• baltazarek

    Ahoj všem. Koncem týdne jsem zde psal jak jsem neočekávaně zjistil že mám již dosti zničený řetěz. Naměřil jsem na něm po 850 km 133,1mm. Jednalo se o HG-73 a kazetu SRAM PG-970. Koupil jsem proto nový řetěz a to SRAM PC-991. Najeto mám od výměny cca 150km a řetěz mi stále na nejmenších 2 kolečkách při větším záběru střílí. Dnes jsem novej přeměřil a má 132,3mm. Co myslíte, mám počkat a odrovnat ho na této kazetě a nebo koupit novou kazetu stejnou PG-970 a po čase si složit z těchto 2 kazet novou, a nebo vyhodit kazetu a také řetěz a vše znovu ? Mám totiž strach jestli už tomu novému řetězu něco není. Dík moc za radu a Bajku ZDAR.

    0 0
    • Vojtas  

      nový řetěz bude asi v pořádku, kazetu rozhodně novou nebo dojezdit vsechno domrtva

      0 0
    • Jirikus  

      Jen jedna technická. Ten řetěz ti střílí jen na dvou nejmenších pastorcích u kazety? Na jiných ne? Jen je mi divné, že máš teda ojeté tyhle dva nejtěžší převody, které se dle mně používají minimálně, teda aspoň já je nepoužívám moc často :-).Zkusil bych spíš poštelovat šaltr.

      0 0
      • kubad  

        mám zkušenosti že tyhle spodní pastorky odejdou nejdřív, ale nemusí to platit u všech

        0 0
        • buboman  

          U me taky odejdou nejdriv posledni dva. Bude to asi tim, ze tu silu prenasi nejmensi pocet zubu na pastorku.

          0 0
          • Honza z H  

            Mně odchází 3. a 4. největší, ono to závisí i na způsobu řazení a na tom kde se jezdí. V terénu používám nejvíc střední placku. Jestli někdo jezdí jenom po cestách a na velkou, tak asi hobluje víc ty malé pastorky. Ty 2 největší už mají asi tolik zubů v záběru, že se tolik neopotřebovávají.

            To skládání kazet u Sramu jde využít, ale neznám zdroj levných samostatných pastorků. Takže koupím tu nejlevnější kazetu na trhu a ty pastorky, co chybí vezmu z ní. To je rada i pro Baltazarka. Jinak nejlepší poměr ceny a výdrže je asi XT kazeta.

            0 0
            • baltazarek  

              Ahoj díky moc. Za chvilku vyrazím do města a koupím tu XT kazetu. Díky

              0 0
              • Jirikus  

                No být tebou, tak do města bych moc pro kazetu nechodil, teda jestli nemáš někde blízko nějaký kameňák s internetovýma cenama. Kameňáky jsou někdy s cenou dílů dost tragické.

                0 0
                • baltazarek  

                  to jsem si také všiml, koukal jsem na velohanak, tam ji mají. Jenom nevím jak to proběhne když si tam zajedu přímo jestli bude za internetovou cenu nebo ne. Take v Bikezone jsem kupoval, pocital jsem cenu dle netu a v reálu byla vyšší. By me zajímalo jestli stačí si to objednat a hned si pro to zajít a jestli to bude za inet cenu. Máte někdo zkušenost ?

                  0 0
                  • Zerocool  

                    mělo by stačit

                    0 0
                    • baltazarek  

                      ještě jsem se díval že tu XT mají ve velikosti 11–32 / 11–34. doposud jsem jezdil vždy 11–32. Jde těch 34 zubů poznat ? Jaké to má minus oproti 11–32 ?

                      0 0
                  • obda  

                    Cena v krame je stejna jako na netu. Pokud nemas strach, ze nekdo vykoupi zasoby, je objednavat zbytecne.

                    0 0
        • Vilém  

          Me zase neodejdou nikdy, protoze je prakticky nejezdim. Odejdou mi vzdy dve prostredni pastorky kazety.

          0 0
          • baltazarek  

            no super, tak možna by jsi mi mohl 3 nejmenší prodat :-)

            0 0
            • Vilém  

              klidne bych ti je dal, ale problem je ten, ze jezdim 8speed kazety na vsech kolech co mam. To ti na 9ku nepomuze. Zkusim kouknout, jak budu v servisu, zda se tam nevali nejaka ojeta 9ka kazeta, kde by byly nejmensi pastorky pouzitelny, nebude to vsak asi dnes. Jeste me napada, kdyz shanis ten rovnak haku, zda to nestrili kvuli krivemu haku.

              0 0
              • baltazarek  

                no to je také možné, jak je možné to zjistit ? Každopádně kazetu bych koupil, v nejhorším mi zůstane ne ?

