Zakaz pro kolo na silnicich I. a II. tridy (?)

79 nepřečtených
  • Rohllik

    Zdarec, v praci jsem zalechl od kolegu ze je od minuleho roku v CR zakaz pro cyklisty na silnicich I. a II. tridy. Prijde mi to jako hloupost, nepodarilo se mi o tom nic moc vygůglit tak se radeji ptam tady co je na tom pravdy.

    0 0
    • novas752  

      Blbost.

      0 0
    •  

      nic

      0 0
    • mvd  

      Je to tak! Cyklisti nově můžou jezdit jenom po cyklostezkách! Po značených cyklotrasách na silnicích II. třídy můžou kolo jenom vést!

      0 0
    • Fran7  

      Pokud já vím, tak se to omezuje jen na cesty které lemují cyklostezky, doslova je-li přítomna cyklosteska musí ji cyklista využít. V některých městech jsou cyklostesky po 100m přerušené cestou a vždy musí cyklista dát přednost autu např.PV, a měšťáci mají další koryto na zisky.

      0 0
      • mvd  

        To je ale jiná situace, než byla otázka. Stejně blbá, ale v tomhle případě bohužel reálná. A kdyby po sto metrech, a kdyby jen dát přednost. Ty mazaně vytvořené cyklostezky z chodníků, kde je konec cyklostezky na každý vjezd do dvora, totiž opravdu nutí cyklistu sesednout a vjezd do dvora převést. Poté zase nasednout, popojet několik desítek metrů, zase slézt a převést další vjezd. Za značkou „Konec cyklostezky“ v pětimetrovém úseku vjezdu je to totiž chodník, a tam cyklista na kole co? Na kole nesmí jet, vy tupci! :o) Vlastně :o(

        0 0
        • Delkim  

          a jsou ještě i větší extrémy

          0 0
          • mvd  

            Jo, to bude ten případ. Už se to tady v jednom vlákně řešilo a někdo tam dal moc pěknou fotku, která vypadá, jako by zabírala to samé, jen z druhé strany. A je tam vidět, že to je opravdu chodník, takže žádné zpomalit, případně dát přednost, ale slézt z kola a převést. Kdybych věděl kde to je a měl na to čas, tak tam snad pojedu a nabonzuju sám sebe měšťákům, že jdu jezdit po téhle cyklostezce a mnohočetně porušovat dopravní předpisy tím, že v úsecích mezi koncem a dalším začátkem cyklostezky kolo nebudu vodit, ale jezdit na něm po chodníku, a ať to se mnou řeší.

            0 0
            • tonik666  

              Když tohle vidím, tam snad aby žádné cyklostezky raději nebyly.

              Nebo dát do zákona chování, ale hlavně prosím bez značek…

              0 0
            • satch  

              Uherské Hradiště. A ten úsek je ještě o kus delší než na fotce.

              0 0
            • Pavel  

              Smíšenou cyklostezku není cyklista povinen použít (přesněji, není to v zákoně jednoznačně řečeno, je tam jen o „cyklostezce“ jako takové).

              Nicméně, pokud bych jel „nahoru“ (tj. proti těm jedoucím cyklistům), nejsem povinnen takovou „cyklostezku“ použít, protože nevede mým směrem.

              V každém případě, na takovou „cyklostezku“ bych se vysr., a hezky z vysoka, a jel bych po silnici…

              0 0
              • mvd  

                S tou smíšenou stezkou pro chodce a cyklisty to je zajímavý postřeh. V případě střetu s policajtem blbcem, a sporu o tom jestli jsi byl nebo nebyl povinen ji použít, by to mohlo jít vyargumentovat.

                S tím protisměrem ale pravdu nemáš. Cyklostezka je (pokud není osazena značkou „jednosměrka“) normálně obousměrná. Je to také vidět na té fotce, že značky jsou osazené z obou směrů. §57 (1) neříká nic o tom, že jsi povinen ji užít, jen když je na Tvé straně silnice.

