Bude veselo! :-)
Bude veselo! :-)
hehe … asi jako odstup aut 1,5m … kdo nás bude kontrolovat a chytat? :-D Je historicky známá nějaká nehoda cyklista vs. těžební technika v lese? Já bych se toho nebál, nic se nezmění.
Sak to mam stejne. Velkej fuck off. Spis takovej kocourkov.
Ale tak pro pobavení dobrý. Měli to vypustit 1.4.
Tak buď měl stroj vypnutý motor nebo byl cyklista hluchej. U mladšího bych předpokládal zašpuntovaný uši sluchátkama, tam bych se tomu nedivil.
Tak stane se, ale kvůli tomu snad nebudeme dělat 6m silnice mezi totálníma vesničkama.
A hlavně nikdo nikoho nepředjížděl ani neobjížděl, ale jeli proti sobě. Takže novely zákona se to vůbec netýká.
Tak kdyz to valis 60kmh na KOMu tak se to stat může
Prostě bezmozek.
třeba ta sluchátka policajti vůbec nehlídají a přitom je cyklista povinen se plně věnovat provozu a k tomu sluch rozhodně patří.
Kdyz si pustim hudbu v aute, tak se taky nevenuju provozu?
nevím jak Ty, ale vnímání sluchem na kole beru jako naprosto zásadní v porovnání s autem, kde máš zpětná zrcátka, hlídače pruhů a tak, která běžně na kole lidi nevozí. Takže za mne sluchátka na kole jsou úplně špatně.
Že se osluchátkovaní mají tendence lekat a chovat nevyzpytatelně, když se vedle nich najednou někdo objeví asi netřeba zmiňovat.
Tím bych hrozně nerad rozjel flame sluchátka na kole ano nebo ne :-)
No… Tak to je na case zakazat kola na silnicich uplne, kdyz nemaj zpetna zrcatka.
Ty nemas zpetna zrcatka na kole? Asi bych v tomhle nepausalizoval. Chapu, ze na hustokrutoprisnem endurokole nemas, ale lidi co nemaji cyklistiku jen jako konicek, ale maji kolo jako dopravni prostredek, je casto maji.
OK, tak dame zrcatka povinne zakonem, protoze bez nich se evidentne cyklista nemuze plne venovat provozu.
ale můžou, stačí když si do uší nenarvou sluchátka, potom to auto co je za nima slyší :-), vidět ho na nic nepotřebují
ale většinou je nemají, stačí se podívat kolem sebe. Dneska jsem potkal na 100 kol a zrcátko měl jeden :-)
no proto přece nemáš mít ta sluchátka ;-)
A kdyz si dam na kolo zrcatka, tak sluchatka muzu?
Tak ono jezdit prakticky hluchej na kole je docela náročná disciplína. Neříkám, že to nejde, ale musíš fakt každou chvíli kontzrolovat všechny směry. V autě bys taky neměl mít odváděnou pozornost např. hlasitou hudbou. Nicméně máš několik zrcátek a kontrola provozu kolem vozidla je snazší.
v lepších autech neslyšíš z venku prakticky nic , takže je celkem fuk jak nahlas hraje muzika :D
Nevim jak to mas ty, ale mit pecky v usich je pocitove uplne jine nez kdyz ti hraje muzika z repraku. Ty dobra auta mas, tak muzes zkusit si dat sluchatka jestli to pro tebe bude stejne :-).
Pocitove mozna, realne slysis uplne stejny hovno, co se okolo deje…
V autě je to samozřejmě ještě větší chyba. Správný řidič poslouchá motor, aby věděl kdy je optimální změnit rychlostní stupeň. Nakonec zvuk motoru je ta nejkrásnější hudba. :-D
Beru, ale na to mi chybi pulka valcu a dalsi 2 litry objemu :))
neslyším, a řadí to stejně samo :D
Pokud si tu hudbu pustiš tak že neslyšíš sanitku která jede z boční silnice do křižovatky na maják, a je pár metrů od tebe, tak ne, nevěnuješ se řízení
Zrovna nedávno to chlap napral do vyvážečky. Mrtvej.
Poslední dobou proběhly médii minimálně dva takové případy (nabourání do harvestoru – mrtvý cyklista, nabourání do auta svážející dřevo – mrtvý cyklista). Těch případů bude reálně daleko více.
A ještě nějaká ženská tuším na jihu čech spadla pod kola tatry.
Preco to neurobit opacne? Je to znacena cyklostezka, tak tam dat zakaz vjedu motorovym vozidlem.
Inak uz vidim jak budu svestky litat po lese a kontrolovat to :-D
Lesni technika. Chce to cist :)
Cital som, beru to aj na ne.
To je taky totální *********. Jako celej slavnej boční odstup. Jen v okolí našeho města vím o několika místech kde když to budu chtít dodržet, spadnu do příkopu.
A pro pána z článku. Pokud se na silnici necítíte bezpečně, tak po ní nejezděte. I kdyby tuhle bezduchou ptákovinu zavedli, míst na ježdění bude pořád dost.
Čistě teoreticky – a teď to myslím vážně, protože mě to zajímá, ne že bych sháněl výmluvu – pokud by to opravdu někdo kontroloval, a já se napojil někde řekněme z trailu uprostřed cesty, která má ten zákaz na začátku tudíž jsem o něm nemohl vědět… jak by se na to pohlíželo?
Jinak docela mě zajímá, co na to ty militantní řidiči, který pořád řvou ať jezdíme v lese, což by teď taky chtěli zakázat. Asi akcionáři zwiftu
To nevim… asi jako když z baráku vyjíždíš na silnici a je to jednosměrka :-) Prostě nejde vešchno obsáhnout do pravidel
Jednosměrka ve správném směru. Kde je problém?
ale k tomu baráku jsi se taky musel nějak dostat tak že by jsi si mohl pamatovat že tam ta jednosměrka je, u toho kola to může být tak že jedeš podle navigace aby jsi se dostal do míst která neznáš a najednou jsi na stezce kde je zákaz vjezdu :)
Rozhodně tě čeká trest smrti zastřelením na místě prohřešku a zavěšení ostatků na strom – pro výstrahu ostatním. Jinak si bude každej dělat co chce a to by nešlo.
