poradte mi co je to za system a jestli na tom nekdo jezdite tak jak se to chova?diky
poradte mi co je to za system a jestli na tom nekdo jezdite tak jak se to chova?diky
No myslím, že Yeti dělá přepákovaý jednočepy (kvůli patentu na FSR v USA) a tenhle na to taky vypadá..
Yeti snad dělal všechny myslitelný systémy mimo plavoucího středu a „slingshotu“. No ani ono FSR nepatřilo Speciálnímu zajíci, původ je u : www.amp-research.com/…sc/bikes.asp
Ano teďka dělá z většiny jednočep a pak ten svůj lineární vejmysl.
juuu ampcko..to byl muj sen v dobach stredoskolskych studii :-P malem sem mel tu vidli
ji mam:)
je to jednočep, bohužel ale na něěm nejezdím ale klidně bych si ho nechal líbit. :-)
má ho kudlanka32. jedno z nejhezčích kol tady na BF
a co ten cep nad patkama-karbon- ten je tam proc?vydrzi ten ram neco?
ten je tam proto aby tam nebyl čep..a vydrží to rozhodně se toho neboj.
vychylka 11stupnu v dnesni dobe nepotrebuje aby tam nekdo montoval nejaky lozisko…
Ikdyž to nad patkama je „čep“ který pruží materiálem je to „jen“ přepákovaqný jednočep.
a jak se to chova pod brzdenim to asi nikdo nevite
Je tam uchycení brzdy plavoucí ? Neni = tuhne při brždění
Tedy chová se to jako jednočep že ;-)
s tím tuhnutím to nemusí bejt tak horký..jezdil jsem i na netuhnucích jednočepech.....záleží to na pozici čepu a aj pozici brzdiče
tak ale na co tam ten cep nad tou patkou kdyz je to furt stejny
zdar…system nesystem cep necep je to dobre vymysleny kolo. Univerzalni bike na celodeni jezdeni, takze lehky, pohodny, skoro nehoupe (no oproti vetsine kol vlastne vubec), zehli a na nic si nestezuje:) Hrava geometrie – lehce ovladatelny, ale ve sjezdech se chova klidne a jede kam ukazes. Do kopce jede az moc snadno – nekteri by mohli vypravet:-D
Prepakovani snizuje progresivitu vzduchovyho tlumaku, ale az po prvni 1/3 zdvihu. Zpocatku je tuzsi (trochu jako santic) aby kolo nehoupalo a pak jde do celeho zdvihu a na konci zas tvrdne. Takhle funguje bez propedalu. Zajimavy je hrat si s PP, ono totiz roste i sila s jakou ten tlumic je stlacovan, coz se projevi asi nasledovne – do 1/3 zdvihu vladne nad kolem propedal a za 1/2 uz na chod nema skoro vliv. Tlak je zakladni laditko citlivosti 20% sag – chrceni, 30% turistika. A da se to kombinovat – jdu chrtit ufouknu 10psi a dam propedal za „2“ a mam pohodlnyho zavodaka, kterej se tvari jako pevnej ale pri vetsim hrbolu se zhoupne jakoby nic. Stupen „3“ je nepouzitelnej kolo uplne zamkne. Jednicka je asi na celodeni uzivani. Ja to pouzivam nasledovne sag 20% a jezdim s tim vsechno:) Propedal zapinam jen do tahly stojky na asfaltu, nebo na totalne rozmlaceny ceste do prudkyho kopce kdy se asi nejvic projevi tahani za retez.
To je jedinou nevyhodou, jakozto jednocep taha za retez. Jakou silou se lisi podle pily. Je to chytre udelany tak ze te to skoro nerusi kdyz slapes. Malou stejne rves do kopce vetsi silou tak se to tam ztrati. Poznas to jen kdyz sjedes obrubnik na prase. Je fakt ze treba horst link tohle vubec nedela jenze zas ten chod :-/ Myslim ale, ze to co ti ten bike muze dat pri jizde z kopce to uplne vynahradi. Miluju jak se to ridi kdyz se to z kopce riti. Brzdeni mi prijde ze chod nijak zvlast neovlivnuje. Je na nem videt ze ti lidi na tom hodne najezdi nez to daji do vyroby. Detaily – tlumak v ramu aby do nej nepadal bordel, enduro max loziska, provarenej ram bez pridavnejch bazmeku a ofrezovanej uz od vyroby a excelentni zpracovani hliniku staci omrknout ty trubky – jedina je kulata je sedlovka a tak aspon meni prumer:)…yeti, je ma jedina laska :-P
fakt krásný kolo, koukal jsem, kolik stojí… a vzhledem k tomu enchápu, proč není ve velo stars :-)
je dikes…ale myslim ze sem jim ho na nejakou recenzi pujcoval…bohuzel jsem ji nikdy nevidel :-P
byla v pelotonu ne?