                Ono je to tam vlastně formulované takto: „Je-li zřízen …, stezka pro cyklisty, …, je cyklista povinen jich užít.“ Vlastně se tam ani nepíše, že jen pokud je souběžná s Tvým směrem jízdy! Správně by ses tedy během jízdy na kole měl neustále rozhlížet, jestli někde nezahlédneš cyklostezku. Jakmile ji uvidíš „jsi povinen ji užít“, bez ohledu na to, kam vede !!! :o)

                0 0
                • Pavel  

                  Povinost použít stezku má cyklista jen pokud stezka vede jeho směrem.

                  V autě tě značení souběžné cesty/silnice taky nezajímá – např. pokud vede běžná silnice souběžně s dálnicí, tak po té silnici opravdu nemůžeš jet 130 a naopak, po takové silnici můžeš jet na kole… ;-)

                  0 0
                  • mvd  

                    To „jeho směrem“ tam není, a je to jen forma výkladu, aby se mírnila blbost (nebo nedostatečná přesnost) toho odstavce. A i tak je to diskutabilní. „Jedu tady poprvé a netuším, kam se ta stezka odkloní za příštím horizontem nebo zatáčkou. Takže nevím, jestli vede mým směrem a nehodlám to zkoumat, abych se pak dva kilometry vracel. Ne, na to, že je to souběžné a dělí to jen travnatý pás, mě nenachytáte. Já se od vás nenechám pokutovat, až se budu z té odklánějící se stezky dostávat zpátky na silnici v místě, které k tomu není určené a budu při tom poškozovat veřejnou zeleň!“

                    Tyhle chodníkové a souběžně nově hrbolatě mezi vesnicemi vyasfaltované stezky prostě ignoruju. Ještě jsem s tím neměl problém. A už jsem s policajty ukecal na „vyřešení domluvou“ horší věci :o) Většinou jsou úplně v pohodě a mají na starosti důležitější věci.

                    0 0
                  • Hanyz1  

                    Tohle téma je evergreen a pokusy znění legislativy ohýbat „selským rozumem“ nebo zcestným přirovnáním taky :-)

                    Ze zákona máš povinnost využít vše viz ust. § 57 odst. 1 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích: je-li zřízen jízdní pruh pro cyklisty, stezka pro cyklisty nebo je-li na křižovatce s řízeným provozem zřízen pruh pro cyklisty a vymezený prostor pro cyklisty, je cyklista povinen jich užít.“ Povinnost využít také Stezky pro chodce a cyklisty ti pak samostatně přikazuje význam této značky viz vyhláška 30/2001.

                    Povinnost využít stezku po levé straně vozovky máš taky, pokud v tom nebrání zákazová značka (v případě jednosměrné stezky), protože stezka není součástí silnice, je položena mimo ní a o žádnou jízdu v protisměru se tedy nejedná. Výmluvy, že nekoukáš na cedule v protisměru si nech pro PČR. Oni mají hrozně rádi ty, co se chtějí dohadovat a chytračit :-)

                    Souhrn značení i odpovědi na mnoho otázek naleznete v odkazu :

                    http://www.cyklistikakrnov.com/…tezkach.html

                    0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
            • CzechJoker  

              Proč neprodávám dopravní značky…??? Ach jo…

              0 0
            • tigermoth  

              Jo, Jarošov, to je legenda:-) Ať mi nikdo nevypráví, že tohle nebyla malá domů.

              0 0
              • tromboonen  

                Clovece, rek bych spis ukaz mi v Czechistanu cyklostezku u ktere neni mala (spis velka) domu hlavni motivaci..

                0 0
            • kyl  

              Taky tu máme,6 nebo 7 takových přerušení na kilometru.

              0 0
          • Kubajsu  

            Tak když už absurdita, tak ještě větší; takhle umístěná značka platí pro celou komunikaci (chodník je součástí komunikace). Pokud ne, neplatily by ani všechny možné zákazy zastavení, odbočení, omezení rychlosti atd. umístěné na těch samých místech… Muselo by to být značené jako vyhrazený pruh (třeba takto https://www.google.cz/…13312!8i6656 ), kde už jsou možné dávat příkazy pro jednotlivé pruhy…

            0 0
            • Pavel  

              Nějak to po ránu nechápu… Mohl bys to prosím popsat nějak jinak, pro ty úplně blbé? Dík.

