která s těchto přehozovaček deore lx nebo deore xt je lepší? obě rok 2007
která s těchto přehozovaček deore lx nebo deore xt je lepší? obě rok 2007
XT
:)
ta dražší :-)
Použiju tohle vlákno. O přehazkách toho bylo napsáno hodně, ale nenašel jsem nějaké aktuálnější, většina rok 04. Chtěl bych vědět, jaké jsou ty modely v dnešní době.
Rozhoduju se mezi Deore, LX, SLX Shadow, případně XT. Jenže do toho nechci dávat zbytečně moc peněz. Požaduju funkčnost, spolehlivost, jezdit hodlám za každého počasí, ale ne závodně. Zvažoval jsem inverzní pružinu, ale o tom jsem se dočetl, že je nutná častější údržba a seřizování, takže volím klasickou. O SLX píší pěkné věci, ale pokud už bych kupoval dražší, nebude lepší XT RD-M761? Předpokládám tak 1000 až 1500 km za sezonu. Díky za zkušenosti
SLX jednoznačně! Leda bys sehnal levněji Deore SHADOW!
No, teď budu za blba, ale pokud vyžauješ funkci a spolehlivost za každého počasí, kup si SRAM X.7 nebo X.9. Shimano mne osobně spolehlivostí vždy zklamalo :-(
A teď se do mě můžete pustit :-DDD
třeba nechce měnit řazení…
no ale pak nemá psát že chce spolehlivost za každého počasí :- )
Jezdím XT a spolehlivé je za každého počasí, závody v blátě že není po dojezdu šaltr vidět a vše ok, tyhle povídačky jak nic než Sram neřadí jsou pouze nekonečné pohádky a spor podobný Sparta vs Slavia…je to jenom o oblibě :-))
Tak pod tohle bych se podepsal. Mám obyčejné XT´08 a ještě sem neměl žádný problém s řazením i za těch nejhnusnějších podmínek. To už se dřív zacpe kazeta ledem, než aby mi zamrzl šaltr. A ty pohádky o častějším štelování a údržbě taky beru s rezervou. Po prvních jízdách sem akorát doladil přehazku, protože se lanko trochu natáhlo a pak sem na to jednu a půl sezóny nešáhl a pořád to řadilo rychle a přesně, pak sem měnil lanka a pořád to samé. A to rozhodně šaltr bahna a sněhu nešetřím…
odjezdi si sezonu na Sramu a pak sem znovu napiš svůj názor
Když něco funguje bez problémů může něco fungovat bezproblémověji?
No moje zkusenost je ze muze :-)
a to vozim Nokony kde riziko zasrani bovdenu je minimalni.
A ze zaujatisti me neobvinuj v profilu jasne vidis ze mam dve kola na X0 a dalsi na XTR plus nove zase XTR :-)
odjezdil jsem nekolik sezon jak na sramu tak na shimanu a muzu rict ze je to prast jako uhod :-)
Dik za info,ale mam jiny nazor.
Funkcne je ok oboje shimano bohuzel prohrava na body v nachylnosti na rozstelovani a cistotd bovdenu. Cim to asi bude?
popravde nemuzu srovnavat X.O a XTR ani jedno jsem nikdy nejezdil. To rozstelovani – nejak vyrazne to na shimanu nepozoruju, sram byl z pocatku lepsi, po urcitym case se to se shimanem srovnalo. Myslim ze pokud clovek meni komponenty casto jako ty tak se nikdy nastesti nedostane do stavu kdy se projevi u nekterych z nich mizerna zivotnost. A saltry od sramu mi ted nijak zazracny drzaky neprijdou. Doladit lanko na shimanu neni problem max jednou otockou sroubu na pakach coz u sramu clovek toci jak debil bez vyraznejsiho efektu. Me hlavne vic sedi na shimanu decentnejsi krok, treba packy sram mi vyslovene nesedly, radsi jsem dal gripshift. Ale zase chapu ze nekdo ma rad vyraznejs definovanou polohu a tak voli sram. Jinak je to stejne o tom jak ma clovek udelany bovdeny – od ty doby co je vozim v kuse nebo s brckama a pres to hadicku tak nevim co je problem se zasranym bovdenem a tedy ani razenim.
