Sa chcem opytat ako casto tlakujete vzduchovu vydlicu?
Sa chcem opytat ako casto tlakujete vzduchovu vydlicu?
A ty?
Pred tyzdnom som si kupil ebike so vzduchovou vydlicou. V predajni mi vsetko nastavili. A vcera ked bol bol na bike tak uz pri malej prekazke vydlica buchla, musel som ju zamknut. Preto sa pytam mam pocit ze je vadna.
Tak jsou 2 možnosti, v obchodě ji malo nafoukali, nebo nedrží tlak, pokud mas pumpu na vidlici tak ji nafoukej na nějaký normální tlak podle tabulky. Druhá možnost je zajet do prodejny ať to udělají. Pokud nelaboruju s tlakem tak určitě stačí lehce dofouknout 1× za 2 mesice
Dakujem za odpoved. Pumpu na vydlicu mam. Na vidlici je aj tabulka. Nafukam a budem sledovat ako dlho vydrzi. Teraz mam aspon ako taku predstavu ako dlho by tam mal vydrzat tlak.
Este otazka ku tabulke: hmotnost je cisto jazdca alebo aj s vahou bycikla?
PS: Toto su moje prve skusenosti so vzduchovou vydlicou.
Vidlici můžeš tlakovat i bez tabulky. Při statickém zatížení Tvojí hmotností by měla jít cca 25% do zdvihu. To zjistíš pomocí gumového kroužku na jedné noze vidlice. To je taková „odrazová“ hodnota.
Pak si můžeš, podle stylu co jezdíš, buď přidat, nebo ubrat tlak.
Ta tabulka je jen taková orientační, nafoukej podle své váhy a uvidíš, když se budeš dostávat až na dotaz tak trochu přidáš pokud ti nahoře po vyjizdce budou od toho gumového kroužku zbyvat 2cm tak bych ubral tlak. Pozor na vyjizdce poku s sebou nemáš pumpu se na ten ventilek nesahá odpustit to je velké riziko ze vypustiš moc a jdeš pěšky, toho vzduchu je tam opravdu malo a jet s tím ze leží vidlice na dorazí a nebo do nej stále tluče riskuješ ze tu vidlici během chvíle zniciš
Bol tam tlak 80 PSI to bolo pre hmotnost 60kg. Pre moju hmotnost 80kg, je v tabulke uvedeni tlak 120 PSI. Natlakoval som to na 120 PSI. Ked si sandem na bike gumicka je tak cca v 20–25 %. Vyskusal som sa prejst okolo garazi, ako obyvkle ta ista trasa, ta ista rychlost. Ale bucha to. Tak som pomalicky odstavil bike do garaze. Mozno fakt ta vydlica je vadna. Pondelok pojdem s bike do obchodu kde som tho kupil, nech spravia prehliadku.
Moje prve skusenosti so vzduchovou vydlicou moc nie su dobre. Ale co som sledoval vydlicu nevsimol som si, ze by sa nejak moc zasunula. Ale zase som sa moc precizne nan nemohol pozerat, pretoze som sa obaval ze spadnem z bike. Tak som si toho nemusel vsimnut.
Ak by to nebolo vo vydlici, co by mohlo robit to buchanie pri nerovnostiach?
PS: vytvoril som si novy ucet, lebo na predoslom ma stranka odfajci, ze mam cakat 24 hodin. A chcem vyriesit tuto vec, pripadne sa nieco dozvediet.
Kolik uctu kvulitomu jeste zalozis ?
Taky by se hodilo vědět, co je to za vidlici. 120 PSI už mi přijde docela dost, na tolik nefoukam žádnou svoji vidli a to nám lehce přes metrák. Taky je otázka, co znamená bouchá to. Jako že jde až na doraz nebo se z ní ozývají rány nebo přímo exploduje pod rukama?
Ostre buchnutie ako nieco s kovom. Naraz do ruk cez riadidla som nejak nepocitil. Buchne to uz pri malej nerovnosti a aj pri rýchlosti okolo 10 km/h, castejsie ak je to seria nerovnosti. Osamotena nerovnost napriklad na asvalte tak nebuchne. Nerobilo to, zrazu to vcera zacalo robit.