se me ptas? ja nevim…kdyz to nekdo oskenuje udela mi radost…ale myslim ze se tam nic prevratnyho o svym biku nedovim…ono i v USA ty renomovany casaky to snad kopirujou ze starsich cisel.....
no já jsem to v pelotonu videl a mozna to i nekde mam ted nevim
jeee a sescanujes mi to, siiim?
když jááá nevíííííím, prej porušuju nějaký lidský práva a svobody jsem tu minulej tejden četl :-) se bojíííím .....možná ti pošlu mejl s předpovědí počasí.....
uz sem to nasel a je to von čoveče :-) tak zejtra navečír jo?
oki & dikes ;-)
ale pšššššššt :-x
PROTI: absence rychloupínáku a pro někoho je na YETI rámu černá brava zbytečně skromná. zbij je! :-)
haha.....ja vim ze yeti ma byt tyrkysovy…ale k tomu by nesly ty modry veci, pak mozna zlata nebo cerna…porad si myslim ze bilej by byl s tou modrou uplne nejhezci. Ziiiv…ja vyhrabu emerickou recenzi…nez usnu
tak sem to nasel..... prvni stranka
casak viz. www.mbaction.com
a druha…
tak a teď Tě zavřou :-D
kdo rika ze sem to zdigitalizoval ja?
nehlede na to ze ten clanek je zrecyklovanej z doby kdy se to kolo objevilo…haha
joke :-)
Myslím že se tenhle kousek na BF brzo objeví -)
Pokud myslíme to stejný tak to bohužel nebude jen tak :-(
Ale vsichni doufame, ze se nakonec objevi…protoze by to mohlo byt pekny na podivani…:-)
jak to?
Trochu se cukají, pořád si vymýšlí další podmínky. Nestačí že adresa dodáni je v USA protože platba jde z ČR atd. Ale už je to domluvené u jiného prodejce, rám budou prý mít na skladě 25.ledna.
Jojo cukaji…clovek se snazi a po ix dnech dostane odpoved:"Sorry for the delay getting back to you. We had to double check with Yeti it was ok to ship the frame to you.
Also, there are a few additional things we need from you.
1st – We need to speak with you on the phone. 2nd – We need a scan of both sides of the credit card 3rd – We need a scan of the photo ID of the cardholder, with the address matching the ship to address in USA."
Yeti je asi fenomen ktery nikdo nikdy nevidel a vsechny jeho fotky jsou jenom podvrhy:-)
hmm…to budes mit novyho co? sakra to bude klasny :-P myslim ze ti ho celnici docela prisolej…ja na to enmel nervy a cesta do nemecka byla rychlejsi, zato asi podstatne drazsi reseni.....stal v eurech vic nez v usa v dolarech :-P
Není pro mne ale pro kamaráda – bad robot – no clo + dph je spočítany podle tarifu (máme kamáráda který je celní specialista) a i stím to vyjde pořád znatelně levněji než ho kupovat v EU, jinak ani nevím kdo se nemůže dočkat víc, jestli budoucí majitel nebo já )doufám že ho budu skládat) :-) Jo a bude to model 2008.
vy to nepřivezete na montáž ke mě :-( grrrrr
jo…hlavne aby jste meli pripravek na frezovani naboj/brzda…u zadni stavby to skoro nebylo potreba zato foxka byla huste kriva.....
Foxy 2008 mají PM = ntřeba frézovat
jakou bude mít barvu? Já mám takový občasný záchvaty (a intervaly se zkracují), že chci fulla a tenhle zatím u mě vede… Kdybych to chtěl mít bez starostí a prachy neřešil, tak to vemu odtud: www.shiftycart.de/…w/ASR_alloy/ …už se ale snad i vyplatí jet na dovolenou do USA a rám si přivézt. Těším se, až ho tu někdo bude mít :-)
myslim ze bys to mohl skladat kdyz budes hodnej…a sezenes bily spice…ale ja jsem skeptik tak jeste nic neshanej…nejdriv musim pockat az jak se vyvrbi ten raaam…
tinker:barva black
napsal jsi to tak přitažlivě, že bych na něj sedl i teď, když se pomalu blíží půlnoc a venku je typicky cyklistický leden. koupil jsi ho u nás? pokud jo, tak to jsem dost překvapenej, vůbec jsem netušil, že je tu nějaký dovozce. Yeti je kultovka, o tom žádná a navíc ještě dobře funguje, to je dost dobrá kombinace pro ego majitele.
nevim esli na ego, ale ja ho koupil pac 1)mam je rad 2)je to krasny a ja si tenkrat delal radost a 3)potreboval jsem neco co me vytahne od stroje do lesa. Jinak bych snad uplne zakrnel.
