Výtluky na cestě - zničené ráfky

78 nepřečtených
  • mzvarik

    Hele v prosinci jsem si koupil silničku, o měsíc později jsem najel do jámy a zničil přední ráfek (kola DT Axis, 1970g).

    Při jízdě a brzdění to bylo znát, a víte co, nové kolo, to zamrzí… tak jsem si koupil rovnou nová prakticky identická kola, FSA RD-88.

    Říkal jsem si, budu teď dávat pozor, a nepojedu jako idiot 60km/h za autobusem.

    Uběhly 2 měsíce a dneska jsem najel ve 40km/h do další jámy!

    Tentokrát se zadní ráfek viditelně ohnul a zadní brždění lepší nepoužívat.

    Takže moje otázka: jak to řešíte vy?

    Lze tomuto problému předejít jinak, než že člověk dává maximální pozor?

    Zvažuju koupi karbonových aero kol, které by takové nárazy mohly teoreticky ustát, nebo ne?

    Na druhou stranu bych je vzhledem k jejich ceně nerad zničil.

    0 0
    • hribik A1  

      jazdením na mtb s hmotnosťou 20 kg. ten bike to vydrží

      0 0
    • Výběr z produktů
      Giant TCR Advanced 1 Disc PC kolo, cold night Skladem > 2 ks

      Novinka Giant TCR Advanced 1 Disc PC kolo, cold night

      od 80 699 Kč MOC 84 999 Kč

      CTM Blade Race 28 kolo, zelená smaragdová Skladem 1 kus

      Black Friday CTM Blade Race 28 kolo, zelená smaragdová

      32 999 Kč MOC 33 299 Kč

      Basso Venta Disc Shimano 105 Microtech MCT 28 kolo, stealth Skladem 2 ks

      Akce -22% Basso Venta Disc Shimano 105 Microtech MCT 28 kolo, stealth

      od 50 499 Kč -22% MOC 73 899 Kč

      Lapierre AIRCODE DRS 6.0 kolo, zelené Skladem 2 ks

      Lapierre AIRCODE DRS 6.0 kolo, zelené

      od 98 399 Kč MOC 122 999 Kč

      Přejít do shopu (Kola / Silniční)
    • xshreck  

      jezdit na válcích

      0 0
    • iron.hide  

      nj, vsade su vytluky, s tym nic nespravis. predaj silnicku, kup mtb

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Premik  

      nejlepší prevencí proti zničeným ráfkům v zimě jsou běžky..

      0 0
    • maedva  

      Neříkám, že jsem nikdy do žádné díry nevlítl, ale nikdy jsem tím nezničil a ani neohrozil ráfek na životě – jednou jsem však procvakl duši :-)

      To co popisuješ je buď nehorázná smůla, nebo problém mezi sedlem a řidítky (popis jízdy v těsném závěsu za busem to naznačuje)…

      Bohužel cesty vypadají hrozně (brno venkov) a je lepší snad vyjet na silnici s bikem, a počkat než ty nejhorší džuzny zalepí, ale to aby člověk čekal tak do léta…

      0 0
    • JakeF  

      Já už se skoro těším, až je zruším :D. Doufám, že mezitím stihnou opravit silnice a já si tam hodím karbony s galdama :).

      0 0
    • jecnak  
      • Nauc se bunnyhop.
      • Plaste foukej na max tlak
      • Nekupuj si karbony, protoze pri prvni takovyhle dire ti rupnou.
      • Vic predvidej a pamatuj, kde jsou a kde nejsou diry a podle toho prizpusobjizdni styl a rychlost.
      0 0
      • maedva  

        Nesouhlasím jen s bodem 3

        • asi hodně záleží jaké karbony by měl… co jsem měl já AmbrosioX-Carbo, tak ty vydržely určitě víc jak hliník… A to je pak po dvouletech provozu ode mě koupil maník co snima objel cyklokrosovou sezonu a tykola pak ještě prodával na cyklobazaru (dle foto stálev dobrém stavu)

        Je teda pravda, že ty kola měly celkem dost špic a nebyly to žádné light – v galuskové verzi kolem 1500g…

        0 0
        • mzvarik  

          Hele je teď zajímavá nabídka – Shimano Dura Ace Carbon (řekl bych 35mm) – říkám si, že bych je koupil a zjistil jestli jsou odolné :)

          Trápí mě akorát ta brzdná plocha… prej, když je takhle sjetá, tak ty kola jsou prakticky na odpis.

