• Juray

    Zdravím,

    jsem tu nový. ale po přečtení x vláken zkusím založit to své. snad mě neukamenujete…

    předně – mám svého starého bajka Scott Scale 960 (2014)

    https://www.scottmtb.cz/…t-scale-960/

    a jsem s ním plně spokojen, avšak už se na něm začíná projevovat stáří a má své mouchy a proto se poohlížím po něčem novém a samozřejmě lepším…

    Mám 90kg a 177 cm výšky, můj styl je rekreační a často si pro radost dám do těla a zajedu si trasu Šela maratonu. na závody už nepomýšlím, jde mě o to si udělat o víkendu nějaký švih po terénu skládajícího se z 60%asfalt, 30% šotolina a a pěkné sinláče a 10% traily typu Jelení chodník jen tak pro radost.

    Zvažoval jsem fulla, pro to pohodlí, ale podle mě to nevyužiji, takže se výběr zůžil na hardtail…

    Rozpočet mám plácnu max 60 – 70 tis. ± samozřejmě, dá se s tím hýbat.

    Nejsem žádný hltač kilometrů. mám roční nájezdy klidně jen 700 – 1500 km. proto nepotřebuji žádnou závodní raketu ale jde mě o pohodlí i nějakou tu kvalitu..

    Co jsem se díval a i dostupnost kamenných prodejen v okolí zůžil jsem to na nějaké tyto produkty (hodně mě láká Scott ale podle zdejšího fora se hodně doplácí za značku.. S komponenty SRAM nemám zkušenost, takže preferovat radši XT? nebo jak to vidíte vy?

    Jinak jsem dost bezradný, jestli ještě čekat do zimy na nějaké extra ceny.. eshopy jsem zavrhl. A předpokládám že ani jedno kolo nebude ideál co se týče sestavení.. TO samé jak vidlice – mám Rockshox a spokojenost, tak jestli zůstat věrný značce, nebo nějaký ten Fox 32 co se často objevuje…

    Scott –

    https://www.endorphinrepublic.cz/…-kolo/290169

    Kellys –

    https://www.velovisbike.cz/…acker-70-29/

    Merida –

    https://www.merida-bikes.com/…8/bignine-xt

    Díky za každý názor ať už jakýkoliv, případné tipy, zkušenosti z praxe s těmito či jinými koly a třeba mě to poposune. Ať můžu jít vyzkoušet nějaké tipy na projížďku a pak už snad něco koupit… A omlouvám se za chaos ve větách, ale nevím kam se obrátit, prodejci budou vždy předpokládám vychvalovat to své na prodejně. a je mě jasné že každému sedí něco jiného.

    a v neposlední řadě barva je to co táhne – radši mám tmavé barvy ne nějaké fosforeskující a podobně :)

    a další věc – mám hliník tak jestli už se vyplatí karbon…

    Mějte se . Jura.

    0 0
    • Esi  

      Full bych úplně nezatracoval pro pohodlí na těch polňačkách když je to trochu rozbité tak je to dost znát, stejně jako ve sjezdu po nějaké lesní cestě když se jede rychleji. Nemám zkušenost se Sram, na druhou stranu jeden kamarád z party jezdí na Sram už spoustu let a o žádných extra potížích jsem od něj nic neslyšel. U shimano to nemusí být nutně XT, od Deore nahoru je to normálně funkční, jen teda řezení nevím jestli na Deore jde stejně jako na XT o 4 převody na jedno zmáčknutí nahotu a o 2 na jedno zmáčknutí dolů.

      za mě tohle bude docela slušný základ pro tvoje potřeby:

      https://www.canyon.com/…-6/3137.html?…

      teď je ve výprodeji tak bude za 70 i s cestou, pro 177cm to bude patrně ve velikosti M, kola jsou základ, zbytek SLX za mě super cena

      0 0
    • Slavik  

      Zde je velká chyba

      Zvažoval jsem fulla, pro to pohodlí, ale podle mě to nevyužiji, takže se výběr zůžil na hardtail…

      4 0
    • bathed  

      Za tyhle uvažované peníze bych na to co píšeš zvažoval právě fulla.

      3 0
      • bluerider  

        Bude jezdit 60 procent asfalt a na tohle doporučovat fulla? To už je pro dr. Chocholouška… :)

        0 1
    • Juray  

      hmm a co váha? prý jsou dost těžkoupádné do stoupání v okolí je dost kopců… mě přijde že HT jede svižněji.. i když je fakt že zase ve sjezdu by to byla zábava…

      0 4
      • bathed  

        Píšeš že nezávodíš. Jasně: je rozdíl mezi kovadlinou a lehkým kolem. Ale pokud nehoníš watty a desetiny vteřiny, tak jediná váha která by tě měla nějak trápit je ta, kterou roztáčíš: výplety, pláště… To jestli je na rámu nějaké přepákování a tlumič a nějaké to půlkilo navíc, to není tak důležité.

        2 0
      • MJ24  

        XC Full není podle mě jen o sjezdu, ale o tom, že jedeš klidně po rovině, ale kořeny kameny rolety prostě to drncá a jen „sedíš a šlapeš“ na pevňáku musíš neustále odlehčovat sedlo a volit stopu. Ve výjezdu je ten grip přes kořeny taky někde jinde. Záleží na tom jaké terény jezdíš

        3 0
      • Tomcat  

        full oceníte i při jízdě do kopce přes kořeny a kupodivu s XC fullem to z kopce zábava fakt není . Má představu co čekat dost na vodě.....

        0 0
    • Dazz  

      Když do toho chceš dát ty prachy tak bych volil něco lepšího než máš v odkazech. To co jezdíš je opravdu na HT, ale doporučil bych 120 mm vidli, a moderní GEO … pak se můžeš vydat i na nějaký ten trail.

      Třeba něco takového https://www.bike24.com/p2703609.html

      Prohledej weby, hlavně DE.

      0 0
    • Azmir  

      Nevíš a už zavrhuješ :) pročti si net/toto forum, rozšiř si obzory a za pár dní se vrat s trošku ucelenější představou, co vlastně chceš.

      Pokud si vydržel 10 let, tak 4 měsíce už vydržíš, takže ano za mě má smysl počkat na podzimní výprodeje, pokud máš teď na čem jezdit. Tobě by podle mě padl jeden z těch výprodejových epiců evo, co tu byl pár měsíců zpět, jenom ted už stojí zase dvojnásobek…

      Koukni na testovací akce v okolí nebo obchody, které půjčují testovací kola a projed si něco. Možná zjistíš, že je ti vlastně jedno, jestli to má Sram nebo Shimano a budeš řešit úplně jiné věci. Osobní dojem udělá dycky nejvíc.