A jezdíš vůbec na nějakém :-)))
Posledni roky to nejak flakam :-) uz to neni co bejvalo :-)
pres 20 zavodu za sezonu
Tak to je jasný, jedno kolo máš v Liberci, jedno v Praze a zbytek rozházenej po Moravě, abys to nemusel furt převážet :-)))
Ja teda na Sramu nikdy nejezdil, ale se Shimanem XT nemam naprosto zadnej problem, takze si nedokazu predstavit jak by mohlo neco fungovat lip…
no vidiš :D já jezdil od 2001 s XT, XTR, pak s XTR 2003 s dualam, pak XTR 2007, chvilku XTR 2007 hgadow a teď s X0 a sem spokojenější :-)a představit si to dovedu
Jezdil jsem teda jen X9 a to jen cca 200km,řadí dobře(to moje XT taky) ale chybělo odřazování prostředníčkem s tím bych se smířil ale ukazatelů bych se vzdát nechtěl.Další malé mínus je cena.
male:-) stoji min o 50% vic jak XT, podle me je adekvatni srovnavat X.7 s XT protoze je to stejna cena. A v tomhle srovani XT podle me jednoznacne vede.
ty jsi obchodník :-)) 50procent to možná je, ale taky se dá říct že to je jen pár stovek :-))
Na řazení který vydrží x let :-))
S tímhle nejde nesouhlasit.
Mě teda XT shadow s řazením Deore a jde to hodně ztuha a nepřesně a bowdeny měnim minimálně jednou za rok.(ale nekupuju žádnou extra kvalitu a nestarám se o to). Dřív jsem jezdil mnohem víc (ale v čistších podmínkách) a tohle se nedělo.
Takže přičítám to tomu, že dneska jsou asi ty bowdeny a lanka hodně špatný.
V každém případě na jaro je připravena komplet Sram výbava :-)
Daj si ine radenie :-) ked mas salter xt shadow, tak kup radenie xt. Tiez som chvilu mal tu tvoju kombinaciu a bolo to na prd, a este si daj si xtr bowdeny SP41 a budes mat pokoj :-)
Přesně tak. To že si člověk koupí lepší přehazovačku, s tím, že to bude znatelně lépe řadit, není až tak pravda. Řazení je možná i důležitější.
Razeni je urcite dulezitejsi. Prehazka to muze ovlivnit jen tim jak tuhou ma pruzinu a jak hodne je vyvaklana
Netreba podcenovat aj bowdeny, este sram s dlhsim posunom zvladne aj vacsie opotrebenie, ale shimano je na to citlivejsie.
Dyť já už mám lepší řazení – X.9 jen není namontovaný, dám ho až na jaro
ne mozna, ale urcite, tzn. saltr klidne o tridu niz…
na tuhle sezonu uz mam pripraveny X.O a X.9 saltr:)
Pěkné no, to jste mě „potěšili“ s tím Deore řazením
Neboj, ono ti to i s Deore řazením bude fungovat (ten nový šaltr, ať už SLX nebo Deore 10).
Jasne:-) fungovat bude, mozno nove deorecko 2010 je lepsie(neskusal som zatial), ale mat moznost volby, tak radsej slx, cenovy rozdiel je maly.
Tak „spor“ Sparta vs. Slavie je jasně vyřešený už desítky let. Slavie je prostě věčně druhá…
Ano, mám RapidFire
já bych tolik peněz nedal. Zkusil bych SLX, kvalitně natáhnul bowdeny a koncovky…
no ze by sram zas tak vynikal, jak pisi ostatni nize je to hlavne o tom jak utesnis bovden. Navic za cenu X7 ma XT a dovolim si tvrdit ze kvalitove je XT dale nez X7. Stejne pokud jsem se dostal do megasracek temer vzdy me limitovalo bahno v kazete a retezu, razeni mi fachalo oproti ostatnimu v pohode.
