Výměna trojpřevodníku za jednopřevodník - Riverside Touring 900

13 nepřečtených
  • richard.90.cz

    Ahoj,

    mám vybrané kolo Riverside Touring 900:

    https://www.decathlon.cz/…_/R-p-332461?…

    Kolo vyhovuje mým potřebám – jediné, co mi nevyhovuje, je trojpřevodník. Rád bych jednopřevodník 1×12 (s co největším rozsahem převodů). Napadlo mě proto kolo koupit a vyměnit jeho trojpřevodník právě za jednopřevodník.

    Jasně, lepší by bylo koupit kolo s jednopřevodníkem rovnou, ale toto kolo má z mého pohledu dobrý poměr cena vs. výbava.

    Měl byste někdo představu, jak finančně náročná by byla přestavba na jednopřevodník a jestli to vůbec půjde? Nevyznám se v tom, takže bych toto určitě musel svěřit servisu (nákup komponentů i přestavbu). Na druhou stranu, kolo je nyní ve slevě, takže by to část nákladů pokrylo. Otázka je, o jaké náklady se zhruba jedná.

    Díky!

    0 0
    • oddie  

      Záleží na tom, zda to má být pořádné 1×12 s pastorkem 10z, pak to znamená i prepleteni zadního kola na jiný náboj.

      2 0
    • Hrabex1  

      nesmyslna investice. Ale chapu, ze mit na takovym kole prevod 48–11 taky nedava nesmysl. Kdybyses rozhod pro kompromis, muzes tam dat 2prevodnik 46–30 a nemusis menit nic jinyho. I kdyz ja ten obrovsky skok mezi prevodniky vubec rad nemam.

      0 0
    • shcorepi  

      Otázka je, jestli na tomhle typu kola má smysl chtít 1×12. Ten trojtác na putování s brašnami po šotolinách, asfaltu, atp. je úplně v pohodě, dodá pohodlný rozsah převodů, levnější provoz. Než řešit často ojetý 10z pastorek, protože po rovině/z kopce na něm silou tahat brašny, mu dá zabrat. To samé, kdyby kazeta měla jen 11z, to by snad bylo ještě horší, jezdilo by se na něm o to více a rozsah převodů už by nebyl úplně dostatečný.

      1 0
    • bluerider  

      A co tenhle" Riverside Touring s jednopřevod­níkem":https://www.decathlon.cz/…_/R-p-332473?…, který je teď v akci za 35k, takže prakticky za stejné peníze. O několik levelů lepší kolo.

      0 0
    • brizak  

      Na 12s bych se asi vyprdnul. Pokud chceš jít nějakou budget cestou, zabrousil bych na Ali, vzal tam nějakou desítkovou kazetu (ať můžeš pooužívat stávající páčku) a přehazovačku, která zvládne třeba 50 zubů. Ty kazety tam pořídíš i v rozsahu 11–50, jen nahoře už jsou to větší skoky. Každopádně žádné drama a máš vyřešeno třeba do 1500,– možná i míň.

      0 1
    • orm  

      Muzes zvazit prechod na shimano linkglide/cues. Pro 11s maji kazety 11–50 na HG orech. Kazety jsou (pry) nesmrtelne. Ted maji akci na bike-discount.de a xt linkglide (prehazka, retez, razeni) jde sehnat za 100eur. Kazetu lepsi koupit v CR za 1500Kc. Cues by vysel levneji, zalezi na rade. Delaji se i velke kazety pro 9 a 10s. Kliky nechas stejne a jen koupis prevodnik, napr. na aliexpressu. Za material jsi na 4000kc± a pricti praci.

      Jinak souhlas s ostatnima a na tento typ kola je 3×10 idealni a nechal bych to tam, ale zalezi co s tim kolem chces delat.

      1 0
    • moureček  

      Moje zkušenost: mám kola Canyon celoodpruzena jedno 3 × 9 s. Shimano XTR, kola 26 rok 2010,druhé 1×12 s XTR rok 2024 Mužů říct řazení 3×9 je stejně dobré jako 1×12, samozřejmě nezávodím a je mi 70 let poslední 3 roky najedu 5000 km za rok. Samozřejmě jsou malé rozdíly které jsou nepodstatné.

      Proto nechápu proč tolik cyklistů touží po řazení 1×12 s.

      1 1
      • Vilém  

        Protoze je to modni. No a taky spousta lidi nechce radit smykem.

        0 0
      • Lišák  

        Pokud se kola používají opravdu v terénu, tak je to lepší. Větší skoky na kazetě nevadí. Osobně nemám problém používat i 1×10 s kazetou 11 – 48. Jinak používám 1×11 s kazetami 11 – 50. Dvanáctku asi nepotřebuju. 10z pastorek mi na kolech do terénu nechybí.

        Na kolech pro jízdu převážně po zpevněném povrchu mám systémy 2× něco.

        Jsem takto spokojen.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.