• mum-on-bike

    Ahoj, zdravím

    Chci letos posunout kolo trochu výš a zkusit si zajet nějaké závody. Moje jediná zkušenost je loňský Javornický Pazdřivec, takže co se týká závodů, jsem elév. Zatím mám v kalendáři Šumavský MTB maraton 60km (Kolo pro život) na konci července a v polovině června Plzeňského Fanatika MTB 180km, i když tohle je prezentováno jako „závod – nezávod“.

    Chci se zeptat:

    • bylo by dobré zahájit třeba ještě něčím na kratší vzdálenost, třeba jen pro to se „otrkat“? Případně měl byste někdo na takovou akci tip? Nejlíp nějaké místní okolokomínové akce na pohodu, ideálně jižní Čechy.
    • nějaké tréninkové plány asi řešit nechci, nějak to prostě zajedu. Ne že by mi bylo úplně jedno jak, ale chrt zrovna taky nejsem, takový ten horší střed, no. Snad.. :-D Jako jedinou přípravu zatím plánuju dát tedy na hardtaila ty spdéčka, no.. :-D Stačí prostě jezdit nebo je třeba tomu opravdu dát nějakou štábní kultúru?

    Moc děkuju za vaše rady :-)

    0 0
    • Kouba_2005  

      Dávám do oblíbených, tohle bude výživné vlákno :-)

      2 2
    • Fazzy  

      Ahoj. Šumaváka si dám asi s tebou, když bude čas. Jinak, pokud nemáš nějaký velký ambice, tak se to dá jet klidně z voleje. Maximálně pokud by ti o nějakej výsledek šlo, je dobrý se svézt na jiným KPŽ, třeba na kratší trase, abys na Šumaváka dostala lepší číslo a nemusela se prodírat kvantem turistů. Fajn je na to Orlík, kde je z hlediska tratě jedno jestli jedeš dlouhou nebo krátkou, protože dlouhá sou prostě dvě kola krátký. Sice už to není jih, ale pořád je to v rozumným dostřelu.

      0 0
      • mum-on-bike  

        Díky, na ten Orlík kouknu. Takže v rámci seriálu si vylepšuješ startovní pozici.. jasný. No, z hromadnýho startu mám celkem zaťato, když vidím ty davy loket na loket :-D A jestli se potkáme na Zadově, tak to bude super :-)

        0 0
        • Fazzy  

          Na tom Orliku to loktovacka po startu je, ale zase pomerne zajimavej zbytek trate. Na Zadove je trat vyrazne min technicky narocna, ale zase na dlouhy trase se na zacatku stoupa ke sjezdovce po silnici, takze se to obvykle vykonostne dost vytridi a do uzkyho uz to jede natazeny a v klidu :)

          0 0
          • mum-on-bike  

            Tak Orlík je jasnej, blbej termín :-/

            0 0
            • Fazzy  

              V tom pripade je potreba turisty anulovat hned na silnici. Myslim, ze pro tebe to nebude problem :)

              0 0
              • 01carbon  

                tak cca 3 roky zpet zrovna na orliku kdyz uhnulo auto se slozil jeste na asfaltu tak ve 40 nekdo z alltreninku tusim 2. grupa na startu a 20 lidi ho poskakalo. kola rozplejtali 20min a borec se projel sanitou.

                bych s tema masovejma zavodama zrovna moc nezacinal a rozhodne bych se necpal nekam dopredu

                0 0
                • Fazzy  

                  Vsak rikam ze na Orliku je to ostry. Ale na Zadove ne, tam se startuje do kopce na sirokym asfaltu.

                  1 0
        • novas752  

          To je ale na každym KPŽ nebo podobnym většim xc maratonu závodě. Mraky lidí co nemají zkušenost a jízdou ve skupině + závodní atmosféra = zbytečný boj o 465 místo hned od startu a vyhrocenější než v top 10…

          Zkus enduro, tam se startuje po malých skupinkách na pohodu a do RZ pak po jednom. :-)

          0 0
          • mum-on-bike  

            Jezdit enduro aspoň trochu slušně už asi jenom fyzičkou neurvu. Techniku mám mizernou a hlava brzdí. Jinak ne že by se mi to nelíbilo :-)

            0 0
          • snas89  

            Prave proto jsoundobry ty “hnojaky” okolo komina s max 300 lidma na startu.