              0 0
              • Kubajsu  

                Značka platí pro celou šířku komunikace a chodník je standardně její součástí.

                0 0
        • zimic  

          Ano, taky miluju stezku pro chodce a cyklisty, kde musím přejet na druhou stranu silnice, abych jel 30m po stezce a pak zase na druhou stranu silnice pokračovat po krajnici…Kreténů je bohužel na úřadech víc než dost

          0 0
          • Pavel  

            Proč to děláš? Pokud není v tvém směru zákaz (anebo příkaz), tak takové cvičení rozhodně dělat nemusíš.

            0 0
            • HonzaRez  

              Jenže tam ten zákaz v drtivé většině případů je…

              0 0
              • okapes  

                Plně souhlasím se zákazem vjezdu cyklistů tak, kde je odpovídající cyklostezka. Ale tam, kde je třeba jenom panelka, tak si to například na silničce představit neumím. Přesto taková místa jsou.

                0 0
                • Rorejs74  

                  No a mne by se treba zase libil zakaz vjezdu motorovych vozidel ( mimo dopravni obsluhy ) tam kde vede soubezne dalnice ( typicky treba usek Zidlochovice – Hustopece – Breclav. ).

                  Kdyz uz se ma omezovat svobodna volba pouzite komunikace, tak vsem ;-)

                  0 0
                  • Martin  

                    až nebudou dálnice zpoplatněné, tak proč ne :)

                    0 0
                    • Jezevec70  

                      Zatím je to naopak. Protože je zpoplatněná dálnice, tak část kamionů jezdí po vedlejší silnici, aby ušetřila.

                      0 0
                  • gerrard  

                    To ze nejsou zpoplatnene silnice soubezne s dalnici pro kamiony je nejvetsi blbost na celem systemu.

                    0 0
                    • babicak  

                      Je tam dopravní značka zákaz vjezdu nákladních aut nad 12 tun mimo dopravní obsluhy. Celý úsek Rajhrad – Břeclav. Mimochodem, to zpoplatnění dálnice (v pátek odpoledne 10 Kč /km) zaplatí spotřebitel v konečné ceně zboží.

                      0 0
                      • gerrard  

                        Pokud tam neni denne hlidka co to kasiruje, tak je nejaka znacka nezastavi. Stejne frci kamiony po statni vedle D1 jak na Prahu tak na Ovu. Cíl je udrzet je na dalnici a vybrat penize. To bez zpoplatneni statnich nikdy nebude. Zakaz vjezdu neni optimalni, blbe se kontroluje a kdyz dalnice klekne tak je to objizdna trasa na kterou by nemohli. Dalnice bez poplatku je utopie. Myto castecne funguje jako regulace. Bez ne by tu byl jeste vetsi provoz kamionu co pres nas jen projizdi nez ted. Stejne co kamion to madar, slovak, rumun, polak a cech jen obcas a u tech je me ukradene o kolik to maji drazsi zbozi diky mytu a netroufam si tvrdit jak moc je drazsi, protoze cenu nakladu neznam, kdyz bude drahy tak bude cena myta vuci cene zbozi zanedbatelna a naopak. Ja volim maznaka a zpoplatnit kamionum i statni.

                        0 0
                  • kyl  

                    Myslíš tu panelku?Po ní se dá jet jen směrem na Břeclav

                    0 0
        • HonzaRez  

          Výsledkem toho je, že 100% kolizistů nezastavuje a nedává přednost (ani pozor), na férovku vjedou na přechodu do silnice, a ty, co tam jedeš, ty se starej!