Je tam tato vydlica:
ROCKSHOX FS Paragon Gold RL R Solo Air 700c
A co hlavové složení(řízení)nemá vůli?
Tlak v plášti?
Zajtra rano pomeram tlaky v kolesach (tlak stlacenim rukou na pocit je tvrdy). Pozriem ci tam nie je vôla. Dam vediet.
Tak jestli je plášť nafoukany na tvrdo, tak se nediv ze to kope. Jemně nerovnosti by měl tlumit plast, tak té rozhodne by neměl být tvrdý.
Problémy s touto vidlicí se tu řešily nedávno, chce to prohledat v historii.
Jestli je to skutečně vYdlice, tak tam asi něco v nepořádku bude. Ale je pravda, že je to tady poměrně rozšířený nešvar. Chudáci koťátka…:-)
Možná je ta vidlice přefouknutá. proto je tak tvrdá nebo se třeba rozvětvuje.:)
Ale jednou to trefil spravne :D
Vzduch utekl, nechce jezdit na elektrokole.
Pokud je vidlice v OK tak ji nafoukáš jednou a neměla by unikat, a pak ji třeba přifoukneš nebo odpustíš pokud přibereš na váze ,nebo naopak schudneš
To je moc optimistické :)
Proč? Já sem vidlici foukal někdy před rokem a od té doby nebylo potřeba.
Zima léto? Pořád stejný tlak? OK dobře no
Nekdo treba v zime nejezdi. Znam furu cyklistu, co pumpicku na vidle nemaji. Nechaji nafoukat na jare a celou sezonu to neresi.
Taky takové znám, :)
pak ale asi nemá smysl aby něco o tom psali na forum
Pumpičku na vidli mám, v zimě jezdím, když je potřeba nafoukat, tak to nafouknu a zas moc to neřeším. Nějaký desetinky v tlaku neřeším.
Nějaký desetinky až tak neřeším.
A servis taky očividně ne
Jedno takový pravidlo, co funguje do toho se nes.r.
OK každý to vidí jinak, vidlice ti časem poděkuje
Takze olej v aute taky nemenis?
Za me klidne. Mokry koreny sutry, vidlice v zime bude trochu mekci. V lete koreny suchy, vidle trochu tvrdsi, proc ne :)
Ale no tak. Az na nejaky vadny F38 jsem jeste nemel vidli co by byla potreba dofukovat za cely rok. Az muj stary Boxxer s 7 let starym tesnenim ve vzduchovce mi ted zacal ztracet tlak.
Kdyz to neni vadna vidle/tesneni, nemlo by treba tlak sledovat, jen jak pise blackboy.
A teď tu o Karkulce
Proč, já bych mu to věřil. Tak holt jsou na BF taky lidi co hlavně jezdí.
Pak je tu aspoň dle příspěvků druhá skupina, co kolo víc „servisuje“ než jezdí.
To nebylo na tebe, a Mr.Duck jezdí troškou jinou ligu, tam bych čekal servis vidlice každý měsíc :D
Spodní nohy ano, ale vzduch moc neřeším. Tak jednou za sezónu to promažu ale těsnění na pístu je z 2015, v negativce použitý z 2019 lyrika :)
A kdyz sundavas spodni nohy, tak ji nevyfouknes? ;-)
A proč?
Na vzduch opravdu není nutnost lézt pokaždé,u patron to bývá horší,ale záleží na systému
Pokud jseš si jistej že je vevnitř vše správně tak neni důvod vypouštět dokud nelezeš do samotné vzduchové nohy.
Zda se mi nemysl ze kdyz uz clovek sundava spodni nohy tak neudelat i vzduchovou komoru … Na chod vidle to ma minimalne stejnej vliv jako promazani stiraku a vymena oleje.
A prijde mi dost divny ze zrovna Duck neresi tlak protoze tlak je naprosto zasadni pro chovani a oporu vidlice. A pokud jezdis v 10ti nebo 30ti st. tak je to citelnej rozdil.
