je nějaký figl na nasunutí předního kola do rámu aniž by aniž by desky deškrtaly o kotouče? u zadniho to jde tam je jedna poloha kdyz to drží pastorek ale v předu se mi to fakt nedaří:(
jedina moznost je asi odvzdušnit a ony si pak sednou co?
je nějaký figl na nasunutí předního kola do rámu aniž by aniž by desky deškrtaly o kotouče? u zadniho to jde tam je jedna poloha kdyz to drží pastorek ale v předu se mi to fakt nedaří:(
jedina moznost je asi odvzdušnit a ony si pak sednou co?
odvzdusnenim si urcite nesednou. Co pises o zadnim kole a pastorku, to nechapu. Pokud mas klasickou vidli, na 9mm naboj, tak je to totez co u zadniho kola.
no ze na zadnim to neskrta kdyz to tam dam ale u predního je více mista na různe polohy…
TAk jen povol dva šouby od třmenu-zmáčkni brzdu-dotáhni zase ty dva šrouby-a nemělo by nic škrtat.Jinak,asi tam to kolo dáváš špatně,když ti to pokaždé škrtá…
Já kolo,a je mi jedno jestli přední nebo zadní,nasazuju tak,že kolo nasadím do patek a tělem (hrudí) se opřu o řídítka/sedlo a pak,když je kolo takhle v patkách zatížené mou váhou tak s ním mírně zavilkám z prava do leva a zároveň táhnu k sobě rukou za ráfek.Tímto si kolo sedne a pak dotáhnu rychloupínák.TAkhle to dělám a nemám problémy.Podle mě jde o to to udělat pokaždé co nejpodobněji…
Je,nějak si označ místo na ose,vyšteluj desky a pak když kolo vytáhneš tak je dej zpět tak jak máš značku.
Už sem se to snažil dělat, ale nikdy se mi to moc nepovedlo, čím a kam přesně tu značku děláte? Vypadám ted jako debil, ale s nasazováním kol a následným škrtáním brzd mám velké problémy a rád bych to nějak vyřešil :)
No, prakticky bys musel i stejnou silou dotáhnout upínák, takže já i přes značku skoro pokaždé šteluju…:-). Jinak značku čmrknu lihovkou na osu.
já se třeba ještě ani kolo na novým kole neodvážil sundat :D a doufám, že v dohledné době nedojde k defektu .)
a když to třeba při rovne jizde neškrta a kdyz se naklonim škrtá tak je tam blba pruzinka nebo čím to je ze se ty desky hybaj při náklonu
To se ti kroutí vidlice… dělá to skoro každýmu, hlavně těm bez pevný osy včetně mě :)
Pravdepodobne spatne serizeny trmen na adapteru.
Většinou to dělá až odvětších kotoučů, 180mm a víc, ale může se to dít i při menších a není to nic až tak nezvyklého, kotouč prostě škrtá o desky a pokud se to děje jenom v zatáčkách tak to není nic nezvyklého, může to být měkký kotouč, málo tuhá vidlice, výplet kola a podobně, tohle bych neřešil.
To bude tím, že se při náklonu nehejbaj destičky ale šmidrá ti kotouč díky nekvalitnímu nebo volnému výpletu. Ovšem pokud ti škrtá i při nadzvednutém kole, jde o zvlněný/ nevycentrovaný kotouč.
takze radsi nemenit kola :-D a tak jak to delaj teda ve vyrobe ze to neškrtá když je to nové?
Protože někdo desky seřídí…;-)
Leckdy to škrtá i jako nové…;) Pokud ti to začalo škrtat až vyloženě po vyndání a opětovném nasazení kola, pak viz výše.
Ještě doplním – v mém případě šlo o kombinaci kotouč/špatně utažený rychloupínák…
No to mě zajímá, pokračuj. Jaká je prosím spojitost mezi škrtajícím kotoučem a měkkým/nekvalitním výpletem?????????
Pokud máš měkký výplet, tak ti přece cinkají dráty o kotouč, to dá rozum, ni? :-)
No teď na to koukám jak na holý skřivánky…co člověk umí napsat ;) Kdybych měl jedno kolo, neměl bych z toho eintopf!
No to snad je každýmu jasný ne. Měkký výplet svým pohybem vůči kotouči indukuje vířivé proudy, které kotouč ohýbají. No že tohle nechápeš..
A nejen to, dokonce od měkkého výpletu měkne i kotouč „kov na kov“ převádí vlastnosti (podobně jako teplotu či elektřinu). No posledně jsem si nevzal rukavice a změknul mě i mozek,no…
A také tu spolupůsobí piezoelektrický efekt, protože brzdné plochy zahříváním postupně rekrystalizují a napodobují svou strukturou piezoelektrické krystaly. Kotouč se tedy indukovanými proudy ohybá, ovšem také naopak při ohybání generuje napětí. Proto by se kotouče, zejména starší, měly rovnat v gumových rukavicích.
Pravda, několikrát mě to koplo, když jsem promazával kotouče vazelínou na holých prstech! Ale byla to taková šlupka, že mě možná kopl někdo kdo mě viděl.
doufám že za toto podvlákno nedostanem svěrací kazajky:)
Spojitost je tam minimální.
