Vyplatí se pořídit XT řazení a XT šaltr nebo bude fungovat stejně Deore+Slx šaltr ? V čem je rozdíl mimo ceny ?
Vyplatí se pořídit XT řazení a XT šaltr nebo bude fungovat stejně Deore+Slx šaltr ? V čem je rozdíl mimo ceny ?
připlatil bych si aspoň za ty páčky. Deodore nemám rád, jak přestanou dobře klouzat lanka, je to hrozna guma. Ale když jsou nový bowdeny tak to maká dobře.
No bude na tom jezdit pritelkyne, ta vzdycky vsechno znici 3*rychlejc nez ja a lanka ma zasrany permanente. Takze holt musim asi solit teda… :-/
Na deore mě sral ten „kilometrový“ chod páčky při řazení na větší placku.Předpokládám,že Xt na tom bude líp…
Přesně, „kilometrový“ chod páčky mě sere taky… Bych potřeboval na palci o jeden článek víc :-D
kilometrovy chod ma aj xt…podla mna je to priblizne rovnake
z novějších ročníků už SLX řazení chodí pěkně a dá se i deore. Docela pokrok proti 3–4 roky zpět. Já bych dal SLX řazení a deore šaltr – jestli ničí věci, tak než chytne vakl bude v detu :)
SLX řazení nemá kupkolo ani kolokrám :-(
na dotaz beru jako ze nema…
Těch 0 ks jsem přehlédl, beru zpět :-)
No, tohle sem mel prave v kosiku, ale nejak to od patku vyprodali, tak sem hledal alternativu…nakonec jsem obednal vse XT, ale kuli cene z kolokramu
Já kdyžtak ještě jedno asi vyškrábnu, kdyžtak mi napiš maila…
Tím myslíš 10sp SLX? To by bylo docela pěkný, 9sp SLX byla vyloženě ostuda za ty peníze…
proti deorku bylo 9s SLX dobré řazení. 9s deorko bylo děsné.
Obě byly děsný, měnil jsem přímo na jednom kole 9sp Deore za 9sp SLX, abych moh odřazovat i palcem, jak jsem byl zvyklej z druhýho kola z XTčka… A rozdíl naprosto minimální, příplatek za SLX byl naprosto zbytečnej. Teď tam mám XTčko a to konečně řadí pěkně :).
s XTčkem souhlas. hlavně desítkové XT řadí luxusně. ale stejně přemýšlím o XT 2012 kvůli instant release
10ku XT 780 jsem ted prikoupil. Zatim jsem to nejel, ale chod na sucho me vcelku nadchl, ono to chodi pocitove snad lip, jak X.O 9sp., co jsem mel na jednom kole.
Mě by zajímalo, jestli se chod XT řazení časem nějak podstatně zhoršuje nebo ani ne (mám na mysli opotřebením, ne bowdenama)? Koupil jsem teď jeté řazení Deore XT 9sp místo původního Deore. Bude chodit v kombinaci s LX smykem a XTR970 šaltrem.
Zhoršuje se výrazně, pokud kašleš na běžnou údržbu. A je stále stejný, pokud se o kolo staráš, jak máš.
Chápeš poznámku „ne bowdenama“? Docela by mě zajímalo, jakou běžnou údržbu dopřáváš řazení…
Pokud je třeba, tak čištění a mazání řadícího mechanismu.
:D Aha… A to je často kdy? Já kolu dávám docela zabrat, závodím ve všech podmínkách a řazení je jediná věc, se kterou problémy nejsou… Takže bych tomu neříkal „běžná údržba“, ale spíš nějakej tvůj osobní leštičskej problém. Docela by mě zajímalo, jak pak zjišťuješ, jak a kolik to tam kde má bejt namazaný…
Hm, problém máš evidentně s něčím ty… :-))).
Jenom s tím, že mi to normálně funguje a hrabat jsem do toho nikdy nemusel :). Ale to je tady na BF běžný jev, že čím víc do věcí lidi hrabou, tím víc si pak stěžujou, že to houby vydrží…
Tak buď rád.
A přestaň si myslet, že cos nepoznal, neexistuje.
Prazak schovavajici se za francouzskej nick prichazi s osvetou na bajk forum. Diky, jdu si promazat packy! :D :D
Klidně tomu říkej osvěta. Já jsem prostě napsal svou zkušenost.
Souhlas
No asi tak jak píšeš, měl jsem staré LX hafo km a údržba témeř nula a pořád chodilo, tak jak mělo. Možná bych pro klid duše jednou za uherský rok řazení otevřel, lehce pročistil a stříknul silikonem.
