Tak nový Trailbike od YT je venku:
https://www.pinkbike.com/…ke-2020.html
https://www.youtube.com/watch?…
Vypadá to pěkně.
Tak nový Trailbike od YT je venku:
https://www.pinkbike.com/…ke-2020.html
https://www.youtube.com/watch?…
Vypadá to pěkně.
Už to mají na webu, ale ještě v tom mají chaos.
nejlevnější verze COMP za 3.000 € má stejnou spec. jako dražší model PRO za 3.900 €
COMP má v popisu GX Eagle a Elite pružení, ale na fotkách je NX a Rhythm. Tudíž si myslím že tam blbě nakopírovali spec. z PRO verze.
Nicméně 3000 € za 34 Rhythm a NX – vypadá že doba levného YT je pryč.
Kolo zaměřené na XC / Trail, což k pozici Jeffsy pochopitelné.
Kola jsou to parádní. Moc se mi.libej tyhle stredne zdvihovy lehky karbonovy trailovy kola. Ale i zvhledem ke kurzu dolaru to je teda uz docela drahy. Stejne jako konkurence.
Verze Pro se mi tak nejak libi nejvic, ale nevidim tam tech 900 navic oproti verzi Comp. Zaklad stejnej, jen kola a sada o tridu nizsi. To se mi zda na tech 20+ tisic docela malo.
Tak me se teda mezi COMP a PRO zdá rozdíl ve výbavě dost velkej. Hlavně tumení – Rhythm vs. Elite.
NX vs. GX, Kola 1900 vs. 1700. Brzdy zatím u COMP nejsou vidět – musíme počkat až opraví specifikaci.
Jasna volba je Pro Race. Ta jde vzit jak je a nic nemenit.
Jenze na kolik vychází? 130 000?
Jj, vidlice taky. Tlumic to zatim vypada stejnej. Ale Rythm vsude v testech docela chvalej. A na to moje jezdeni…
To ty kola bych ocenil mnohem vic.
Tak u PRO píšou tlumák taky Elite, což určitě nebude u COMP verze. Nedívej se na specifikace – zatím to mají pořád blbě.
A vzhledem k tomu že Elite je prakticky Factory verze, tak tam rozdíl je podstatnej.
https://www.yt-industries.com/en/shopware.php?…
Tak to vypada, ze uz popisky opravili a tlumic elite zustal i u verze Comp. To by bylo fajn, jeste pak aby bylo euro alespon za 22…
Ale taky zustala hmotnost, takze se to jeste menit muze.
Nechcete jít radši diskutovat do vlákna Novinky 2020, většina lidí chápe k čemu to vlákno slouží a je tam o Izzo o dost obsáhlejší diskuze… :-)
Hele je to jedno … vláken o kravinách tu je milion a tohle kolo tu bude velmi často propírané a poptávané, tak si myslím že si svoje vlákno zaslouží. Do novinek nechodím tak jsem si toho nevšiml – ale v tom vlákně to rychle zmizí. Tudíž informace tam budou špatně dohledatelné.
Taky myslim, ze si vlakno zaslouzi :)
Proc ti to vadi? Navic vlakno zalozeny jen a pouze k tomuto kolu? Znas tlacitko blokovat?
Vypadá pěkně, cena nastartuje nízko, ale to se po 2020 cenovkách yt dalo čekat.
Verze launch není pro běžný lidi, 170 za bike, kde sice máš bezdrátový řazení a sedlovku, ale reálný použití na takovým kolu, oproti tomu strive za 230 tuším je nižší.
Pro race pěkně osazenej, ale cena pořád poměrně vysoko.
Pro asi nejlepší, i když pořád je to bike nad 100k gx řazení a elite odpružení pěkný, ale 100 klacků je moc když na ten materiál snad ani nevyužiješ.
Comp teda nic moc za tu cenu už minimálně to gx, a ideálně tužší Pike.
Celkově chápu pojem downcoutry a jezdivější trailbike, ale bude to víc drcat, sám vím, že jestli tam máš 160 nebo 130 není to rozdíl mezi životem a smrtí ale za celej den na který je tohle kolo mířený to určitě poznáš. Větší vidlice by tomu pomohla, chvalím držák na láhev, když už tolik platíš mohlo by tam být i něco na nářadí/náhradní duši apod. Něco jak má ten fuel ex9.
Asi nikdo nepochybuje že za to nechtějí málo. Taky opět chybí konfigurace se shimanem, který je nejen mě bližší a co se tyče brzd i levnější. Váha je fajn, ale neumím si představit kam bych na tom jel. To co ušetříme oproti výjezdu který dávám na enduru zase ztratím při sjezdu, protože se to musí víc nafoukat, jinak bude bottom out na každým větším kameni.
Kvůli 130 ve předu stejně musíš brzdit, zadní odpružení proto skoro postrádá smysl, a hardtail by se dal použit víc. Celkově mi to nepřijde povedený, ale chápu, že po nesmyslným (rok od roku) probíhajícím navýšením zdvihu je potřeba něco pro lidi kteří na to maj a mysli si, že rozdíl ve zdvihu jim zachrání každodenní sezení před televizí. Kde myslím, že ho uvidím u nás? Jedovnice, tam je to i na xcčko, že by si to někdo vzal na rychleby nevím. Odpružení bych poladil podobně jako tady snad na každým kole, s cenou, na kterou útočí tohle. Tvrdší tlumák a vidle bez tokenu na jeffsyně udělá stejnou funkci, barvy jako všechno tento rok, neurazí, ale nenadchnou.
Neříkám že mě to kolo sere, ale tady ten trend dostat enduro pomalu na 180/160–170 a udělat trailbike se 150–160/130–150 a vznikne nám tady prostor pro toto… nesmysl, mediální hovno, stejně jako nechtěnej únik ve videu, ještě napsat, že 20% tržby jde na boj koronavirus a jsme kompletní, kdyby přestali všude ***** SRAM a nasadili aspoň jednu mámmozek-friendly konfiguraci, nebylo by to vůbec špatný. Na xc hardtailech se jezdí ostřejší terén než na který je stavěnný tady to. Znám lidi co přes týden mají enduro nastavený na tady to a přes vikend bikepark, kdyby radši investovali do úpravy jeffsy aby se dalo šlapat míň na *****, když už se nám zvýší zdvih.
Už to nehul :-)
Co z toho je špatně?! Tak ani jedna možnost se shimanem je snad největší kamen úrazu všech známých protože když objednáš kolo z netu, nechce se ti prodávat nějákej zkurvnenej NX, protože reálnej rozdíl v ceně je i v te naši končině pár tisíc ale oni si to naskládaji tak abys priplatil 20tis? Ty g2 brzdy jsou xc nebo co? Jel jsem na nich? Slabší účinek než nový slxy a snad dvakrát dražší… samozřejmě luxusní kola, ale když pochybý zdvih můžeš je vyhodit až se nima propadneš. Před par lety měly teda vzadu 130(140) trailbiky, mají víc tak je potřeba vymyslet tohle? A těch max 1kg rozdíl karbonu a hliníku bych vyrovnal použitím jiných plášťů, osekáním debilních krytek aby sis tady kolo do obchoďáků nerozbil o kámen co odletí, pojedem xc okruh, zničím tě na xc, když ty pojedeš na tomhle, pojedem na enduro session, zničím tě na enduru, pojedem někam mezi? Upravím si to xc nebo enduro a mám vyhráno? Pointa je kde? A i když nehulím tak takovou pistáciovou ráno hážu do hazjlu, kdybych chtěl ale tvořit sikmooký smíme video? Myslím ze weed by nestačil.
Pointa je v tom, že třeba u nás není moc terénů, kde enduro plnohodnotně využiješ a když ho nevyužiješ, proč ho mít. Třeba když je pro někoho maximum Rychlebky a pod., tak je to ideální bike…
;D
o_O
Ty vole přečti si to po sobě, než klikneš na tlačítko „přidat příspěvek“. Určítý pasáže toho tvýho textu si musím přečíst třikrát, abych (snad) pochopil, co tím chceš sdělit.
No tak dostal jsi svemu nicku :-D to jo.
Ale mam pro tebe 2 dobry zpravy:
1– je to jenom kolo
2– nemusis si ho kupovat
Ja si myslim ze to je zajimava alternativa pro lidi co k enduru netahnou a chteji sportovni trailbike s lepsi geo nez Neuron a s vic zdvihem nez Trance 29.
Hehe, asi tak. Opakované dotazy na Neuron, případně Trance 29 teď mají jednoduchou odpověď – kup Izzo a neřeš
Akorát si myslím že to YT trochu posralo s cenou. Je vidět že už cílí hlavně na bohatší klientelu a chce konkurovat spíš Treku atd.
