• Zdeny010

    Ahoj, řeším teď takové dilema a nevím jak z toho ven. Věc se má tak.

    Vyplatí se nechat si svůj Lector 3.9 (rámy jsou tuším až na WCR A WC stejné u všech modelů) a nacpat do toho peníze, nebo koupit Lector Pro (můžu ho mít za cca 65 tisíc) a nebo koupit fulla – což je ale investice 100 tisíc a víc. Potřebuju na závodech stačit lidem s fullem, a o to mi hlavně jde (neberme v potaz výkonnost).

    Závody typu Nova Cup, Kpž (krátké trasy), ČP xc a random xc závody jak se co naskytne. :)

    Pokud byste souhlasili s upgradem stávajícího kola, ocenil bych tipy na upgrade. Mám 172cm a 66kg. Kolo má teď nějakých 11kg, měnil jsem zatím jen řidítka, sedlovku, sedlo a pláště, jinak je vše původní.

    Moc děkuju a doufám, že se můj dotaz dá pochopit. Podrobnosti a všechno se mě nenapadlo zodpovím v komentech 

    Anketa: Jaké kolo?

    0x
    0%
    0 0
    • bednee  

      Poslední dobou přemýšlím, že by se full na XCM fakt hodil. Za mě jdi do fulla.

      0 0
    • Lachtis  

      Xc full na technicke trati, ale i na korenech a rozdrbanych cestickach bude vzdy plusem. Muzes slapat v sede a kazda dira te nerozhodi z rytmu. Osobne fulla jezdim primarne na zavodech. Nicmene ht mam taky strasne rad, ale pro zavody je proste full lepsi. Radsi si nasetri a kup xc fulla a uvidis ten rozdil pri zavode. Mne to tehda jen diky prechodu z ht na full posunulo klidne o 30–40 mist vpred.

      0 0
      • Zdeny010  

        Díky moc za názor :) ten full je asi fakt těch 100 a víc, co?

        0 0
        • bednee  

          Pokud nechceš těžítko tak asi jo… Já třeba jezdím HT MMR, trochu jsem ho upgradnul a jsem s ním spokojený. MMR dělá i fully, třeba https://www.tsbohemia.cz/…d344036.html je za rozumnou cenu. Pár upgradů a bude z toho slušné kolo.

          0 0
          • Zdeny010  

            To nevypadà špatně. Hodně se mi líbí třeba Canyon Lux CF SL 6.0. Za 80 tisíc to vypadá fajn.

            0 0
            • bednee  

              Na tomhle bych třeba hned měnil kola. X1900 prodáš ihned za 5000 (mám vyzkoušené) a za 15k si necháš zaplést kola o 500g lehčí, přidáš bezduše a jsi na 11kg.

              0 0
            • Velomiwookie  

              doporucuji, za par korun jsem na tom prehodil sram razeni a hazku na XT, jen vymenil duse za mliko a ventilky, pridal teleskop a je to parada… Jen teda ted ta cena je nestastna… ja ho mel za nejakejch 68 cca

              Ted uz jen ty rafky, ale asi pockam na pristi sezonu s tim

              0 0
              • bednee  

                Jak lze u Canyonu dostat slevu?

                0 0
                • dan001  

                  On ten Lux tak dřív stál, cca 68tis.

                  0 0
                  • Velomiwookie  

                    jj a jedno zacatkem sezony a jednou nekdy v cerny na to dali dalsich 10% dolu jeste

                    a jeste teda obcas canyon po roce posila 5% dolu kupony lidem co si koupili kolo, nevim jakou to ma logiku, ale ja se k jednomu takhle dostal tady pres forum na jare…

                    0 0
              • Zdeny010  

                Ten lux mě hodně láká, možná bych zkusil něco zánovního. Nemusím to mít nový :) díky moc

                0 0
          • snas89  

            „Moderní geometrie rámu…“

            Dobrej vtip:)

            0 0
            • Zdeny010  

              Jo, to mmr mě hrozně zaujalo cenou, ale ta geometrie je fakt divně stará, na to, že je to zánovní model.

              0 0
              • jonti  

                Před třemi lety sa s takovou geometrii jezdilo 95% XC a maratonských jezdců a rozhodně nejezdili extra špatně. Nemyslím, že se tratě tolik posunuly, pokud se na tom kole jezdí dobře, je to ok.