Tak já jsem podle mě dost divnej, takže mě to nepřekvapuje :)
Jestli jezdím ve 30 nebo 10st,tak poznám v první řadě směs gumy, tlak v gumách, sílu a cit v rukou a až pak řeším tlak ve vidlici. Často na to fakt nesahám celý rok. V zimě nejezdím takový hrot, a když ano, tak ne na stejném kole jako na kterém hrotim v létě, a tlak ve vidlici mezi nulou a 30st opravdu neřeším právě proto, že si myslím že to kompenzuje moji zimní tuhost. Možná o mnoho přicházím, ale zatím to vnímám takhle :)
Tak gumy jsou jasny. Ja od kola / vidlice ocekavam konzistentni chovani a oporu a je celkem jedno jestli clovek hroti nebo ne.
Tudiz tlak v gumach a tlak ve vidlici mam cca furt stejnej.
Ne
Chtelo by to oslovit nekoho zkusenejsiho, aby to projel. Po internetu to asi nevyresime.
Zkušených tu je dost, ale imho ani jeden nemá kristalovou kouli ;)
I nová vidlice se může ******, je tu toho pospáno dost
Tak ludia, dnes som si pomeral tlaky, popozeral vôle a pod. Vôle som nenasiel. Tlak v prednom a zadnom kolese bolo 40PSI ( 2.5 bar ). Na plasti je uvedeno 40–65PSI (2.5 – 4.5 bar). Tak som dotlakoval kolesa na 55 PSI predne a 60 PSI zadne na kolko mam Cross ebike a DH a podobne trate jazdit nebudem. Kazdopadne tlaky v kolesach boli v norme.
Co sa tyka vzduchovej vydlice tak za 18 hodin v pokoji ( oddychoval v garazi ) tlak klesol zo 120 PSI na 100PSI. V tabulke na vydlici je uvedene pre moju hmotnost 120 PSI. To je prvy signal ze s vydlicou nie je je na poriadku ale nevysvetluje to buchanie pri nerovnostiach aj ked je tam tlak 120 PSI.
Daleko horsi pripad je zdvih. Ta vydlica ma mat zdvih 65mm. Gumicku som pri nezatazenej vydlici a tlaku 120PSI dal dole. Vypustil som tlak vo vydlici a opatrne som sa posadil na bike. Trocha som zatazil posunutim taziska na vydlicu aby sa dostal na doraz. Nasledne som ho natlakoval nazad na 120 PSI … A gumicka bola posunuta len o 25mm.
Cize zdvih namiesto 65mm bol len 25mm. Coz je jasny dokaz ze toto je kamen urazu a s tlmicom na vydlici sa nieco stalo. Pri takejto vydlici na nom nesmiem jazdit. Nastastie sa mi to stalo tesne pred tym ako som dorazil do garaze, bol som na ceste nazad z tripu cca 1km od garaze a dojazdil som opatrne,
Z vlastnej skusenosti aj vedomosti z fyziky je jasne ze charakteristika pruzinovej a vzduchovej je ina.
Pruzinova je viac menej linearna cize F = k*x . Cize je +/- linearna na urovni stlacenia (idealna uplne linearna, cize k je konstanta)
Vzduchova nie je linearna, cize k konstanta nie konstana a pri malom stlaceni je k mensie, a pri vacsom stlaceni je k vacsie. Co ma za nasledok lepsie kopirovanie kolesa pri mensich nerovnostiach.
Kazdopadne pondelok idem do obchodu, kde som kupil ebike pred 8 dnami, rozoberat to nebudem na kolko je ebike v zaruke.
Pokles tlaku o 20 PSI je způsobený nasazením pumpičky, vyzkoušej hned po nafoukání zase nasadit :D
Ten zdvih už asi problém bude
O jakou vidlice se vůbec jedná?
„ROCKSHOX FS Paragon Gold RL R Solo Air 700c“
Pri nafuknuty odmotovani a nasedeni pumpicky je rozdiel tlaku tak menej ako 2 PSI. Aj keby to bolo 5PSI coz bolo urcite menej tak minimalne 15 PSI za 18 hodin odpocivania klesol tlak. A kedze tu ludia pri aktivnom jazdeni dotlakuju vydlicu len o trochu kazdy mesiac az 2 mesiace tak je to radikalny rozdiel.