Izzo COMP kterej má NX + Rhythm za cca 83k ( dle kurzu ) je už prostě hodně. Ano má to karbon rám, ale lidi co jdou po nízké ceně, tak potřebují hlavně rozumné komponenty a moc nemůžou řešit jestli karbon nebo hlína.
Giant Trance 29 1 GE stojí 77k ( ceníkovka ze které půjde ukecat ještě nějaká sleva ) má XT + FOX Performance.
Giant Trance 29 2 stojí 68k ( opět ceníkovka ) má GX + Rhythm – výrazně levnější než Izzo se stejným tlumením a lepším pohonem.
Canyon Neuron CF 8 stojí 65k a má GX + Rhythm a taky karbonový rám – přitom je o cca 17k levnější než Izoo
Canyon Neuron AL 7 stojí dokonce 58k a má GX + Rhythm – je o 25k levnější !
Nejvíc Izzo konkuruje například Trek Fuel EX 8 2020 – má dost podobnou geometrii a zdvihy (140/130) a stojí stejně ( u treku je to ceníkovka, takže bude nějaká sleva ). Trek má GX + Rhythm nebo varianta XT + Rhthm, ale hliník rám a tím pádem vyšší váhu.
No YT Izzo to s touto cenou 83k za Rhthm + NX nebude mít vůbec jednoduché protože mi to příjde drahé. Výhodou je slušná geo a nízká váha.
Nicméně těch spousta dotazů který tu jsou – sháním univerzální full do 65k, tak pro ty je Izzo dost cenově mimo.
A je to škoda, protoze presne pro takove zákazníky je izzo delane. Pro me, co kouka po Trance 29 a ceka na nejakej zapadlej kousek za naprosto vyprodejovou cenu by se trosku zdvihu a tohle proste moc libilo. Pro me, kdy hledam kolo, na kterem dojedu 20 km do hradeckych lesu, tam si chvili zajezdim na Marokanka trails a pak i dojedu zpatky a zároveň si priste uziju i na TrutnovTrails.
Ale cena tohle zabiji. Necekal jsem, ze to bude mit cenovku jako Radon, kterej ma u Skeenu za 3200 highend osazeni, ale tohle je jak ten Giant bez slev…
Tak Giant Trance 29 ma ty svoje karbonovy Advanced modely taky hodne drahy. Ale hlinu ma zase hodne levnou a vychazi vyrazne levneji nez Izzo.
Izzo Comp by za tech 83k bylo zajimavy kdyby melo GX – klidne s tim Rhythm.
Bylo by postavene mezi Giant Trance a Trek Fuel EX 8. Takhle bude dost tezce bojovat s Trekem a spoustou dalsich.
Je to jezdive kolo a ten pohon tam je dulezita polozka. NX tolik nevadi na enduru, ale tady jo.
Osobně nechápu, proč nemohou udělat něco podobného jako Propein. Když jsem vybíral kolo YT byl horký kandidát, ale v levnějších modelech byl vždy nějaký problém a to co se mi líbilo, bylo cenou mimo. Propein můžeš pěkně nakonfigurovat jak se ti líbí. Má to své omezení, ale mě by to sedělo.
Ja bych sel dal … konfigurace i s moznosti „neosazovat“. To ma treba Commencal…
To by se mi taky moc libilo. Vetsina kol v me vybirane cenovce ma neco, co uplne nechci. Vetsinou NX a brzdy, tak si misto toho dat shimano nebo nic a pak si to v klidu doma postavit na 1*11…
jj, To by uvítalo víc lidí. Nebo aspoň slevnit samotné rámy
No jenže kdo by jim to kupoval. Cena rámové sady je malém vyšší než celé kolo.
No nemůžu než souhlasit, krom komentáře, že jsem na ničem podobném nikdy nejel, právě že jel, a proto vím, že je nemožné mít to udělaný tak, abych si mohl zajet na Trutnov trails bez duše – můj setup, pořádný ráfky+cushcore+ostrej plášť a dost mlíka a zároveň aby jsi na tom mohl jet po té cestě. Ty pláště nevypadají špatně ale na kamenech a v suchu budou ztrácet grip. Pokud teda dobře chápu strategii těchto kol – jet kamkoliv a neřešit nic neodpovídá mi tam ta cenovkách, která je nejen u nás podstatná, a je to řešené téma viz test “levných trailbiků“ na Pinkbiku, sx osobně taky nechápu, protože “lepší kola” který budou mít lepší ložiska a menší hmotnost a nabušenej ořech zkratka nejsou pro každýho, zatímco odolné a přesné řazení je. Dělám servis a nic nevyžaduje větší servis než NX, vždyť to se skoro nedá nastavit… spousta lidí by klidně za základní možnost dala o těch 100 eur víc, aby to nemuseli měnit, tak to prostě je. Stejně jako umístění brzd level na trailbiky mi nedává smysl, protože, znám přísloví, že brzdy brzdí závod ale realita je, že čím spolehlivější (lepší) jsou tím, rychleji můžeš jet.
Tak nemůžeš čekat, že to bude títat jak endurko na 180mm ale po cestě to bude zase XC raketa na trhání KOMů, prostě je to univerzál, na kterým dáš v klidu celodenní výlet a cestou dáš na pohodu i pár trailů. Navíc si můžeš nastavit kolo jak potřebuješ pokud chceš konkrétní vyžití. Mě se takovýhle typy kol zase moc líbí… vyjedu s tim do lesa, zhltam pár km, cestou si můžu zablbnout a nemusim řešit co kolo zvládne a co ne, protože s trochou snahy takovýhle kolo zvládne hodně.
Rozumně naceněný mi přijde ve verzi Pro Race. 5,3k € tam jsou karbon kola DT, factory fox včetně sedlovky, x01 eagle, karbonový řídítka a kliky, dobrý brzdy…
I když aktuální kurz to trochu kazí.
Jo jo. Na tohle může nadávat jen ten, který si něco podobného nikdy nezkusil postavit.
Tahle verze je optimální. Ještě tam dát XTR a je to bomba
Dokud neudělají hezčí XTR kazetu, tak mi na kolo nesmí :-)
JJ, moc hezky kolo. Osazeni super. Jsem zvedavy zda i u capry prejdou na vertikalni tlumic, imho ta nemoznost flasky v ramu muze nektery lidi odradit …
Yt tímhle modelem rozhodně nemíří na ty, kteří budou nadávat na to, jaký mají blbý kurz vůči Euru nebo dolaru. Důležité trhy jsou někde jinde a tam ty peníze budou zcela OK.
Já to nevztahuju ke kurzu, ale k cenám konkurenčních kol. Myslím že sis toho mohl všimnout :-)
Izzo je drahé kurz nekukrz.
Možná sis mohl všimnout že tohle kolo je karbonové.
Neuron CF 8 ? a stoji o 16k min s vyssi vybavou
Srovnáváš carbon a AL rámy.
O full carbon rámu za cenu pod 2900€ nevím. Možná ten Canyon, ale ten má 67,5 HA oproti 66 na Izzu…
Mně to teda našlo nejlevnější CF8 za 71,500 Kč https://www.canyon.com/…ikes/neuron/?…
Trance advance stojí kolem 100 tis.
Propain Hugene €3000
Podle mě full carbon za 3000 je normálka. Toho SRAMu je škoda, i když všichni (soukromě) přechází na Shimano, tak asi SRAM vyprodává za levno.
No jo, už to neni úplně „slušný kolo co si student koupí za letní brigádu“…
Je vidět, že jsi nikdy na ničem podobném nejel.
Typově mám hodně podobné kolo a nic jiného bych na běžné ježdění nechtěl. Ceny odpovídají materiálu na rámu.
Tak tak, typove mam taky takove kolo, 140/120, a ze bych nekde musel brzdit… holt zalezi, co je mezi sedlem a riditky ;)
Záleží na podvozku. Hlavně u nižších zdvihů lepší podvozek výrazně pomůže
Jo, to souhlas…
Zrovna nedávno jsem si říkal, že je škoda, že YT nedělá takový spíše XC trailbike jako Neuron apod… A helemese, oni ho maj :) Tohle by mi sedlo, jen škoda těch cen, přece jen na přímý prodej je to zejména za Comp a Pro poněkud dost. A letos mě dost zklamaly barvy rámů, buď nudná černá a nebo nudné vybledlé cosi. Škoda, že ten design něčím neoživili, např. v tom oznamovacím videu je na konci kolo nasvícený tak, že na vrchu horní rámovky a horních vzpěr zadní stavby je červený pruh a vypadá to sakra dobře (viz. foto/screenshot)
Mne se to vybledle cosi hrozně líbí. Cele kolo se mi hrozně libi. Budu na nej setrit a jeste doufat, ze trochu zlevnej…
Nezlevní, ale musíš vychytat slevový akce – třeba při TdF. A nebo čekat na zimu na výprodejovky.
