Vývoj ceny biků a komponentů v době a po době koronavirové

262 nepřečtených
  • kopejda

    Ruku na srdce, kdo z vás si nepoložil otázku jak se budou ceny vyvíjet v době která nás čeká. Bude to mít na ceny našich hraček vliv? A když ano tak jaký? Půjdou ceny nahoru nebo dolů? Je podle vás lepší s koupí neotálet nebo počkat? Nebo se nestane nic tak závratného co by tento segment ovlivnilo? Založil jsem toto téma jako určitou časovou schránku do které můžeme za nějaký čas znovu nahlédnout a zjistit jak moc byli naše předpovědi mimo :)

    Anketa: Jak myslíte, že se odrází současná situace na cenách kol a dílů?

    28x
    42%
    4x
    6%
    0 0
    • Fran-tic  

      Ceny našich hraček stoupnou, my budeme boháči a konečně budem moc partnerkám přiznat, za kolik jsme ty hračky pořídili :)

      0 0
    • Jáchym 1  

      Já nebudu nic předvídat.

      Fakt je ten,že vývoj kurzu zapříčinil nárůst ceny kol o cca.6%

      Netvrdím že všech.

      0 0
    • Lister  

      V týdnu jsem objednal. Jestli bude za 2 měsíce stát o 20% min je mi šumák. Nepotřebuju kolo za 2–3 měsíce, ale teď.

      Jinak si ale myslím že i běžných značek to s cenama nehne. Co je na skladě se prodá a změny budou až na nové objednávky. Něco jiného jsou individuální dovozy z USA u amerických „kultovek“.

      0 0
      • kubad  

        +1

        otázka je aby bylo co kupovat , když se vyprodají zásoby a nové nebude než fabriky naběhnou

        velké slevy typuju až po sezoně

        0 0
        • kopejda  

          Nemyslíš že by by to mohlo být naopak? Že právě tím že budou fabriky zavřené nebudou chtít lidé kupovat kola a bude jich naopak hodně?

          0 0
          • kubad  

            a vážně myslíš že ten měsíc až dva výpadek výroby nebude chybět?

            všechno je to otázka jak bude reagovat trh, pokud nebuou lidi kupovat pudou ceny dolu, pokud lidi budou kupovat, tak spíš ceny půjdou nahoru protože nebude krátkodobě zboží..

            A peněz je mez lidma aktuálně dost si myslím

            0 0
          • Lister  

            Vzhledem k tomu kolik stát nasype peněz do podpory se nebojím že by lidi měli peněz nedostatek.

            Navíc pokud se tu budeme bavit o kolech v běžné cenové relaci průměrného bajkforisty, tak takový kupec si na kolo peníze najde nebo už je dávno má odložené.

            0 0
            • kubad  

              přesně tak, stopka přišla v době když chtěla spousta lidí nakupovat, a myslím že bude velký zájem a zboží se vyprodá, a nové nedorazí tak rychle

              0 0
              • JakeF  

                Přesně jak píšeš… Čekám na novýho Spešla a pořád to protahujou.

                0 0
                • logoman  

                  Co kupujes? Enduro? Davaji na to u nas slevy? Ja nasel max 10% coz je nic moc …

                  0 0
              • Lister  

                Tak ale většina firem během sezony další dodávky nemá, ne?

                Teda pokud se budeme bavit o běžném českém dovozci. Nebo i ten dělá během sezony ještě doobjednavky běžných kol? Nebavím se o topovkach za 150 tis, tam to asi bude na individuální objednávku, ale jinak si myslím že může pracovat jen s tím, co před sezonou objednal.

                0 0
              • kopejda  

                Otázkou je ale taky to kolik lidí si nákup, právě tím že přišla stopka, rozmyslelo. V mém okolí jsem to zaznamenal.

                0 0
                • kubad  

                  ano a to je právě to co asi nikdo aktuálně nedokáže odhadnout

                  0 0
                  • kopejda  

                    Nebo se stane to, že z tej spousty lidí co chtělo nakoupit, ubude právě tolik lidí, že jich bude tak akorát a nestane se vlastně vůbec nic.

                    Jediné co víme s jistotou je to, že nevíme nic :)

                    0 0
            • Carousel  

              Běžný bajkforista, který bude cítit ohrožení v zaměstnání jako první věc zapomene, že si chtěl koupit kolo a bude rád, že tu malou rezervu hotovosti si bude moct nechat.