No neprehanej ja mam XT a jsem naprosto spokojen je to nem neustala žabomiši valka.
Trošku jsem pohledal, co se týče sramu… Přehazovačku X7 bych sehnal za stejnou cenu, jako SLX Shadow, což by bylo hezký… ale když bych k tomu kupoval řazení, tak X5 nebo X7 by mě stálo dalších 1200,– a to už si nemohu dovolit. Řazení SX4 nebo X4 za nějakých 460,– bych si dovolit mohl. Připadá mi ta páčka z obrázku celoplastová, u Deore je jádro kovové. Je to SX4 nebo X4 dobrá volba? Má někdo s tím zkušenosti? Nebo bude lepší zůstat u varianty SLX Shadow + řazení Deore M530? (proč já to tolik řeším?)
Osobně bych to neřešil a vzal to SLX. Pokud bych měl možnost, dal bych komplet X.7, případně řazení X.7 a šaltr X.9, ale to už je jen taková úvaha kdyby na to byly prachy. O SX4 toho moc nevím, takže to snad poradí někdo jiný.
no vidáš já bych to uděll přesně naopak. Pokud bych mohl nechal bych klidně vše X.7, akorát řazení x.9. V přeahazovačce je rozdíl víceméně v hmotnosti (x.7 jezdím, akorát řazení mám gripshift x.0), kdežto rozdíl v páčkách x.7 a x.9 je podle mě obrovský.x.9 už mají Zero lost travell, praktický nulový mrtvý chod. RYchlé, přesné, kratší dráhy páček.
Mam SX4 a uz bych to znova nekoupil. Zacalo to to asi po 4000km trochu blbnout..nesla tam zaradit napoprve 6. vzadu. Skoda, ze neni SX7 nebo 9. Do toho bych sel. Libi se mi ten system razeni, ale SX4 neni moc kvalitni.
Díky, to mě asi tak nějak zajímalo. Dlouhodobá zkušenost
deore, rozdíl ve funkčnosti nepoznáš…
Od té doby co mám nepřerušovaný bovden, nebo jsem používal zapouzdřené lanko do trubičky, tak nevím co jsou to problémy se řazením.
Přehazku vem co se ti bude více líbit a na co máš peníze. Sram má samozřejmě lepší pružinu. Mě však vždycky omezovaly zasrané bovdeny
Nepřerušovaný bowden dám určitě, ale o jakém zapouzdřeném lanku do trubičky je řeč? Nemáš nějaké foto nebo odkaz na produkt? Pokud by tímto padly problémy, koupil bych deorku za 540,–
asi myslel tohle http://www.kolokram.cz/index.php…
A vybírej určitě shadow verze, už jen kvůli absenci ohybu bowdenu
Nevím, na co jsi odkazoval, ale pochopil jsem to tak, že se jedná o produkt Koncovka bowdenu HPA-08… pak se to lanko uchytí do přehazovačky včetně brčka a nečistoty se tam nedostanou? pokud ano, dobré řešení
jo, to jsem myslel
Na původním kole jsem měl přerušené bovdeny, ale používal jsem koncovky se sosákem
http://www.kolokram.cz/…uct_info.php?…
a v místě přerušení jsem měl na těch sosácích nataženou trubičku (takovou bužírku) která na ty sosáky těsně sedla. Lanko chodilo uvnitř a maras se do toho nedostal. Bovden v celku je jednodušší řešení
odkedy mam xt shadow a bowden v kuse no problem. da sa zohnat za 1000 czk, lx resp. stx shadow stoji o 150 a deore shadow o 200 menej – vykaslal bych sa na to a kupil xt. do klasiky shimano bych uz nesiel ani zadarmo.