Pokud kotouč neškrtá tak, že ti přibrzďuje kolo, tak neřeš a jezdi! Pokud bych řešil každou ptákovinu, strávil bych víc času v dílně než v sedle.
Tak zase každý nechce jezdit na orchestrionu.
Pravda! Já se pořád rozhlížel kde jede vlak (skřípění kol v zatáčkách) i když byla železnice podle mapy cca 5km vzdálená ;)
Je to uplně jednoduchý, když kolo vyndáváš našteluj si ho tak aby byl ventilek v zákrytu vidlice nebo zadních vzpěr a když ho tam nandáváš, dej ho tam zase uplně stejně, tak to dělám a nikdy mi pak destičky neškrtaj ;)
No já myslím, že tu spíš jde o polohu duté osy (rozuměj i více dílů trořících statickou část náboje)vůči rámu a to řeší opravdu jen značka ny těchto dílech.
Tak tím teda nevím jestli si zrovna pomůžeš, co vím tak poloha ventilku vůči osa bude jiná, i přesto že ventilek nasadíš na stejném místě.
Nevim jestli jsem něco nepřehlídl, bavíme se o klasickým kole na 9mm rychloupínák? :)
Ano bavíme, zkus si to, vytáhni si přední kolo, párkrát s kolem potoč, jakoby třeba měnil duši, aniž bys ho držel za osu nebo upínák a poznač si na ose nějaké místo a uvidíš že to nenasadíš stejně a že poznačené místo bude jinde ;-)
Tak to je jasný :)
8o)
Na to bych taky nesázel, i při nejvyšší opatrnosti se ti osa vůči nábě při usazování do vidle hne.
Tak to už je vyšší level myslivecký, ehm cyklistický latiny.
No to já jednou jel a a píchl jsem kolo a zjistil jsem to tak, že se to píchlý kolo podsmeklo a jak to drnclo, tak mě z rozepnutý kapsy na brašně vylítlo všechno nářadí i s lepením obloukem před přední kolo a já ho ještě před zastavením přejel. Posbíral jsem nářadí a pak jsem hledal tu dírku ale nic, tak jsem kolo nafoukl a ono drží. Počkal jsem chvíli, ale kolo drží pořád nafouklý. Teprve při podrobném prohlížení vidím skvrnu čerstvě zaschlého lepidla. Jak jsem přejel to nářadí i s lepením, rozjel jsem tubu s lepidlem a rovnou to zalilo tu díru. Taková náhoda – no věřili byste tomu?
ne, literární nadsázka
… a co když je to čistá pravda? :))
Já tomu věřím, tyhle náhody jsou hrozný potvory! Mě tedy fungujou v můj neprospěch, ale je to čistě tím, že jsem smolař…;)
Ale jo. Pořád je to více reálné, než to tvoje kolo :-)
:o)
nojo moje kolo ale fakt fyzicky existuje a jezdí
Tohle je podle mě blbost. Důležitá je vůči patkám vidlice poloha osy a ne ventilku. Ale pokud během manipulace s kolem nepootočíš osou, tak to fungovat taky bude :)
Tak poloha osy a ventilku se snad nemění :)
a jaký zmysel majú ložiská?
Fakt jo? Toho jsem si za 35let vlastní cyklistiky nevšiml. Jak to pak funguje?
Ha, už jsem doma, pletu jablka s hruškama :) Osa není náboj! :)
Takže už 15 let děláš uplnou 3,14čovinu a eště to cpeš ostatním do hlavy?
Jo jo :) Mám to prostě zažitý i když to je teda uplnej nesmysl, tak mi kotouč o destičky každopádně nikdy necinkal po vyndání nebo zandání :)
Protože ono osa se sama v náboji přeci jen nehýbe, takže částečně to fungovat musí, pokud netočíš pak s osou.
Pokud máš dobře vycentrované a rovné kola a vše jak má být, tak i když nasadíš kolo do jakeékoliv polohy tak by samozřejmě škrtat nemělo, to ale není můj případ a seřizuju to dycky :D
A jak to vycentrování kol souvisí se škrtáním brzdy? Podle mě nijak.
Simply clever…;-)
No teď nevím, zda bych si u tebe zadal stavbu kola :-)
Co má společnýho to, že jsem něco blbě pochopil a stavbou kola?
No jestli třeba do toho kola podobné fantasmagorie nevnášíš při montáži. Možností je vždy dostatek
Ach jo, pořád stejný lidi, radši zas mizím…
A proto je důležité mít řádně dotaženy kónusy, aby se osa po vyndání kola netočila.
jsou dve moznosti. bud mne neco unika, nebos napsal blbost. :-D
Napsal jsem blbost, ale pokud nehýbeš mezi vyndáním a nandáním osou, tak to fungovat může :)
…pokud kotouc pred vyndanim kola nestrejchal. :-P
Toto riesenie funguje spolahlivo mne http://www.heureka.cz/… Pasuje do kazdej vidlice, do kt. pasuje bezny RU.