Od dnešního dne mají naši v Otrokovicích výprodej DTčka – zde
Od dnešního dne mají naši v Otrokovicích výprodej DTčka – zde
A nemaji oni ho tak nejak prubezne?
Ale jinak dik za odkaz.
tu mají od 31.10.2013 :D
díky za odkaz…bohužel zapletené MTB 29 žádné
škoda, že prodávají kola pouze v páru, kdyby někdo chtěl přední kolo od M 1600 (model 2011) vzal bych zadní.
Vzhledem k tomu, že bych z něj pravděpodobně sundal ráfek, byl by případně volný i zadní ráfek.
moc e v DT nevyznám, ale zaujala mě cena XR350 ráfku, akorát jsem našel nosnost do 75 a já mám 85kg…tak nevím..máte s tím někdo zkušenosti?
přemýšlím že bych to zapletl na SRAM X9 náby..
Když jsem je kupoval před rokem, tak mě varovali a upozorňovali na váhový limit. Takže nasaď dietu, nebo na ně rovnou zapomeň. U nás je to ok, vzhledem k tomu že na nich jezdí holka s 47kg…
Proc je tedy maji v ceniku psane samostatne, jako zvlast predni a zadni?
Edit: Uz to ctu na konci:(
ok, už na ně nemyslím :D
dietu nasadím, ale 10kg je dost…by mě pak odnesl vítr :D
díky za odpověd
WTB I19 zase o tolik těžší nejsou a cena se ještě dá
ty kráso, ta vidla 29" :-O škoda že zrovna nemám takovou škváru
Kup si radši Rebu, DTčka nejsou žádnej zázrak funkcí, v týhle verzi ani váhou a spolehlivostí už vůbec ne.
Dík za tip. :-) Já reagoval jen, že v tý ceně a ještě s černýma nohama, to je fakt pěkný (y)
mít škváru tak IMHO za to stojí zadní 190ka CL za šestku…
Jasně, a naplést na to Enve ráfek. Mě se spíš libí ta silniční kola, ale nechci teď moc utrácet.
dal bych na to i cresta klidně. Vzal jsem zadní 370CL32D potřebuju nějaký lowcost spolehlivý kolo na zimáka a mám doma Alpine ráfek, takže to bude ideální
Objednávku jsi už asi poslal, chcintaky 370 Cl na bajka, jsme se mohli sabnout o postu.
kua no už mi to sype dneska PPL
škoda protože dovoz je 144kč
:-/ škoda.
co je zač ten crest? dík
jj nemohl jsem si vzpomenout..dík
jinak ta cena za 44USD je super, jsou levný že jsou bílý nebo je v tom něco jinýho? bylo mi řečeno že cresty hodně snesou…
jo jsou levné protože sou bílé a doprodej.
jj díky…sem o bílých přemýšlel, by se mi ke kolu hodily, ale na druhou stranu nechci vypadat jak leštěnka :D
safra ale za ty prachy…hmm
jestli se tě mohu zeptat, ty zaplýtáš kola nebo to je hnoj? vím že jsem to někde četl ale nemohu si vzpomenou kdo to byl…dík
Ty ráfky hodně vydrží relativně k hmotnosti jako asi nejlehčí použitelné ráfky na XC a maratony, žádné super držáky nejsou.
ale bacha ty bílé mají na sobě barvu a jsou znatelně těžší než černé. To už se pak trochu maže jejich výhoda
Cresty a hodně snesou? Obávám se, že jsi spíš nepochopil tu ironii :D.
no ironie to určitě nebyla, ale prostě to byl prodejce..
Tak ono na jejich nizoučkou váhu to celkem platí, ale jak psal jonti, je to jeden z nejlehčích použitelnejch ráfků na XC a tedy je ta odolnost celkem nízká. A co jsi psal, že máš 85kg, tak už to chce dost zvážit jízdní styl.
