Ahoj
Nemáte někdo osobní zkušenosti s tímto wattmetrem
http://4iiii.com/…t/precision/
přečetl jsem nějaké recenze a srovnání a podle všech funguje zcela v pohodě, ale osobní zkušenost je lepší
Ahoj
Nemáte někdo osobní zkušenosti s tímto wattmetrem
http://4iiii.com/…t/precision/
přečetl jsem nějaké recenze a srovnání a podle všech funguje zcela v pohodě, ale osobní zkušenost je lepší
co vim, tak na zacatku meli problemy s baterkou, jinak asi ok, osobni zkusenost nemam
http://www.dcrainmaker.com/…-review.html
opruz je, ze musis do statu poslat kliku, aby ti to nainstalovali, a kdovi kolik to bude stat navic
Zdar,
docela nad ním uvažuji. Bude to stát 400$ + zaslání kliky do USA, což se mi zatím jeví jako nejlevnější řešení. Prý to od letošního roku používá Etixx. Doba dodání 3–4 týdny taky neni nejhorší.
Ale pocitej i s clem a dph. Oficialni americky prodejce se nejspis ukecat neda na snizeni deklarovane ceny. Ale zkusit to muzes. Na jake kliky to budes mit?
Ja mel stesti a pred nedavnem jsem prodil z druhe ruky stages i s komplet dura ace klikama za 14k.
http://www.dcrainmaker.com/…sprices.html
uz neni potreba posilat kliku, za 400usd i s klikou… samozrejme plus clo a dph
Vetšina závodníků používá SRM. Ale teď se s vetšinou lidí shodneme v tom že asi pedály od Garminu budou nejlepší volba pokud cena půjde dolů.
http://www.bikeradar.com/…s-cut-46782/
nebo DIY verze na Ultegru
mozna tak pred 5 lety. ted nejcasteji vidim powertap a stages, prece jen ta cena SRM je mimo.
mozna myslel profiky, tam to imho stale plati, i kdyz to nejak peclive nesleduju, a ve statech je srm hodne rozsirene i mezi hobiky, to jen my jsme takove socky, ze tu srm moc neni
Jo viděl jsem s tím dost závodníků i tady ale těch opravdu dobrých. Co jsem zaslechl tak ne každý tým to závodníkovi zacvaká. Prý v Tyrol týmu to lepili závodníci ze svého. Podobně prý v německé repre týmu. Na druhou stranu, kdyby to nebylo kvalitní a přesné, asi by vetšina profíků vozila powertap. Nebo jiné udělátka. Nemám tucha co to za ty šílený peníze nabízí navíc. Cena se dost liší, co jsem koukal i podle sady na které to je.
tak to je ale za hubičku :)
v cem budou Vectory nejlepsi volba? nikdy jsem na ne neslysel nic dobreho
Jsou to dobre zpravy. Zasilani vlastni kliky byl pro nas nejvetsi deal-breaker. 4iii za $399 a stages za $699 pro 105 kliky. Zase se bude zlevnovat :)
Já mám od 4iiii tepák a musím pochválit jejich support a práci na novém firmware.
Ahoj, mám přibližně měsíc a půl , posílal jsem do Kanady na instalaci – mailem ti dojde info a papíry pro fedex, pak objednáš odvoz (platí 4iii), za tři dny byla klika tam, za další čtyři dny posílali zpátky, takže cca do 10 prac. dnů jsem měl kliku i s wattmetrem. Je to teda druhá generace, měla by dýl vydržet na baterku, zatím mám odjeto asi 1500 km a baterka je na 70 procentech. Cena i se clem a dph byla 14000Kč. Teď bych asi doporučoval na Clever Training Europe, kde je s kódem od DC Rainmakera 10% sleva. Přesnost moc s ničím nesrovnám, jiný wattmetr nemám:) Ale celkově spokojenost.
zasadni problem je, ze clevertraining.co.uk 4iiii nema
Mea culpa, na USA verzi ji meli, myslel jsem, ze maji stejny sortiment a až teď jsem se podíval pořádně:)
stále funguje bezproblémů? nějaké mytí, nebo déšť tomu nevadí?
Umyval jsem dvakrát a bez problémů, poprvé jsem na něj zapomněl a normálně přes něj lil vodu z hadice.
v dešti jsem zatím nejel
4iii začal prodávat dual side variantu. http://www.bikeradar.com/…meter-47649/
Cena za factory install je $750 kdyz poslete vlastni kliky a oni osadi a zaslou zpet. To mi na soucasny stav prijde jeste relativne OK cena, alespon maji prostor ke slevnovani :).
Za nove Dura Ace 9000 kliky rovnou osazene $1500 je zase moc penez. Ale holt je stale moznost koupit treba uplne nove a poslat jim je k osazeni kdyz se daji u nas koupit za necelych 9k.
750usd je míň než konkurence, takže důvod pro zlevňování ještě nějakou chvíli nebude. Je to zhruba totéž, kolik chce český importér za stages single (tady dostanete kliku jako bonus)
Zdar, nevíte někdo zda 4iiii lze namontovat i na kliku SRAM X0 BB30/PF30 ?
podle compatibility listu ne http://4iiii.com/…-22-2016.pdf, muzes se zkusit zeptat u supportu
stejne jako Stages v minulosti nejde na karbonove kliky.
Karbonové kliky zatím neumí.
koupil jsem přímo u výrobce. (montáž na vlastní kliku FC-M9020). 12557kč (399+79USD) * nic moc kurz na kartě. + nakonec ještě clo+dph 3026Kč total 15583Kč. (v CZ jsou nabídky prodejců 13999,–) takže asi mají slušnou marži, protože dph musí připočíst tak či tak i kdyby na to nebylo clo (nedíval jsem se do sazebníku).
Chapu to spravne, si jsi to objednal od vyrobce a jeste to vyslo hur nez to koupit tady?
Pořídil jsem taky 4iii jen kliku, zpracování super. Byl jsem na tom zatím jednou, venku bylo cca 8st, provedl jsem kalibraci ale zdálo se mi že na to jak šlapu, tak málo wattů. Když jsem zastavil (zřejmě už měl měřič venkovní teplotu) a zkalibroval, tak už čísla byla lepší. Zkusil jsem ještě jednou kabibrovat a bylo to stejné jako při druhé.
Pokud vím měl by se změnou teploty počítat. Máte taky takové zkušnosti?
díky
Je dobry ten zero offset delat casteji a nechat to chvili stat venku, kdyz mas velky rozdily teplot.
Jo ten udělám vždy před jízdou, s tím nemám problém. Spíš mi není jasné proč si s tím neporadí to teplotní čidlo. Protože když v zimě ráno vyjedu cca v 8hod bude 0st tak kolem 12hod může být i 10st. Tak potom jestli se dá tomu věřit co špalu :-)
Ja jsem se Stages zaznamenal nizsi watty, kdyz jsem to mel ve vytopene mistnosti 25 a pak venku kolem 10. Po kalibraci ok. Pozna se to uz v zakladni vytrvalosti…nejakych 30–40W rozdilu to mohlo byt. Kdyz se plynule menila teplota, tak mi to prislo ok.