                0 0
                • Vilém  

                  Zjistis to tak, ze kdyz kouknes na kolo zezadu, tak by zadni kolo a voditko melo oboji byt rovnobezne.Po odrazeni treba na 1/9, ti voditko napne retez a ty kouknes shora opet na voditko zda je opet rovnobezne s kolem. Neni to nijak presne, ale pro prvotni orientaci to postaci. Jak to srovnat, najdes v threadu a rovnani patky.

                  0 0
                  • baltazarek  

                    no právě že rovné to nemám, proto zháním to nářadí na rovnání. Už jsem ho objednal a zítra snad dorazí, tak uvidím. Dnes už stejně na kolo nepůjdu tak to vydržím a pak uvidím.

                    0 0
        • pee.tr  

          No tak to mě taky odchází najdříve ty nejmenší (ale jezdím je taky nejvíc). Podle mýho je 11zubý kolečko už extrém, kterej by vůbec neměli dělat, protože ten tak na pár zoubcích je fakt moc. Spíš bych uvítal o něco větší tácy vpředu.

          0 0
    • rock  

      Těžko posoudit míru střílení :-) , něco si sedne, něco ne a sedá si to klidně 200km. Ale jak to popisuješ, už bych vyhodil kazetu …

      A propos, SRAMy a Shimana střídám podle nálady; nevím o tom, že by byly navzájem nekompatibilní …

      0 0
    • lendl  

      zalezi ako si na tom financne, ak tvoj mesacny prijem sa pocita v 6 cifernych cislach, tak kludne kup aj novu kazetu a mas po starostiach, ja ne tom nie som uplne najhorsie, ale po 850 km by som kazetu nemenil, 2 najmensie strielajuce sa da prezit a ono by to malo kazdu chvilu sadnut, musis jazdit hodne kopce a hodne do toho tlacit

      0 0
    • Daf  

      Sezen si samostatne pastorky. Myslim si, ze v servisu by takovou vec mohli mit. Podle me by se daly pouzit i z nejake stare kazety. Vetsinou se sjizdi kazeta nekde uprostred, tak je celkem pravdepodobne, ze ty krajni pastorky budou OK.

      0 0
      • baltazarek  

        díval jsem se a nikde jsem je neviděl :-(

        0 0
        • Daf  

          Obejdi par kamenaku. Takova vec se nekde musi valet.

          0 0
          • baltazarek  

            Ahoj všem. Kazetu jsem rozebral a nejmenší kolečko vyfotil. Zkuste se na to podívat. Dík

            0 0
            • zichis  

              jedenáctka vpravo nahoře kaz :o) Zvláštní, jak některý zuby vypadají netknutě, zatímco pár jich tam máš úplně hyn. Jde o tu jedenáctku a pak se mi ještě nelíbí stržená hranka na nejhornějším. Tam ti asi řetěz střílí. Na jedenáctce, protože je vomáčknutá se řetěz posune víc dopředu a pak sedá na vrchní hranu následujících zubů.

              0 0
    • Rychlej turista  

      Dva nejmenší nejmenší pastorky se sjíždí ze dvou důvodů. Buďto jezdíš silově a v ne moc kopcovitém terénu, takže lehčí převody moc nepoužíváš nebo jezdíš nevhodné převody. V prvním případě pomůže silniční kazeta s odstupňováním po jednom zubu a ve druhém používání velké pily. Jinak budeš neustále řešit a hlavně platit.

      0 0
      • baltazarek  

        Ahoj, jezdím hodně silově, a také volím nevhodné převody, to přiznávám. Hold chybama se člověk učí, a tet už si dám pozor. Takže kazeta je out, tak koupím novou, tu XT. Dík všem za rady.

        0 0
        • Rychlej turista  

          Pokud jsi ty pastorky sjel tím, žes na ně jezdil malou placku, tak bych kazetu ještě nechal, protože při velké pile při stejném převodu budeš sjíždět pastorky zdravé a mezitím si řetěz sedne, takže časem pojede i na těch malých.

          0 0
          • baltazarek  

            jojo, jezdil jsem prostřední pilu a melé kolečko vzadu. Tet je na novem retezu najeto přes 150km, a když to chci na rovince trošku rozjet tak to střílí jako hrom. Ještě uvidím.

            0 0
        • pee.tr  

          I já jezdím hodně silově, všude mi to říkaji. Ale holt si nemůžu pomoct no ;-)

          Mám najeto cca 700km (nemám tachometr) a protože jsem cítil jistou nepřesnost v dosedu řetězu, když jsem víc příšlápl v kopci, přeměřil jsem řetěz. A má 133,9–134,0mm -šílený. Myslíte, že to je asi konec kazety co? Asi to nemá ani smysl zkoušet (?). Hlavně aby aspoň převodníky byly OK. Je to kolo http://www.cykloexpert.cz/…c-840-d-2007

          Poraďte co si mám dát za devítikazetu. I když mě by v pohodě stačila i 7mi. Největší 3–4 pastorky téměř nejezdím, prostě to ani v terénu nepotřebuju. Nechápu že to tak rychle odešlo, kolo ještě nepoznalo vodu a mám ho rok. Z 90ti procent jelo jen suchou silnici.