      1 0
      • Esi  

        Epic Evo? tak to teda pochybuju bez brainu, bez zamykání na řidítkách, pro někoho kdo jezdí 60% silnici? Spešl tvrdí že prej čistý kokpit :-), já bych to teda nechtěl, zamykání používám docela často. Pokud by to mělo brain na vidlici i na tlumiči tak ještě dejme tomu, jen teda to je trochu přes limit, asi tak o 60 tisíc :-)

        0 0
        • Azmir  

          Tak sorry, já ho teda nejel, ale ono to nějak extrémně houpe? Můj Giant Trance pocitově nehoupe na asfaltu ve full open modu vůbec, tak bych neřekl, že epic v tomhle bude horší :) já bych jenom brain nechtěl jako kurvítko, proto radši evo. Proto jsem taky zmíňoval výprodeje, za 60k byl evo expert, to tedka nekoupíš.

          0 0
          • Esi  

            No nevím jestli nějak extrémně, ale každý full houpe, mě osobně to vadí, když se šlape dlouho do kopce na asfaltu, třeba nahoru na Zadov tak teda zamykám a je to docela znát. Vím že kamarád má Epic s brain na tlumiči a na vidlici při nějakých táhlých stoupáních po asfaltu, nebo rychlých přejezdech zamyká vidlici na korunce a to je za mě teda hodně nepraktické.

            Ano kdybych se naučil pořádně šlapat tak by to tolik nehoupalo, to vím, ale to neumí většina lidí kteří jezdí na kole.

            0 0
            • bathed  

              Tohle slýchám dost často… Komické bylo, když mi tohle před léty vykládal kluk, co právě přesedl z jakéhosi low-end HT na fulla, myslím že to byl Trek. A že prý se to houpe a žere mu to watty a že se na tom zbytečně moc nadře. Tak mu říkám, fajn, vyjedeme spolu dvakrát kopec kde jsi to zpozoroval – jednou na tvém starém kole a podruhé pojedeš na novém. Obojí to byly 29tky… Samozřejmě že to tak bylo: rozdíl asi 10% ve prospěch toho nového fulla. Mě to bylo jasné hned – když jsem porovnal výplety a obutí, že to nové kolo bude rychlejší! Ale je to zkrátka pocitová věc… Teď jezdí dokonce na trailovém fullu (má Pivota). Houpe do kopce, ale už ani nic nezamyká, neodemyká. Jezdí.

              0 0
              • Esi  

                ale to já netvrdím že když ten full bude trochu houpat že to bude horší než na tom starém HT. NA svém současném kole když vím že to bude dlouhý kopec po asfaltu a nejedu zrovna s rodinou na zmrzlinu (ono dlouhý kopec a rodina se stejně vylučuje :-) ) tak zamykám. i bez zamykání současný full jede líp než staré HT, ale to bude dané tím že ten full má o kilo méně než HT a byť kola jsou na stejných nábách tak placebo efekt karbonových ráfků taky udělá svoje :-)

                0 0
        • Tomcat  

          Tak myslím zásadní problém bude, že pán nemá představu co od fullu čekat. Viz ta zminak že FS je jen o sjezdech… to pak je marný a je jedno typ systému , jeho nastavení, nebo zamknutí. Protže to stejně nenastaví a pravděpodobně na tom bude stále sedět jak .....

          0 0
    • Juray  

      Díky za každou reakci. Ono jak tu někdo psal že nevím co chci… Vlastně je to pravda, ještě v zimě jsem byl na 100% rozhodnut že opět HT Scott. Po pročtení tohoto fóra kde je psáno víceméně že je to předražený, jsem začal zvažovat i jiné možnosti, i jsem uvažoval o fullu, ne že ne, ale pak si říkám stojí to vlastně za to? pokud to bude nad 50k stejně na tom nejspíše bych neprasil z kopce jak na maratonu. Taky jsem jich pár na tom mým oři projel ne že ne, ale mám koleno v haj… a jak jedu nad 50 km na jeden zátah pak 2 týdny to bolí jako kráva. a to bez legrace, proto dokud mě nohy slouží chci si to užít a vyšlapat vše ještě za svoji energii, ne na elektriku :).

      Není to jako auto, tam mám 100% jasno, vždycky Škoda.. ale poté co jsem měl na servis u mého mechanika bajka, a ten mě řekl ono na značku to nehraje je to dnes už vše hodně podobné.. jsem si říkal není to vlastně pravda? a pak se zorientovat v té záplavě více či méně kvalitních kol… to je otázka. Dám do toho mé těžce vydělané peníze a jen bych chtěl ať to aspoň těch 10 let zase vydrží než bude důchod :). Neberu to zde jako dogma, rád si popřemýšlím o možnostech kam směřovat, letošní sezonu ještě dojedu na tom co mám, však už to nešetřím.. takže radši rád dopředu uvažuju kombinuju a zatím to vždy vyšlo.. předtím jsem měl 26¨od 4Ever a pro mě super.. vždy sem vzal co měli na krámě, sedl vyzkoušel a šel jsem..No a teď si říkám sakra nejde na tom přece jen ještě udělat nějaká větší přidaná hodnota.. Něco sem se i díval Trek nemá špatný kousky. a tady někdo postoval

      https://www.canyon.com/…-6/3137.html?…

      to by se mě docela vzhledově líbilo. a prodejce je myslím někde Olomouci na Canyon, což by šlo… ale zase někdo na FOX vidle nadává kde může, jo a to je ve všem co člověk to názor, stejně se každý musí rozhodnout sám..

      Docela bych rád si sesumíroval výhody nevýhody a pak mě to pomůže líp se rozhodnout proto ta bezradnost. a jak jsem vlk samotář nejezdím s žádnou partou, nemám kde se zeptat. tady je jeden skvělý prodejce všechna čest a ten prodává Kellys, a prostě tvrdí jedině tohle.. tak touto cestou jít nechci..

      Což jak to tak vypadá stejně budu muset něco otestovat a co mě sedne na první dobrou vzít? pokud je má úvaha správná…neřešit komponenty až tam moc? ?

      Pak tedy zbývá otázka FULL/HT… proto ta poznámka, jelikož někdy si zajedu po cyklostezce z Přerova do Hranic a nemám a nechci žiletku, chci jen dobrý svezení s tím že bych na to občas v terénu co zdraví dovolí zabral a pojezdil okolo Helfštýna v kopečcích jinak klasika šotolina, lesní cesty.. tak proto řeším zda se full vůbec vyplatí a za tu cenu do 70k vůbec stojí nějaký echt stroj za to..jo jestli platí přímá úměra vyšší cena = vyšší kvalita a radost z jízdy..

      tož tak…

      0 0
      • MatS  

        Jen pro tvé info, Canyon je direct sale z fabriky. Objednáš a když se ti nelíbí, zdarma vrátíš. Nemusíš se toho bát. Sám mám již druhého a vždy max spokojenost. Podpora Canyonu je česká v Opavě a mají i nějaký showroom. Tak se domluv případně s nima.

