• Tom80

    Ahoj všem.

    Chtěl bych Vás poprosit o radu.

    Přemýšlím o novém XC HTčku. Rozpočet cca 50 tis., jsem 186 cm vysoký, mám to přesně mezi L a XL. Ale hlavně na co se chci zeptat je rozdíl mezi al a carbonovým rámem. Jestli koupit kolo na al rámu s lepší výbavou, nebo carbon a úlevy na výbavě. Nikdy jsem na carbonu nejel, proto se ptám zkušenějších…

    Je rozdíl jenom v hmotnosti, nebo je i komfort z jízdy tak znatelný??

    Nebo jaké jsou další výhody?

    Moc díky.

    Tom

    0 0
    • JachymP  

      To je dost subjektivní. Já bych volil karbon, protože komponenty jsou spotřebák a pokud na kole budeš jezdit, tak je stejně budeš postupně měnit. Karbonový rám je znát v komfortu i tuhosti, kolo jakoby lehčeji a rychleji jede (pocitově). Ale nedá se to stavět tak, že by na hliníku jezdit nešlo. Některé hliníkové rámy jsou dobře udělané, třeba Chisel, ale tam je problém s cenou. Záleží jaké konkrétní kolo seženeš, dneska je to problém a asi se budeš muset přizpůsobit. Samozřejmě, rám je jen část skládačky a můžeme třeba diskutovat o tom, jestli větší vliv na celkový zážitek náhodou nemají záplety – v této cenové kategorii ale nemůžeš moc počítat, že by záplety byly něco extra.

      Asi nejvíc ale záleží kde a jak budeš jezdit. Jestli sportovně, tak karbon. Jestli ale budeš jezdit na pohodu, cyklostezky, s dětma, výlety po lese – pak je to jedno a nakonec je možná lepší hliník, protože lepší komponenty víc vydrží a budou líp fungovat.

      5 1
    • TK75  

      Hlavně ať je funkční vidle ..jinak je všechno prd platný, osolit se to nedá a vypláznout hned dvacku navíc je o ničem

      3 0
    • Kaire  

      Hlavní je aby ti to kolo bylo a vyhovovala geometrie, takže hlavně vyzkoušet. Rám, ve smyslu geometrie, je základ. Materiál už je jen příjemný bonus. Jáchym to asi shrnul dobře, nakonec si to musíš rozhodnout sám.

      Já jen doplním že u některých(hlavně velkých) značek nemá prakticky smysl jít do základního modelu na karbonu. Raději hlínu na fungující vidli a celkově lepším osazení.

      0 0
    • Tom80  

      Děkuji moc za Vaší velice rychlou reakci. Nemáte náhodou nějaké doporučení po čem kouknout? Nemusí to být hned skladem, počkám si. Díky

      0 0
      • tigermoth  

        Jako konkrétní kolo nebo myslíš osazení, po kterém jít? Jenom tak orientačně, než začneme bombardovat :D

        0 0
    • Georrge  

      Jak už tu zaznělo, záleží to na tom, jestli chceš časem do toho strkat další peníze, nebo ne. Pokud ano, uvažoval bych nad karbonem (komponenty se mění snadněji než rám). I tady bych si ale dal pozor, aby to mělo použitelnou vidlici (taková kombinace může být dnes problém kvůli dostupnosti).

      Pokud do toho moc peněz nadále strkat nechceš, tak bych šel cestou dobře vybavené hlíny, převážně pak koukat na vidlici a kola (nejdražší položky na výměnu).

      Karbon rám by asi byl pohodlnější, ale pořád je to HT a karbonová sedlovka na hliníkovém rámu taky udělá svoje.

      Hmotnostně karbon nemusí vyjít lépe, protože levné komponenty umí být o dost těžší, než ty dražší (převážně kola a vidle).

      0 0
      • Georrge  

        Obě kola mají stejnou vidlici, což je zajímavé, ale ta vidlice je pro mě velká neznámá. Jediné co jsem našel, že má 30mm nohy, to už je dnes pro 29" (byť HT) asi málo :(

        Karbon verze má slabé brzdy (ale záleží kolik vážíš), ale má 1×12 pohon což bych osobně preferoval před 2×12 (ale zase záleží na osobní preferenci).

