Výměna řeťezu a následovné spřeskakování na kazetě

206 nepřečtených
  • Aira666

    Zdravím, vím že se tu tenhle problém už několikrát řešil a že je to „debilní dotaz“, ale raději problém popíšu znovu, abych měl jistotu. Mám tedy kazetu, kliky, přehazovačku, přesmykač a řeťěz Deore XT 3×10 od letošní sezóny nový, po najetých cca. 1600km jsem vyměnil řeťez (HG-94) abych co nejvíce šetřil kazetu a převodníky, po výměně řetězu jsem znovu seřídil přehazovačku a vyjel do terénu a problém nastal. Při záběru na kazeťě přeskakuje řeťez z nejmenšího pastorku (nejblíže rámu) o stupeň výš, chtěl bych znát postup, čím začít a jak bych se tomu mohl příště vyvarovat. Díky za odpovědi.

    0 0
    • pedr64  

      jestliže předtím vše fungovalo, tak jsi to tím seřízením asi rozšteloval…špatně nastavený spodní doraz, přepnuté lanko

      0 0
    • RendyD  

      Povol trochu bovden(tím, že budeš přitahovat seřizovací matku), případně povol doraz.

      0 0
    • mi-psi  

      proč si šťoural do přehazovačky, když to fungovalo? Problém bude mezi sedlem a řidítky.

      0 0
    • bucivoj  

      Ahoj.Podle mě to je tím,že ten starý řetěz který měl najeto těch 1600km tak to nejmenší kolečko už trochu načnul a proto ti to přeskakuje.Mě řetěz vydrží cca 800km a je už na hranici.Jezdím HG93 a SLX kazetu.Mám na této kazetě nasazený druhý řetěz a cca před dvěmi týdny jsem tam zkoušel dát nový (třetí) řetěz a při tom jsem zjistil,že mi to s novým řetězem přeskakuje(stří­lelí) na třech nejmenších kolečkách na kazetě,takže to už kašlu a tuhle sezonu na tom dojedu.Na konci sezóny budu stejně měnit kliky,takže to vyměním jako komplet kliky+kazeta+žetěz.

      Jinak,vždycky,když jsem nasazoval nový řetěz na jetou kazetu,tak mi to na tom jednom z nejmenších koleček na kazetě přeskakovalo a to i když jsem ten „starý“ řetěz pečlivě měřil měrkou i šuplerou a měnil ho i při nedosaženému konci životnosti (měrka/šuplera)­.Takže pak jsem to řešil (na radu kamaráda) tak,že jsem to kolečko,které přeskakovalo chvíli nepoužíval.Řetěz si po určité době sednul a pak,když jsem ho začal používat,tak to nepřeskakovalo.Zkus tohle a uvidíš.Jinak,když přehazovačka fungovala s předešlým řetězem,tak při změně řetězu není přeba žádného velkého seřizování,aspoň u mě :o)

      0 0
      • Alibaba  

        Mě tedy nový řetěz vřdycky nepřeskakoval…Ono záleží na tom jakou máš možnost využívat 11/12 zubů.

        Bych se přikláněl k tomu rozhození, při pouhé výměně řetězu není co na přehazovačce štelovat.

        0 0
        • bucivoj  

          Tak já takové štěstí s řetezy neměl :o)Jde taky o to,co myslí tím „přeskakováním“.Já mám na mysli to,že mi ten řetěz přeskočí při větším zatížení.Když to třeba rvu,ale na normální přesun to nevadí…Já jezdím dost silově,takže bohužel ten řetěz trpí…Zkoušel jsem i HG93,ale žádná změna se nekonala.Na konci sezóny zkusím zainvestovat do lepší kazety a uvidí se :)

          0 0
          • Rychlej turista  

            Pokud k malým pastorkům neřadíš velkou pilu, ale malou, tak blbě řadíš a ne, že jezdíš silově. Pak si nestěžuj, že nemáš štěstí na řetězy. Jediný způsob, jak megahustě prodloužit životnost kazety a řetězu je jezdit velkou pilu, co to jde. Po 800 km prostě odepsat 11 a 12 pastorek není možné, na to s velkou pilou nemáš ani v případě, že bys žádné jiné převody nejezdil ani do kopce a to už by byla sakra silová jízda. Pokud teda nemáš přes 100 kg a 2 metry.