          Myslíte, že by se na to dala vztáhnout záruka? Při koupi jsem se na očesání pastorků ptal a žekli mi tehdy, že vše jde v záruce zdarma vyměnit. Ale já si myslím, že „Když ptáčka lapají…“

          0 0
          • Vilém  

            Ano zdarma vymenit,ale ne veci podlehajici provoznimu opotrebeni. To by bylo vychcanejch cechacku, co by chodili, ze maj kolo v zaruce a ojeli retez (kazetu, spalky), tak to chteji vymenit, kdyz je to v zaruce.Jinak k te kazete, podle protazeni retezu uz mozna bude mrtva, ale chtelo by to videt a pripadne zkusit novej retez, zda si sedne.

            0 0
            • pee.tr  

              Díky za odpověď a jakou bys mi doporučil kazetu? Aby něco vydržela a zároveň nebyla za tisíce (viděl jsem i titanovou za 4000,–  ;-) ). Lze bez nějakých větších zásahů do kola použít kazetu s méně pastorky? Klidně bych nějakou pevnější, i kdyby byla váhově těžší, ale to už bych asi chtěl moc. Jaký jsou vůbec na tyto komponenty materiály a jejich rozdíly ve výdrži?

              0 0
              • Vilém  

                S 9 speed kazetama nizsich rad nemuzu slouzit, vozim 8sp. Jen k tomu pouziti kazety s min pastorky. To bohuzel nepujde, protoze 9sp ma mensi roztec mezi pastorky nez 7 pripadne 8 sp., proto by razeni nechodilo. Leda pouzit samostatne pastorky s podlozkama z 9 sp kazety, dat jich min, a na zbytek nastavit dorazy na saltru. Nevidim v tom vsak zadnej smysl.

                0 0
                • pee.tr  

                  Hm, to máš vlastně recht. Mě prostě jen připadá naprosto mimo smysl to co tam dávají ve výrobě za převody. Když už takové pastorky, tak bych tam dával větší tácy vpředu. To co tam je za převody nelze nikde využít ani v extrémním terénu a kopci. Kdybych měl někde jet takovej krpál, abych to byl nucem přehodit, tak už stejně neudržím přední kolo na zemi. A kombinovat velké vzadu a malé vpředu nelze, takže podle mě zbytečné množství převodů. Jel jsem s tím třeba na vrchol Kohoutu či Slepice (Vysoký Kámen) v Novohradských horách, a největší 3 pastorky mám čisté jak z výroby.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Na vydrz by bylo lepsi mit vetsi prevodniky. Ale z duvodu uspory vahy a zvyseni svetle vysky kola se uz pred lety preslo na Microdrive, ktery byl driv na 5ti packu kliky a pouzivalo se 42/32/22 (20) z. Toto prineslo i negativa v podobe nizsi zivotnosti prevodu. Jista moznost by bylo pouziti silnicni kazety, nektere zacinaji na 12 (13)z. Rozsah byva do tak 26z coz by ti asi stacilo, kdyz rikas, ze jsi silovy jezdec. Na jednom kole mam taky naskladanou kazetu kde mam nejmensi pastorek 13z, osobne ale z jineho duvodu, ty nejtezsi prevody proste hodim jednou za rok.

                    0 0
                    • pee.tr  

                      To si taky myslím, že to je kvůli výšce kola nad terénem. Ale když jsem měl starýho horáka (olpran) 42/32/22 a měnil jsem po doježdění celý trojtác s klikama, sehnal jsem tam jiný a ten byl pro mě výhodnější 44/32/20. Ty dva zuby nahoru byly dost znát a ihned jsem tím víc šetřil 11tizubý pastorek. Jak jsme psal, myslím, že 11 ja fakt málo, nic to nevydrží, ale vzhledem k velikosti převodníků (42) je pro mě, jedu-li po silnici, nepostradatelný.

                      0 0
                  • Vilém  

                    Jeste dotaz. Proc by neslo kombinovat velke vzadu a male v predu? to je prave smyslem tech prevodu.

                    0 0
                    • pee.tr  

                      Jo sorry, já to myslel obráceně, že nelze velké a velké (prostě křížem)  ;-). Víš, abych využíval všechny pastorky rovnoměrně.

                      0 0
                      • Vilém  

                        Tak to uz jo. Jinak 42/32/22(20) ma myslim jen Alivio nevo starsi kliky, treba STX. Dnes se pouziva 44/32/22. Nebo pak pouzit trekingove kliky, ty maji vsechny 46/36/26, pokud se pletu v poctu zubu, tak me nekdo opravte:)

                        0 0
                        • pee.tr  

                          Aha, tak proto jsem měl 44. Na tomhle superioru ani nevím, kolik má (zřejmě též 44). S výměnou klik počkám, tedy snad jsem je s tím řetězem proboha taky nezničil :-( Ale 46/36/26 by vypadalo dobře.