        Zvláštní je, že hliníková verze má u ráfků napsáno tubeless ready a karbonová verze to nemá.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      1 0
    • Baf13  

      Pokud by mohl být bazat, tak za úvahu by stálo

      https://www.cyklobazar.cz/…silk-29-2020

      0 0
      • Tom80  

        Ahoj. Už jsem na něj taký koukal a je už zamluvený…

        0 0
    • jeniiiik  

      Nemusíš být nutně na hranici velikostí. Třeba Norco Revolver je v L tabulkově do 182.5cm. Tam bys byl jasně na XL.

      0 0
      • Tom80  

        Ahoj, tak na Borci jsem ani nekoukal… U všech ostatních výrobců je výška 185 cm hrana L/XL

        0 0
    • cyklista86  

      S rozpoctem 50 tisic bych sel do lepsich kol a vidlice nez karbonoveho ramu. U silnicky/gravelu kde neni zadne odpruzeni a kde jsou uzsi plaste. Tam bych rekl ze ten karbonovy ram ma mnohem vetsi smysl nez u MTB, kde se ma o tlumeni a vyzobavani nerovnosti starat vidle, bezduse s idealnim tlakem, pripadne karbonova sedlovka, ktera z MTB ramu couha docela dost. Takze ma prostor pracovat.. S rozpoctem kolem tech 70 tisic uz je ale karbon ram jasna volba..

      0 0
      • Lachtis  

        Souhalsím s tebou, ale je otázka, jak to tazatel plánuje do budoucna.

        Pokud má v plánu budoucí upgrady, tak pak by se vyplatilo mít lepší základ, tedy karbonový rám a postupně měnit lepší díly. Ovšem, pokud si chce koupit vyvážené a funkční kolo, tak je to jak píšeš, že by se vyplatilo koupit hliníkové HT s dobrým osazením, tedy funkční vidlicí, rozumnými záplety, neošizenými brzdami a obstojným pohonem.

        To je podle mne zásadní rozhodnutí.

        0 0
    • Tom80  

      Ahoj. Všem děkuji.

      A co tohle?

      https://www.cyklobazar.cz/…70-az-190-cm

      1 0
      • JachymP  

        Giant XTC je super kolo, mám starší kousek. Pokud bych vybíral HT, bude vždy v mém užším výběru. Toto je bez kompromisu: vidle Fox, pohon a brzdy XT. Pokud je stav v pořádku, tak je to dobrá koupě.

        A ještě: na 186 cm je to přesně tvoje velikost. Já mám 190 cm a taky jsem jezdil XTC velikost L, šlo to, ale pak jsem pochopil, že na mě bylo malý.

        0 0
      • esmo  

        Já nevím, co jsem pochopil, je to starej model, když je to přestavěný z dvoupřevodníku. Asi bych měl mentální blok, dát “tolik” peněz za starej model. Ale jinak osazení a tak je v pořádku.

        1 0
        • JachymP  

          2019 jsou 3 roky, od tý doby se na geo XTC nezměnilo nic

          0 0
          • esmo  

            Oni v roce 2019 ještě dávali dvouplacku? Tak to potom Jo. Myslel jsem, že je to tak 2017 :-)

            0 0
            • Gwaihir  

              V roce 2019 byly dvouplacky běžné. I můj exceed ji měl a stále má ;)

              1 0
        • Vilém  

          Osobne bych mel stejny blok. Je pekne uvadet katalogovou cenu, ale to kolo se dalo, normalne na prodejne, koupit za min nez ted prodava.

          0 0
    • Gwaihir  

      Já než toho gianta za 55k, raději

      https://www.canyon.com/…-6/3127.html?…

      Za 63k.

      Ale to je každého věc. Kdyby ten giant byl za 50k, tak bych přemýšlel.

