Vyplatí se tohle repasovat na "zimní bajk"?

37 nepřečtených
  • radomilek

    Ahoj,

    jednoduchý dotaz: vyplatí se tohle kolo, původně celoospružené, dát do nějaké jízdní podoby? Znamenalo by to zřejmě výměnu řazení,pastorků, přesmykače, přehazovačky (nyní je tam původní osazení Sachs 7-mi kolečko, řetěz totálně dead, takže i kazeta, možná talíře).

    Viděl bych to na vybavení nějakým Alivio nebo Deore, pokud to má smysl.

    Je to myšlený jako náhradní bajk, na cestu do práce, posypaný silnice v zimě, půjčovací pro návštěvy, atd.

    Na první pohled je rám docela pěknej, ale značka mi nic neříká. Hmotnost nic moc, ale to by nehrálo roli. Dík za vaše názory.

    0 0
    • Vilém  

      Jako prestavbu bych to osobne nedelal, tzn snazil bych se pouzit puvodni saltr, razeni atd.

      0 0
    • Vilém  

      Ta patka u saltru je praskla, nebo je to spina?Prepakovani naopak a provrtana sedlova trubka?

      0 0
      • radomilek  

        To zadni odpruzeni bylo „zablokovano“ jistou „modifikaci“, pri ktere je provtal ram :-). Jinak se s tim moc jezdit nedalo, byla to houpacka.

        0 0
        • fousek  

          Kdo by to cekal u celopera

          0 0
        • zichis  

          Mnohem líp na ty účely cos psal by ti posloužil starej celopevňák. Todle zmrzačený monstrum je jen zbytečně těžká homada železa. Jezdil bych na tom jedině v marastu až do úplnýho zničení, ale návštěvu bych si na to posadit neodvážil.

          0 0
      • radomilek  

        Na saltru je spina :-)

        0 0
    • weekend warrior  

      ty jo, na hot rocku se pred ctrnacti lety jezdilo jak svin, mel to snad kazdej druhej z meho okoli. myslim, že to bylo cesky a ruce do ohne za to nedam.

      0 0
      • McBlacky  

        osobně bych se s tím moc nepáral, sehnal si bazarovej šaltr, někde zkusil sehnat 7kolo a řetěz a hotovo. Pily se dřív dělaly festovně ocelový, ty by držet mohly, kdyžtak pilník…

         

        víc u tohoto stroje nemá smysl.

        0 0
        • zichis  

          pily neopraví, protože se to dělalo nerozdělávací – převodníky k sobě přivařený a s klikou slisovaný.

          0 0
          • jecnak  

            Jenze tohle neni ten pripad. Ve sve dobe kolo za cca 14000,–CZK

            0 0
    • jecnak  

      Je to ceska Reta, stejne jako Meduncina Zimnice. Stav je ale takovy rekneme slusne na zvraceni, tim „zablokovanim pruzeni“ jsi to uplne zabil. Jinac pastorky jsou opravdu sroubovaci, je treba mit stahovak na Sachse. Osobne bych nekde sehnal pouzitelny zadni kolo na 8ku a vysomroval mirne jetou osmickovou kazetu. Prevodniky zapiloval a retez dal novy Shimano na 8ku. Pocitam ale, ze bude v haji i stred, hlavovka atd. Lanka a bowdeny budou asi potreba taky novy.

      Muj nazor je takovy, ze bych to nekde oprel a nehlasil se k tomu ;-)

      0 0
      • dancing dog  

        A co sběrný dvůr nebo výkupna kovů- každá dvacka dobrá .-)

        0 0
        • mates555  

          při současných výkupních cenách…:-(aby z toho ta dvacka byla…:-(

          včera jsem vezl železo za korunu kilo…

          0 0
        • drtyc  

          ja mel za to, ze ve sbernym dvore te zdrbou za to, ze jim tam davas sedatko a gripy nasazeny na tom vraku a jeste to budes jak debil dalsi pulden rozebirat a cistit nez ti dovoli ti to vyhodit?

          0 0
      • radomilek  

        Nezabil,takhle se na tom dalo alespon jezdil. Predtim nikoliv. Jak rikam, je to mysleny jako nahradni bajk. Nicmene, vzhledem k tomu, ze saltr je funkcni, mozna by stacilo vymenit retez a kazetu. Jak poznam, ze se kazeta musi skutecne vymenit? Tak ze si to „nesedne“ ani po ccca 150 km? Jde to nejak vizualne?

        0 0
        • jecnak  

          Zacal bych tim, ze bych vymenil bowdeny a lanka k prehazovacce a smyku. POkud je retez v haji a nestrili na kazete, tak bych ho tam klidne nechal. Dojezdil do uplny smrti a pak teprv vymenil komplet pohon. I kdyz v tomhle pripade to asi nebude mit uz smysl.

          0 0
          • radomilek  

            Tak jsem si s tim vrakem pohrál, vyčistil, promazal, atd. Docela to to fachá, včetně přesmykače a šaltru, ale je problém se středním talířem: Je tak vymletej, že řetěž se na něm „sklouzne“ při větším záběru. Dá se vyměnit jen tenhle talíř, nebo se musí vyměnit celý střed (což by asi v tomhle případě byla skutečně zbytečná investice)? Pokud ano, zvládnu to sám (asi se to rozebírá s imbusama,ne)?

            0 0
            • juli  

              Nevím sice, jakou rozteč děr mají tyto kliky, ale za předpokladu, že bys byl schopen sehnat prostřední převodník (coč vidím reálně), tak musíš nejdříve mít stahovák na kliky. Bez něj prostřední placku nesundáš.

              0 0
        • zichis  

          už z detailu zad­ního kola jsou poznat omačkané zuby. Jsou vidět otřepy a všechny pastorky, snad kromě největšího, mají zuby tenčí. Kdybys sem šupnul ostrou makrofotku kazety, řeknou ti zkušení lidi s naprostou jis­totou, jestli se ještě dá nějak použít, nebo ne.

          0 0
    • art1  

      Reta  -to už jsem dlouho neviděl

      0 0
      • Featherbed  

        Už vim proč mi to přišlo povědomý… Moje první kolo s přehazkou, cca 10 let zpět :-)  dneska prošlo zprovozuschopněním a bude na něm jezdit sestra :-)

        0 0
    • Vilém  

      Muzes si koupit jeste jedno a to puvodni nechat na ND.

      0 0
    •  

      Zdravíme Ječňáka!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.