                          Těch 42/32/22 + sedm pastorků 11/? byl Altus (cca 1995).

                          0 0
                          • kubad  

                            převodníky si můžeš koupit a  namontovat jaké chceš klidně 46z

                            kazetu můžeš dát taky libovolnou třeba 9-kovou silniční dělají se různé rozsahy:

                            11–21 11–23 12–21 12–23 12–25 12–27

                            všechno je to jen otázka peněz – kolo se dá přizpůsobit potřebám jezdce problém to není, ale není to zadarmo

                            0 0
                        • t29  

                          Trekingové kliky mají převodníky se zuby 48–36–26, na MTB jsem si nechal dát Deore FC-M470 a fungují.

                          0 0
                  • obda  

                    největší 3 pastorky mám čisté jak z výroby.

                    Jednoduchá pomoc, jezdi je s prostřední plackou. To je poměrně běžná kombinace, a moc nekříží (někdo se vyhýbá největšímu pastorku). Pokud i s ní ti tyhle převody budou připadat moc lehký na prudký kopce, tak jsi dost drsnej :)

                    0 0
                    • pee.tr  

                      Zase drsným bych se nenazval :-) Ale myslíš, že jde jezdit byť jen 2. největší pastorek z prostředního převodníku? Teď Ti to nepovím jistě, jen stopro vím, že kombinace prostřední převodník a druhý nejmenší pastorek už dost silně rachotí.

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        Mi jede potichu i španěl a kvůli kombinaci prostřední převodník a druhý nejmenší pastorek bylo založeno toto vlákno, takže pokud tento převod rachotí, vůbec to nevadí, protože je kravina ho jezdit.

                        0 0
                      • Vilém  

                        To neni problem, tuto kombinaci, tj 2/2 jde bez problemu, kolikrat kdyz se mi nechce shazovat, tak i 2/1. Pokud je dobre serizenej presmykac, tak tam nema co rachotit.

                        0 0
                        • pee.tr  

                          Mě ale nerachotil na přesmykači, ale na pastorcích. Sám jsi přece psal, že devítikolo má pastorky blíž u sebe. A díky tomu mi tak zřejmě chytá o trojku.

                          0 0
                          • Honza z H  

                            A už ses dopracoval k řetězové lince. Asi by to chtělo dát pravou kliku blíže k rámu.

                            0 0
                            • pee.tr  

                              Ještě blíž? No to by bylo ještě horší přece z tohoto pohledu. A předpokládám, že na novém kole to je tak, jak má být.

                              0 0
                              • pee.tr  

                                No a nebo pokud jsi tím odpovídal na původní problém s málo ježděnými velkými pastorky, pak máš samozřejěm pravdu

                                0 0
                          • Vilém  

                            Ano mezera je uzsi,ale to neznamena, ze by to melo chytat o nejblizsi vyssi pastorek. Pokud to tak dela, tak neni neco v poradku. Pravda setkal jsem se na novejch kolech s tim, ze pokud bylo vse nove, nejete, tak nez si to sedlo, tak tyto kombinace tj. 2/2 2/1 byly hlucnejsi na prevodnicich. Mohla za to vetsi retezova linka, kterou zaclo Shimano pouzivat u klik HT2. Casem si to vsak sedlo, zuby se ojely do patricneho tvaru a prestalo to.

                            0 0
    • baltazarek  

      Ahoj. Tak jsem koupil novou kazetu SHIMANO CS-M770 (XT). V prodejne mi ale rekli, ze mi tam nepude dobre retez SRAM PC-991. Prej nema nejake nabehy, a co hlavne tak retezy od SRAM jsou prilis tvrde a tu kazetu co sem tet koupil brzy znici. Je to pravda ? Nejak se mi to nezda. Dik za odpoved.

      0 0
      • kubad  

        budu sprostý, ale ten kdo ti to řekl je *****

        0 0
        • baltazarek  

          Prave toto jsem si myslel i ja, proto jsem ji jiz namontoval. Takze dik.

          0 0
        • WASP  

          Můžeš být sprostý. Ale když už se ty hlavičky japonský počítaj s těma náběhama  a kolik jich na tom kolečku bude, tak bych dával sram na sram a shimano na shimano. Řetězy sram jsou opravdu silnější a o něco dýl vydrží. Btv sramovou osmičkovou spojkou osmyčku shimano nespojíš. A devítková spojka sram má na shimanu mírnou vůli a na sramu ne.