Ram je z nemecka pac ho sem nikdo nechtel privest, tak sem si pro nej zajel. A mel sem ho za 1den :-P Zbytek postavil Frenk z Probike. Puvodne mel byt bily ale ten mel karbonovej zadek a ja sem konzerva a ta anodizace je fakt odolna.....
Ktery kolo za takovou hromadu penez nefunguje, ze jo? :) Ale v usa je to celkem levnej bike hodny masovyho nasazeni…
specialne v coloradu… takova skodovka pro vsechny:-))))
S tím taháním u tvojeho kola to ale není vůbec tak hrozné a neoznačil bych ho jako obecnou nevýhodu. Samozřejmě trošku pedal kick backu tam je, na nejlehčích převodech to je úplně u každého systému, jen otázka kolik. Ale hodnota je téměř totožná podobná jako mám třeba já u Sterea, takový průměr mezi systémy. Naopak výrazně menší pedal kick back nemá téměř žádné kolo. Zato o dost větší je třeba na všech vpp a třeba na Bluru LT je na nejlehčí převod téměř dvojnásobný. Na horstlinkách někdy bývá o něco menší, ale ne o moc. A řekl bych, že chod se mnohem více liší mezi jednotlivými koly v rámci systému (třeba u horstlinku) než mezi Yetim a horstlinkem obecně. Třeba právě Stereo je chováním Yetimu velmi blízko, i když je fakt, že to není zrovna typický horstlink.
Jinak musím říct, že se mi ten tvůj Yeti líbí, z přepákovaných jednočepů je to jedna z mála vyjímek. Průběh stavby je velmi pěkný. Osobně bych preferoval ještě aby konec do té progresivity ani nešel, ale to je už čistě můj subjektivní pocit a někomu může sedět více tak jak to je (ono navíc ten nárůst progresivity je dost malý, takže ani mě pro moje subjektivní požadavky by to moc nevadilo). On ten průběh je totiž dost podobný mojemu Stereu, které jsem právě kvůli tomu průběhu pořizoval. U Sterea je právě ten jediný rozdíl, že v poslední třetině zdvihu je lineární a ne lehce progresivní (mě bohatě stačí na konci zdvihu progresivta z tlumiče). Chování je u Sterea pak právě také dost podobné, i bez propedalu houpe jen velmi malinko díky tomu průběhu. Jen díky ještě výrazně degresivnějšímu počátku a neprogresivnímu konci je Stereo určené pro menší sag a to 15–20%, kde já jezdím těch nějakch 20–22%. S 30% sagu by už chodilo na doraz.
to jsi nasimuloval tim svym programkem? myslim ze kdyby mel min progresivni konec zdvihu tak by asi chodil nadoraz…vim ze se u prvni verze 575 predelaval dog-bone aby vydrzel, pac praskal lidem ktery meli podhusteny tlumaky.
k tomu tahani za retez, ja jinyho fula dlouhodobe nejezdim ale toho sem si vsimnul, treba kamarad mel canyona a prislo mi ze ten to nedelal ani trochu (nevim jak tam ma cepy) ale zase byl vyrazne progresivni a treba propedal pro zmenu neovlivnoval vubec nic…jinak to tahani je asi vlastnost dlouho-zdvihovych kol, pac u yetiho dlouho nic a az posledni tretina zdvihu natahne retezovou linku o asi dva clanky retezu na maly pile. No a i nomad to delal ale ja ho mel prefouklyho takze sem to vubec nepocitoval.....
jo taky verim tomu ze je vetsi rozdil mezi jednotlivymi koly nez mezi systemy pruzeni…proto rikam nezalezi na poctu cepu ale jestli na tom kole jelo dost lidi schopnych popsat jak se jim jelo:)
to tahani bude taky zalezet na trajektorii zadniho kola pri propruzeni. na Pecovym Canyonu to skutecne znat nebylo (stejne jako na mym Norcu), oboje jsou ctyrcepy ala FSR a je fakt, ze rozdil v nastaveni propedalu byl u toho Canyona temer nepostrehnutelnej. A nomad to tahani dela hodne.
