Nějak jsem se připletl do cesty zajímavému kousku od Yetiho, konkrétně modelu Yeti ASR 5, zaujal mne a tak jsem si začal pohrávat s myšlenkou, že by mohl nastat čas na výměnu stávajícího rámu (SC Blur Classic – 115mm).
U kol mám rád jistou decentnost s krásou na druhý pohled. Přiznám slabost pro kola s určitým charizma jako SC, Yeti, apod. Ve výběru nemám kola „ masových“ výrobců – nic proti nim, jistě také skvěle jezdí.
Myslím, že vím na co kolo chci a od Vás, bikerů, bych velmi uvítal třeba další názory, postřehy k níže uvedenému a díky za ně.
Ve výběru mám tato kola, která by měla sloužit na ježdění krajinou, i svižnější, jako je kokořínsko, Praha – Západ, Železné hory apod. Zdvih 100 – 120mm (140 a více nechci).
V současnosti sedlám SC Blur Classic 115mm a stále skvěle slouží, ale změna je život, že.
Z uvedených kol jsem měl možnost svezení na Yeti ASR 5 Al, ale netroufám si úplně hodnotit, protože jsem na něm ujel jen pár kilometrů v teniskách a pak jsem píchnul. Za tu chvíli jsem si stačil všimnout výrazné tuhosti v oblasti hlavové trubky – vedení přední části (nový – větší průměr krku vidlice a hlavovky, pevná osa Q15). Tlumič Fox RP 23 s Propedalem. Zde jsem měl pocit, že kolo pěkně jede za pedály, ale chtělo by to více najet a mít své věci (boty, pedály).
Rám byl Mko a měl jsem pocit, že by se mi více líbilo Lko (současný SC je L). Yeti je v ve stejném rozměru o 0,6 palce delší.
Santa Cruz XC Carbon 100mm – BF
Yeti ASR 5 Carbon 127mm – BF
Yeti ASR 5 Al 127mm
Nejvíce si kladu tyto otázky:
Jít do krabonu nebo volit pěkný hliník (Yeti ASR 5 Al)?
Jaký má karbon přínos mimo to, že je o něco lehčí a možná designově zajímavější – velmi subjektivní.
Kolik toho karbon vydrží a myslím tím i povrchovou odolnost. Aby po dvou letech nevypadal jako omlácená plečka – zlatá anodizace.
Jaký zdvih zvolit? Není není ten SC už moc chrtí?