Co myslíte, které z těchto komponentů vzít? Zajímají mě 9ti rychlostní sady 2010, hlavně tedy řadící ústrojí. Co jsem koukal, tak pro X.7 hovoří poměr 1:1, pro SLX zase ozkoušenost shimana, shadow a nepatrně nižší cena.
Co myslíte, které z těchto komponentů vzít? Zajímají mě 9ti rychlostní sady 2010, hlavně tedy řadící ústrojí. Co jsem koukal, tak pro X.7 hovoří poměr 1:1, pro SLX zase ozkoušenost shimana, shadow a nepatrně nižší cena.
Anketa: Tak jak?
Moje zkušenost s SLX je taková, že mám pocit, že stejnou službu by odvedlo i Deore, takže příště bych bral asi rovnou XT a nebo bych zkusil X7.
Ono i XTR odvedu stejnou službu co Deore. (:
K věci – na XC kole mám SLX, na enduru kombinaci X7 hazky a X9 řazení a problém nemám ani s jedním. SLX je háklivější na správné seřízení a poměrně lehce se rozjebe. X7 seřídím a jezdím.
přesně, jsem přešel všude na sram, protože se v tom nemusím pořád vrtat -bahno nebahno
Pro mě nejlepší kombinace bylo řazení a přehazka LX 2006. To jsem šteloval fakt málo, řadilo to jak víno. SLX mi oproti tomu příjde horší. Teď budu zkoušet řazení LX a XT přehazku, tak jsem zvědavej, jestli bude nějakej posun :) Kdyžtak to jistí Deore :)
Taky mi starší LX funguje perfektně ty nové páky s tvrdším chodem mi tolik nesedí.
Jinak kdybych se měl rozhodnout tak spíš bych šel do Shimana. Na sjezďáku mám Sram X5 a X9 a moc spokojenej s tím nejsem…hlavně to řazení stojí za prd…
Ta samá zkušenost po přechodu na Sram X7, ročník 2007… seřídit jenom, když se mění řetěz nebo lanka a během roku jenom párkrát promazat kabeláž a klouby.
Jinak u řazení by to chtělo kratší mrtvej chod a víc ostrosti, ale to bych musel přejít na min. X9… vzhledem k tomu, že i po několika viditelnejch zásazích šutrem šaltr i s řazenim funguje, tak to nechávám.
Já bych zkusil kombinovat. X7 devítkové řazení + SLX (samozřejmě 10tková ke Sramu) shadow přehazka.
Asi teď tu kombinaci taky zkusím (i když X9 devítkové řazení + XT shadow 10tková přehazka).
Mně vadí to Sramí řazení, jsem zvyklej řadit na menší ukazováčkem, takže bych potřeboval kombinovat spíš naopak :)
Naopak můžeš kombinovat jen Shimano 10tkové řazení + Sram 9tková přehazka a použít to jako 10tku. V téhle kombinace ale nevidím žádný smysl (tedy až na případy, kdy někdo chce přejít na 10tku a má na kole 9tkový Sram, tak může ponechat přehazku a ušetřit).
Já vím, to je právě na houby. Teď mám 8sp, ale až to jednou dojezdím a budu dávat 9sp, asi se budu muset přeučit na ten Sram. 10sp pro mě nemá žádný smysl.
Navíc teď nové X7 2011 (devítkové) je až na pár gramů totéž co X9.
Kdosi na B-F psal, že devítkové X.7 2011 je pořád víc „gumové“ než X.9 2010.
Tak možné to je, v ruce jsem ho neměl. Jen jsem koukal na typ konstrukce a váhu.
Já to zkoušet nebudu, já beru zase jako vždy X9.
Vidíš u přehazky XT Shadow 10 sp. nějaké výhody proti Sram X-9?
podle toho co ti víc vyhovuje ;)
jdi někam…
Líbí se mi více konstrukce typu Shadow včetně toho jak je vedené lanko + je levnější.
Už jsem měl připravenou kombinaci X9 + X9 v devítce, ale budu potřebovat ještě na manželky kolo, tak zkusím na svoje kolo tu kombinaci.
Ve funkci nečekám žádný velký rozdíl, X9 + X9 v devitce mi vždy chodilo perfektně.
