Zdravím,
neměli by jste tip na zadní světlo i s denním svícením v ceně 300–700kč? Brzdová funkce je výhodou.
Zatím mi padl do oka „Sigma Blaze“
máte někdo i jiný tip?
Zdravím,
neměli by jste tip na zadní světlo i s denním svícením v ceně 300–700kč? Brzdová funkce je výhodou.
Zatím mi padl do oka „Sigma Blaze“
máte někdo i jiný tip?
gaciron/knog/moon
Garmin Varia Radar?
300–700? :D
Já vím, že je to drahá blikačka, ale IMHO za ty peníze stojí
Čekal jsem, že se někdo ozve
Nepochybně, sám bych už nic jiného nevozil.
fakt je to takové terno?
pořád moc nechápu co je na ní tak úžasného, ale je fakt že na ni slyším chválu ze všech stran
Za mě je radar nejvíce přeceňovaná věc na B-F. Taky jsem té masírce před rokem podlehl, radar pořídil a nějakého toho kulervoucího efektu jsem si doposud nevšiml. Jako jo, užitečná věc to bezpochyby je, ale že bych radar považoval za užitečnější než třeba zvonek, to opravdu ne.
Tak na polňačkách to asi přeceňované bude.
I na silnici, pokud clovek jezdi sam… jeste se mi nestalo, ze bych nespozoroval auto, ktere jede za mnou… od leknuti, ze me pak nekdo „lizne“ s 30cm odstupem, me radar nezachrani…
Taky se mi to nestalo, přesto je to pro mě komfortnější, o ničem jiném to neni. Sám jezdim 99%.
Tak to nepopiram, komfort to rozhodne je :-)
Tak to asi jezdíš v bezvětří.:) Já ho teda téměř nikdy nespozoruju, ale slyším. Někdy právě ani to ne. Co je však nejlepší, že můžu jet kudy chci, pípne radar a uklidím se ke kraji.
Přesně tak. Na MTB ho až tak nevozím, ale na silničce už si nedovedu představit jet bez něj.
Každej to má jinak, pro mě zvonek není až taková pecka (ale vozím) jako radar.
Pravdu mas, melo byt spravne slovo nezaregistroval :-)
Jsem za radar rád, bez něj nezaregistruju tak 1/4 aut a to jsou pak nemilá překvapení…
Když jsem si koupil gravel,tak potřebu radaru jsem nikdy neměl,zato u zvonku jsem pochopil,že bez něj to nepůjde.
Za mě musím říct, že to opravdu terno je!!!!
Víc jak dva roky jsem o něm přemýšlel a nějak si odůvodňoval, proč ho nepotřebuji. Nakonec jsem ho nedávno dostal a je to opravdu super věc!!!
Při prvním švihu zjistíš, že to opravdu bere všechny auta za tebou a najednou odpadne to věčný otáčení se, které si ani nevnímal. Až pak si uvědomíš jak se pořád otáčel a čekal, kdy tě překvapí nějaké auto. A musím říct, že i na tu blikačku, která jak se auto blíží bliká rychleji auta fakt reagují a objíždí více obezřetněji.
Hned jsem si říkal, že já trouba jsem ho nepořídil dávno.
Takže toť můj pohled.
Asi jsem divnej, ale nikdy se na silnici neotácím, jen když chci křižovat na druhou stranu.
Přesně tak
Když škrábeš led z oken u auta, vytvoříš si jen malý průzor jako v tanku?
To je pomale, cihlou se ledu zbavis okamzite.
On ještě dnes někdo musí škrábat přední sklo?
A tyhle příměry jsou samozřejmě vždy úplně mimo.
a kole se člověk pohybuje a orientuje úplně jinak než v autě. A hlavně tělo jede vždy tam kam kouká hlava, takže časté otáčení jen zbytečně zvyšuje riziko, že zbytečně moc vybočí směrem do silnice – a to i když budeš myslet na to, abys to nedělal.
To si jako myslíš, že 100% lidí mají auto s výhřevem, garáž nebo aspoň přístřešek, případně dávají cokoli na sklo? :D
Leta vozim v aute rozmrazovac v rozprasovaci. Parkrat postrikas, chvilku pockas a sundas mnohem lepe nez skrabanim. Samozrejme to ma limity, kdy to uz moc nefunguje.
No ty limity jsou led třeba, to je jedno, to nepochopení jak si může někdo dovolit škrábat mě zaujalo. Mám výhřev, ale koukat na to mě nebaví, škrábnu a jedu.