      0 0
      • esmo  

        Souhlasím. Jen ten termín no. Nebudeš jezdit hned.

        0 0
      • Kid  

        Tohle mám teď dva týdny a je to dobrá volba. I když chápu, jestli 50 tisíc je top – v tom případě by možná stál za to nižší model Exceed CF5?

        1 0
        • Tom80  

          Asi bych i přidal, jen nevím, kde to kolo vyzkoušet…

          0 0
          • esmo  

            Buďto seženeš někoho v okolí, kdo je schopen ti to půjčit, nebo bohužel.

            Nicméně já kola kupuju na slepo neustále a zatím jsem se nespálil :)

            1 0
        • Tom80  

          Kolik prosím měříš na to Lko?

          0 0
          • Kid  

            Já nevzal L, ale M. Měřím 180. Předtím jsem měl X-Caliber od Treku, kde jsem na L byl natažený a bylo mi to nepohodlné (rozsah Treku na L byl 178–188), Canyon má na M rozsah do 183cm, tak jsem šel do pohodlnějšího posedu a vyplatilo se, jezdí se mi líp. Ale je to určitě individuální.

            0 0
    • Tom80  

      Ahoj.

      Tak dnes snad poslední dotaz. Tyto dvě kola mám dojezdově kousek. Cenově tam je rozdíl. Zeptám se blbě, ale je tam rozdíl i v hodnotě?

      https://www.cyklobazar.cz/…imano-xt-slx

      https://www.cyklobazar.cz/…or-essential

      Díky

      0 0
    • Bandicoot  

      Ahoj, měl jsem to stejně, vždy jsem jezdil hlínu a ještě 26", poté jsem si koupil první karbon, 29" Orbea Alma M50, musím říct že za cenovku nějakých 43 tis, to je senza HT rychlej jak blesk navíc od top značky. Kolo je velice dobře zpracované, bowdeny vedené vnitřkem. Jasně už jsem na něm udělal úpravy jako crossmax elite kola, lehké pláště, karbonové doplňky a dostal jsem se s kolem na 10 kg i se šlapátkama, což je opravdu znát.

      Popřípadě jsem slyšel chválu i na rockrider z decathlonu XC900 popř teď nové XC900S celopero v karnonu, osazení u obou ´bezkonkurenoční

      tak dobře vyber !

      0 0
      • Tom80  

        Ahoj.

        Díky moc za reakci.

        Kolo je opravdu moc pěkný

        1 0
      • jirkaRS  

        Jo, když Alma M50 stála ještě 43K, to byl ještě svět v pořádku. Dnes stojí 49K a je na ní pořadník…

        0 0
        • Bandicoot  

          tvl…to teda hezky zdražilo a mám pocit že tu sram verzi ještě od letoška sundali z NX/GX na SX srágoru

          0 0
      • Chlebovnik  

        Koukám, rada odborníka.

        Orbea top značka =D

        K tomu karbonový smetí a crossmaxy lol. Lehký pláště, čert vem zbytek jejich vlastností. No a 10 kg se „šlapátkama“ jsi tomu dal opravdu korunu. =D

        0 5
        • Bandicoot  

          koukám že jezdíš alespoň světový pohár, když je pro tebe vše smetí :) nevím co se ti nezdá a pojď si to klidně sám zvážit a na crossmaxech se ti nelibi konkrétně co?:)

          0 0
        • JachymP  

          Orbea dělá pékný kola, já bych to zas nepřeháněl.

          0 0
        • esmo  

          Když bych na ty crossmaxy dal nálepku anime holky, bylo by to lepší?

          8===D

          0 0
    • Tom80  

      Ahoj.

      Ještě prosím dotaz. Nemá prosím někdo z Vás toho Canyona v Lku? (nejlépe z Východních Čech)

      Pořád mám strach ho objednat jen tak na slepo…

      https://www.canyon.com/…-6/3127.html

      Díky.

      0 0
    • blahafi  

      Ahoj,

      připojím se s dotazem.

