Jen obecný dotaz, co se stane, když vyměním stávající vidlu se zdvihem 120 mm za vyšší zdvih (130–140). Zvedne se přední kolo. Jaký to bude mít vliv na jízdní vlastnosti? Změna jízdy v terénu bude markantní? Nebo se jen posere vyladěná geometrie?
Jen obecný dotaz, co se stane, když vyměním stávající vidlu se zdvihem 120 mm za vyšší zdvih (130–140). Zvedne se přední kolo. Jaký to bude mít vliv na jízdní vlastnosti? Změna jízdy v terénu bude markantní? Nebo se jen posere vyladěná geometrie?
Kolo se nezvedne, bude stále na stejné zemi.
No jo, napsal jsem to blbě :-) Zvýši se místo úchopu řidítek :-)
Ahoj. Pred chvili jsem menil 100mm za 120mm a je to znat celkem dost. Nebyl jeste cas to poradne projet (zitra :) ) ale pri kratke vyjizdce jsem poznal toto. Vys riditka, tzn upravit kokpit, predni kolo jde v prudkem vyjezdu casto do vzduchu, tzn upravit posed a je to trochu nezvyk… Jo a taky vyssi zdvih, tzn nizsi tlak ve vidli a ta chodi lepe, pocitove… Ale co, o 2cm vic a jsem kral :D
Nutno poznamenat, že naopak při sjezdech má clověk lepší pocit kontroly nad kolem. Zmenší se trochu hlavový úhel.
V rychlejších sjezdech. V nějakých ostrých vracečkách to díky zvednutému středu a delšímu rozvoru a delší stopě naopak může být horší.
Zvětší se rozvor??
Vzdálenost od osy zadního (!) kola po spodek hlavové trubky zůstává stejný, hlavový úhel zůstává stejný, ale vzdálenost od spodku hlavové trubky po osu předního kola se zvětší. Trojúhelník, 2 odvěsny a rozvor je přepona. Rozvor se tedy také zvětší (pokud nebude mít vidlice menší offset). Nebude to nijak markantní, ale pár mm to bude, nakresli si to.