              0 0
              • Romancero  

                +1

                0 0
              • Lister  

                To záleží, jak máš nastavené domácí hospodaření s financemi.

                Pokud rodina s průměrným platem nedokáže pokrýt výpadek příjmů v řádu měsíců až půl roku, tak dělají něco špatně.

                Před 2 roky jsem skončil v práci dal si dobrovolnou 5 měsíční pauzu, abych se trochu zreahabiliroval, a koupil si nové kolo.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • vojtechposmourny  

                  Otázka je, kolik procent rodin dokáže na ten průměrný příjem dosáhnout. A pak jsou tu další faktory, jako třeba splátky úvěrů, který může mít každá rodina jiné nebo třeba žádné. Třeba pokud někdo vstoupil do života s holou prdelí a bydlení financuje od nuly, může si možná o šetření nechat zdát i přes relativně slušný příjem.

                  0 0
                  • Lister  

                    Já vstoupil do společného života s holou prdeli a kolem, které mi zaplatila budoucí manželka.

                    Většinou vůbec nezáleží s čím začínáš, ale kam se s tím dokážeš poprat. Nejsikovnější lidí co ve svém okolí znám začali s nulou a právě proto se dokázali že všech nejlíp adaptovat. Naopak ti co řekněme dědili rodinné podniky většinou za moc nestoji

                    0 0
                    • ceo  

                      To bývá pravda, ale závěr je trochu zavádějící.

                      Když jde člověk od 0, nemá co ztratit, hraje si s vlastním rizikem a pádem zpět na 0, a celou dobu u toho byl a ví, víceméně opakuje úspěšné procesy, které si sám vytvořil.

                      Pokud někdo dědí tak buď úplně vypne rizika a jde bezhlavě (většinou o všechno přijde) nebo naopak je hodně opatrný, protože nechce zhatit práci předků, ale je postaven do procesů jeho předků, které jemu nemusí sedět a mnohdy ani neví jak a proč tyto procesy vznikly v dané podobě. Pak to může vypadat, že je neschopný… Dost často za to můžou právě předchůdci, že si ho nezačali včas vychovávat a nedali prostor aby si chod upravil po svém, ale nutili ho do jejich postupů.

                      0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                • snas89  

                  V cr je 70 procent rodin, ktery maji rezervu 1000 kc mesicne (!).

                  Spousta lidi si ani „nemuze dolovit“ byt nemocna.

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Pokud ten život na hraně není dobrovolný, tak pak dělají nebo dělali něco špatně. Třeba se měli více učit :). Tak či tak mi těch 70% příjde jako až moc vysoké číslo.

                    0 0
                  • Romancero  

                    to snad ne! Kde jsi k tomu údaji přišel?

                    0 0
                  • snas89  

                    Pardon:) vypadla mi tam nula. Pisu na mobilu.

                    Proste pro spoustu je citelny zasah ze se jim treba rozbije pracka a musi si na ni pujcit.

                    Cca 5 let zpet jsem delal na jednom projektu ohledne stredni tridy. Mozna se to trochu posunulo od ty doby ale moc tomu neverim.

                    Jen tak prp zajimavost. Narazili jsme na vyzkum pro deutshe bank: stredni tridu v nemecku maji cca definovanou tak, ze ty nebo kdokoliv z tvy blizky rodiny nebude muset pracovat do konce zivota a neklesne ti rodinny standard. Meli to propocitany na cca 15 milionu. Kdyz si pak uvedomis, ze naklady v cr jsou uz v pdstate stejny a zdejsi stredni trida jsou treba

                    0 0
            • snas89  

              Jenze otazka je kolik lidi opravdu na tu podporu dosahne. Ja do firmy bez sance. Lidi okolo me bez sance (osvc a firmy). Tady je to naprosto bezkoncepcni a spis to nahrava tem, ktery sou napojeny na burese/hrad a maj informace dopredu. Viz. Treba ksefty s ochrannyma pomuckama.

              Spousta lidi zchudne a novy kola proste kupovat nebudou. Letosni sezona je uz stejne vicemene vyprodana. Ta dalsi podle me uz ovlivnena bude:

              Na jednu stranu nebude mit spousta lidi penize (celosvetove, v cr je uz ted spousta rodin nad hranici pracujici chudoby).

              Dalsi vec je, ze na zimu se to muze klidne vratit (staty nejsou korodinovane, jsou ruzne postupy a tak se to muze prelivat z jednoho kontinentu na druhy jeste rok nebo dva, dokud nebude vakcina).