        0 0
      • ladys  

        Problém s kolenem, může být zapříčiněn špatným posedem. Frekvencí šlapání. Na tvůj nájezd je full jen na pohodlí a machrování ;)

        Zkus ten Kellys , Gate 30. A popřemýšlel by jsem o bikefittingu.

        0 0
      • Vinz  

        V únoru jsem si na evolutionbikes.it kupoval Wilier USMA (58tis.) – hardtail a je to nádherná raketa. Teď tam mají fulla Wilier Urta SLR Sram GX AXS (s dopravou ± 85500Kč) a ten bych teď bral já :)

        Jen rám u nás stojí, jako komplet kolo :D

        https://evolutionbikes.it/…ier-urta-slr?…

        https://www.wilier.cz/urta-slr/?…

        Na hardtail Scott Scale 930 maj taky za zajímovou cenu s dopravou 36500kč

        https://evolutionbikes.it/…tt-scale-930?…

        Chápu…jen rozhodnout, kolik pusit z kapsy :) Tak to jsou jen tipy, tak mi nikdo nenadávejte :D

        ps: poštovný mě stálo 2tis.Kč (což jsem přičetl k ceně), platil jsem přes Paypal a kolo bylo doma za 3 dny ;)

        1 1
      • Zdenda07  

        Já už dnes objednal. Případně CF6 mají za 67 tis.

        Canyon Lux Trail CF7

        4 0
    • AMD  

      Za me full /Supercaliber 9.6 Gen2 a nebo Canyon Lux World Cup – ted za opravdu skvelou cenu/, je to uplne jiny svezeni /vyrazne smerem k lepsimu/. Budes se tesit na kazdou vyjizdku…

      0 0
    • Zdenda07  

      Ahoj,

      řeším to samé a taky přecházím z hardtrailu. Začínal jsem u Canyon Lux World Cup CF 6. Pak jsem si pročetl fora, zajel na pár testovacích akcí (kde tedy nebyl Canyon), ale šlo o vyzkoušení typu kola, tlumení, apod. . 100mm zdvih, jako má  World Cup je málo. Na trošku větších hrbolech to stejně drncá (zrovna právě ten Supercaliber 9.6), ale jinak letí velmi slušně i po lesní cestě. Nic pod 120mm bych nebral. U 120mm zdvih to pořád letí dobře po silnici a v terénu to už poznáš oproti 100mm. Případně alespon 110mm, jako má třeba Superior. Ber to jako rady, co jsem získal teď během 2–3 týdnů čtení a testování, nemám žádní výrazné zkušenosti s fullem, jako zde ostatní.

      Aktuálně sán řeším zda přeci jen nekoupit Neurona. Sice najezdím tak 3000 km za rok, 70% po silnici, včetně cesty do práce, 20–30% po lese. Ale o víkendu si rád zajedu zablbnout do lesa. Ted jsem zrovna jel 60km, 950m převýšení, vše po lese a na sjezdech to bylo utrpení, když jsem si vzpomněl, jak jsem testoval fulla.

      Ve středu jedu do Opavy do Canyon, si to vyzkoušet, alespoň na parkovišti, posed apod. Není to prodejna, ale obě kola níže tak lze vyzkoušet, mají tam samozřejmě i World Cup.

      Jinak sám nevím, taky se u Neurona bojím houpání + ztráty wattů na silnici, i když to tady vysvětlují, že by to na silnici neměl být výrazný rozdíl oproti Lux Trail, ale v lese výrazný. Navíc by to pak mělo jít řešit plášti.

      https://www.canyon.com/…-8/3170.html?…

      https://www.canyon.com/…-7/3442.html?…

      0 0
      • pocestny  

        Do značné míry si jde užít flowtraily i na 100mm XC fullu s teleskopickou sedlovkou, pokud to není vyloženě nějaká koza. V tomhle ohledu si nejsem úplně jistý, že bych chtěl „world cup“. To je fakt pro chrty. Na to, co ty chceš, je ideální 120mm „Lux trail cf7“ s lehčíma zapletenýma kolama (upgradoval bych tovární kola). Čím méně dělám kravinky, tím méně bych chtěl Neurona. Natož, kdybych jezdil po asfaltu.

        Ještě poznámka: Mám starý trailový bajk 140/120, chci přejít právě na 100/100.

        0 0
        • Zdenda07  

          Jen bacha, Lux má jen 2 polohy u sedlovky. JInak CF7 je ted za super peníze ve slevě.

          Je to o tom, kdo co jezdí. Pokud teren jen max lesní nerozbité cesty, bez sjzedu po pěšinkách v lese, co sem zrovna extrémně baví, tak LUX stačí. Já kromě, toho že jezdím se ženou, případna rodinkou po cyklo stezkách, tak zase se švagrem si rád dám lesní zábavu, včetně přírodních sjezdů. Takže to je pak těžší volba. Zda být trošku pomalejší na silnici, nebo rychlejší lese.

          Proč ty přecházíš? To je velká změna ze 140mm na 100mm. Preferuješ rychlost na silnici?

          0 1
          • pocestny  

            Mě ten Lux Trail ani ten WorldCup nezajímá. Vyber si, co chceš. Jen myslím, že na tvůj asfalt a občasné epizody v terénu nepotřebuješ Neurona. Ten Worldcup zrovna ideální model pro tebe – to je prostě XC raketa.

            Nejezdím skoro vůbec po asfaltu. Bydlím mezi horama. Jezdím v lese: lesní cesty, hřebenovky, TZ, lovecké chodníčky… akorát už se mi nechce tahat těžké pomalé kolo, jehož potenciál nevyužiju. Je asi pravda, že u někoho jde časem ruku v ruce zlepšení skillu a potřeba vyššího zdvihu. Ale u mě je to prostě naopak. A věkově jsme na tom podobně.

            0 1
            • Tomcat  

              Tak minimálně bude mít technickou rezervu. Hlavně by mu stačil asi levnější Spectral .

              0 0
              • novas752  

                Že by z XC HT skočil na 16,5kg enduro? :-) To už je trochu blbost.

                0 0
                • Tomcat  

                  No když to vypadá že mu je Lux málo a Spektral bude jestě v nižší v základní verzi levnější. Nebo spočí na výhodný polocarbonovýho norca který stejně bude 15+

                  0 0
            • pocestny  

              chybí mi tam slovo „není“, sorry: Ten Worldcup není zrovna ideální model pro tebe…

              (ale to už jsem psal v tom prvním příspěvku)

              0 0
      • pocestny  

        A půjčil sis to teda? Měl jsi to na sebe odladěné?