Já mám X-9 přehazku za mírně nižší cenu jako XT Dyna-sys, zase se mi u ní líbí uložení kladek a tužší pružina, asi bude i malinko lehčí.
Jak je to s tuhostí pružiny Dyna-sys Shadow x devítková X9 z praxe zajímalo. Tohle jsi zkoušel?
Přímé srovnání tuhosti pružiny (řazení X-9 a přehazka X-9 nebo XT Dyna Sys) jsem ještě neměl.
X.9 je tužší(nelítá tak moc), na youtube je i někde video
to jestli lieta alebo nie je uplne irelevantne, podstatne je ci radi.
Tak to naprosto nic neříká o tuhosti samotné pružiny (to je dané jinou konstrukcí) a navíc to video ani není pro Shadow (ale pro klasiku) a už vůbec ne pro Dynasys Shadow 2011 o které je řeč.
A Shadow má výrazně tužší pružinu než Shimano klasika.
Můj tip je, že XT Dynasys Shadow 2011 bude mít silnější pružinu než 9tková X9. Ale nezkoušel jsem to zatím v praxi, takže můžu jen tipovat a hádat.
V únoru (nebo prostě až mi dorazí rám na 29tku, což doufám v únoru bude) to vyzkouším.
mám XTR shadow a oproti kamarádové X.9 je to nebe a dudy…
Rekl bych, ze to XT ma silnejsi pruzinu, ale zase je fakt, ze tu X9 mam uz asi rok a za tu dobu se mozna trochu vytahal…
to video je tak 5 roku stare ne?
Mě právě XT Shadow 2010 hodně překvapila, když jsem ji měsíc jezdil loni na silničce se silničními dualy. Řadilo to o chlup lépe než s původní silniční přehazkou.
Má dynasys hazka nějakou jinčí pružinu než shadow 2010? Nebo je tam nějaký jiný konstrukční prvek?
Bude tam lepší uloženín kladek a vedení lanka, tuhost pružiny by mě taky zajímala.
SRAM si poměrem 1:1,2 u desítek slušně na..al do bot:-)
Naopak Shimano mu Shadow/Dynasysem dalo slušnou facku.
Spousta vyznavačů SRAMu desítku nepotřebuje ale méně zranitelná hazka se vždycky hodí.
Taky plánuju Gripshiftu/SLX.
Mám rád Sram (a mám ho na všech kolech). Přesně ale jak píšeš, díky tomu mi na nově stavěném kole z toho Sramu opravdu moc nezůstane. Vlastně jen řazení a jinak bude komplet Shimano (kazeta, přehazka, přesmyk, kliky).
Ale s tím 1:1,2 poměrem to může chodit taky ještě hodně dobře. Pořád je to velmi blízké 1:1 a vzdálené 1:2.
Nejde o to že by to nechodilo dobře. Štve mi jen že marketing zvítězil nad obyčejným selským rozumem. SRAM dle mého názoru zcela záměrně podrazil své zastánce když vyměnil zpětnou kompaktibilitu za zisk.
a Shimano neudělalo to samé?
Přechod z 1:2 na 1:1 je správný krok. Systém 1:2 byl od začátku omyl.
Klidně to mohlo přijít o 10 let dřív:-)
souhlas, navíc tím opět odpadá kompatibilita řazení a přehazky od obou, chapu to spravne?
Částečně, když vezmu do úvahy pouze řazení versus šaltr.
Sh 9 versus Sh 10 – nekompaktibilní
Sh 9 versus Sram 9 – nekompaktibilní
Sram 9 versus Sram 10 – nekompaktibilní
Sh 10 versus Sram 10 – nekompaktibilní
Sram 9 versus Sh 10 – kompaktibilní
takže k X0 gripům můžu koupit Xt dynasys hazku?