Jednoduše – neznalost neomlouvá..
Ale prd. Kdyz tam vjedes z lesa tak co jako?
A to budeš dokazovat jak? Prostě máš smůlu a měl jsi to vědět
Co GPS zaznamem když se po tom tak pidis ;)
A to budeš dokazovat jak?
Nemají spíš oni dokazovat jemu?
Nemyslím si. Ty jsi v zákazu.. Proč by tedy měli oni něco dokazovat?
Protože když ti chtějí dát pokutu, tak ti musí dokázat, že jsi spáchal přestupek?
to je takovej ten alibismus, aby se učinilo zákonu za dost a všichni byli krytí – dáme tam značky, šiml se nažral. Kontrolovat nikdo nic nebude, ale když se tam někomu něco stane, jsme z obliga.
Presne. Maximalne se nekde objevi „Mito“ z druheho tabora a bude auto-fora tapetovat videii o neukaznenych cyklistech.
njn, ale cyklisti nemají RZ, jezdí v různých dresech a někdy mají více kol – jak tyto „lumpy“ budou identifikovat :-)
To aby začali lustrovat místní databázi biků :-P
Jo jo kdyby to čekal .....jak se do lesa volá…
U nás dávají lesožrouti značky/upozornění, že se tam pohybují. Ať dávají lidé bacha.
U nas taky
Tady jezdí Polaci. A Polak neubere, ten jede furt.
:-) tojo s kokotmi sa nepretěká
Čím víc se do hovna vrce, tím víc smrdí…
Ráno o tom mluvili v rádiu. Reportér byl na nějaké cestě, kde mu asi lesník? Ukazoval, jak je to úzká cesta mezi skalisky, kde není možné se s lesní technikou vyhnout ani chodci a na skále byly i stopy od pneumatik. (+ pár dalších případů). Zajímalo by mě, jak to řešili dosud, když už teď je v zákoně uvedeno bezpečné předjetí.
Pokud to dobře chápu, tak
situace 1
situace 2
Je to tak. Tresta se prujezd zakazove znacky, ne jizda v zakazu. Jako ridic vozidla je to jasne, jinak ses tam dostat nemohl, ale jako cyklista jsi tam krome tech dvou bodu mohl dojit i jako pesak.
Podle této logiky by bylo možné bez postihu jet i po normální silnici, kde je zákaz vjezdu cyklistů, když se na takhle označenou silnici cyklista dostane z místa mimo zákazovou značku. A když to poženu do extrému, tak cyklista může vlízt z pole na dálnici a jet po ní, protože neprojel značku označující dálnici. Nebo mi něco uniká?
Stejná logika to není. Pokud se dostaneš na nějakou cestu, kde je sice zákaz vjezdu, ale na přípojných komukacích zákaz není, tak tě samozřejmě nikdo postihovat nemůže.
Měl jsem za to, že je řeč o tom, že ze na tu zakázanou lesní komunikaci dostaneš třeba po nějaké pěšině nebo stezce, což komunikace není.
V lesse se po těhle cestách může jezdit legálně, takže dle mého je to OK. Mimo cesty, stezky, pěšiny a pod. se legálně pohybovat nesmíš, takže to by OK nebylo.
Ano, pokud se na ni dostaneš z jiné silnice. Ne z místa mimo komunikaci (lesní cesta, obytná zóna, parkoviště) nebo účelové komunikace.
na dalnici jedes na kole nelegalne jen do prvniho sjezdu/najezdu, pak plati, ze krizovatka rusi znacku a jsi z obliga. ;-P
Opravdu sjezd a nájezd na dálnici je brán jako klasická křižovatka, která ruší značku? To bych nemusel kupovat dálniční známku. :)
Znacky s povinnosti dalnicni znamky jsou na dalnici kazdou chvili, protoze nektery mesta maji dalnici jako obchvat a na ty casti neni znamka povinna. Treba Beroun na D5 takhle muzes objet po dalnici i bez znamky.
Plus to taky nejspis nebude brany jako krizovatka…
Ono je to spíš tak, že poplatek je na dálnici daný a jen se vymezují místa, kde být nemusí. Nájezd se jako křižovatka asi bere, proto např. každý snížení rychlosti u nájezdů opakují
Tak protoze jak jinak by o tom omezeni vedel clovek, kterej tim najezdem prijede?
„Sjezdy a nájezdy na dálnicích jsou takzvané mimoúrovňové křižovatky a nejedná se o klasickou křižovatku, napojuje se tam jedna silnice k druhé, ale přes připojovací jízdní pruh. Toto připojení dvou komunikací neruší případné omezení rychlosti,“
Pokud vím, tak se snížení rychlosti dává u připojovacího pruhu a logika je naprosto zřejmá – aby o tom věděl ten, kdo se na tu dálnici právě napojil. Ne proto, že křižovatka ruší značku ;)
krizovatka rusi znacku prave proto, ze kdo prijede z jine strany o ni nemuze vedet.pokud ma platit i dal za krizovatkou, je treba ji zopakovat. proste. ;-)
Hmm, to je asi pravda =) Ale prostě pocitově v tom vidím rozdíl. Kde by totiž byla u dálničního sjezdu a nájezdu hranice křižovatky?
Ale jako jinak jo, už mlčím =)
Ano, pokud je to místní úprava (kulaté značky: zákaz zastavení / stání, rychlostí omezení, …) Ale ne dálnice, pěší zóna, obytná zóna, zóna zákazu stání a rychlostního omezení (hranaté obdélníkové značky). Ty ruší jen značka.
No a aby to nebylo tak jednoduchý: u soudruhů v NDR křižovatka neruší předchozí omezení. Jak zjistil kdysi i Jan Kopeki
EU harmonizuje a kafrá do kdejaký pičoviny, ale tohle se nesjednotí.
Aha, to je 2006, mají to tak furt?
To ukončení po určité vzdálenosti je vtipný ;)
Dálnice a silnice pro motorová vozidla není místní úprava, jako třeba zákaz zastavení nebo omezení rychlosti, ale značka zónová.