I když pokud řešíš 26ku, tak tam mám osobně lepší pocit spíš z Alpine, který jsem vozil 2 roky a vydržely neskutečný věci.
no tak ty apliny jsou taky dost lehky, myslím že 330g, což je extra light zvlášt vzhledem k ceně…
Jsou o pár gramů lehčí, než Cresty, ale osobně jim věřím víc.
ale je to úplně jinde, možná za to může profil, co já vím. Ale crest bych si už na 26 nekoupil, Alpine kdykoli. Vozil jsem oboje a Alpine mi přijdou že vydrží neskutečný věci. škoda že je nedělají na 29
Dělaj, jen se jmenujou Iron Cross. Na XCčko bych je klidně dal, jen bych si asi nechal udělat nový nálepky :D.
hele a na to se dají dát TLR a podobný pláště na MTB ?
Spíš mi jde o to, jestli to někdo už testoval, nebo jestli znáš někoho kdo to vozí na XC
když mrkneš na profil ráfku je úplně stejný, v tomhle má džejk pravdu
Je to NoTubes na cyklokros, tak bych nečekal problémy. Podle všeho by to měl bejt stejnej ráfek jako Alpine, jen stočenej na větší průměr, i ta váha by odpovídala.
napsal jsem ji přímo na NT stránkách, uvidím co odepíšou.
INFO pro všechny, kdo by do toho chtěli jít.
Po emailové konverzaci s jejich produkťákem mám tento závěr: testovali IronCross na XC ale zavrhli to, neboť v průměru 29" nedosahovali uspokojivou tuhost. Na CX to díky menším plášťům a obecně méně technické trati tolik nevadí.
Takže není CX jako XC :)
hlavní problém je teda ten, že co funguje z 26 nefunguje ve 29.
Ono jim v 29ce tak nějak nefunguje nic, co tak koukám :D.
To je jinak, tobě nefunguje ve 29ce nic, protože to používáš jako EN/FR bike…
:D
No vidíš a to jsi říkal, že jsou pro mě Arch EX zbytečný a jestli to nechci radši na I19 ;).
Protože jsem netušil jaký kraviny na tom budeš dělat.
aneb potřebuju tuhý lehký kola na 29er na xc, značka: metrový dropy a ták :-D
Metrovej drop nic není, když to má dopad… Se koukni, jak testujou SingleBe a nevím o tom, že by odepisovali jedny kola za měsíc. A nakládaj tomu o level jinde, než já.
za prvý to umí a za druhý ti neukážou mimo záběr kolik toho rozšvihaj.
Bylo na netu video/rozhovor o tom kolik zadních ráfků zničí DH team o dvou jezdcích za světák. To číslo bylo dvouciferný a nezačínalo jedničkou…
Já se s nima znám… A umí neumí, ale když to pošlou ze 3 metrů skoro na placku, tak to dostane ránu daleko větší.
A hlavně já nezničil ráfek žádnej (teď nemyslím ty Rovaly), ale sype se výplet a na Tufo se stejnýma drátama (a lehčíma ráfkama od Remerxu) se nesype, takže problém je někde jinde.
jasné brouku a teď tu o karkulce
:-) nech ho, teprve to rozjíždí.
Tak asi máš s mejma kolama víc zkušeností, než já…
Skáčou na tom dropy kolem 3 metrů s horším dopadem. A i kdyby krásně opravdu těch ráfků oddělali několik, tak pořád nejsou v situaci, kdy skočí metrovej drop a musí to jít dotahovat. A to u kol, co se zrovna vrátily ze servisu.
S těma Tufo je to jednoznačný, na těch jsem se skákat učil, protože se galdy nežvejkaj, například v Rychlebech dostaly rány, co ZTRka nikdy nezažily, protože jsem to nedolítával a navíc jsem neměl teleskop, takže ani nohama jsem to moc netlumil. A mám je dýl, jsou lehčí a za celou dobu jsem na ně nemusel šáhnout ani jednou.
Az budes X let jezdit trial, tak to mozna pochopis, proc to oni nerozstipou.
No jasně, pro ně asi gravitace neplatí. Samozřejmě ne jak oni, ale taky dopady přes zadní kolo tlumit umím, pořád si stojím za tím, že u nich to z trojnásobný vejšky dostane větší ránu.