jinak mas recht, ze zalezi na konkretnim provedenim systemu, ale zakladni vlastnosti jsou dany systemem a konkretni provedeni to muze zcasti eliminovat nebo taky ne. takze zatimco jednocep z Tesca bude nahovno tak RB se stejnym systemem bude o strasne moc lepsi, presto spolecny znaky asi najit pujdou. Totez bude platit i o ostatnich systemech.
prislo mi ze to norco dost houpe, alespon pod kamilem, to ho mel blbe nafoukly nebo je to vlastnost FSR? nebo pomeru sil (vahadlo)?
jo to me na pecova biku fascinovalo totalne nezavislo…zda se ze kazdej ma neco :)
Nevim jak si to Kamil nafoukal kdyz sem mu ho pujcoval, ale roli hraje i to, ze Kamil jezdi HT a je zvyklej slapat proste jinak – kdyby na tom jezdil dele, tak to bude taky vypadat jinak. Kdyz na tom jedu ja, tak nemam pocit ze by se to houpalo nejak zasadne. Kdyz sem mel pujceny pecovo kolo, tak krome toho, ze je vyrazne lehci (o 2kg?) tam moc rozdilu nevidim. Je fakt ze ten Canyon ma jeste kousek bliz k „vzduchovymu polstari“ nez moje norco, ale to bych si troufnul pripsat o nekolik trid lepsimu tlumici (Float R vs RP3) a ty vaze. Ja mam taky vyrazne tezsi plaste a navis s extra mekkou smesi a to na pocitu lehkosti taky neprida.
FSR obecně houpe o trošku více (i když jak které konkrétně) než některé jiné systémy (než třeba vpp), ale nic hrozného to není. Hodně tedy záleží jakou kdo má techniku šlapání. Pokud někdo šlape hodně špatně, tak to na FSR už nemusí být nic moc.
Třeba Stereo houpe na FSR hodně málo, cca stejně nebo i o malý chlup méně než AMS 125ka a to při větším zdvihu Sterea.
Průběh Sterea mám z Linkage z vlastnoručně udělaného modelu (takže mám jistotu že je přesný) a Yeti 575 je z DB linkage a průběh souhlasí s tvojím popisem a zdá se mi ten model taky ok. Pokud si psal, že se dá jezdit s 20 i 30% sagem a předpokládám, že s 30% sagem ti nechodí pořád na doraz, tak by s tím o malinko méně progresivním koncem s 20% sagem taky nechodil na doraz. Ale jak jsem psal, ten rozdíl je hodně malý, Yeti nemá tu progresivitu na konci nijak velkou.
Canyon má kopání do pedálu z horstlinků hodně malé (teď beru přesné měření bike magazinu tím jejich optickým zařízením nebo čim to přesně měří). Ale i tak kamarád co má ESko a předtím fulla nejezdil, tak i tak si hned mírného kopání všimnul když ho začal jezdit (asi hodně dané tím, že přešel rovnou s HT). A ano Canyon je více progresivní než Yeti.
Tady je přesný průběh prodloužení řetězu u Yetiho a pedal kick na nejlehčím převodu 22/34 (kde mě zajímá nejvíc, protože je tam největší a tenhle převod občas jezdím).
Tady pedal kick Yetiho.
Tady lev. ratio Yetiho pro srovnání těch průběhů a progresivity na konci.
Lev. ratio Sterea.
me prijde ze to na doraz nechodi ani kdyz mam sag 50% ale treba ten doraz neni tvrdy tak ho nepoznam…
nad tema grafama se budu muset chvili zamyslet:) ukazujou jak ovlivnuje prenos sil z tlumice na zadni kolo prave prepakovani zadni stavby…chapu to dobre…? jako bez vlivu tlumaku…
sem rad ze muj pocit z kola odpovida teorii, aspon vim ze to neni jen muj pocit :-DD
Ano, chápeš to dobře. Vliv tlumiče si musíš domyslet dle znalostí průběhu tlumičů. Ale to je navíc jednodušší o to, že Stereo i tvůj Yeti mají stejný tlumič. V Linkage už to nejde včetně tlumiče dobře nasimulovat, protože tam není možné nastavit tlumič tak, aby jeho průběh odpovídal reálnému (především tam není možno nasimulovat ten doraz na konci; samotný průběh by přibližně šel). Takže celkové průběhe se dají hodnotit nejlépe na základě testů bike magazinu, kde měří komplety a mají toho naměřeno poměrně hodně. Já už mám docela slušný odhad, protože jsem testoval celkem dost kol v reálu a porovnával pak z grafem lev. ratio, grafem bike magazinu. Takže mi stačí lev. ratio graf + že je na kole mě známý tlumič (což jsou Fox a RS, u těch ten odhadu už mám; u jiných ne) a už si představím i výsledné chování.
