XC HT 29" karbon s vícepřevodníkem

57 nepřečtených
  • pendergast

    Dajú sa v dnešnej dobe ešte v ponuke nájsť XC HT 29" bicykle s karbónovým rámom vhodným na umiestnenie prešmykača?

    Čo som tak pozeral ponuku bežne známych výrobcov, žiadny taký rám s prípravou na vedenia lanka ku prešmykaču som nenašiel, a neuvádzajú ani možnosť uchytenia prešmykača na sedlovú trúbku (pre AXS).

    Stretol sa niekto z vás s bicyklom (rámom) z aktuálnej ponuky, spĺňajúcim moje požiadavky, prípadne má nápad kam sa ešte obrátiť?

    Určite chcem viacprevodník, karbón, pevnú os, nie bazár.

    Uvítal by som:

    hlavový uhol v intervale <67°;69°)

    zadná vidlica umožňujúca osadiť plášť aspoň 2,35"

    tapered hlavová trubka

    vnútorné (alebo aspoň kryté) vedenie laniek

    priemer sedlovky max 30,9 mm

    stredové zloženie BSA Hollowtech II

    predĺžená záruka

    čierna farba alebo podľa vlastného výberu

    vidlica Fox

    pohon Shimano

    orech Shimano HG

    Zatiaľ som našiel len výrobcov neznámej kvality, viď:

    https://lnk.sk/gygk

    https://lnk.sk/mqe9

    https://www.cyklonemcik.cz/…0-axon-9-9kg

    Cenovo nie je prvoradá.

    Mám 176/81 cm a cca 85 kg.

    Uvedomujem si, že táto téma môže spôsobiť flamewar o prevodoch a vhodnom type bicykla, môžem vás však ubezpečiť, že ja dobre viem čo chcem.

    Ďakujem.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • MTBIKER doporučuje
      Lapierre Edge 5.9 kolo, modré Skladem > 2 ks

      Výprodej -43% Lapierre Edge 5.9 kolo, modré

      od 14 199 Kč -43% MOC 24 999 Kč

      Lapierre Edge 2.9 29 kolo, modré Skladem 1 kus

      Výprodej -38% Lapierre Edge 2.9 29 kolo, modré

      10 999 Kč -38% MOC 17 699 Kč

    • Georrge  

      Vím žes napsal, že víš co chceš, ale stejně se musím zeptat – zkoušel jsi 1×12? :) já se jednopřevodníku dlouho bránil ale u 1×12 se to zlomilo a od té doby na to nedám dopustit. I moje máma „měla jasno“ že chce přesmykač, no a teď si chrochtá blahem s 1×12 :)

      0 0
      • ronda  

        Co když je třeba jako já, že jezdí cestou necestou, namotává do přehazky trávu, ostružiny, dráty z ohradníků, ohýbá a kroutí patky, musí to improvizovaně rovnat a ladit. Pak je nesmrtelná a blbovzdorná 3×9 k nezaplacení. Třeba. Taky mám kvůli tomu problém s novým kolem a starýho umírajícího Canyona držím vší silou při životě…

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • oddie  

        Zkoušel jsem a vím, že to nechci :)

        0 0
      • pendergast  

        Áno skúšal. Mám fulla 130/130 s 32/10–51 a aj keď ho mám na menej univerzálne jazdy, aj na ňom mi chýbajú ľahké i ťažké prevody.

        Pravdupovediac mi chýbajú aj na AL HT 29" s 40–30–22/11–36.

        0 0
        • nitraq  

          Vždyť 10–51 má rozsah 510 %, co si pamatuju dvoj- nebo trojpřevodník, tak tam taky vždycky bývalo okolo 500 %. Takže jsi trpěl vždycky?

          A XT 2×12 má 620 %, to už mi přijde jak extrém na závody do Alp, kde člověk potřebuje co nejmenší převody do kopce a pak z kopce do toho dupat ze všech sil. Neříkám, že ten požadavek je nesmysl, jen že mi přijde extrémně okrajový.

          1 1
          • pendergast  

            Ak správne počítam 3×10, ktoré som uviedol vyššie, má 595%

            Ja som opak zjazdára, na kopec terénom a z kopca po asfalte.

            0 0
            • nitraq  

              Máš pravdu, počítáš správně.

              0 0
            • Singlespeed  

              Z kopce po asfaltu přece není třeba vůbec šlapat, takže těžké převody nejsou nijak akutně třeba a bez problémů se obejdeš bez nich.