Dneska jsem zapnul garmina až venku, počkal jsem než se chyte GPS a pak až jsem kalibroval a bylo to OK :-)
Člověk nesmí furt někam špěchat :-D
Nějaký další poznatky vlivu rychlé změny teploty na zero offset a ukazované hodnoty?
Vyndal jsem včera kolo z garáže, dal ho do vyhřátého pokoje, během pár minut začal šlapat… Čísla nesmyslně nízká, (pocitově třeba kolem 100W ale Zwift mi spíš jen popojížděl protože to ukazovalo čísla tak kolem 40W a často k nule… Zero Offset pomohl, ale dělal jsem ho v okamžiku kdy v pokoji bylo 23st a to kolo mohlo mít třeba 10st. Tedy se pak celkem rychle ohřálo na 23st. Mohlo to hodnoty ovlivnit? Přišly mi nižší než jsem zvyklý i tak, tak se jen ptám zda jsem měl udělat další zero offset třeba po 15 minutách…
No tak jsem se dostal až k manuálu od 4iiii a evidentně to dělám celou dobu špatně (nebral jsem to za tak zásadní věc tak jsem dělal zero offset jenom občas a ještě navíc už ve vrátkách před pořádným šlápnutím).
Zero offset se nemá dělat těsně před vyjížďkou, ale po 1–4 minuty warmup (Precision, nikoliv jezdce :)). A levá klika vždy dolů a vycvaklá. Viz manual
Já to mám nastavené v Garminu, takže když ho zapínám, ptá se mě to na kalibraci, kterou udělám také vždy před jízdou.
Čísla, která to dává, jsou bez problémů. Kalibraci přes tu aplikaci v Androidu dělám velmi sporadicky, spíše kontroluji, jestli náhodou není nový FW a při té příležitosti.
Ten čas tam je myslím právě proto, aby se klika stihla ohřát/ochladit na provozní teplotu. Hodně jsem s tím bojoval vždycky na jaře, ráno člověk vyráží do skoro mínusových hodnot a za pár hodin je na slunci 15 stupňů…
No jo, ale taky tam v tom manuálu píšou: „First ride: Follow all steps. Next rides: Wake up, Zero and Ride.“
A za „Next rides“ chápu každou další jízdu a že teda už není nutné dělat Zero až po 1–4 minutách, ale hned před vyjížďkou…
Hmm, máš pravdu. Přímo to z toho vyplývá, ale furt mi to přijde divné :)
Ještě jedna otázka, Je lepší dělat calibraci přes aplikaci v mobilu, nebo přes garmina?
přes Garmina to stačí. Když vyhodí číslo 10, vše je Ok.
Nějaké zkušenosti se 4iiii u posledních Shimano řad?
Mám na XT8000 klice a všechno v pohodě…
Máš to spárované s navigací, compem?!?
Chystám se to mít propojené s Garminem, říkáš vše v pohodě, tak předpokládám bezproblémový provoz a propojení, měření.
Jasně, edge 1000 I nekolikery Fenixy a ok.
Díky, jdu do něj. :o)
FW 2.1.0 u poslední řady Precision 3D už je celkem stařeček, ale asi funguje dobře…
Praktické zkušenosti mám jen z pár jízd, vše OK, spojení s Garminem Edge 820 bezproblémové, kalibruji po každém připojení a spuštění Edge.
Kup mohu jen doporučit.
Chci se zeptat majitelů, jak to mají s uspáváním při zastavení.
Stalo se mi to už jednou, kdy jsem na chvíli zastavil, hledal cestu v Garminu Edge 820 a mezitím se mi uspal wattmetr Precision 3D a od té doby samozřejmě neprobíhalo žádné měření. Dnes opakovaně, zastávka, hledání trasy na Garminu a od té doby konec, bez měření.
Přitom kalibruji pravidelně při připojení ke Garminu, od začátku se to krásně spáruje a vše měří, ale tomuto příliš nerozumím.
Zkusím se ještě podívat na zahraniční fóra, jestli k tomu najdu něco více.
Nikdy jsem nezaznamenal…
to se mi taky nikdy nestalo a to i zastavujeme na kafe třeba na půl hodiny
Předpokládám, že jste nic s Garminem mezitím během té zastávky nedělali ani jeden, je to tak?
Já mám autostop. Někdy zastavím na dýl, v pohodě se to rozjede. Stejně tak když stopnu záznam a vypnu garmina bez uložení (zastávka na oběd třeba), po opětovném zapnutí vše ok.
taky tak
Tak to vypadá, že to uspávání mělo nějaký důvod…
Dnes z něj lezou nesmyslná čísla, kdy mám 3s výkon třeba 3.000/3.500W a v kopci, kdy zaručeně jedu 300–400W, mi to ukáže 3s výkon i 30W… :o/
Reklamace, resp. oprava ho asi nemine…
Zkus nejdříve novou baterku a zero offset.
No jo, ale baterie je původní, mám wattmetr necelé 3měs., má 90% kapacity dle té jejich aplikace.
Ten Zero Offset přímo z aplikace už jsem ze zoufalství také zkoušel.
Tady jsem našel určitým způsobem obdobné problémy.
Bohužel jsem musel ten svůj wattmetr reklamovat, stalo se mi přesně to, co psali někteří uživatelé na zahraničních fórech – vypadávání signálu, někdy nemožnost nakalibrovat, když měří, měří s nesmyslnými daty – obrovská čísla/velmi nízká čísla + když s klikou zatřepete v ruce, něco uvnitř chrastí, jako by se něco uvolnilo.
Nepomohlo vůbec nic – nová baterie, otření kontaktů, nové spárování s Garminem, kalibrace aplikací od 4iiii/Garminem, prostě nic.
Doplním informace, aby se také kruh uzavřel – alespoň v to doufám a pokud to někoho zajímá – distributor obratem uznal bez jakýchkoliv řečí reklamaci, klika vyměněna za novou kus za kus, s odesláním do Anglie, vyřešením a cestou kliky zpět do ČR nějaké tři týdny celkem a mám kliku na kole…
V ČR by se ty tři týdny řešilo možná tak co s tím a ještě by se mnou třeba i vyj…li, že jsem s tou klikou dělal psí kusy… Za mě tedy maximální spokojenost jak s řešením ze strany velkého anglického prodejce, tak distributora…
Ahoj mohu se zeptat kde jsi kupoval ?
Od minulého roku má 4iiii nový wattmetr na kliky, tedy spíše inovovaný Precision 3D, s označením Podiiiium.