A znovu jsme u toho, já nic nerozštípal. Jen se povolovaly niple, protože někomu se se zamykacíma blbě pracuje a ty obyčejný ani nezalepuje, protože na moje ježdění by přece stačily I19ky. A pak mě před jinejma zákazníkama označí za kokota, čůráka a já nevím co ještě, protože na ráfkách označenejch na XC/AM jezdím ostřejší XC.
A vzhledem k tomu, že Tufa mi drží, tak fakt neberu, že není chyba v kolech.
bože ty si debyl
:) zato tys teď předved svou inteligenční převahu…
aby tu nebylo jen to co sem původně napsal tak to shrnu:
okamžitě jak se trochu povolily nechal opravit a dotáhmout na tom jezdíš
dál, číms to totálně dokurvil.
navíc ty kola nemají šanci vydržet to co jim nakládáš.
Po radě dát tam niple co budou trochu víc držet, najednou uděláš z Hnoje kokota co neumí zaplétat kola, fakt dáváš. doufám že to taky náležitě ocení a pro příště pošle někam,
jezdi ty Tufa a budeš mít klid
Jinak Arch EX mají určení agresivnější Trail tak tu neser bludy o tom že jsou na AM, Arch EX can handle aggresive trail riding
Podívej se na stránky ZTR, než začneš plácat kraviny. Máš to v příloze.
Nenechával jsem dělat lehký závodní XC kola, to bych bral Cresty. Bral jsem o 100g na ráfek těžší Archy EX s nábama předělatelnýma na pevný osy (proto mám Hope a ne oblíbený DTčka), aby šly případně dát na Enduro 29! S tím cílem byly ty kola vybíraný a proto Arch EX.
Na povolenejch jsem nejezdil dál, vždycky se dotáhly. Pak to došlo až do situace, kdy se po pár skocích na Ostrým povolili způsobem že půlka výpletu a to už jsem se fakt naštval a odvez je Hnojovi, že on si s tím už poradí líp.
Nestalo se, kola jsem přivez ze servisu, na první vyjížďce začly přepletený dráty praskat u kazety, u kotouče se povolovat. A CX Ray není zrovna drát, co by prasknul jen tak.
S tím označováním za kokota, zatím jsi to udělal akorát ty a Hnoj o mně. Já se o nikom podobným způsobem nevyjádřil, tak nevím co mi tu podsouváš, byť už mám chuť, protože dát tolik prachů za nepoužitelný kola mě fakt naštvalo. A ano, jezdím Tufa, protože ZTR jsou nepojízdný.
A kašlat na mě může jak chce, ty kola jdou na výměnu niplů a prasklýho drátu a u něj to nebude.
Arch EX can handle aggresive trail riding tečka
zbytek je tvůj boj, výplet je po smrti s tím těžko co naděláš, a důvod hledej v tom co s něma děláš
Máš v příloze zkopírovanou tabulku přímo z Notubes.com. Ale začíná mi bejt jasný, že ty tomu rozumíš víc, než výrobce :).
Jinak co jinýho na tom jezdím, když ne aggresive trail? Vždyť to mám na kilovým XC hardtailu, kterej drží, takže DH to asi bude těžko, že :).
A vezmu to vylučovací metodou:
problém
Tak nějak mi z toho vyplývá, že firmy Sapim, Hope a NoTubes v tom jsou nevinně.
v překladu do češtiny ty dva puntíky znamenají že je to pro ty co už to umí, a to ty fakt zdaleka nejsi.
dal už bych se jen opakoval. viníka hledej v sobě.
Fascinuje mě, že víš, jak to umím a neumím a přitom jsi mě v životě neviděl jezdit :). Zkus se zeptat těch, co mě kdy viděli, jestli řeknou, že neumím…
Co to tady smrdi?
To byl hodně lacinej pokus…
Jestli von zrovna ten pevnak nebude zdroj problemu.
Ty Tufa jezdím na tom samým kole… A jak jsem psal, učil jsem se skákat na nich, jsou lehčí a mám je od května, ZTR od září (na odpis v říjnu).
