• Tompson

    Ahoj, prodal jsem svého fulla (Reign SX2, raketa na sjezdy), protože ho nevyužiju, resp. nemám koule na ježdění nějakých šílených sjezdů. Jelikož závodně běhám, tak bych k tomu rád přidal i kolo. Moje představa je taková, že si párkrát za rok objedu nějaký XC závod, ale veliké ambice nemám. Spíš jen tak pro zábavu.

    Dost zvažuji, jestli jít do XC fulla nebo jestli postačí HT. Raději bych ale lepší HT než ošizený full.

    V plánu jsou také víkendové vyjížďky kolem 50km, sem tam nějaký kořeny, kameny, prostě terének.

    Rád bych kolo svižné, které nebude jak tank (hmotnost do 12kg?).

    Rozpočet mám 50–60 tisíc za nové, když se najde bazarové a za míň peněz, nemám problém.

    Do oka mi padly tyto kousky:

    Trek X-Caliber 9

    https://www.trekbikes.com/…r-9/p/29760/

    Trek Procaliber

    https://www.trekbikes.com/…r-6/p/28098/

    Rock Machine Blizz CRB 70–29

    https://rockmachine.us/…n-blue-black

    Rock Machine Blizzard XCM 70–29

    https://rockmachine.us/…orange-black

    Pohrávám si také s myšlenkou, jestli nebude mým požadavkům vyhovovat například trailový HT.

    Rock Machine Blizz 70–29

    https://rockmachine.us/…orange-black

    Budu rád za Vaše postřehy a zkušenosti s těmito bajky.

    0 0
    • novas752  

      Ideálně si nějaký trailový hardtail a xc full někde půjč a vyzkoušej na vlastní kůži. Tady ti každý dá radu na základě jeho vlatsních zkušeností a preferencí…

      Každopádně rozpočet 50–60 000 nahrává těm hardtailum, full za ty prachy většinou základní model = nic moc.

      0 0
        MTBIKER doporučuje
        Lapierre Edge 5.9 kolo, modré Skladem > 2 ks

        Výprodej -43% Lapierre Edge 5.9 kolo, modré

        od 14 199 Kč -43% MOC 24 999 Kč

        Lapierre Edge 2.9 29 kolo, modré Skladem 1 kus

        Výprodej -38% Lapierre Edge 2.9 29 kolo, modré

        10 999 Kč -38% MOC 17 699 Kč

      • Tompson  

        To je určitě v plánu. Tyhle diskuze jsou stejně na nic, protože každému sedí něco jiného a co se jednomu líbí, druhému nemusí :)

        0 0
        • JachymP  

          Za 60K je full na hraně, je to málo peněz. Já bych se s tím netrápil a vzal bych HT, ale ne hliník co máš v výběru ale karbon a vidli 100 mm. Je to pohodlnější a pojedeš rychle. Trailový HT je sice taky varianta, tam by stačil hliník, ale pojedeš pomalu, protože na trail HT bude zapotřebí větší a těžší pláště. Myslím ale že si to neužiješ jestli nemáš techniku na těžší terén. Nevím jaký jsou tvoje preference, ale z toho co píšeš se mi zdá lepší karbon 100 mm, ty trail HT jsou pro stejnej typ lidí jako Reign.

          0 0
          • Tompson  

            To zní rozumně, díky za skvělou radu. Vždycky jsem jezdil zdvihy minimálně 120mm. Není 100mm přecijenom málo, když naletím např. do kamenů?

            0 0
            • Lachtis  

              Neboj, není :-). Podívej se na youtube na závody XC, jaké se s kolem na 100mm dají sjíždět šutry a „traily“ a uvidíš, co XC kolo zvládne. Toho se fakt neboj. Navíc, když máš závodní ambice, tak trail opravdu není to pravé. Sám jsem nedávno řešil koupi nového HT, se kterým taky nějaký závod objedu a RM Blizz 70–29 jsem taky zvažoval a jezdil a byť to u RM není v kategorii trail, tak i přesto má 120mm vidli, trochu jinou geo a prostě na moje ježdění „svižné/závodní“ mi to prostě nesedělo. Tím neříkám, že to je špatné kolo, naopak, je to super bike, ale jeho využití vidím trochu jinde, než jako závodní stroj.