          Co myslíš?

          0 0
          • maedva  

            Osobně do těch bych nešel, to už je několik let starý model… Navíc cena je vysoká.

            Když už bych používáná kola bral, tak jen osobně a zaměřil se právě na brzd.plochu, tělo náboje, ložiska… Prostě to pořádne omrknout :-)

            0 0
      • JakeF  

        Galuskový karbony by měly bejt odolnější, než hliníkový plášťový nebo se pletu? Skákat bylo první, co jsem se na našich silnicích naučil :D.

        0 0
        • mzvarik  

          :D

          0 0
        • jecnak  

          Jak ktery. Pokud vezmes nejaky galuskace co maji kolem 1,5kg, tak budou odolnejsi a tuzsi, pokud nenarazis na hranu diry o rafek, pak i takova kola lehce prasknou a nemusi jit ani o zvlast velkou ranu. Teda chce to vysoke tlaky. Dural srovnas a pokud to umis nikdo to nepozna ani vizualne ani na brzdeni.

          Jestli o galuskovych karbonech uvazujes, tak se obloukem vyhni cemukoli co ma vnitrni niple.

          Jen pro zajimavost bych uvedl, ze cim vic mam najeto na kombinaci AC naby, CX-ray draty a ZTR340 rafky tim vic mi prijde ze vysoky (karbon) kola ztraci smysl pro normalni jezdeni a hromadne zavody (zustava jen cool efekt vysokeho rafku). Jedou skvele i ve vyssi rychlosti a diky hodne sirokemu rafku (lepi se tam 21mm paska) jsou v zatackach krasne jiste a da se nechat kola at si vykrouzi nasazenou stopu v naklonu.

          0 0
          • JakeF  

            O týhle kombinaci taky uvažuju, akorát bych tam dal spíš DT 350 náby… Tak mě napadlo, když se v rovným sjezdu zvednu lehce nad sedlo, kolo má tendence se jakoby rozhoupat do stran, co to způsobuje? Právě jsem si říkal, že vyšší ráfky by to mohly vyřešit…

            0 0
            • mzvarik  

              Tak tenhle problém jsem nikdy neměl, na druhou stranu mě taky nikdy nenapadlo se při sjezdu zvednout :)

              0 0
            • jecnak  

              Rozhoupat ci rozkmitat? Pokud se kolo rozkmita, bude se to nejspis dit i pri jizde bez drzeni a na vine je malo tuha nejaka cast kola v kombinaci s nevyvazenym ci hazicim vypletem/kolem nebo necim podobnym.

              0 0
              • JakeF  

                No spíš rozkmitá… Bez držení jsem jet zkoušel akorát v celkem malý rychlosti a to nedělalo. Ale teda nejelo se mi bez držení moc dobře… Výplety mě napadly, ale právě nehází a dotažený mi přijdou dost.

                0 0
                • jecnak  

                  Mne tohle delalo u staryho ocelaka, kde byl mekci ram a pri jizde bez drzeni ve vyssi rychlosti se kolo po nejakem impulzu rozkmitalo.

                  Mrkni jeste na plaste, jestli nejsou iniciatorem kmity prave ty.

                  0 0
                  • Hroch obojzhivelnyj  

                    Muze byt, protoze bez drzeni riditek presunes teziste dozadu. Me to delalo kdyz jsem kdysi na starou silnicku s mekkym ramem dal nosic a na nej batuzek.

                    0 0
                  • JakeF  

                    Pláště půjdou do háje hned jak tyhle budou alespoň trochu na výměnu :D. S tím rámem jsi mě moc nepotěšil… Asi to budu muset po sezóně vyměnit za SuperSix nebo Venge :D.

                    0 0
                    • jecnak  

                      Pujc si nekde cela jina kola a budes mit jasno.

                      0 0
                    • nooski  

                      Nemáš jezdit nějaké pofiderné plasťáky :-P

                      0 0
                      • JakeF  

                        Já už si musím šetřit zdraví ;). A u Venge nebo Supersixe bych počítám takový problémy neměl… Pokud mě ta silnice bude dál takhle bavit, tak si počítám brzy pořídím nějakýho toho nepofidérního plasťáka :).