Avsak to buchanie je sposobene tym zdvihom to je primarna vada. To co sa tam udialo zaroven kaskadovo muselo poskodit aj schopnost tesnit. Cize bud tam vznikla drazka, alebo poskodilo bufero. Pripadne prestalo dobre tesnit klesol mi tlak na 80PSI (60kg) a pri prvom bugnuti, u ktoreho som to neocakaval (nasledne dalsie som uz ocakaval a isiel som opatrne na ceste do garaze) poskodilo vydlicu a tym aj vzdvih.
Rozoberat to nebudem na kolko to mam v zaruke. Ebike som kupoval zmotnovani, nastaveni technikmi z predajne.
Kazdopadne je to na reklamaciu.
Tahle vidlice má objem vzduchové komory dost malý, našroubováním pumpičky klesne tlak rozhodně daleko daleko víc než o 2 psi. Tak malý rozdíl neni ani na vidlici se zdvihem 180 a 38mm průměrem nohou (kde je objem vzduchu obrovský oproti této.
Jo, odnesl bych to zpátky na prodejnu.
jj odnesiem. Ale asi mas aj pravdu za to moze byt viacej ale nie uplne. Ono to zavisi aj na pumpicke aj nasady. Ta pumpicka je specialna na vzduchovr vydlice a dost ma stala. 2PSI je asi malo, lebo to zvyku pumpujem o cosi malo viac ako chcem. Ale opetovnom pripojeni mam tak 2 PSI menej. Cize o cosi viacej napumpujem a po pripojeni mam len o cosi malo menej ako som chcel. A ten tlak co som meral po 18 hodinach bol mnohonasobne menej.
Samozřejmě mluvím o pumpičkách na vidlice. Jaká konkrétní to je je celkem jedno, délka hadic je u všech velmi podobná. 20psi mínus po připojení je u téhle vidlice dost pravděpodobné.
Nektere maji extra hlavici na zasroubovani a zamacknuti ventilku, tam je ubytek tlaku minimalni. Jine to nemaji, tam to trochu ufoukne vzdycky.
musíš natlakovat komoru pumpičky aby měřila
Urcite vic, co myslim. Maji hlavici hadicky delenou.
Tohle jsem myslel, horni je delena, spodni nedelena. Ta horni je lepsi.
Rozumím, ale tohle jen minimalizuje únik při odpojení pumpičky
Pokud ji připojíš, musí se komora natlakovat stejně
Jo, jasne, bud se natlakuje z vidlice, nebo z pumpicky. Souhlasim.
118 – 100 = 18 PSI
Takze ked budem mat tvrdenie ze 15–18 PSI mi uniklo tlaku v klude za 18 hodin, tak tvrdenie je v tom intervale spravne.
Uz to neres, spricni tam trochu oleje a uvidis. Nebo to zavez do servisu a tam mechanik ten olej tam spricne sam.
Chytrej jsi dost, nebo si to aspon myslis, takze si to pores sam. Hodne zdaru.
Urazil som ta v niecom? Ak sa v niecom mylim oprav ma, vysvetli mi to. Ja som otvoreni v diskusii. Ja som zastanca diskusii ako len slepo suhlasit. Pretoze len tak sa clovek nieco dozvie hlbsie a lepsie si to bude pamatat.
Nafoukne na 120psi
Sundej pumpicku , znovu nasad s změř. Pro zajímavost.
Neviem uplne presne odcitat, ale zmena uhlu rucicky tlakomera je urcite 5 az 10 krat mensia ako nastala po 18 hodinach v klude. A ked niekdo tu pisal ze pri aktivnom jazdeny dotlakuvava az v mesacnych intervaloch a to len trochu co ubudlo. Tak to nevychadza aby mi ten tlak tak dlho vydrzal.
Ked pojdem na garaz dnes, spravim fotku pred a fotku po opatovnom nasadeni a mozete sami posudit.
udělej, moje zkušenost je cca těch 10–20psi – to je objem pumpičky která se musí natlakovat
a zaleží na vidlici, čím nižší zdvih, tím větší pokles
Zkusils prvni pomoc, vysroubovat ventilek a do vzduchovky nastrikat trochu oleje? Tim se nic nezkazi.
Neskusal som. Keby ebike nie je v zaruke, tak by som tlak vypustil, otvoril a pozrel sa co sa tam udialo.
Kdyz vypustis vzduch a vysroubujes jen samotny ventilek, nema to vliv na zaruku. Je tam ventilek jako u auta v pneumatice.