            Nezpecnejsi, ciyelnejsi a jako bonus casto lepsi atmosfera a zajimavejsi/technic­tejsi trasy.

            2 0
      • rdx  

        Pokud se nic nezmenilo, tak KPZ boduje kratkou a dlouou zvlast.

        Sumava jako prvni zkusenost – proc ne. Zacina se do dlouheho kopce, takze se neni potreba tolik loktovat v baliku a nahore uz budou jen male skupinky. Neni to tedy uplne nejkratsi, nejaky zaklad to bude chtit aby to ke konci nebylo trapeni :) Je to masovka, se vsemi klady i zapory … urcite bych se poohlidnul i po nejakem lokalnim zavodu.

        Fanatik neni ani tak zavod, jako spis mereny vylet. Kazdy startuje jak rano prijde, trat neni nijak znacena – nutnost GPS. Loni jsem jel mtb 150km a za celou dobu jsem nikoho nepotkal :) .. trat byla fajn, libila se mi.

        0 0
    • Spartak  

      Podobné závody jako na KPŽ nabízí také Author cup i Nova cup. Tyto závody se nechají jezdit „z voleje“.

      0 0
    • Spartak  

      Podobné závody jako na KPŽ nabízí také Author cup i Nova cup. Tyto závody se nechají jezdit „z voleje“.

      0 0
    • Spartak  

      Podobné závody jako na KPŽ nabízí také Author cup i Nova cup. Tyto závody se nechají jezdit „z voleje“.

      0 0
    • Spartak  

      To jsem .ůl. Pardon.

      0 0
    • M4T3S90  

      Doporučuju si nějaké závody projet před tím. Na internetu jsou trasy takže ideálně nahrát do GPS a projet to ať máš představu jestli na to máš a kde máč případně rezervy. Například některý stejzdy v nova cupech nejsou úplně zadarmo a je to dobrý vidět před tím.

      1 0
      • mum-on-bike  

        Jo, to zní rozumně. Pazdřivce jsem tedy jela na blind a asi dobře, že tak, s HT bez teleskopu bych si to asi rozmyslela, vědět, co mě čeká :-D

        0 0
      • novas752  

        Řekl bych že těžší než ten Pazdřivec to nebude. ;-)

        0 0
      • sorak  

        Predpokladam, ze jsi chtel napsat – projet si trasu zavodu dopredu.. s cimz souhlasim a doporucuju pokud je to realne, ja jezdim na KPZ s rodinkou a mame to casto dost daleko, tak neni uplne realne si to projet jeste pred zavodem.. ale pokud ta moznost je, je to velmi uzitecne – vis do ceho se ritis a nejsi tam nebezpecna ani pro ostatni.. :)

        Jinak nektera KPZ maji docela sprintersky rozjezdy – prvni kilak s prumerem 40+km/h, kdo to nedava muze byt pak dost zaspuntovan za chumlem nadsencu s horsi vykonosti, co se odvari v tom sprintu.

        0 0
    • -b-n-x-  

      Mahacup na konci září/ začátku října.

      0 0
    • jozoob  

      Určite by som začal s niečím kratším, najmä ak chceš ísť tak, že nechceš byť úplne posledná. Neviem, aký dlhý bol ten predchádzajúci závod, alebo jednom ísť hneď na 60 a potom na 180 je dosť odvážne. Ja som začal pretekať rok a pol dozadu, a na 180 by som si určite netrúfol. Ako píšu vyššie – vybrať niečo kratšie, prejsť na nečisto (napr. aj podľa GPX z minulého roku) a uvidíš.