              Prumysl a obchod (v cr) pujde do ******. Podrzi to jen lidi, ktery jsou vizionari a jsou schopni cist trendy ve svete v informacich a vzdelavani. A tech v cr moc neni. (Kriticky mysleni, soft skills a kreativitu tady mame dlouhodobe hrosi nez zapadni evropa napr. )

              A otazka je jak to poznamena vyrobu komponentu a kol.

              Dokazu si predstavit ze kola zlevni o cca 15–20 procent. Prostor tam u drazsich modelu je. Viz top kola: ty stoji stejne jako motorka. Ale ted bude tak nejista doba, ze bych asi do novyho mazla nesel, pokud bych nemel hodne velkounrezervu.

              Psano ne telefonu tak sorry za preklepy:)

              0 0
    • Alojs01  

      Vliv to bude mít minimální. Lidi maj peněz, že neví co s nima. Kdo měl do této doby na drahá kola, bude si je kupovat nadále, kdo kupoval levná nebo bazarová, bude to tak dělat dál…

      0 0
      • Jáchym 1  

        +1

        Stačilo se podívat ve čtvrtek nebo dnes do cyklobchodu.Masakr. Aspoň teda Brno.

        0 0
    • jIrI___  

      Zcela jistě ceny výrazně vzrostou. A to pochopitelně nejen u cyklokomponentů.

      0 0
      • LM  

        jj, už dneska jsem nevěřícně koukal na ceny některé zeleniny

        0 0
        • Lister  

          Já zase co koukal tak ta ze Španělska nebo Itálie je ve většině případů z nějakého důvodu docela levná.

          0 0
        • plzakj  

          Ja zas nevericne koukal na ceny benzinu. Budou ted nejaky vlny. Muze se to zdrazit hodne nebo lehce. Muze se to vratit na stejny hladiny. Duvodu pro nejaky vyrazny zlevnovani neni.

          0 0
          • Lister  

            To už zase zdražilo?

            Protože co jsem tankoval minulý týden tak nádrž pod 2 tis. jsem neměl už několik let.

            0 0
          • kubad  

            zatím se moc nedá soudit, záleží jak rychle se rozběhnou fabriky ve světě, a jak se následně budou chovat lidé ( utrácet)

            0 0
        • obda  

          Ceny zeleninu jsou v dubnu vysoké normálně ;) My doma jíme především sezónní zeleninu, takže mne to nechává klidným.

          0 0
      • milan.v  

        Tak jsou to standardní makroekonomické veličiny, tzn. pokud vzroste poptávka po kolech a vším s tím souvisejícím, viz. zdejších x vláken s požadavky na rady ohledně koupi kola, tak samozřejmě porostou i ceny těchto komodit…

        Je otázka, jestli se to zase po nějaké době srovná do normálu, resp. za jak dlouho opadne poptávka s opadnutím tohoto koronavirus šílenství, kdy sportují i lidé, kteří by jinak normálně nesportovali, na kolo nevlezli…

        Ne, že by to nebylo dobře, jsme národ přežraných, tučných čuňat, ale čeho je moc, toho je příliš…

        0 0
        • Lister  

          Zase bude slušná nabídka ojetin na konci sezóny.

          0 0
          • deekay  

            Ale kdyz to vidim tady kolem, tak maximalne elektrokol :D

            0 0
          • Potkan007  

            Tohle vidím tak za dva roky. Co si všímám okolo, tak jak byl poslední roky populární běh a každý musel běhat, teď je tím populárním sportem cyklistika. Běžců ubylo, cyklistů jsou všude mraky na čemkoli, co jede, mnohem víc, než v posledních letech. Ceny dolů nepůjdou, není důvod při tom zájmu. Teď lidem tohle nové nadšení chvíli vydrží, než zaútočí na nějaký další sport. Jen se bojím, co za těch pár let zůstane nám ostatním, už teď je až moc lidí, které cyklisté paušálně štvou. V lese v podstatě všechny a začínají se bouřit (hřebíky, lanka), na silnici půlku řidičů, na cyklostezkách pejskaře, bruslaře a mámy na plný úvazek.