          Nejde o to, že by tito občané nebyli blbí už předtím. Ale soudruzi, kteří tyto stezky vysoustruhovali, je k této blbsto v podstatě přinutili…

          0 0
          • mvd  

            Asi tak. Typicky české řešení. Násilné vytváření cyklostezek bez dostatečných změn v legislativě. Přišel befel, že se musí udělat tolik a tolik kilometrů cyklostezek, ale nejsou na to peníze. Jak si poradíme? Osadíme chodníky značkami „Smíšená stezka pro chodce a cyklisty“. To jsme ale kujóni, to jsme to vymysleli. Aha, cyklista nemá přednost před křížícími vozidly! Tak abychom si kryli záda, dáme přerušení cyklostezky na každém vjezdu. Oni to ti cyklisti stejně dodržovat nebudou, ale když je někdo sejme, tak jsme z obliga.

            Cyklista má dilema. Buďto se bude chovat jako debil a skákat podle těch značek, nebo poruší zákon o provozu na pozemních komunikacích a pojede daleko rychleji a bezpečněji po silnici.

            0 0
          • 01carbon  

            Mám takový pocit, že jsem ve včerejších zprávách zaslechl, že po „absolutní“ přednosti chodců na přechodu se k tomu přidává i podobná přednost kolistů na přechodu :-( Jako kdyby nestačilo povolené podjíždění aut odbočujících vpravo na křižovatkách.

            0 0
            • Kire  

              Myšlena je přednost cyklistů na přechodu pro chodce?

              Jakpak se na ten přechod dostanu, když nesmím jako cyklista (nevedu-li kolo, to jsem pak chodec) na chodník? Jedině snad v tom případě, kdy je po chodníku umožněno jet i cyklistům.

              0 0
            • homer.tom  

              S tím podjížděním si nejsem úplně jistý, podle nového silničního zákonu § 57 odst. 4 zapovídá cyklistům objíždět stojící auta vpravo, pokud dávají znamení o změně směru jízdy…

              0 0
              • Mojmír Skála  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
        • orm  

          Toto by melo mit nove jednoduche reseni a to udelat krome prechodu i prejezd pro cyklisty. Podle roadcycling.cz podle noveho zakona maji kola na prejezdu pro cyklisty stejna prava jako chodci na prechodu, tj. maji prednost pred autem. Problem solved. Ja zkusim zalobovat tuto zmenu pro botanickou/chodskou v Brne a uvidim co mne mesto odepise :-).

          Zákonem č. 48/2016 Sb. je novelizován zákon o provozu na pozemních komunikacích a změny se týkají i cyklistů. (č. 361/2000 Sb.).

          Cyklisté na přejezdu pro cyklisty

          Znění zákona: Řidič nesmí ohrozit cyklistu přejíždějícího pozemní komunikaci na přejezdu pro cyklisty

          Nově tedy získávají cyklisté „přednost“ na přejezdech pro cyklisty podobnou jako chodci na přechodu. Jen pro připomenutí, na přechodu pro chodce musí cyklista kolo vést!

          0 0
          • mvd  

            Jo – to je to dohánění legislativy pět minut po dvanácté. Prvně museli postavit lesy dopravních značek začátek/konec stezky každých padesát metrů, než přišli na to, co to je za blbost. Uvidíme, jaký zádrhel se objeví s tímhle.

            0 0
          • jecnak  

            No konecne, protoze driv jaksi byl prechod pro cyklisty naprosto zbytecny – zadna prava cyklistu navic.

            0 0
          • Pavel  

            Cyklisti na přejezdu pro cyklisty NEMAJÍ stejná práva jako chodci na přechodu!!

            Už jen z toho titulu, že řidič nesmí cyklistu ohrozit, zatímco chodce na přechodui nesmí ohrozit ani omezit.

            A hlavně nic takového jako přednost chodců na přechodu NEEXISTUJE. Chodec NEMÁ na přechodu přednost.

            Cyklista vedoucí kolo není již cyklista, ale chodec. Z logiky věci tedy pokud chce využít „práva“ chodců na přechodu pro chodce, musí cyklista ze sebe udělat chodce. Pokud cyklista na kole jeden, vztahují se na něj stejná práva a hlavně povinnosti jako každého řidiče vozidla.