§ 35
(1) Na dálnici je dovolen jen provoz motorových vozidel a jízdních souprav, jejichž nejvyšší dovolená rychlost2) není nižší než 80 km.h-1. V úseku dálnice procházejícím obcí je dovolen i provoz motorových vozidel a jízdních souprav pro veřejnou hromadnou dopravu, jejichž nejvyšší povolená rychlost2) není nižší než 65 km.h-1. Mimo obslužná zařízení dálnice je ostatním účastníkům provozu na pozemních komunikacích zakázán vstup na dálnici, chůze a jízda po dálnici.
To bylo pro JSt
Naštěstí majitel lesa tam dát žádnou zančku nemůže, to může jen se schválením příslušného odboru dopravy, bez toho si tam může dát co chce ale je to neplatné
Výkřik do tmy a chytáte se na první dobrou.
Kdybych tam nezákonně jel, stejně je povinnost dodržovat odstup, aby mě nikdo neohrozil. Opačně: když tam nezákonně pojedu, nikomu to nedává právo mě srazit.
Výkřik do tmy to je, ale na druhou stranu, když na to přijde, co asi bude jednodušší hlídat a pokutovat? Vjezd do zákazu nebo bezpečný odstup..
Hlídat to nikdo nebude…
Pred znackou slezes, zacku projdes jako pesak s kolem vedle sebe, coz pokud tam nebude zakaz vstupu, nasednes a pojedes dal.
Tím příspěvkem mi vůbec nešlo o dodržování nějaké vzdálenosti, ale jen o to, jestli jsem se podle zákona něčeho dopustil, pokud jsem se na to místo (na lesní cestu) dostal po nějaké pěšince, kde zákaz nebyl.
Celé mi to přijde jako naschvál akce. Když chceme aby nás bezpečně přejížděli, tak nás nepustí do lesa.
+1
a mám obavu že bude hůř
A pritom ve videu rika ze kdyby jelo velke auto tak tam neni misto ani objet chodce.
No a zakaz je jen cyklistům :)))) kvuli 1.5m zakonu ktery stejne bude mit výjimky ( snad).
To těžko, přidat tam výjimky je tak na rok (připravit + odhlasovat + prezident + senát, navíc v současné době prezident nefunguje a na hlasování o „blbostech“ není nálada). Za 2 měsíce se to nestihne.
Tohle je taková natruc nedomyšlenost. Ale bojím se, že je to jen první vlaštovka. Že těch různých zákazů a buzerací přijde víc, s vážnějším dopadem. Budou to třeba nesmysly, ale budou se špatně vyvracet.
Souhlas. Řekl bych že jde o zkoušku síly protivníka a hledání způsobu jak obejít zákon o volném přístupu do krajiny. Když se nikdo neozve, přijdou další kroky.
Taky jsem to dneska rano slyšel v radiu.
Otázka je jestli je to jen zbožné přání majitele lesa, nebo jestli on sám může zakázat vjezd kola na lesní cestu, tedy myslím trvalý. To že je to jeho majetek chápu, ale taky nemůže, třeba lidem trvale zakázat vstup do lesa.
Umístit novou dopravní značku není jenom tak, z tohohle mráčku pršet nebude..
Umístění dopravní značky musí být projednáno s PČR a rozhodnutí o jejím umístění řeší příslušný silniční správní úřad obce a … Vypracovává s projektová dokumentace a v podstatě to není tak, že si Lojza Lakatoš přibije značku na strom …
určitě souhlas, ale bavíme se o soukromém pozemku a lesní cestě
A zaroven se bavime o znackach. Takze bud ta znacka bude legalni nebo nelegalni. Legalni znacka musi splnovat nejaka pravidla, aby mohla byt vymahana.To ze jsi majitel lesa a cesty neimplikuje, ze si muzes delat co chces. Bohuzel, nastesti.
Podle článku vyplývá, že existuje nějaké sdružení více než 1300 vlastníků lesů, ti teď řeší co s tím, aby vůbec mohli legálně projet autem (a jakýmkoliv strojem) ve svém lese a nemuseli jet pomalu za cyklistou a píšou, že většina je pro tu zančku. Pochybuji, že by jsi chtěli umisťovat nelegálně.
Takže diskuse o tom, že by ty značky mohly být ilegální, je myslím zbytečná. Aspoň podle toho článku.
Zajimalo by me, jak predjizdeli bezpecne ted na tech uzkejch cestach. Mozna jako ta vyvazecka na tom videu ze slovenska :-).
To mas pravdu. Ale úřad asi nemá moc možnosti proč nevyhověl žádosti majitele pokud je podložena
Vstup a vjezd do lesa je dán zákonem, jak by to mohli rozumně podložit? Bezpečné předjetí je tu i teď a když se něco stane, tak soudní znalec se zamyslí a vytáhne číslo blízké tomu 1,5m, čili změna je jen v tom, že se to přesunulo do zákona.
Co se ještě dá pochopit je, že soukromí vlastníci využijí jakoukoliv záminku zamezit komukoliv cizímu vstup do lesa, ale v tom sdružení jsou i vlastníci obecních lesů, pokud se k tomu připojí i tito, tak to je celkem na palici, obecní lesy snad mají být i pro rekreaci lidí a lesní technika s nimi prostě musí počítat.
Chápu pokud tam bude probíhat těžba, nedávno sem v jednom místě během pár minut potkal tři dřevařské kamiony, nějak sem jim uhnul, ale kdybych to věděl, tak bych tam nejel. Ale trvale je to fakt volovina.
Jak pise xtonda, asi nemohou napsat a zduvodnit, aby jim to proslo, ze tam chteji, zakaz protoze tam nejde dodrzet 1.5m pri predjizdeni. To by se jich asi nekdo hned zeptal a jak tam predjizdi ted. Budou muset vymyslet neco jineho co by jim proslo a mne nenapada co. Vidim, a doufam, to jako bouri ve sklenici vody :-)
Doufejme.