            0 0
            • bucivoj  

              No nevím,tak si špatně řadím,ale jezdím tak,jak je to pro mě nejpohodlnější a nejúčinnější.Jak tak přemýšlím,tak velkou pilu dávám tak na silnici,když se někam přesouváme,ale v terénu určitě ne.

              0 0
            • bucivoj  

              Jak jsem už psal,z velké pily padá řetěz mezi kliku..

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
      • MlokCZ  

        Nedrť příště tak nízké kadence :-)

        0 0
        • bucivoj  

          Kadence není nizká :o)

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak potom musíš jezdit strašně rychle, jinak nemůžeš mít nejvíce opotřebované tři nejmenší pastorky.

            Ještě bys tedy pomhl jezdit hodně na střední placka a malé pastorky místo abys řadil velkou placku.

            0 0
            • bucivoj  

              Právě to je ono!Nějčastěji jezdímm střední placku a řetěz lítá na kazetě nahoru a dolů.Zatím jsem neměl problém s tím,že by mi někdy řetěz střílel na někjakém větším kolečku.Vždycky to bylo na těch malých (nejmenší až předpřeposlední)

              0 0
              • MlokCZ  

                Střední placka + nejmenší pastorky → nejlepší způsob jak co nejrychleji zničit kazetu a zkrátit životnost řetězu.

                Kdybys místo těhle převodů řadil velkou a k tomu příslušný pastorek (aby převod byl stejně těžký jako na té střední), tak všechno vydrží mnohem déle.

                0 0
                • bucivoj  

                  To mi je sice jasné :o),ale jel jsi někdy na Čantorii nebo na Lysou na velkou placku? :o) Zase až takový frajer nejsem :o)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Píšu stejně těžký převod místo těch převodů střední placka + ty nejmenší pastorky, které nejdříve odděláš.

                    O tom abys řadil velkou placku místo lehkých převodů (když máš na střední zařazené větší pastorky) jsem nepsal ani slovo.

                    V Beskydech je tohle mnohem snažší si hlídat než mimo hory, kde jsou kopce krátké a je to zvlněné (pár metrů nahoru, pár metrů dolu). V Beskydech jsem na střední placku a nejmenší pastorky neujel téměř nic. Do výjezdu v sedě střední placka a velké pastorky nebo malá placka a větší pastorky a do sjezdů velká.

                    Na Lysou jsem jel jen 2× a už si nepamatuju co jsem přesně měl celý kopec za převody a jestli jsem tam v nějakém mírnějším úseku (nahoru jsem to jel jednou celé po asfaltu a jednou asi z půlky po asfaltu) na asfaltu při jízdě ze sedla velkou + větší pastorek taky neměl (je poměrně pravděpodobné, že ano, konkrétně si to fakt nepamatuju).

                    0 0
                • bucivoj  

                  Bohužel můj styl jízdy je takový jaký je.Jezdím v Beskydech.

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Asi znám jiné Beskydy, protože v nich jsou 11 a 12 pastorek prakticky zbytečné. Pokud teda nejezdíš po asfaltu.

                    0 0
                    • bucivoj  

                      Takže ty při každém mírnějším sklonu trasy směrem dolů dáváš hned velkou pilu?

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                • bucivoj  

                  Už se koukám,ta jsi z Plzně :o) tTak už chápu.Byl jsem tam teď na VeloCampu :o)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Teď tedy nevím co chápeš. Pokud jde o výdrž řetězu, tak když jezdím dovolené do hor včetně Beskyd (už po mnoho let odjezdím každý rok aspoň 4 týdny dovolené na biku a skoro vždy v horách), tak se mi výdrž řetězu nijak nezhoršuje.

                    Sice jsou tam větší kopce, které řetězu dají o něco větší záhul, ale právě tam se snáze vyhýbá ježdění malých pastorků. Na Plzeňsku je hodně situací jak je to jen zvlněné a žádné kopce jako v Beskydech, kdy se mi na tu krátkou chvilku velká řadit nechce a střední a nejmenší pastorky občas řadím (i když i tady se to snažím omezovat).

