Jedná se mi o dvě kola postavený komplet na těhlech sadách, na V-čkách. XT za 15000, Deore za 12000. Nový deore tady docela chválíte, tak jestli se vyplatí připlatit za XT. Najedu cca 2000km.
Vůbec jakej je rozdíl mezi těmahle sadama teď?
Díky
Jedná se mi o dvě kola postavený komplet na těhlech sadách, na V-čkách. XT za 15000, Deore za 12000. Nový deore tady docela chválíte, tak jestli se vyplatí připlatit za XT. Najedu cca 2000km.
Vůbec jakej je rozdíl mezi těmahle sadama teď?
Díky
přašť jak uhoď, ale stejně bych vzal spíš XT :o).
jestli to je celá sada – kliky, řazení, šaltr, smyk, a hlavně i brzdy, kazeta a řetez, tak to bych neváhal…
aby to ve finále nebylo jen něco. třeba kazeta D a XT je velkej rozdíl a kliky minimálně váhově taky
jop, kazetu XT sjedeš mnohem rychlejš :o))
Omyl, kazeta Deore vydrzi cca 7000km, na XT mam pres 14000km a jeste jeden retez zvladne..
tak to sa velmi mylis
Jak velký rozdíl je v kazetě D – XT?
XT= 3×Deore
váhově? :)
Skoro 100 gramů.
OK – vlastně ani nevím proč kupuji D. Žil jsem s tím, že výdrž je relativně stejná a ani si nepamatuji, jestli jsem XT zkoušel. Vyzkouším a děkuji – :)
Funkčně to bude podobné – u XT bych tipoval lepší váhu, provedení, výdrž a IMAGE!
K XT se zpravidla přidávají i lepší komponenty typu sedlovky, představec, ráfky…
Pokud jsi však na mizině, tak dobře sloužit bude i Deorko. Pokud peníze máš, tak XT. Cenový rozdíl těchto sad je vyšší
Ok, XT jsem zamýšlel i původně, pak mě trochu nalomilo jak ste tu chválili třeba deore brzdy, resp. že jsou lepší než XT. Jde mi hlavně o funkčnost a výdrž, která je u XT zjevně lepší.
u XT je samozřejmě vše lepší, otázka je jestli si schopný to rozeznat, můj názor je že ano a rozhodně bych si přidal za XT.
Otázka ovšem je co je tam za ten příplatek.
3k, takže to skoro nic neznamená…
funkčnost je u XT vyšší, ale výdrž ani omylem
Chces rict, ze treba XT kazeta odejde driv nez deore, ze XT saltr chytne driv vakl jako deore, ze XT naby driv odejdou jako deore? To snad nemyslis vazne?
jo máš mě, co se týče kazety a nábojů tak kecám.
Ale co komplet řazení a brzy?
Tak tam si budu taky jistej. XT ma v razeni mnohem lip udelany ulozeni, packy vydrzi mnohem dele bez vaklu, nez Deore. Na brzdach neni co, tam bude rozdil hlavne v hmotnosti a pouziti treba jednodilneho trmene, ale zivotnost bych rek ± stejnou, tj dlouhou:)
řazení, od té doby co mám XT, mám rozsypané každou chvilku, abych nastavoval lanko každou druhou třetí jízdu je hořká realita, seřízení každých pár týdnů to furt něco chce.
S nižšíma řadama to bylo tak, že jsem to nastavil před sezonou a celý rok klid. Tak je tomu i na kolech z okolí co servisuju. Někdy nemusím seřizovat ani před sezonou.
Brzdy Deore taky líp brzdí, ale na druhou stranu mě Shimana nesedí, tak jim možná trochu křivdím obecně.
XT je lehčí přesnější, ostrejší rychlejší, o tom se ale nebavím.
Bohuzel nevim jake mas XT razeni, ani co to razeni dela za problemy, ale urcite to neni normalni. Bud mas nejaky spatny kus a potom bych reklamoval, nebo delas neco spatne. U brzd bych si netroufl toto tvrdit, leda za predpokladu bezprostredniho srovnani, na stejnejch deskach, stejnejch kotoucich a na stejne udrzovanych brzdach.