            0 0
            • Lister  

              Asi záleží kde jezdíš a kde bydlíš. Za poslední týden jsem byl na kole každý den a když vynechán silničku, kde jsem pár borců míjel, tak jsem vlastne nikoho nepotkal.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • Carousel  

                Na silnicích taky pozoruju o dost větší provoz, ale stačí najet do Rychlebek (nemyslím stezky) a pořád je má člověk jen pro sebe, tak jako 10 měsíců v roce. Jen mě neskutečně štvou zavřené hranice. Ze tří stran mám po pár km hranice a připadám si jako ve vězení. Už asi vím, jaké to je jezdit doma na trenažéru :D

                0 0
                • Lister  

                  Jo, už dlouho si říkám že.musim jedno kolo vzít do práce a zase začít hoblovat Rychlebský hřeben. Zavřené hranice mne netrápí. Nepředpokládáme že by mne někdo kontroloval mezi Hranickami a Koníčkem.

                  0 0
                  • Carousel  

                    Na hřeben po té hraniční stezce se už taky těším. Tam nikdo kontrolovat nebude, ale kdybych chtěl třeba přejet z Polské hory přes Bielice na Peklo, nevím, jestli bych chtěl riskovat karanténu, popř. nějaké popotahování. Hranice mě trápí spíš na silničce. Kladské sedlo, Travná nebo kolem jezer, s tím se budu muset rozloučit, což mě štve o to víc, že jsem se sem kvůli bajkování přistěhoval.

                    0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        • Carousel  

          Já jen že kolo ani komponenty nejsou komodity ;-)

          Ale že uprostřed lesa se ocitnou lidi, co tam evidentně zabloudili poprvé a ruce mají napřažené před sebou, tak jak by normálně tlačili nákupní vozík, tak těm je tam fakt dost.

          0 0
          • milan.v  

            No, dobře, nejsou to komodity, tak jak je myslíš patrně ty, jedná se zkrátka o zboží se svou nabídkou a poptávkou…

            0 0
            • Carousel  

              +1, je to zboží ;-). Komodity jsou základní suroviny obchodované na burzách, u nichž nezáleží na výrobci, protože jejich kvalita je od různých producentů v zásadě stejná. :) To jen tak pro zajímavost ;)

              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Romancero  

      Asi to bude stejné jako u pc komponentů

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Pavlos_S1  

      Ruku na srdce si dávat nemusím, neb takové pitomosti neřeším.

      0 0
    • Georges24  

      Jsem životní optimista a veskrze pozitivní člověk, ale v tomto jsem i trochu realista, myslím , ze se zdraží skoro vše. Kompenzovat to bude přebytek ropy na trhu, ale těžko říct, na jak dlouho to bude. Letos to fakt moc pozitivně nevidím, ubytování, tuzemský sport a i ty kola budou dražší, slevy a výprodeje nebude nutné moc dávat.

      0 0
      • Carousel  

        Já jsem podobně založený, ale vidím to naopak. Že ceny růst nebudou, protože lidi začnou obracet každou korunu a bude menší poptávka. Aby se oživil turistický průmysl, tak hoteliéři taky budou muset lidi lákat a ne je odrazovat zdražováním. To samé s autama. Ty mají všichni relativně nové (vzhledem k rostoucím prodejům za posledních deset let) a teď je málokdo potřebuje, takže automobilky budou muset snížit ceny, aby nepřišly o prodeje. Něco jiného je paprika ze Španělska, ale je nutné odlišovat věci dlouhodobé spotřeby a věci, které člověk nutně nepotřebuje od jídla apod.

        0 0
        • Lister  

          Manžela už docela dlouho vybírá auto. Takže když ceny klesnou dostatečně, tak bych se té i30N mohl dočkat :-)

          Jen teda pak nevím čím by zase jezdila ona, protože s mým autobusem nebude chtít jezdit.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • orm  

          Co se tyka aut, tak mam obavu, ze se u vlad prolobuje zakaz starsich aut nebo dalsi „srotovne“ a zamaskuje se to za ekologii.

          0 0
    • RomanH  

      Ceny si netroufnu odhadnout, stejne jako kurz koruny. Nicmene jsem si nakoupil spotrebak (konkretni plaste, desky, retezy, prevodnik, stred, kotouce…) na cca dve sezony, a to z duvodu, ze kvuli zavrenym fabrikam nebude skladem a ja nechci kolo odstavit.

      0 0
    • Edwin  

      Levná kola zlevní, dráha podraží.

      0 0
    • Jirra  

      Ekonomové by se mnou nesouhlasili, ale co jsem si všiml, tak zatím žádná krize, co jsem měl moznost zažít, věci moc nezdražila. Chvilku je třeba něco nedostupné, ale ceny více méně stagnovaly.