        0 0
        • Zdenda07  

          Právě jedu z Opavy, z Canyon showroom. Testoval jsem jak Lux Trail ve vel L, tak Neuron ve velikosti L a XL. Luxe v XL neměli. Řešil jsem i velikost kola. L nebo XL při 187 cm. Testoval jsem bohužel jen na parkovišti. Terén nemohu posoudit u Canyon. Ale jiná kola jsem v terénu měl půjčená. Obecně se mi Canyon v L zdá o něco větší, než jiné značky, např Canonndale apod.

          JInak týpek v prodejně říkal, že určitě L.

          Já ted mám hardtrail Stevens, 10 let starý, taky ve velikosti L, rám 20. Ale je tam tak 12 cm představec, což mě na kole dost natahuje a při delší jízdě mě občas bolí za krkem.

          Takže posez na obou Canyon kolech je někde jinde, za 10 se let geometrie změnila. Takže pro mě osobně je to velká změna. Posez se více napřímil. Proto je pro mě těžké vybrat velikost, v podstatě i u XL jsem více napřímený, než na mém současném kole. Zdá se mi to „divné“, ale ono je to asi normální :-)

          Zpět k Neuron. XL se mi zdálo již velké, měl jsem před sebou hrozně moc „kola“ a ovladatelnost byla horší. V terénu by to bylo znát. L se mi na silnici zdálo dobré, tedy testoval jsem na rovině. Jelo to dobře i i při otevřeném tlumiči. Bylo cítit, že na silnici je tužší a začne reagovat až při větším nárazu, např přejetí obrubníku, Jen jsem nemohl vyzkoušet terén, hlavně jízd z kopce. Tam se té napřímenější pozice trochu bojím, ale asi je to trend. Dá řešit teleskopickou sedlovkou.

          O něco více se ted kloním k Neuronu, V terénu to bude výhoda a na silnici to jelo dobře, Nemohl jsem jet delší vzdálenost. Dá se případně i přezout.. Pláště z výroby je právě měkčí, určené do terenu. Ale to bych řešil až po najetí několik set km. Tlumič se zcela nezamkne, ale hodně ztvrdne. Přední vidlice se zamkne úplně, ale to bude asi vzácné využití.

          Na silnici by byl lepší Lux Trail, ale mám převahu silnice, jezdím svižně, ale na pohodu. Jestli pojedu 26 místo 28km mi nevadí. Zase ale v lese to bude výrazný rozdíl, si myslím.

          Každpdáně budu rád za jakékoliv rady a postřehy. Bude to můj první full.

          0 0
          • Lišák  

            Bude to můj první full.

            To je ten problém. Já našel „svůj“ full až na třetí pokus. Teď už mám čtvrtýho. A už přesně vím, jaký by měl být každý další. ;-)

            0 0
            • Zdenda07  

              To já na to nemám, abych kolo za 80 tis zase brzo prodával :-) Cop jsi udělal špatně v prvních výběrech a kam jsi se posunul?

              0 0
              • novas752  

                Tomu se úplně nevyhneš, s novym výrazně jinym kolem se tvoje návyky prostě změní, pokud takový přiležitosti v okolí máš. Že na ht jezdíš 70/30 silnice/les neznamená že to s novym kolem bude brzo naopak…

                0 0
                • Zdenda07  

                  Přesně, mě to právě láka do terénu a říkám si , že když koupím Lux Trail, posunu se více do terénu a pak by se hodil Neuron, ten je sice o 1 kg těžší, ale u Luxe mě zase štve, že má jen 2 polohy u teleskop sedlovky. Přitom na lehčí terén stačí lehké snížení sedla.

                  0 0
                  • Esi  

                    záleží kde bueš jezdit, jak moc musíš jezdit po silnici aby jsi se k nějakému terenu dostal a podobně. Jen dvoupolohová sedlovka zase takový problém není, v lehkém terénu snižování sedlovky není potřeba

                    1 0
                  • J1RKA  

                    tak trochu se smir stim, ze asi neexistuje dokonaly kolo, pokud ti vadi teleskopka, tak ji jednoduse vymen, tj sranda za par korun.

                    kazdopadne pokud prechazis z 26 HT na 29 full, tak ten rozdil bude vesmirnej :D a cemu rikas teren, mam pevnou sedlovku, a sjizdim bezproblemu to same co kluci s teleskopkou, jo mam vic vytresteny voci, tj jo, ale zase takovej problem to nejni

                    0 2
                    • Zdenda07  

                      26" naštěstí nemám. terén říkám, sjezdy po pěšinách v lese se šutry a kořeny. Právě že bez sedlovky se to bojím pustit kvůli těžišti. Ale chápu, že někdo to pustí i tak :-). Ale jinak to jsou více či méně rozbité lesní cesty, kde to taky rád rozjedu.

                      https://kolo.cz/…h-trail-2014

                      0 0
                      • J1RKA  

                        no jestli to neni treba tim, ze mas vysoko sedlo, hodne lidi to tak ma, nezapomen, zeto kolo je kratsi, takze za sedlo se chodi podstatne snaz

                        0 0
                        • novas752  

                          Na dnešních dlouhých kolech neni jízda za sedlem žádoucí, dojde k odlehčení předku a ztrátě ovladatelnosti. Od toho je teleskopická sedlovka, sedlo zmizí dolu a jezdec jde těžištem dolu, nikoliv dozadu.

                          0 0
                          • J1RKA  

                            jj, to mas pravdu, ale pak je potreba vepredu i poradnej drapak :D, kdyz uz tedy jeto hoodne zkopce

                            0 0
              • Lišák  

                První FS jsem poskládlal v roce 2005 na rámu od Mongoose. Tten byl fajn, jak jel dopředu a v sedle pěkně pružil. Problém byl, když jsem šel ze sedla. Sice valil dopředu ještě rychleji, ale pokud jsem jel ze sedla sjezd, tak opět pružení nic moc.

                Druhý byl Giant AC – tam jsem nějak nemoh zkosnout geoetrii. I po třech letech jsem se pořád cítil, jak na půjčeném kole.

                Třetí Jsem si jel vyzkoušet RB IQ. To kolo mně okamžitě sedlo a hned jsem se cítil, jako na „svém“ kole. Petr Heiník mně doporučil „L“, já ho vyzkoušel, pak vyzkoušel „M“ a objednal „M“.