          0 0
          • kubad  

            ano drobné rozdily jsou, ale nevim proč sem motáš 8ku

            jinak řetěz Sram funguje s kazetama Shimano naprosto bez problemu,a žadne problemy s většim opotřebenim se nekonají. Takže servisák se evidentně plete

            0 0
      • Without_R  

        Já jsem na komponenty Shimano ted dal taky retez Sram (ale teda o dost obycenejsi – PC-830).

        0 0
    • Vsara  

      Nevím, jak zjistit, zda je kazeta – převodníky ještě použitelná.

      Starý řetěz střílel na kazetě, podle měrky byl mezi 0,75 a 1 … Byl to třetí řetěz na kazetě. (vždy zhruba po 1500 km)

      Zkusila jsem tam vrátit starý řetěz … úplně stejný výsledek. Koupila jsem nový … nechce se mu nechat se přeřadit. Hlavně na převodníku.

      Z toho ususzuji, že jsou zubatá kolečka v háji.

      Prosím o eventuální další možné příčiny, po kterých bych se měla podívat. (řazení mám snad seřízené dobře)

      0 0
    • m4rkus  

      Jaká je průměrná životnost kazety při všasném měnění řetězu? Mám nyní 3200km a třetí řetěz hg53 vhodný k výměně. Sem tam se mi stane, že to na 7 a 8pastoruku střelí, ale minimálně. Bylo to myslím i rychlospojkou, pač při očištení, promazání, spojení a rozpojení je to ok. Nevím zda mám kazetu i řetěz dojezdit nebo dát nový řetěz. Pastorky vypadaj ještě dobře.

      0 0
      • MlokCZ  

        To je velmi individuální. U mě cca 20tis. km pro XT kazety, možná i víc. Nestíhám to pořádně ověřovat, kolik to přesně je, protože často vyměním kazetu dřív než je sjetá z jiného důvodu (třeba přechod z 11/32 na 11/34).

        Někomu ale klidně může vydržet mnohem méně. 3,2tis. km je ale na kazetu tedy proklatě málo.

        0 0
        • kubad  

          souhlas, jsem na tom stejně, navíc mám kazet víc a měním podle potřeby ( rozsah)

          ale Xt by měla cca 10 vydržet

          0 0
    • Without_R  

      Zdravím,

      předem říkám, že jsem celkem cyklistický laik a potřeboval bych též řadu s výměnou řetězu, resp. kazety.

      Mám rok starý kolo (Merida Matts TFS 300-V) a asi jsem celkem hodně zanedbal výměnu řetězu. Dneska jsem si koupil měrku a co jsem tu tak vyčetl, tak ho mám asi úplně na kaši vytahanej (najeto na něm 2000km – 50:50 terén/asfalt). Měrka propadne úplně, čísla který ukazuje šupléra jsou též šílený (snad to dobře měřím) – 134,1mm. To jsem hodně zanedbal :-( Ale tak nějak jsem si říkal, že těch 2000km to snad musí vydržet (asi jsem se ale škaredě spletl).

      Řetěz na jasnou výměnu, ale já se bojím, aby nebyla oddělaná i kazeta a převodníky. Z toho vyplývá můj dotaz – jak poznám oddělanou kazetu a převodníky? Až když tam dám nový řetěz a začne to střílet? Nebo se to dá poznat podle nějakých roztečí zubů atp.? Řetěz budu měnit zítra, tak kdyžtak uvidím co to udělá, až to nasadím a projedu.

      Díky za radu.

      0 0
      • roud  

        nasadíš novej řetěz a uvidíš co to bude dělat… pokud to bude v háji tak to poznáš neboj…

        0 0
      • Martin  

        134 už je hodně po smrti. myslím, že kazeta bude jasná. a převodníci možná taky.

        oddělanou kazetu opravdu poznáš nejlépe tak, že v záběru střílí.

        0 0
      • Without_R  

        Jak jsem psal výše, mám toto kolo http://www.merida-bike.cz/…tfs-300-v-08 (dávám to sem kvůli komponentům co na tom je) – a tak za co byste doporučili vyměnit kazetu? Šla by mě tam nejaká s devítikolečkem? V převodnících se nevyznám už vůbec…

        Když bych se ale rozhodl dát tam dozadu devítikolečko, tak podle toho už musím vybrat i nový řetěz, co? Nebo na 8 i 9 kolečko se dá sehnat stejný?

        Stačí mě tam dát něco průměrnýho, ročně najezdím tak 3000km, ale většinou i dost v kopcích… Teď už snad trochu vím na co si dávat pozor, tak to budu hlídat…

        0 0
        • MlokCZ  

          Pokud dáš 9tkovou kazetu, tak musíš vyměnit i řazení.

