• jirkajiri

    Chtěl bych si koupit horský kolo. Za rok najedu 1000 – 2000 km (delší trasy o víkendech). Měřím 170 cm, 70 kg.

    Jaký je rozdíl mezi olejovou a vzduchovou vidlicí? Je poznat při jízdě rozdíl? Vyplatí se připlatit si za vzduchovou?

    Pokud by rozdíl nebyl, tak bych šel do levnějšího kola. Například:

    http://www.sterba-kola.cz/…action-54154

    Jak poznám, že má kolo vzduchovou vidlici? U kol Author to píšou, ale třeba u Meridy, nebo GT je pouze název vidlice a z toho nepoznám, jestli je vzduchová.

    Nevíte, kde bych našel seznam vidlic rozdělených podle typů vzduchová x olejová?

    0 0
    • Vilém  

      Motas nekolik veci dohromady. To ze se rika vidlici olejova, znaci, ze ma olejove tlumeni. Pruzit muze bud vzduch, nebo pruzina.

      0 0
    • R4YNE8  

      Trošku si to pleteš.

      Máme vidlice pružinové (elastomer), vzduchové.

      Olej máš v každé vidlici. Pouze mazání může být vazelínou, to je u levnějších modelů. Lze předělat na olej při trochu šikovnosti.

      U pružinových bývá často problém, že je někdy pružina příliš měkká nebo tvrdá. Lze to samozřejmě řešit výměnou pružiny, ale ta bývá celkem drahá. Vzduchovou vidlici dofoukneš podle své váhy.

      Jinak co se týče výrobců a jejich modelů vidlic, všechno lze najít na internetu. Napíšeš si název vidlice a vyhledáš např. v Googlu nebo v jiném vyhledávači. Stačí jen hledat a nebýt líný :O

      Jinak u kol v nižší cenové relaci bývají často vidlice horší. Takže nemůžeš čekat žádné zázraky.

      0 0
      • Vilém  

        No olej v kazde vidlici urcite neni, jen v tech, co maji tlumeni.

        0 0
        • R4YNE8  

          Zapomněl jsem dodat, že u těch lepších je olej :)

          0 0
        • Kohout  

          Ja například měl vidlici se vzduchovym tlumenim, beze srandy…

          0 0
          • Vilém  

            Ano stary Mozzo a pak nejaka sjezdova vidle mela vzduchovy tlumeni, ale v soucasne produkci, to nikdo nedela.

            0 0
    • Kohout  

      Já osobně bych vybíral kolo jako celek. Vidli se dá v budoucnu vyměnit za neco lepšího. Stanov si nějakou max. cenu za kolo a rozhodni se, co/kde budes nejvíce jezdit.

      Obecně na levných kolech jsou vidlice elastomer-pružina bez tlumení nebo je tlumení olejovou patronou. Nejčastější jsou dneska na lepších XC kolech vidlice olej-vzduch. Vidlice olej-pužina nejsou dnes tak časté. Info o principu vidlice najdeš na webu výrobce. Vzduchovou vidlici poznáš podle ventilku :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.