TDF se asi nedočká :)
Zase když si vezmeš jak blbě je na tom Francie, Italie, Španělsko, UK a USA, tak proč to neuspořádat, zbytek by byl stejně jen do počtu :-)
2021 ;0)
Nebudou mít jediný důvod jít s cenou dolů. Lidi jim to budou vykupovat ze skladu ve velkém. Obávám se , že stížnosti na cenu pár lidí z východního bloku na prodeje ani cenu nebudou mít žádný vliv.
Hele divil by ses kolik lidi mimo vychodni blok resi na zahranicncih MTB forech cenu ;) Za me je ta cena za takove kolo slusna.
Řešit můžou, ale stejně si to koupí, protože ta kupní síla tam prostě je.
Už jsem na cenu dávno přestal hrát, pokud člověk něco chce a může si to dovolit, tak si to má koupit, čím déle čekáš, tím víc si pak říkáš, že jsi to měl udělat už dávno.
No a ja prave dospel k opacnemu stylu. Nekupuju si uz drahe veci, ktere pak pouzivam jednou za cas.
Vypadá dobře, ale jsem zvědavý na osobní zkušenosti zdejších bikerů. To bude teprve vypovídající info. Slintání nad obrázkem je o ničem.
Skoro jako Mondraker Foxy na nizsich zdvizich. Jestli Canyon udela refresh Neurona s vic polozenou hlavou a ponecha pomer cena/vybava, tak to bude mit YT tezky.
Canyon vypustil novou verzi neurona nedávno, takže tak rychlý to zase s updatem nebude. Ha 67,5.
Tak tak. Spíš bych to viděl na refresh Spectrala na 29er
Neuron 130/Spectral 140/ Strive 150?
Uvidíme, čísla jsou jedna věc, realita se ukáže. Trochu se obávám, že Izzo bude víc do XC, váhy jsou hodně nízké.
Při užití jako trailbike by mohl krupat.
Ano, to je dalsi otazka. Jak moc to bude tuhe a jak moc to bude odolne.
No me to tak z toho popisu na Pinkbike vychazi – ze to bude vic do XC. Ale zase v kombinaci s tou geometrii to bude zajimavy. Taky jsem zvedavej na zkusenosti z praxe i kdyz to neni muj smer.
Tím se dostáváme zase k ceně. Kdo má rozpočet, koupí 2020 Tallboy nebo Ripley, které mají širší působnost – pojedou stejně nebo líp a vydrží víc.
Kdo dostatečný rozpočet nemá bude muset víc omezit požadavky- na drsnější Smuggler, na víc XC Izzo.
Neuron je pro mě takový všeuměl, který není zajímavý ve finále ničím kromě ceny
To máš pravdu Ripley je pro mne jeden z nejzajimavějsi 29 trailbiků. Je dražší, ale NX kit v porovnání se samotným rámem vychází dobře. Navíc u těchto značek je výhoda, že se dají doladit detaily – doplatíš si za Factory pružení, vyměníš sedlovku za lepší apod. Sice je to ještě víc peněz, ale pořád mnohem výhodnější než upgradovat seriovku a pak řešit co s původními věcmi.
V cem ti prijde Ripley zajimave? Oproti ostatnim? S doladenim detailu souhlas, Stejne nejradsi stavim na cistem ramu :(
Hele ma prave to Izzo v tomdle oslovuje (stejne tak Trance). Chtel bych XC kolo, co nema geometrii XC kola :)) Izzo se mi libi vic vzhledove nez tallboy, nebo Ripmo a i nez Trance. U trance se mi vic libi mensi zdvihy a veril bych vic jejich karbon ramu. Asi nejvic ze vsech zminenych znacek.
Pro tebe Banshee Phantom
Zajímalo by mě, jak by si tyto bajky vedly na BigAlpine/Gardě/Bialsko/Kopřivná apod. Jak moc by trpěly. Podotýkám, že rozhodně nejsem jezdec, co pustí brzdy a nechá zdvihy pracovat. Mám raději kontrolu a ovladatelnost, bez rychlost.
Na XC kolo tezitko a nelibi se mi 445mm zadni stavba. Ale nepopiram ze byl dlouho na mem listu zajimavych kol co by prichazela v uvahu.
Ja jsem na tom temer totozne. Izzo nebo trance Advanced. U Trance vic verim karbonu a asi maestru (to me ale opravte, jestli to je planý), naopak Izzo se mi libi vic zdvihu a u me jednoznacne i vzhled. A verze Advanced 2 se da ve vyprodejich za ty tri tisice taky poridit a navic ma oproti Compu karbonovy kola, i kdyz zas jen 25 mm siroky.
Nevidim zadny duvod proc se u YT bat karbonu … V cem by mel byt horsi ne Giant ?
YT vyrabi primarne karbonovy ramy.
Proto YT nic nevyrabi, zadava si vyrobu v nejake fabrice. Ty fabriky rozhodne nejsou vsechny stejne kvalitni, takze otazka komu to zadali. A Giant ma vlastni tovarnu a kvalitu ma rozhodne pomerne slusnou.
To je jasny ze si to nevyrabi primo YT, nicmene jsem doted neslysel ze by jim karbonova kola praskaly. Tady jsem snad nezaznamenal zadny pripad s pokud nekde ano, tak to nebude o nic vic nez ostatni konkurenci.
Je mi sumak kdo si co koupi, jen mi prijde zvlastni v roce 2020 po letite zkusenosti s karbonovymi ramy YT mit takovou obavu jejich ramu. Aleje to samozrejme kazdyho vec :-)
Tak stale je nutne mit OBECNE obavu o kvalitu karbonovych ramu, protoze i v roce 2020 je jejich seriova vyroba znacne nekvalitni. A co vim, karbonovy capry praskaly pomerne casto u zavesu prehazky. Minimalne ty prvni.
Takze obavu z kvality karbon ramu nema ten, kdo nevi, jak se to vyrabi, nebo to nikdy nevidel rozrezane a nevidel ty obrovsky rozdily v konzistenci vyroby i u vehlasnych znacek :)
A propos, Giant pry bud uz ma, nebo planuje robotic carbon layoup, coz by, pri dobrem nastaveni mohlo hodne zestabilnit proces. Nejvetsi chybovost je totiz vzdy na obsluze.
Co jsem mel reigna, tak carbon ramy jsem praskly videl. Ty Alu drzely vic. Celkove myslim ze giant ma asi vic vymakanou vyrobu Alu ramu. A ty novejsi generace caper uz jsou lepsi. Ta uplne prvni praskala. Osobne bych necekal nizsi kvalita carbonu u YT.
Jasny, tak ono se ukaze v provozu.
Takze alu trance by mohlo byt zajimave nenarocne kolo hmm :))
Tak on Alu Trance vyvhazi i nejlip cena / vybava. Pokud clovek nechce Neurona kvuli geo.
Pravda. Akorat vzhledove se mi moc nezamlouva. A neurona fakt nechci.
Na Fluid FS1 ti vadí co?
A Sparkovi? (tam mě vadí flexe v zadní ALU stavbě u ALU nebo mix modelů). Sparka jsem náhodou krátce jel a strašně příjemné kolo.
Spark je super kolo, taky jsem zkousel ale vadi mi tam to same, co tobe :) Radeji bych neco s cepama. Norca mam zafixovany, ze jejich alu ramy jsou desne tezitka, stejne jako transition. Scott nebo Giant nejsou nejak extra tezke ani v alu. Ale priznam se konkretne u fliuda jsem to nezkoumal, kolik vazi ram.
Fluid FS1, ram s tlumicem, vel. XL, ma 3,4 Kg. Ja ziskal jen ram a postavil na tom kolo, s vidli 140 mm, na 14,6 Kg.
Diky, tak to je fakt pro me mimo. Chci rozhodne neco vyrazne vice do XC, ale s co nejvic polozenou geo a delsim reachem, nez bezne XC kolo.
Jj neni to zadny hubenour. :) Tenkostenny trubky, co jsem koukal, to teda rozhodne nejsou, tim je ostatne Norco zname, ale aspon se nebojim, resp. mam duveru, ze to pode mnou neprdne, kdyz si nekde neco skocim.
Můžeš doufat v nové RB, to by mohlo papírově sednout.