U mě je jedno jestli se ohlédnu přez levé nebo pravé rameno. Vždy se stačím doleva. Radar mi umožňuje jezdi dále od kraje a vím o autech dříve než je slyším, dříve než vidím svit jejích světel zezadu.
To je příměr vztažený na aktivní bezpečnost, bez ohledu na dopravní prostředek.
Z tvých odpovědí čiší, že ti je celkem jedno, co se za tebou děje.
Navíc, otočit hlavu a jet rovně bez vybočení se dá celkem jednoduše naučit, jen je třeba to chtít a dělat. Za mě je větší riziko nechat moji vlastní bezpečnost pouze na ostatních a doufat.
Někteří si jedou, kudy chtějí a občas se uklidí ke kraji a někteří se neustále otáčejí… Jedna diagnóza za druhou.
a nekteri maji zrcatko.
Dost drahá blikačka, která ti je bez Garmin PC celkem k prdu.
nechápu co má společné Garmin v PC s tím, že víš o každém blížícím se autě… asi mne unikla nějaká záhadná vlastnost tohoto přístroje, který samozřejmě na silničce používám.
Pak pokud nemáš odpovídající hodinky nebo PC od Garminu, tak se to tom blížícím se autě nedovíš ne?
Máš pak variantu ještě telefon nebo zobrazovač od Garminu. Pokud nemáš ani jedno, pak se o autě samozřejmě nedozvíš. V tom případě ale radar nedává žádný smysl.
Tím sem chtěl naznačit, že radit člověku radar za 4500Kč, když má rozpočet 700Kč, je kokotina. Nedej bože, když nemá žádný přístroj, se kterým by to spojil a využil tu nejdůležitejší funkci, kvůli které se to kupuje!
pochopeno… ano mám navigaci G 1030. Jen jsem nechápal že bez PC (notebok?)…
proc fsichni pisete navigace G 1030 kdyz to vpodstate moc navigovat neumi :D
Já se dosud neztratil vždy mne do dovedlo na začátek trasy, když… :-)
Proč by neumělo? Chyba bude asi jinde :D
Jj akorat nesmis sjet z cesty, pak zacne kdo z koho, osobne ji nemam, ale kamosova 1040 taky nic moc :D
Tak cyklokompjůtr no :)
Tak 1040 s watmetrem ma uz smysl, ale ty kacky … to uz smysl moc nedava, noo
Funguje snad už i barytonem a aplikací v mobilu. Ale bez dalšího zařízení je těžko plně využitelná. Funguje samozřejmě i s hodinkami.
Pokud ti nevadí větší rozměry, mrkni na blikačky od Moon, ty mají slušný poměr svítivost/cena. Já jsem teď nadšený ze Specialized Stix Elite 2 (malé rozměry, velice solidní viditelnost a překvapivě velká výdrž baterie) Ale je to prostě Specialized se vším všudy a to včetně přepálené ceny. Nicméně když trefíš nějaké akce, dá se sehnat kolem 800 Kč.
Když jsi vzpomněl Specialized, jako záložní blikačku vozím tohle
Vyhoda je, že má bílou i červenou
disco flash :-)
dlouhé je to jako cca 2× prumer sedlovky?
jak dlouho to cca vydrží blikat? (moc jsem jinde než na tom postovaném url nehledal)
Předpokládám, že ten pásek je jediná možnost upnutí? V čem je tak dobrá?
Dnes jsem svou blikačka vytratil, budu muset koupit novou. Podmínkou je USB-C nabíjení.
A asi půjdu zase do Moon. Neví někdo jestli Helix má v balení sponu na opasek? Návod tvrdí že ne, ale v jedné zahraniční retenci vyšší verze jsem ji tam viděl…
Právě naopak, ten Stix má nadprůměrně vysokou variabilitu upnutí díky dokoupitelným držákům – namátkou na přilbu , do Spešl sedla , na nohu/tlustou trubku , na nosič. na aero sedlovku, klip s možností upnutí kamkoliv na oblečení či batoh a přední pak třeba i na krk vidlice pod představec . Když k tomu připočítám i ten klasický gumový pásek, tak za mě to je dostatek možností upnutí. Já jsem si oblíbil teda hlavně tu přední blikačku a to zejména kvůli 200 lm denního blikání s výdrží 10 h, které je nepřehlédnutelné i za slunečného dne, a s přicházejícím šerem vozím víc než dost viditelný režim blikání s 63 lm a výdrží 21 h. To mi pokryje vslastně celý týden dojíždění do práce bez nutnosti dobíjení, což je na tak malé tělo až neuvěřitelný výkon :). Navíc prostřední LED má dvojitou směrovou optiku (čočka na LED čipu a druhá čočka na skle). takže v případě potřeby může ta maličká blikačka posloužit i jako světlo pro nouzové dojetí v případě zatmění (viz přiložená fotka z dnešního rána). Nevýhody jsou dvě – ovládací tlačítko bych si dokázal představit výraznější s lepší odezvou a cena je nechutná. Ale pro tebe asi nebude, protože nemá USB-C (pouze samce USB-A).
