci) a tocim ich postupne po 1000 km. Teraz som zhadoval kazetu pri 15 000km, takze tie retaze vydrzali 5000. A kazeta bola este celkom v pohode, zuby neomackane, vydrzala by este dost.

        Je fakt, ze sa snazim nejazdit v blate, vtedy to odchadza pred ocami…blato odrovna retaz aj po menej ako 500 a kazetu 3–5tis. rovnako prevodniky.

        0 0
    • pee.tr  

      Pokud chceš uhlídat délku řetězu, tak to přibližně tak, jak píšeš může vycházet. Na druhou stranu se na výměny můžeš vykašlat a jezdit jednu kazetu a jeden řetěz až do zničení (začne střílet) a pak vyměnit najednou kazetu i řetěz. První variantu jsem praktikoval, když jsem měl nový kliky s převodníkama. Teď, kdy jsou už sjetý, a nebojím se, že je „přejetým“ řetězem oddělám, tak volím variantu číslo 2. Při první variantě jsem měnil řetěz cca po 1500km. Teď už má řetěz minimálně 4000km a kazeta (SLX) cca 8000km a stále to jede bez potíží.

      0 0
    • Marsve  

      Řetěz se mění až šupléra/měrka ukáže, kazeta se mění když na ní střílí novej řetěz. Záleží na stylu jízdy, počasí, kvalitě řetězu…

      Já osobně dělám průměrně asi 1600 km na řetěz, XT kazetě odhaduju max. 15000 km a pak půjde na zimáka, teď má přes 12000 a semtam při řazení už cítím, že jsem chytil ožužlanej zub.

      0 0
    • Chosse007  

      ahoj je taky docela dobré každých cca 200km čistit řetěz poctivě a pak vydrží déle

      0 0
    • cyklista30  

      Tyjo to sou ty dnešní kazety z cukru nebo co s nima děláte?

      Kroutím na 8s kazetě už 30 000 km – před měsícem sem dával novej řetěz a sedl si jak prdel na hrnec – žádné střílení se nekonalo – na předchozím řetězu C9 sem dělal kolem 5000km, ale neměli zrovna, tak sem vzal nějakej celoniklovanej BBB za 450,– levný šméčko, ale snad 2 tisíce vydrží.

      Kdybych měl životnost kazety tak mizernou jak tu píšete vyprd bych se na nějaký měnění řetězu a jezdil bych to dokud se nepřetrhne nebo nebude dělat velkej bordel a pak bych to vyměnil celý – musí to vyjít levněji.

      0 0
      • hovanec  

        Tak k tomu nemám co dodat…jdu dát kazetu do kbelíku s vodou a počkám do rána, snad budu mít štěstí. :)

        0 0
      • KubaBajk  

        No, pokud máš vpředu dvojplacku a vzadu Rohloffa na cyklostezkovém krosu, tak bych tomu i věřil.

        0 0
      • Vilém  

        Tady je rec o horskem kole.

        0 0
        • cyklista30  

          Já se ale taky bavím o horském kole – Sada STX-RC klasické 8 kolečko předek jezdím bez přesmyku jako jednopřevodník. Čekal sem teď při výměně řetězu, že kazeta už bude vyjetá, ale sedlo si to krásně tak vesele valím dál :) Asi kupujete nějakou čínu z pozinku :D

          0 0
          • Vilém  

            Tva cisla udivuji jako vzdy, jses proste dobrej.

            0 0
            • cyklista30  

              Jsem tě někdy udivil nějakým číslem? Můžeš být konkrétní?

              0 0
              • Vilém  

                Omlouvam se, toto jsem si popletl s jinym nickem.

                Takze me udivuji jen cisla co se retezu a kazety tyce.

                0 0
                • cyklista30  

                  Nic se nestalo – jen sem se lekl, že bych se tu stihl s někým pohádat.

                  No řekl bych, že to není tak k neuvěření – kazeta – je ocelová a v podstatě neodlehčovaná taky 8s takže materiálu je tam prostě víc než na dnešních 10s kazetách a obecně tato sada měla výdrž – jsou tu tuším o ní i nějaká vlákna.

                  Co se řetězu týče na Shimana sem většinou dělal 1500km pak jsem bral řetězy od Campagnolo a ta C9 – je na 8–9 a má velkou výdrž což potvrdí každej žiletkář, že natočit na ten řetěz 5000 je v podstatě standard – žádné sci-fi.

                  Dále celou sestavu pravidelně čistím a mažu – takže od toho se odvíjí dobrá životnost.

                  To BBB nevím – mám ten řetěz prvně vzal sem ho jako nouzovku, ale prodejce mi tvrdil, že na tom dělá pravidelně víc jak na shimanu tak když mi shimano dává těch 1500 tak tady čekám aspoň 2000. Jinak kdybych nepotřeboval řetěz nutně vzal bych zas C9 ta se vážně vyplatí a lepší řetěz sem ještě nejel co do životnosti.

                  0 0
      • Jezevec70  

        Tohle můžu částečně potvrdit.

        Na krosu, jezdil jsem na něm do práce, sice po silnici, ale za každého počas – voda, sníh… Vydržel řetět HG-70 zhruba 3500 až 5000 km, kazeta klidně i těch 30kkm. Tedy 8-mička. Teď na bajku vozím HG-53, životnost 1500 – 2700 km, kazeta má zatím 13500 a v pohodě (9).

        0 0
        • cyklista30  

          Máš tedy ještě lepší životnost řetězů než já. Těch 5000 sem dal na C9 – campagnolo u shimana to bylo cca 1500 a sram 2000.

          0 0
    • pelhrimov  

      Jestli najezdíš 6t ročně, tak také můžeš měnit řetěz jen na začátku sezóny s kazetou. Při dojíždění do práce to tak dělám, dávám HG-53 a levné devítkové kazety Deore a lacinější. Nebo to uděláš dvakrát. Tento servis si dělej sám, jinak se nedoplatíš. Řetěz stojí do 250 Kč nedávno stával 198 Kč a třeba devítková kazeta je cca za 370 Kč. Podle mne je lepší být o generaci zpět, noviky jsou drahé.

      0 0
    • Ricci  

      retaz 1500–2000km,kazeta v pohode zmakne 4 retaze

      0 0
    • mi-psi  

      dokavaď tam jsou zuby, tak to funguje.. :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.