Ano;-)
kůrña, ta to je v poho, a která je lepší? X9 nebo ta XT? na XT se mi líbí že tak nečouhá
To záleží co jezdíš. Já většinou rychlou šotolinu kde moc kořenů nepotkám proto si zatím ponechám X.9. Pokud bych se ale víc motal v lese mezi kořeny, volil bych XT. Časem na něj stejně přejdu, Shadow je konstrukčně dál než klasika.
proč myslíš že v ,,ostřejším,, nasazení v terénu je lepší Shimano ?, mě se zdá že moje nýnější(XTR shadow) je mnohem neklidnější než sram X.9 :(
no jezdím závody XC a maratony, můj styl jízdy je velice drsný vůči kolu, třeba té X9 jsem ohnul tělo, tak jsem ji kousek zabrousil aby chodila na menší pastorky:-D
potřebuju něco co fakt vydrží a co nejmíň čouhá:-)
Jak píšou kolegové, Sram oproti Shadow šíleně trčí do prostoru. U nových modelů navíc naprosto nelogicky vystrčili poměrně křehké vodítko až na samou hranu přehazky: http://www.bikestuff.cz/…83-sram-x-7/
První pařez a je po něm:-(
Sram dělá šmejdy které praskají…nebrat.
Ta už očividně něco zažila :)
Ano,byla na třech kolech a vydržela 5let.Loni jsem ji urval při dopadu když se mi sekl řetěz, jinak se držela statečně:)
Fakt, strašný šmejd :-)
jj už mám samozřejmě novou a jestli vydrží zhruba to samé co stará tak budu spokojen.
tak ta už si ten odchod do bajkového nebe zasloužila:-D
jetá dívkou převážně po silnici :D
v čem je shadow konstrukčně dál než klasika? nikdy jsem nepochopil přínos shadow… možná to trčení ven, ale nikdy jsem neoddělal šaltr tím, že bych o něco vzal bokem, takže tohle nezmiňuj :-)
Oproti klasice je tam tuším silnější pružina.
to není problém poladit u klasiky, stačí vyvrtat dirku pro pružinu o kousek dál… ladil jsem takhle ramínko z tiagry na xt. ale i tak mi to nepřijde důležitý, nikdy jsem s tím neměl problém (ale také jsem si s tím nikdy moc nehrál, tak to může být jen nevědomost)
Ale proč to doma bastlit, když to už může být upravené od výroby…
třeba proto, že věřím tomu, že chytí o moc rychleji vakl jak klasika
Já šaltr urazil i s patkou. Proto je mi ta menší šířka sympatická.
jo, to potom chápu
Ač jsem Sramista, tak teď se chystám koupit SLX DS, protože, jak píšeš, tak moc nečouhá. Čouhající Sram mi vadí při opírání kola o zeď :). No a taky chci zkusit jak ta kombinace bude fungovat.
Popiš mi tvou techniku opírání kola o zeď, to mě zajímá.
2 opěrné body – řidítka a sedlo. A jelikož vedle kola parkuje ještě auto, musím kolo postavit tak, ať na šířku zabírá co nejmíň místa, takže přibudou další 2 opěrné body – zadní plášť a přehazka.
Jo a ještě abych to uvedl na pravou míru, tak otočit kolo naopak, brzdama ke stěně, z prostorových důvodů a kvůli pohodlnosti nejde :)
Docela se zapomnělo na jednoduché a přesné jednopáčkové řazení od Suntouru, např. DURO27E, teď se prodává za pár šupů… Mám ho na jednom kole s přehazkou Sram a jsem dost spokojený, teď bude chodit i se Shimanem SLX – levná kombinace.
Tak na to jsem nemohl zapomentou, protože jsem tohle nikdy neměl v ruce. Tedy ani nemám nejmenší tušení, jak to dobře funguje.
Jak to funguje? Nějak ve smyslu pohnu páčkou od sebe – řadím na menší, pohnu páčkou k sobě – řadím na větší?
Nebo třeba zmáčknu páčku málo – řadím na těžší, zmáčknu víc, jdu na lehčí, něco jako double tap…
Jasně, řadí se palcem, poměrně krátký krok, dá se na to rychle zvyknout – jezdím to hlavně v zimě, na zimní rukavice není nic lepšího.
Jak píšeš, na menší klasicky zmáčkneš, na větší lehce k sobě, páčka je šikovně tvarovaná, člověk si rychle zvykne.