            A mimochodem, kde je uzákoněna povinnost pro cyklistu kolo na přechodu pro chodce vést? ;-)

            0 0
            • Vrci  

              Uzákoněna není, ale pak je vozidlo,které vjíždí na komunikaci z prostoru mimo komunikaci a musí dát přednost všem. Stejně jako auto vyjíždějící z garáže nebo traktor z pole.

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Motáš věci dohromady, tak to není.

                Vjíždění na komunikaci Tebou zmíněné je manévr za účelem zařazení se do jízdního pruhu na dané komunikaci. Takovým manévrem jízda na kole přes přechod určitě není, tou se zařadíš maximálně na protější chodník nebo do svodky.

                0 0
                • Vrci  

                  Dobře, tak je to „přejíždění“. Ale je snad jasné, že kolo ani jiné vozidlo, které jede po přechodu pro chodce nemá přednost.

                  0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Už se tu řešilo.

              Dle zákona 361/2000 sb. ve znění platném od 20.2.2016 přechod pro chodce je místo na pozemní komunikaci určené pro přecházení chodců,vyznačené příslušnou dopravní značkou, zatímco *přejezd pro cyklisty je místo na pozemní komunikaci určené pro přejíždění cyklistů přes

              pozemní komunikaci vyznačené příslušnou dopravní značkou*.

              Odd. 5, §53 – Chůze:

              (7) Osoba vedoucí jízdní kolo nebo moped smí užít chodníku, jen neohrozí-li ostatní chodce; jinak musí užít pravé krajnice nebo pravého okraje vozovky.

              (8) Osoba pohybující se na lyžích, kolečkových bruslích nebo obdobném sportovním vybavení nesmí na chodníku nebo na stezce pro chodce ohrozit ostatní chodce.

              Podle toho je jasné, že přechod je určen pro užití pěšími osobami.

              Myslím, že jestli máš problém kolo vést, můžeš je přes přechody přenášet.

              0 0
    • Hanyz1  

      Obecně je to špatně, ale trochu pravdy na tom je…

      Ke konci minulého roku byla zrušena kategori tzv. „rychlostní silnic“, která byla označena dopravním značením „silnice pro motorá vozidla“. Tyto silnice byly ve většině případů přeznačeny na dálnice. Původní dopravní značky zamířily jinam a to na řadu silnic I. třídy. Jak už je z názvu značení patrné, nejen cyklsité na takovou silnici nesmí. Neplatí to ale obecně pro všechy silnice I. třídy.

      0 0
      • zdenal8  

        Nj. Jenže na ty silnice I. třídy co nově preznacili a zvýšili rychlost, tak tam i před tím by na kole jel leda idiot. Alespoň teda co je ta přeznačená u nás. Ale nasli se takovy. Dokonce jsem tam loni potkával dvě blbky se třema dětma. Přitom souběžně vede teď celkem klidná silnice.

        0 0
        • Hanyz1  

          no nechtěl jsem to do svého příspěvku psát, aby se nerozjel nějaký hejt :D

          Ale osobně bych tu značku taky uvítal na řadě silnic, protože lidi jsou schopni na kole vyjet někam, kde bych nejel ani 200m mezi nájezdem-sjezdem

          0 0
          • Martin  

            třeba na I/35 od Mohelnice dál na Třebovou, občas tam jezdí pěkní sebevrazi

            0 0
            • jecnak  

              Tak zrovna tenhle usek krome stoupani na Mohelnicak neni nic hrozneho – siroka krajnice. Spis vidim problem, ze temer nikdo nejede 90 a vsichni predjizdi bez mozku a bez dostatku koni pod kapotou. Vidim i problem kudy tenhle usek na silnicce objet – pres Mirov je/byl to desivej tankodrom. Mnohem horsi je usek u Hradce , kam ted nove dali svodidla. Ne ze bych si tam troufl nekdy predtim, ale ted uz je to naprosto nerealne. Objezdova trasa pro silnicku veskera zadna.