Anebo je tady problém osobnějšího charakteru, že tě sere, že bych ti jako krutopřísnýmu enduro jezdcovi naložil i na XC pevňáku bez teleskopu? :)
A esli po tom tak moc toužíš, dám ti tam niple DT ProLock na moje náklady, ale přestaň tady dělat zagorku…
že na kole dáváš víc ti tady klidně otevřeně napíšu, s tím nemám sebemenší problém.
myslím že Hnoj už toho napsal dole dost v jakém stavu s mu ty kola donesl a co na nich řešil.
dál k věci nemám nic,zbytečné řešit něco z někým kdo nechce chápat
chtěl sem do problému zasáhnout z pohledu někoho kdo do toho trochu vidí, ale ty argumenty nebereš, ok dál se do toho nebudu plést, ztráta času.
Tak předně:
Míval jsem ode mě tři roky kola na Alpine ráfkách a CX Ray a vše fungovalo, jak má. Tři roky a pochvaloval sis to pokaždý, když jsi přišel !
Z toho jsem usoudil, že jezdíš XCčko a v jeho běžný podobě a tedy, že by ti WTB i19ka fakt stačila.
Ale tvoje jízdní preference se dost změnili a jezdíš spíš FR.
A můžeš říct, že jsem se na tebe vysral? Ani náhodou, ty kola jsi mi donesl (pokud si pamatuju, nějaký dráty byly polámaný), kola jsem vycentroval a opravil do stavu „jako nový“, pokud si pamatuju správně, ráfek byl v jednom místě „šiška“.
Řikat tu o mě, že sem ***** a vysral sem se na tebe, na to IMHO fakt nemáš nárok. Pokud tě to potěší, nech si je opravit třeba u Patíka, to je tvoje volba.
Desítky lidí vozí kola ode mě a 95% z nich nemá jedinej problém. Občas se nějaký kola po prvních pár stovkách KM povolí, což se stává.
Přestaň mi tady laskavě „mejt prdel“, protože já jsem svojí práci odvedl na 100%.
Alpine byly super, o tom žádná… Ale mám pocit se tam dávaly Sapim Polyax niple, jestli si dobře pamatuju, nemůžu to teď najít. Taky jsem podle toho čekal, že o 2 třídy odolnější Arch EX budou fungovat minimálně podobně.
Že jsi ***** jsem o tobě nikde neřek, naopak jsi to o mně prohlásil ty, spolu s dalšíma výrazama podobnýho charakteru. Jestli si myslíš, že na to máš nárok, tak budiž, podle mě to je přes hranu…
Ty kola „jako nový“ nepřežily ani víkend, po prvním dni jsem to dotahoval, po druhým dni jsem po pár kilometrech jel domů z půlky, protože mi prasklej CX Ray zaseknul kazetu. Kilometrově cca 60km a konec, to u mě nejsou použitelný kola…
Protože kdybych tušil, jaký kraviny na tom budeš dělat, dostal bys rovnou zalepený niple. Bohužel ses nezmínil, že budeš dávat dropy jak prase a skoky v Rychlebech na placku (z čehož máš dokonce na FB fotky).
Na ALPINE jsi měl úplně stejný niple, jako tady. DT Swiss ALU 2×12mm.
Ta fotka na FB je ale právě na Tufo, ZTR jsi mi zaplejtal až potom. Pak jsem to skákal i na nich, to je pravda.
Ale tak já jsem rád, že jsi konečně uznal, že to mělo bejt zapletený jinak. Bejt to tak rovnou, moh jsem si ušetřit výměnu půlky výpletu a bouchlej ráfek a nemuselo se nic svádět na to, že na tom moc jezdím.
Nj, ale tys mi nikdy neřekl, jaký věci se s tím chystáš dělat !!!
Je to přesně jak píše Bafoon o kus vejš: Prosil bych lehký XC kola a vůbec na nich nebudu skákat.
A obyč ALU niple + 2mm dráty má kole i dost lidí, co jzdí regulérní DHčko (samozřejmě 26") a drží to úplně v pohodě.
