Zdravím,
máte tip na někoho, kdo dobře, levně, rychle vycentruje kolo? Popřípadě i vycentruje?
Dík,
Jura
Zdravím,
máte tip na někoho, kdo dobře, levně, rychle vycentruje kolo? Popřípadě i vycentruje?
Dík,
Jura
Treba 120 Kc napleteni
RK Cyklos na Jiráskové… přední kolo kdysi bylo za 170 Kč, zadní kolem 200 Kč vč. centrování, teď ceny nevím
Úplně nejvíc je Bartolšic, ale teď zase nevím, kde ho hledat :-(
špice si tam nastrkej sám a servisákovi to dé jakože to chceš za třicet ká enem docentrovat. Muhehe ]:-D Estli tě nevyžene hned, tak podruhý už u něj dobře nenakoupíš.
takteda teď vážnějc… v servisech už začal nával, moc času pohrát si s tím mít nebudou. Leda mě napadá jeden zastrčenej kumbál, kde nikdy frontu nestojím, poblíž Starý osady:
Semka jsem chodil dříve ale jednou tam ten pan udělal podraz a už tam nepáchnu. Doporučuji RK Cyklos…tam mě vždy pomohli bez blbejch kecu a relativně rychle.
bych se bal, ze dostanu zpatky naboj a rafek a vystrihany draty ;-)
trochu to zneužiji.
jaký je zhruba pomněr otočení niplu u zadního kola pravá a levá. Klasika 32 a V.
Jak to myslis? Draty mas rozdilne delky, takze pokud te zajima pocet otoceni, tak by mel vychazet stejne. Je potreba zmerit zda je to vypleteny na stred, bud pripravkem k tomu urcenym, nebo nejakou improvizaci.
když otočím na obou stranách stejně tak přitáhnu ráfek směrem ke kazetě tak jestli někdo nemá vyzkoušený pomněr.
Tak si to odmer v ramu. Otocis kolo na obe strany, odmeris vzdalenost od zadni stavby a spocitas si to. Teda za predpokladu, ze je rovnej ram:)
Vilém má pravdu, záleží na délce drátů.
Rozdíl délky drátů mezi levou a pravou stranou zadního náboje je cca 4 mm (u véčkové verze, u kotoučových verzí to bude míň).
Stoupání závitu M2 je 0,4 mm / závit. Takže bys potřeboval deset otoček navíc na straně kazety, pokud bys koupil dráty jenom v jedné délce, ale pak bys narazil na to, že ti závity budou na jedné straně chybět nebo na druhé straně přebývat a kolo nepůjde vycentrovat.
Když koupíš na stranu u kazety o 4 mm kratší dráty než na opačnou stranu, tak bys měl mít ráfek zhruba uprostřed náboje. Jestli si zítra vzpomenu, zkusím oměřit, co se mi tu válí, a nakreslit.
On asi myslí něco úplně jiného. Tedy dráty už má a to správně dlouhé a chce dotahovat výplet.
A teď si myslí, že když dotáhne např. o čtvrt/půl otočky všechny dráty, že se mu ráfek posune ke kazetě a tedy chtěl by asi vědět něco ve stylu, že na jedné straně má otočit o půl otočky a na druhé třeba jen o 170st.
Rozdíl délky drátů je příliš malý na to, aby se v praxi řešil nějaký poměr. Prostě to dotáhni na obou stranách stejně.
Kdybs chtěl dotáhnout třeba o 1/4 otočky, tak by to vycházelo něco ve stylu na jedné straně 90st. (akorát ta 1/4) a na druhé 89st., což se samozřejmě v praxi neřeší a tedy žádný poměr nepotřebuješ a na obou stranách přitáhni stejně.
kayda naba je jina, teda ne kayda ale kazdej model :)
poměr otočení niplu levá pravá:-))))
prostě zatoč niple všechny stejně tak, aby nebyl vidět závit na drátech. jestli máš správnou dýlku tak by si to mělo pěkně sednout a mít menší vůli. pak stejnej počet otoček s každým drátem. můžeš třeba 5. a tak to dělat do tý doby než se výplet trochu zpevní. venkovní dráty u příruby máčkni dovnitř, znovu dotahni třeba jen už po 2 otáčkách. tak to dělám já a kola mi drží. ale každej to dělá jinak, někdo veme aku a jede.
Šikovné ručičky a nemusíš nikoho hledat.:-)
vycentruje a popřípadě i vycentruje ? tak co vlastně chceš ?