                        0 0
                        • mzvarik  

                          Ten Giant vypadá luxusně, to mě teda překvapuje, že máš takovýhle problém s ním…

                          0 0
                        • ¨MZ  

                          Podle mně tohle rozvibrování způsobují nevyvážená kola. Každý rám má nějaké vlastnosti a může se stát, že to začne při určité rychlosti jako celek rezonovat. Kdyby se kola nechala vyvážit jako u auta, tak by to bylo bez problémů. Mně se to ještě nestalo, ale už jsem tom slyšel i u špičkových rámů a když se to stane při 70km/h ve sjezdu, tak je dost problém to ustát, řešením je asi okamžitě jít ostře na brzdy a snažit se zpomalit, zastavit.

                          0 0
                          • JakeF  

                            Mně to dělalo kolem 60km/h, když jsem lehce zvednul zadek ze sedla. Rukama je to nezkorigovatelný, když jsem si sednul zpátky, tak se to uklidnilo… Všimnul jsem si toho teď poslední vyjížďku, tak to schválně budu sledovat víc a až bude možnost, tak půjčím nějaký jiný kola, jestli to bude řešení. Stejně jak já rád jezdím v kopcích, tak se s těma Giant závažíma akorát trápím… Ale nejdřív budu stejně ladit mtb, s tímhle se dá žít, když se nebudu zvedat ze sedla.

                            0 0
            • Hroch obojzhivelnyj  

              Pokud se to cele rozkmitava, tak je to udajne zpusobene geometrii ramu a tezistem moc vzadu. Zkus vic zatizit predek. Anglicky „shimmy“. Ale to uz je docela hukot, kdyz to zacne kmitat.

              0 0
          • raceman  

            musim rict, ze ty kola na ZTR rafcich nejlepe s cx ray se mi taky zacinaji hoodne libit, ale asi nebudou tak tuhe jako napriklad FR1 ze?

            0 0
    • daymaker  

      jezdi tak, aby si viděl, kam jedeš… za busem to je geniální… na karbon zapoměň, možná ocel… zkus chtít odškodné po ŘSD jako kdybys odrovnal ráfek v autě…

      0 0
      • Vilém  

        Nejaky tip na ocelovy silnicni rafek by nebyl, rad bych se podival.

        0 0
      • skvedo  

        Odškodné od ŘSD je nereálné. Podle pravidel silničního provozu musíš přizpůsobit jízdu stavu vozovky. Akorát se ti vysmějí do ksichtu.

        0 0
        • Člověk a jeho svět  

          No u poškození auta to vymahatelné je. Teoreticky vzato by mělo to stejné platit i pro kolo. Jak to funguje v praxi, nevím, nezkoušel jsem.

          0 0
          • skvedo  

            Kdysi jsem zaznamenal ve zprávách reportáž, kdy někde zmrvili výjezd ze zastávky autobusu a trčel tam do silnice obrubník, který nebyl vidět. To potom cvakali.

            Ale výtluk na silnici je v ČR běžná součást silničního provozu.

            0 0
        • nooski  

          Co jsem kdysi četl v motoristickém časopise, tak člověk má možnost dostat nějaké prachy, pokud vlítne do ojedinělé díry na jinak pěkné silnici a ta díra nebyla označená. Pokud se tedy jedná o tankodrom nebo je tam značka, tak má člověk smůlu a platí to, co jsi psal.

          0 0
          • skvedo  

            A bohužel po dosavadní čísti zimy vypadají naše silnice často tak, že neexistuje osamělá díra, ale spíš osamělý kousek bez děr.

            0 0
        • Hlodys  

          No pokud ta silnice nebyla oznacena (coz je dneska vyjimka) znacou nerovnosti tak se jedna o nepredvidatelnou udalost. Jelikoz stejne jako v aute si ucastnikem silnicniho provozu a ridis se predpisy tak bych rekl ze RSaD je v tomto pripade navine. Nicmene musis zavolat policajty aby to sepsali a pak poslat fakturu spolu s udalosti sepsanou od policajtu na RSaD a meli by ti to zacalovat. Ale jaka je realita netusim

          0 0
    • Člověk a jeho svět  

      Přidej na rychlosti, a díry doslova přeletíš…

      0 0
      • mzvarik  

        To nevím :))

        0 0
        • mxv  

          z fyzikálního hlediska je to tak, prakticky však nikoliv, neb by musel zvýšit rychlost o několik řádů:)

          0 0
    • ¨MZ  

      Za 15 let ježdění jsem zničil ráfek jenom jednou, v létě jsem přehlídl kámen na cestě, svítilo sluníčko a byl ve stínu. O díru jsem cvaknul duši taky jenom jednou, ale to bylo v závodě ve sjezdu 60km/h v balíku, to se ovlivnit nedalo, smůla. Když jedu solo, tak díru vidím a vyhnu se, případně přeskočím. Takže byc viděl problém jinde, než v kole a dírách na silnici.