      Loni jsem kupoval kolo. Jelikož jsem předtím nejezdil a v tu dobu se věnoval jiným koníčkům, bral jsem to spíš jako takový zpestření a nechtěl jsem moc investovat. Vybral jsem MMR Woki 00.

      Kolo mi chytlo a po projetí na lepším kole jsem začal uvažovat o změně. MMR stálo asi 25k, takže aby to mělo cenu, tak jsem uvažoval o cca 50k. V prodejně mi ale zviklali spíš na carbon, tak jsem si říkal, že když už, tak už, ať zase za 2 roky nepřemýšlím, že jsem si mohl trošku připlatit:-D stejně jako si teď říkám, že +10k za MMR Zen 00 a teď bych tohle nemusel řešit:-D

      Koukal jsem teda nějaký MTB HT 29 carbony a padly mi do oka tyhle 2:

      https://www.bikepuzzle.cz/…-e142545.htm

      https://www.bikepuzzle.cz/…-e143218.htm

      U Treka mi přijde slabší vidlice a brzdy, Sup výbavou lepší, ale zase jsem slyšel jen chválu na Trekový carbonový rámy s IsoSpeedem a naopak problémy s carbonem u SUPu.

      Jinak mám cca 177cm, 92kg, roční nájezd tak 2–2,5k (chtěl bych 3, ale času moc není). Cesty ideál polňačky, ale něco víc rozbitýho mi taky nevadí.

      Co z toho byste vybrali? Případně můžu poprosit o další tipy do cca 70k?

      Předem díky

      PS: Dostupnost neřeším, zatím mám na čem jezdit

      0 0
      • Kaire  

        Za 50k (před týdnem na TS bohemia za 45k) jde koupit MMR v karbonu na SIDu, GX, nových DT1900. Za ty peníze bezkonkurenční kau­f.

        0 0
        • blahafi  

          Na Exceed CF 6 jsem koukal. Moc se v tom nevyznám, ale přijde mi hodně podobný jako ten SUP. Bohužel si nikde nevyzkouším geometrii. U MMR v covidu jsem si ji taky nezkusil, ale za 60k už nechci zajíce v pytli:-D

          To druhý ne, chci zůstat u HT.

          0 0
          • MatS  

            Do měsíce můžeš vrátit do Canyonu, když ti nesedne. Nebo obratem prodat na bazaru. Zmizí jak pára nad hrncem.

            0 0
            • blahafi  

              a výhody oproti Procalibru a Supu? případně nevýhody??:-D

              0 0
          • Kaire  

            Dám ti radu k MMR Rakish. Je to až na malé nuance geometrií totožné kolo se Scott Scale a ten vyzkoušíš v Praze na spoustě místech. Přesně tak sem ho koupil já, Scale mi prasknul, reklamace nevyšla a nový by vyšel na nesmysl. Už sem ty MMRka koupil tři a všechny jezdí víc než dobře.

            Jinak z těch co si poslal bych šel do SUPa. Lepší vidle, lepší kola (pozor starší DT1900 s praporky), lepší brzdy, lepší kliky.

            1 0
            • blahafi  

              No u toho Woki jsem přes zimu vyměnil brzdy MT200 za MT4100, všechno v pohodě – až na kratší geometrii. Teď mi začala vibrovat vidlice, v servisu nic nenašli. Výplet ok, ložiska ok, ve vidlici vakl není, hlavový složení bez vůle. Na moji váhu Judy s QR asi moc není.

              Když to vidím, tak zpětně lituju toho Zen 00, který je hliník, vedení lanek na zadní stavbě venkem atd., ale vidlice Sid, brzdy aspoň Deore, pevný osy za 35k. Rozdíl byl teda asi 13k, přičemž ty brzdy stály třeba 5. Chybama se člověk učí…

              A ty máš teda Rakish 30 podle té ceny, co jsi psal? Komponenty má dobrý… jakej je ten karbon u MMR? Přece jen cenově jsou výrazně níž.