Zákaz předjíždění. Ale ještě jsem na lesní cestě nepotkal kamión, který by jel rychleji, než já :-)
já jsem potkal ná úzké lesní asfaltce lesácký kamion naložený dřevem a bylo mu docela jedno, že na cestě se zákazem vjezdu, kde běžně jezdí cyklisti, lidi venčí psy a celkově je to frekventované, to smaží asi sedmdesát a na každé straně mu zbývá sotva půl metru asfaltu… když jsme se vzájemně uzřeli zpoza horizontu a on musel nakonec zastavit, tak se divil, že nechci skočit do příkopu a přišlo mu fajn, že mi nechal asi 30 cm místa…
To je to nepochopení. Ta cesta tam byla/je primárně pro něj, jako obslužná cesta pro lesní hospodaření. Nikoliv pro rekreaci.
Tím samozřejmě neobhajuji jeho bezohlednou jízdu … idioti se najdou vždy, spíš jde o tu podstatu …
to jsi pochopil špatně, je to městský les, který je přesně určen i pro tu rekreaci… vede tam cyklotrasa, jsou tam altánky s lavičkama a podobně… já mu nezazlívám že tam jede v rámci těžby se dřevem, ale ten jel způsobem, že mohl být rád, že v první zatáčce neopustil asfalt…
To si toho tedy zažil dost málo :-)
Jestli je na cestě věcné břemeno pro civilisty, což bude, tak si tam značku sám dat může, ale bude bez souhlasu PČR neplatná.
Jenže to ty, jako cyklista, nemáš jak poznat a tedy by ses touto značkou měl řídit.
Není to „jen tak“ pro jednoho člověka, neznalého věci. V článku ale píšou, že se jedná o sdružení zastupující více než 1300 vlastníků lesů. Ti si mohou nechat vypracovat postup jak vyplnit formuláře, kam je podat, atd. od právníků a pak je to vyjde děleno 1300 = jen pár korun na jednoho vlastníka.
Neříkám že to tak chci, ale mohou tak postupovat.
A mají na to docela dost času, do jara (předpokládám, že v zimě na sněhu moc konfliktů s cyklisty a bajkery v lese není…)
A proč by to dělali, kde žádné konflikty nejsou i když na těch cestách se prý nevyhnou ani pěším (tedy zákaz všem?). Tam kde se to už řešilo, mají závoru a zákaz vjezdu motorových vozidel, není motivace plošně zakazovat nějaké cykloturisty. Ten článek je plácnutí do vody.
Nejaké konflikty zažilo asi hodně z nich, to že o nich nevíme neznamená, že nejsou.
Kdyby ten článek byl s nějakým jedním jediným lesákem, nebo myslivcem, tak by to plácnutí do vody bylo.
Pokud je ten článek jako info o tom, že už o tom jednalo nějaké sdružení o 1300 vlastnících a navíc píšou „V názoru na tuto věc panuje jednoznačná shoda.“, tak už to plácnutí do vody není. pozitivní tam sice je, že Lesy ČR jako největší vlastník o tom plošně neuvažuje, ale to nic neříká o tom, že řada těch soukromníků (něbo většina?) to udělat prostě může. Navíc se na tom dloumlouvali a zřejmě to chtějí udělat hromadně.
Vyznělo to tak, že se něco bude plošně zakazovat, ale i k jednomu zákazu je dlouhá cesta. Soukromí vlastníci mají kolik, 20% lesů? No, asi je třeba být ve střehu, ale oplotit si les nemůžou a na každou přístupovou pěšinku zákaz taky dát nemůžou. Pro odlehčení, tady poblíž je taky jeden odpůrce cyklistů, co v diskusích na novinkách vykřikuje jak mu cyklisti jezdí po jeho zahradě, vše ničí a strašně ho obtěžují. Přitom to je zcela neupravovaný lesní pozemek a vodní tok s pěšinou, která tam byla odjakživa. Občas tam teda dá i svépomocnou zákazovou cedulku, tak se teda těším na zákaz vjezdu všech vozidel :)
Jeste bych dodal, ze nove znaceni bude pravdepodobne vyveseno na uredni desce s nejakou lhutou pro pripominku. Vim, ze uredni desku skoro nikdo nesleduje, ale ja uz se poucil, po tom co me urednice vyfuckovala, ze to bylo mesic na uredni desce, tak uz vim, ze se to vyplati :-).
Navíc do jara času dost.
Také to mohou načasovat tak, že to na tu úřední desku může vyjít tak, že to pověsí na začátku prosince, kdy lidi řeší Vánoce a večírky a pak jak se člověk probere v lednu po Silvestru, tak už to tam být nemusí…
Tak pak sprej s barvou a bude po značce, uvidíme koho to bude bavit déle
Normálně to nedělám , ale musím reagovat pročetl jsem příspěvky a slyšel o údajných zákazech o vstupu do lesa .
Můj postoj k této věci určitě nemá oporu v zákoně . Vidím to tak , ze naprosto respektuji vlastnická práva k majetku tedy i k lesu , ale les není zahrada s golf trávníkem , jakou škodu způsobím , když projedu po cestě , která vede lesem už za mého dědy? A teď zákaz ?
Do jistě míry to vnímám jako omezování osobní svobody a proto říkám Nedám se omezovat už ne .
Když se budu chtít projet na tvém kole tak mě ho půjčíš? Nepoškodím ti ho :)
jako trochu si protiřečíš … „naprosto respektuji vlastnická práva“ … " jakou škodu způsobím , když projedu po cestě"
Takže si cestu mohu zkrátit, např. přes tvoji zahradu, protože ji nijak nepoškodím? To je logika. Ještě, že komunisti jsou pryč!
Není to o logice. je to prostě o tom, že ten zákaz platí. A když se něco stane, tak někoho napadne se soudit, protože tam nebylo upozornění. Obdoba toho, že např. po kalamitách jsou zákazy vstupu do lesa … každý tam leze, selfičkuje, jak stojí pod věšákem a když to na někoho spadne, tak se soudí, protože ho nikdo neupozornil na to, co se může stát.
Ty jsi komik: Ještě, že komunisti jsou pryč!. Za nich tě v lese prakticky nikdo neomezoval a pokud jsi les zrovna nezapálil, ani jsi nevěděl, že existují. Tak nač si stěžuješ? Už jsou přece pryč :-D
Komik seš ty, sorry.