To pochybuji, geo bude docela konzervativní, co jsem viděl, a nebude to zrovna lehký rám…
asi tak :) Jako geometrii i designem se mi fakt libi NS Synonym RC. Otazka jak na tom bude kvalitativne a jizdne :)
Tak FS1 je levny a pouzitelny, ale me by tam vadil ten NX Eagle. Uz to proste neni kolo na kterym nemusis nic menit. Alu Trance 29 jsou na to lepe – koupit a neresit.
Pokud se v tom clovek chce vrtat a utracet penize za upgrady, tak je i ten Fluid FS1 zajimava volba.
Když samotné rámy jsou finanční nesmysl. Nejraději bych si skládal.
Kolo na shimanu s shimanama/magurama je velká výjimka. A když něco takového je, tak to stejně pos.rou kokpitem/sedlovkou/zapletama.
S DOT brzdama se už rozhodně ***** nebudu.
Další věcí je, že podle mě nic jako univerzál neexistuje. Všechno jde jezdit na všem, ale každý kolo má svůj komfort zone. Představa, že jedno kolo bude v komfortu jak na kopeckach okolo Brna na 60+ km a zároveň v Bialsku vzala při srážce s realitou za své. Jak jsem psal výše, ten rozsah se mění, jednak kvalitou rámu, podvozkem a pneu a výkonností/skillem jezdce, ale pořád tam jsou limity. Na Brněnsko 130mm je až až, ale Hořice vyžadují v současném prachu poradny grip a tahat 1100+ pláště na 60km vyjížďky jde jen příležitostně a zabije to potenciál nizkozdvihove rakety
No vidíš, taky jsem nechtěl nikdy v životě DOT a teď už druhým rokem k maximální spokojenosti vozím HOPE – a jsou dokonce lehčí než XTR.
Taky bych nejradeji jen ram. Tim spis, ze mam doma X01 sadu a Shimano brzdy :)) A ruzne predstavce, riditka, teleskop a tak :D
… a různá kola, vidlice, kliky, pláště, pohony, kotouče…
Tak na 3 kola by to bylo.
Jojo úplný univerzál nikdy nebude. Ale těch možností je vždycky víc a každý se musí rozhodnout kde mu víc leží priority – jestli je to víc enduro typu Bialsko, TT a na to primárně dimenzovat kolo a nebo zase jezdivý trailbike na polykání kilometrů. Oboje se pak dá s určitými omezeními přizpůsobit – na AM/Enduro kolo jde taky přezout jezdivé gumy a zamčít tlumiče. Stejně tak na Trail kole obout DHR/DHF/Assegai a dát pořádný brzdy. V obou případech to nebude ideální a vždycky je něco za něco. To si každý musí určit sám jestli víc pohodlí nebo efektivity.
Ježdění v H. a spol bude vždycky hodně o gripu – teď v tomu suchu to platí dvojnásob.
Doufal jsem, že všichni aspoň základně chápou, že vše se dá vlastně sjet na všem. Rozdíl od jiných modelů je pro mě patrný v tom, že je to něco nového, a do jisté míry i nesmyslného, na to Brněnsko a tomu podobné, to xc bude prostě lepší, Na TT bialsko apod, zase to enduro(allm), myslím že je to “až moc univerzální” protože toho v Evropě mám objížděno hodně nenašel jsem terén kde by opravdu vyniklo, snad jen v té univerzalitě, pokud ti jde o ty km výhledy apod, na xc to půjde líp, pokud ti jde o cestu dolů na enduru si užiješ víc, koneckonců taky dělám občas to, že endurem za vikend dám xc i sjezd, já bych si to nekoupil, ale věřím že kupci se najdou, Jen cesta za nekomečnou univerzalitou nikam nevede, snad jen když před každou vyjíždkou důkladně nastavíš odpružení, flipchip a vlastně i kola. Rám se mi líbí, ALE přidal bych ostřejší vidlici, min 140 mm ale 150 bych se nebránil, záleží na každým, pláště mi teda univerzální nepřijdou, jezdím schwalbe ale maxxisy jsem zkoušel, na schwalbe bych to viděl F/R nobbynic(hansd.)/rocketron, u maxisu možná dhr/agresorr… řídítka bych si zvyknul, ale proč, a řazení sram only nechápu, minimálně ne pokud se používá NX na kolo, který potřebuje víc, o brzdách radši nemluvit, rád si vezu i na hardtailu zeečka, brzdy jsou poslední na čem budu šetřit váhu…
Fakt jsem se snažil číst pozorně a pomalu, ale i tak mám pořád pocit, že tohle musi být nějaký čínský robot.
Zkus používat odstavce.
Mnohem lépe se to poté bude číst :-).
Tezko rict, mam proste ten pocit. To samy ta zadni stavba.
Motna to jen tim, ze Giant je velka firma, dela karbon uz hrozne dlouho a vcelku ve velkych poctech.
Tak YT taky není úplně garazova výroba. A tím ze YT je specializované na dolekopcom, tak ty kola něco vydrží – na svoji kategorii.
No. První generaci nějakého modelu bych si u nich asi nekoupil. Co si pamatuji tak praskal Tues, Wicked i Capra.
jj
Hele to jsou takovy pocitovy detaily. Jakoze Trance ma horni vahadlo z karbonu, kvuli vyssi tuhosti. Izzo ma kovovy. A neverim, ze to je z duvodu, ze to tak chce a je to tak lepsi, spis si proste na tenhle komponent z karbonu neveri. Ale jen takova úvaha a pocit, treba to je uplne jinak.
Tak to jsou fakt jen pocity :-) Ale všechny nás to ovládá a každý přemýšlí jinak …
Myslím, že se tu hlavně řeší blbosti. Osobně řeším geometrii rámu, pak funkci a jak se mi líbí, kvalita je cca stejná a když máš holt smůlu… Zbytek už jsou podružně věci, které se dají nějak dořešit.
A dokazete nekdo srovnat zadni stavby? Co do funkce?
To není jednoduchá problematika, ale na youtube a různě na internetu je plno informací.
Hlavne taky nejde rict, co je lepsi pro vsechny.
A taky se dá na některé věci zvyknout.
Třeba větší pedalkick u nového rámu – chvíli to člověka může trochu štvát, po delší době si už ničeho nevšimne – pokud není Mlok ;-)
Nebo ja. :D
Právě, každý sytém může někomu vyhovovat a jinému ne. Provedení stejných systémů na různých rámech může znamenat docela rozdílné vlastnosti, záleží jakého chování zadní stavby chtěl výrobce docílit, jak se mu to povedlo a jaké kompromisy v různých parametrech musel udělat.
Pokud to nejsem schopný posoudit, tak bych zkusil vyjít z recenzí, něco otestovat a hlavně koupit. Stará pravda tvrdí, že první celopéro stejně nebude to pravé ořechové a možná ani druhé, třetí… :-) Chce to hlavně jezdit a sem tam něco vyzkoušet…
Tak hlavne kazdej je jinak tezkej, ma jiny proporce, jizdni styl, tim jinak staticke i dynamicke teziste bla bla bla :)) proste zkusit, nebo strelit do prazdna… recenze jsou v tomhle naprd.
Radši než na slepo, tak aspoň podle recenze, pořád menší šance, že člověk nekoupí úplně mimo. :-) V některých zahraničních jsou i parametry testera…
Tu je pro začátek nějaký článek: https://www.bikeandride.cz/…ni-tech-lab/
To je volovina: Případě proč dělají kovou zadní stavbu u Reigna, taky si nevěří na karbon? :-)
Jj ,
Ono to není jen o rozpočtu,mě se třeba ripley stejně jako ripmo vůbec nelíbí,takže i kdyby to byly nejlepší kola tak jsou ze hry.
Santa budiž,ale ten tlumič,to by chtělo ovládání z rodel, kdežto Izzo je fakt daleko hezčí a pokud by byl k dispozici rámový set,tak je to jasný favorit.
Vidim to stejne. Me se SC celkem libily, nez jim dali ty novy vahadla a tlumak dole. To se hodi na Enduro, ale proste Hightower s tim dle me vypada priserne :( A Ripley a Ripmo jsou dle me designove studie korejskeho decka ze zakladni skoly :D
Ja bych jeste pripomnel novy Norco Optic.
Jj moje řec. Akorát i ta C3 je ceníkove o cca 12k dražší.
Jj je drazsi, ale za tohle kolo bych si i priplatil a nebo snad i koupil na splatky :-D Me splnuje naprosto univerzalni kolo, ktery se neboji ani drsnych enduro lajn.
Nechci být škarohlíd a nejel jsem, ale myslím, že oslavy Opticu plynou z toho, že dělá různé délky zadních staveb.