              Obcas nadavam v Rakousku, kdyz musim objizdet nejake useky po cyklostezkach, ale ty tam aspon jsou a vedou logicky vedle a jsou bez problemu sjizdne i na silnicce. V CR na nejake objizdne trasy kaslou.

              0 0
              • HonzaRez  

                Dlouhá léta a desetiletí jsem tam jezdil (svodidel jsem si nevšiml), ale teď už si to taky nelajsnu. Objet to skutečně není kde, bo „cyklostezka“ Hradečnice je samozřejmě většinu roku nesjízdná…

                Když jedu z Hradce na Holice a Vysoké Mýto, objíždím to od Vysoké a napojuju se ve Chvojenci, nic hloupějšího jsem zatím nevymyslel.

                Mnohem hůř vnímám krátký lesní úsek před Jaroslaví, tam už mě jednou náklaďák s návěsem skoro vytlačil, nechtělo se mu čekat, až bude v protisměru místo na předjetí…

                http://mapy.cz/zakladni?…{%22c%22%3A1%­2C%22tt%22%3A1}&mrp={%22­c%22%3A1%2C%22tt%22%3A1}­&rt=&rt=&ro=00

                0 0
                • treatt  

                  Já jsem teda celkem střelec, bez uzardění to někdy pálím po magistrále (v místech, kde mám rychlost) a tenhle úsek Hradec – Litomyšl znám velice dobře, jezdím tam na chalupu velice často a na kole bych se tam teda v životě nevypravil a pokud tam někoho na kole potkám, nadávám jak špaček. Pokud to není případ, kdy to kluci před časem projížděli někdy mezi třetí a pátou ráno, tak tam cyklista prostě nemá co dělat, nejen, že to je neskutečně nebezpečné pro něj, ale vytváří hodně rizikové situace pro spoustu lidí..

                  0 0
                  • jecnak  

                    Problem je, ze kdyz jedes od Hradce na vychod ci opacne, tak na dost mistech je velky problem tu silnici nejak rozumne objizdet. Co se tyce bezpecnosti, mnohem vetsi zadrhel vidim v nedodrzovani zakladnich pravidel ze strany ridicu – rychlost + predjizdeni.

                    0 0
                    • Martin  

                      hlavně to předjíždění… na podzim se mi hodněkrát stal jeden scénář – jedu asi stovkou a stejně mě předjíždí skoro všechno, co má kola, krom nákladních aut

                      0 0
              • Martin  

                ten úsek kolem Hradce jsem na podzim jezdil docela často autem… tam by to na kole byla IMHO fakt sebevražda

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
      • MirosPikos  

        Přesně tak, zrovna jsem se vrátil ze školení. Škoda, mohl jsem se konkrétně na ty cyklisty zeptat člověka z ministerstva.

        0 0
    • Rohllik  

      Takze abych to shrnul po silnicich I. a II. tridy se muze na kole jezdit, vyjma tech silnic kde to dopravni znaceni vyslovene zakazuje, nebo kde je soubezne se sinici cyklostezka. Kazdopadne jsem o tom moc neslysel a vyhledat onen predpis je jak jet DH na skladacce, cili bych to videl tak ze to funguje asi jako jizda po chodniku nebo pres prechod – nemelo by se to ale bezne se na to jebe ;)

      0 0
    • BlickM  

      Obecně zákaz pro cyklisty na silnici I. a II. třídy není. Jak už psali i ostatní, jen místně zákazovými značkami, nebo úseky souběžné s cyklostezkou.

      Po silnicíh I. třídy nejezdím a co koukám do mapy tak ani po II. třídy, takže by se mě změna stejně ani netýkala :-)

      0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      V Norsku postaví cyklistům dálnice :-) .

      Nás ovšem zaujal plán postavit za zhruba jednu miliardu dálnice pro cyklisty. Nepůjde o žádné krátké trasy. Půjde o skutečné dálkové komunikace se vším všudy, které ale prý půjde využívat celý rok.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.