Sami o tom píší:
„Technicky je elektronika unvitř obou provedení stejná, ale rozdíly najdete ve venkovní úpravě a napájení. Zatímco Precision je napájen baterií CR2032, Podiiiium je napájeno integrovaným akumulátorem.“
„… Precision 3D system and improves on it. Featuring a rechargeable battery with an impressive 60 hour ride time and a robust watertight design,…“
Už to někdo máte na kole, jaké jsou zkušenosti s provozem a dobíjením?
Absolvoval už jste někdo přidělání na vaši vlastní kliku s tím novým distributorem?
Používám na svém jednom kole k plné spokojenosti právě předchozí Precision 3D, nemám důvod měnit za jinou značku.
Líbí se mi varianta přidělání na mé stávající kliky, trvat by to papírově mělo cca 4 týdny, jde to do Kanady k výrobci, vybrat si můžete jednu nebo druhou variantu.
M. Rauchfuss to mel na Kanarech a asi ok. Ale jedinou vyhodu vidim v utesneni.
Ta krytka se tam šroubuje?
tak po další chvíli… :D
No právě, to utěsnění se mi líbí.
Ahoj, přidám se, také váhám, kterou verzi a nějak jsem nepochopil jak funguje to nabíjení u verze Podiiiium.
Musím ke kolu nosit powerbanku? Nebo se to jednoduše odmontuje?
Máte někdo reálné zkušenosti? Déšt, výdrž atd ?
Díky moc,
Jakub
Zdravím. V úterý mi přišla klika 4iiii. Včera jasem s ní byl na testech laktátu. Pomohli mi ji správně nakalibrovat a dle jejich protokolu ukazovala na mém garmin hodnoty cca o 20 – 30 wattů méně. Ale dnes mi čekalo překvapení. Nevím jestli něco nedělám špatně, ale včera mi na testu ukazovala hodnotu při 147 tepech cca 165 (jel jsem na nastaveném 190) a dnes jsem jel interval cca 145–150 a watty se pohybovaly kolem 220–230. Zkoušel jsme kalibrovat i před druhým intervalem a žádná změna. Kalibroval jsem na garminu 520. Pak jsem zkoušel i přes tu jejich apku a hodnoty byly stále stejné. Čím by to mohlo být? Venku bylo cca 8 stupňů, ale Kalibroval jsem jak po vyjeti ven, tak i po nějakých 40 minutách. Včera mi kliku Kalibroval přímo před testem.
Jsem trošku v rozpacích jestli kliku nevrátit ve lhůtě 14 dní, ale zkouším se tady poptat, jestli nemá někdo obdobný problém a jak ho kdyžtak řešit. Díky
Podle tepu bych to uplne nebral. Jestli mas rychlostni cidlo, tak muzes vytrvalostni watty celkem dobre odhadnout z rychlosti- pokud mas stale podminky. Taky je potreba dat fakt pozor na to, abys slapal rovnomerne u levostranneho reseni. Ja si tyhle kontroly delam bud na kopci v tempu a nebo na rovine pri vytrvalosti a rychlostech kolem 30–32. A z toho hned poznam, jestli to podmeruje nebo prestreluje.
Viděl bych to na nerovnoměrné šlapaní. V trenažeru máš kolo upnuté a můžeš se na šlapání soustředit. Měl jsem to stejně jako ty. Měl jsem jednostranné pedály Garmin a hodnoty byly venku pocitově o 20 a 30 wattu menší. Pak jsem dokoupil i druhý pedál a hodnoty byly správně. Podle vyhodnocení jsem levou nohou zabíral měně než pravou. (Jednostranné měření vynásobí hodnotu x2). Nyní mám FSA Powerbox a hodnoty sedí taky jak mají.
No to by odpovídalo té odchylce při testu. Tam jsem měl o 25w méně než 190, ale proč mám teď zase o 30 oproti testu a dokonce o skoro 60 na garminu
165 oproti 225, když bych dle tepu jet cca 190
. Jasně svou tolik hraje i zima. Možnosti je i si přímo zajet hodnoty CP 6,12,30,60 a jezdit dle nich. Uvidím ještě zítra v kopcích až bych se dle tepu dostal na ANP, co mi to bude ukazovat
A seš si jistej, že nepleteš dohromady kalibraci a zero offset? Protože to co dělá Garmin je zero offset (ikdyž to mluví o kalibraci).
No garmin mi při začátku jízdy nabídne kalibraci, tak jsem ji udělat. po nějakých 10 minutách jsem ji udělal raději znuvu. To samé jsem dělal včera při testu. A když to ukazovalo defacto stejně, stáhl jsme jejich apku a zkusil zero off set a ukazovalo to úplně stejné hodnoty. Tak si myslim, že to snad dělám dobře. Jinak levá klika na 6 hodině a nohy z pedálů mám.
Používáte někdo dualní 4iii s garminem edge 810? Zkoušel jsem propojit a hlásilo mi to, že je v dosahu více watmetrů a že se mám pohnout o 6 metrů dál…
nevím jak 4iii ale u Stages musíš nejdřív v jejich aplikace levý a pravý wattmetr propojit a po propojení pravý přestane vysílat, data pošle do levé kliky a ta pak jako master unit obě nohy do garminu :)
zkusím, dík
Wattmetr Precision – dnes po připojení aplikace 4iiii mi to po dlouhé době nabídlo upgrade FW z 2.1.0 na 3.2.0, jdu dohledat více podrobností k tomu novému FW.
Zjistil jsi něco nového ohledně FW?
Bohužel zatím ne…
Pokousel jsem se take neco zjistit a zda se, ze ani vyrobce o firmwaru nevi :)
zvazuju, jestli vzit verzi s baterkou nebo akumutatorem, pro aku hovori (asi) lepsi utesneni, pro baterku zase lepsi manipulace s „nabijenim“. Planuju na tom jezdit za kazdeho pocasi na silnici, coz v zime znamena mokry hnus z cesty. Co myslite, jit radsi cestou lepsiho zatesneni, nebo je i baterkova verze v tomto pripade bez problemu, pripadne nekdo nejake jine postrehy? Streva by mely byt shodne a planuju koupiot jen verzi na levou kliku.
Já mám baterkovou i na bajku a jezdím i v blbým počasí a neměl jsem ještě nikdy za dva roky problém.
Mám baterkovou na starém mtb a asi při výměně baterky mi vypadla těsnící gumička, pak to už stálo za pytel, protože jsem si toho nevšiml, vytopil je a postupně to chcíplo (nejdříve nepřesné měření, pak neměřilo watty a ukazovalo jen kadenci).
Akumulátorovou mám letošní sezonu na XX1 klikách a tam zatím bez problémů, ani po letošních Sudetech žádný náznak vyplavení. Nabíjel jsem asi tak 3×.
Bateriovou bych už nebral, mně vadí to měnit, jak 4iiii tak i stages mi vydrží baterka pocitově krátkou dobu.
diky za reakci a ta dira na konektor je zadelana nejakou gumovou krytkou a ta je na sroubek?