Kdybych tehdy tušil, co se s tím chystáš dělat, tak bych s tebou vůbec neřešil CX Ray + ALU a spíš bych řešil Leader + Prolock a nebo rovnou ProLock mosaz…
Taky si přece nekupuješ Porsche, abys s ním jezdil po lese a tahal dříví. V tomhle případně se prostě totálně nepotkává určení kol s jejich reálným použitím. Moje nabídka na prolock niple trvá, ale dělej si co chceš…
zalepení by ničemu nepomohlo, akorát by to dřív nebo později vyškubl z ráfku
Tady zkusím přidat do mlýna. Bylo tu psáno něco o bouchlém ráfku do šišky. V tomhle případě je ideální přeplést ráfek a ne to tahat drátama. Jako výsledek je právě praskání drátů.
Na tohle nasazení bych vypletl jiné kola.
Vyplést lehké, tuhé, 29kola co vydrží je *******.
Znám spoustu lidí co jezdí DH. Od hobíků, přes elitu a nikdo neřeší podobné voloviny. Kola berou jako spotřebák. Jako příklad uvedu, že i svěťák v DH se jezdí na ráfku remerx, mosaz niple a obyč nerez drátech 2mm.
JakeF: Ber to s nadhledem. Moc řešíš materiál. Co může a nemůže vydržet. Na tréningy můžeš vozit kola za pár šupů s vahou kolem 2kg. Na závody druhý pár kol.
Nechci to tady dál pitvat, už víme, kde byl problém, tečka. Stálo mě to zjištění pár tisíc a nervů, ale co už…
Ale tak pro zajímavost, co bys na tohle užití zaplet za kola? 29" na enduro závody, váha do 1800g. Těžký záplety na nerez 2mm drátech na tréninky budou.
Vozíš bezdušáky, ono moc na výběr nebude. Ráfky WTB, ZTR. Výplet supercomp + alu nipl.
Ono je to pořád dokola. Lehké, tuhé, kola co vydrží na 29ku + enduro použití. Lehké kola prostě dlouho nevydrží.
Závodění stojí ranec, tak to prostě je.
No tos mi fakt poradil… ZTR nemaj na tyhle požadavky právě ráfek žádnej, WTB možná Kom i23, jenže ten ještě snad ani nikdo neměl v ruce, natož aby pořádně ozkoušel ty jejich marketingový sliby.
A supercomp a alu niple ti teda už vůbec nevím, když jsem rozsypal s alu niplema i CX Ray a ještě jenom na pevňáku.
No každopádně moc nechápu, proč to ještě po takový době znovu vytahuješ, když stejně nemůžeš poradit. Že lehký kola nevydrží tolik jako těžký by mě fakt napadlo i bez toho… A kde byl problém u těchhle se už nejspíš vyřešilo. Ono pokud lehký kola rozstřelím někde o šutr nebo vyrvu niple z ráfku, tak proti nim neřeknu ani slovo, tady byl problém jinde.
Nějak mi to nedalo. Lehké kola jsou *******, tenhle názor nejspíš nezměním. Lepení niplů není žádná výhra, další manipulace s výplety stojí za prd.
Odpověděl sis vlastně sám. S lehkými koly co vydrží nepomůžu.
Brou noc
Enve chlape, enve, jediná možnost pro jezdce tvého kalibru.
To by měl do měsíce doma hromadu trsátek…:D
Aspoň by se naučil hrát na benjo :-)
To bych se zase nebál, bych i věřil, že vydrží víc, než ZTRka… Ale když už bych je zničil, tak by to finančně zabolelo víc :D.
Říkáš, že půjdeš přesvědčit Kristiána, že sponzorovat mě je ten nejlepší marketingovej tah? :D
„Nechci to tady dál pitvat, už víme, kde byl problém, tečka. Stálo mě to zjištění pár tisíc a nervů, ale co už…“
z toho, co si tady nezaujaty clovek precetl asi vi, kde byl problem:)
Nehledal bych chybu ale u Hnoje, ale nekde uplne jinde…
Jinak na ArchEx jezdim na LV, ma je i pritelkyne na TranceXu a drzej… samozrejme jsou to 26, takze je to trochu jiny…
Vidíš a já zas vím o dalším člověku, co se mu taky povolujou… Ale chápu, že tvoje přítelkyně tomu určitě dá zabrat víc, než já, takže je to úplně relevantní srovnání :).