      0 0
      • mum-on-bike  

        Těch 180 ani snad neberu jako závod, tam prostě jen dojet v limitu. Ani není značená trasa , je to spíš takový orienťák. https://www.fanatik-plzen.cz/ Ale stejně se člověk trochu zmáčkne, to určitě.. Jinak vzdálenostně to ujet, nebudou-li zrovna padat trakaře, asi jo..

        Víc teda řeším tu šedesátku, to bude mnohem rychlejší. A rychlá teda úplně nejsem.

        Pazdřivec byl spíš do endura, tyjo už nevím, 32km a 1400m up? Ale dojela jsem na něj i zpět po ose, 2× 35km. A teda v holkách byla první. Tak snad to nějak odštrachám :-)

        0 0
        • Mikikuba  

          Najdi si nějaký menší závody s menším počtem účastníků a postupně si zvykej. Ono pokud nejezdíš v balíku bude to šok. To se člověk musí naučit.

          0 0
          • Fazzy  

            Tohle ale rozhodne neni zadny jezdeni v baliku. Zase ji nestraste :) Sumavskej maraton je uplne na pohodu zavod.

            0 0
            • Mikikuba  

              Myslim to obecne.

              0 0
              • Fazzy  

                Na silnici určitě, ale u zmíněných závodů opravdu není potřeba na to brát zřetel, protože se tam člověk s žádným balíkem kromě několika minut po startu nepotká.

                0 0
                • Mikikuba  

                  Troufnu si tvrdit ze treba u Kola pro zivot je to jeste horsi. Uz proto ze tam na zacatku je plno lidi co techniku nemaj…

                  0 0
                  • Fazzy  

                    To ale nema s jizdou v baliku nic spolecnyho. Jen je treba davat bacha a pocitat, ze se to muze zaspuntovat. A jak zaznelo, plati to jen po startu, nez se to vykonostne „seradi“, coz je zpravidla otazka par kilometru (na nekterych KPZ je start udajne opravdu vyresenej blbe, nevim, jel sem to parkrat a problem zazil jen jednou na zminenym Orliku) . Ale konkretne na Sumavakovi s tim neni absolutne problem, protoze se startuje do dlouhyho sirokyho kopce. Na kratky trase, ktera startuje jinde, to tam chvili v baliku jede, a rozlisovaci kopec je asi az po jednom kilometru a je vyrazne uzsi, takze v zadni casti pole vzdycky vznikne spunt, ale ani to nebejva nic dramatickyho a za timhle kopcem je to obvykle opet pohoda s natazenym polem nebo v mensich skupinkach.

                    0 0
                    • mum-on-bike  

                      Tak za to stoupání hned v úvodu budu ráda, to mi vyhovuje. Jinak v tom případném špuntu, jsou tam nějaká pravidla? Něco jako Stopa! u běžkařů apod.? Nebo kde se můžu v tomhle dovzdělat, ať tu nejsem za úplnou trepku.. :-D

                      0 0
                      • robb  

                        Čím víz vzadu, tím méně pravidel platí :-( Jak to chodí vepředu netuším :-D Zadov je technicky v pohodě. Letos bylo možná nejhorší sjet hned z Churáňova dolů, protože to bylo hodně vymleté po deštích. Takže spousta kamenů

                        0 0
                      • Fazzy  

                        „Zleva“ „Zprava“ normálně funguje i na lidi vzadu. Jen to člověk nesmí hrotit a automaticky čekat, že ty lidi budou okamžitě uhybat i někam do kamenů, louží, jiných lidí a podobně. Prostě s rozumem, dát jim případně chvilku a není problém :) Pokud už se dostaneš do totálního špuntu, což by tě na Zadově potkat nemělo, tak sou pravidla k prdu a musíš se holt přizpůsobit tempu špuntu nebo se ho pokusit oběhnout nesjízdným terénem, jeli to možné :)

                        2 0
                        • jonti  

                          Nejhorší to je na závodech, kde se před cílem spojí různé tratě. Potom někdy špička B trasy musí předjíždět velmi pomalé jezdce z Cčka.