Mě ta původní bílá Shimano vazelína celkem tuhla v zimě a stávalo se mi, že nešlo zařadit ze střední placky na velkou – ta malá mosazná západka se nevracela.
A to řazení jako takový není moc dobře utěsněný, takže např. po víkendu ježdění v bikeparku ve velkých sračkách (takový to jemný blátíčko) nešlo s páčkama skoro pohnout (i bez lanka).
To je zvláštní, mě se nikdy takhle zanést řazení nepodařilo.
Kdysi jsem měl řazení STX RC a to mělo jednu zvláštnost, když bylo hodně pod nulou, tak se zavzdušňovalo, při řazení palcem jsem musel řazení napumpovat. Prostě někam něco vlivem teploty nezaskočilo, mělo to takhle víc lidí :-)
spíš ti nezapadala západka
Tuhnutí se přeci lehce vyřeší stříknutím malého množství TFka dovnitř.
To je zajímavý, že ty máš vždycky něco extra. Ve sračkách a mrazu jsem najezdil stovky hodin a řazení fungovalo.
V tomhle s ním ale souhlasím, dělalo mi to jak Deore, tak SLX, ale většinou se to chytilo hned na druhý pokus.
Co myslíš tou běžnou údržbou – já jednou za rok vyměním lanka a bowdeny – pokud to nějakému řazení nepostačuje ke správné funkci, je to u mne špatné řazení.
Viz výše.
Taky taky.
Napodobne. Vozim LX razeni, nekdy z roku 2002 a furt to chodi, menim akorat lanka a bowdeny.
Jestli se chceš pustit do údržby, tak to nedělej :-)
Sak ja na to nesaham … dycky najdu nejakyho hejla na netu co prodava za hubicku SLX, kdyz se na nekterym z mejch kol rozbije razeni (vetsinou se rozbije mym kolenem … ale na tom dirtu to drzi :-))
maximálně občas wédéčko podle návodu pro inženýry…
A ještě taková dodatečná – u málého 16" rámu, mi lanko smyku jde za posledním dorazem na sedlové trubce do strašného úhlu, což ve spojení se silnou pružinou XT smyku způsobuje, že řazení (dual LX) jde strašně ztuha. Nenapadá někoho, jak to upravit, aby do chodil trošku víc zlehka? Napadá mě jedině kladka na spodní tah…:(
vedes lanko spravne? jinak ten topswing by to resil.
Nenapadá mě, jak bych ho mohl vést nesprávně. Kvůli tažení bowdenů od řidítek (křížem a kolem hlavy) mám řazení na rámu na pozici úplně vpravo (uprostřed šaltr a vlevo hadice), pak mi jde u sedlovky bowden taky vpravo, ale to by imho nemělo mít vliv. Problém je, že mezi dorazem a smykem je asi jen 15cm a lanko tak vychází z dorazu pod velkým úhlem. Je to na tomhle kole …
Nekteri vyrobci maji navarku pootocenou spodkem doleva a pak pri pouziti downswingu lanko dre o navarku. Takze resenim je topswing, kde se lanko uchycuje z leve strany, tak jak pise JSt. Navic topswing jde ovladat lehceji.
Nekteri vyrobci maji navarku pootocenou spodkem doleva a pak pri pouziti downswingu lanko dre o navarku. Takze resenim je topswing, kde se lanko uchycuje z leve strany, tak jak pise JSt. Navic topswing jde ovladat lehceji.
stává se, že vnitřní plastový ozubený kolečka se vymačkají, v extrému olámou a pak to začne přeskakovat, vynechávat až to přestane řadit úplně.
hodně se to urychlí tím, že se jezdí se zasviněnýma bovdenama a je třeba velkou sílu na řazení
No tak to jsem zvědavý, v jaké stavu bude…:) Dá se to nějak bezpečně rozebrat, abych to potom dal zase do kupy, nebo je to jako dualy od Shimana, které sice rozebereš, ale pak už jsou jen nepoužitelné…?:)
nejsem extra hodinář a už jsem se hrabal ve shi i sramu a funguje to :)
Když jsem rozebíral poprvé, byl jsem zbrklej a řazení se mi rozlítlo po celym pokojíku.
Ale když budeš rozebírat s rozmyslem, je to brnkačka dát dohromady.
Mám na svém pracovním kole Alivio. Už je mu asi 13 let. Bovdeny původní, najeto těžko říci. Původní kazeta a jiné, krom řetězu, ten je druhej. No a řazení začíná zlobit v mrazech, nejde podřazovat na šaltru a řadit nahoru na převodníkách, prostě mi ta velké páčka nechytne zoubek na zoubek. Neřeším, jezdím dále na prostřední převodník, do práce to mám 800 metrů.