Jde o přístup k vlastnickým právům, což jsem tam naznačil, viz uvedený příklad.
Srovnání průjezdu přes zahradu a les je zcela něco jiného, to vůbec nelze porovnávat.
Diskuse byla o vlastnických právech, které řečník prý plně respektuje … ale les je prý něco jiného. Ano, pokud nejsi vlastník lesa tak tomu rozumím. Pokud jsi nebo o tom něco víš, rozhodně bys takto nemluvil.
Je to o vzájemném respektu, který uživatel, na kterého jsem reagoval, moc nemá. Toť vše. Nemusíme rozjíždět flame o tom, jestli zahrada je jako les.
Vzhladom na dlhu spolocnu historiu, legislativu budeme mat v tomto asi podobnu.
bajkovani bude vic pank.
lesakovi rad uhnu ale znacku at si necha
Kolik lidí se bude chtít dohadovat s hňupem v zeleném, který tě bude haltovat na cestě kde jezdíš 30 let?
Nikdo…ale kdyz nebude alternativs
Tak jako nikdo…ale kam tím jako směřuješ? Že radši přestaneš jezdit v lese, než se hádat s ňějkým blbem? :)
A k tomu ještě:
Moc ohledů na pumpičkáře, stěžují si řidiči na nové otázky v autoškole
Člověk nakonec bude moci jezdit jen na trenažeru.
No slušná absurdita.. :(
Add ti militantní řidiči – však ono na ně dojde a moc bych se nedivil, kdyby se ze čtvrtiny z nich stali taky pumpičkáři, resp. držitelé elektrořidítek bo s tou ekoteroristickou politikou EU budou osobní automobily výsadou jen horních 10tis :(
Chceš se vsadit o to, zda za 10 let bude v ČR registrováno <= 10k osobních automobilů? (ideálně by to teda bylo na počet řidičů, protože ti v „horních 10k“ mohou mít víc než 1 auto, ale nevím, jestli jsou taková data dostupná. Můžeme to případně odhadnout třeba na průměr max. 2 auta na člověka a tedy 20k automobilů?)
Ale prd, nechci se sazet, ani nechci hadat zadnout konkretni hodnotu, spis jsem tim chtel rict, ze nam nejspis pominula/brzy pomine doba, kdy si auto poridi mladoch z prvni ci druhe vyplaty (jakekoliv, pojizdne) a nebude uplne bezne mit doma 2 auta..
(coz je casto docela potreba pokud bydlis na vesnici s malymi detmi, do prace oba rodice dojizdi a to kazdy na jinou stranu, deti je treba jeste vyzvedavat ci pohlidat bo jsou male nebo maji po skolce/skole krouzky opet mimo bydliste)
Duvody asi netreba rozepisovat.. emise, resp. uplny zakaz spalovaku, zdrazovani energii, preuctovani podpory elektromobilu, atd
Já to tušil, že cykloaktivisté způsobí více škody než užitku. Romča Kreuziger a další propagátoři 1,5 m prokázali cyklistům předpisovou medvědí službu. Krylov by mohl modernizovat svoji legendární bajku :-) .
Je to tak, jak říkáš..
V posledním Autosalonu na Primě o tom byla reportáž ve spolupráci s autodopravou Hopi a byla to tedy pěkná číčovina.
Jak už sem tu psal, ten zákon v podstatě nic nemění, bezpečné předjíždění tu bylo už dávno přičemž znalci tu hodnotu odstupu počítali podobně, teď se to jen přesunulo do zákona. Tohle je jen pokus jak obejít § 19 odstavec (1) Zákona č. 289/1995 Sb. o lesích
Každou značku B 8 na kraji lesa budu považovat za protizákonnou.
Spíše bych řekl, že první krok k novelizaci zákona o lesích v neprospěch cyklistů. Nedivil bych se, kdyby tam propašovali v blízké době nějakou šířku komunikace, po které se cyklista v lese může pohybovat, aby nebyla ohrožena jeho bezpečnost,. Předpokládám, že aktivisté budou souhlasit, přece jen, bezpečnost cyklistů je třeba konzistentně zajistit i nejen v silničním provozu, ale i v lese.
To se určitě nechystá.
Je to stále o tom, že vlastník lesa musí strpět řadu omezení od vlastníka lesa, v řadě případů s tím mám dokonce vícenáklady, ale bere se za samozřejmé, že to jde pouze z jeho kapsy.
Stejně tak je to i s případnými úrazy v lese. Se stoupající návštěvností dochází ke zraněním, někdy i úmrtím a řada těch lidí se potom snaží zahojit na vlastníkovi lesa, protože neudělal opatření na možnou ochranu návštěvníků lesa … ?!
„a řada těch lidí se potom snaží zahojit na vlastníkovi lesa,“ je problém přepičenosti lidí, to vyhlášky nevyřeší…
Jako, že když s něčím nesouhlasím, tak je to protizákonné? … Zajímavá logika.
Když něco odporuje zákonu, tak je to nezákonné, viz zmíněný pragraf zákona.
(1) Každý má právo vstupovat do lesa na vlastní nebezpečí, sbírat tam pro vlastní potřebu lesní plody a suchou na zemi ležící klest. Při tom je povinen les nepoškozovat, nenarušovat lesní prostředí a dbát pokynů vlastníka, popřípadě nájemce lesa a jeho zaměstnanců.
Každý je povinen dbát pokynů vlastníka. Pokud tedy vlastník na některé cesty zakáže vjezd cyklistů kvůli zachování jejich bezpečnosti, je vše v naprostém pořádku. Vstup na vlastní nebezpečí dovolen, ale nikoliv jízda na kole (není zajištěna bezpečnost smíšeného provozu). Dle mě neprůstřelná argumentace konzistentní s moderními trendy a dalšími zákony..
díky, byl jsi rychlejší :-).
Jinak, když už tady argumentujeme zněním zákona o lesích (289/95 Sb.), tak doporučuji si přečíst § 20 Zákaz některých činností v lesích. Řada lidí bude překvapena, co tam všechno je :-).