Nechávají si pořád prostor pro update :)
Gumová krytka je přidělaná šroubkem na jedné straně USB = jde vyměnit
Ale šroubek tam je jen jeden, na druhé straně chybí a ta krytka má výstupek ve kterém drží v usb a druhý, který je v té díře. Drží to každopádně pevně a ten výstupek do USB je hodně hluboký. Třeba krytka na Wahoo Bolt je oproti tomu taková laciná, nedejbože třeba na Lezyne Super…
Tady to je vidět s oddělanou krytkou třeba:
Nevýhoda aku je, že časem ztrácí kapacitu.
Jestli tam je nejaka rozumna kvalita akumulatoru, tak by mel bez problemu prezit 800–1000 cyklu. To mnohem driv ta klika klekne. :-)
Zachytil jsem náhodou zajímavou diskuzi na téma vypadávajícího powermetru 4iiii Podiiiium.
Zdá se, že chybovost je nějaká hloupá chybová vlastnost, 4iiii je prý vyměňuje za nové, někomu se podařilo je s prodejcem vyměnit za ten typ se standardní baterkou CR2032 Precision, který tím netrpí.
Ahoj, mám wattmetr 4iiii Precision a v Garmin Connectu mi ukazuje L/R vyváženost 0/100 přitom ho mám jen na levé klice. Neví někdo jak tento problém vyřešit? Díky.
koupit oboustranný wattmetr
Asi ti uniká, že pokud chceš data z obou klik, musíš na nich ten wattmetr mít…
Jemu skor ide o to, ze ten pomer by pri vyvazenosti mal byt podla neho opacny tj L 100% a R 0%. Ja teda neviem, ako to ma byt, ale je mozne, ze je to nepresna interpretacia nazvu a skor by to mohla byt „nevyvazenost“.
Přesně takto to myslím. Pokud by tam byla nevyváženost tak je to OK, což asi evidentně je :-)
Garmin ta data přebírá a otáčí, měl jsem to já s 4iiii, měl to kamarád se Stages, nevím, proč tomu tak je… Vzhledem k nulové hodnotě těchto dat jsem nikdy neřešil, vždy ti jde až o konečné číslo, které ale stejně nikdy nebude 100%ní…
Jo tak v pohodě. Díky za vysvětlení. Já jen abych neměl třeba vadný wattmetr, proto jsem se ptal :-)
Tak si tak dneska čistím levou kliku (mj.) a najednou koukám, že se mi to tělíčko s wattmerem začíná odlepovat od kliky… Všechno funguje jak má, ale tohle je potřeba řešit asap. Někdo tip na vhodné lepidlo, prosím?
:O otázka jak to bude pak měřit, ten wattmetr je nalepený na přesné místo a pro to místo je kalibrovaný (aspoň si to myslím) když to bude třeba i o pár mm posunuté tak už ten rozdíl při měření bude velký. Kdyžtak kdo ví o tom víc tak mě opravte.
EDIT: Aha už vidím že vnitřnosti jsou na stejném místě a že jde jen o “krytku”
Zkusil bych nějaké dvousložkové lepidlo to by mohl být dostatečně pevné.
Dvouslozkove na plast ? Proč mu tohle radis ?
A proč ne? Já tím lepil na starém kole koncovky na rám na vedení bovdenů. Drží perfektně.
Dvouslozkova nejsou určena na lepení plastu, některé plasty jsou prakticky nelepitelne, pokud nemáš tušení z čeho to je, nemůžeš mu zodpovědně nic doporučit.
Nejsou na to určena. To máš sice pravdu, ale já píšu moji zkušenost. Jinak ale super poznámka, kdyby mu to naleptalo ten plast tak mu to poškodí. Já vždy funguje stylem, zkusím na kousek a potom lepím.
Jojo, jen krytka. Všechny vnitřnosti jsou neporušené, nezrezlé, nezoxidované. Krytka má samozřejmě „motherboard“ v sobě, ale je flexibilním konektorem spojená s klikou a toto je netknuté a neporušené.
Lepidlo z tavne pistole?
zkus někde, zda ten plast nalepta aceton, potom to pujde dobře, potom jsou lepidla na plasty, ale opravdu záleží z čeho to konkrétně je vyrobené https://www.lepidla.cz/…-plastu.html
Ještě bych zkusil kontaktovat výrobce, tím nic nepokazis.
Zkusím asi nejen výrobce v Kanadě ale i distributory v ČR, třeba by to někdo udělal „odborně“ a rovnou to i zkalibroval. Prodávám kolo a tenhle wattmetr plánuji prodat taky, tak by to bylo takto nejlepší.
Jo to bude úplně nejlepší. Kdyby to byla krytka něčeho jiného, tak tam asi není co řešit a prostě něco zkusit, ale tady na wattmetru je to něco jiného už jen proto, že to má určitou hodnotu.
Tak Kanaďané překvapili, potvrdili tříletou záruku (mám ho 2,5 roku), takže jim to mám na své náklady poslat a oni opraví a na jejich náklady pošlou zpět. Příjemné překvapení :).
Wow tak to je super :-) posíláš předpokládám na českého distributora.
Ne, přímo do Kanady. Já to kupoval u nich. Nejsem si jist, zda by to český distributor neposílal také k nim…
To by na 100% to posílal k nim do Kanady. Jak jsi řešil clo při objednávce přímo z Kanady?
Tak dlouho žádný update, podle trackovací informace od ČP ani ještě zásilka není doručená (odesláno 28.12.), ale dneska nečekané avízo od Fedex, že od 4iiii převzali zásilku (4iiii se neozvali vůbec), že mám vyplnit proclívací papíry a za 2 dny bude opravený zpět :).
Tak mám stejný problém, sice se mi to tak neodlepilo, ale povolilo to a teď s tím jde hýbat do strany – ta guma hodně pruží. Takže asi reklamace :/
Je to určitě nejlevnější možnost, pokud máš ještě záruku ;)
Tak tak. Dneska jsem posílal do Sport Importu :-)
ty to snad přitahuješ :-(
Taky? :D
Nn, já se na wattmetr teprve chystám, ale už vím, jaký nee :-). Asi vezmu Inpeak
Tak to bych tak rozhodně nebral. 4iiii si myslím patří ke špičce ve wattmerech a je řekl bych jeden z mála, který nemá výpadky signálu a další problémy jako byly třeba u Stages atd. Bohužel já si všiml, že začíná odpadávat z kliky byť normálně měřil a fungoval, tak jsem raději reklamoval, protože ono se to nezdá, ale když umýváš kolo a pak by ti tam zateklo tak už to určitě ten wattmetr nerozchodí. Nic no, dostanu novou kliku a jezdí se dál :-)
Za mě pro Shimano jedině 4iiii.
Díky za vysvětlení. No, ještě to promyslím. Chtěl bych si udělat radost k vánocům :-).