                    0 0
                    • bucivoj  

                      No nevím,zřejmě řadíš jinak než já :o) Já prostě nejčastěji řadím střední pilu.POdle mě to je nejčastější převod u všech.Když jedu po hřebenu,tak tam přece nebudu dávat velkou placku a čtvrté kolečko zvrchu jen proto,abych šetřil řetěz a kazetu.To bych pak pořád řadil jako lulin

                      0 0
                      • nox159  

                        v cem vidis problem… jezdit stredni placku a celou kazetu je blbost…

                        ja jezdim na velkou + vsechny pastorky, na stredni jen nejvyssi 4ry a na malou taky nejvyssi 4 pastorky a nemam s tim zadny problem…

                        pokud by to slo tak bych vozil 40zubuvou velkou pilu a k tomu jen 22malou a bylo by to super jen presmyk nevezme tak velky prechod asi… :(

                        0 0
                        • bucivoj  

                          Jezdíš velkou pilu a největší pastorek na kazetě?

                          0 0
                          • nox159  

                            samozrejme…

                            ale dneska jsem nahodil novou velkou pilu a ma trochu vyssi zuby ( testuju ji tedka – pro mistni je to pila kterou vyrabi bracha od pepika saxu :D) takze tam to dela trochu binec ale to se srovna :)

                            0 0
                            • bucivoj  

                              Aha,tak to já nikdy,možná jen omylem…Při tomhle převodu dostává přehazovačka pěkně na prdel!

                              0 0
                            • bucivoj  

                              Tomu se říká křížení řetězu!

                              0 0
                              • nox159  

                                kdyz myslis… ale mi retez vydrzi dost dlouho nepada mi z velke pily nemam sjete male pastorky a prehazovacka to bere uplne v pohode… :)

                                0 0
                                • bucivoj  

                                  Ale nevíš co je to křížení řetězu :o) Takhle se určitě neřadí.Takže řadíš i opačně?Nejmenší pastorek+nejmenší pila? :o)

                                  0 0
                                  • nox159  

                                    z toho co jsem napsal by sis mel vyvodit ze ne :)

                                    proste co jde, jedu na velkou pilu…

                                    pokud je nejaky prevod „duplicitni“ tak je lepsi ho jet vzdycky na vetsi pilu…

                                    32×32 = 1:1

                                    22×22 = 1:1

                                    prevody jsou stejne ale je lepsi jet tu prvni variantu…

                                    0 0
                                    • bucivoj  

                                      Křížení se tomu říká proto,že když zařadíš velkou pilu a největší pastorek,tak když se na to podíváš tak uvidíš,žeto není vůbec v ose a že je to max vyosené.Tak dostává kazeta i řetez nejvíce na prdel :o)

                                      0 0
                                      • nox159  

                                        rikam ti znova že ne :)

                                        nevim o cem me presvedcujes porad :)

                                        pokud das na kazete jen cca 2000km nebo kolik tam presne pises tak by ses nad sebou mel zamyslet protoze asi delas neco spatne ty a asi ta tvoje kazeta a retez dostava hodne na prdel :D

                                        0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Nesmysl, je to přesně opačně.

                                        0 0
                                        • bucivoj  

                                          Jak je to opačně?

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            S tím kdy dostává kazeta a řetěz na prdel. Na velká + větší pastorky nedostává a na střední a malé pastorky (stejně těžké převody) dostává.

                                            0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Opačně je to totální hovadina, to jsou přesně převody, které všechno nejvíce ničí (ne kvůli tomu křížení, ale kvůli tomu, že vepředu jedeš velkou, což dělá největší tah v řetězu a k tomu malé pastorky co nic nevydrží).

                                    0 0
                                    • pepek  

                                      malou…

                                      0 0
                                    • JSt  

                                      zas malyma pastorkama setris orech. to si nevyberes. :-D

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Ořech ale šetřit nepotřebuju.

                                        Ořechy neničím vůbec. Uvidím teď na Red Metal 29 XL. To z důvodu, že čekám, že na těhle kolech dám nejvíce kilometrů aniž bych přešel na jiná (nejvíce jsem zatím měl na jedněch kolech necelých 20tis. km a ořech v pohodě, teď čekám, že těch 20tis. km překročím pokud je náhodou nezničím dříve jinak).