Takhle to vypadá na kole…
x7 řazení s x9 šaltrem
Je mezi X.7 a X.9 šaltrem nějaký rozdíl v tom, jak pocitově chodí?
měl jsem se starším provedením x7 trochu problém. Nové už mají X0 i X9 karbon jednu stranu vodítka a je to tužší. Vozíme doma x0 x9 x7 šaltry a dneska už bych si x7 nedal na kolo.
využiju tohle téma : můžu nějak zkombinovat Sram řazení s XTR přesmyk/měnič (9speed) ? teď tam mám XT řazení..
pokud to není sram určený k shimanu (sram attack myslím), tak ti nepofrčí šaltr .. u přesmyku jo.
Přesmyk ano, přehazku ne. Pokud bereme devítkové komponenty.
muhehe, o 3sekundy :)
škoda :(
Za mne X.7 řazení + X.9 přehaz. A ještě lépe X.9 řazení + X.9 přehaz.
V čem je X.9 lepší?
kratší a více vymezený krok.
takže spíš naopak X.9 řazení, X.7 přehazka.
no nejlépe oboje X.9 a to z důvodu že X.9 má lepší ramínko které není tolik náchylné na zlomení/ohnutí. u X.7 je minimálně polovina z plastu (mluvím o 9sp). nicméně pokud bych si měl vybraz X.9/X.7 tak bych bral lepší řazení a horší šaltr.
presne tak – u lonsky X7 prehazky se mi voditko zkroutilo do vrtule bez jakyhokoli padu nebo prasorazeni, holt plast…
To by ale měla být záležitost X.7 do roku 2009, 2010 má… ocelové reménko? Nebo ne?
Už se to tu minimálně jednou řešilo a došlo se k tomu, že s těma raménky na X.7 je to nějaké pofiderní :). Já mám model 2006 a vnější strana raménka je hliníková, vnitřní plastová http://stusa.rajce.idnes.cz/…y_hmotnosti/#…
Popremyslej o razeni sram a prehazovacka dyna-sys. Dneska jsem to jel poprve a fakt to funguje. Vyhoda je prevodovy pomer 1:1, je to 9 kolecko a umisteni prehazovycky pod ram, takze je mensi pravdepodobnost poskozeni pri padu.
To už má výše.
mas recht. a to jsem to cetl cele…
Ale zase jsi asi první, co to psal, že to už zkusil v praxi. V historii se tu objevilo zatím několik postřehů z praxe pouze z opačné kombinace (Dynasys Shimano řazení + 9tková Sram hazka).
Fungovat to mělo určitě, ověření v praxi je ale přeci jen jistota.
Vcera jsem to nasadil..dneska projel a zitra jedu znova. Vypada to lip nez X9. A rekl bych, ze je to mozna lepsi, protoze X9 obalena snehem nesla na nejmensi kolecko na kazete, ale XT v pohode.. ale zitra bude vic snehu, tak to rozhodne.
No, to by nemuselo být úplně špatné. Větší zákryt šaltru se hodí, rád jezdím v lese i mimo cesty…
Zatím jezdím deore a po jarním bahně půjde pryč. Pořád se rozštelovává, taky mě prudí, když v mírném bahně přeřadím o tři nahoru a přehazka se pohne tak o jeden. Bowdeny jsem měnil docela nedávno. Tak snad by to mohlo být s vyšší řadou lepší.
Tak se ale vyhni SLX, s tím se myslím moc nepomůžeš :)
X6 :)
Hnusnej nanicovatej krám :P
pravdu díš .. je vidět že Honzovi neustále haraší v hlavě :)
V hlavě haraší spíš těm, které dokáže vyprovokovat kombinace určitých písmen a čísel, musí na to reagovat a tím pádem rozjet flame a ****** celé vlákno.
no a někdo tomu ještě přispívá viď :)
+1 :D
ale nic se mu ve své třídě jízdníma vlastnostma a spotřebou(kromě Lexusu RX 450h) nevyrovná :)
Q7 6.0 TDI V12 :PPP :D
Také se zeptám.
Co byste zvolili? X.0 Gripshift + X.9 přehazovačka nebo XT Shadow Dyna-sys? Cenově to vyjde podobně.