              0 0
              • Tomas_82  

                Souhlasím, že xc ht se 100mm zdvihem na závody je nejlepší volba, ale to co na nich jezdí závodníci dost lidí nedá ani na trailovém fullu.....

                0 0
                • novas752  

                  Ono jsou závody a závody. To co se jezdí v XC svěťáku se na hobby xc závodech těžko vyskytne, to leda tak na Triology.

                  0 0
                  • Tompson  

                    Tak tím spíš předpokládám, že bude 100mm stačit, ale musím si to zkusit, abych uvěřil.

                    0 0
                  • Tydlii  

                    A to je právě škoda…

                    0 0
                    • novas752  

                      Ono to ani nejde, na těch velkých závodech ne. několik set závodníků náročnym sjezdem postě neprocpeš. Pár lidí by tam letělo kudlu, hodně lidí by kolo vedlo, někteří by si ustlali… Už takhle jsou ty aktuální nijak moc obtížné sjezdy ve více lidech často dost hektické.

                      Pár závodů start-cíl s pěknym terénem tu je, ale už to neni úplně xc – třeba Satanský Drtikol, Javornický Pazdřivec…

                      0 0
                    • McBlacky  

                      A kdo by to jezdil ;)? En a trail zkuseni jezdci se nebudou honit do kopce a ti co jezdi klasicke maratony se na tom zabijou…

                      0 0
                      • Tydlii  

                        rozhodne se nepovazuju za zkusenyho jezdce a i kdyz nektery „slozitejsi“ sjezdy jezdim, tak je fakt že když mě na ty místa tuhle novas752 vzal prvně tak jsem se dost bal a vsecko nesjel. :) Potiz vidim v tom, ze kvuli snadnejm tratim jsou zavody plny lidi co prostě neovládaj svoje kolo (říkám jako člověk, kterej se má ještě sakra co učit!)

                        nepomyslel jsem na to, ze si to clovek nemuze, narozdil od svěťáku kterej se jezdí na kola na krátkým okruhu, snadno najet.

                        kazdopadne rad si dám poradit podniky, kde teleskop nepovezu jen jako závaží :).

                        to zakladatel: na podniky kpž je full asi zbytečnej, i kdybys na něj měl budget. na jezdeni v terenu na nej ale nedam dopustit, na kořenech a šutrech je to jako nebe a dudy oproti HT → vyzkoušet, uvidíš. trail ht ne-e.

                        0 0
                      • MichaelSimek  

                        Nejlepsi je kdyz je A/B lajna (bo dokonce i C) takze lidi s mene skillem si to porad uzijou a objedou, ale muzou aspirovat na ty tezsi lajny a treba se naucit kvuli tomu i vic skillu a lide se skillem se nenudi a uplatni co se naucili…Ale ne na kazde trase to jde aplikovat

                        0 0
                        • McBlacky  

                          Pro maraton nikdo lajny nestavi. S tim si vyhrajou max v BP nebo trail centru.

                          Hlavne v palbe a unave na oci jezdit A lajny nechce skoro nikdo.

                          A ***** se pres pul republiky najizdet trasu maratonu uz vubec nikdo.

                          0 0
                          • MichaelSimek  

                            Ja mluvil o XCckach, takovy ty lokalni, kde se lidi muzou posouvat a tak…na maratonech je to jasne blbost mit tuny lajn, ale tady obcas maji 2 sipky lehci lajna a tezsi lajna a clovek se holt poslepu rozhodne na co ma

                            0 0
                            • McBlacky  

                              to jo, pokud to vede nějakým centrem, kde se traily staví. Si nemyslím, že je to uplne o skilu napálit prekážku kterou neznáš a nevidíš ji celou v plný race rychlosti :) a když si na ní zpomalíš na uroven, že bys to kdyžtak zastavil, tak už je chicken lajna často rychlejší. Tam kde vidět je, to o rychlým zhodnocení a skillu jednoznačne je.