Deore 2010 (RD-M592) by mohlo, vůči tomu, kolik najezdíš, bohatě stačit.
K tomuto názoru bych se přidal. Jen škoda, že jsem ještě neviděl to Deorko s kratším ramínkem, dlouhým už nefandím…
Taky bych řekl, že by bohatě stačilo na takové ježdění. Akorát z mého pohledu, proč kupovat Deore když za příplatek ani ne 300kč můžu mít XT Shadow. Ale tak to pak je dost o prioritách, pro někoho je to sice dost peněz, ale tak pokud mám kolo víc jak jen na přepravu z místa A do B tak ty prachy obětuju.
Tak u toho SLX je v popisu: Přehazovačka Shimano SLX RD-M662 SHADOW model 2009, technologie stejná jako u vyššího modelu RD-M772, ale hlinikové části nahrazeny plechovými vylisky… poznám rozdíl mimo hmotnosti?
Nepoznáš ani tu hmotnost, je to jen o pocitu. Mám to vyzkoušený, mě ten pocit nakonec donutil změnit SLX za XT, ale jen na biku, na tandemu mám dále SLX a funguje to úplně stejně.
O to mi jde, o funkci, ne o pocit, značku či prestiž, pakliže by byl znatelný rozdíl ve funkci, má to smysl, jinak pro mě nemá smysl mít tam XT
Klidně pokud rád ušetříš každou stovečku, tak kup to Deore SHADOW, funkčně je to pořád to samý.
Díky za radu, podle rozdílu, ale tam kde budu pravděpodobně kupovat je to 9 Kč :-)
Tak jestli budeš mít rozdíl mezi Deore 2010 a SLX jen 9 korun, tak vezmi to SLX :-)
Nevim jak SLX, ale zasadni rozdil mezi starym Deore, LX a XT byly kladky. V XT jedna mela prumyslovy lozisko, druha keramicky. U ostatnich prehazek ty kladky sly v marastu rychle do kopru…
podstatnější budou jiné kladky.
díky všem…koukám, že převládá pozitivní názor na Shadow… rozdíl mezi Deore a SLX je malý, tak uvidim :-) … před tímto dotazem zde jsem byl rozhodnutý pro LX inverzní, po pročtení pár vláken pro LX klasiku, a teď to vypadá, že zvolím Shadow
Určitě bych volil konstrukci shadow, sám jezdím XT 08 Shadow a naprostá spokojenost :-)
A o inverzi přemýšlej pouze kdybys měl řazení dual control, ale rozhodně v tom případě z ní nemusíš mít strach, náročnost na údržbu a seřizování je naprosto stejná jako u klasického tahu (jezdil jsem obojí), bohužel se zatím nedělá inverzní pružina u konstrukce Shadow jinak bych do ní šel ihned :-))
SRAM ;-)
doporučuji XT Shadow, cena kolem 1kkč
je to sice lehce ot, ale mel sem dualy LX 07, ted mam XTckovy 07 a prijemne me prekvapilo lehci, rychlejsi a presnejsi razeni XTcka oproti LXku..
Takze za mne hlasuji pro XT
Přehazka na to má zanedbatelnej vliv, rozhodující slovo v projevu řazení má právě jen ten řadič.