                Když ho po mně zdědil kluk, tak jsem poskládal na zkoušku první 29" – HT. Zjistil jsem, že se na tom jezdí hodně dobře a hledal jsem nějaký FS 120 – 130 mm. Naskytla se ta žlutá Carma, co mám v profilu. Projel jsem si ji a koupil. Postupně jsem ji dost překopal. Poslední úprava byla angleset –2°. Na tomhle kole se mi jezdí fakt dobře, mimo přenášení vývratů při jízdě nepoznám, že je o víc, než 2 kila těžší, než IQ, obul jsem to víc do terénu a na šmrdlání polňaček a asfaltek si nechal to HT.

                Toť můj FS příběh. ;-)

                3 0
    • Marek 2  

      Pokud Canyon ,tak já bych bral na to co jezdíš Lux Trail je o kilo lehčí než Neuron.Kdyby jsi jezdil i nějaký terén uvazoval bych o Neuronu,ale na polňačky podle mě Trail stačí,to by stačil i World.

      1 0
      • Zdenda07  

        Já jezdím i těžší terén a přírodní sjezdy, ale to tak jednou měsíčně. Takže je to těžké.

        0 0
    • Sigina  

      Lux world má docela nízko řidítka a ses nataženy do předu a může bolet za krkem. Já jsem u svého měnil řidítka za jiné s offsetem. Jinak bych si vybral taky full je mnohem pohodlnější a nejede to o moc pomaleji na asfaltu než hardtail.

      0 0
    • Edwin  

      Přidám se na stranu těch, co dopručují full. Jestli nemáš závodní ambice, chceš maximální radost z jízdy a je na to budget, tak není o čem.

      Nedávno jsem to psal v jiném vláknu. Musel jsem teď jezdit 2 týdny na HT a to se fakt nedá ani na tý polňačce. Jasný, někdy na cyklostezce je full overkill, ale ***** na to, to pohodlí je prostě neporovnatelný.

      0 0
      • Zdenda07  

        Full je jasný. Dokonce i velikost jsem vybral L při 187 cm. jen si budu muset zvyknout na vzpřímenější posed, což je ted asi běžné, jak jsem zjistil. Závodní ambice nemám. Ale často jezdím výlety se ženou jen po cyklostezkách do 50–60 km, tak 1 x měsíčně si dám výlet jen v lese, sjezdy, výjezdy, třeba i 1000m převýšení, bez ženy . Takže váhám mezi Neuron a Lux Trail. oboje jsem zkoušel, ale jen na krátce na silnici. Jinak přecházím z kola níže ve ve vel. L, ale je zde z výroby představec 10 cm. Změna to bude mega výrazná :-)

        JInak jsem koukal, že dnes Neurona zlevnili na 65 tis, to je hodné lákavé. Neuron CF8

        Zvažuji oproti Lux Trail CF7 – Lux Trail CF7

        Nyní mám…

        https://kolo.cz/…h-trail-2014

        0 0
        • novas752  

          On je ten Neuron s Luxem docela podobný, ostatně je to na stejných pláštích, se stejnou vidlicí atd., Lux má vlastně akorát trochu menší zdvih a zamykání odpružení z řídítek – zásadní rozdíl vidím akorát v pojetí jízdy do kopce – Lux bych bral kdybych si rád dával i stoupání „na čas“ a prostě všude chtěl bejt rychlej. Neuron je spíš pro pohodovější ježdění a z kopce to je oproti Luxu o chlup pohodlnější/jis­tější/zábavněj­ší.

          V obou případech oproti 10 let starýmu HT daleko daleko větší skok než rozdíl mezi těma dvěma kolama.

          3 0
          • Zdenda07  

            Je zde i trochu jiná geometrie. připadá mi že na Luxu je o trošičku více natažená pozice Vidlice je u Neuron FOX 34 Float Performance GRIP, 140 mm, u Luxu FOX 34 Stepcast Performance 3-Pos Remote 120mm. Ve vidlicích se nevyznám, bude to podobné. Ale ty 2 cm vpředu a 1,5 cm vzadu je přeci jen rozdíl. Taky beru LUX jako kolo spíš na rychlé a dlouhé ježdění. A kopce si dávám na pohodu, ne na umístění. Lehce je zde rozdíl ve váze, 0,7 Kg.

            Jinak týpek v Canyon v Opavě (mimo chodem nebyl moc příjemný), říkal že World Cup je pro závodníky, Lux pro hobby závodníky a Neuron univerzální kolo.

            0 0
            • TheJD  

              V zasade ma pravdu, ale kdyz se na to podivas starsi optikou, tak je stejne tak pro hobby jezdce (univerzalni kolo do terenu) i Lux WC a Lux Trail. Na cyklostezky a obcasny teren bude z tohoto ten WC nejlepsi. To je snad jasne vsem. Teren tyhle moderni XC kola zvladaji lip nez trail biky pred 10 lety. Na druhou stranu Neuronem nic nepokazis a bude pohodlnejsi, ale vymenil bych plaste za nejake na XC, jestli na tom budes jezdit predevsim cyklostezky.

              0 0
            • Beekeeper  

              A co vlastně teď řešíš? Ty zdvihy co teď má ten Trail měl před lety ± ten Neuron.

              Za mě určitě ten Trail.

              2 0
              • Zdenda07  

                Řeším ty zdvihy a celkově, tím pádem i geometrii kola. Rád se projedu terénem, ale často jezdím jen po silnici, bez terénu. Takže je otázka, zda Neuron plně využiji. Takže řeším, jak moc to bude nevýhoda na silnici, oproto asi velké výhodě ve větším terénu, kde nejsem každý víkend, spíš tak v průměru 1 x měsíčně.

                Pořád úplně nevím, zda je Neuron univerzální kolo, jak mi tvrdil pán v Opavě v Canyon? Těch 120/120mm u Luxu není úplně málo. navíc, když dříve to měl Neuron, jak píšeš.

                Ale si bych pak vyměnil sedlovku když půjdu do Luxe, až najedu pár set km, jen 2 polohy mi přijdou málo. Na silnici mám rád vyšší posez a i v lehčím terénu my vyhovuje to trochu snížit, co jsem testoval jiné značky.

                JInak při 187 cm půjdu do L, je to nezvyk, vzpřímenější posed, oproti co mám ted. Ale všichni mi tvrdí, že to tak ted je. I na cyklo prodejnách. Máte to stejně?

                0 0
                • Beekeeper  

                  Jak seš na tom s jízdou z kopce? Nebojíš se to trochu pustit? Co třeba nějaká rockgarden… i jenom přírodní… byls někdy v rychlebkách? nebo radši flow…

                  0 0
                • Tatut  

                  120 vám přijde na 29ce málo? Takové kolo projede všechno.

                  Mít ten cash tak beru 120mm full je to nejlepší univerzal.