                                        0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                              • Rychlej turista  

                                Tomu se neříká křížení řetězu, ale španěl :-D

                                0 0
                              • MlokCZ  

                                Ano, tomu se říká křížení řetězu, které ovšem ničemu nevadí a naopak tu životnost řetězu/pastor­ků/převodníků prodlužuje.

                                0 0
                                • bucivoj  

                                  a já si celou dobu myslel,že křížení řetězu je špatně!

                                  0 0
                                  • nox159  

                                    a ostatni ti tu celou dobu rikaji ze ne :D

                                    0 0
                                    • bucivoj  

                                      Tak,tak,ale řadit takhle nebudu.Některé návyky se nedají potlačit :o)

                                      0 0
                                  • Rychlej turista  

                                    Křížení řetězu pouze není ideální, nic víc. Špatně (pro řetěz i kazetu) je jezdit malé pastorky, pokud lze při stejném převodu použít větší.

                                    0 0
                                • JSt  

                                  ze nicemu nevadi je odvazne tvrzeni. se zkrizenym retezem saltr hur radi a je vetsi pravdepodobnost, ze retez ztrhas.

                                  0 0
                                  • Rychlej turista  

                                    U kříženého řetězu pouze vzrůstá riziko roznýtování při řazení. Pro člověka který umí řadit, je toto riziko nevýznamné a významně roste až u řetězu, který je po smrti. Takové řetězy se ale dojíždějí na plečce, takže to zas až tak nevadí, počítá se s tím. Po prvním roznýtování řetěz zkrátím a po druhém nasazuji nový mrtvý, který z tohoto důvodu už vozím s sebou :-)

                                    0 0
                                    •  
                                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                      0 0
                        • pitos  

                          Takže pokud vozím pilu 32/22 tak na malé pastorky neřadit řaději vůbec?

                          0 0
                          • nox159  

                            ale on nema 32/22 :)

                            0 0
                            • pitos  

                              to já vím ale vozím to já, tak bych se třeba něco přiučil:)

                              0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                              • nox159  

                                takhle to bylo mysleno tohle bude platit i na tvoji variantu :)

                                //pokud je nejaky prevod „duplicitni“ tak je lepsi ho jet vzdycky na vetsi pilu…

                                32×32 = 1:1

                                22×22 = 1:1

                                prevody jsou stejne ale je lepsi jet tu prvni variantu…//

                                0 0
                                •  
                                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                  0 0
                                • pitos  

                                  Ja jsem si naštěstí problémy se sjetým řetězem,kazetou a převodníky vyřešil už dávno a tyto problémy se mě už skoro netýkají.

                                  Jednou za rok koupím nový řetěz s kazetou a co dva roky i nové převodníky.Při mém nájezdu km mi to vyhovuje,neře­ším,jen mažu, jezdím a při zimní údržbě vyměním.

                                  0 0
                                  • bucivoj  

                                    Taky to takhle budu dělat :o)

                                    0 0
                                    • pitos  

                                      Mě to měření řetězu prostě nebaví, nechci to řešit.Kdysi jsem to tak dělal a pak jsem přešel na tento způsob a tak jezdím už asi 7let a měnit nic určitě nebudu.

                                      0 0
                                      •  
                                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                        0 0
                                      • nox159  

                                        tak ono je to o tom jake mas kolo kolik do ceho investujes jaka vybava… co od toho cekas a jak jezdis…

                                        v tvojem pripade se ti to mozna vyplati… ja to tak resim jen na silnici protoze tam jsou retezy drahe a kolo je ve srackach takze nersim a jezdim :) kazetu uz jsem mel menit davno retez taky a na velke pile ty zuby nesjedu do konce zivotnosti kola takze bez problemu…

                                        0 0
                                        • pitos  

                                          Kazeta i řetěz SLX.

                                          Neřeší zda mi to vyjde finančně lépe nebo ne.Také vím že by mi to vydrželo většinou více než ten rok, ale mám rád jak vše funguje jak má a tak to provizorně po cca roce měním.

                                          Nájezd tak 3–4t ročně,95% terén…les, hory.