              1 3
              • pendergast  

                Skúšal si už predbiehať z kopca po asfalte?

                Kým vytiahnem 32×10 na dostatočné otáčky, možnosť predbiehať je dávno minulosťou a môžem sa ďalej vliecť za smradľavým traktorom či karavanom. A to nehovorím o situáciách, keď zdrhám pred dažďom či nedajbože nestíham začiatok obľúbenej telenovely.

                0 2
                • Singlespeed  

                  32×10 s 2,25 gumama kadence 100 ot/min rychlost 44 km/h. To už starý traktor předjedeš s prstem v nose a nový John Deere, který jezdí šedesátkou, nesmrdí.

                  0 0
                  • TK75  

                    Ještě že nemám tachometr…těch 32:10 útočim normálně na rovince a mohl bych ještě zařadit, kdyby bylo co

                    Kurňa, to jede asi rychle to 29 mtb :⁠-⁠D

                    Tam je fajn, že s pastorkem 51 si může člověk naladit velikost převodníku podle sebe…když to rám umožňuje dát klidně 34 nebo 36 (to je ale použitelný snad jen na silnici)

                    0 0
          • Tomcat  

            To tušíte dost špatně protože jde právě i o ten převodník.

            Rozsah se udává v počtu rozsahu počtu zubu který zvládne napnout přehazovačka a ne procentech. Procenta jsou poměrná část něčeho.

            1× XX něco snižuje počet hlavně převodu , které byli duplicitní

            Jinak 10×30 nebo 32 nevadilo lidem jen v Alpách.

            0 1
            • nitraq  

              Je potřeba takhle slovíčkařit a chytračit? Jde přece o to, jaký spektrum převodů je mezi nejlehčím a nejtěžším převodem a to myslím procenta vyjadřují dobře.

              0 0
              • Tomcat  

                je potřeba. Hrozně by mě zajímalo jak určujete co je 100% když je xxx různých modelů kazet a převodníků.

                Tak je stejná hovadina jak když tu někdo vyjadřoval spotřebu elektrokola jen v jednotce času.

                0 1
                • Georrge  

                  Rozsah je mezi nejlehčím a nejtěžším převodem. Dobře se to počítá na 1×12 s kazetou 10–50z, protože nejlehčí převod je 5× lehčí než nejtěžší, rozsah je tedy 500%.

                  Toto číslo má docela velkou vypovídající hodnotu při srovnávání různých systémů, protože u více převodníkových systémů není na první pohled zřejmé, jaký je vlastně rozsah mezi nejtěžším a nejlehčím převodem.

                  0 0
                  • Tomcat  

                    Procento je bezrozměrná jednotka a tak to má vypovídající hodnotu konkrétní kazeta proti konkrétní kazetě a převodníku nebo převodníkům.

                    A přesto šermovat procenty není řešení, protože si na 10×30 lidi stěžují. stejně na 50×30.

                    0 1
                    • Singlespeed  

                      Pro tebe to vypovídací hodnotu nemá, pro jiné má. Tak to už na světě chodí nejen u rozsahu převodů.

                      0 0
                    • Georrge  

                      A jaký rozměr by sis u té jednotky představoval? :D ano má to vypovídající hodnotu pro konkrétní kazety a převodníky a výpočet není složitý, takže si to můžeš napočítat pro jakoukoli kombinaci a hned vidíš, jestli ti budou nebo nebudou chybět převody.

                      Hodně lidí se drží prehistorických systémů, protože mají pocit, že jim na 1×12 budou chybět převody. Dokud si ale nespočítají rozsah tak vlastně neví, jestli o převody přijdou, nebo je naopak získají. No a kolikrát se přijde na to, že jim rozsah chybět nebude a třeba oproti 3×8 budou mít rozsah na 1×12 větší. Pak už si jen pomocí velikosti převodníku doladíš ten rozsah tak, aby začínal a končil tam, kde potřebuješ.

                      2 0
                      • Tomcat  

                        Má to ovšem tu vadu na kráse se velikosti jednotlivých převodů jsou dané. A jedna se tedy různé kombinace množin prvků. Kde ty množiny které jsou omezeny jak zhora tak zdola a maji daný nějaký konkrétní součet.

                        Většině lidi tak chybí těžký převod a výběr převodníků maji u nových rámu omezen mechanicky provedením rámu. Prostě větší převodník tam nedají, stejne menší než 10z pastorek neseženu. Jinak co rozsah takoveho MicroShiftu se stenolezem a jen 8st.....

