Z Neviditelného psa: SPOLEČNOST: Jsou chodníky ještě bezpečné?

55 nepřečtených
      • pajan  

        Toe hovadina…

        0 0
        • Lišák  

          Proč? Co je tam špatně?

          0 0
          • pajan  

            Né nic tam neni špatně… Ale připadá mi, že ten článek je úpe o ničem jak z pohledu cyklisty tak z pohledu chodce… 

             
            0 0
    • daymaker  

      „člověčí pohyb“… Pán je inteligent… =) No comment.

      0 0
    • Buf  

      Je škoda, že cyklostezka neni v českých zemích správně legislativně ošetřena ve vztahu k chodcům. Ponechat to na " vzájemné ohleduplnosti " je typická demokratická volovina. Cyklostezka je dopravní komunikace kde nejezdí motorová vozidla , tak to musí znít a ne jinak. Chodci by měli chodit po krajnici jako po silnici a mimo přechody nepřebíhají přes komunikaci jak je napadne. Právě chodci se chovají na cyklostezkách jako dobytek ( chodí ve stádech a nejhorší jsou ti se psy na navíjáku).

      Pokud jedu v pěší zóně situace se obrací , cyklista omezí rychlost a kličkuje po pěší zoně mezi chodci. Pěší zona je o chaotickém pohybu. bohužel tento návyk se přenesl na cyklostezky.

      0 0
      • drtyc  

        psi jsou uplne jedno… takhle si to sinu na cerstve promrzlym kole, ktery nebylo vubec slyset nejakych 40cm od psa predjizdim ho asi tak rychlosti min jak pul psiho kroku rychlejsi a jak se dostanu na uroven hlavy tak asi neco uslysi a tak desne se lekne, ze me malem sundal z kola a majitelce spravil plotynky

        0 0
    • RomanH  

      Ja tim docela souhlasim. I jako czklista se citim mnohem bezpecneji na silnici, kde dodrzuji pravidla silnicniho provozu, nez na cyklostezce, kde se motaji chodci, psi, a kde musim davat co chvili prednost pri prejezdu vozovek…

      A po asfaltovemu propojeni prilehlych obci touzim jiz dlouho, stejne tak jako se mi nelibi asfaltovani polnacek k lesu a v lese.

      0 0
      • mr.antik  

        štěrkovky bohatě stačí pro cestovní i trekingová kola…

        0 0
        • Jenda  

          no jak se to vezme – na celorocni dojizdeni je to obcas problem, z vlastni zkusenosti od cca pulky ledna do konce unora je vetsina satolinek pro dojizdeni do prace nepouzitelna, nicmene asfaltovat co nejmene a promyslene

          0 0
          • RomanH  

            Presne tak

            0 0
          • mr.antik  

            Nojo, ale na to, že jeden, dva blázni jezdí do práce i v lednu není potřeba asfalt, to by byla trošku drahá sranda. Ale tak to u nás často bývá, zajmové skupiny mají přemrštěné požadavky a dostanou kulový. Nejdřív přece může být štěrkovka, když se to osvědčí tak se to časem předělá.

            0 0
            • Jenda  

              hele to me je jasny, ja to zvladnu i po silnici:-) ale obecne na dopravni cyklistiku je bohuzel asfalt asi nejlepsi, jako biker ho na druhou stranu uprimne nesnasim

              0 0
              • Motyll  

                Mam konkretni priklad. Vyjezd z Brna na sever – cili oblast Velke Klajdovky. Propojeni Ochoz u Brna – Klajdovka bych uvital v asfaltove podobe. Sotolina by tam urcite nestacila… Asfaltka by tam urcite prospela a byl by to prinos jak pro ridice, tak pro cyklisty.

                0 0
                • Vilém  

                  Tama jet po silnici, je fakt trosku adrenalin.

                  0 0
                • zbartos  

                  Navrhovat tam pro rekreační účely asfalt, když je to celé po rovině, takže není nutné se bát eroze, je skutečně hovadina s velkým H. Ty snad nemůžeš projet na svém kole po nově vybudované lesní šotolinové cestě Šumbera ? 

                  Cesta s takovým povrchem, jako má lesní cesta Šumbera, ale s o cca metr užším jízdním pruhem (stačí cca 2,8 m) by byla pro úsek Kopaniny (tam ústí nová lesní cesta Šumbera) – Ochoz pro rekreační cyklistiku úplně dostačující.

                  Nebo mluvíš o dopravní cyklostezce pro lidi, kteří jezdí do práce do Brna z Ochozu a okolních vesnic ?

                  Bohužel přímému spojení podél severní strany státní silnice stojí v cestě přír. rezervace Brněnka, takže bude asi nutné opět udělat delší variantu podél severní hranice této rezervace (jako u lesní cesty Šumbera, ktará takto obchází přír. rezervaci Hádecká planinka), čímž se navíc ztratí i výška. Nebo budovat cyklostezku podél jižní strany státní silnice.....