                                          0 0
                                      • bucivoj  

                                        Já mám dvě kola:jedno do práce,druhé na hory.Do práce jezdím jen po silnici (tady hltám km) a bike je čistě na terén.Pracovní kolo udělalo loni 6000km bike 3500-z toho 80% terén.

                                        Asi nejezdím v terénu to,co tady někteří kluci,kterým ten řetěz vydrží tak dlouho.

                                        0 0
                                        • nox159  

                                          a co teda jezdis? to mi teda rekni :)

                                          0 0
                                          • bucivoj  

                                            Nejraději mám trasu Velká Čantorije-Jablunkov po červené.Prudké výjezdy-prudké sjezdy.Tuhle trasu jezdím nejčastěji.Znáš ji?

                                            0 0
                                            • nox159  

                                              neznam ale prozrad jake mas kolo to dost napovi

                                              jinak pokud jsi hustokruty frajer ve sjezdu tak to nema s retezem nic spolecneho :)

                                              a pokud teda jezdis prudke vyjezdy tak proc mas sjete ty male pastorky?

                                              0 0
                                              • bucivoj  

                                                Protože podle mě se síla na otočení na větším pastorku rozloží na více článků řetězu a proto větší pastorky vydží více než menší,tak jako u předních převodníků.Nebo si to myslím špatně?

                                                0 0
                                                • nox159  

                                                  ja se ptam ale na neco uplne jineho :D

                                                  jezdis prudke vyjezdy na maly prevodnik a nejmensi pastorky ? pokud ano tak to si teda poradny frajer to ty kopce pak letis rychlosti pres 20km/h :)

                                                  0 0
                                                  • bucivoj  

                                                    No nic,tohle nemá konce :o)

                                                    0 0
                                                  • nox159  

                                                    dochazeji argumenty nebo v cem je problem ? :)

                                                    0 0
                                                  • bucivoj  

                                                    Podívej,já neřeším,jestli mi řetěz vydrží 800 nebo 1200 km,jen potřebuju,ať vše funguje tak jak má.

                                                    0 0
                                                • DaSnail  

                                                  možno je to tým, že šlapeš strednú pilu a male pastorky tam, kde sa dá dat velká a pomer zostane cca rovnaký

                                                  0 0
                                                  • bucivoj  

                                                    To je taky možné .Jak jsem ale psal,zkusím to řazení změnit a uvidím :o)

                                                    0 0
                                                  • nox159  

                                                    si precti co si psal, ze nic nebudes menit ze se ti tak radi dobre… a o tom se tady celou dobu bavime ze tam mas prat velkou…

                                                    skoda slov :(

                                                    0 0
                                                  • bucivoj  

                                                    Napsal jsem že zkusím a uvidím :o) Nenapsal jsem,že každopádně od této chvíle budu takhle jezdit :o) Možná jsem se celou dobu mýlil,ale to si nemyslím :o)

                                                    0 0
                                                  • Rychlej turista  

                                                    jj, univerzální rada – „Per tam velkou!“ :-D

                                                    0 0
                                                •  
                                                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                  0 0
                                              • bucivoj  

                                                Jsi z Kopřivnice,to není tak daleko.kdyby jsme se někdy domluvili,tak tam můžeme pojezdit a uvidíš :o)

                                                0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                          • DaSnail  

                            možeš, s najvačšou plackou jakú máš k dispozícii, ne s druhou najvačšou ;o)

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            V takovém případě to jinak nejde. A víš proč takové převody jezdíš, takže máš důvody, které převáží o něco menší životnost.

                            Pak je to v pořádku.

                            Ale když už někdo vozí trojplacku, tak je to blbost.

                            0 0
                        • RendyD  

                          Ty jezdíš velkou a velký pastorek? To křížíš řetěz jako prase, ne? Jezdím velkou a malý 3–4, střed střední pastorky a malou zase 3–4 velký…

                          0 0
                          • nox159  

                            tak to ti nezavidim…

                            0 0
                            • RendyD  

                              Důvod? Vždycky jsem měl zato, že když mám na indikátorech tři chlívky, tak se mám zhruba pohybovat v odpovídajících chlívcích na každé straně. A ne, že mám rvát všechno na velkou pilu.