              0 0
              • Kaire  

                Já mám 10 2021 (toho sem sehnal za 50k) a žena 30 2022 (toho před týdnem za 45k). Kupoval sem ještě jedno s tím prvním, to má kolega v práci. Předtím sem měl Scale 925 2018. Popravdě nepoznám rozdíl v tuhosti MMR / Scott, buď jezdím tak špatně, nebo jsou to prostě dobře udělané rámy. Rozdíl v geometrii sem vstřebal během hodiny jízdy. MMR je takový španělský SUP, logicky tady nemá jméno, stejně jako SUP ve Španělsku…

                Na svém sem najezdil za rok celkem dost. Jezdil sem celou zimu, byl týden v marasech v Makedonii, týden v prachu na Istrii a najezdil celkem dost v okolí Zell am See. Za tu dobu se na to nemuselo sáhnout. Nepočítám servis vidlice a domazání novou vazelínou.

                Hele koupě prvního kola skoro vždy dopadne blbě, každý si tím prošel. Buď rád že si na to přišel v čas a to kolo jde ještě rozumně prodat, nakonec to nebude tak špatný balanc.

                1 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
        • blahafi  

          Tak nakonec jsem procházel různý kola a modely a docela se začínám přiklánět k tomu Exceedu:-D CF 6 je super výbavou i cenově, jen nemám zkušenosti s vidlí Fox. co jsem zatím zjistil, tak servis vychází tak o 1000–1500 dráž, ale zase to je třeba jednou za 2 roky.

          U CF 7 je RS Sid, ale prej brzdy nic moc a teleskopickou sedlovku nevyužiju.

          Co jsem se dozvěděl, tak prý Exceedy mají problémy s ložisky hlavovýho složení, že nejsou moc odolný na bordel a vodu. Navíc, když se mění, tak se musí rozpojit všechny hydraulický hadičky a přehazovačka.

          Nemáte někdo s CF6 zkušenosti, abych si udělal názor?

          Díky moc

          0 0
          • Gwaihir  

            Mám CF6 z roku 2019, teleskopku sem si dokoupil a teď mám nově od vánoc vidlici Fox (byl tam RS Recon). Nějak jsem si nevšiml, že by nebyl odolný na bordel a vodu, ale závody nejezdím, brody jsem jel letos 2× a řekl bych pohoda.

            0 0
            • blahafi  

              A jakou sis kupoval Fox prosím tě? A spokojenej?

              Jinak můžu se zeptat na velikost? Já mám cca 177cm a podle jejich kalkulačky mi to vychází na Mko.

              0 0
              • Gwaihir  

                Fox Suspension 34 Float Performance Boost Fork

                Spokojenost, je lepší jak recon, ale dramatický rozdíl nevidím, ale subjektivně je lepší.

                Já mám 181 a mám Mko, ale oni ty rámy trochu zvětšili. Každopádně Lko by bylo asi velké, takový autobus :)

                0 0
      • Charlie_R  

        Problémy s carbonem u SUPu byly tak asi 7 let zpátky, myslím, že skřípání středu. Toho bych se nebál. Prasknout může kterákoliv značka. To osazení je tam opravdu o třídu lepší než u Treku.

        Jinak Bikepuzzle doporučuji, kupoval jsem tam kolo v r.2019. Výborný přístup k zákazníkovi.

        0 0
        • blahafi  

          Já myslel, že SUP praskal i u sedlovky. A co se týče rámu, má vliv ten IsoSpeed nebo je celkově rám od Treku lepší?

          Na Bikepuzzle jsem narazil přes nějakou nižší cenu a mám to cestou k rodičům, tak jsem se zastavil a paráda. Od tý doby tam i vozím kola do servisu.

          0 0
          • Charlie_R  

            Možná praskaly, ale od té doby už se dvakrát kompletně změnil rám.

            0 0
          • Kaire  

            IsoSpeed bude pružit asi stejně jako sedlovka 27,2 u Supa (to je největší limit kola, nepůjde tam případně delší teleskop), takže to bych neporovnával. IsoSpeed musíš občas netemovat vazelínou. Jinak bych se SUP rámů vůbec nebál, v obchodě kam chodím se prodávají hodně a lidé nemají problém.