Mam jednoho InPeaka (nouzove, kvuli barevnemu provedeni klik) a dva 4iii. Ty 4iii mi pripadaji, ze davaji stabilnejsi vysledky, bez vypadku, bez nejakeho vyrazneho poskakovani hodnot nahoru dolu . Za me jednoznacne 4iii, velka spokojenost.
Tak tak jak píšeš :-) navíc přístup Wattmetry.cz v kooperaci se Sport Importem za 1.
Včera jsem poslal kliku, dneska dorazila, dneska odešla nová klika.. na nic nečekají prostě posílají hned novou… Takže v pondělí montuji zpět, prostě rychlovka, že to nemělo cenu ani dávat náhradní kliku :D
Tak to si mě potěšil, včera sem to tady četl a uvědomil si že mám baterku na cca 10% tak že jí vyměním a přitom sem zjistil že ta věc na klice teda fakt vůbec nedrží, takže tu kliku asi radši sundám a odvezu to tam, mám to kousek. Na to že jí mám půl roku a cca 3tis, no nevím asi mě to trochu štve.
Já odhadem cca 2 tisíce a taky půl roku :-) asi vadná série :D
Určitě tam zajeď, vymění ti to na 100%.
Tak dorazil mi nový a hýbe se taky… a už fakt nevím jak to řešit. Wattmetry.cz v kooperaci se Sport Importem super přístup a jednání, s tímto problémem ale nic neudělají pokud ty nové wattmetry takto dostávají, protože jsem obdržel opravdu funglovku.
A pořád bys teda 4iiii doporučil? Já když vás tu čtu, tak bych se tomu vyhnul obloukem, nějakou zlatku ušetřil a vzal radši poláka s teoreticky míň přesným měřením.
Tak teď fakt nevím.. Jako ono všechno funguje, ale nějak to na té klice pruží… fakt nevím…
Tak POZOR S VYKŘIČNÍKY!!!
Pravděpodobně se jedná o změnu ve výrobním procesu, kdy nahradili epoxid nějakým chemoprénem nebo pružným lepidlem, takže ten pohyb té plastové krytky je normální, samotná eletronika ve wattmetru se tedy nepohybuje. Právě jsem si dopisoval se Sport Importem, kteří taky nechápali jak je to možné a podle fotek co jsem jim zaslal (starý 4iiii který mám přes 3 roky na zimáku a ten dnešní nový) jsme dospěli k závěru, že epoxid je použitý na tom starším 4iiii a ty nové se s velkou pravděpodobností lepí něčím pružným.
Zítra mi to ověří na dalších klikách co mají skladem, jestli tomu tak opravdu je, ale všechno tomu tak nasvědčuje…
Což o to, že je to pružný lepidlo je jasný. Nicméně, že se ta krytka může nejen pohybovat, ale časem i úplně odlepit, taková informace nevylučuje. A jak se zdá, tak tvůj případ nebude úplně ojedinělej. No přeju úspěšný vyřešení a neopakování problému.
Tak tak jak píšeš. To že je to teď pružné, neznamená, že může být pružné třeba za rok. No uvidíme co mi zítra odepíšou :-)
Tak potvrzuji. Všechny nové 4iiii wattmetry se lepí nyní pružným lepidlem, je to z toho důvodu, že když ta krytka byla napevno a byl nějaký náraz tak to ihned prasklo. Teď by to pružné lepidlo mělo eliminovat. Všechny kusy co jsou nyní skladem na webu 4iiii a wattmetry.CZ jsou s pružným lepidlem. Takže není to závada a já tím pádem mám novou kliku úplně zbytečně.
Jo tobe se to jen hejbalo? Ja myslel, ze uz se to odrhavalo jako na ty fotce vejs. Tak to je pak jina, to bude ok.
Nene jen hýbalo (pružilo)
To na té fotce navíc vypadá, že se s kolem ne úplně standardně zacházelo, jestli dobře vidím, tak i ta klika dostala v půlce ránu, v krytu díra (?), kdo ví, co všechno za tím bylo…
Jojo, podle toho se soudí i reklamace, jestli je prasklá ta krytka plastová. Důležité je, že je od elektroniky wattmetru úplně oddělená.
Já vím dobře co za tím bylo, stačí se zeptat :). V krytu samozřejmě žádná díra nebyla, klika měla pochopitelně nějaké šrámy. To kolo mělo něco najeto a sjelo spoustu těžkej sjezdů v šutrech (zejména Itálie). Takovejhle šrámům se nejde vyhnout, a to jsem s tím kolem nepadal. No slouží dál dalšímu majiteli (kterej je hodně spokojenej), a jak jsem psal výše, 4iiii to vyreklamovalo bez jediné připomínky.
A co je toto?
To jsem já určitě na té své neměl, vždy mi dobře sloužila a byl jsem spokojený… ;o)
To tam mám taky i na úplně novém co mi včera došel :-)
Řekl bych že to může souviset s odvětráním kondenzace, ale jak vidíš, je to na všech z výroby :). No asi na všech kromě té tvé :-P
Mám to i na zimáku na dalším 4iiii takže to musí být opravdu všude :-)
Můj byl koupený určitě déle než 2 roky zpátky, po ruce ho už nemám, mohlo dojít k vývoji, ale toto si tedy nevybavuji…
No ten na zimáku už mi funguje přes 3 roky :-) takže taky není zrovna nejmladší..
Pokus o remízu …
Borci, má někdo 4iiii dual?
Ano, na klikach R8000.
uniká mi něco, nebo je to v DE opravdu o 4400 levnější?
https://www.bike24.com/p2421571.html 560EUR = cca 14 270
Je tomu tak!!! nakupoval jsem na bike24 a expresní zásilka byla doma do druhého dne.
Mám čerstvě 4iiii dual na klikách, ale ukazuje mi to jen jednu celkovou hodnotu ve W plus kadenci. Jak udělat, abych viděl zvlášť statistiky pro levou a pravou nohu? Nějak jsem to zatím nepochopil.
Na čem to zobrazujes?
Edge 130
Edge 130 má hodně různých funkcí omezených (například tréninkové), nejsem si jistý, jestli náhodou zrovna toto nebude mezi tím, co neumí, musel bych se znovu po nějaké době podívat…
Statistiky jsou trochu omezené. Něco ukáže Garmin Connect, něco ta jejich aplikace.
A je ve statistikách rozdíl když mám jen Edge 130 proti třeba 530?
Edge 130 nemám, ale DC rainmaker píše:
" Note that if you have a Garmin Vector power meter, it does NOT record the Cycling Dynamics information. Nor oddly, power balance. I say this because the Lezyne budget units as well a the Polar M460 all track power balance just fine."
Tak to by mohlo být ono…
Kolik Vám vydrží baterie v 4iiii wattmeteru?
