Chci si koupit ZAPLETENÁ KOLA CAMPAGNOLO BORA ONE 50 AC3 DARK PLÁŠŤOVÁ jsem na vážkách jestli vzít 35mm nebo 50mm.Cena je stejná.Jde mě třeba o boční vítr při 50mm Dík za radu
Chci si koupit ZAPLETENÁ KOLA CAMPAGNOLO BORA ONE 50 AC3 DARK PLÁŠŤOVÁ jsem na vážkách jestli vzít 35mm nebo 50mm.Cena je stejná.Jde mě třeba o boční vítr při 50mm Dík za radu
Tak asi čim vyšší tim horší, ne? Jezdíš li často na holých prostranstvích, bral bych spíš nižší.
Boční vítr bude více cítit u těch vyšších. 50 budou na většině kol vypadat lépe, budou o něco tužší a lépe pojedou po rovině. 35 budou lehčí, snadněji ovladatelné, budou se snadněji roztáčet a teoreticky o chlup pohodlnější. Vybíral bych očima. Galdy mám 50 pláště bych bral 35. Každopádně jedna z nejlepších kol na trhu. Skvělá volba to bude tak jak tak.
To zní logicky,ale když se koukneš na Tur tak mě to přijde,že tam mají snad všichni minimálně 50mm.Paradoks je ,že otevřenýho terénu mají víc než dost
„paradoks“ jsi leda tak ty, ale k tématu
na rovinaté přejezdy se používají 50 mm, jsou aerodynamičtější, lépe udržují rychlost (víc už jen časovky, triatlon)
na kopce se používají nízké, 20, 24 mm kola, jsou živější, lépe akcelerují a jsou lehčí, což je v kopcích výhoda, naopak aerodynamika zde nemá vliv
kola 35 mm se jeví jako optimální univerzální varianta pro tebe jakožto hobíka
Tak tak kor když chce plastové verze
Podle mě nejzásadnějším rozhodovacím podnětem by mělo být jestli jezdíš spíš dlouhé roviny nebo si vychutnáváš kopce. Počasí neporučíš. Zrovna tak můžeš dumat jestli by nebylo lepší vzít MTB, aby když bude foukat 30kmh vítr, tak abys mohl jet do lesa a nenechat se větrem rušit.
Jsem z Úpice do Krkonoš to mám cca 20 km kopce jsou moje hobby
Tak to spíš taky nižší. :) Jsou lehčí, líp se rozjížděj. I vrchaři (a nenej oni) používaj v horských etapách neareo silničky s nižšíma kolama.
Tak si to vem tak, že vyšší ráfky budou do kopce zbytečně těžší a dolů z kopce ti v ničem nepomůžou, tím pádem bych to viděl na ty nižší.
Dolu z kopce se totiz na silnicce vetsinou jede hrozne pomalu :-D
V okolí Prahy je to nutnost kvůli díratosti většiny cest :-)
Jak kde. Vychod je bida, jinde to jde. Ale i na vychode se stav zlepsuje. Sous me stve mnozstvi sterku a hliny i na novych kobercich.
Kup si ty které se ti víc líbí. S větrem se naučíš počítat a udržet kolo v přímém směru není žádný problém. A se ztrátou 0,005W díky vyšší hmotnosti se taky vyrovnáš.
+1
Já jezdím spíš kopce a jsem s 35mm max. spokojený. Viz. moje kolo v profilu.
Má smysl řešit výšku ráfků na gravelu? Mám na výběr ráfky vysoké 24 mm nebo 40 mm. Ráfky vysoké 24 mm jsou kombinovány s 28 dráty, 40 mm ráfky jsou kombinované s 24 dráty. Kterou variantu byste vybrali, resp. mají vyšší ráfky nějaký přínos? Použití 60% silnice, 40% polňačky, hmotnost 85–95 kg :)
Teoreticky by větší měly víc drncat a víc vydržet (Prakticky nepoznáš). Aero efekt asi na gravelu nepoznáš a foukání z boku i U profilu taky ne..tak bych vzal podle vzhledu :-)
Smysl to ma, ale je to podle profilu a podle toho jaky jedes bomby. Vyssi profily maji cenu az fakt spis na 35+, jinak je to spis na skodu, resp zbytecne na gravelu. U plastovych je navic vetsi narust hmotnosti a obecne u vyssiho profilu vetsi nachylnost na poskozeni. Kameny to muzou dost poskodit z boku. Kdyz jen jedny kola na gravel na univerzalni pouziti, tak bych daval spis nizke. Pokud to je hlavne na rovinu, minimum terenu a vyssi rychlost, tak tam je logicka volba brat spis vyssi.
Díky za rozbor. 35+ nejezdím ani z kopce, navíc se mi vyšší ráfky nelíbí, je rozhodnuto :D