• Carloss

    Čau, jsem idiot a podařilo se mi zadřít motor na mojim přibližovatle Jawa Babetta typ.225:( a teď nevím, na kolik mě vyjde oprava, jestli stačí jen vyměnit píst, kroužky a někde nechat přebrousit válec nebo jestli se dá někde sehnat ta vložka do válce.. nebo budu muset koupit celej válec..klikovka je shad v pohodě.. v tomhle se fakt nevyznám.. tak jestli by mi někdo z oboru mohl poradit.. dík

    0 0
    • Bafoon  

      trefná anketa, dík, je mi hned líp

      0 0
    • Pumsc  

      jak se ti to povedlo?já jezdil i na ředidlo a přežila:D

      0 0
      • smith22  

        to měl taťka asi radost když zjistil kam se mu podělo ředidlo :-)…paradox je, že to ředidlo je dražší jak ten benzin

        0 0
      • Carloss  

        nevim.. vezl sem na tom babu na vlak(to bylo asi to hlavní) a pak ujel ještě asi 8km a pak se to bez varování kouslo.. oleje tam bylo dost..

        0 0
        • Pumsc  

          hmm,zajímavý..

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • vasek80  

      Válec i s novou pístní sadou by měl jít ještě sehnat. Přehodit to je otázka na 5 minut. Lepší na záběh dát větší trysku do karburátoru a nebo alespoň více oleje a méně zatěžovat motor.

      0 0
    • Stancek  

      Dobra anketa :-D sry nedalo mi to.

      Mrkni na net, obchudku s dilama na babetu jsou mraky a spocitej si to. Treba fichtlkramek.cz … Pist, krouzky, cep, valec na vybrus. To by nemelo byt nejak krute drahy.

      0 0
    • Vilém  

      Zalezi co jsi zadrel. Zda valec, nebo kliku, nebo oboji. Jinak na babetu jsou mnohem levnejsi dily jak na kolo. Polskej valec (kterej za moc nestoji), komplet vcetne pistu,krouzku, cepu je kolem 1000,–, ojnice tak 600,– + prelisovani.

      0 0
    • whom  

      Opravdu záleží, jak se to zadřelo. Možná se to jen kouslo, Pionýr i Jawa 350 se kousaly taky, když se přehřály. Po vystydnutí to šlo přes rychlost na drcnutí rozhýbat a běželo to dál. V horším případě se vyndal píst (pokud to bylo jen kouslý ve válci), píst se vzal pilníkem a smirkem a měnily se jen kroužky. Oprava za pár kaček. Pokud je to ložisko na klice, kromě toho ojničního se dá taky vyměnit doma.(ono i to ojniční, ale to se musí rozlisovat klika a to je celkem pakárna).

      0 0
      • Carloss  

        trošku jsi ve mě rozplesal jiskru naděje..:D ne, prostě jsem ušetřil za jetí autem no…:(

        0 0
        • whom  

          Jen bacha, pokud to budeš chtít protočit, tak s citem. Nepoužívat mocnou sílu v podobě poskakování na pedálu nebo startovací páce (poukud to má kick) když to nepůjde a je jen kouslý píst ve válci, mohla by se ještě ohnout ojnice. Když to nepůjde, tak odšroubovat matky z hlavy válce, opatrným prošlápnutím válec kousek zvednout a pak nějakým páčidlem opatrně stahovat (pokud se vejde, třeba násadou kladiva)

          0 0
          • Carloss  

            jo, zitra se na to zkusim mrknout.. snad to nějak pude.. dík za rady:)

            0 0
    • pustipav  

      Jak to dopadlo?

      0 0
    • MirosPikos  

      Než bych to rozhejbával, asi bych spíš zkusil sundat válec, aby si to ještě víc nedokurvil a oprava se ti neprodražila. Zkontroluješ povrch pístu, kroužky a uvidíš co tomu vlastně je. Já jsem kdysi kousl 250 CZ, po chvíli rozjel, ale doma jsem zjistil, že praskl píst…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • biker22  

      Dobrý den,

      procházel jsem Google a nějak jsem narazil na tuto diskuzi.. Sice název neodpovídá mojí otázce ale chtěl bych se zeptat zda někdo tuší nebo ví jestli se dá válec s pístem přehodit z jednosedadlového pionýra na dvousedadlového? Je vtom nějaký rozdíl?

      0 0
      • pepek  

        I kdyby se to dalo přehodit, tak bych to nedělal. Dvousedadlovej jel o dost líp. (pokud to tedy nebylo pouze výfukem)

        0 0
        • Hrabex1  

          nemyslim, je 05 a 20 jely nejak lip, nez parez. Vim jen to, ze to byly mnohem min spolehlivy a povedeny.

          0 0
          • pepek  

            I když o výkonech se lže víc, jak o váze bicyglů, tak 2,2 a 3,5 koně je dost rozdíl

            Např. moje 20 jela. . . . . . jaksviňa

            0 0
            • Hrabex1  

              no prave, nevim, jaka hodnota z tech 2 lze vic, ale vzpominam, kdyz jsem poprve sed na Simsona, ktery uvadel tusim 4,1, bylo to uplne o necem jinym. Touz pro me byla motorka (tenkrat)

              0 0
            • Specík  

              Jawa 550 jednosíc první model měla 1,6koňa, s novějším karburátorem, který se dával i na 550ku 2,2. 05ka měla 3K. A 20 a 21 má 3,5 koňa :)

              Pařez jede hlavně odspodu, dobře táhne – má lepší převodovku, ale v otáčkách a rychlosti ztrácí daleko za 20 a 21.

              Udělaná 20(21) vymáčkne po rovince i 70, pařez tak 50.

              Ale na pařezu je lepší jízda, je to fakt jak sedět na pařezu kterej běží :)

              0 0
        • Fidži_CZ  

          To je spíš pocit, protože pařez měl trojku tak dlouhou, že to fungovalo jen z kopce.

          0 0
          • buba CZ  

            Můj pařez na kterým jsem najezdil desetitisíce mazal na trojku i po rovině a to docela svižně.Ve velkém horku se vždy kousnul tak jsem musel 20 min počkat a jelo se dál,docela dobrodružství,když jsem někal pospíchal :D

            0 0
    • Carloss  

      Jinak dopadlo to tak, že leží rozebraná v přístěnku pod schody.. a bylo tam vyjebany a rozšrotovany lozisko u klikovky, takze to k tomu zadření určite taky pomohlo

      0 0
      • Hrabex1  

        jo, to pomuze urcite.

        F. Stastny rikal, ze jsou dvoji 2takty, ty co se zadrely, a ty, co se zadrou.

        Ale nezoufej, tohle se da v pohode spravit. A kdyz bydes spravne mazat a trochu se o to starat, muze jeste dlouho spolehlive slouzit

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.