      Co vždy zdraží zboží je naopak ekonomický růst. Zvedají se platy, větší spotřeba, méně zdroju atd a zisky musí také růst.

      Problém je v tom, že ceny rostou tak jak se zvyšují náklady ve vyspělých zemí, ale platy u nás tak nerostou.

      Schválně kolika z vás pokryl nárůst platu, třeba za poslední 4 roky nárůst cen za potraviny a jiné věci potřebné pro život?

      0 0
      • JakeF  

        Ekonomové by s tebou souhlasili… Zjednodušeně díky tomu, že se sníží poptávka, tak není tlak na růst cen. Akorát do toho může hodit vidle přiliš uvolněná monetární politka, která s sebou přinese inflaci, ale to se ve vyspělým světě moc nedělo.

        Rozhodně ale nemáš pravdu co se týče mezd. Ty u nás rostly rychleji než inflace a drtivá většina národa je za poslední 4 roky v reálným vyjádření bohatší. Troufnu si tvrdit, že kdo není, tak je to jeho vlastní chyba, že není ochotnej vyjednat si zvýšení nebo změnit práci.

        0 0
        • Jirra  

          Podle čísel máš samozrejmě pravdu. Ja a spousty lidi co znám patříme k těm neschopných co si nedokázala vyjednat nárůst platu, který by kopiroval, třeba ten nárůst potravin. Dal jsem taky za tu větu otazník, protože mě zajímalo jestli je někdo taky tak neschopný jako ja.

          0 0
          • Breakpain  

            J, neboj.

            Delam praci, co mi vyhovuje a je tam super kolektiv. Hlavne ten kolektiv me tam drzi a kvuli penezum bych to jen tak, nemenil. To by muselo byt dost penez. Obesel jsem par pohovoru a treba kvuli 10tis navic nepujdu nekam, kde netusim, jaci jsou tam lide. Chci chodit do prace, kde i kdyz se to sere, tak mas dobrou partu a preneses se prez to. Nikdy jsem nebyl a nebudu karierista :)… Mam 12 let stare auto nijak me to netrapi, dokud jezdi, nevidim duvod kupovat nove, tzn me naroky jsou male.

            • prace Te musi „bavit“
            • prace Ti musi umoznit plnit si sve konicky
            • pokud neziju bidu s nouzi, nemam s tim problem a neresim, ze jinde bych mohl mit o neco vic…
            0 0
            • JakeF  

              Jasně, že jsou i jiný kritéria než peníze… Ale pokud to má někdo takhle, tak počítám nechodí brečet na internet, že mu neroste mzda.

              0 0
              • Jirra  

                Někdo tu brečí?

                Jen jsem polozil otázku, protože mě to zajímá.

                0 0
                • JakeF  

                  Pokud tě to jenom zajímá, není problém si dohledat statistiky… Pár anonymů na internetovým fóru by stejně byl houby vypovídací vzorek.

                  0 0
                  • Jirra  

                    Statistiky jsem četl a nehledám vypovídající vzrorek, abych si ty statistiky ověřil.

                    Zajímali mě lidi se kterými se tu často bavím, i když jen online. Co je na tom k nepochopení.

                    0 0
          • JakeF  

            Nečekám, že bys to tu chtěl rozebírat, třeba máš objektivní důvody… Ale těch příležitostí změnit práci/obor bylo v posledních pár let opravdu hodně a nebylo moc důvodů zůstávat tam, kde si nemůžou dovolit mzdy zvýšit.

            0 0
            • plzakj  

              Tohle uz byla podle mne krec pracovniho trhu a extremni tlak na zamestnavatele. Diky tomu jsou ted platy vysponovany hodne nahore. Ale na druhou stranu, bude, kde skrtat a budou i ty lidi na tom pracovnim trhu.

              0 0
              • JakeF  

                Nesouhlasím… Na západ od nás maj lidi za stejnou práci pořád cca 2× víc. Jasně, znamená to, že v krizi ty míň efektivní firmy zkrachujou, ale to k tomu patří. Aktuálně stát drží neefektivní podniky při životě stejně jako za komunistů. Ať už přímo dotacema, tak nepřímo přes uměle nízký úrokový sazby. A platí to jako vždy střední třída, který se díky tomu znehodnocujou úspory.