                  Rozhodne 140mm proste pujde poznat ze to nejede tak dobre ať si marketing říká co chce

                  Ja měl evoluci HT- 140–110–150-HT

                  Proste nejlépe se mi jezdili na tom 110. Ta vysokozdvihova kola musí člověk využít. A jestli ti 120 bude málo tak za 2–3 roky koupis nové kolo. Nemá cenu upinat se na 1 model na 10 let dopředu.. Tak to dnes nefunguje. Trendy se mění mnohem rychleji.

                  2 0
                  • Esi  

                    Navíc pokud teď jezdí 70%silnice a 30% lehký teren na 10 let starém HT, tak než natrénuje techniku tak aby ho začalo omezovat kolo se zdvihy 120/120 tak to může trvat klidně několik let. JSem ve stejné fázi, mám od jara Lux trail, před tím hliníkové HT, po rovině ten lux jede lépe, budou to dělat karboová kola a tuhost toho kola, z kopce v terénu je to úplně jiný vesmír přece jen na starém kole vidlice 70° a na novém 67,5°to je brutální rozdíl v podélné stabilitě

                    1 0
                  • Zdenda07  

                    Mě to přijde dobrý, ale někteří známí mi zase radí, at jdu do 140mm, že na silnici to skoro nepoznám, ale v terénu výrazně. :-) Ale jak jsem psal, opravdu větší terén mám tak 1 x měsíčně a dosud jsem to jezdil na HT. Takže když jsem testoval fulla, tak to bylo jak z jiné dimenze. A je fakt že zrovna 110/120 mm bylo v pohodě.

                    Ale co mi přijde málo, jsou 2 pozice sedlovky u Luxe. Ale zase jsem tel. sedlovku zkoušel jen krátce při testech kol, ted ji nemám. Při ne tak prudkém, ale rychlém sjezdu mi vyhovovalo si ji snížit jen trochu.

                    0 0
                    • Tatut  

                      Ale co toˇi se 140mm jezdi? 80% trail a 20% silnice??

                      To není dobra rada.

                      Kolik je v celkove ceně kola 1 sedlovka? Das tam jakou chci. Mnoho lidi tady kupuje kolo jen kvůli rámu a pak mění skoro všechno za svoje oblíbené komponenty…

                      Do teď jsi měl kolik poloh sedlovky?

                      Ja myslím ze se jezdi bud minimum nebo maximu… bud chci na sedle sedět nebo manevrovat s kolem a sedlo mi zavazi… ja bych tu dvoupolohovou klidně bral.

                      4 0
                      • Esi  

                        Jojo, mám 2 polohovou a bohate to staci

                        0 0
                      • Lišák  

                        Na rovné cestě / asfaltu jezdím sedlovku úplně nahoře. V terénu se mně jezdí líp, když ji dám o cca 1 – 2 cm níž a to i v technických výjezdech.Tam někdy snížím i o víc, když je to prudší, přesto stále jedu v sedle. Osobně bych dvoupolohovou sedlovku nechtěl. Opravdu mezipolohy využívám.

                        1 0
                        • Tatut  

                          Ok muže to být o zvyku… já to na HT nevozím. Pro mne je to další kurvitko. Fulla jsem se zbavil právě kvůli tlumiči a teleskopu. Pro mne moc složitá údržba.

                          Znám pár starších lidí co to vozí aby se jim na kolo dobře nasedalo. Tzn. Zasouvají jen při nastupování, vystupování :) takže co cyklista to jiné použití…

                          0 0
                    • Beekeeper  

                      Z toho co píšeš mi přijde nerealistické abys ty vysoké zdvihy neuronu reálně využil. Limit bude hlava. Nedostatek praxe. Věk, větší opatrnost…

                      Ta sedlovka je takový haló. Ze začátku si s tím budeš hrát, pak to trochu opadne a uvidíš, jestli to vůbec budeš používat. Třeba nakonec ty dvě polohy budou až moc.

                      A myslím, že ten vzpřímenější posed nakonec doceníš ze všeho nejvíc. Je to návykový, pohodlnější.. už máš nějakej věk, záda ti pak poděkují. A možná si nakonec koupíš i vlajdy nebo představec, abys to měl ještě pohodlnější, podobně jako na tom neuronu.

                      1 0
                      • Zdenda07  

                        To jsi mě asi odhadl :-) Až na tu sedlovku, tu jsem zkoušel plně polohovatelnou a při menším terénu a vyšší rychlosti z kopce se hodí posun jen o 1–2 cm. Ale tu si mohu nechat prohodit. při té ceně dalších 5 tis asi přežiju a tuto případně prodám. S tím posedem máš taky pravdu. Ten 10cm představec, co tam ted mám, už je moc a pře celodenním výjezdu už bolí za krkem.

                        0 0
                      • Lišák  

                        Ta sedlovka je takový haló. Ze začátku si s tím budeš hrát, pak to trochu opadne a uvidíš, jestli to vůbec budeš používat

                        naprosto nesouhlasím. Má teleskop i na HT, které používám víceméně jako flatbar gravel a používám ji furt. Řekl bych, že oba palce používám stejně často. :-)

                        Teleskop – NEJ vychytávka pro jízdu mimo silnice.

                        3 0
                        • TK75  

                          Teleskop a geo…dvě nejpodstatnější věci na mtb

                          Leda když se jezdí jen dolů, tak bych ji nepotřeboval a na druhé místo dal tlumení

                          0 0
                          • Lišák  

                            Přesně. Jestli budu řadit Alivkem, nebo SLX je celkem buřt. Jen XT páčka se mi líbí, že má možnost na menší hodit o dva.

                            0 0
                        • Beekeeper  

                          Asi jsem tím chtěl říct, že to pro něj bude nové a po čase uvidí jak často a jakým způsobem to bude na svých cestách využívat. Jestli ho ty dvě polohy budou štvát a koupí jinou, nebo u ní zůstane.

                          Teleskop mám asi 7 let. Je to praktická věc a určitě by mi chyběla, nevozím to jen na okrasu. Ale zas takový NEJ fetiš mi to není.

                          A i já využívám oba palce stejně často. Pevný úchop řídítek je základ bezpečné jízdy ;-)

                          0 0
                        • TheJD  

                          Dneska XCO zavod. V kazdem kole sel teleskop prave jednou dolu a pak nahoru. Prehazka i lockout v mnohem vetsi permanenci. :)

                          Jinak me prekvapuje to snizovani na trail o jeden nebo dva centimetry, o kterem pise autor tematu. Chapu tu logiku v tom, ale na druhou stranu, kdyz si takhle snizim sedlo, uz mi to citelne zasahuje do pozice, ve ktere slapu.