Kupoval jsem loni v říjnu z bike24.de jako nové (pro kliky R7000 a dual). Na kole, kde mám instalováno, najeto necelých 700km, cca 31hod čisté jízdy. Ale již před poslední vyjížďkou mi začal hlásit Garmin Edge slabá baterie v měřiči výkonu. Dnes jsem na to kouknul přes appku a hlásí to Battery jen 1% (!!)
To je dost šílené. To je normální? Píšou, že má vydržet 100–150hodin. Nebo tam dávají do nových nějaké shit baterie a povaluje se to dlouho ve skladech? Jaké s tím máte zkušenosti?
Taky jsem kupoval na bike24 loni v listopadu. Baterka mi vydrzela cca 80 jizdohodin.
No 80 to bych ještě bral, ale 30? Někde jsem četl, že by na to mohla mít vliv funkce Finder. Já tu appku instaloval s nějakými standardními parametry, nevzpomínám si, že bych toto nějak zvlášť zapínal. Jde ten Finder někde zrušit?
Reklamuj.
Reklamovat baterií za 100 Kč? :O
Myslel jsem, že má podium, nějak mi to nedocvaklo, protože i já mám větší výdrž s podium, jak on na precision
Já v zimě nejezdil a tu baterku to sežralo také. Takže příště vyndavám
taky jsem pred zimou kolo odkladal s ± 60% a na jare nasel 1%… nevim, zda jsem nejakou kapitolu v prirucce preskocil, ale zil jsem v tom, ze kdyz se kliky neotoci, tak se wattmert neprobudi a kdyz spinka, tak nic nezere (?)
Takže to asi opravdu bude ta funkce pro nalezení wattmeteru Finder.
Zde píšou, že to sežere baterii i když se kolo nepoužívá za 6 měsíců. Teď ještě kde to vypnout…
Také jsem myslel, že to spí, protože pro probuzení se přeci musí zatočit klikama :-O
Jde vám Chipolo tracking zrušit – odfajfkovat ? Nevim, zda to je problem iOS a aktualni verzne aplikace, nebo to prostě nejde ?
Ahoj, přišel jsi na způsob jak ten tracking vypnout? Díky!
Co mu bloknout v nastavení iOSu možnost sledovat polohu.
Pokud jsem to dobře pochopil, tak „výhoda“ má být v tom, že ukradené kolo s 4iiii máš možnost najít, takže ten krám se snaží hledat všechna zařízení (nee jenom tvoje) se kterejma se může spojit, což bych řekl, že bude telefon s jejich nainstalovanou aplikací, kterému polohu předá a už jenom neustálé vyhledávání baterku sežere.
Od loňska jsem nekoukal, zda se to třeba s nějakou novější verzí fw nezměnilo, ani jsem nekoukal, zda nová verze fw vůbec je, ale myslím, že nebude a budou podporovat už jenom nové modely (PRECISION 3).
Aha, to jsem netušil. Myslel jsem, že to slouží k záznamu jízdy – něco jako Strava. Už tenhle wattmetr nemám, takže to ani nemůžu zkusit.
Mozna to bude jeste trochu jinak a pouziva Chipolo.net, potom to nebudou jenom telefony s aplikaci 4iiii, ale vsechna Jablecna zarizeni…
Miluji funkce, co se nedaji vypnout a nekdo se rozhodne, ze je potrebuji.
Vcera jsem aktualizoval firmware pres jablecny telefon na 2kusech 4iiii watmetrech, jeden druhe a jeden treti generace. Tu Chipolo blbinu mi aplikace od 4iiii nezobrazuje.
tak ted uz tomu asi vubec nerozumim :) co tam mas prosimte za fw ? ja si myslim, ze tam mam porad v 3.2.0 jako na obrazku co jsem daval…
„Ujistěte se, že jste aktualizovali aplikaci 4iiii z App Store a aktivovali funkci sledování, abyste mohli sledovat svůj 4iiii Powermeter. Pokud powermetr ztratíte, označte jej jako ztracený a na mapě se zobrazí poslední známá poloha a bude aktualizována, jakmile bude lokalizován sítí Chipolo.“
nevim, mam tu ted jine kolo, takze zkusim mrknout vecer
Tak Tě zklamu, verzi firmware soudruzi neuvádí.
Ne, pořád vyměňuju baterie…
Rekl bych, ze to je vlastnost a vypnout to nejde.
Nestává se to často, aby B-F nevědělo, ale stane se :-D
Nějak mi to nedalo a obrátil jsem se na 4iiii, jak je to s vypnutím Chipolo trackingu a dostal jsem odpověď, že ji mám poslat informace o zařízení (Devices>Precision>#### Settings>Device Info), předají to technickému teamu a ten Chipolo tracking vypne.
Tak jsem tak učinil a uvidím, co se bude dít.
Poslal jsem jim k tomu ještě pár doplňujících dotazů, když už je mám na e-mailu, tak případně budu dál informovat.
Takže musíme každý zvlášť napsat na podporu?
zatim jsem od nich po zaslani požadovaných Device Info nedostal odpověď a Chipolo tracking vidím zapnutý pořád, dam jim ještě pár dnů a pokud se nic nestane, napisu jim znovu
Dej prosím vědět že bych to taky zkusil.
Nechal jsem tomu čas a nic se nestalo, takže jsem opakovaně kontaktoval 4iiii support s tím, že se nic neděje a proč ? Dostal jsem omluvu a ujištění, že to prověří. Ptal jsem se jak poznám, že to je vypnuté a co se bude dít.
Teď, když se podívám na stav, tak Chipolo tracking není zaškrtnutý a dole svítí „Update Features“ – nevím, zda si to myslím dobře, ale předpokládám, že když na to jednou klinu, tak Chipolo tracking zase zapnu, čemuž bych se docela rád vyhnul.
Čekal jsem, že když to oni vypnou, budu muset udělat nějaký update, ale nic jsem nedělal, takže vlastnost prostě ovládají oni a uživatel nad tím nemá žádnou kontrolu… z pohledu GDPR a osobních údajů moc fajn funkce, docela rád bych věděl, co na to úřad pro ochranu osobních údajů.
Takže my ostatní jsme v hajzlu. :-(
Tak když to vypnou oni, tak wattmetr dál vysílá, ale nezpracovává se to dále. Tzn., že baterku to takto bude žrát stejně.
A to jsem si to chtěl teď zapnout. No, asi ještě počkám. To tak blbě funguje od začátku nebo po nějakém update fw? Ani se mi nechce věřit, že by 4iiii pustili do světa něco takového…
Ne, pletes se, kdyz to vypnou, Chipolo tracking prestane vysilat a baterka je s vydrzi vpohode, Chipolo tracking prisel az v nejakem updatu, v popisu vlastnosti klik, kdyz jsem je kupoval byla vydrz baterky ± 250h pokud si pamatuji a to bez zapnuteho Chipolo trackingu odpovidalo.