                0 0
                • plzakj  

                  No, taky to souvisi s tim, jestli maj firmy co nabidnout s vysokou pridanou hodnotou nebo jsou jen levnejsi pracovni sila pro zapad. Pokud to druhe, tak jsou vysoky plat a silna koruna problem.

                  0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
      • Lister  

        Za sebe můžu říct, že nějaké zdražování je pod moji rozlišovací schopnost.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • jIrI___  

        Mzdy nám za poslední 4 roky každoročně zvýšili o 1,2–1,5%. Není to moc, ale lepší než drátem do oka. Nicméně mám takový pocit, že to nepokryje ani inflaci. Zdražování potravin samozřejmě poznat jde, kupuju levnou šunku a ta za aktuálních 40 Kč/100 g nikdy předtím nebyla. A tak by se dalo pokračovat – vejce, máslo, zelenina a ovoce obecně, bezlepková mouka…

        0 0
        • Edwin  

          Chodím jen do billy, co mám nejblíž a vždycky je nějaká kvalitní šunka v akci kolem 30 kc. „Nekvalitní“ (pod 90% masa) vůbec nekupuji, tak nevím, jak se tam pohybují ceny.

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • -b-n-x-  

          Základ veškeré zdravé stravy – čokoláda – ale stále stojí plus minus stejně.

          0 0
    • cosmo  

      No otazka je nakolik dimenzuji sezonu 2021 vyrobci…jestli stejne jako letos (loni), tedy vzrustajici tendence (kdy najednou vsichni misto behani – kolari a elektrokolari) tim padem maji naobjednano stejne nebo vice jako pred krizi a tim riskuji, protoze nevi jak se to vyvine, obchodnici maji plne sklady kol z predobjednavek, ale nikdo neni jestli je diky zkracene sezone vyprodaji aby meli cash na predobjednavky 2021, budou prodavat zrejme se slevou, aby se toho zbavili…mozna bude pokles z jejich strany, tim padem vyrobci co na tohle kalkuluji mohou objednat mene, nekteri stejne a nekteri vice…sam jsem zvedam co se bude dit v cyklokramech kveten, cerven…ja vestim, ze se cesi zblazni do ceskych hor a nakoupi si elektrokola ve vetsi mire nez doposavad…tim se trh na 2021 nasyti a pujde dolu…ale co normalni biky a silnice to asi pofrci stejne, jen nektere znacky (cannon, trek, spesl) zacnou umravnovat sve na max. vytahnute ceny u drahych kol…ale vse muze byt jinak, leto ma byt extremne horke, hobikum se asi na kolech nebude chtit ve vedrech jezdit…kdyby bylo destive chladne leto (coz nebude) pak je letosni sezona pro obchodniky a vyrobce uplne v prdeli…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • wenda.simon  

        Realita je minimalne ted takova ze obchodnici pomalu nemaji co prodavat.

        0 0
        • cosmo  

          Ano moc jsem se nespletl, rozdil je ze ne jen elektrokola, ale kola obecne vsechny, a ne se slevou, ale za plnou…pravda je ze obchodnici nemaji elektrokola, ta jsou vyprodana, takze pravda co sem psal, cesi se zblaznili do ecek, ale pozor, normalni kola jsou v kramech, alespon doprodaji sklady…ale hrozi ze se trh nasyti…a vyrobci urcite zdrazi, hlavne eckari…to je jasne…

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • snas89  

            Ted ti ale maximalne vyslo to, ze prodejci nemaji conprodavat. Vzhledem k tomu, ze v cine to nemel kdo vyrabet a odesilat je logicky.

            Spis bude v tomhle ohledu zajimavejsi pristi rok a ja bych tip ze ty kola uz “nebude mit kdo kupovat”.

            Jestli se nejak nezvedne byznys na konci roku, tak to uz spousta lidi neudrzi a firmy popadaj. A pak budou uplne jiny starosti nez novy kolo.

            0 0
            • žvejk  

              No v Česku se spíš vse vyprodalo, další předobědnávky jeste dorazi, ale nejake dalsi kola MY20 uz nebudou vyráběny, spis se pojede na 2021 pomalu, ale jestli se vše spozdi nebo ne, je otázka , ja myslim, ze spíš ano. A prodeje na dalsi rok uz takove nebudou…

              0 0
    • kopejda  

      Celkem zajímavý pohled na problematiku:

      https://youtu.be/O8QDVh-UnZ8

      0 0
      • Pikaču  

        Koukam na sklad kol ( ve videu) a na webu a vetsina kol je lowcostova. A pak jak pan rika ze zákazník chce v pátek koupit kolo a o víkendu jezdit.