            0 0
            • novas752  

              Isospeed pruží o dost víc než sedlovka samotná protože péruje celá sedlová trubka. A vazelínou se nic necpe, jednou za čas se v tom vymění ložiska.

              1 0
              • Kaire  

                No tak to s tou vazelínou můžeš vysvětlil klukům v kursportu :D. Já to kolo chtěl a zkoušel, rozdíl sem moc nepoznal. Jasně záleží na váze, velikosti rámu, délce sedlovky atp…

                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
          • Cyklofanatic  

            Pokud Te zaujal Isospeed, zkus zvážit také ostatní softtaily, osobní zkušenost mám s Lapierre prorace SAT a Silverback Superspeed, v různých specifikacích podle ceny. Obě jsou fakt super pohodlný, oba mají navíc sedlovku 27,2 mm. Cenově ale lepší ten Silverback – občas se objeví na TS Bohemia, teď ale v mizerných specifikacích a s malým výběrem velikostí, takže případně teď spíš objednat rovnou od výrobce. Softtail dela ještě BMC, s tím ale nemám zkušenost, určitě taky skvely, ale stejně jako Trek to je hodně drahá značka. Nejlíp fakt vychází ten Superspeed, navíc jako jedinej to je cistej rám, žádná součástka či guma navíc jako u ostatních. Každopádně si myslím, že tyhle typy rámu by pro tvoje ježdění byly ideální.

            0 0
    • becis  

      Nezlobte se že si tady přihřeju polívčičku. Prodám nový dost upgradovaný Cannondale Scalpel HT 4 ve velikosti L, kdyby měl někdo zájem.

      https://www.cyklobazar.cz/…t-4-carbon-l

      0 1
    • APEiRON  

      Ahoj, rozmýšlím nad koupí HT 29 kola. Chtěl bych něco krapet rychlejšího do méně náročnějšího terénu než můj Habit. Dal bych do toho maximálně 35.000 kaček. Z toho co je teď skladem jsem výběr zúžil na dva kandidáty:

      Kellys Gate 50: https://www.kellys-bike.cz/…22-d2928.htm

      Kross Level 7: https://www.skiandbike.cz/…dra-cervena/?…

      Kellys se dá koupit i levněji, kolem 32.000.

      Mám 174cm a vyšší váhu kolem 96kg, což by možná nahrávalo hliníkovému Kellysu.

      Co je podle vás lepší volbou? Lépe vybavený Kellys nebo Kross s karbec rámem? Kdyby jste měli i jiné návrhy, klidně dejte.

      Díky

      0 0
      • racek_chechtavy  

        Já bych šel do carbon rámu, ten Kellys mi nepřijde o moc lépe vybavenej aby to za to stálo.

        0 0
      • blahafi  

        U toho Krossu jsou brzdy Altus a to je fakt tragédie

        0 0
        • Gwaihir  

          Však ideální není nic. Pak si může udělat upgrade.

          0 0
          • racek_chechtavy  

            Přesně tak.

            0 0
            • APEiRON  

              Řazení 1×11 mi nevadí. Mám jej i na Habitovi a je to v pohodě. Brzdy by asi bylo časem potřeba řešit. Trochu se bojím jen kombinace karbonového rámu a mé váhy. Nebude to moc trpět a kroutit se?

              1 0
              • Gwaihir  

                Já mám 93kg a rozhodně se nic nekrouti. Se na to posad a uvidíš sám.

                0 0
          • blahafi  

            Tak rozhodně, to neříkám. Ale vážím podobně a při sjezdu z Břežan k Vltavě už mi přestávaly brzdit a nebyl to fajn pocit. A když tu byla řeč o rozpočtu, tak deore vyjdou min na 5K, tak to radši zmiňuju

            0 0
      • Azmir  

        Zvážil bych za 23 tenhle carbon https://www.alza.cz/…n-4-2-vel-17?… a za zbývající peníze případně upgradoval, pokud by ti to nestačilo.