Vím, jsem dobytek a to kolo jsem kdysi zbožňoval, asi na něj výhledově nahážu žazení, kliky aj z Tractiona a na něj pořeším nové.
Mám Deore páčky z r.2006. Nikdy nebyly sebemíň udržovaný. Jen za poslední rok 7800 km (před tím méně) a zatím jsem měnil jen zadní přehazku Deore za SLX (deore se umlátila taková ta vylisovaná zarážka a řadilo to až po dvou máčknutích). Ale jinak páčky šlapou. Je fakt, že ta levá je hlavně v těhle mrazech fakt posilovna na palec. A krok by mohl mít taky kratší. O SLX páčkách začínám uvažovat taky, abych to měl všehno ve stejný třídě. ;-)
Mam dobry zkusenosti s Deore (r2011 – model 590) a chodi perfektne. Rozdil Deore 590 a XT je jen v pocitu, oboje radi pekne, gumove to moc neni (starsi Deore bylo mnohem vic).
Ani vcera v mrazu skoro vubec nevynechavalo, stary Deore vynechavalo uz lehce pod 0st.
Za me je to perfektni komponent pomerem cena/vykon.
Dotaz: můžu na 9sp řazení+kazetu použít 10sp XT šaltr?
nebo v čem se liší 9sp a 10sp šaltr XT? vždyt rozsah „pohybu“ je stejný ne?
Nemůžeš, má jinej přepákovací poměr, běhalo by ti to akorát po půlce kazety ;-).
imho to nejde – liší se v poměru chodu lanka, ale možná kecám…:)
Jo dobrý to mě stačí. Myslel jsem že ušetřím 200 kč proti 9sp šaltru, ale bohužel :-D
Tak takhle s tím nevyjebeš…:D Ale měl by naopak jít použít 10sp šaltr SRAM (opět, jen pokud se nepletu) …;)
Tentokrat se myslim pletes:)
10s SRAM už není 1:1, ale nevím, jaký mají nově poměr, resp. jestli nový sram má stejný poměr jako staré shimano…:)
10sp ne ale 9sp ano ;-)
On chtěl na 9sp systém shimano dát 10sp šaltr DynaSis a to nejde, stejně jako nejde dát 9sp SRAM…;)
9sp Sram je stejnej poměr jako 10sp Shimano, takže znovu ne…
nekecáš, včera se mi náhodou dostala do ruky…a nejde:)
Můžeš, ale řazení musí být 9 sp od Sramu.
Nejlépe bude na 9 sp. fungovat řazení Sram X.9 a přehazovačka XT nebo SLX Dyna-Sys.
zasadnejsi rozdiel bych hladal skor v pouziti shadow prehadzovacky.
To nestačí
Shimano bez shadow bych urco nebral
do XT řazení se rozhodně vyplatí zainvestovat. Je rychlejší, přesnější a takové jistější (lepší zpětná vazba). Na šaltru si myslím že záleží minimálně a rozdíl alivio vs. XTR by nebyl zvlášť výrazný…
No co jsem měl v ruce 8sp Alivio, 9sp Deore, 9sp SLX Shadow a 9sp XTR, tak to XTR chodí nasucho pocitově nejlíp, pak SLX Shadow a Alivio a Deore jsou takové gumové…:)
Jinak klidně bych dal SLX řazení a Doere házečku, vypadá to blbě ale chodí to líp než Deore řazení a Slx přehazovačka…a je to snad i levnější ale ot si nejsem jistej:)
Velmi dobré e ekonomické řešení na 3×9 sp. jsou řadící páčky Sram Rocket trigger v kombinaci se Shimano Shadow šaltrem. Ideální šaltr je XT, ale dobře chodí i v kombinaci s Deore nebo SLX. Trochu se na ně zapomnělo, je to vlastně starší řazení Sram X.7 ve verzi kompaktibilní se Shimanem. Ono to se starším Shimanem nechodilo ideálně, staré šaltry Shimano měly slabé pružiny, ale s příchodem verzí Shadow, které mají pružinu silnější je to něco jiného. Zajímavá je cena, na úrovni řazení Alivia, Rocket má kovové spodní páčky jako XT a teflonem potažená lanka.
Třeba tady maj fajn cenu :)
Docela zajímavá varianta…
Kde je maji za cenu razeni Alivia? Saltr mam XT shadow a razeni ted chci menit. Myslel jsem taky za XT, ale na netu jsou postrehy ze je toto snad i lepsi nez XT…hmm? Cenove co jsem nasel, je to ale podobne.
Ozvi se mi na e-mail, mám jich pár skladem, za 550,– je můžu prodat.