                Pokud nemáš moc peněz a chceš jezdit závody, nesmíš se nechat oblbnout reklamní masírkou, že full musí být za minimálně 100k, na XC kole co nemá hlavový úhel pod 68 stupňů nejde jezdit v terénu, dvoupřevodník je nepoužitelný a podobně.

                Často teď jezdím na druhém kole s hlavovkou 71,5 a dlouhou zadní stavbou (Giant Anthem 29 ročník 2012) a kromě hodně prudkých pasáží oproti druhému kolu s modernější geo s HA 68 to vůbec není špatné.

                0 0
                • McBlacky  

                  mám na to podobný názor. Na to pižlání v ČR (kromě ČP XC) násobně víc než kolo udělá forma a technika

                  0 0
                • snas89  

                  Nikde tady ve vlákně nevidím, že " full musí být za minimálně 100k, na XC kole co nemá hlavový úhel pod 68 stupňů nejde jezdit v terénu, dvoupřevodník je nepoužitelný".

                  Nevšiml jsem si, že by tě tady někdo nutil zahazovat starý kolo.

                  Na trh přichází nový kola a bývají lepší (ne vždy a rozhodně ne ve všem).

                  Máš na výběr. To co opravdu potřebuješ a co chceš sem nepatří.

                  Kolik za kolo chceš utratit taky.

                  To má každý sám za sebe.

                  0 0
                  • Zdeny010  

                    Přemýšlel jsem, že by mě pořád vyšlo levněji koupit karbonový kola a třeba kazetu, abych se dostal níž s váhou a zůstal bych u HT. Furt tak nějak věřím, že bych jim na tom mohl stačit 

                    0 0
                    • Cryzyy  

                      Přesně, ne nadarmo se říká víra hory přenáší, tak co by to nešlo z kopce dolů na kořenech :-D

                      0 0
                    • McBlacky  

                      mohl se aplikuje než nemůžeš :)

                      pak je to loterie jestli nemůžeš bez sanitky nebo s

                      0 0
                    • rdx  

                      Pokud ted dojizdis minutu za bednou tak snad mozna jo. Jinak bych trochu prehodnotil investice ;)

                      0 0
                • Aussig  

                  +1 přesně moje zkušenost se starším HT, osobně mi přijde 69–70° ideál na XCM.

                  0 0
    • snas89  

      Za mě rozhodně fulla.

      Ale počítej i víc, než 100. Podle toho, jak moc budeš vyžadovat lepší komponenty.

      Výrobci teď poslední cca dva roky zkouší dávat na fully za 100 a víc základní kpomonenty (výplety, kazety, pohon) a lidi jim to i tak kupujou…

      Půjči si několik typů fullů a vyzkoušej známou trasu:

      Spešl Epic (brain)

      Giant Anthem (maestro…něco ve smyslu DW link)

      Orbea Oiz (zamykání páčkou)

      Vybíral bych podle toho, co ti je nejpříjemnější na ježdění a podle toho jak funguje odpružení (a geometrie).

      0 0
      • Zdeny010  

        Díky, sto tisíc je strašně moc. Je mi 18, takže peněz není tolik a těžko se shání:) přemýšlím, že bych spíš koupil fulla s dobrým rámem a základním osazení a postupně upgradoval. Pokud se něco takovýho dá vůbec koupit 

        0 0
    • Gru  

      A co treba Trek s isospeedem. Nikdy jsem na nem ani nesedel, ale dost lidi tvrdi ze prave ty koreny, nerovnosti atd. Pozehli.

      0 0
      • Zdeny010  

        Isospeed vyžehlí maximálně nějakou šotolinu a mírný otřesy, ale kořeny budou kopat jako na htčku :/

        0 0
        • Karel72  

          Já koupil SUPERIOR XF 969 v karbonu za 55 a spokojenost

          0 0
        • Michall85  

          Přesně mám ho a odpruží tak maximálně horší cestu a drny na louce, ale kořeny a větší díry stejně musím ze sedla kde ostatní na fulu sedí a šlapou.

          0 0
      • McBlacky  

        kdo je zvyklý jezdit na fullu tak po projetí HT s iso má jasno jak to žehlí :)

        kdo je zvyklý z tvrdýho HT, tak má pocit, že to něco bere.

        Ale je to výrazně blíž HT než fullu

        0 0
        • jonti  

          Jsem to testoval v době když jsem vozil HT od Specialized s maximálně vytaženou hodně pružící sedlovkou Ritchey WCS Trail a i ten Spešl byl pohodlnější. Dělá to něco, ale pořád velmi málo.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.