      0 0
    • Vilém  

      Proc jsi ty DTcka neopravil? Pokud jen kopaly pri brzdeni, tak mozna stacilo jen porovnat brzdnou plochu, prinejhorsim jinej rafek a nemusel jsi kupovat rovnou nova kola.

      0 0
      • mzvarik  

        Ten ráfek byl malinko zmáčklý dovnitř, a když jsem jel, tak bylo cítit ťuk… ťuk… ťuk… jako kdybych jel na nerovné cestě.. prostě nepříjemné…

        Paradoxně na tom předním kole to bylo cítit více, než teď to zadní, i když tam je to teď fest ohlé…

        Možná by to šlo spravit, minimálně výměnou ráfku… což bych udělal, tušit, že se mi to stane hned znovu :)

        0 0
        • Vilém  

          Tak pokud byl jen lehce prohly dovnitr, tak to jde s nejvetsi pravdepodobnosti srovnat. Proste ho vyhnes zpet, s trochou citu to neni zadny problem, pak pripadne porovnat smirkem brzdnou plochu a je to OK.

          Ze je to vic citit na prednim je logicke, pri brzdeni jde vetsina brzdne sily na predni kolo a pak se to cukani mnohem vic projevi.

          0 0
          • mzvarik  

            Co na to říkáš, půjde spravit?

            0 0
            • Vilém  

              To by mohlo jit. Kdyz je to zohly takto dovnitr, tak je to lepsi varinta, nez kdyz se vyvali ven.

              Prilozil bych k brzdne plose co rovneho, osobne na to pouzivam duralovy hranolek a pak to treba sikovkama prihnes k tomu hranolku. Tim jak material pruzi se ti nepodari asi dostat ho uplne do roviny, takze pak to chce s citem vzit pouze za tu brzdnou plochu a trosku ji jakoby napruzit ven.

              Pak vezmes nejakej smirek, das si jej na neco rovneho a brzdnou plochu trosku dohladis.

              0 0
        • Člověk a jeho svět  

          Tak původní kola ještě máš, tak je oprav teď. Nebo jsi je rovnou vyhodil?

          No a karbonové ráfky na naše silnice, to je pro hobby jezdce celkem přepych, byť příjemný. Na druhou stranu, jestli vyděláváš minimálně kilo měsíčně, tak asi není problém :)

          0 0
          • mzvarik  

            Právě, že jsem hned střelil za tisícovku :) Hodily by se mi teď… no comment :)

            0 0
    • nooski  

      Za 13 let ježdění na silnici jsem nezničil ani jeden ráfek. Občas se sice zadaří vlítnout do jámy, ale naprosté většině se dá vyhnout. Některé jdou i přeskočit. Sbírej zkušenosti. Moje karbony jsou mnohem pevnější a odolnější, než třeba Americany 420.

      0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      Poradne foukej, 7+ bar. Jestli ji nemas, kup si poradnou pumpu s manometrem, co umi i silnicky.

      Rafek jde casto porovnat do dobre pouzitelneho stavu.

      0 0
    • šimlos  

      Připojuju se k všeobecné radě foukat na max a koukat na cestu :-)

      0 0
    • prvniodkonce  

      Jak už někteří píšou, bude to nejspíš tlakem. Když tam máš kolem 8 atmosfér, tak musíš vlítnout do kanálu kvůli zničení ráfku, díra nestačí. Já krosím na plečce pekelný věci, a ráfek jsem ještě neoddělal.

      0 0
      • mzvarik  

        To pochybuju… u těch DT Axis jsem měl 140psi, když se mi to stalo… teď jsem foukal na 120psi, protože jsem zjistil, že existuje něco jako maximální tlak na ráfku.

        S těma DT Axis jsem měl nehodu hned při první jízdě… znova jsem viděl autobus, tak jsem se neudržel a frčel za ním… prásk, jáma… ale nebylo to vážné, jel jsem do servisu a tam to vycentrovali a bylo to jako nové…

        Ale včera, nevím ani co to bylo, pošlu sem foto jak ten ráfek vypadá…

        0 0
        • mzvarik  

          *S těma FSA

          0 0
        • mzvarik  

          Mimochodem co se týče toho tlaku… na Paris Roubaix závody foukají nízké tlaky, 70–100 psi (zdroj) a můj subjektivní dojem je takový, že když je vysoký tlak tak to ráfku nepomůže, neboť musí veškerý náraz absorbovat. Tomu taky odpovídá fakt, že ráfky mívají stanoven maximální tlak! Proč asi.