Díky moc.
To napájení není až takový problém jako mini USB, protože to už doma fakt skoro nemáme a vždy když musím hledát káblík, tak je to na mašli. Kdežto tohle se dá zasunout skoro kamkoliv – pravda, moje primární nabíječka je taky USB-C, ale jiných je taky dost…
Popřemýšlím.
Sigma Sport Buster RL150 https://www.koloshop.cz/…B-cerna.html mám jí chvíli, zatím celkem spokojenost.
Jojo, blikacky, ktery jsou schopny vypalit ridici do oci diru, jsou spis na skodu…:-(( Kazdy uzivatel by si mel na chvili za to kolo stoupnout, aby videl, co to blikani umi… Netusim, k cemu je byt videt na 2000m…:-((
Vozím na nejslabší mód kvůli výdrži a svítí dobře.
Napovezte amaterovi. Co je blikacka s dennim svicenim,?
Za mě to je blikačka viditelná i za slunečného dne.
Zvaž, co od toho očekáváš.
Koupil jsem zadní světlo s automatickým zapnutím při pohybu a šeru a signalizací brzdění. Výdrž cca 20 hodin mi vyhovovala, ale tou signalizací brzdění se na horší silnici zkrátila klidně pod polovinu. Možná tomu napomohlo i umístění na ližiny sedla a tím vibrace od sedlovky. To už by znamenalo dobíjet skoro po každé jízdě a nebo riskovat, že budu někdy dojíždět za tmy bez světla. Takže světlo šlo na fulla, kde slouží pro příležitostné pozdní návraty nebo tunely na trase.
Na silniční jsem koupil klasiku od Smartu (Smart 317 R LED a její inovovanou verzi Smart Double flash). Existují i varianty s USB dobíjením nebo levnější od Force. Na jedno nabití vydrží cca 200 hodin, takže jednou za 2 měsíce dobiju akumulátory a nic neřeším. Hlavně teď na podzim blikám denně, protože občas nízké oslňující slunce nebo ostré přechody světlo – stín…
Protože jsem současné světlo včera ráno ztratil, tak mi tvůj příspěvek připomněl mojí starou Smart blikačku. Asi ji dám ještě šanci. Jestli vydrží ty udávané hodiny, tak by mohla dát bez potíží celou zimní sezónu na jedny baterky.
Upevnění můžeme říkat provizorní, ale když to bude držet, tak to tam určitě zůstane napořád.
A když to držet nebude, tak ztratíš i tuhle :-) Nechceš Moon Cerberus nebo jak se to jmenuje? :-)
Blaze imho nebliká, jen svítí :) Protože něměcká norma je na hlavu postavená
U blikajícího světla se hůř odhaduje vzdálenost.
Prave naopak. Nemecka norma pouziva rozum.
To je u Němců dost nezvyklé. :-)
Taky to je stara norma.
Blikačka, která nebliká :)
Ne, nepoužívá. Světlo má mít možnost blikání, které je daleko snadněji rozpoznatelné v zástavbě a silném provozu.
Tak nevím. 19 let jsem v Mnichově používal jen svícení vzadu a žádný řidič s tím neměl problém. Objížděli mě jako bych měl mor. Uznávám, že Mnichov je jen veliká vesnice, ale fungovalo to. Tady mám radar který bliká jak vzteklej a stejně jsem pro spoustu řidičů neviditelnej.
Jo, jenže tohle je lokalitou, ne způsobem svícení :/. Ale i u nás se to hodně lepší
Jak to souvisí s tím, co jsem napsal?
Dost zásadně. U nás je šílený světelný smog. Všechno bliká, blýská se a odráží a pak v tom není vidět normální světlo.
Jako že v Německu světelný smog není? Nějak jsem si nevšiml :-) Jinak samozřejmě nepochybuji, že v Deutschlandu je kultura na silnicích vůči cyklistům jinde, než u nás. Každopádně si stojím za tím, že člověk má mít u cyklo světla možnost volby zda li bude svítit nebo blikat.