                              0 0
                              • MichaelSimek  

                                ono se podle stylu toho trajlu da tak nejak odhadnout co by mohlo byt za prekazku, na BC Bike race na to hrajou taky … ale ty o tom taky mluvis asi z jinyho pohledu, ze spice kde se fakt jede smrt nesmrt, ja pri maratonu kdyz nekam nevidim a nevim jestli to je krutoprisny nebo ne, tak si klidne zpomalim :)

                                0 0
                    • snas89  

                      Za mě právě plus:)

                      Pěkný tratě jsou pak pro hnojáky, kde je málo lidí a daleko víc si to užiješ:)

                      Magoři ať se pobijou na kole o život…

                      0 0
                • Lachtis  

                  O tom zadna, skill xc zavodniku a zavody svetaku tady u nas nenajdes. Ja to psal jako reakci na to, co kola xc zvladnou, viz jeho obavy o 100mm. To, ze to nezvladne jezdec nebo, ze takove trate na xc zavodech vetsinou nejsou je jina…

                  0 0
              • novas752  

                Po přechodu „ze shora“ z vysokozdvihového fulla bych se spíš obával pocitu „co XC kolo nezvládne“. Přeci jen v místech, kde enduro ještě necháš ať to nějak pořeší samo se na xc hardtailu už musíš docela dost snažit.

                0 0
                • Tompson  

                  Je fakt, že kolo se zdvihem 180mm a pružinou vzadu pustíš z kopce, ono si to drncá dolu a jen se držíš, aby tě to nevykoplo ze sedla :) Ale nějak jsem zmoudřel a nechci už riskovat zdraví, nehodlám jezdit zběsilosti, co jsem jezdíval.

                  0 0
                • Tompson  

                  Je fakt, že kolo se zdvihem 180mm a pružinou vzadu pustíš z kopce, ono si to drncá dolu a jen se držíš, aby tě to nevykoplo ze sedla :) Ale nějak jsem zmoudřel a nechci už riskovat zdraví, nehodlám jezdit zběsilosti, co jsem jezdíval.

                  0 0
          • Lachtis  

            Mohu potvrdit a JachymP to napsal naprosto přesně. Bral bych HT v karbonu a 100mm vidli. Trail HT na závody úplně není a na tvoje ježdění Ti poslouží čistý XC bike v karbonu. Dle terénu nebo preferencí si jen budeš měnit/volit pláště. Do cca 60tis. Kč máš celkem slušný výběr.

            0 0
        • Romancero  

          tak ono nejde jen o to, co komu sedí. Je to i o kvalitě vybraného kola…a proto sem také rád chodím a rád se nechám „varovat“ před nemoudrou volbou ovlivněnou propagací výrobců a prodejců..:-)

          0 0
    • Tomas_82  

      Na závodění bych se podíval na Superior a někteří prodejci umí v této kategorii dobré ceny na Scott.

      0 0
    • Tompson  

      Teď se dívám na kola Scott Spark, konkrétně Scale 930 a 925. Co říkáte? Na podzim bych se mohl dostat s cenou trošku níž.

      0 0
      • novas752  

        Letos na podzimní slevy spíš zapomeň, to ty kola už budou dávno vyprodaný. Už teď jsou některé výhodné modely v některých velikostech pryč.

        0 0
      • Tomas_82  

        Ta 925 už vypadá dobře. Loni na jaře jsem měl od prodejce nabídku na aktuálního Sparka s katalogovou cenou 85k a slevil na 71k. Tak když by ta 925. byla cca kolem 50…

        0 0
      • JachymP  

        Mě se líbí Orbea Alma. Nebo Giant XTC advanced.

        0 0
    • Tompson  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • zirecek  

      Trailové HT na XC závody je kravina. Pro tvůj popis bych nevolil vyšší zdvihy a ani teleskop.