Aha, takže Apple Find My funguje dobře a nežere baterku? A baterku žere jen zapnuté Chipolo? Pokud Apple Find My funguje, tak bych si jej zapnul. Sice nemám Apple, ale ten je snad třeba jen pro registraci. Pak by to mělo jít sledovat i na androidu nebe přes API s využitím Apple ID. Provozuje to takto někdo?
s Apple Find My nemam zkusenosti
Precision 3
Jak už tady zaznělo, na přelomu zimy a jara byla představena třetí generace wattmetrů Precision, zvětšila se provozní doba na 800 hodin na jednu baterii, změnila se velikost, což zajistí kompatibilitu s větším množstvím rámů (prý například Canyony měly dříve s nimi problém), 1 % přesnost…
Za mě to je vítěz mezi jednostrannými wattmetry.
Máte někdo praktické zkušenosti se třetí generací? Na internetu jsem našel info, že má problémy se zpožděním (i po updatu firmwaru). Otázka, zda to je blocker pro reálné použití… Zase má výrazně delší výdrž.
Mám a nevidím rozdíl ve funkci oproti předchozí generaci ale co je paráda výdrž baterie to je neskutečný.mám přes 300 hodin u mě nějakých 7000 km a baterka OK . Věřím, že těch 400 hodin co píšou dá .
Ahoj, trošku se peru s připojením 4iii dual k Edge 530 i k Fenix 6. Při vyhledávání se mi zobrazuje každý snímač zvlášť, připojit jde vždy jen jeden a
ten druhý se vždy automaticky odpojí.
Sparuj je nejdriv pres aplikaci v mobilu k sobe. V tom je ten problem.
Díky, tak mám spárováno. Ono mi to právě takovou možnost nenabízelo. Udělal jsem factory reset a už to spárovat šlo.
Nějaký čas mám již konečně rozchozeno přes 4iiii měření v dualu a ukazuje mi to pravou nohu o 8% slabší. Mám po těžké zlomenině (ale již před 14 lety), zkrácena noha, přerušena lýtková kost, ale i tak se mi zdá hodně. Třeba při běhu mi vyvážení L/P skáče v rozmezí 2%.
Konzultoval jsem to minulý týden v Triexpertu a bylo mi řečeno, že u Shimana (R7000,R8000) jsou kliky nějak asymetrické a že to u všech wattmetrů v dualu, které jsou nainstalovány na těchto Shimano klikách, často hlásí špatnou hodnotu pro pravou kliku. Že se setkali i s rozdílem 20% (a reálně určitě nebylo). Že se zlepšilo až s novou řadou Shimana, kde jsou kliky více symetrické.
Máte s tím nějakou zkušenost? S takovou je mi 4iiii na dual měření celkem naprd, když se na to nedá spolehnout…
Synátor si měnil baterku a teď mu nedrží ta krytka na bajonet. Nevím, co s tím dělal, jak se to chovalo při otevírání, ale prostě to teď po otočení nezapadne a vyskakuje. Zkoušel jsem to i bez baterky a nedrží :-(
Poznáte někdo podle fotek, jestli tam něco ulomil, nebo v čem by mohl být problém?
Fotka tři jeden uchyt ohnutý na fotce pět dva oba. Koukni na to v reálu. Měli by zapadnout pod ty výběžky na těle wattmetru. Měli by být vodorovně s víčkem. Za něco to musí držet..
Takže mi dáváš naději, že nová krytka za pade by to mohla vyřešit?
Určitě, kup novou.
Zastavím se s tím zítra v Bikeinvestu, mají jí tam skladem.
Oběma díky za povzbudivou reakci, už jsem to zas viděl v černých barvách ;-)
Jo, kup novou. Na staré zkus ty páčky opatrně narovnat. Ale nemuselo by to těsnit. Někdo to tam rval jako prase ;)
Přesně tak. Při nasazování je třeba dávat pozor na správnou polohu pacek, aby závěr zlehka zapadl a pak teprve otáčet pro zajištění.
A ještě technická poznámka – těsnění na prachovce by se mělo pravidleně čistit a domazávat silikonovou vazelínou, aby byla zaručená těsnost.
Mám dotaz, lze Wattmetr sundat z kliky a znovu použít? Už jsem pár klik ohnul a s tímhle by to byla drahá sranda. Psal jsem dotaz, ale nikdo mi neodpověděl. Díky
A jak si to představuješ? Doma sundáš šroubovákem a nalepíš epoxidem na jiné kliky bez dalšího?
Ne, takto to fakt nepůjde, ten wattmetr je zkalibrovaný na daných klikách…
Tak to mi je jasné, ale jestli když jim pošlu ohnutou kliku, tak jestli to za nějaký poplatek přelepí, nebo je můžu hodit do koše.
Obávám se , že hodit do koše. Napiš na support a budeš vědět jestli ti to dokážou přehodit.
zdravím
neumí někdo poradit s přidáním 4iii do apky.
spárován, zero uděláné ale neukazuje hodnoty.
dík
Zkoušel jste někdo, jak to sledování přes funkci Chipolo funguje? Je to nějak podobně jako třeba AirTag od Apple?
Je to podobné, ale těch Chipolo zařízení je mnohem míň, takže přesnost a aktuálnost je mizerná.
Zdravím. Na kole mám powermetr od 4 iii -Shimano GRX810 Precision 3D GEN3 a mám objednaný počítač Garmin Edge 1040. Četl jsem, že dříve byli se spojením problémy a wattmetr se nepřipojil. Kontaktoval jsem Sport Import s.r.o. a ti my napsaly, že prý problém Garmin poslední aktualizací vyřešil. Prosím, může mi to někdo z majitelů potvrdit? Než převezmu ten balík u prodejce… Mockrát děkuji za vaše info, postřehy.
Majitel wattmetru 4iiii už dávno nejsem, ale nevidím důvod, proč byl být problém s připojováním ke Garminu, který wattmetry a data z nich podporuje. Nikde na webu jsem o žádných problémech v poslední době nečetl…
Mně třeba 4iiii Podium tak 3× za vyjížďku vypadne a hodí nulu třeba na 10s, pak se zase chytne. Podium to s garminem dělá, je to jeho vlastnost.
Ale dost často je to na podobných místech, tak je možný, že ten přenos něco ruší.
Zkus vysledovat, jestli se náhodou v době těch výpadků nepohybuješ v blízkosti sloupů – drátů s vysokým napětím. To jejich elmg pole dokáže divy.
Apple FindMy Tracking Available with 4iiii Power Meters // Track Your Bike Like an AirTag!
Mám prvně wattmetr 4iii na silničním kole. Ani ho nepotřebuju, ale byl na kole. Když už jsme nabyl takové fce, tak jsme si dostudoval teorii ohledně FTP, zón, jak používat wattmetr při tréninku.
Vše vypadá jednoduše, ale mám problém i na rovině udržet třeba Z2. Jedu stejným tempem a waty lítají nahoru a dolu. Chci jet 150 w a jednu chvíli vidím 110W pak zase 230W. Co dělám špatně? Mám zapnutý průměr 3s. Kadenci mívám 90–100 rpm. Je to krám nebo to neumím?