                          Je pravda, ze sedlo nedavam vzdycky uplne dolu, ale to je spis tim, ze mam 160 mm teleskop na xc kole a delat tak hluboky drep proste casto neni potreba.

                          0 1
                          • Lišák  

                            Dneska XCO zavod. V kazdem kole sel teleskop prave jednou dolu a pak nahoru. Prehazka i lockout v mnohem vetsi permanenci. :)

                            Možná to bude tím, že nejezdím XCO a nemám jejich skill? :-D

                            0 0
                            • TheJD  

                              Z endura jsem byl nauceny jezdit se sedlovkou dole a taky mi nejakou dobu trvalo se naucit jezdit lehke veci se sedlovkou nahore. Kazdopadne se to velmi hodi. Je opruz na kole porad drepovat. Myslim, ze to nebude dlouho trvat a minimalne na XC se prosadi elektricke sedlovky, ktere meni pozici samy. Ostatne uz ji nekdo ve SP vozi.

                              0 0
                              • TK75  

                                To jsem na to taky koukal…u BMC

                                A asi jo..pro top závodníky nejspíš dobrý ušetřit sílu a nedrepovat

                                Jinak nepodstatny :)) …těžce

                                0 0
                                • TheJD  

                                  Jako jo, ale to mas jako se vsim. Je to nice to have, takze to za chvili budou mit vsichni stejne jako elektricke razeni.

                                  0 0
                              • Tatut  

                                Už někdo vozí teleskop na Tour?

                                Ja jsem videl na silničním zavode kola na střeše auta s teleskopem. Ale to asi měli univerzální náhradu pro více jezdců.

                                0 0
                                • TheJD  

                                  Ne a nebude. Je to zbytecnych par set gramu navic a k tomu sedlovka hur pruzi.

                                  Je to bud jako univerzal na vymenu, nebo to par jezdcu melo specialne na nejaky zavod kvuli utoku ve sjezdu viz Mohoric na minulem MSR.

                                  0 0
                • Paja  

                  Na to, co tu celou dobu píšeš, rozhodně Lux Trail – omezovat tě nebude ani když bys začal v terénu jezdit víc (dost v chováni kola dělají pláště, stačilo by pak třeba nasadit něco „trailovějšího“…). To kolo mám a z kopce to v porovnání s tím, co máš teď, bude úplně jinde. Neuron bych bral jako „univerzální kolo do terénu“, Lux Trail je „univerzální kolo“. Neuron bude lepši jen na ten „terén 1× měsíčně“, a to ještě jen z kopce dolů ,–)

                  K velikosti – Canyon má kola spíš delší, to je pravda, ale jejicj tabulky „cpou“ lidem spíš menší kola, já mám 191, inseam 93, podle Canyonu na horní hranici L, realita – koupil jsem XL, představec jsem dával o 1 cm delší a níž (asi by nebyl problém ani +2cm). Se 187 podle Canyonu jasné L, těžko se do toho vcítit, ale myslím, že bych s tou výškou mohl mít obě velikosti, akorát na L bych určitě musel dát delší představec.

                  2polohová sedlovka trochu mínus je, ale to daň za jednodušší konstrukci a prý o ¼ nižší váhu než klasickej Transfer, určitě by to ale nebyla věc, podle které bych se rozhodoval.

                  3polohovej zámek vidlice+tlumič jednou páčkou na LT je celkem návyková věc, zvlášť při použití v lehčím terénu a na asfaltu.

                  3 0
                  • Zdenda07  

                    Z kopce to bude mega rozdíl, už jsem před 2 týdny testoval jiné značky a už vím, že 100% fulla. Ted jsem byl o víkendu zpět na HT v lese a těžký návrat do reality. 3-polohovej tlumič jendou páčkou jsem taky zkoušel a moc se mi to líbilo :-)

                    Jinak jsem se znovu měřil a 185 cm, jsem si myslel více, takže to bude jasné L. Jen prostě nejsem zvyklý na ten posez.

                    Sedlovku vyzkouším, dám to,u 2 měsíce a uvidím.

                    Toto mám dle Canyon webu…tam dle té jejich grafiky ani na hraně nejsem.

                    Nejlepší velikost pro vás: L

                    Na základě vašich měr doporučujeme tuto velikost rámu.

                    Vaše míry: 185,0cm / 87,1cm

                    Doporučujeme také výšku sedla 761 – 771 mm podle výšky rozkroku.

                    Díky moc všem za rady. :-)

                    0 0
                    • Paja  

                      Pokud ještě o 2 cm míň, tak už určitě L, malinko delší představec můžeš dát kdykoliv.

                      1 0
        • Esi  

          Mám Lux trail, to co potřebuješ to kolo splňuje úplně přesně, není problém na tom jet po silnici a šotolině 100km s průměrem 25km/h když je to po rovině, tak že to na výlet se ženou bude jistě stačit a v terénu typu lesní cesty a cestičky po kořenech a kamenech je to úplně v pohodě.

          4 0
        • Stavel  

          A proč nevezmeš CF6

          0 0
          • Zdenda07  

            Lepší Shimano set, trošičku nižší váha a více se mi líbí ta žlutá varianta. Canyon Lux Trail CF 7

            0 0
            • Stavel  

              Za mě je stříbrná hezčí a rozdíl mezi Deore a SLX nepoznám.

              0 0
              • Esi  

                Ale mezi koly u modelu 6 a 7 je rozdíl asi 250g a to už v kopci poznáš

                0 0
                • Stavel  

                  0,2% hmotnosti soustavy kolo+jezdec určitě nepoznám.

                  0 0
                  • Esi  

                    Na rámu jistě ne, u rotačních části je to trochu něco jiného hlavně při změnách rychlosti

                    0 0
                    • Zdenda07  

                      Ještě tedy uvažuji o Lux Trail tool bundle Nikde neuvádí hmotnost. Vypadá to dobře, ale zase tím naroste váha kola :-). Na druhou stranu, je to třeba mít, at už v batohu, nebo přímo na kole. Máte s tím někdo zkušenost?

                      0 0
                      • J1RKA  

                        to kolo vazi 13kg, to tam nepoznas

                        1 0
                        • Zdenda07  

                          No, i přesto, že je to karbon, bude o něco těžší než moje současné níže (12,5 kg), ale s tím se u fulla musí počítat. :-)

                          Na fulla v této cenovce je 13 kg ještě dobrý. Za další redukci váhy se již tvrdě platí u vyšší modelů.

                          https://kolo.cz/…h-trail-2014

                          0 0
                          • Beekeeper  

                            A budeš jezdit/jezdíš bezduše?