nazdar heslo Psytrance :-)
to bylo na mne? jestli jo, tak kdyztak posta (mam ji v infu)
máš pravdu. Je to opravdu znát :) potvzuji
inverzni pruzinu nebrat, podle me krok do tmy stejne jako dualy…
Vzal bych urcite Shadow verzi Deore nebo SLX, ja osobne radsi SLX… XT bych z toho uplne vyloucil, oproti SLXu je akorat lehci a ma jinou barvu, vicemene v cele sade…
teď už doslova krok do tmy když už to shimano nevyrábí:D
Asi to byl krok do tmy, protože co jsem četl, tak dost lidí si stěžovalo na častou údržbu a seřízení. Pokud by to ale fungovalo stejně dobře jako klasický systém, docela by mi vyhovovalo to, že síla pružina řadí směrem na lehčí převod… Ale pořád tam v XT mají model „zde“http://cycle.shimano-eu.com/publish/content/global_cycle/en/nl/index/products/mountain/deore_xt/product.-code-RD-M770-GS.-type-.html ale nejdu do toho
na mým prvním „poořádným“ biku byla taky inverze s rapidfire páčkama a můžu říct že to byla paráda, ale za to ****** s tim to nestojí a teď mám sram 9 a nemůžu si to vynachválit, nemusim na to šáhnout
Kdybych neměl ty páčky skoro nové sundané z bratrova kola, který šel do dualu, koupil bych sram, ale takhle mi to přijde zbytečné, hlavně když nemám moc peněz a můžu využít ty díly
ja mam xt dualy a inverzni pruzinu zacinaj ctvrtou sezonu a nemel jsem jedinej problem minulej rok jsem poprve vymenil bovdeny kdyz uz jsem menil ten ram a jinak jsem na to nesah a fungujou supr hlavne to"podrazovani" je fantasticky i do kopce to jde v nejhorsim ale pravda je ze kdyby byly penizky tk jdu do sramu x.O kvuli vaze a mohl bycg si poridit lepsi brzdy jinak si nejsem jist jestli dualy shimano prestane vyrabet uz si to nepamatuju presne ale nedavno jsem cetl rozhovor s manazerem shimana a myslim ze rikal ze to budou vyrabet furt…
v najvyssich sadach (xtr, mozno xt) budu insk, nie uz s tym aj skoncili, je to mrtva vec stejne ako gripshift. vzdy si to najde priazdnivcov ktori na to nedaju dopustit a budu to chciet ale na novych bikoch to uz pomaly ani jedno nenajdes. skoda ze to takto nepotiahli aj zo sis resp. stare xt, mne to sedelo snad najviac zo vsetkeho a bolo to absolutne spolahlive. tu trochu pohotovosti a pohodlia bych kludne ozelel.
tak to…jen jestli jsem to spravne pochopil sram konci s gripshiftem?to uz budou jen delat ty trigger neco?????dik
ale nie, gripshift vyrabat budu, len sa to montuje stale menej a menej. (rovnako ako dualy).
Teď sem ho dal na kolo + x9 šaltr,už se těším.Nevěřím tomu,že to bude horší než předchozí G.S.Quartz + Xtr.
myslim ze inverze se da jeste v poho sehnat, ikdyz kdo by to chtel ze?:)
Třeba já bych inverzi chtěl, protože jsem jí jezdil a nerozumím tomu proč to má být krok do tmy, jezdil jste to někdo kdo tady píšete „četl jsem, slyšel jsem…“? Řazení v kopci je mnohem pohodlnější, nic netlačíš v záběru „násilím“, je to rychlý, údržba a seřízení STEJNĚ NÁROČNÉ jako u klasickýho tahu (to mě dostává nejvíc)…a to byla jenom LX, škoda, že v Shadow se inverze nedělá…
A proč ji dál nejezdíš? Ta LX inverze lze koupit za 440 Kč a právě to řazení v záběru mě na tom lákalo. Proč by měla chodit jen s dualy? to reaguji na příspěvek výše… funguje přeci jen obráceně ne?
to ano funguje. Nová inverzní chodí skvěle a časem se unaví :( a pak to tak dobře nechodí. Ty nové mají silnější pružinu a to je lepší.