                              0 0
                              • pepek  

                                Důvodem je menší síla v řetězu při použití velké pily a při stejném převodu

                                0 0
                                • RendyD  

                                  To chápu, ale nejde mi o vytahání řetězu, ale spíš o tlaky do nýtů kvůli křížení. Na malou pilu jezdím minimálně, většinou velká a střední, ale řadit velká pila a velký pastorek mi přijde jako prasení.

                                  0 0
                                  • nox159  

                                    retez jsem za celou dobu co jezdim vice, cca 5 let nikdy nepretrhl :)

                                    0 0
                                    • RendyD  

                                      Já za těch cca 20 let taky ne a řekl bych, že mi komponenty i dost vydrží. Je fakt, že nejezdím silově, ale spíš využívám řazení, když už ho tam mám.

                                      0 0
                        • MlokCZ  

                          Tohle je pro životnost všeho nejlepší. Takhle extrémně to ale pro pohodlí nedodržuju. Na střední jezdím rozsah větší. Vyjímečně na pár metrů ta hodím na střední i ty nejmenší pastorky.

                          A na velkou většinou končím na druhém až třetím největším pastorku. Nemám rád zvukový projev velká/velká.

                          0 0
                          • nox159  

                            byl to extremni priklad ale vicemene to tak jezdim… ono je to i dane tim co jezdim nebo stylem jizdy co je vicemene rovina nebo mirne do kopce to zvladam na velkou pokud je to fakt stojka tak by mi stacilo jit rovnou na maly prevodnik…

                            takze ta stredni je jen takovy prechod…

                            tedka budu testovat 40zubovou pilu takze to bude lepsi, na zavody co jsem si to tak pocital tak by mi stacila 40/27 vepredu s tim ze bych vetsinu toho co je tady jezdil na velkou ale na bezne jezdeni je 27 jako nejmensi pastorek malo…

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Já po přechodu na 12–36 + 24/32/42 jezdím velkou mnohem více než u devítky.

                              0 0
                              • nox159  

                                tak ja kdyz to tedka tak pocitam , jen tak teoreticky podle kalkulatoru:

                                40×34 pro kadenci 85 ot/min je rychlost 12km/h

                                40×30 pro kadenci 85 ot/min je rychlost 13,5km/h

                                takze pokud jedu s rychlosti 15–20km/h tak velkou muzu davat uplne bez problemu a

                                22×11 pro kadenci 85ot/min je rychlost 20km/h

                                takuze by mi v pohode stacily 2 prevodniky jeden 40 zubovy a jeden 22 zubovy – skoda ze presmyk to nevezme… :(

                                0 0
                          • Rychlej turista  

                            Španěla taky moc nejezdím, právě kvůli tomu zvuku. Ale pokud už ho musím dát, tak problém s tím nemám.

                            0 0
                • pepek  

                  No jo, ale pak máš malou rezervu na okamžité řazení na kazetě + hrozivé nebezpečí zařazení španěla.

                  0 0
                  • bucivoj  

                    Ano,přesně tak!A další důvod,proč jezdím nečastěji střední pilu je ten,že se mi několikrát při sjezdu stalo,že mi spadnul řetěz z velké pily mezi kliku,takže jsem si toho samozřejmě po sjezdu většinou nevšimnul a pak to taky málem několikrát špatně dopadlo.Takže teď mám při sjezdu (ale samozřejmě v terénu) zařazenou střední pilu,takže mi řetěz spadne max na nejmenší pilu nebo úplně dolů,ale to se dá lehce nahodit.

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Pokud ti ze sjezdu padá řetěz za kliku, tak pošteluj přesmykač. Nebo to může dělat mizerná pila. Mi to dělaly XTR pily (FC-M960), které je sjety už jako nové, z výroby. Vyřešil jsem to výměnou za Middleburn, od té doby klid. A ze sjezdu dávám velkou vždy, ať je pořádně napnutý řetěz a nemlátí tolik o rám.

                      0 0
                      • pepek  

                        On ten řetěz padá z druhý strany – zespodu. Chce to průběžně trocu šlápnout.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Ano, padá od spodu. Na velká + 5–6 pastorek ovšem padá ke klice znatelně méně než na střední směrem k rámu.

                          Zasukování mezi malou a rám je pak o hodně horší než když spadně ke klice z velké.