DH schopnosti tím, že dává 140mm vidlici, kde ostatní osazují 130.
Tallboy nebo Ripley na 140mm vidlici zaostávat nebudou.
Navíc řekl bych, že používají tlumič s kratší pístnicí.
Tyhle hype obvykle vzniknou okolo něčeho „inovativního“ Když přišel Transition s SBG, tak se mohli všichni po.rat a teď zase všichni s.rou kostky ze sizingu zadních staveb u Norca.
Ve finále to je zase jen kolo a záleží jak každému sedne a jaké kdo má představy a potřeby.
Pro mě je daleko zajímavější inovace v podobě lower linku, co udělal SC a Specialized na Enduru. Navíc SC u Tallboy a Megatower dovoluje uživatelsky měnit délku zadní stavby… Do této generace se mi naopak SC nelíbily, ale teď Nr.1 na seznamu.
Muze byt. Take jsem zatim nejel a jen sosam zahr. recenze. Ale pokud podvozek funguje, z meho pohledu, minimalne tak dobre, jako jejich podobnej Fluid (ktereho mam vepredu se 140 vidli a celkove trochu potunenyho), tak osobne nemam co resit a chci ho. :-) Tallboy je druhy na mem seznamu top 3 kol, takze s tebou souhlasim.
Recenze ve stylu jak zabít Izoo, doporučení je jasné
→ nacpat tam platformy, chtělo by to širší řidítka, silnější brzdy, ale hlavně potřebuje Miniony!
Možná by někteří lidi měli zůstat u toho endura.
+1
Jedou tam jak přes kopírák, bez ohledu na kategorii.
To reaguješ na tu recenzi na Pinkbike ? Četl jsi ji vůbec ? :-)
O tom že by tam rval Miniony ani slnějších brzdách jsem tam nic nenašel. A to že by chtěl skoro 190cm vyskoej chlapík širší rodla než 760 není vůbec divný.
"Maxxis Forecaster tires : When the going gets steep, they aren’t the best, but for razzing around a forest, they’re more grippy and predictable than their scantily knob clad exterior would suggest. If you take them out into the rocky, chunky mountains, you’d need to raise the pressure but, for where they’re intended, I had no flats and minimal burping.
SRAM G2 brakes: On everything but the steepest and most prolonged descents, they work well with a good chunk of power and feel. But as soon as you start to overheat them, they change character to something a bit spongey and with less bite. The brake power is good, but in some really loose, low-traction situations, the big front rotor and Forecaster can get a bit overpowered."
Nevidím tam nic s čím by se nedalo souhlasit. Forekaster je ve předu hodně slabá guma, nicméně hned zmiňuje že pokud se s ním jezdí tam kde je určen tak je OK.
Neudělali nic jiného než že to kolo otestovali tak, že ho v určitých situcích dostali na hranu a napsali že v těchto krizových situacích to má tyhle a tyhle slabiny. Nikde tam nepíšou že z toho máš dělat enduro.
Hele je to o tom, ze tyhle kola naznacujou, ze v mnoha pripadech nepotrebujes nazdvihovany bestie… a nekdo se s tim ne a ne srovnat.
Objem a zdvih nenahradíš. Jiná otázka je, jestli je dotyčný využije…
Jo pardon, vypadl tam odkaz. Mělo to být na enduro mtb.
Jo tak na Enduro mtb byli trošku radikálnější :-)
Ja to taky myslel na enduro-mtb. Slo by na ty recenze mozna napsat i nejakej skriptik, co by to generoval.
V klidu, je mi jasné, že hlavní motivací byla možnost se mno nesouhlasit.
Sice jsem z toho tvého dlouhého příspěvku četl jen první řádek, ale musím říct, že ta recenze na PB byla rozhodně jedna z jejích horších. Jednak se to skoro nedalo číst a taky jsme měl pořád pocit, že to kolo cpou, kam nepatří.
Ale jak to chceš recenzovat – vzít na polňačku a říct že to jede dobře ? :-)
Vzit to treba na MTB trilogy :)
He he, zrovna tam, kde to Charvat na podobnym kole vyhral?:) Jo, je to o tom, co ma kdo v ruce, samozrejme. Ale nicmene, tomuhle kolu by ten centacek, dva, vzadu i vepredu slusel, to zase jako jo :)
Presne proto to pisu, Za me bych ale zdvih nepridaval. Kdo chce, ma jeffsy :)
No, jenže to z Izza uděláš zase Jeffsy.
Tak na Enduro MTB, stejne jako na jejich sesterske silnicni Gran Fondo ma cenu chodit kvuli hezkym obrazkum :))) tot vse
Mívá YT nejake testovacky?
Občas na Klínovci.
Mají po celý evropě testovací „kempy“ YT Rolling Circus. Ale letos z toho asi moc nebude.
Tak zpátky k těm kolům.
https://m.pinkbike.com/…reactor.html
Jedna konkurence pro ten nejvyšší model. Já bych měl jasno a YT by to teda nevyhrálo…
Zas YT ma za podobny penize o tridu vyssi pohon a hlavne kola, ktery udelaj treba i 1500 €.
nezkoumal jsem geo, ale dle foto mi ten nukeproof prijde nakej kratkej
No vidíš, u me jednoznačně YT
Už ho někdo máte? Zajímalo by mě, jak vypadá na živo ta vybledlá zelená.
Nejsou to moje fotky, ale řekl bych, ze to bude vypadat stejne jako na Jeffsey.
To asi jo, ale jeffsy jsem na živo taky neviděl. Tedy v této barvě. Na netu je pár fotek, ale zajímalo by mě to v reálu.
Je to něco jako tento nazelenalý fiatek? Jsem ho zrovna před chvílí viděl.
To by asi mohla být ta barva. Tam jsem daval srovnání s cistym papirem.
Otázka která se týká YT obecně – dá se YT kolo koupit nějak s CZ fakturou kvůli CZ DPH? Nebo jen přes DE web s DE fakturou?
Aha, tak odpověď už jsem našel, viz https://www.bike-forum.cz/forum/yt-jeffsy#…
Nemáte prosím někdo Izzo, Praha a okolí, v eLku? Canyon ukázal Neurony 2021 a jdou opačným směrem než jsem doufal, takže IZZO je kandidátem číslo 1. Jen si ho někde projet v reálu…
Kolik měříš? Ja zvazuju M-ko, ale nevim nevím.
Každopádně je to buď vyprodané nebo na to lidi hrozne dlouho čekaj, takze pokud budes chtit vlastni IZZO, tak mozna na Vánoce. Ja uz asi spis pockam na rok 2021.
Já mám 180 a o M jsem neuvažoval ani chvilku. Jezdím na 58 silničce (podle fitingu), takže M by bylo moc krátný. To že budou v prosinci vím, já bych nejradši kupoval až na jaře. Ale zas se mi líbí letošní Pro Race a zároveň se trochu bojím, aby to nedopadlo jak u Canyonu, kteří letošní Neuron LTD změnou pro 2021 úplně zabili (pro mě).
Jj, ja mam jen 174. Jakou zmenu mas konkrétně na mysli? 140 vidle DT?
Nelíbí se mi to DT. Nelíbí se mi 140 vepředu a nelíbí se mi AXS. Ale vše je jen můj pohled
No ale je fakt že axs by šlo asi dobře prodat a vyměnit za cokoliv jinýho a o DT bych si měl asi načíst více než ho budu odsuzovat. Ale kashima vypadá líp
DT F535 ONE váží asi o 300g víc než fox factory. To je asi hlavní důvod… To Izzo je v tomhle lepší.
Brácha má 183cm a bude brát buď Izzo nebo karbonové Jeffsy 29 – a určitě L. Teď vozí Jeffsy 27.5 taky v L.
Ale taky nerozumím, v čem je problém u Canyonu?
Tak to bude brát brácha to samé, co já.
Zdravím,chci se zeptat jestli už má brácha koupené IZZO?
Chci si ho koupit a chtěl bych se na něj mrknout v reálu (jestli by bylo možné).
Díky moc za odpověď
Láďa
Mám Lko . Izzo Core 3, ale na Moravě :-(
Tak již snad brzy modely 2021.
Kez by. Cekam s cim vylezou a hned objednavam bud YT nebo Trance X advanced…
Tak XL bude dostupne jen nejdrazsi Pro Race a Jeffsy nic :(. Podle toho co vidim okolo sebe, bych cekal, ze Jeffsy se proda vic nez Izzo, Capra i Tues dohromady.
Vsak prave proto tam Jeffsy neni, bo je davno vyprodané. Ty odkazy jsou na 2020 modely, na nejaky zbytky.
Nj, nectu, jsem myslel, ze to budou uz dostupne nove 2021.