no vidíš, kdyby vás bylo víc taky by to shimano pořád hrnulo, ale bohužel mají jiné odezvy z trhu
pro tvou informaci sem odjezdil jednu sezonu s páčkama + inverz a jednu s dualam s inverzem, pal pačky s klasikou vše v XTR vývojem sem dospěl k X0 hehe
predstav si, jezdil jsem to, chvili, a nezvykl jsem si… Je to o pocitu, driv kdyz byla inverze jen na XTR, to jezdili prevazne jen zavodaci… Navic teoreticky inverzni pruzina zmekne driv, je porad v tahu… prakticky nevim, dlouholety zkusenosti s tim nemam…
a nasilim nic netlacis, teda kdyz nemas zadelany bovdeny:)
no razeni na lehci prevod s inverzem je fakt jemnejsi, myslim ze duvod proc nemel inverz sanci je ze si na to clovek proste nezvykne – i po 7 kkm jsem vystavenej radil opacne :-(
jinak proti fci nemuzu rict jediny krivy slovo (odjel jsem s ni napriklad blativyho krale sumavy 2006 kdy fungovala porad zcela bez problemu)
Dám to pod tebe, i když ty za tím máš smajlík: Je to na požadavcích každého nechápu tu zarytost. Někomu to prostě vyhovuje – třeba mě. Jezdím to se Sramovýma Attack páčkama, Xtčkovou. Bowdeny i-link a nemusím se o to starat. Dřív jsem to jezdil bez i-linku a taky to chodilo, před tím na jiným rámu LX-ko a to už bylo citlivější na bordel v bowdenech a hlavně na jejich vedení, stačilo nemít ho optimální a hlavně pořádně nesedlé a doštelovávat se to muselo častějc.
Klasickej Sram znám, výhoda toho jinýho poměru je jasná, je to prostě míň citlivý na přesnou polohu lanka, ale JÁ radši inverz…
Na změnu systému se neumírá, jestli to Shimano stáhne a já ji nebudu moct sehnat budu smutnej, ale že bych kvůli tomu přesvědčoval někoho jinýho to ne… Každej systém má něco.
Na obrázcích je jedna z lepších vyjížděk ještě s klasickými bowdeny a řadit šlo furt v klidu…
presne tak, je to o zvyku, bohuzel 90% lidi si nezvykne… vcetne mne:)
shadow je dobrá volba. Rozdíl mezi slx a xt je v segmentu toho ramena vzadu. SLX – silnej lisovanej plech a u XT je to duralovej odlitek. XT má lepší ložiska u kladek. XT bude asi chodit trochu přesněji i po letech. Shimano je dobrá volba, věřte mechanikovi :D
shimano je dobrá volba, sram je vynikající volba
:-D no dobrá. Sram? Je pravda že ho nevozím. Ale sevis problema :( samá problema :(
S SLX ještě nemám osobní zkušenost, ale jak již přede mnou vzpomenuli, LX má na vodítku kluzné ložisko, kdežto XT tam již mé „Sealed bearing“ píšou, takže asi zapouzdřené ložisko, takže bude přesněji navádět na pastorek a navíc vypadá XT Shadow moc pěkně 8-)
XT 08 shadow Horní kladka kluzné keramické,dolní průmysl.
Jo, tak, tak.
Ja som za XT Shadow, aj radsej ako sram x.9.. nikdy som nemal problem a radi super. odkedy mam aj radenie XT, ziadne prehodenie mimo
mě přišla SLX taková humpolácká, potřeba větší síla na řazení, takovej tužší chod, asi je to sportovnější, nevim, každopádně nakonec jsem dal zase LX, rychlosti tam padaj samy, příjde mi mnohem pohodlnější.
Deore jsem jezdil léta a neměl jsem s ní nikdy větší problémy.
Takže obnovím otázku do tohohle starého vlákna.
Co by jste zvolili, přehazovačku Shimano SLX Shadow nebo XT Shadow?
(rozdíl by měl být jen v tom, že XT je z hliníku, kděžto SLX je z plechu ..je to opravdu tak?)