                        0 1
                        • Georrge  

                          Nevím co furt řešíš, máš prostě rozsah, umístění toho rozsahu a na kolik stupňů je ten rozsah rozdělen, toť vše. Vše lze snadno vypočítat, pokud nezvládneš nevadí, jsou na to online kalkulátory které ti porovnají i různé systémy mezi sebou. Pak zjistíš jestli ti budou chybět lehké nebo těžké převody, jaký převodník bys potřeboval pro tvé použití a pak už si jen zjistíš jestli ho na tebou vybraný rám napasuješ.

                          A přijít o nejtěžší převod často není taková tragédie, jak si plno lidí myslí.

                          1 1
                          • Tomcat  

                            Nebavíme se, že to nejde spočítat a že rozdíly nejsou sta procent rozsahu, ale v převodovém poměru. A problém že některé hodnoty jdou brát jako konstanta . A tedy není 1×12 něco automatická výhra.

                            Máte starý Specialized Epic HT na 26×2,1 se starým řazením 9st 11×32 kazeta, kliky 22,32,44 při frekvenci šlapání 90ot/min jede na nejtěžší cca 45,5km/h.

                            Ale je to starý kolo, tak se plácne přes kapsu a pořídí si novou Orbeu Almu na Shimanu s 12st, 10–51 a převodníkem 34z, pneu 29×2,4. Při šlapání 90 ot/min jede cca 43 km/h.

                            Tedy podle některých vymění 26 na kterým se vlastně nedá jezdit a měl by být v bazaru za odvoz , za něco i přes 100k Kč na čem bude hned mistr světa…. prostě 29 a 1×12 to přece jede samo.

                            Rozhodně nezmění trasy, které jezdí a kde využíval všechny převody. Tedy i ty krajní. A novou Almu mu budou chybět jak těžké, tak lehké převody. Omezení rámu je na 34 nebo 36 převodník . Může tedy přejít na SRAM kazetu, nebo 36z převodník čímž ten rozdíl sníží , ale neeliminuje.

                            Takže se nelze divit, že všichni lidi se z procent rozsahu 1×12 neposadí na p_del a hledají i něco jako 2×11 o TCO nemluvě.

                            0 1
                        • Lišák  

                          E13 mají kazetu od 9T.

                          0 0
                          • Tomcat  

                            Který zrovna nemá 100% kompatibilitu , taky Leonardi a pak různí Číňani z Allíka .

                            0 0
                • pepek  

                  Rozsah převodovky je technický termín známý už asi 120 let.

                  1 0
                • nitraq  

                  Klidně to nazývej hovadinou, když ti to pomůže.

                  Reálně to přínos má, protože to snadno a bez zkreslení nebo mýlky ukazuje, jaký převody ta která kombinace má. 100 % je singlespeed, když k převodníku 20 přidám ještě 40, tak mám 200 %. Jo a když chceš poučovat, nauč se, jak se zapisují procenta.

                  0 1
                  • Tomcat  

                    jasně takže převodový poměr u nového 10×32 je 3,2 u 11×42(třeba to rádoby o xxx% horší staré 3×9 ) je cca 3,8 .

                    Z opačné strany 50×32 je poměr 0,64 a u prastarého 3×9 to je u 34×22 hrozných 0,65

                    Tedy rozdíl mezi konzervativním 3×9 a nějakým 1×12 bych nenazýval ve stovkách procent. Natož jako důkaz pro jednoznačný plus na straně 1×12 .

                    0 1
                    • nitraq  

                      Očividně reaguješ na něco jinýho, než jsem já psal. A navíc zbytečně startuješ, nechápu proč. A vůbec, ty píšeš o převodovým poměru, já o rozsahu převodů, to jsou dvě sice související, ale odlišný věci.

                      Vypsal jsem čísla, ať se o tom můžeme reálně bavit, nic víc, nic míň.

                      0 0
          • Georrge  

            Ten jeho trojplác má rozsah 600% a je to jeden z největších rozsahů, co se kdy dělal… jestli mu i tak chybí převody, tak to má prostě blbý :) jak píšeš, 2×12 má 620% a těch 20% podle mě ani nepozná (je to rozdíl jako mezi 10–50z a 10–52z). Cokoli jiného než 2×12 a 3×10 mu rozsah stejně ubere…

            0 0
          • Pavlos.76  

            Ono nejde asi principielně o rozsah, ale o ty skoky mezi převody. Hodně lidí a i já říkám ano jako hobby jezdci jsou prostě dva skoky velký a musím se jim přizpůsobit…je to prostě dan za jednoduchost a částečně i prostor kde člověk jezdí…

            0 0
            • Georrge  

              Jaké dva skoky?