To si musím přečíst. O těch činnostech. Aby člověk věděl, co tam třeba může/nemůže dělat se ženou. :-)
Pokyn vlastníka je, že tam bude stát chlápek a řekne, že teď se tady těží. To rozhodně není trvalý zákaz.
To je tvůj omyl. Vlastník lesa samozřejmě může omezit pohyb po lese, viz zákon o lesích, a určitě to neznamená, že tam musí stát 24/7 a každému něco vysvětlovat …
absurdita to je, ale věřím tomu že to použijí někteří militantní vlastníci lesa a ty zákazy tam fakt budou chtít dát. LČR imho nebudou spěchat, bo potřebujou dobrý imidž a nas.aní cyklisti jim ho nevylepší. U nás polovičku lesů vlastní církev, tam si nejsem jistý. Možná zákaz bude platit jen v neděli, aby kolisti jeli do kostela a necourali se po lese. .
Když se podívám, jaké věci Biskupské lesy poslední dobou zavádějí (rušení desítek let zavedených parkovišť apod.), tak bych se vůbec nedivil, kdyby přispěchali s cedulkami zákazu vjezdu cyklistů jako první.
V Beskydech jsou na tom ohledně parkovišť LCR a Biskupské lesy stejně.
Tohle jen přilije oleje do ohně. Ti cyklisti nezmizí. Jejich počet zůstane přibližně stejný. Jen se ti poctiví přesunou na silnice. No až pojedu po silnici a nebudu je moci bezpečně předjet, protože bezpečně to opravdu nejde všude tak pojedu za nimi a potáhnou za sebou vláček nasraných kroutičů volantem. Bude legrace :-D
Vláček nebude, předjedou je nebezpečně. Nedá se to bohužel vymáhat.
Já nic nebezpečně předjíždět nebudu. Za 32 let mám jen jednu drobnou nehodu a nic na to měnit nehodlám.
Ještě jsme zapomněli, jak obrovsky vzrostl počet uživatelú těchto cest v poslední době a to hlavně bezmozků a ecoli, čili problémy a střety s lesní technikou musely v případě těchto osob vzrůst exponenciálně…
Taky za tím tuším snahu omezit invazi e-mrdek :-D
Čas aktualizovat dopravní značky?
Ty woe. Podle té argumentace toho (z prominutím ******) z těch broumovskych hor, by tam měli dát i zákaz vstupu.
:-)
Zákon o bezpečném předjíždění cyklistů je jen záminka. Boj proti cyklistům v lesích už dávno běží – viz například Svatojánské proudy či Posázavská stezka.
Moc by mě zajímalo, jestli je pravda ta informace z článku, že k 1. 1. 2022 budou v nějakém broumovském lese na cyklotrase značky „Zákaz vjezdu jízdních kol“. Konkrétní místo zmíněno není, tak to nelze ověřit.
Lesní cesty jsou ze zákona veřejně přístupné. Moc by mě zajímalo odůvodnění konkrétního případu, proč by se měl v souvislosti s novým zákonem veřejný přístup omezit, které by silniční správní úřad a Policie ČR akceptovaly. Je tam snad tak intenzivní doprava, že bychom vedle lesních cest měli stavět ještě samostatné cyklostezky? :-)
Pokud jste někdo na Broumovsku místní, prosím, občas se podívejte na úřední desku obecního úřadu s rozšířenou působností, a kdybyste tam narazili na takovou aktivitu, dejte mi prosím vědět.
Čerstvé informace z jednoho silničního správního úřadu. Aktuálně úřad neeviduje žádný návrh dopravní značky Zákaz vjezdu jízdních kol do lesa (kdyby nějaký návrh nyní přišel, vzhledem ke lhůtám je umístění značek k 1. 1. 2022 prakticky vyloučeno). Fakt, že cyklistu na lesní cestě není možné předjet, podle názoru tohoto úřadu rozhodně není legitimním důvodem, proč by takovou dopravní značku bylo možné povolit.
Teď mi autor článku přiznal, že prý ten spolek žádný návrh vůbec nepodal. Jen by si to přáli. Obsah článku je tedy čisté FAKE NEWS.
Na jednu stranu jsem fakt rad za tvoji praci pro cyklistiku, na druhou stranu nam tu nicis nas flame war! :-)
Dneska byl na hradeckým rozhlase pořad, kde ten článek zmínili a člověk od LČR tam reagoval že to vnímají jako problém, ale řekl, že je to na legislativcích a že vlastníci v tom v podstatě nic nemohou
https://www.mujrozhlas.cz/…chou-na-zemi
čas od 8:06
je teda nevím, jak to přesně myslíš, ale jde jen o klasickou značku B8, která zakazuje vjezd cyklistům. Nejedná se o speciální značku specifickou pro les. Pokud jsem to špatně pochopil, tak sorry.
O umístění dopravní značky B8 na lesní cestě (účelové komunikaci) rozhoduje silniční správní úřad. Ne vlastník lesa.
nepochybně, na návrh vlastníka, resp. správce lesa … nemáme spor
Díky za vyjasnění! Jsem rád, že se tomu někdo věnuje
tak to je novinarska klasika. Bohuzel dost casta. Katastroficky titulek, uvnitr uz to neni tak horke a pravda je uplne jina.
Ten autor je novinar nebo nejaky amatersky pisalek bez zodpovednosti?
Autor je hlavně někdo, komu se nelíbí zákon o 1,5 metru. Takže poukazuje na údajné „chyby zákona“, resp. vyvolává negativní emoce a doufá, že se zákon ještě změní. To ale naštěstí do 1. 1. 2022 také nehrozí a poté, co se dopravní katastrofa ani s účinností zákona konat nebude, bude argumentace odpůrců výrazně slabší.
To je presne to co mne vadi. Vsichni hledaj duvody proc to nejde, misto aby hledali zpusob jak to udelat.
Teoreticky se může stát i to, že ti trochu více vyplašení cyklisté budou zákaz respektovat a tím pádem bude v lesích méně cyklistů :-)
Já se musím jako cyklomrd smát. Aby to nedopadlo jako s cedulí na jedné lávce v okolí co pravidelně končila v řece. A naopak tu někdo otáčí rychlost 30 ve vedlejší ulici. V dobách akunářadí mají cedule krátkou životnost.