                          Průběžně šlápnout ne vždy je možné. Když se jede ve stoje hodně rozbitý sjezd ve větší rychlosti, tak na to prostor není.

                          0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                  • Rychlej turista  

                    Tohle už je jen o předvídavosti a zkušenosti. Pokud víš, že za chvíli pojedeš takový krpál, že bys na velkou mohl mít problém, tak si na malou přeřadíš v klidu ještě pod ním.

                    0 0
                    • bucivoj  

                      Při tvém stylu jízdy bych musel řadit myslím častěji,než jak teď jezdím já.

                      0 0
                    • bucivoj  

                      Ale můžu to zkusit a možná to půjde.Nikdy jsem o tomhle tak moc nepřemýšlel.Bral jsem to jako spotřební zboží.Zkusím se na to mé řazení zaměřit,ale s tím padáním řetězu mám bohužel opravdu problém :o(

                      0 0
                    • pepek  

                      Ne, to je o momentové přetižitelnosti pohonu.

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        Nevím, co si pod tím, cos napsal představit. Prostě jezdím pořád velkou a jen pokud vím (nebo tuším), že pojedu takový kopec, který bych na ni nemusel nevyjet, tak si přeřadím na malou. Ale už pod krpálem, ne až v něm, to je pozdě. Pokud jedu krpál, tak velká/malá už neřadím a vystačím si s tím, co tam mám.

                        0 0
                        • pepek  

                          vystačím si s tím, co tam mám – a to je právě ta momentová přetižitelnost motoru.

                          0 0
                          • Rychlej turista  

                            A to je právě o té zkušenosti a předvídavosti, aby k tomu docházelo jen výjimečně. Pak to není žádná trága.

                            0 0
                  • MlokCZ  

                    Španěl není žádné hrozivé nebezpečí :-)

                    A rezervu mám dostatečnou. Když jedu ve sjezdu velká/5–6 pastorek tak na desítce na jedno přeřazení (dám maximálně o tři převody, více nedosáhnu) nedám ani toho španěla.

                    A dvě přeřazení o tři pastorky (kdybych jel třeba střední a třetí nejmenší) je už pomalejší než shodit placku.

                    Navíc vozím kazetu 12–36, takže mám ty pastorky posunuté do větších (oproti 11–32 nebo 11–34) a ještě k tomu velkou placku 42, takže opět je to posunuté o malý chlup do lehčích oproti 44.

                    0 0
                • mi-psi  

                  já myslim, že každej by měl jezdit na takový převody, jaký mu vyhovujou a ne jezdit kvůli šetření řetězu a buhví co ještě. Já velkou pilu dávám jedině z kopce, nebo na silnici, jinak mám střední a na tý to lítá od největšího na nejmenší a nemám problém. Mám 4 řetěz, ale novej dávat nebudu, budu je točit dokola. Jinak když dám velkou pilu, tak max prostřední pastorek, protože pak ta přehazovačka tak neskutečně skučí, že se to nedá poslouchat. A když se kouknu na to, jak je skříženej řetěz, tak se mi chce blejt.

                  Jo a ta rezerva převodů je opravdu docela důležitá. Z Kopce to je jedno, ale když přijde něco co nečekáš, tak s velkou uděláš hovno (už se mi stalo + nevypnul pedál – spad sem na bránu v lese)

                  0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
      • pee.tr  

        Jenže tazateli řetěz nestřílí, ale skáče o stupeň výš.

        0 0
    • Vilém  

      A ten retez jsi prubezne nejak meril, nebo sis proste rekl, ze je cas jej vymenit?

      Podle popisu bych rekl, ze vymena nastala pozde a mas uz uzvejkany nejaky pastorek kazety.¨

      Takze bud to sedne, nebo te ceka jeste vymena kazety.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • vasek80  

      Kamaráda nebavilo platit za výměnu řetězu HG53 500,–- v kameňáku a tak si jej objednal a vyměnil sám. Jeli jsme spolu na vyjížďku a pořád mu to střílelo. Usuzoval, že ten předešlej byl už moc vytahanej. Střílelo to na největším pastorku, koukám na to a nestřílelo to, ale spadával z největšího na vedlejší. Jinak to řadilo korektně.

      Diagnoza, jemně hnutá patka.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.