To je normální a časem se naučíš plynuleji, nastav spíš 10s ať to tak nelítá
Budu zkoušet. Ale z takové jízdy nemám vůbec nic, sledování budíku a stejně je rozptyl obrovský, přitom tepy mam +/- 1. Foukne trochu víc vítr a hned je +50W, trochu se zvedne cesta a místo 150W mám 300W.
A kalibruješ před jízdou?
Moc ne, teď jsem to zkoušel během jízdy a žádná změna.
Kalibrovat bys měl ideálně před každou jízdou. Edge mi to nabízí ve chvíli, kdy najde wattmetr. Jinak, to že nejedeš konstantní watty je celkem normální. Jak píše Milan pode mnou. Rozdíl 100 a 200W musíš poznat. Tepy můžeš mít plus mínus stejné, když to bude jen okamžitý peak a pak se vrátíš do nižších wattů. Ber to tak, že to je pro začátek jen číslo. Taky mi to lítá nahoru dolu :-) fakt stačí, když trochu přišlápneš.
mám EDGE840 a nic nenabízí… musím se podívat jestli tam nemusím zase něco zapnout.
Poznám jízdu průměrem 100W a 200W, to je bezpochyby rozdíl. Ale když jsem si zkusil udělat trénink s intervaly tak naskočila obrazovka s rozmezím, kde bych se měl držet. V tu chvíli to nebyla jízda na kole ale nebezpečná videohra :-). Zasílám výřez z jízdy po dobu co jsem zkoušel jet podle plánu (šedé podbarvení), pak jsme to vypnul a jel si jak chtěl. Skoro mě přijde, že mám stabilnější waty, když si jedu jak chci. Dám tomu čas, nebyl jsme si jistý co dělám špatně.
Jo, někde jsem to musel nastavit, aby se to pokaždé zeptalo.
V nastavení snímače
V lítání wattů nahoru dolů ti to nepomůže, ten wattmetr je kalibrovaný z výroby, ta kalibrace, jak to nazývá Garmin, je zero offset a slouží ke zpřesnění v návaznosti na změny teplot, tlaku apod. Já to třeba u 4iiii i Stages dělám jen, pokud se výrazněji změní venkovní teplota nebo po výměně baterie, a ukazují pořád stejně.
Na rovině je zpravidla těžší držet stejný watty, protože nemáš ten odpor jako v kopci. Schválně zkus nějaký kopec v kadenci třeba jen 60, soustředit se na stejný tlak na pedál, pak by ti ten 3s výkon měl lítat mnohem míň.
Aha, díky za osvětu.
Než zareaguje tep tak to chvíli trvá. Kolísání vykonu podle větru a sklonu je normální. Pokud chceš jet v Z2 a nebude to placka, musíš pořád řadit a pracovat s kadenci. Na naučení je nejlepší trenažér, tak je na to klid.
To si musíš rozmyslet, jestli dělat jedno nebo druhé. Právě to největší kouzlo wattmetru a tréninku nebo jízdy podle něj spočívá v okamžité reakci na změnu a to je i největší nevýhoda tréninku podle tepů.
Co můžeš pro začátek používat je wattmetr jako omezovač výkonu – víš třeba, že dlouhodobý průměr, který zvládáš jet je kolem 190W, tak tomu přizpůsobíš tempo.
když jsme zkoušel ZDV, kdy jsem hodnoty skoro nesledoval a jen je použil jako omezovač, když jsem zrychloval, tak to šlo. Když se snažím udržet nějakou hodnotu, tak když klesne tak přidám, tím přejedu nad a zase uberu. Asi jen pomocí wattmetru nastavím intenzitu a vyseru na čísílka :-)
Chce to čas, musíš na to získat cit, kolik přidat a ubrat, časem zjistíš jak jsou určité watty na pocit a půjde to samo. Na intervaly je nejlepší si najít nějaký plynulý kopec ve své okolí a jezdit nahoru a dolu pořád dokola :).
Mam s wattmetrem najeto asi 1000 km a uz mi to jde trochu lip, takze vydrz :). Nejdriv jsem si nastavil prumerovani 10s, ale to vedlo spis jen k tomu, ze jsem jel jeste vic nerovnomerne, jen jsem to nevidel na displeji. Vratil jsem to na 3s. Je potreba si trochu hrat s kadenci. Prirozene slapu po ”rovine” dejme tomu kadenci 85, ale kdyz ji budu drzet stale tak i ty nejmensi zmeny sklonu silnice, pri kterych jeste neni treba radit na vedlejsi pastorek, znamenaji, ze watty litaji jak blazen. Tlak na pedal se snazim zvysovat/snizovat drive, nez kdyz vidim na displeji, ze mi to ujizdi pod/nad, to uz je pozde :). Kdyz se na to soustredim, tak uz to dokazu na rovine stahnout na +/- 20w
Tlačit na pedály 110 W a 230 W, je obrovský rozdíl, to musí být znát…
Mně to normální nepřijde, s 3s průměrem mi to při 150 w lítá ± 10 W. V sedě, rovina, stabilní vítr. Ale už podle toho jezdím roky.
To je normální a časem se naučíš plynuleji, nastav spíš 10s ať to tak nelítá
Otázka ohledně výdrže baterii. Na Tarmacu mám přímo od Spešlu tento oboustranný wattmetr a baterie mi mizí přímo před očima:( Ty první, co tam byly z výroby, vydržely opravdu hodně, ale po instalaci apky a spárování s wattmetrem mi ta spotřeba neskutečně stoupla. Ona se tam totiž s ní naistalovala i nějaká kravina proti krádeži kola, která se chce neustále párovat s telefonem. Tak jsem to po nějakém čase z tel. odinstaloval, ale ta vysoká spotřeba zůstává stejná. Dá to třeba jen dvacet hodin a mohu měnit baterie. Nemá s tím někdo zkušenosti?
Jj, omlouvám se. Já to četl až potom, co jsem to sem napsal. To je hodně slušná kokotina a jak si tohle můžou dovolit mi hlava moc nebere:(
nic se nedeje :) jenom tech 20h co pises, se mi zda hodne malo, mozna vyzkouset jine baterky, reset (spojis kontakty, treba obracenou baterkou) a pak napsat na podporu, vic s tim kouzlit nejde.
Ten reset už jsem nedávno dělal, baterie vyměnil a stejně to nic nevydrží. Proč neudělají update FW s možností to deaktivovat přes apku, tak to nedávám. Fakt vemena:(
Jak se vám chová 4iii Podium při nabíjení? Předpokládám, že by měla blikat dioda. Nabíjí se jakýmkoliv kabelem a nabíječkou, nebo je nějaký speciální, třeba s magnetem na konci?
Kabel micro usb, nabíječka spiš obyčejná bez fast charge, waťák svítí červeně