Potom tam přidají foto pasti a co potom ?
Fotopast se taky hodí :)
V noci nemá fotopast šanci. Vyhozené peníze
Pokud fotopast nemá noční vidění, nazýval bych to počitadem houbařů :-)
V noci vypadáme všichni stejně :-)
To spíš ji vypálím snímač svými světelnými děly :-D
Nebylo by lepší vrátit se k pastem 3 metry hlubokým plným špičatých kůlů jako před 40.000 lety…?
Není jednodušší ten zákaz prostě ignorovat? :-)
Předpokládám, že slušný člověk bude zákazy respektovat. Přece jen, les mu nepatří a je tam jen na návštěvě, tak by se měl chovat jako host slušně a respektovat přání majitele, které je v souladu s moderními trendy zvýšení bezpečnosti cyklistů.
Slušnej jo… ja ne. :-D
Legální zákazy jistě
Na svém FB to zatím nezmiňují, tam jsou jen zprávy jak jsou hodní vstřícní skvělí.
Pumpičkářští aktivisti nutně potřebujou na všechno zákony a předpisy, aby jim nepřekážely auta… No tak si lesáci zařídili vlastní pravidla a předpisy, aby jim nepřekáželi pumpičkáři…
To je tak, když se do každýho pseudoproblému začnou tahat úředníci a stát.
přesně… kdyby se lidi chovali slušně, nesrali se do ostatních, každý se staral sám o sebe a všude nebylo tisíc aktivistů „za lepší svět“, tak by polovina problémů neexistovala…
Kdyby :-(
Točvolant český by pak usilovně pracoval na další balkanizaci silnic, nějaké ztráty přece k silnicím patří, on je přece skvělý řidič a nic se mu stát nemůže.
ano, ztráty k silnicím patří a patřit budou… stejně jako k životu patří smrt, nehody se stávají a to ve všech oborech lidské činnosti… tím že něco začneš uměle omezovat, kontrolovat a znepříjemňovat neznamená, že to potom bude lépe fungovat…
EU touží tyto ztráty vymýtit za každou cenu. Teď tě budou z Bruselu nějakou dobu špehovat a šlapat na brzdu, posléze nastane návrat k praporkovému zákonu.
EU se hlavne snazi omezit auta jak to jde, proto vse kolem EV, EUR XX, povolenek apod nesmyslu. Cil je aby melo auto jen „par“ lidi.
Pise clovek co po silnici nejezdi a na traily se dopravuje autem. Bezpecnost na silnici neni pseudoproblem. Nekdy si to vyzkousej.
Predstava, ze se vsechno vyresi dalsim narizenim, zakonem a represi je nesmyslna.
Ale tohle neni nejake ceske novum. Tahle norma, nekde i prisnejsi, funguje v hodne statech. Nikde nic nekolabuje. Asi jsou tam lepsi ridici, nevim. Hlavni rozdil je ten, ze tam proti tomu statni organy aktivne nebojuji a nesnazi se rikat, ze to nejde.
Jasne, to vubec nerozporuju.) Jen rikam, ze to narizeni blaho na silnici nezpusobi. A nerikam ani opak!
Mám na kole po silnicích naježděno desítky tisíc kilometrů…
Jako za rok, aby to bylo relevantni :-)? Kazdopadne dopravni cyklistika je neco jineho nez jezdeni na silnicce, kde primarne nejezdis po meste. Ja mel pred kovidem tisice kilometru rocne jizdy po meste do prace, na nakupy. Pokud nemas tuhle zkusenost, a jizda na silnicnim kole pro rekreaci neni stejna zkusenost, tak to proste posoudit nemuzes. Nehlede na to, ze situace se rok od roku zhorsuje.
Takze se na kole seres do mist, o kterejch sam vis, ze na to nejsou moc vhodny, a pak vyzadujes zakony, aby vzniklo omezeni pro ostatni?
No tak presne takhle to udelali ti lesaci, vytvorili omezeni, aby se jim nikdo necpal na cesty, kde se pohybujou tezkou technikou… Rozdil je v tom, ze oni do toho lesa technikou potrebujou, ty bys po meste v klidu mohl jezdit MHD jako vsichni ostatni.
Jo, tohle je geniální návrh.
Ve skutečnosti to dopadne tak, jak teď u mě – momentálně jsem po prodělaném těžším nachlazení přestala dojíždět na kole. A samozřejmě jsem přesedla do auta.
Do práce dojíždím podle provozu o cca 10 – 15 minut déle, a v kolonách je o auto víc.
Z té obvyklé půlhodiny na kole je maximálně 5 minut na cestě, kde budu šoféry štvát, vše ostatní se dá objet vedlejšími ulicemi nebo po (blbě navržené, ale existující) smíšené cyklostezce. V tom blbém místě nemám na výběr – kutají nám tu dálnici a zbývá jediná silnice, kterou se od nás dá dostat pryč, a tenhle jediný úsek nemá možnost to objet nikudy jinudy. Nejdřív překopali všechny lesní a polní cesty, a nedávno i nejkratší silnici do města. Na většině z těch zrušených cest se už rok neděje vůbec nic, to jen pro doplnění.
A potrebujes k tomu zakon, aby te auta objizdela minimalne 1,5 metru? Kdyz objizdela o 1 metr, tak to nestacilo?
O tom je muj argument, pokud chces jezdit po meste, v pohode, jezdi… Ale vyzadovat nesmyslny zakony na vsechno je cesta do pekla. Rozumnej ridic si odstup necha tak jako tak, debil te stejne oprasi.
Zákon potřebují spíše motéristé, než cyklisté :). Jak už tady na foru bylo zmíněno vícekrát, tak nejsou jen dve skupiny řidičů – ohleduplní a debilové. Veliká skupina, kde myslím 1,5m pomůže, jsou řidiči, kteří si neuvědomují (neví), co je bezpečný odstup.
Pokud si to jenom neuvedomuji, tak vubec nebyl potreba zakon… Stacilo udelat osvetovou kampan, coz se i stalo. Tahat do toho uredniky, zakony a represivni slozky vubec nebylo treba.