Jsem zvědavý jaká bude jejich dostupnost :)
Přišel mi newsletter, že ve čtvrtek je odhalení. Tak snad myslí ten zítra :)
No já jsem rád že jsem objednal v listopadu Neurona :). Já jsem prostě chtěl Shimano a s tím YT nepřišlo. Sice je představem jen jeden model v rámci řady, ale upřímě nevěřím, že by přišel jiný na XT nebo XTR…
Ja ti nevim. Za vetsi penize dostanes vyšší radu odpružení,ale nižší radu kol. Takze pro me krok zpět a budu koukat po necem jinem. Pro me veliké zklamání.
Tak odpružení je to hlavní. Luxusni výplety vymyslíš za 20, odpružení tak za 30 když budeš mít hodně štěstí.
Kola za 20, ale treba konkretne u RS vidlic se da diky zamenitelnosti nahradnich dilu udelat z Piku Select (základní vidlice) Pike Ultimate. A to jen vymenou chargeru za cca 7500. Takze upgrade kol vyjde dráž.
A co bude mít vetsi vliv na jizdni vlastnosti at si posoudi kazdy sam.
Zadní náboj DT 350 stojí cca 4 tis. Dráty budou pasovat a na předním kole nepoznáš rozdíl ani prd. Kdo jezdí ráfky stejně rozstřelí, takže za mě palec nahoru.
To dává smysl u kol jako Capra, o něco míň už u Jeffsy a ještě míň u Izzo, kde se předpokládá přece jen jemnější zacházení.
Kolo s HA 65,5 a dlouhým Reachem tedy rozhodně potřebuje dávat za uši. Jinak si můžeš koupit XC fulla.
Jasně,takových co věděli co potřebujeme a využijeme už tu bylo,představ si,že jsou na světě lidi,kteří najdou vlastní cestu i bez asistentů.
Pro mě za mě si dam dej klidně výplety ze silnice. Když ti to vyhovuje, ale smysl toho kola je jinde.
Pro mě je smysl toho kola,netahat enduro tam kde ho nepotřebuji a tudíž nepojedu na něm jako na enduru,to jsi nějak nepochopil.
Pokud bych bral, že Izzo je konkurencí pro Canyon Neuron, tak moc ne, ale ono je asi spíš konkurencí pro Commental Meta TR.
Proč myslíš?
Izzo proti Meta TR ? To asi ne … Meta je spíš enduro jak geometrií, zdvihem 160/140, tak i vahou.
To asi těžko. Proti Metě bych postavil Jeffsy.
Izzo je prostě moderní trailbike s nižšim zdvihem a agresivní geometrií. Kromě největších hovadin se tomu dá (hlavně díky geo) i tak velmi slušně zatopit. YT je prostě značka odkojená na gravity, jejich kola k agresivnímu ježdění tíhnou. Kdo se chce courat mimo terén nebo hltat kilometry, může si pořídit kolo jiné značky.
Ono Izzo Blaze má vidli 140 mm. To mi ve srovnání s jeffsy vůbec nedává smysl.
Celkově mne prijde, ze je Jeffsy lepší kup. Když uz nic, tak ma Jeffsy Superdeluxe tlumič oproti Deluxe. Za stejny penize.
Hlavně ale nerozumím 140mm vidlici u Izzo. Když to má být nízkozdvihový trailbike, proč z toho dělat „druhou Jeffsy“. Celkově ten mix osazení dává smysl spíš u Jeffsy a Capry než u Izzo, tam bych čekal zaměření víc do rychlosti, třeba kola M1700 a odpružení Select+.
Vždyť to tak měli vždycky, tohle je jakoby nějakej speciální model a ty u YT vždycky mívají větší zdvih. A ani neni nejdražší, 100% budou mít i výše postavené modely s lepšíma wheelsetama.
Ty kola budou mít úplně jiný charakter, nakupovat podle výbavy je blbost…
To jsem tim nemyslel. Myslel jsem tim, ze by mohlo být bud izzo levnější nebo spis za stejny penize zas lespi nekde jinde, treba na tech kolech.
Pro mě taky velký zklamání. Bohužel. Buď tedy v breznu MY20 nebo juknout po něčem jiným.
Hlavně ty ceny jsou brutální.
Karbon na top řadě odpružení s top brzdama, dobrym řazenim a slušnejma kolama je za 110 hodně? No nevím, mě to nepřijde vůbec špatný vzhedem k dnešnímu průměru.
Jj. Doba, kdy u značek jako yt nebo canyon stával top bike na factory foxu a x0 sadě 4.5k euro jsou pryč.
Asi jsem se špatně vyjádřil. Nemyslel jsem to tak, že je to drahé vzhledem k osazení, máš pravdu že komponenty jsou super a nejsou tam moc kompromisy (možná kola) Myslel jsem to tak celkově. Nové modely a šup, cena přes 100K. Za chvíli budeme kupovat kola v ceně aut.
Neboj,až prorazí elektromobily a nákupní taška do města bude za Mega,tak to srovnávání s auty bude zase jinde.
Jo to je pravda, ale tomu tak už skoro je – za cenu Sworksovejch Spešlů můžeš mít 100+ koňovou motorku…
Jinak co tak koukám, tak třeba Jeffsy Blaze, tam je ta cena vyloženě výborná.
Capra Blaze 29 je taky hodně dobrá
No chtel bych lepsi kola… klidne na ukor rady tlumeni a RF Turbine komponent.
Tak tak. Ja taky
Tak trvalo to jen pár hodin a Izzo blaze je ve velikosti S, M, a L vyprodané :)
A to samé Jeffsy.
Koukal jsem na špatné stránky, sorry :)
Izzo Blaze má malinko jinou geometrii než další Izza
Má stejný rám, jen tam dali 140mm Pike, který je vyšší než 130mm Fox 34. Jeden cm tolik neudělá, ale v principu se mi to moc nelíbí, zkracuje to reach, zvyšuje střed a zmenšuje úhel sedlovky.
Taky se mi tam nezdá ten Pike s offsetem 51mm.
Jsem zvědavý na další modely, jestli je toto jeden terénnější model, nebo modely na Foxu budou mít 36.
To ani nepoznáš
2cm zvýšení jsem zkoušel na dvou kolech. Jedno bylo v pohodě díky tomu, že s původní vidlicí byl hodně nízko střed, často jsem pedálem bral o kameny. Druhé mělo i původně střed vysoko a ovládalo se zvýšené velmi blbě. 1cm není tolik. Ale vlastně nevím vůbec pro koho má být Izzo Blaze lepší než Jeffsy.
Furt je to trochu jezdivější platforma než Jeffsy.
stack, reach, podkopnutí .. Blaze vs. Izzo
Ahoj lidicky. Co rikate na ten to novy stroj?
Trail geometrie a na 120 zdvihach?
Izzo UNCAGED 7
Záleží z jaký strany k tomu přistupuješ. Z pohledu XC velmi schopný ale přeci jen trošku pomalejší kolo, z pohledu trailbiku velmi rychlý, ale ne moc do extra bordelu. Imho takovej speciál na rychlý hladší flow traily, lehčí až středně těžké ne až tak prudké terény, tam to kolo bude nejzábavnější.
A dopředu bych dal určitě trochu zubatější plášť, třeba normální Rekon.
Tohle je podle mě taková dost nesmyslná verze co se týká osazení.
To kolo zvládne fakt hodně, ale tady je zbytečně osazený xc věcma i když geometrie je čistě trailová.
Pokud hledáš rychlé kolo na „dupačku“ tak bych koukal jinde. Naopak pokud se rád svezeš kopcem důle, tak si kup verzi CORE 4 kde osazení vzhledem k potenciálu kola dává mnohem větší smysl.
Když na to koukám, tak bych šel do core 4, tam není komponent co by tě omezoval v ničem max vyměnit přední plášť.
Přesně tak, tam už není třeba měnit nic než spotřebák.
No prave bohuzel hledam a je to nesmysl mozna co napisu. Ale jak na celodeni vyslap tak i abych to eventuelne mohl i postut nekde dolu. Cekal jsem jinak na orbeu oiz m-pro tr,ale v tom co bych chtel,je dodani az rijen.
Na celodenní výšlap úplně v pohodě právě. Tam nejedeš nějakou velkou intenzitu a při pohodovém tempu to nejede o nic hůř než xc. Ale z kopce si na tom dovolit tolik jako na trailbiku nepůjde.
Jak píšu výše, imho ideální kolo na flow traily. SpS, Jedovnice a Mariánské, modrá a červená na Klínovci atd.