                   
                  0 0
                  • mastihuba  

                    Šumbera v tomto případě nic neřeší jde o to jak se vyhnout těm smrtelnejm serpentýnám z Ochoza na Glajdu.

                    0 0
                    • zbartos  

                      Šumbera řeší v podstatě silniční úsek Klajda – Kopaniny. Jen to není asfalt, je to 2× tak dlouhé a nastoupáš při tom cca 150 m.......

                      0 0
                      • mastihuba  

                        ano to souhlasím, ale právě todle podle mne neni ten problemovej úsek. Ten začíná od odbočky do staré líšně ke hřbitovu, když vjíždíš do lesa směr ochoz. tady se cesta zužuje a začínají nepřehledný zatáčky.

                        0 0
                      • mastihuba  

                        z centra je stejně asi lepší jet do Bílovic kolem řeky a pak to vyšlápnout přes Kanice.

                        0 0
              • drtyc  

                asfalt je dobry za sucha. za mokra jen pokud je reseny odtok jinak mam radsi ulicni zelen.

                0 0
          • Howgh  

            dyť na šotolině to klouže míň než na asfaltu…

            0 0
      • Tomcat  

        Taky souhlasím často na silnici se cítím mnohem bezpečněji než na asfaltové cyklostezce.

        0 0
      • drtyc  

        ja se na silnici citim bezpecne jenom nekde a nekdy. obzvlast nemam rad brno okruh v dobe odjezdu z prace. sam vim jak tam jezdim, kdyz jedu autem…

        0 0
    • MaPa  

      Mě to teda přijde úplně správný názor, nebo mi něco uniká?

      0 0
      • ememem  

        nic ti neunika. pre vsetkych ortodoxnych zastancov cyklotras v meste odporucam maly vylet autom prip. peso napr. po mnichove. (specialne pre soferov odporucam odbocovanie vpravo.....) som si isty ze zmenia nazor.

        0 0
        • kolda  

          prejedes tak 2 cyklisty a pak si zvyknes:)

          vazne, me zrovna v tomto meste prijde system cyklostezek paradni. v podstate vsude se dostanes na kole. druha vec je, ze nemci az extremne dodrzuji pravidla a jsou hodne ohleduplni.

          0 0
      • Krys  

        Tiež si myslím, že je to správny názor. Je to také krátke a výstižné zhrnutie situácie.

        0 0
        • kolombo  

          A myslíte, že třeba v Holandsku považjí pohyb cyklistů městem také za tak strašně škodlivý ???

          0 0
          • Darkson  

            mě nepřijde, že by to byl článek proti cyklistům. jen konstatování, že sloučení cyklostezky a chodníku pro pěší logicky přináší problémy, nic víc v tome nevidim…

            0 0
          • Jenda  

            no problem je ze v holandsku nikdo pesky nechodi tedy konflikt pesi x cyklista neni:-)

            0 0
          • treatt  

            Ale v tom clanku nic podobneho nezaznelo, ne?

            0 0
        • Medunka  

          souhlas, asi je to pro nektere tezke zastance cyklistiky obtiznejsi pochopit, ze to neni utok proti cyklistum ;-)

          0 0
    • Cvoky  

      Nevim mě tyhle diskuze připadají dost uměle vyvolávaný. Nevim jak jinde ale třeba v HK nemám problém. Jediný co mě občas vadí je to, že cyklostezky mají tmavě červený povrh a ten přímo svádí pěšáky aby šli po něm i když vedle je úplně prázdný chodník :)

      0 0
    • Milanvelo  

      Tento článek mě jen utvrdil v přesvědčení, že my cyklisté jsme všude na obtíž. Na silnici řidičům. Na chodníku chodcům. V přírodě myslivcům, zemědělcům, pěším turistům a ochráncům přírody. A bohužel jsme často na obtíž i na cyklostezce na které si mnozí necyklisté myslí, že patří právě jim. Kolik z nás zde potkalo pána který venčí pejska, má ho na dlouhém vodítku, pán jde po levé straně a pejsek po pravé straně cyklostezky, nebo dvě dámy v nejlepších letech si musí popovídat zrovna uprostřed stezky… určitě jste to zažili všichni.  

      Myslím, že oprávněné zájmy nás cyklistů je dnes schopna hájit jediná organizece v ČR – ČEMBA. Podporujme ji, seč nám síly stačí.

      0 0
      • Radek Broz  

        Čemba tu ale není od toho, aby řešila pejskaře na cyklostezkách.

        0 0
      • Vilém  

        Pekne agitujes, pekne.

