• iceek

    Potykam se s mensim problemem na kole a budu vdecny za radu.

    Pokud se na tezky prevod ve stoje opru vetsi silou do pedalu, zacne mi brzdovy kotouc brat o brzdove desticky. Neni to sice v takovem rozsahu, ze by hrozilo zniceni desticek nebo kotouce, ale zvuk je to velmi hlasity. Pripomina mi to, kdyz jsme jako maly caparti pridelali kolickem kus umele hmoty na zadni stavbu, kde brnkala o draty. Pokud zacnu zabirat mensi silou, vse pracuje jak ma.

    Predem rikam, ze to urcite neni mou silou v nohach :-), ta je naprosto prumerna. Doufal jsem, ze je treba jen vule na zadnim naboji a pri zaberu se kolo pohne. To bych dostelovanim naboje opravil. To se mi nepotvrdilo, nebo aspon rukou nejsem schopnej kolo vychylit. Otazka je, jestli muze byt zadni stavba kola tak mekka, ze se pri zabreru ve stoje takhle pohne? Nebo kde jinde muze byt pricina?

    Jde o kolo GRAND CANYON AL 9.0 SL (2010), kola jsou MAVIC CrossMax ST.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • jURis_1  

      Ještě jsem se s tímto nesekal, ale řekl bych že pokud to mám orig z továrny Canyonu nebo i jinde, raději bych to svěřil na reklamaci. Takové polemizování co to může být a co ne, není zrovna ideální u rámu z roku 2010.

      Kolami by to nemělo být, to by nedělalo to, že ti škrtá kotouč v záběru.

      Zkoušel si jet rychle někde po asflatu a pak zatáčet, respektive snažit se jezdit ze strany na stranu. Takto poznáš, že je buď měkký výplet nebo chyba v náboji náboj.

      0 0
      • Mamut  

        Makky vyplet bude mat tazko vplyv na pohyb kotuca voci dostickam.

        0 0
      • iceek  

        Nezkousel, zkusim, ale mekky vyplet asi nema vliv na polohu kotouce vzhledem ke trmenu.

        0 0
    • Mamut  

      Skus si pozicat ine koleso. Idealne s pseudopevnou osou (RU hruby ako osa).

      0 0
    • gard  

      Podle popisu to spíš vypadá, že ti třmen brzdy drhne o kotouč, nebo nýty, pokud máš plovoucí Hope. Zadní stavba nemusí být přímo měkká, stačí jen špatné RU. Síla v nohách taky nemusí být extrémní, při záběru ve stoje jde spíš o váhu jezdce.

      0 0
      • iceek  

        Spatny RU v jakem smyslu? Urcite se kolo nechybe v uchyceni (jak jsem psal, pokud zacnu zabirat mene, normalni jizda v sede, vse je ok). Jinak plovouci kotouce tam nemam, jsou tam obyc formulacke.

        0 0
        • gard  

          Špatný RU jsem myslel jako nah… . Třeba takový, jako jsem měl k nábojům Author (Novatec). Nešly pořádně dotáhnout a ještě se povolovaly. Ale teď koukám, že kola jsou CrossMaxy a tam snad na RU nešetřili.

          0 0
      • McBlacky  

        při silové jízdě ve stoje škrtá podle mě cokoli. Je to spíš tím, že se rozhýbe celé kolo a vlní se rám i výplet. Čím větší kotouč, tím větší šance.

        jde o to nastavit v klidu kotouč co nejvíc do středu mezi desky a pak se smířit s tím, že pří nástupu na plnej plyn to prostě bude škrtat.

        už jsem jezdil na kotoučích 3HT rámy a 4 fuly a škrtalo všechno

        0 0
        • iceek  

          Diky, to je asi neco co jsem potreboval slyset, aby moje duse mela klid :-).

          0 0
        • Greyhound  

          nedávno se tady řešilo, že kotouč by neměl být ve středu, ale blíž k jedné z destiček a to rozdílně na předním a zadním kole…

          0 0
          • Ruprt2  

            ne

            Kotouč by měl být ve středu při zatíženém kole.

            což při nezatíženém může znamenat blíž jedné z destiček.

            0 0
            • Greyhound  

              no proto to přeci píšu – Blacky totiž výše napsal „na střed v klidu“ z čehož já kdybych nečetl ten odkaz co jsem uvedl bych pochopil, že se to má dělat na střed bez zatížení. z vlastní zkušenosti to ale potvrdit nemůžu, jsem to spíš nadhodil k diskuzi.

              0 0
              • Ruprt2  

                já upřesňuju, aby to nebyla mejlka

                A blacky píše v klidu nastavit

                ne nastavit na kolo v klidu.

                Aspoň tak jsem to pochopil já :-)

                0 0
                • McBlacky  

                  já myslel v klidu, jako že to není problém nastavit. Když bereme v úvahu, že se dost často pístky nevysouvají úplně shodně – což po delším používání je snad u každé brzdy.

                  já tedy nastavuji brzdy na nezatížených kolech a jen na authoru jsem musel zadní dělat při zatížení. Jinak na všech kolech co jsem stavěl nebo seřizoval to fungovalo. Podmínkou je ale co nejrovnější kotouč. S tím si často hraju i hodinu. Dost to pomáhá předejít infarktům u seřizování brzd.

                  0 0
                  • Ruprt2  

                    já vždy brzdy seřídím nějak. stejně mám pocit, že si ty Elixiry v tomto směru dělají co chtějí.