                          0 0
                        • McBlacky  

                          Vyrazne doporucuji hlasit “jedu zleva nebo jedu zprava”, sice zprava a zleva je lepsi nez prava a leva, ale i to cini v zavode problemy.

                          Ve sjezdech neuhyba nikdy nikdo ani vepredu, to je proste na tobe to oprasit horsi stopou.

                          Takze kdyz to nekde znas a jsi si jisty svym skillem z kopce, nezbyva nez si pred sjezdem dat sprintik na celou skupinky. Ostatne tohle je jeden z kritickych komponentu strategie na MTB. Rozdily v technice a vybaveni jsou velke i vepredu a kdyz treba jezdis fulla s teleskopem tak posledni co chces je probrzdit rozbity sjezd za htckarem se sedlem do nebe.

                          Univerzalni poucka je taky, jakmile vidis kolo author, pred sjezdem musi byt za tebou ;)

                          6 0
                          • Fazzy  

                            No sjezd je extra kapitola. Jak říkáš, sou tam velký rozdíly na všech úrovních. Ale pokud to člověk nehrotí, což je pravděpodobně mamky případ, není problém ani ten sjezd.

                            Když to někdo hrotí, tak je to holt jeho boj a musí si poradit. Jednou mě v kamenitým sjezdu dojel letec na fullu co doháněl po defektu. Já tam jel na svý poměry a techniku flat out, ale samozřejmě to bylo o dvě úrovně pomalejší než mohl a chtěl jet on, nehledě na to, že ideální stopu jsme měli každej jinde. Snažil sem se nezaclánět a přesto na mě něco píčoval protože musel na chvíli zpomalit. Tak nevím, asi čekal, že zastavím a skočím do lesa, aby neztratil tři vteřiny :)

                            0 0
                          • Chaingang  

                            Já měl dobrou story kdysi na Drásalu (tak 2012 třeba), kdy na mě borec v Cyklotrenink dresu před nájezdem do sjezdu řval: „Uhni, já na tom fullu ve sjezdu budu rychlejší“. No, nějak podcenil, že tam jsem prakticky doma a mám to dost najeté, takže jsem neuhnul a ve sjezdu mu odjel i na HT. Ne vždy se dá na rozdíl v materiálu úplně spolehnout.

                            3 0
                            • robb  

                              No i vzadu je dost lidí co jedou na fullu a kolikrát je překvapí že se v lese může objevit kořen, spíš je to o tom kdo to kolo sedlá, že jo.

                              0 0
                          • novas752  

                            Jo domluva jedu levá/pravá je často dost obtížná, čim víc dozadu tim horší.

                            0 0
          • mum-on-bike  

            To se právě snažím, najít si něco lokálního na ten začátek sezóny. Ten Šumavský maraton je daný, jsem už přihlášená.

            0 0
    • scalar  

      Pro začátek bych doporučil něco méně masového, jezdí se JČ pohár, nevím, jak to bude letos, ale závody jako Jistebnice, Chýnov, Kukle, Soběslav se určitě pojedou.

      http://jihoceskymtbpohar.cz/

      Na rozjetí Radouň:

      http://www.radounske-okruhy.cz/

      Pěkná je i Kamenice:

      https://www.facebook.com/mtbkamenice/

      Jarošovská šlapka:

      http://slapka.8u.cz/

      pak Mladá Vožice, Vlásenice…

      2 0
      • scalar  

        Nějaké akce najdeš i tady:

        https://maraton.cz/

        0 0
      • snas89  

        Ten jc pohar bych taky doporucil.

        Trasy pekny, ucast min lidi – a mam s nimi jen fain zkusenost.

        Kdyz se postavis na prvnich par zavodu na konec, tak se rychle rozkoukas a vudes brzy vedet co a jak.

        0 0
      • pavel675  

        Tak Kamenice zrovna pro hobíky moc není- je to nesjízdné peklo s kopce do kopce. navíc organizátoři asi trochu serou místní obyvatele a někdo jim opakovaně ničí značení trasy – hodně lidí bloudilo..