          0 0
          • Without_R  

            Takže bych potřeboval toto:

            Kazeta: http://www.vseprokolo.cz/…2011-32.html

            Řetěz: http://www.vseprokolo.cz/…20řetěz.html

            Přesmykač: http://www.vseprokolo.cz/…esmykač.html

            Nějak tam ještě nemůžu najít ty převodníky…

            Myslíte že ty ceny na tom webu jsou přijatelný? Je to totiž i kamenný obchod a tam bych to s největší pravděpodobností kupoval a tak jestli to není nějak předražený?

            0 0
            • MlokCZ  

              Přesmykač nový nepotřebuješ a přehazovačku také ne, potřebuješ nové řazení, tedy např. tohle.

              0 0
            • MlokCZ  

              Řetěz může být, ale třeba tady je levnější.

              0 0
              • Without_R  

                To jsem to teda pěkně domr*al, kua :-(

                To asi sám vyměnit nezvládnu…

                Takže teď by bylo nejlepší udělat co? Koupit nový rětěz a zkusit jak moc mám ty zbývající stávající komponenty ojetý? A když to s tím novým řetezem (třeba s tím HG-53 – půjde na osmikolečko?) pojede tak to dojet a třeba na příští sezónu už dát komplet všechno nový?

                Nebo rovnou zainvestovat a dát tam všechno např. Deore?

                0 0
            • MlokCZ  

              Převodníky pokud jsou v háji všechny, tak je určitě lepší rovnou koupit nové kliky, např. Deore.

              Ale nejprve bych tam nechal současné, třeba budou ok a vůbec nové potřeba nebude (nebylo to ježděné až tak dlouho, takže převodníky mohly klidně přežít).

              0 0
              • Without_R  

                Asi koupím teda zítra řetěz, vyměním ho a uvidí se co dál … když to bude blbnout (i po zajetí), tak tam dám zpátky ten starej a někdy příští týden začnu shánět věci + servis na kompletní výměnu :-/

                0 0
                • iX.tlan  

                  jestli jsem to dobre pochopil, tak tam ted mas 8mi kolecko. Tak pokud koupis novej retez na 8mi kolo, nebude ti sedet na 9ti kolo pri pripadnem upgradu. Pokud ted koupis retez na 9ku, nebude ti sedet na stavajici kazete. Pokud se pletu, jiste me nekdo opravi.

                  Pokud to beres jako zaminku k prechodu na 9ti kolecko, osobne bych koupil kazetu, retez a packy razeni, jak doporucuje MlokCZ a vymenil to vse. Pak bych zhodnotil nakup novych klik, pokud by to nebylo ok.

                  0 0
                  • Without_R  

                    Mám tam 8kolečko…

                    Na té kazetě právě nevím jak poznám, že není OK? Ale vypadá, že asi OK není (i jen tak mojím laickým pohledem)…přehazuje to ale celkem normálně, jen při nejmenším pastorku drhne řetěz o přesmykač (ale to je asi akorát blbě seřízené)…

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
    • Without_R  

      Ještě bych měl jeden problém. Kazeta má při pohybu vpřed jakousi vůli – blbě se to popisuje, něco jako „mrtvý chod“ – než zabere, tak je tam docela vůle a trochu se protočí „naprázdno“ – je to takto v pořádku?

      Dá se s tím něco případně dělat?

      0 0
      • kubad  

        co máš za náboj? problém může být v ořechu

        0 0
        • Without_R  

          Nevím, podle specifikace komponent tam je nejspíš zadní náboj Shimano RM30–8

          0 0
      • inkognito  

        Jestli jsi ještě nevyměnil ten řetěz, tak je to tím…

        0 0
        • Without_R  

          Ted ho chci prave menit, mam to sundany a dela to i kdyz tam neni retez – kdyz s tim tocim rukou tak trochu ta vule je znat … no uvidim az ho tam dam, co to bude delat…

          0 0
          • inkognito  

            Aha, blbě jsem to pochopil…

            0 0
          • Without_R  

            Tak jsem to vyměnil, dal krátkou projížďku (25km) a vypadá to dobře – nestřílí, přehazuje i řadí v pohodě… Takže snad to ještě tuhle sezónu dojezdí :-) To jsem si celkem oddychl…

            Ještě bych se chtěl optat, jestli sem nastavil správnou délku řetězu. Našel jsem na internetu tento návod:

            Správnou délku řetězu nezjišťujeme poměřením se starým řetězem, který je vytahaný. Nový řetěz protáhneme přehazovačkou a nasadíme na velký převodník a nejmenší pastorek. Optimální délka je ta, když osa vedená šrouby kladek přehazovačky svírá se zemí pravý úhel.

            Podle toho jsem to udělal – je to tak správně?

            0 0
            • MlokCZ  

              Tohle není správná metoda, i když někdy to vyjde podle ní také správně. Jediná správná metoda je velká/velká (tedy měří se to bez provlečení přehazovačkou) + 2 články.