Na celodenní vyjížďky ideál, ale dolekopcom tě budou limitovat XC komponenty, tedy hlavně vidle a kola. Na palbu do rozbitého to nebude, na hladké flow určitě fajn.
Vidle bylo jedine co jsem si psal,jestli by nebylo mozne vymenit za Foxinu 120. Ale nejde. Sam si myslim ze Foxina ve 120 zdvihu je lepsi nez Sid,ale neda se vymenit,tak ze smula. Kola budou tak spatna? Jake by si eventulne doporucil?
Jinak jo psal nomecz vise. Take jsem se koukal i na Core 4. Ale to uz mi prislo vetsi kladivo a na normal vyjizdky,mi to prijde uz otrocina.
Kola jsou na XC super a i na hladké traily, jen je riziko, že bys je v rozbitém terénu na lehkých pláštích zničil… Osobně bych si je nechal a doufal, že vydrží, případně, pokud by ses rozhodl jezdit něco opravdu těžšího, tak bych si pořídil 2. pár levnějších zápletů na „zničení“…
Dekuji
Na vyjížďky gravel a do lesa core 4. I tak to pojede skvěle.
njn ale skoda ze ten Core4 nema zdvih 120mm ale 130mm jinak by me to za tu cenu take lakalo.
Ten 1 cm moc nehraje roli, rám je stejný a zdvih je dán konfigurací odpružení…
Jestli ma neco vzadu zdvih 120 nebo 130 je uplne jedno, spis je to o tom, ze Pike a Deluxe tlumic jsou jinak naladene nez Sid, o neco tuzsi a tezsi.
Zdvih a váha jsou šíleně přeceňované atributy. Mám teď kolo o 1,5kg těžší než předchozí, ale díky kinematice a geometrii stoupá daleko ochotněji. Jde spíš o to zda to využiješ a jestli není lepší mít jedno vyloženě XC HT kolo a k tomu něco levnějšího na blbnutí po lese na trailech s kámošema.
Tohle si napsal dobre. Proto by se mi libilo tohle izzo uncaged 7. I kdyz to nemi ht. Takove pekne stoupaci kolo ktere i pojede nahoru ale i to pojede malinko dolu a na velke blbnuti treba neco jako qayron carma.
Hlavně si to chce uvědomit, že jediné co tě na kole limituje cestou nahoru i dolu jsou pláště – jak vzorek, tak odolnost. Obzvlášť pokud není suchý a tvrdý povrch. Takže s tím jedním kolem na vše je to takový oxymóron.
Ještě nedávno jsem měl trailbike a k tomu enduro a nakonec to dopadlo, tak že trail šel z baráku, protože jsem na něj postupně nastrkal pláště co nejedou a v tu chvíli nemělo smysl ho mít.
Takže gravel na najíždění km, bikepacking a k tomu pořádná strojovna z kopce.
Jako transition spur, nebo Izzo by se mi líbilo moc, ale je mi jasné, že by na tom za chvilku byl assegai a DHR:)
Jake izo by se libolo tobe na to uni jezdeni? Nebo jak si psal ze by se to libolo.
Ono je uni ježdění pro kždého trochu něco jiného. Pro mě je univerzál Jeffsy. Docela dobře to jede i na těžších tratích typu klínovecká DH, zároveň se s tim dá jet pohoda tempo na vejlet.
Njn, ale kazdej pod jizdou z kopce vidime neco jineho, ja mam aktualne Nuke reactor a kdyz jsem to koupil byl tam assegai a DHR. nakonec mam DHR vepredu a vzadu rekon. Urcite jezdis z kopce horsi tereny nez ja. A proto Nuka chci dat pryc a hledam misto toho jezdivejsi kolo. Proto vyber Izzo, Ripley, tran Spur, Lux trail, Trance., etc…
nejake trailiky si rad sjedu a mensi skok skocim, ale i tak proste moje max je trba cervena na Peklaku (cernou uz nedavam, a ani me ta jizda v takovem terenu uz nebavi) Jezdim sever Brna (asi to tu neznas) trailu je tu hodne (lehke i tezke ale ja jezdim jen ty lehke)
Hlavne to co jezdim sjedu i na Primalovi, ovsem v jinych rychlostech. Takze asi tak
To kolo zvladne hodne a taky s nim pujde vyjet hodne. Za 7000E bych se ale spis zamyslel, jestli je to opravdu pro tebe idealni kolo. Ja vozim podobne kolo Scott Spark, to ma zdvihy 130/120. Jet s tim delsi vyjizdu jde, v trailcentru se to citi velmi dobre. Ale v trailcentru je to idealni na ostrejsich gumach (ted mam Maxxis Recon 2,4) a na vylety spis jezdivejsi gumy (Specialized Fasttrack 2,3). Mam dve sady kol, ale moc casto to stejne nemenim.
Je si ale treba uvedomit, ze to Izzo, stejne jako Spark, ma limity jak pro zavodeni (maratony, XC), tam je moc tezke a neohrabane, tak pro jezdeni tezkych trailu, kde uz maji navrch agresivnejsi geometrie a vetsi zdvihy. Tato verze Izzo bude o neco vic posunuta k tem vyletum a min k tezkym trailum. Noveho Sida Ultimate nemam vyzkouseneho, ale je to podobne vidlice jako Fox SC34, tam si moc nepomuzes. Jestli chces vetsi vidlici, vem beznou verzi Izzo na 140mm.
S Fox 34SC si oproti Sidu (35) nepomůže vůbec v ničem.
Na to bych řekl, že takové ježdění by mohl splňovat nový Mondraker Raze.
No jestli izzo 7 bude stacit na flow traily,marianiky s modra a cervena na klinovci. A na celodeni vyslap. Tak super.
Muzu mit jeste otazecku lidicky. Co vidlice sid ultime v porovnani fox faktory? Se zdvihama 120mm?
Ktera Fox? 32SC? 34SC? Klasicka 34?
Klasika. At srovnam sida ultime. 35 nohy. Koukal jsem se prave na recenze a hodnoceni uzivatelu na sida ultimate,a nic moc. Ani na zajranicnim foru. Tak me nejak uncaged 7 zacina poustet. Ale kazdopadne se na no dojedu podivat. Jen mam obavy tak jen jestli mi to ti par lidi treba vyvrati a nebo pohani. Plus i porovnani sid vs fox ve stejne kategorii.
Vše co má zkrácené vnitřní nohy na minimum bude náchylné na vakl. Takže 34SC, SID 35 vyjdou na stejno. Klasická 34 si dá celkem naložit, stejně Pike snižený na 130mm
A neni spis k 34 SC -sid ultime sl? A ke klasicke 34 prace sid ultimate s 35 nohama? Ta stema 35 nohama nebude mit zkracene nohy ne?
K Sidu SL je klasická Fox 32. Sid 35 je něco mezi Fox 34SC a 34, ale spíš to má blíž k té SC.
Sid 35 má oproti jiným 35mm vidlicím (Pike, Revelation, 35, Lyrik, Yari) vnitřní nohy kratší, dno spodních nohou je nějakých ±8 cm nad osou vidlice.
Aha. Tak to nejsem tak znaly. Dekuji za info.
Ahoj kamarádi, nemáte někdo zkušenosti s core 3 nebo core 4? Přemýšlím o těchto dvou tak jestli to stojí za ten příplatek? Jsem lajk tak se prosím nesmejte :D
Ahojte, zvažuju nákup YT Izzo CORE 2. Chci s ním jezdit lokální traily, hřebenovky po horách a občas něco delšího po asfaltu. Má otázka – jak na tom bude v Rychlebech a Trutnov trails? Věřím, že v Rychlebech by asi Trail kolem Černého potoka + Superflow neměl být problém?? Prodal jsem enduro 170/160, které jsem 100% nevyužil a je mi sypatické Izzo. Vidím ještě YT Jeffsy, které by s enduro věcmi asi nemělo problém, ale není to taková raketa jako Izzo :)) Díky za postřehy a rady.
černý potok a superflow pro Izzo problém nebude ;-)
Na izzo jsem nedavno na rys zajel nějaké top 10 časy na stravě :) a SF to nebylo teda. Jsem z Frenu, tak není problém okouknout.
Na Trutnov Trails to chce 180/180 :-D Ted jsem tam byl a to neprestane na vterinu drncat jako krava! Miliarda vyskladanejch kamenu a mezitim hlina tvrda jako beton.
Tak jsem zakoupil Izzo Core 2. Díky všem za postřehy. Mám ještě prosbu o radu ohledně záruky, kolegové bikeři :)
Je nutné pro budoucí reklamace mít s YT kolem nějaké garanční prohlídky? V knížce ke kolu je prostor na zapsání 10 garančních prohlídek a „Bike Card“ pro údaje o kole. Ve všeobecných podmínkách ale píšou, že pro reklamaci je nutné mít kupní doklad, nic více tam nezmiňují.