No tohle mě zajímá taky.X.O řazení + šaltr X.9 je super.Do jara chci poskládat nové kolo a v hlavě mě vrtá myšlenka, jestli nestavit na SLX či XT dyna sys.Cenově to výjde podobně jako sram.Nový sram mi nic neříká:-(
Nevim, jestli jsem tě dobře pochopil. Ale já jsem myslel přehazku XT dyna-sys k tomu gripshiftu. Ne komplet XT.
Zkusit to můžeš a nejlépe hned ať mám více postřehů z praxe pro kombinaci Sram 9tkové řazení + XT dynasys přehazka. Mně vyzkoušení pořád oddaluje rám (v Lku měl být v lednu a už je posunutý termín na březen, já beru Mko, kde zatím pořád termín únor, ale třeba se taky zpozdí jako to Lko).
:-) Tato diskusia ma nahlodala tak, ze uz mam na ceste dynasys XT ako nahradu za posramotenu X9. Mohlo by to byt celkom zaujimave riesenie.
Já to taky tak určitě nahodím, jen je otázka kdy (dle rámu).
jezdim na X.0 gripshift + XT Shadow Dynasys uz par mesicu (a dokonce si myslim, ze uz jsem to tu nekde popisoval), pred tim jsem tam mel prehazku X.9… ve fci nevidim zadny podstatny rozdil, X.9 je mozna o neco tolerantnejsi k me ne uplne rovne patce a taky ma lepsi pozici pro opreni bovdenu pri vedeni spodem… tuhost pruzin nedokazu posoudit, prijde mi hodne podobna… XT dynasys je tezsi (234g) nez stara X.9 (217g-2009) i nova (207g-2010)… jo a uplne nejlepsi razeni co jsem kdy mel a nastesti jeste mam, je stare 9.0 3×8, ale to uz je zase jiny pribeh
Pro spodní vedení bych raději dával tu X9. Budu to dávat na rám, kde je vedení horem, tam to s XT vyjde výborně.
Ako su na tom s vydrzou loziska v kladkach? Tie gulickove v X9 nie su zrovna najlepsie zatesnene.
to bohuzel nedokazu posoudit, X.9ku vozim od cca 2007, km nevim, jelikoz je nemerim (rekneme tak 200–400h za rok)… porad se toci… nevyhledavam bahenni lazne, ale parkrat uz byla obalena srackami k nepoznani
Ještě by byla zajímá informace srovnání délky vodítek. Tedy stačí jak je přesně dlouhé vodítko 2011 XT Dynasys Shadow GS.
Dávám rozhodně střední vodítko, pokud by bylo jedno z těch středních o pár mm delší, tak bych snesl to delší. Dlouhé u XT nechci už určitě, to je dlouhé jak tejden.
XT zmerim odpoledne, X.9 nejdrive zitra… obe stredni voditka… ma pocit, ze XT je o neco delsi
X9 je 75mm, tam to vim.
sorry jsem trotl, mam ted u sebe bike s X.9, takze XT zitra, pokud je to jeste aktualni
V pohodě, to nikam neuteče.
meril jsem to osa-osa kladky, vysledky ±1mm
XT Dynasys 773 shadow GS – cca 87mm
X.9 stredni voditko model 2008/9 (tedy ne ten posledni) – cca 78mm
Díky, tak to je pozitivní, to bude ta Dynasys 773 ideální.
No, já to zase tak rychle nevyzkoušim. Plánuju stavbu kola až na jaro. :)
Teď rozmýšlím co a jak, proto se tu ptám, a hledám po bazarech např. komponenty z nového kola a podobně, aby to vyšlo co nejlevněji :)
nechces X.0 gripshift nebo razeni uz mas?
Poslal jsem ti mail ;)
Asi nejodolnejsi me prijde SLX brzdy + grip a saltr od Sramu.
Sramovy brzdy asi o neco lip brzdej ale maj plastovy pistky tak ze sou desne choulostivy a kdyz budej sezdit v bahnne tak budou porat drit. Slx ma desticky dal od kotouce a kovovy pistky tak ze sou bez problemovy. Shimako saltr a razeni ty novy sou mrte haklivy na bordel. Sram jena tom lip ale lepsi sou gripy ty Sram packy jsou taky v blate hned ucpany.