Jsou i v černé barvě?
ne
prosím ještě jednou pro blbý (pro mě) s řazením SRAM X-0 9sp. triger mi Shimano XT 9sp. chodit nebude..??
Nebude, musíš mít šaltr (přehazovačku!) Shimano XT DynaSys 10 sp.
Na šaltr XT 9 sp. potřebuješ řazení od Sramu označená jako Attack nebo Rocket.
ok díky – budu muset koupit i šaltr jaksemsi myslel… to už si koupím rovnou sram..
Mělo by tam šlapat i 10sp Shimano.
Píše to i scalar o něco výše. Já to tak vozím (9sp X.7 řazení a XT DynaSys hazka) a funguje to bez problémů. I když s X.9/X.0 řazením by to bylo ještě o kus lepšejší :)
podla mna vyplati, ale fungovat ok bude aj deore
packy razeni mam nejaky deore, funguji dobre, jen dnes jaksi ta mala co shazuje z vetsi na mensi placku upadla … Je to normalni … Kolo je komplet novy, najeto necelych 100 km
tak to reklamuj, normální to rozhodně není. Ještě jsem nic takového neviděl. Fotku bych ocenil, co že to vlastně upadlo.
jj, zitra hned rano to tam hodim
foto mi nejde z telefonu pridat, pridam ji rano
tady se neda editovat prispevek ?
… Co ze to upadlo … Jedna z tech pacek na riditkach co ovlada presmykac, konkretne ta „mensi“ ktera prehazuje z vetsiho na mensi prevodnik :-)
Editovat můžeš, ale jen po nějakou dobu od odeslání – běží čas. Po refreši už nelze.
Já pochopil, co to upadlo, jen jsem to ještě neviděl :-)
nejsi prvni kdo to rika,
prd se v tom vyznam, ale takto … na te pacce je asi nejaky ocko, no a to ocko prasklo o packa je venku, svine jedna, snad bych pochopil kdyz by to byla ta druha, ta kterou prece jen tlacis vetsi silou z mensiho na vetsi, ale ze tato je me divny
posledni dobou mam pocit ze se sere vsechno co koupim
… Hold to budu muset z prace zvladnout na nejvetsi prevodnik …
jen z telefonu a na rychlo, ale pro predstavu asi staci
Když se tu řeší rozpadlé řazení, už se vám někdy prasknul bovden? Včera si tak jedem, odřazuju na lehčí pastorek a najednou křup. Napřed jsem si myslel, že odešlo řazení a byl jsem pěkně vytočenej a pak koukám, že na bovdenu je tak 7cm škuba a lanko venku.
10m takovýho řadícího bowdenu jsem nedávno vyhazoval, bo praskal už při stříhání. Nějaký bez značky, přímovinutý a tvrdý, jako prase. Možná to byl nějaký stoletý ležák a už mu ztvrdla vnější plastová vrstva.
Koupil jsem ho loni asi 10m. A v pohodě. Tenhle praskl po cca 150km. Ještě jsem se s tím nikdy nesetkal.
Jojo, loni na celopevňáku. Taky jsem chvíli nechápal, co to řazení kraví.
Je z toho prd poznat :-( Je ta páčka zlomená, nebo jen vypadla z nějakýho úchytu?
z te fotky je fakt poznat prd, mas pravdu, a stejny prd by asi bylo poznat na danem miste i kdyz bych fotil necim jinym co je doma
ale pri pohledu na postizene misto si myslim, ze je jasne videt lom, struktura, materialu
a i kdyz jen tak premyslim, jak rikas ze jen tak vypadla odnekud? to by asi nebyl prvni pripad, i kdyz fakt nevim jak vypada nepouskozena packa, ale podle me bude mit ocko co me prasklo
Ona se konstrukce deorkovýho řazení může rok od roku lišit. Já měl kdysi rozhozený některé z těch prvních deorek, stejně si nepamatuju, jak odřazovací páčka vypadala. Při normálním servisu na ni vidět není, protože je schovaná pod řadící.
Ale to je stejně fuk, protože tohle bude na reklamaci, pokud jsi jí nezpůsobil nějaké násilí.
Upřímně pochybuju že mu to vyreklamují, napíšou mu že si to způsobil sám, takové věci obvykle nepraskají samy od sebe.
jj, jak rikas, obvykle …
svedomi mam cisty, kolo nikde nespadlo, nasili zadny, jen jsem jel, chtel jit na mensi prevodnik a packa bez funkce, jak kdyby byla zamackla a nevratila se
fakt nevim jak to tam funguje a jak ktera cast vypada origo, ale urcite mi prijde divny, aby jen tak vypadla
se uvidi, ale to ze je kolo pryc me sere
reklamace uznana, vymeneno, opraveno, kolo je doma