                    Plovoucí kotouč si taky žije svým vlastním životem. Když nejedu po asfaltu, tak nemám problém (nebo se tak tvářím), a když jedu po asfaltu, tak je problém asfalt ne brzdy :-)

                    S takovýmto přístupem spím klidně (narozdíl od minulosti)

                    0 0
        • MlokCZ  

          Přesně tak. Tohle je přeci hezky vidět i jen na tom, že stačí nasednout na kolo (jen sedět v sedle bez šlapání) a hned se pohne kotouč vůči deskám.

          A tohle se děje úplně na každém kole, jen někdy více, někdy méně. U fullů to bývá výraznější, ale ještě jsem neviděl jediné HT, kde by k tomu nedošlo taky.

          A když se přidá silový záběr.

          Základem pro snížení těchto problémů je dobře seřízená brzda, tedy seřízený kotouč na střed pro zatížené kolo, tedy pro váhu jezdce. Ale ani tohle u brzd s menší mezerou to nezabrání aby si to neškrtlo.

          A pokud to dělá nějaký ošklivý výrazný zvuk, tak to bude škrtat kotouč spíše o třmen nebo redukci, jak už tu bylo zmíněno. Škrtání o desky nebývá tak hlasité.

          0 0
          • MlokCZ  

            A ještě doplním, že ani pevná osa to nezachrání (i když je to s ní lepší). I s X-12 pevnou osou musím seřizovat kotouč na zadním kole blíže k vnější desce.

            0 0
            • roud  

              to je divný na všech kolech vystře´duju kotouč tak aby byla mezera stejná a mám ho přesně uprostřed třmenu a nemám s tím problém chybu bych hledal jinde…

              0 0
              • MlokCZ  

                Chybu jinde hledat opravdu netřeba, protože jsem to kontroloval na mnoha desítkách kol a je to tak vždy (na střed na nezatíženém seřizuje hodně lidí, pak vždy jen kouknu jak to mají křivě když na kole sedí…).

                Prostě máš kotouč po nasednutí ne ve středu mezi deskami, ale blíže k vnitřní desce.

                U tužších rámů (a zvlášť u tužších HT) není pohyb nijak moc velký, takže to ničemu zásadně nevadí (zvlášť u brzd s větší mezerou mezi deskami a kotoučem).

                Seřizovat na nezatíženém kole na střed je ale prostě špatně vždy, i když se to nemusí negativně nijak projevit.

                Sám si to můžeš snadno ověřit. Nasedni na kolo, popojeď pár metrů (to je lepší, protože někdy až po projetí pár metrů se to dostane do stavu, ve kterém je to pak za jízdy, někdy po opatrném nasednutí se to ještě tolik nehne), zastav a zůstaň na kole sedět a požádej někoho, ať se podívá jak máš kotouč vůči deskám.

                0 0
                • cragsman  

                  cragsman…

                  0 0
                • roud  

                  když budu mít chvilku tak ti to snad vyfotím abys viděl že to tak neni ;o] a jestli je tam nějakej rozdíl tak opravdu naprosto minimální ale věřím že se to může dost lišit kolo od kola nemluvě o tom že vozím plovoucí kotouče který nejspíš tenhle jev dosti eliminujou…

                  0 0
                  • DaSnail  

                    8o)

                    0 0
                  • kubad  

                    spíš to bude tím že vozíš brzdy Hope které mají poměrně velkou mezeru, Marty taky cos skoušel posledně, Shimano taky celkem v klidu, zkus Avidy nebo formule a pochopíš že má Mlok pravdu

                    0 0
                    • mr.antik  

                      zrovna avidy mě přijdou lepší než shimana co tohoto týká

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Avidy jak který. J7 měly ještě dost velkou mezeru. Elixíry ji mají menší (i když pořád o trošku větší než nové Formule).

                        0 0
                    • destr  

                      Přesně tak, formule sou docela porod, taky sem zadní musel štelovat pod zatížením. Ted když roztočím kolem bez zatížení, tak škrtá jak prase, ale jakmile na tom jedu, tak nevím co je škrtání.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Na starším Stereu to mám s The One už také na hraně, že to vzadu ideálně seřídit už ani nejde.

                        Nemám moc rád, když to nezatížené škrtá nějak moc, takže vzadu seřizuju co nejlblíže vnější desce tak, aby to nějak výrazně neškrtalo.

                        A po zatížení už jsem výrazně blíže vnitřní desce, sice ještě neškrtám, ale už zdaleka nejsem na středu.

                        Funkci to nevadí, ale ideální to není. Taky ale starší Stereo je méně tuhý rám a je na to náchylnější.

                        Na novějším Stereu s X-12 pevnou osou seřízeno stejně, tedy také co nejvíce k věnšjí desce. Po zatížení je to přesně na středu, takže tam pohoda.

                        0 0
                    • MlokCZ  

                      Přesně tak, u brzd s velkou mezerou + tužší rám, tam se to vůbec řešit nemusí a snadno se to přehlédne.

                      Ale u brzdu jako The one s extra malou mezerou, kde je každá desetinka milimetru dobrá…

                      0 0
                      • vikicek  

                        já tohle třeba vůbec neznám … takže vy když slezete z kola a vedete ho, tak vám drhnou kotouče o desky? To je docela pruda :)

                        0 0
    • šlapatko  

      Na škrtání jsem přestal reagovat:-D.Rám mám měký, brzdy elixír R a kotouče G3.Snad nejhorší kombinace.Kotouče se vlní jak užovka, ze začátku jsem je srovnával.Po prvním sjezdu je vše při starém a kotouč si semtam štrejchne.Jinak super brzdy.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.