        0 1
        • esmo  

          No to je fakt nádhera … :D

          0 0
        • jirkaRS  

          Na internetu jsou fotky, když zkusili ten „karbonový“ rám říznout… Rám byl plný lepidla a bordelu a karbonu tam moc nebylo…

          0 0
        • novas752  

          Upgradem myslíš vyhodit rám a koupit nějaký hliníkový, který bude pravděpodobně lepší? :-)

          Tyhle superlevný kola fakt ne, slušnej karbonovej rám za tu cenu většinou ani neseženeš amotnej.

          1 0
    • MartinKun  

      ahoj, přidám se s dotazem. vybírám nové kolo a rozhoduji se mezi Trekem Procaliber 9.7 a 9.8. rád bych věděl zda ta9.7 bude dostatecna nebo se vyplati priplatit si. hlavne co se tyce vidlice a kol. vazím 100kg. jezdim prevazne trasy ty kpž apod. žádne skoky a narocne tereny.

      https://www.trekbikes.com/…9-8/p/35115/?…

      https://www.trekbikes.com/…9-7/p/35114/?…

      0 0
      • nomecz  

        podle me je 32mm SC FOX vec co na kole pri 100kg uplne nechces, takze za me bohate staci levnejsi model (jedine plus u toho 9.8 jsou sirsi rafky)

        0 0
        • MartinKun  

          A myslíš ze Reba bude fungovat dobre?

          0 0
          • esmo  

            Ne, ale tu prodáš a pořídíš SIDa s 35mm nohama :-)

            Šel bych do 9.8, jestli je dostupnej a netlačí tě finance – kvůli kolům. Vidlici bych taky zahodil.

            0 0
            • MartinKun  

              No dostupné jsou obě dvě kola. Zas nechci do toho dávat úplně moc peněz. A taky bych chtěl něco co bude dobre fungovat pro moji váhu.

              0 0
              • esmo  

                Se svojí vahou budeš benefitovat ze širších ráfků na 9.8, ale zároveň budeš trápit odlehčovanou step-cast Fox 32.

                Reba tolik trpět nebude, není to odlehčovaná závodní vidle pro 70kg šlahouny.

                No možná běž do 9.7, ušetříš. Tata má loňskej model a je spoko.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
            • jirkaRS  

              Dotaz na RS Rebu, co na ní je špatné? Mám ji na kole, mám 85kg a přijde že tlumí skvěle a nastavení komprese je taky fajn, díky za odpověď :o)

              0 0
              • esmo  

                Necitlivá, zejména na malých nerovnostech. No a ve větším bordelu to taky není žádná sláva. Prostě Motion Control tlumení… Pro mé zhýčkané ruce špatné :-)

                1 0
                • jirkaRS  

                  Ok, díky. Jezdím na silničce a když přesednu na MTB s Rebou, tak si připadám jako v peřince :o)

                  1 0
                  • APEiRON  

                    Reba je pro běžného smrtelníka výborná vidla.

                    0 0
                  • novas752  

                    Ono právě jde o to z který strany k tomu přijdeš. Zespoda – z kol bez odpružení nebo z horších vidlic se to zdá jako super vidlice, Zeshora – z daleko výkonnějších trail/enduro vidlic nebo aspoň top xc/dc vidlic je to vidlice značně úsměvná. Lehká nijak extra neni, citlivá taky ne, tlumení je slabé, tuhost také není oslnivá.

                    2 0
                    • APEiRON  

                      No to jo, ale toto lze říct o všem :) Když přejdeš z pěkného céčkového mercedesu do trojkové oktávky, tak taky nebudeš nadšený. To ale z oktávky nedělá špatné auto :)

                      0 0
                      • esmo  

                        Vzhledem k tomu, že Octávie se už cenovkou pomalu snaží atakovat céčkovej mergl, tak by se to dalo říct :D

                        Ale ano, point chápu. Ale Reba má cenovou politiku trochu jak ta Octávie. Za malej rozdíl se dá už koupit SID Select.