              0 0
              • WASP  

                já to teda dělám vždycky podle vodítka a je to dobře. tzn kladky pod sebou. nedovedu si představit fiknout řetěz bez toho abych ho provlík kladkama.

                0 0
                • pepek  

                  A co ten velký pastorek – podle této metody to není zohledněno. Takže když budeš mít 28 zubů, nebo 34 zubů, je to jedno? S jedním budeš mít řetěz moc dlouhý a s druhým urveš možná šaltr.

                  0 0
                  • WASP  

                    jj mas pravdu. proto je to lepší zkusit provlečený i na největší pastorek

                    0 0
                • MlokCZ  

                  Různě velký pastorek je první problém (jak už napsal pepek), dalším problémem je použití různě dlouhých vodítek, další třeba použití dvojplacky. Prostě ta metoda je zcela k ničemu a dává často výsledky úplně mimo.

                  0 0
            • Rychlej turista  

              Tohle platilo kdysi v pravěku na silničkách. Teď jsou jiné převody i vodítka.

              0 0
            • Without_R  

              Našel jsem to tady: http://www.ivelo.cz/…ontaz-retezu

              je fakt ze uz je to nejaky ten rok stary…

              tak podle ceho urcit spravnou delku retezu?

              0 0
              • t29  

                Jak říká MlokCZ, aby se dalo přehodit vepředu na velkou a vzadu na velkou a neroztrhl se ti při tom řetěz

                0 0
            • Vašur  

              Já teda nechápu, proč by se to nemohlo dělat podle starého řetězu. Když to s ním fungovalo dobře, tak není důvod dávat jiný počet článků. narovnám si noviny a natáhnu starý i nový řetěz vedle sebe. Jen ten vytahaný nesmím roztáhnou do délky, ale srovnám články podle nového. Je to chvíle a jediná nevýhoda je, že si umažu o ten starý ruce :-)

              0 0
              • WASP  

                nezlob se ale tohle je amaterismus. nehledě na to, že předním mohl někdo řetěz zkrátit že se přetrhl

                0 0
              • MlokCZ  

                Pokud jsem si první řetěz na kole přeměřil, že je dlouhý správně nebo už měním aspoň podruhé (tedy už jsem tam sám jeden řetěz dával), tak samozřejmě také měřím dle starého řetězu, protože vím, že byl dlouhý správně a je to pohodlnější.

                0 0
    • ravag3r  

      Co se stane, když už 2000km jezdím stejný vytahaný řetěz na kazetě, která ho už ze začátku stěží pobrala a došuchaných opilovaných převodnících?:) Kromě zničení kazety, řetězu, převodníků a kladek v přehazce? Začne to časem střílet? Přetrhne se řetěz? Zatim to řadí jako nový, nestřílí, v rámci možností je to i tichý, tak by mě zajímalo, jak dlouho to de ještě jezdit.

      Pochopitelně počítám s výměnou všeho, mám na to už peníze stranou, ale řikám si, že dokud to jede…

      0 0
      • t29  

        Na zimáku mám původní převodníky cca 16 tisíc km, první řetěz a sedmikolečko jsem nechal vyměnit při cca 10 tisících, druhý řetěz a sedmikolečko mám doteď a budu jezdit, dokud se to nerozsype. Řadí to dobře, nestřílí, neskřípe. Řetěz jsem spíš ze zvědavosti změřil a má 134,5 mm :)

        0 0
    • WASP  

      vyměň to, nebo ti to přeskočí tak, že tě to rozhodí a rozbiješ si hubu. už kvůli převodníkům taky. ty ti můžeš zničit a budou ti nabírat řetěz nahoru. a to už je na novou celou řetězovku

      0 0
    • Memphis22  

      využiju vlákna, už asi o rok sem prošvih vhodný moment pro výměnu kazety, zatim mam původní deore a nevim, když novou tak zase deore nebo když už, tak xt? jakej je mezi nima rozdíl kormě váhy a ceny? pokud by to nebylo nějak zásadní, zůstal bych asi u obyč deore…

      0 0
    • vinnca  

      hola bikeri, mam takovej problem, kdyz dojizdim bez slapani a opet zacnu slapat, tak najednou slysim ranu bud v kazete nebo v nabojich, stava se mi to, i kdyz slapu a slapu, najednou prask a je je klid, pak se to obcas opakuje. Ale neni nic rozbiteho, nic urazeneho, kolo porad jede, myslel jsem, ze treba retazek, ale mam novy a porad ty rany. Co by to mohlo byt na te kazete?