        ( jako ze prijdu jako zakaznik v patek do sterba kola a reknu chci kolo- vzdyt tu vybirame kola a komponenty pul roku :))))

        Tak jestli pro takove zákazníky nebudou kola tak to mi je fakt u ******. Spíš budu radsi ze se to takovýma nepremnozi :))

        Tak hura at je nedostatek kol.

        ( berte to s nadhledem a ironii).

        0 0
      • Radez  

        Tak týpek nasyslil v kumbále tisíc kol a vykládá lidem ať kupujou, že na trhu nejsou :-)

        0 0
    • morso  

      Stejně jako u většiny věcí z dovozu lze očekávat nárůst ceny díky kurzu eura. Další nepříjemností bude nedostatek dílů, díky propadům ve výrobě, takže poptávka po dílech bude značná a lze tedy očekávat o něco vyšší ceny od výrobců komponentů a v neposlední řadě je problém přeprava, která by sice měla být díky ceně ropy levnější, ale díky nedostatku přepravních kapacit je to naopak. Třeba objednat dnes námořní kontejner je umění…a když už ho člověk dostane, tak dostat se s ním na loď je ještě větší mazec. Takže se velké firmy předhánějí a přeplácejí šífaře, aby oni své zboží dostali do evropy, což opět má vliv na cenu. Lze tedy očekávat, že ceny dolů nepůjdou určitě a pokud zůstanou stejné, abyl by to úspěch, ale co vidím v jiných oborech, tak třeba ve fotografickém průmyslu, už zdražili hlavní hráči v rozsahu 6 – 10%.

      0 0
      • cosmo  

        V hifi uz doslo ke zdrazeni vetsiny anglickych znacek…pomerne dos­t…

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • ladias  

      Nemá tu někdo nějaký info jestli se s koncem sezony trochu nezlepší dostupnost dílů? Teď je to fakt tragedie…

      0 0
      • kubad  

        a věříš tomu , že při současných sračkách které se zase rozbíhají, a omezeních které pomalu dojdou , je to možné?

        spíš bude hůř

        0 0
        • ladias  

          Vhledem k tomu za jaký ceny je dnes díky nedostatku možno prodávat, bych třeba doufal v to, že se někdo bude snažit ten materiál vyrobit a prodat za vyšší ceny…třeba. A kdybych tomu věřil, tak bych se tu neptal.

          0 0
          • kubad  

            můj názor – nepočítal bych s tím

            0 0
            • ladias  

              Tak já zase kalkuluju tak že je konec sezony a byť omezená produkce by mohla třeba stačit…co ale nevim a nedokážu odhadnout je setrvačnost kdy se to může (nebo nemusí) projevit. Co se ale asi shodnem je, že v dnešní době selhávají jakékoliv predikce..

              0 0
              • JakeF  

                Ty si to především přeješ… A pak si jenom racionalizuješ, jakým způsobem by tvoje přání mohlo dávat smysl.

                0 0
                • ladias  

                  Ne, já se jen snažim odhadnout jestli mám malej stavět kolo hned z toho co je k mání, nebo čekat až bude zase normální výběr a ceny budou pravděpodobně ještě vyšší než teď. Třeba základní brzdy od Shimana se dali v páru sehnat do 800,– a teď stojí 1100,– a víc a ještě objednáváš každou stranu od někoho jinýho… Relevantní info sem hodil Stenli.

                  0 0
                  • žvejk  

                    Nejlepší ceny jsou jako vždy leden únor a tak to určitě bude i teď, na podzim lidi pořád ještě hodně jezdi na kole, ve výprodeji budou spíš letní hadry,ne levné komponenty u kterých nikdo neřeší, jaky to je rok výroby…

                    0 0
              • kubad  

                se lepšením bych spíš počítal přes zimu, než na konci sezony

                0 0
              • Edwin  

                Já se ani nebojím, že by se už tak nestíhalo vyrábět, jako spíš výrazného poklesu kurzu koruny.

                0 0
      • stenli  

        Nezlepší. Naopak. Mám zprávu od předního evropského výrobce bajků, že třeba Shimano avizovalo, od 2021 najíždí na 6–9 měsíční lhůty pro objednávky.

        Covid tězce narušil mnoho let tříbené vztahy výrobce-doprava-dovozce-prodejce. Takový bordel se bude dlouho dávat do pořádku.