                        0 0
                      • novas752  

                        To ti trochu pokulhává, není náhodou Mercedes C stejná třída auta jako ta Oktávka? :-)

                        Špatná vidlice to neni, furt o parník lepší než Judy a Recon Silver, ale jsou i výrazně lepší vidlice a nemusí nutně být o tolik dražší (pokud se bavíme o přímém prodeji a ne sériovém osazení kol).

                        0 0
                        • APEiRON  

                          není třída jako třída :D

                          0 0
                        • Gwaihir  

                          Jen tak ze zájmu, o jakých vidlicích mluvíš? Co je výrazně lepší, jak reba v podobné ceně?

                          Třeba ta moje: Fox Suspension 34 Float Performance Boost Fork?

                          Nebo spíš vidlice od Suntour?

                          0 0
                          • novas752  

                            Například. Nebo Marzocchi Z2 nebo Sid 35 Select nebo Axon 34

                            1 0
                            • jirkaRS  

                              No jo, jenže 100mm SID je o cca 4.000,– dražší a ostatní vidle jsou spíš na trail, když mají 140mm zdvih, ne? To na normální ježdění po lese nebude asi to pravé ořechové.

                              0 0
                              • TK75  

                                Všechny co napsal jsou i na 120 mm třeba

                                0 0
                              • novas752  

                                4000 právě neni zase tak moc navíc vzhledem k ceně těch topových modelů – Sid Ultimate, 34 Factory atd.

                                A všechny ty vidle se dělají nebo jdou výměnou dílu předělat na 120 nebo míň.

                                0 0
                              • jirkaRS  

                                OK OK OK, prosti gustu… :-)

                                Jak je napsáno výše, záleží na úhlu pohledu. Vidlici na MTB úplně neocením a na plno nevyužiju, ale na silničce jsem neváhal koupit drahé karbonové záplety a ze zkušenosti vím, že kvalitní záplety udělají strašně moc, takže předpokládám, že podobné to bude i u vidlí u MTB.

                                0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          1 0
                • Lachtis  

                  Přesně, jak píše esmo. Já mám Sid Sl, tedy ještě vyšší model a oproti Fox performance elite, kterou mám na fullu, je to směšná a necitlivá vidlice. Od RS asi jedině Sid ale v ultimate, ta by asi už mohla fungovat.

                  0 0
                  • TK75  

                    To máš ten novej Sid 2021+ nebo starej?A 32 nohy, 100 zdvih?

                    0 0
                    • esmo  

                      Podle fotek ten starší. Novej 35mm už bude fajn aji v Select verzi…teda věřím tomu :D

                      1 0
                      • TK75  

                        Já mám pětatřicítku fakt rád…spolupracuje se mnou daleko líp než Auron

                        Kdybych věděl u jakýho rámu skončím, tak bych asi vybral jinou, ale byla by to škoda poněvadž mi sedí dokonale…

                        0 0
                    • Lachtis  

                      starej a 32 nohy.

                      0 0
          • nomecz  

            bude fungovat lepe, a vzhledem k cenovemu rozdilu by ti zbylo dost na pripadne prepleteni na sirsi rafky nebo rovnou nove zaplety

            0 0
    • vn25  

      2–3 roky dozadu se dalo koupit MMR se SIDem, komplet GX a jejich nej hlínou za 27tis. Známému jsem našel v TS Bohemia MMR komplet na NX s Rebou za 20. Že já blbec to tehdá nekoupil, teď když vidím ty ceny tak na mě jdou mrákoty

      0 0
      • esmo  

        To by sis ale mohl říct u všeho…u aut, elektroniky … já si to nejčastěji říkám u bitcoinu :-)

        1 0
        • Lachtis  

          Ve všem to platí, ale já si tohle nejvíc říkám u bydlení, byty a baráky :-(…

          1 0
          • esmo  

            To jsem schválně nezmínil, protože očekávám, že by se situace snad mohla zlepšit, s nižším zájmem o hypotéky, díky vyšší sazbě…uvidíme. Stejně bych si ale nic nekoupil :D

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.