Doraz není rozhodně tvrdý vůbec a já ho tedy nevnímám v reálu ani trošku. Na RP23 začíná doraz někde na 47mm zdvihu tlumiče, proto ty poslední 4mm chodu značně přitvrzují. Takže doraz poznáš jednuduše tím na kolik zdvihu šel tlumič. A zcela ztlačený doraz je někde na 50–51mm, neměl jsem při testování vyfouknutého tlumiče nervy to rvát moc silou, takže ten 1mm nemám přesně otestovaný. Na 50mm to jde vždy (už i na to je třeba při vyfouknutém tlumiči celkem rána), jestli to dá celých 51mm těžko říci. A takových 48–49mm občas dávám a 50mm jsem dal v reálu jednou. Ani jednou ani náznak pocitově, že by to šlo na doraz.
takze to muzu chodit na do raz a ani o tom nevim, ne ja jsem si meril vyfouknuty tlumic kdyz je uplne zasunuty ale vzdy to zapomenu.....vetsinou snad mam tak 4–1mm rezervu ale nemerim to po kazde vyjizdce a hlavne kdyz tlumak vyfouknu abych to zas zmeril tak ho musim cca 1 mesuic po 2–3 vyjizdkach dofukovat nez se tlak stabilizuje :)
To já to taky neměřím po každé vyjížďce, ale zhruba vidím dle zbývající rezervy do konce tlumiči kolik to šlo a přeměřuju to jen sem tam, když vidím, že to šlo téměř na doraz (hlavně na začátku po koupení kola jsem si tím kontroloval, abych nechodil na doraz nějak moc a měl akorát nafoukáno).
jinak tady je jeste jeden peknej kousek: bike-forum.cz/forum/fotky/nase_biky.html?detail=2927
no a celej zverinec je na yetifan.com
nejel jsem na tom, ale je to jeden z mála fullů, na kterým si dokážu představit, že jedu… Samozřejmě ale v klasické tyrkysové barvě :-)
jeste porovnejte RB AM a YETI-nemyslim jenom vahu ale hlavne jizdni projev
to je neporovnatelny :-D
Ahoj mam možnost koupit rám AS-R 7
za 25K…šly by jste do toho?
jo ten ram je uz jety…ale zrejme ve velmi dobrem stavu
Ahoj mam možnost koupit rám AS-R 7
za 25K…šly by jste do toho?
Tak co holky, co si o nem myslite?
dobra rada nad zlato…
dobrá rada – je to že na zakladě toho cos napsal ti nikdo dobře neporadí :-(
Vilém tě trknul dobře, ale evidentně to nestačilo.
Já se jen občas divím, že někdo kdo uvažuje o investici 25k do rámu není schopen se zamyslet jestli mu to stojí za to a radši dá na rady cizích lidí na anonymním fóru. Tady stejně (zřejmě) nikdo neví jak jezdíš, co jezdíš, jak vypadá stav toho rámu…
Takže naprostý sohlas s Vilémem. „Je to boží a je to in“.
Ted o vikendu ho budu testovat…a zamyslet se budu take…ale v pripade ze je nekdo vlastnikem yetiho tak jsou prihodne reference…to by pak byli k nicemu vlastne i vsechny recenze…Nekdy si clovek vsimne veci ktere druhy opomene…ja jsem vzdy jezdil na HT a holt v pripade takove nabidky (moznosti koupe yetiho) za takovy peniz (coz se mozna nedeje moc casto) to clovek proste NEJAK musi zvazit.
kdyz jsem jel sudety tak jsem si zrovna postesknul jak by se me celopero siklo…pak ten ram je docela lehky…no tak asi tak…vyberte si bud to nejlepsi nebo to nejhorsi…kritika se da najit vzdy…
…ani ty si Viléma nepobral… (:
njn, čeština mi nikdy moc nešla :-(
zetpam se jeste jinak…je ram AS-R 7 vhodny na závody?..zejmena typu SUDETY a podobne?…na zavodech mi jde zejmena o vysledky..tedy byt cim dal vice lepsi..tedy vezmeme to jestli to muze byt chrti ram? vidli ma trosku vice polozenou…to me evokuje spise pohodli
Ja teda nevim, ale jestli jsem si nasel ten ram dobre, tak je tam napsano zdvih 7 palcu coz je 178mm a podle geometrie se jedna o freeride kolo. To asi nebude uplne idealni kolo na zavodeni a maratony. Jestli se pletu, tak me jiste zkuseni opravi.
odkaz