          Vysoký tlak pomůže jenom proti píchnutí duše.

          0 0
          • JakeF  

            Tam foukaj nižší tlak hlavně aby jim po těch kostkách kolo neskákalo jak hopík :).

            0 0
    • Hajis  

      já si taky koupil silničku v zimě, a hned po cestě domů jsem cvaknul duši. Celej život jsem zvyklej na mtb pláště tak mě překvapila taková dírka v silnici :). od té doby ale dávám bacha a je to v pohodě. dle mých zkušeností to chce dávat o dost víc bacha na silničce.

      0 0
    • vertak  

      Nečum po vránách ale na cestu ;-)

      0 0
    • ememem1  

      ale no tak chlapi, preco ho drbete ze je problem v jazdcovi? momentalne vyzeraju cesty aspon u nas tak jak este nikdy, nejazdi sa vravo ani vlavo ale medzi diery a vobec to nemyslim ako metaforu. jasne, davat pozor, predvidat, vyhybat sa. ale momentalne je to docela problem hlavne kym clovek vypadne z mesta lebo nejakym vybocenim alebo prudsim pribrzdenim si docela koleduje o to ze ho niekto zozadu zostreli kedze 90% soferov slusnu jazdu pri krajnici jak kaze predpis ignoruje a lepi sa jak odzadu tak zboku pri obiehani jak uplny **** aby nemusel cakat kym prejdu auta v protismere alebo bude volno aj v lavom pruhu. osobne by som povedal ze bohuzial prestat jazdit jak slusny clovek pri krajnici a proste to drbat stredom jazdneho pruhu a tym si vynutit ze auta budu musiet pockat ci sa im to lubi alebo nie aj ked je to inak hlboko proti mojmu presvedceniu.

      0 0
      • JakeF  

        U vás to byla naskutečná prdel, čemu se tam říká hlavní silnice :D. Hned nám bylo jasný, proč má Sagan takovou techniku…

        0 0
        • Ricci  

          u vas je neskutocna prdel to,comu sa hovori dialnica :-)))

          hlavne ta do Brna stoji za to :-))))))))

          0 0
        • ememem1  

          No bych povedal ze to u vas bude asi podobne kedze hlavna pricina je v lajdacky urobenej korune cesty navyse vobec nie dimenzovanej na sucasny pocet aut takze povrch popraska, v zime ked zatecie zmrne a je vymalovano.

          0 0
          • JakeF  

            Těžko můžu srovnávat jenom obecně, ale co jsem kde jezdil, tak rozbitý silnice jsou místama všude, ale ty slovenský na tom byly v průměru o level hůř, místama fakt něco neskutečnýho. Ale tak počítám, že jen čekaj, až nebude mrznout, aby to opravili, alespoň ty hlavní…

            0 0
            • ememem1  

              vyzera ze ani moc, neni za co. msta nemaju a sudruhovia uz rozkradli rozpocet az do konca roka.

              0 0
    • duty9999  

      martine jsem z ostravy a nejseš první co zničil silničku na špatných cestách soused zrušil oba přední disky na své oktávce a musel je vyhodit a nikdo mu nic nedal

      0 0
      • Ricci  

        a nehovoriac o tlmicoch na aute a capoch riadenia a pod…

        0 0
    • blisterexist  

      chce to dívat se před sebe:-D,

      v silničních pláštích(25mm) jsem teď vozil 3 bary, občas to šlo na ráfek ale zas to je jako na fullu:-), ráfek jsem nezničeil ani při velkých ranách(kdy jsem nepočítal s tím že to mám tak měké a vletěl jsem na panely)a duši jsem taky neprocvakl

      0 0
    • petrun  

      Na naše tankodromové silnice je nejlepší žiletka full!

      0 0
    • mzvarik  

      Tak jsem ráfek nechal opravit ve Specialized Ostrava, prej nejdou vycentrovat úplně, ale odvedli super práci… jezdím dál :)

      Karbonová kola by byla při takovém nárazu s určitostí prasklá.

      0 0
    • Kynio  

      Sledovat cestu a naučit se skákat :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.