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • cervikpetr  

      Připojím se s dotazem ohledně mojí kazety. Je už na odpis? Taky mi přeskakují 3 nejmenší pastorky… Řetěz má najeto do 100km ale kolik kazeta, to netuším.. Díky

      0 0
      • Erknold  

        Ještě bych počkal dalších sto km, ten řetěz se přizpůsobí. Pokud nemáš sadu jetych, tak bych měnil kazetu až s novým řetězem. Ale já jsem škudlil :-)

        0 0
      • Erknold  

        Ještě bych počkal dalších sto km, ten řetěz se přizpůsobí. Pokud nemáš sadu jetych, tak bych měnil kazetu až s novým řetězem. Ale já jsem škudlil :-)

        0 0
      • Vilém  

        Na prvni pohled vypada v pohode.

        Nemas zohlou patku? Nebo nejakej zatuhlej clanek retezu?

        0 0
        • Esi  

          taky bych to viděl na blbě zanýtovaný řetěz, nestřílí ti to náhodou pořád na jednom místě ? to by taky ukazovalo na jeden nepohyblivej článek řetězu

          0 0
          • Erknold  

            Že by mu zapomněli rozhybat nýtovaná spoj? Ale pokud mu skáče i na volno, tak je to dost možné.

            0 0
            • Esi  

              no ono kolikrát když točíš úplně na volno tak to neskočí, ale když se k tomu posadíš a budeš točit zpátky tak to bude vidět že ten článek se málo hejbe, nejvíc je to vidět na přehazovačce má nejmenší průměr koleček, ale to zrovna tobě asi vyprávět nemusím :)

              0 0
              • Erknold  

                Jojo občas jsem zapomněl a říkal si, co je blbě :-)

                0 0
                • Esi  

                  já to řešil teď o víkendu u kamaráda asi kilometr potom co jsme odjeli ze servisu :-) tak si to pamatuju :-)

                  0 0
                  • cervikpetr  

                    Já to v servisu neměl. Jen jsem dostal nový řetěz. Na volno mi řetěz neskáče. Patka ohlá snad není, protože jsem hazku, smyk i řazení přehodil z jinýho kola a tam vše chodilo jak má. Bez přeskakování. Než jsem na tohle dal lepší věci, tak to přeskakovalo taky. Z toho mi vyplynuly tři možnosti: kazeta, trojtác a nebo cvrček – ten vůbec necvrká…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Patka ohlá snad není, protože jsem hazku, smyk i řazení přehodil z jinýho kola a tam vše chodilo jak má.

                      Tak tomu vůbec nerozumím. Jakou má souvislost patka na jednom kole s tím, že přehazovačka fungovala v pořádku na jiném kole s jinou patkou? I kdyby to byl rám se stejným typem patky a přendaval jsi to i s patkou (o čem pochybuju), tak ani tak by to nic neznamenalo, protože patka musí být správně „ohnutá“ pro konkrétní rám.

                      Pokud to přeskakovalo i předtím, tak patku bych řešil jako první. To je nejpravděpodobnější příčina, i když samozřejmě ne jediná možná.

                      0 0
                      • cervikpetr  

                        Na rámu byla předtím hazka Deore (obr 1) a teď jsem tam dal SLX (obr 2). S tou Deore to přeskakovalo taky a já doufal, že změna na SLX pomůže.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Dle foto je vidět, že každý rám má jinou patku, takže přehazováno určitě bez patky. Takže se vracím pořád na začátek na co se tě už ptalo více lidí.

                          Zkontroloval jsi (alespoň vizuálně nejlépe na pastorku uprostřed kazety, pokud nemáš na to přímo přípravek), jestli patka není ohnutá?

                          0 0
                          • cervikpetr  

                            Teď jsem ze sebe udělal vola.. Měl jsem za to, že patka je „ten kus černého železa“ na přehazovačce SLX. Kouknu na to ohnutí. KDyby to bylo ohlé, rovnat doma hrubou silou nebo koupit novou?

                            0 0
                            • Vilém  

                              Musis roznat podle neceho. Nova patka nerovna se rovna patka.

                              Je na to pripravek, amatersky to tu lidi delaji treba pomoci zavitovych tyci ap.

                              0 0
                              • cervikpetr  

                                Zkusím to nějak opatrně samodoma a když to nepůjde, jistí to zítra servis.

                                0 0
                              • cervikpetr  

                                Patka byla trochu ohla. K jejímu narovnání nebylo třeba ani moc síly. Zítra zkusím testovací jízdu a uvidím. Pokud to bude stále přeskakovat,bude problémasi v ořechu. To už je poslední věc co mě napadá.. Každopádně díky za rady.

                                0 0
                        • pepek  

                          s Deore to přeskakovaloy a já doufal, že změna na SLX pomůže. – po dvou letech na BF dost divná úvaha

                          0 0
                          • cervikpetr  

                            Deore jsem měl na ojetém trekovém kole. Netuším co má za sebou, tak jsem tam hodil SLX abych zjistil jestli to dělá přehazovačka. Nejsem kdoví jaký závodník ani odborník, kdybych byl všeználek, nepíšu sem o radu…

                            0 0
    • cervikpetr  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.