To co tady popisujes neni vada razeni, ale neceho jinyho. Razeni na tohle nema vliv. Zkus vymenit bowdeny a lanka, narovnat patku atd…
uf to jsem čekal. :-(
psal jsem řazení jako celku to je fuk, napsal jsem to blbě.
Jasně, že jde hlavně o přehazku.
Výměna bowdenů pomůže a dost ale taky jenom krátce.
Rovnák patky nemám, už mě napadlo jestli s tím něco nebude. zrovna včera jsem se v tom vrtal a je fakt, že poměrně krátce předtím jsem namotal klacek.
chcete všichni říct, že s XT nemáte ani vzdáleně takové problémy?
Aby nedošlo k mejlce já jsem s tím spokojený, když to seřídím, ale seřizovat to musím velice často.
Ja pravidelne jednou za rok vymenim bowdeny a lanka a nemam s tim sebemensi problem.
to bych musel měnit častěji. 1× za rok to dělám taky.
Kolo na jezdeni do prace mam co se tyka razeni na cistym XT. Kdybych to mel serizovat castej nez 1× rocne, tak to nevozim…
v tom případě to budu nějak radikálně řešit.
Na druhou stranu tady na foru je hafo příspěvku, ve smyslu Sram jedině Sram a Shimano se mi nesmí přiblížit ke kolu, z těch důvodů, které popisuju já. Tak já už do budoucna až přijde správný čas o Shimanu tak moc neuvažuju.
Samozrejme, ale pak zjistis co je kdo zac, jakej je kdo matlak, ze neumi to a to, ze nevi…tim to nemyslim konkretne, je to spis vseobecny povzdech…
Má na biku kompletní XT08 a na řazení jsem ještě opravdu šáhnout nemusel (zatím jen 2100 km od srpna minulého roku, včetně dvou závodů, z toho jeden byla letošní blátivá Chřibská 50).
Kruci naštvali jste mě. zítra jdu pro novou kabeláž a možná zkusím pořešit i tu patku :-(
taky je možný že je to jen rukama dej to kompletně přemotat do nějakýho pořádnýho servisu a budeš mít na rok klid…
Asi tak.
tak dík :-)
Možná to zavezu Wojtkovi
Hmm, oba jsme ze Zlina…nerikej mi, ze je takovy rozdil mezi temadle sadama ve Zline… :-))
On má určitě OEM neboli zajíce v p…i ;o]
no přesvědčili jste mě
:-)
prva cast ano, ale druha cast je riadna blbost…
XT je závodní sada dělaná na váhu, používá míň materiálu, je to všelijak odlehčený, hliník namísto oceli… Mám za to, že deorko hobby jezdci poslouží možná i líp, tipl bych si, že to není tak náchylné na poškození. XT spíš asi když si člověk chce udělat radost, na běžné ježďení 2k za rok asi deore postačí… :)
neexistuje u současného xt kromě nejmenšího převodníku díl, který by vydržel méně než deore. šaltr nechytne tak rychle vakl jako deore, náby jsou mnohem mnohem mnohem lépe zatěsněné, střední pila na deore je dural který s eojede mnohem dříve než kompozit (karbon+ocel) na xt, kazeta na deore je bláto. takže to je bud nastejno (velká pila, asi brzdy) nebo výrazně pro xt.
Deore má střední placku z oceli. No, je fakt, že deore kvalitnější je, otázka je, jestli je člověk ochotný za to zaplatit dvojnásobnou cenu. (já ne:) Zvášť když dám taky tak 2–3t za rok.
ok 532 měly ocel 542 dural a čekal jsem že tomu tak bude i u 595. nicméně nové deore má zase ocel, tj vydrží stejně jako xt:-)
přesně kvůli tomu jsem kupoval 532 :)
no vzhledem k tomu o kolik je 542 hezčí díky frézované lince na největším převodníku bych bral je navzdory převodníku, který je na odpis po 5k km.;)
XT, leti na to baby…
Omyl, na to potreba minimalne karbonove celopero na XTR.
Než karbonový celopéro na XTR tak stačí velký péro , jo a taky kára co je slyšet už z vedlejší vesnice. :)
Přesně tak :O
Holky moc bikeři nepřitahujou.
Takový vyzáblý srajdy co maj opálený jenom končetiny a trup maj jako sejra…
:D kdyz si na tom kole davas backflipy tak ver ze docela jo..