Řešil někdo reklamaci? Je nutné dělat garančky u random servisu, nebo by oprávněnou reklamaci vyřešili jen s dokladem o koupi?
Díkes!
Ahoj, taky premyslim nad Izzo 2. Jak si zatim spokojeny?
Ahoooj, chlapi, tak jaké máte zkušenosti s Core 2? .. Přemýšlím, že objednám ..
Jak jste řešili garanční prohlídky, jak jste s kolem spokojený a co s ním jezdíte?
Díkes všem za nějaké postřehy!
Ahoj, není někdo v okolí Pardubic nebo Chrudimi majitelem Izza v XL? Rád bych se na něj podíval popřípadě zkusil velikost. díky moc
Kdybys měl cestu, tak Praha ????
Kdybych měl cestu, tak se ozvu. Díky
Cusss. Nebo kdyby si mel cestu do Ceskych Budejovic tak se muzes ozvat.
Ahoj já mám teda vel. L, nevím jak jsi vysoký ale kdybys měl cestu do Hradce ozvy se.
Ahoj jen zkouším, nepřemýšlí tu někdo nad prodejem Izza v XL? Diky
Nemá někdo v Praze Izzo XL? Jde me jen o sednutí na kolo, diky za případné info
Zkusím naposledy štesti, nemá někdo Izzo XL k vyzkoušení na trase Praha-Brno?
Zkusím taky štěstí, náhodou někdo Izzo v XL okolí Brna? Určitě bychom se domluvili o na nějaké protihodnotě za vyzkoušení. Díky moc, kdyžtak SZ
Okolí Brna (Hluk u Uherského Hradiště) – ale velikost L
Ahoj
Chtěl bych se zeptat těch co si kupovali YT Izzo, byl nějaký problém s dopravou, přišlo kolo v pořádku, jaká byla zhruba čekací doba?
Pročítal jsem vlákno na mtbr.com a byly tam stížnosti na odřené rámy, i když přepravní obal byl neporušen apod.
nevim jak Izzo, mam Jeffsy a vse uplne ok. Krasne zabalene, nic neodrene…
Taky Jeffsy, ale to je fuk. Balení maj zvládnutý na 1*. U mě bez problému.
Jak to bylo s čekací dobou?, teď už dlouho nemají kola skladem (ve vhodné velikosti L). Mají tam nějaké XXL ve slevě. Vyplatí se počkat na nějakou slevu nebo jsou kola po naskladnění rychle rozebrané?
Kupoval jsem ji letos v únoru, když poslali do slev snad všechno skladem. Takže za +/- 10 dní bylo kolo doma. Nesleduju to průbězně, ale přijde mi, že Izzo je dost nedostatkové zboží. Ty jsou v běžných velikostech obvykle vyprodané a v nějaký slevě se podaří asi jen se štěstím.
Izzo a naprosto bez problémů
Jen tak pro info. Dá se na Izzo domomontovat ovladač tlumiče ?
Ano, v rámu je na to pamatovano.
Ahoj, potřebuji poradit. Přemýšlím o koupi Izzo Core 3 a nevím zda velikost M, nebo L, protože jsem na hraně. Mám 178 cm a spíš kratší ruce a nohy. Teď mám bmc speedfoxe ve velikosti M. Díky moc.
Koukam ze Izzo v L ma sedlovou trubku 450 tak si spocitej dle soucasnyho posedu jestli se vejdes na teleskop.
U techto presne hranicnich velikosti je kolikrat lepsi zvolit jiny kolo.
Mam 176 cm, asi normální ruce a nohy, skladem v black friday bylo jen L,ale riskl jsem, protože to můžu nechat synovi. A prý je to Izzo kratší.To M by možná bylo lepší na skoky,ale může to být jen pocit z přechodu na 29. Posed na šlapání krajinou mi přijde to L úplně akorát. L Má i 150mm teleskop a mám tak 2+ cm rezervu na zasunutí, M má jen 125 myslím.Délka sedlo-řídítka mi vyšla jak na starém 26" Giantu v M.Na 178 už za mě jasně to L.A dá se to i poslat zpět.
Díky za porovnání a za důležitý detail..125 mm teleskopka je naprd, když jsem rozmazanej 150 mm.
Merim jako ty a na 45 sedlovku mi sel 170 teleskop.I na 46 to šlo, ale na milimetr.Takže s tou 45 bys těch 170 snad mohl trefit :)
Mám L, 180cm (s odřenýma ušima), rozkrok 84cm, výšku sedla si nastavuju kolem 74cm a mám na sedlovce ještě cca.4cm místa (šla by o 4cm níže). Vem L a když tak dej kratší představec.
Ahoj, nemá prosím někdo Izzo Core XXL, nebo aspoň XL? Pokud ano, mohl bych poprosit o změření maximální vzdálenosti osa pedálu-zámek sedlovky? Potřebuju 100 cm, a mám trochu obavy z toho abych neměl sedlovku vysunutou na limitu, už jsem takovou pákou zrušil 2 rámy. Díky.
Má ho spolujezdec, tak to teď úplně nezměřim. Ale při jeho 184cm mu v XLku zbývá jen 2cm do úplného zasunutí sedlovky. Až sem se bál, že to vzal velký a bude se hledat kratší teleskopka. Ale můžu ho poprosit jestli by to změřil jak to má, vytáhnout to na doraz ho asi nebudu nutit.
Jasně, co půjde, díky.
Tak pej to má sedlo-střed 78cm a zasunout by šla sedlovka maximálně ještě o tři centimetry. Je to xl rám a tudíž 170 teleskopická sedlovka.
Dík…no mám sedlo-střed 86cm (T-C), té krátké sedlové trubky se bojím že to zas ulomím…Teď vozím představec 12 cm, na Core je 6cm, mě to vychází spíš na XXL…Dal jsem to do srovnávače a přijde mi to celkem srovnatelný. Jen teda to vypadá že na Izzu se šlape víc pod sebe, takže je možný že by bylo lepší XL a sedlovka s ofsetem? Neřešil jste někdo Izzo pro dlouhý nohy?
Já sem se na tom jeho projel a stačilo by mi zkrátit sedlovku jen o centimetr. Takže sem při svých 180 asi ten dlouhonohej. Je to na mě natažený tak asi xxl pro tebe ok. Šlapání pod sebe se neboj. Dneska už nepochopím jak sem na těch starých geometriích mohl jezdit.
Kolik meris? Mam XXL. Sedlovka dvoukilo a mam ji nadoraz nacpanou v ramu.
187 ale 94 nohy, sedlo vozím fakt vysoko.
To sedlo asi vozíš příliš vysoko, při nohách cca 91 cm, mám vzdálenost osy pedálu v dolní úvrati k ližinám sedla 91 cm. Jak můžeš mít tuto vzdálenost 100 cm, když nohu máš 94 cm? To je přece volovina, nešlape se s nataženýma špičkama, ale naopak i ve spodní úvrati má být noha mírně pokrčená…
Dalo by se říct že tak jezdím už desítky let, sedlo níž poznám, třeba když mi zajížděla sedlovka, a je to nepříjemný i jen o kousek. Nedovedu si představit mít ho o 6cm níž. Taky když jsem to měřil mi to přišlo že to moc nevychází, ale prostě to tak je. Asi budu mít špičku nataženější než ty, no, každej to máme jinak.
EDIT: Zkusil jsem googlit, tady https://www.pearson1860.com/…addle-height mají vzorec leg*0.883, což pro mě 83 cm, plus délka kliky 175 a jsme přesně na metru, plusmínus chyba měření. Takže asi tak.
Jenže ty píšeš 100 cm po zámek sedlovky, ten výpočet s konstantou je po vršek sedla, což je něco kolem 5cm navíc, záleží na sedle…
No třeba mám placatý sedlo plus chyba měření, plus individuální preference… Prostě to mám asi metr, nevidím v tom problém, až si každý jezdí jak mu to vyhovuje ne.
Tak mě je to buřt určitě, ale že ti praskají rámy, je k zamyšlení… Zvážil bych, jestli to „vyhovuje“, není jen špatný zvyk, který se dá změnit… Jestli třeba, když máš moc vysunutou sedlovku, na tom kole moc nevisíš, na nerovnostech pak třeba nenadlehčuješ sedlo, neboť už nemáš prostor a sedlová trubka je tak třeba přetěžována…
Dobrá stránka, díky :)
Mám XL při 188cm, rozkrok cca 90cm a je to s velkou rezervou.