      Ke zvážení:

      https://www.tsbohemia.cz/…d344032.html

      nebo

      https://www.canyon.com/….0/2426.html?…

      0 0
      • xcmaniax  

        To je dobrý výběr. U velkých značek se na toto osazení bez výrazný slevy nedostaneš, i když Canyon má jestli se nepletu základní verzi vidlice FOX. Se 100mm vidlicí sjedeš to, co ti zkušenosti a odvaha dovolí. Problém nenastane kvůli zdvihu, ale spíš tuhosti, kdy při agresivnějším brzdění nebo rychlé jízdě složitým terénem se bude vidle víc kroutit a nebude tak dobře pracovat.

        0 0
    • Ciba04t  

      Je to sice pres 60tis: https://www.kola-online.cz/…-2020/d69539 V testech ho docela chvalej. Ja osobne bych ale asi vymenil prevodnik 36 zubu uz mi prijde moc.

      Jinak v podobny cenovy kategorii budu vybirat az pristi rok, ale ten sup se mi hodne libi.

      0 0
    • jurda17  

      Ahoj,připojím se k dotazu. Řeším HT XC kolo do cca 50000. Nechci na kole závodit, ale mit kolo na pohodové vyjíždky i na rychlé přesuny. Na stránkách jsem našel jednu skladovku felt nine 1 2017.

      https://www.moolbike.cz/…nine-1-2017/?…

      1×11 převod by pro mě nebyl problém. Mám ho i na svém kole. Poměr cena/výkon (komponenty) se mi zde líbí nejvíce.

      Zatím je to můj favorit, ale ještě uvažuji nad:

      https://www.cyklonemcik.cz/…12-full-reba – cenově zajímavé a jako 2 ve výběru.

      Dále jsem ještě koukal na:

      https://www.mondrakercz.cz/…97-xc-pro-1/ – horší osázení, ale nový model

      https://www.skibikecentrum.cz/…horska-kola/

      Jde mi o postřehy s danými koly, případně zkušenosti s koupí staršího, byť nejetého, kola.

      Díky za rady

      0 0
      • Tydlii  

        jestli jsi ok s 1×11 tak jdi jednoznačně do toho felta. za ty prachy bombový kolo. Vše ostatní ve výběru je o kategorii až dvě níž.

        X01 je top sada od sramu, odpovídá spíše XTR než XT. Navíc od němčíka nic nekupovat podle všeho (co jsemse tu dočetl, ne vlastní zk.) je to šmejd.

        Moondraker ani BMC mi nepřijdou dobrá volba kvůli osaení a poměru cena/výkon (popř. výkon u BMC který už je prostě levný kolo.

        0 0
      • Lachtis  

        Mno, kola jsou přeci jen v rozdílných cenách a to o více jak 20%, což už je znát. Pochopitelně, nejlepší osazením je ten Felt. Ovšem, na Tvoje pohodové ježdění by postačilo bohatě i to BMC, které má super tuhý a rychlý rám a velmi dobrou vidlu a pro hobíka parádní rozsah převodů díky 2×10 a je jen za 36 tis. Kč.

        Pokud chceš to „nejlepší“ (myšleno osazením) z daného výběru, říkám Felt.

        Pokud chceš nejlepší poměr cena/výkon říkám BMC.

        P.S. na němčíka jsem nekoukal, neboť jsem také slyšel špatné reference, tak nehodnotím uvedené kolo.

        0 0
      • McBlacky  

        1×11 bych nebral. XO1 toho moc nevydrzi, dva retezy a muze byt lehce po ni. Navic kdyz zacnes treba jezdit vic a vetsi kopce tak zjistis ze ten rozsah neni optimalni. Jedina vyhoda je lepsi odolnost proti rozhozeni, da se radit vic jak prase a je mensi vliv rovnosti patky na razeni, coz se po nejakym crashi nebo komplikaci s vetvi/kamenem hodi. Porovnavam proti 12s XX, proti 12s GX je to jeste vyraznejsi.

        0 0
      • zirecek  

        Za 50 tis. Kč bych šel do 1×12 Shimano, karbonový rám s kompletně vnitřním vedením lanek. Ano, cena za Felt je dobrá, ale je to prostě už starší úroveň. Ještě by bylo vhodné si prostudovat geometrie tvého stávajícího kola a kol zamýšlených na koupi.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.