Kdybych tehdy tušil, co se s tím chystáš dělat, tak bych s tebou vůbec neřešil CX Ray + ALU a spíš bych řešil Leader + Prolock a nebo rovnou ProLock mosaz…
Já si myslím, že z tohodle to je celkem jasný…
Abychom získali ucelený pohled a věc, museli byste postnout mailovou komunikaci ohledně účelu použití kol. Pokud chceš kola na karbonového 29er chrta a jezdce kolem 70kg, tak stavitel nemůže čekat, že to mají byt kola na AM ježdění. Pokud jsi mu to teda někde přímo nenapsal.
Mám přes 90kg a na XC mám taky 1500g záplety. S tím kolem ale rozhodně nehodlám někde něco dropovat…
Mně nejde o to na někoho to házet, řek jsem, že chci Arch EX, Hope, CX Ray, dostal jsem je. Teď vím, že si mám příště říct i o sils/prolock niple nebo to nechat zalepit…
Jinak Hnoj věděl, že na tom plánuju skákat a při předání mě upozorňoval, že na to moc vhodný nejsou. Zpětně bych byl samozřejmě radši, kdyby mi napsal mail, ať si na to prasení pár kil připlatím a hodí mi tam jiný niple. Já v tý době vůbec netušil, že v nich nějaký rozdíly jsou, takže jsem ani neřešil, jaký tam budou.
A jen technická, tohle nejsou žádný 1500g XC ultralighty… I přes použití lehoučkejch CX Ray maj bez pár gramů 1800. To je v týhle cenový kategorii naprosto běžná váha zápletů určenejch na AM.
To by mě náramně zajímalo, komu se povolujou, když si nikdo nestěžuje (a nebo aspoň ne mě).
Pohybuje se i tady na BF, může to napsat sám. Já to práskat nebudu…
Však já se tě neptám na jméno, jen žasnu nad tím, že někdo si na kola ode mě stěžuje tobě, místo mě…
Když tak člověk na vyjížďce shání, jestli někdo nemá klíč na dotažení niplů, tak na to holt přijde řeč…
jj, je to jasny, nedal jsi jasny zadani a podle toho jsi dostal vysledek :)
Tak víš co, kdybych přesně věděl, jaký díly použít a na kolik to natáhnout, tak si to rovnou můžu zaplýst sám. Protože nevím, tak čekám od prodejce nějaký zhodnocení a případnou optimalizaci mýho návrhu…
hehe, úplně to vidím.
Hnoje nikomu nedoporučuju, já tam šel s tím že jsem přesně věděl jaká chci kola. On mě začal přemlouvat , že by na můj styl bylo lepší dát niple se zámkem nebo je aspoň zalepit. Přitom se potom nedají servisovat. Jak si na vyjížďce dotáhnu zalepený nipl? To raději ať se povolí a já to dotáhnu než aby se vytrhl. Já to tak jezdil roky na jiných kolech. Tak snad vím, že to musí vydržet. Vždyť to vozí kluci na DH úplně stejně a ani nelepí. Když to vydrží DH, tak to musí vydržet i na mojem pevňáku!
Máš velmi bujnou fantazii, to se musí nechat.
Přesně tak, je to Kubadova vina!
Jinak neznám, v okolí všichni vesele jezdí Cresty se statistikou 3 zadní na rok :D.
no to bych právě zle nerad :/
ty silnicni naboje co tam maji ty asi nebudou shimano 11sp kompatibilni? nebo jo? nevi nekdo?
myslím , že určitě ne. Max 10sp.
předpokládám že aktuální model (11sp.) by těžko vyprodávali
takže to bude se starším 8/9/10sp ořechem
jak su na tom zo skusenosti vidlice dt swiss co sa tyka:
dik.
pro tebe to fakt není
1, podprůměrně
2, nejsou volně díly, nejsou zkušenosti – špatně
ok dik.
mám na všech kolech DT tlumič i vidlici. Mám XRC a EXC – tlumiče mám M 210. Já osobně jsem spokojen a servisuju u nás v Otrokovicích v Botticu. :-)
Dnes opět další – ale škoda, nyní odpoledne už jen 26" :-(
tak tohle jsou základ kola, netřeba pro to plakat :)
Díky za link ;)