SLX (838,–) – http://www.kupkolo.cz/…OW_4180.html
XT (1089,–) – http://www.kupkolo.cz/…ano750/Akce!-Prehazovacka-Shimano-XT-RDM-772-SHADOW_2529.html
U SLX je zadni cast paralelogramu opravdu plechovy vylisek. U XT je to nejaky vykovek (odlitek) z al slitiny. Diky tomu jsou lip vyresene cepy a jejich zatesneni v zadni casti pantografu, ve prospech XT. Jak moc se to projevi na zivotnosti, to ti nepovim.
XT ma aj lepsie kladky, za tu cenu to stoji
no bohuzial prax ukazala,ze tie kladky prd vydrzia,ked clovek jazdi v kazdom pocasi…
jezdim v kazdem pocasi ;), cili je tam ve vdrzi nejaky zasadnejsi rozdil?
XT ma spodnu na utesnenom gulickovom lozisku, horna je na utesnenom klznom keramickom lozisku. SLX ma obidve na neutesnenom klznom keramickom.
Ta dlhsia vydrz sa tyka lozisiek nie ozubenia
Prave mi neni jasne, co tim Ricci myslel. Leda, ze by mu vyrezlo to spodni lozisko. To keramicky je naprosto neznicitelny. S nim jsem ojel kladky temer dokulata a keramicke lozisko stale bez problemu.
Mě se ta keramika teda rozlámala. Jednoho dne jsem prostě vyndal střepy (tak pět-šest ks). A aby to netuhlo vyžadovalo to dost častou údržbu. Naproti tomu ty BBB jsou v podstatě nezničitelný i přes slušný zářezy co na nic zboku jsou.
Zvlastni. Ja to vzdy jednou za sezonu rozdelal, vycistil, maznul lehounce ridkou vazelinou a to bylo vse. Pravda, bylo to na starsich modelech XT a 600, treba se neco od te doby zmenilo.
Lozisko spodnej kladky mi umiera kazdu sezonu…
vezmu-li v potaz, že mně budou jednou za rok odcházet kladky, čili smažeme výhodu zapouzdření u XT, je ještě nějaký důvod jít do o pár stovek dražšího XT, oproti SLX?
utesnenom je trosku silne slovo bohuzial…
ano, počítej že ať zvolíš jakoukoli z těch dvou, tak si za chvíli koupíš BBB plastový s prům. ložiskem… (…nebo jinou alternativu)
..jezdím spíš Enduro, lehký Freeride, kde číhají mnohá nebezpečí v podobě pařezů a šutrů a tam už je úplně jedno, z jaké řady hazka je. Proto si i trochu říkam, že když ji urvu, SLX mně bude míň bolet…
to je pravda, tam by som volil ramienko GS a salter ktory sa dizajnovo viac hodi na bike.
Zrovna XT shadow sa mne osobne nepaci, mam klasiku (non-shadow) ktory ma cierne ramienko
kromě výše jmenovaného (kdy bych hlavně kladky vyzdvihnul) xt taky vypadá k světu, zatímco slx na mě působí odpudivě. co se servisu týče, prakticky bez rozdílu.
BTW, co by jste mně k tomu XT(nebo možná i SLX, ještě jsem se nerozhod) doporučili za řazení?
Ja by som zobral XT 10 speed (M773) prehadzovacku a k tomu radenie SRAM .
no ze současné produkce je xt rozhodně lepší než slx, ale upřímně mi nesedí ani jedno, bral bych staré páčky z 760kové řady. protože instant release u 770 je sice dobrá vychytávka ale u RF působí že ti to ulomí prst, zatímco u dualů to funguje více než dobře:-) staré řazení tuto vychytávku nemají ale působí při řazení úplně sametově a přesné jsou dost.
http://www.kupkolo.cz/…CK_2110.html
A ukazováček ti zůstane volnej. Pro mne nejlepší ergonomie.
Teď mně napadá, mám ještě doma nevyužité řazení SRAM X-4 (trigger, 1:1), bylo by s výše zmíněnýma hazkama kompatibilní?
tohle jedině s dyna-sys