Já bych si zadní světlo bez blikání vůbec nekoupil. Blikání je mnohem lepší, než svícení. Většina z nás jsme taky řidiči, tak to je přece jasně musíte vědět. Cyklistu, co bliká, vidíš mnohem dřív a výrazněji, než nějakou statickou červenou bludičku.
Jasně že blikání je z pohledu řidiče auta trochu protivný. Ale kvůli jednomu blikačovi se přece nepo(…) prostě jej objedu a jedu dál, ne?
Blikání za dne je podle mě OK, ničemu by to nemělo vadit a upoutá to líp pozornost. Blikání v noci je protivný, neměl bych nic proti tomu to zakázat. Dnešní zadní světýlka dokážou svítit dostatečně.
Asi tak. Horší jsou ti, co nevypínají mlhovky, když už nejsou potřeba.
Nejlepsi jsou ti, co maji zaplou mlhovku v kolone stojicich aut. Kazde rano ted tyhle kreteny potkavam. Byl bych pro alternativni trest v podobe hodiny, kdy by ten retard musel zblizka do te mlhovky cumet.
Jenže aby mohl přijít na řadu trest, tak by to předně musel někdo hlídat. Vidím to denně před barákem u zdravotního střediska. Po celé délce kolem střediska je žlutá plná čára, permanentně tam stojí tak tři auta za sebou. Policie má za rohem služebnu, takže okolo denně projede několikrát. Myslíš, že zastaví a nějak to řeší? Prdlačky. Místo toho si zajede do Globusu na obídek, kde svoje služební vozidlo postaví na stejně žlutou a stejně plnou čáru. Tak to tady prostě funguje, takže nějací mlhovkáři či nesvítiči je nemůžou z toho klídku vytrhnout.
To je zase nejaky novy mor a s mlhovkou vepredu sem ted potkaval snad kazde 5 auto a mlha siroko daleko nikde. Zas nekdo vymyslel blbost a vsichni to musi opakovat.
Nepíši, že v Německu smog není, jen mi přijde, že u nás je to horší. Tam když jedu a vidím červené světlo, vím , že něco jede. U nás to může být prakticky cokoliv. Železniční přejezd, lucerna nad bordelem, reklama, nízko letící rogalo, cyklista který si dal červenou blikačku dopředu, aby byl lépe vidět, pes s blikajícím obojkem. A další věc. Každou chvíli tady někdo píše, jak mu vadí blikání na cyklostezkách. Chápu, že když někdo jede po silnici a bliká, tak na chvíli, kdy pojede po cyklostezce, nebude světla přepínat. Jen mi to přijde dost bezohledné vůči ostatním. Ona i slabá blikačka v naprosté tmě může být nepříjemná. A když je doplněná čelovkou, kterou vám protijedoucí cyklista namíří do ksichtu, aby zjistil, zda nejste jeho typ, tak je to naprosto dokonalé.
asi tak
Na stezce svitím a blikám pro mou vlastní bezpečnost. Na stezce neplatí žádná pravidla, naprosto normální je potkat běžce/bruslaře/pejskaře bez jakéhokoliv světla nejlépe uprostřed, teď s posunem času úplná klasika. Pak je od těhle lidi (po klasické výmluvě, že ve městě pro chodce žádná povinnost být lépe označen není) přijde velmi komické, když nadávají na to, jak na ně svítím.
Je to prostě dáno jinou kulturou, jak na silnicích, stezkách tak i v dalších věcech (třeba osvětlených poutačů, kde jich značná část je načerno).
Uz delaji novou verzi, ktera blika.
Moon Nebula – nema brzdovou funkci, ale budes videt i za slunicka
Vozím toto a jsem spokojený.
Mám tuhle https://www.aliexpress.com/…/detail.html?… třetím rokem a naprostá spokojenost.
Blikačka Fenix. 550 CZK – 15 lumenů. Svítí to jak blázen, je to mrňavé a dobíjíc se to přes USB-C.
Rozhoduji se mezi těmito brzdovými světly: SIGMA BUSTER RL 150 / SIGMA BLAZE FLASH (porovnání v linku). Designově se mi víc líbí Blaze (dokonce má i eco blikání 50h). Buster je silnější – 150lm/2000m. Máte s těmito světly zkušenost? Které je lepší? Má ta funkce brzdy smysl? Co jsem si všiml z videa, tak světlo aktivované brzděním svítí jasněji 3s – takže často i po opětovném rozjezdu. To se mi zdá dlouho, ale zkušenosti nemám.
u BLAZE nedlouho po pořízení přestal korektně fungovat senzor venkovního osvětlení