        0 0
        • Milanvelo  

          Sohlasím, že tu ČEMBA není od toho aby řešila pejskaře na stezce atd, ale je to jediná organizace, která sdružuje cyklisty. Český svaz cyklistiky normální hobící nezajímají. A o jiné organizaci hájící cyklisty nevím. Pokud chceme mít svůj prostor na zemi, musíme si ho obhájit. Nikdo z nás sám nic nezmůže. Jsme schopni si ho ubránit jedině tak, že za nás bude lobovat nějaká organizace.

          Sorry jestli to zní jako náborovka do ČEMBY.

          0 0
          • Vilém  

            Chapu co chces rict. Jako agitka to trosku vypada:) nemuzu soudit, z Cemby jsem vystoupil, ale nekde jsem tu zahlidl nazor nejakeho jejich cinovnika, ktery rikal neco v tom smeru, ze mestska a primestska doprava, tak jak byla popisovana v tom odkazu nahore, je (cembu) nezajima.

            0 0
            • Milanvelo  

              Přepošlu odkaz kamarádovi, který je v brněnské čembě hodně aktivní. Sám jsem zvědavý, jak zareaguje.

              0 0
            • Radek Broz  

              Což je naprosto správné.

              0 0
            • Michal.J  

              Že městská a příměstská doprava čembu nezajímá je nepřesný. Dopravní cyklistikou se u nás zabývá několik organizací (nehodnotím jestli dobře nebo špatně.-), ale terénní cyklistikou nikdo. Proto vznikla čemba.

              Takže čemba podporuje dopravní cyklistiku ale její hlavní cíl je terénní cyklistika.

              Tady je citace z připravovanýho textu – FAQ co snad někdy bude na webu (proto ten oficiálně-úřednický jazyk:-)

              ČeMBA a dopravní cyklistika

              ČeMBA si plně uvědomuje důležitost dopravní cyklistiky a plně ji podporuje. Vždyť mnoho z nás je stejně tak dopravními cyklisty jako bajkery. Nikdy však nebude souhlasit se špatnými řešeními. ČeMBA proto upozorňuje na jednotlivé projekty, které jsou nekvalitní, neodpovídají praktickým požadavkům cyklistů nebo znamenají nesmyslné poškození přírody.

              ČeMBA je prvním subjektem, který začal upozorňovat na nutnost rozlišování dopravního a rekreačního účelu cyklostezek a jejich specifické vlastnosti. Což je první krok k tomu, aby vznikaly dobré cyklostezky se spokojenými uživateli. ČeMBA tak potvrzuje, že je subjektem, který se zasazuje o kvalitní podmínky pro všechny cyklisty.

               

              Činovník:-)

              0 0
      • t29  

        Sice to řadím pod tebe, ale patří to všem, kteří ten článek považují za proticyklistický. Naopak. Autor jenom popsal důsledky současného řešení, kdy se na chodník namaluje čára, přidají se značky a „cyklostezka“ je hotová.

        To, že po takovém cyklochodníku jedu s neustálým strachem, jestli mi zpoza rohu vběhne pod kolo děcko nebo pes, už radnice nevidí. Proto ze sebe daleko raději udělám vozidlo a využiju ulice.

        0 0
        • Milanvelo  

          Jestli článek je nebo není proticyklistický určitě záleží na úhlu pohledu.

          Co se týká tvých pocitů, mívám je, na cyklostezkách, které jsou součástí běžného chodníku, taky.

          0 0
        • misak.kadlec  

          No je pravda že příspěvek vyloženě proticyklistický není ovšem diskuze k článku tobohatě vyvažuje doporučuju přečíst.

          0 0
        • jecnak  

          Jsem rad, ze tu je aspon par lidi bez klapek na ocich.

          0 0
        • treatt  

          Souhlas

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Buf  

      Legislativní nedořešenost cyklostezek a jejich nebezpečnost je ještě i v tom , že pokud vede cyklostezka po chodníku souběžně s hlavní cestou , tak pokud jedu po silnici a je odbočka jsem na hlavní a odbočující a najíždějící auto mi musí dát přednost, pokud pojedu po cyklochodníku na přechodu má přednost jen chodec, cyklista tedy musí jít pěšky , i když jede souběžně s hlavní cestou !!!!

      Proto i já jsem raději pro cyklostezku jako součást silnice a ne chodníku.

      0 0
      • Martin  

        tenhle paradox sere i mě. v Ol vede jedna stezka přes docela frekventovanou křižovatku a pokud po ní jedu, vždycky mám blbej pocit. raději tam jezdím po silnici.

        0 0
      • Howgh  

        cyklostezka  na Botanické v Brně = čítankový příklad. Ani mě nehne abych jel po tak blbé cyklostezce.

        Ale podle zákona, když máš vedle silnice cyklostezku, jsi povinen jet po cyklostezce..

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.