        Pracuji u největšího světoveho prodejce ručniho nářadí, tak do toho trošku vidím.

        Změnila by to jen velká krize a prudký pokles poptávky. Ale to si raději nepřejme.

        0 0
        • Fofrník  

          A co je to za výrobce, pro kterého pracuješ?

          Přemýšlím o značce ručního nářadí, kterou bych postupně vybavil celou dílnu. Pro domácí kutilství, takže žádná profi řada, kde obyč vrtačka bez dalších funkcí stojí 12 tisíc, ale značkám z Lidlu a Kauflandu se teda vyhýbám obloukem.

          Někdo mi doporučuje Ryobi, někdo DeWalt a prakticky všichni se shodují, že Bosch je čím dál větší shit.

          Rád bych řadu aku, pokud možno ve verzi, kdy máš jeden typ baterie pro každý typ ručního nářadí. Mám to pro běžné domácí používání. Ale aby dnešní výrobek vydržel desítky let, tak to je asi jen vlhký sen. Po dědovi mám dodnes funkční vrtačku Narex. Je jí asi 30 let a převodovku má kovovou.

          Říkám si, že když koupím něco kvalitnějšího, že si to nebude muset jednou kupovat můj syn, protože to bude mít ode mě.

          Díky za tvůj názor a radu.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • oddie  

            Že si to nebude muset kupovat tvůj syn je naivita jak prase. V tu dobu už budou akumulátory dávno v tahu a ten model se už nebude dělat, takže zbyde max repase, a na to se ti postupně syn vykašle a koupí si svoji novou řadu. Navíc i zde se věci dost vyvíjí, mám doma kompletní řadu aku od DeWaltu modelově tak 15 let zpět, mafl ještě jde, ale vrtačka proti dnešním zbytečně těžká a flexa oproti dnešním nevýkonná… 40 let starou funkční vrtačku Narex mám někde taky, maximálně na co ji použiju je tak míchání betonu šlehačem.

            Na domácí kutění stačí bohatě i ten Lidl, postupně jsem na na kutění nabral 12V vrtačky, dělám s ní radši než s tou DeWaltkou, koupil jsem to i dětem, povedený je 12V hoblík na hrany apod., pak 20V flexa, aku průmyslový vysavač, super do ruky když se vrtaj díry do zdi atd. Kupovat dneska komplet na ne-profi využití, asi bych klidně i o tom Lidlu zauvažoval.

            0 0
          • myscho  

            Neviem, ci kedy sa to chystas predavat synovi :D ale budu vtedy k dispozicii dane baterie?

            0 0
          • stenli  

            Nechci tady dělat reklamu. Naši firmu si odvodiš lehce z mého nicku. Jedna značka z tebou jmenovaných pod nás patří. Plus 20 dalších. Ale nedá se říci, že je nejlepší pro každého. Záleží, jak moc a kde budeš používat. Popř. napiš sz

            0 0
      • Jáchym 1  

        Nezlepší.Nejme­novaná moravská fa.která vyrábí kola,měla minulý měsíc koncový termín pro objedbání Shimana do výroby na rok 2022.

        Skluz je velký s nevalnou vyhlídkou

        0 0
        • ladias  

          Jen tak mimochodem, teď jsem koukal že Cycology má u rámů Force co nemá skladem uvedeno naskladnění 7/2021…

          0 0
        • borda  

          Dnes odpoledne mi volala paní z cyklosportu, že se omlouvá, že objednaná řidítka nejsou.A neví, kdy zas budou. Zkusil jsem nějakej eshop, byly „skladem“, dal jsem je do košíku, objednat nešly.

          Tak jsem je koupil v německu. Až jim to dojde tam a v anglii, můžem se dát na běhání. Předpokládám na boso.

          0 0
          • borda  

            A ta samá písnička sks blatníky minulý týden. Tak jdou taky z Reichu.

            0 0
            • AussigBiker  

              Jo, Bontranger nemel baltniky do konce sprna / zacatku zari. A furt cekam na jeden novej objektiv, co mel bejt zacatkem brezna. Par se jich ted vyrojilo, ale zase nejsou. Asi je to napric ruznejma odvetvima.

              0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • Edwin  

      Zde pěkný článek.

      https://road.cc/…rices-278405?amp

      0 0
      • Cryzyy  

        "This has led to adjustments to some prices as we set ourselves up to better meet the needs of more riders.” :-D

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.