        0 0
        • ladys  

          Když jsem to jel, tak to jeli i děti. Trať je z velké části po cestách, dokonce asfaltových. Ale na pár úsecích to je pěkně hrbolaté-přes kořeny. Mimo dětských tratí je to na MTB většinou v terénu a nahoru dolu Malíkov open je trať daleko těžší. Značení bylo v pohodě, nikdo nebloudil, ale blbec může za škodit.

          0 0
    • blaza84  

      Povinná četba pro všechny začínající závodníky! :D

      https://www.kpo.cz/…l_sumavy.htm

      7 0
      • AlfaCentauri  

        Presne se vidim 5 let naz5 v Hradci Kralovem

        0 0
      • sorak  

        tohle clovek dostatecne oceni az kdyz si sam odveze ze zavodu 5+ stehu :D :D :D

        0 0
      • blaza84  

        Text je starý odhaduji jako internet v česku. Cyklistika byla od té doby u veřejností více zpopularizovaná a vybavení hobbíků už je také někde úplně jinde. Tehdejší poměry a pocity začínajícího hobby závodníka ale myslím vystihuje dokonale! :)

        2 0
        • mum-on-bike  

          Tehdejší? Mám obavu, že to bude u mě hodně aktuální :-)))

          1 0
          • vt  

            Dulezity je neresit a neprepalit … po staru se propadnes do sve vykonostni skupiny a pak uz si to clovek jen v klidu uziva :-)

            0 0
            • mum-on-bike  

              Ano. Počítám, že se propadnu do skupiny organizátorů, kteří projíždějí trasu po závodu a sundávají navigační cedule. Tam mi bude fajn :-)))

              1 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                3 0
    • -b-n-x-  

      Ještě bych dodal že je již dobré začít trénovat.

      Vhodné je každý den lyžovat. Od rána do večera.

      Ale pokud to nejde, tak základ je 200 dřepů denně :-)

      1 0
      • Radez  

        Nad tím delší dobu přemýšlím jestli třeba dřepy, výpady můžou mít nějaký větší vliv na formu. Když je nějaký období když prostě nelze na kolo. Jako asi lepší jak nic, ale má to někdo na sobě nějak ověřený prakticky? Teoreticky mi to smysl dává, ale to hodně věcí :-)

        0 0
        • -b-n-x-  

          Já to dělám před zimní sezónou, abych když se náhodou dostanu na lyže, tak abych byl schopen alespoň trochu lyžovat.

          No a v posledních letech mi to skutečně pomáhá proti bolesti pravého kolene. Proč? Netuším

          Ale ty dřepy dělám jen do 90 stupňů, a snažím se to hodně protahovat.

          0 0
        • robb  

          Odsezené hodiny v sedle nenahradíš ničím. Posilování je určitě nezbytné, ale jde spíš o to, aby člověk tím posilováním kompenzoval hodiny v sedle. Dřepy, výpady OK, ale pořád je to zatěžování ve stejné rovině jako když jedeš na kole. Potřebuješ se dostat do dalších rovin, tzn. výpady do strany, Cossack dřep, Copenhagen plank, Side plank thread through needle, antirotační cviky jako jednoruční přítahy v předlonu, hodně taky hamstringy – RDL, Nordic curls, atd.

          1 0
          • McBlacky  

            Zase bych se pro hobby netrapil v zime na trenazeru a kole za kazdou cenu. Odjezdit to na bezkach ma i super kompenzacni efekt a na rozdil od pizlani na kole to ma i solidni intenzitu. Teda chce to umet techniku, at si jeste vic clovek neublizi.

            1 0
            • robb  

              Já to nevztahoval k zimě, ale třeba k výpadku během roku – práce, rodina, adt.