              0 0
              • Singlespeed  

                12–10 mi vždy zalomí nohy :-) .

                0 0
                • Georrge  

                  Jo ten jediný je nepříjemný, ale zbytek kazety je OK (pokud bereme 10–50).

                  A tenhle problém jsme tu měli už dříve, ostatně už na devítce se vyskytoval skok 11–13 (pro verzi 11–34), což je téměř to stejné.

                  0 0
                  • TK75  

                    Přitom by stačilo vrazit pastorek mezi 10 a 13 a naopak udělat větší skoky v půlce a směrem k lehkym převodům…tam mi to přijde zbytečně jemný, chtěl bych větší skoky

                    No i když ani mezi 10 a 13 to vlastně nepotřebuju

                    0 0
                    • Georrge  

                      Když dáš pastorek mezi 10 a 13 tak to nic nevyřeší… budeš mít buď 10, 11, 13 nebo 10, 12, 13. Tak jako tak budeš mít jeden skok příliš malý a druhý skok příliš velký. Na tomhle konci kazety se to prostě řeší blbě :)

                      0 0
    • Markony  

      Ano jídané co jsem našel je https://rockmachinebikes.com/…-grey-orange a to jsem přestavěl k obrazu svému na 2×11 .

      1 0
      • mech1  

        A protože je rám stejný, jde dvoupřevodník dát i na ostatní karbonová kola Rock Machine.

        0 0
    • Tuplak  

      Karbonový rám a možnost přesmykače splňuje Silverback Storm. Pravda ten rám není úplně nejmodernější.

      0 0
    • Tomcat  

      Souhrn těch požadavků je dost nesmyslný. Tedy asi smysl je utéct v čase do minulosti.

      Rtamy na přesmykač jsou, nejsou ale nejnovější, nebo jsou okrajové. Tedy rachotina , nebo naopak hodně dráha záležitost.

      Podle odkazů Googlit umíte takže jste na to určitě narazil, ale myslím ze cena bude problém a velký a jen chodíte okolo horké kaše. Z tohodle kšeft firmám nekouká.

      0 0
    • teffe  

      A nešlo by použít držák na střed?

      Shimano Y5M550000

      0 0
    • Pan F.  

      Na Scott Scale jde dát smyk po dokoupení adaptéru.

      1 0
    • Puamik  

      SCOTT Scale RC Team má možnost přidělat přesmykač.

      ALE. Jezdil jsem 20 roků na trojpřevodníku a nedokázal jsem si představit přechod na jednopřevodník. Neustále jsem porovnával převody, že mně budou chybět převody do těžka…Jednopře­vodníky jsem odsuzoval a neustále hledal, pátral, pokoušel se stavět (v hlavě) kolo na vícepřevodníku. Druhým rokem mám jednopřevodník a neměnil bych. Převody dostačující, nepřemýšlím zda se mně kříží řetěz.....prostě NÁDHERA.

      0 0
      • roman 3D  

        přesně e1×10 více není třeba, šetří to materiál a peníze

        0 1
    • Forester  

      Řešil jsem obdobný problém u fulla, ale zatím nevyřešil.

      Vždy mě fascinují ty diskuse okolo :-).

      0 0
      • pendergast  

        Ako fulla som kupoval Canyon Neuron práve kvôli možnosti montáže prešmyku.

        Zdvihy 130/130 (po novom dokonca 130/140) ale asi nehľadáš.

        0 0
        • Forester  

          To už je moc. U Canyonu by to byl nejspíš Lux Trail. Nakonec asi skončím u 1×12, ale nebude to úplně ono.

          0 0
      • oddie  

        Podobný problém u fulla jsem pořešil nákupem sedmiletého karbonového Epica, co ještě přesmykač má :D

        0 0
        • Forester  

          mám dvouletou hliníkovou Konu 2×12. Jako dobrý, ale chtěl bych trochu víc :-)

          0 0
          • oddie  

            Já mám výhodu, že mi přesně vyhovuje ta geometrie. Ale hádám, že módní policii jebne, až uvidí na spešlu namontovaný Shimano (!) trojtác (!!!) :D

            2 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • pendergast  

      Skúšal niekto osádzať prešmyk (E-type) na úchyt vodítka reťaze?

      Napríklad taká Merida vyzerá, že by k nemu šlo natiahnuť vedenie vnútrom rámu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.