                            0 0
                            • Zdenda07  

                              aktuálně je nemám, ale plánuji je tam hned dát. Příprava tam je, takže jen ventilky a mlíko. Někde jsme četl, že je to součástí balení.

                              0 0
                              • Paja  

                                Bohužel není.

                                0 0
                              • Esi  

                                Kola mají nalepenou pásku, ale přijde to normálně na duších, ventilky součástí nejsou

                                Ty duše na kterých to přijde jsou tak na vyhození do toho futrálu do rámu se nevejdou, tam musíš dát light duši pokud jí chceš vozit s sebou. Já teda náhradní duši na bezdušákách vozil vždycky a nkdy jsem jí nepotřeboval, do Luxe jsem jí do rámu taky dal, ani teda nevím proč :-)

                                Než dávat duši do bezdušáku a celý se opatlat tmelem, to bych si asi raději zavolal odvoz, ale za ty 4 roky a cca 15 000km se mi to nikdy nestalo, za celou dobu jen jeden knot. To už častěji urvu přehazovačku a tu s sebou taky náhradní nevozím :-)

                                2 0
                                • Tomcat  

                                  On na tom starým kole nemusí mít ani tu pásku a pláště. Hlavně těsnost po cca 10ti letech to kolo je 2013–2015.

                                  0 0
                                  • Esi  

                                    Tak Zdenda07 tuším že chystá pořídit Lux trail, tak ten komentář s páskou byl k tomu :-)

                                    1 0
                                    • Tomcat  

                                      A budeš jezdit/jezdíš bezduše? > Zdenda07 28.6.2024 11:38 > aktuálně je nemám, ale plánuji je tam hned dát. Příprava tam je, takže jen ventilky a mlíko. Někde jsme četl, že je to součástí balení..... to je tak 50/50 jestli jde o nový nebo co plánuje za kolo.

                                      0 0
                                      • Zdenda07  

                                        upřesňuji, na starém HT je nemám, na Luxe určitě plánuji hned před při sestavení. To si nechám udělat přes Kolifix, doufám, že tam budou mít ventilky apod. Sám bych to asi nedal. Duši si koupím light a budu ji radši vozit, ale asi je lepší použít knoty.

                                        0 0
                                        • Esi  

                                          tak s duší počkej jestli to třeba občas nepřijde s light, aby jsi nezjistitl že jsi mohl do kola strčit tu co jsi vyndal.

                                          Jinak udělat bezduše není žádná raketová věda, páska tam je, dáš ventilky a obuješ pláště, první nafoukání na zaskočení patek je potřeba dělat bez středu ventilku aby tam šlo co nejvíc vzduchu, potom záleží na tom jak si sedne ráfek a guma, někdy to jde pumpou na pohodu, nekdy kompresorem blbě :-)

                                          1 0
                                • J1RKA  

                                  dusi nevozim, protoze ji vozi kazdej, vozim stovku, tj vyrazne lehci :DDD

                                  0 0
                                • Paja  

                                  Mně to teda přišlo s light dušema. Spíš bych ocenil, kdyby nabízeli při objednávce možnost rovnou si vybrat, jestli to mají poslat na bezduších nebo s dušema, který mi k ničemu nejsou, protože už je dlouho ani jako zálohu s sebou nevozím.

                                  0 1
                                  • Esi  

                                    mě teda přišly takové humpolácké duše, určitě ne light. Problém je že canyon to má ve skladu v krabicích nachystané, objednáš nalepí štítek a expedují, tak že udělat jakoukoliv změnu je nereálné. já objednal kolo a přišlo mi asi za 4 dny:-) byl jsem trochu v šoku

                                    0 0
                                    • Slavik  

                                      Mě přišly duše Maxxis light. Kolo objednáno v út 22:00, doručeno ve čt. 10:30. :-)

                                      1 0
                      • yaourt  

                        Mám a je to super. Samozřejmě to s kolem nepříjde a musíš objednat zvlášť – já jsem neobjednával tedy celý bundle, ale jen věci, které nejde jinde sehnat levněji. Canyon CO2 bombičky a tire levers fakt nepotřebuju

                        1 0
                      • Marek 2  

                        Nikde tam nevidím nýtovačku na řetěz.

                        0 0
    • Zdenda07  

      Už jsme tak na 90% rozhodl pro Lux Trail CF7

      Jak jsem psal, štve mě ta 2-pol sedlovka, ale to případně pořeším, až tedy důkladném testu té z výroby. Máte s tím někdo zkušenost, jaká je dobrá? A hlavně více polohová. Nějak to nemají uvedené v popisu.

      Aktuálně je tam Teleskopická sedlovka FOX Transfer SL Performance Elite 31,6mm , ale 10K se mi dávat nechce. Tak kolem 5K.

      Co třeba "Teleskopická sedlovka CRANKBROTHERS Highline ":https://www.mojekolo.cz/…ne-7-31-6mm/ ?

      Ještě jednou díky všem za rady. Moc i to pomohlo.

      1 0
      • J1RKA  

        fox

        1 0
        • Zdenda07  

          díky za odkaz, pěkná recenze. Taky si tam „stěžuje“ jen na ty 2 polohy.

          Doporučujte tam BIKEYOKE DIVINE SL, ale to už je za 8,5K.

          Dle recenze je zdvih 100mm. Třeba to bude ok. Uvidím, až vyzkouším.

          0 0
          • J1RKA  

            jeto zavodni sedlovka, tak kvuli hmotnosti, < neco za neco > resis i naradi, i kvuli tomu

            0 0
          • Azmir  

            Ta foxka je ted v akci za 179 eur, koukni do slevového vlákna.

            1 0
      • bathed  

        OneUp

        3 0
      • jonti  

        Sedlovek je na trhu dost a prakticky vsechny funguji dobre. Vzal bych Fox Transfer(ne SL) nebo OneUp. Zdvih idealne 15cm.

        Transfer SL sundana z noveho kola pujde prodat priblizne za 5000.

        3 0
        • Zdenda07  

          Hm, možná to bude lepší sundat hned a prodat jako nové. Taky dobrý nápad.

          Takže tato FOX Transfer2 Performance Elite ?

          V popisu to nevidím, je plně polohovatelné, ne? díky :-)

          0 0
          • bathed  

            Vzal bych OneUp. Když se ti pos.re, koupíš do ní jenom patronu za 2000 a jezdíš dál!

            2 0
        • Slavik  

          Fox Transfer SL – nebrat. Mám doma a sedlo se točí.

          1 0
          • Esi  

            já jí mám a zatím funguje tak jak má až přstane fungovat tak jí zahodím a koupím jinou třeba lepší, i když mě ty 2 polohy stačí, sedlo dávám dolů jen v těžším terénu při sjezdu v lese po šotolině to je zbytečné :-)

            2 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.