              Běžky určitě fajn, celý rok sedět na kole pro neprofíka moc cenu nemá. A i oni si od kola dávají oraz

              0 0
        • jonti  

          Jak pro koho. Pro nekoho velmi silneho asi ne. Ja jsem byl vzdy hubeny (v nejlepsich letech 187cm a 69kg) a casto jsem ujel skupine do kopce a po rovine jsem to neudrzel. Prave cviceni mi pomohlo vyrazne se zlepsit na rovinach. Nejlip to je videt s wattmetrem, kdyz nedokazes udrzet stejne watty po rovine jako do kopce, chybi ti sila.

          0 0
      • mum-on-bike  

        Tak jo, dám výpověď v práci :-))

        Dojíždím do práce, 4–5× týdně 2×16km, 800m up. V sobotu se válím. V neděli lyže nebo něco.

        1 1
    • LukyCZ  

      Z mých zkušeností je svkělej závod pro amatéry https://www.tourderalsko.cz/ není to až tak masový (do 400 lidí ) a ujede to každej, závod je hezké přírodě a organizace je na perfektní úrovni.

      Mě hodně pomohl tepák, protože se neumím hlídat a nepoznám kdy jedu na max heath rate :D při závodě je pro mě pocitově 190bpm stejný jako 175 :D

      0 0
      • McBlacky  

        Tohle je dost nebezpecny prave pro zacatecniky. Lehkej povrch a profil a diky tomu se jede palba ve velkych skupinkach. Bonus je, ze i slabsi cyklista zajede pekny cas a prumer, nvyhoda je, ze na par mistech se lidi smotaj a to v tech vyssich rychlostech na asfalt docela boli. Uplny zacatecnik pak vlaje na konci tech skupinek, kde to je nejvice nebezpecne.

        1 0
        • Mig_all  

          na mtb hnojácích se snad na nejake baliky nehraje ne? Proste z duvodu bezpecnosti jet na spici a klid…

          0 0
          • novas752  

            No právě, akorát jet na špici nebo těsně za chce i dalších 60 jedinců z tě 80 hlavé skupiny a ve skupině před to samé a před ní taky. Takže po startu hrot jak sviňa, dokud to buď nerozcupuje dlouhý kopec nebo terén nebo ti, kteří to těžce přepálili, neodcouvají. U kratších tras klidně až do poloviny závodu. V nájezdech do terénu ze zpevněné cesty a podobných zúženích a náhlých zpomaleních se to pak začíná špuntovat, což nervozitu ještě zvyšuje.

            0 0
      • mum-on-bike  

        Tepák spíš proto, aby ses zmáčkl a jel na svým stropě nebo aby sis hlídal nějakou rezervu ve výkonu? Ptám se proto, jestli je gut jet na svý pocitový hraně nebo to spíš krotit a šetřit síly třeba na závěr?

        1 1
        • scalar  

          V Tvojí kategorii kašli na tepák, užívej si jízdu, bedna skoro jistá…

          1 0
        • LukyCZ  

          Když jsem jel bez tepáku tak jsem to přepálil aniž bych si to uvědomil a po hodce jsem byl KO, s ním jsem si hlídal hranici abych nepřepálil a dojel v závodním tempu, ale každý to má jinak … Já prostě na pocit jezdit neumím, hnedka se oddělám, to taky soujvisí s tím že nemám úplně dobrou přípravu.

          Nejsem žádnej závodník, jezdím to pro radost a žádný ambice nemám.

          0 0
        • sorak  

          S najezdem co zminujes muzes jet 60km trasu skoro hranu, ty trate nejsou zas tak kruty (to by ti vyletnici umreli :))

          Jen upozornuji na jedno uzitecne mentalni nastaveni – jakmile visis za nekym v kopci nebo po rovince a rikas si, ze jede prijemne tempo, tak je to spatne, na zavode je cil jet pred nekym a ne za nekym :D

          Sjezdy samozrejme opatrne pokud trat neznas.

          1 0
        • mikub  

          První závod s tepákem je docela drsnej. Na budíku lítaj hausnumera, který ani nepředpokládáš, že můžeš mít. Takže na prvním závodě si na ty čísla tak nějak zvykat a až později se z nich dá vycházet.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.