I to se tady přeci řešilo. A sám si také myslím, že dobrá osvětová kampaň by byla lepší a navíc by nemusea tolik rozdělovat obě skupiny. Ale upřímě, kdy se tady nějaká taková kampaň podařila udělat? Navic by musela být dlouhodobá a opakovaná. Ve výsledku je to bohužel mnohem obtížněší a výrazně nákladnější, než to dát do zákona. Ideálni by tedy bylo udělat i nějakou vhodnou kampaň k novému zákonu, ale to už bychom po vládcích, dopravní policii a Besipu chtěli moc :)
Zatimco kdyz to das do zakona, tak se neco vyresi? Zvlast, kdyz to prakticky nejde kontrolovat?
Lidi jezdi autem rychle. Hrozí jim ztráta ŘP nebo vysoká pokuta, ale to je neodradí. Takže nějakej 1,5m za 2tis je oproti tomu absolutní prkotina.
Jo, myslím si, že je to lepší než nic. V kontrole bych až takový problém neviděl. Když to funguje jinde, tak proč by ne u nás?
Sám na silnici pozoruji, že už teď někteří řidiči objížděcí cyklisty s větším odstupem.
A zakon jeste neni v platnosti, ze? Takze evidentne pomohla ta osvetova kampan, ne zakon, urednici a represe…
Ty osvětové kampaně + výuka v autoškolách předtím neměly moc účinek. Jinak v Německu je odstup 2m, asi tam ti aktivisti fakt řádí :)
Já vím, že se v ČR Německo rádo glorifikuje, jak tam je pořádek a tráva zelenější… Žil jsem tam teda jen půl roku, ale zas nějak zásadní rozdíl mi to nepřišel, na silnicích obzvlášť ne. Na dálnicích si lidi drží ještě menší odstupy než v ČR a pak mi nějakej ožralej Němec nabořil zaparkovaný auto v podstatě na totálku.
No možná si to glorifikuji, ale asi se mě tam nebude nikdo snažit úmyslně oprasit, ale zas na druhou stranu, pokud budu zdržovat provoz, tak mám povinnost zastavit a pustit rychlejší. Není to jenom otázka slušnosti a ohleduplnosti, předpisy a sazby za porušení tam budou mít nepochybně taky. Když to jde jinde, proč by to nemělo jít tady?
A to se ti na ceskejch silnicich stava casto, ze te nekdo umyslne oprasi? Myslis si, ze to delaj lidi, kteri berou ohledy na predpisy? Pokud by brali, tak uz by te nemeli oprasit podle dnesnich…
Možná nevědomost, možná úmysl, nebo pocit skvělého řidiče, ‚já se tam vlezu, přeci nedám nohu z plynu‘, občas se to prostě děje. Abych to odlehčil, nedávno mě předjel s předpisovým odstupem takový ten velký americký pickup, ale samozřejmě při tom nezapoměl začít vypouštět oblaka sazí.
No, vzhledem k tomu, že jsem z místa za volantem v pondělí zahlédla, jak se domíchávač snaží doslova odstrčit cyklistu, někteří zůstali těžce neosvícení.
Tedy – netuším, jestli to bylo jen na posr…, pardon, na kreditku, nebo se mu při tom ploužení v koloně skutečně v jednu chvíli otřel o řidítka. Kdyby počkal pár vteřin, klidně mu ten metr a půl mohl dát, byl by volný protisměr. Takhle ani nepootočil volantem. Ušetřil čas, aby pak po chvíli stejně skončil na světlech.
Tenhle člověk evidentně zákony nedržuje už dneska. Novej zákon najednou dodržovat začne?
Jasně, že už pomohlo to, že se o zákonu mluví, ale osvětová kampaň to není. Naopak v médiích probíhala spíše antikampaň. Jak jinak by jsi si to představoval? Zkrátka se mluví o zákoně a někteří už na to reagují, aniž by byl v platnosti. Nic víc, nic míň.
Mně přišlo, že to byla celkem pozitivní kampaň. Dost lidí to podporovalo, mraky lidí má nálepky na autech…
Za mě jsem přesvědčenej, že kampaň ve stylu „dejte nám prosím dostatečnej odstup, pokud to půjde, tak 1,5 metru, děkujeme“ bude mít lepší výsledky než „pokud nedáš cyklistovi 1,5 metru, tak tě natočíme z vrtulníku a dostaneš pokutu“. Lidi reagujou líp na pozitivní vzory, než na represi.
Mas pravdu, toto funguje lip, skoda, ze se to neaplikovalo i s Covidem.
No, nevím. Pozitivní kampaň jsem v médiích moc nezaznamenal. Tedy vybavuji si jen reportáže, kde se řešilo jaká to bude katastrofa, sehrané scénky (Prima) a pár dalších článkůl na webu, které také připravovaly na budoucí kolabs.
Confirmation bias.
:)
V siroce zamerenych mediich typu seznamzpravy nebo novinky byly prevazne negativni reakce, ale ne exkluzivne.
Schvalne jsem to tam prosel a neprijde mi to porad nejak zasadne negativni, poukazuji vetsinou na logicky problemy. Jinak ja kdyz rikal osvetova kampan, tak jsem nemluvil o tom, co pisou nezavisly media, ale ruzny reklamy, podpora znamych osobnosti, nalepky na autech atp…
Docela pekna je mimochodem “tahle”:https://www.denik.cz/…mrtelne.html statistika, kde je krasne videt, jak moc to je cely aktivistickej pseudoproblem.
V první řadě je třeba říct, že ano, je spousta cyklistů, co jezdí jako prasata a nechápu, že se dožívají nějakého vyššího věku. V autě i na kole čím dál častěji nevycházím z údivu a začínám mít podezření, že spoustu lidí na kolech prostě a jednoduše přestal bavit život a tak se takhle chovají.
Na druhou stranu se nebudeme tvářit, že takováhle statistika je nějak moc vypovídající o celé šířce problému, že. Jednak známe problém se „statistikami“ všeho druhu, o tom asi není třeba dál nic rozvíjet. Ale hlavní point – i když jezdím hodně opatrně a silnicím se vyhybám (mimochodem hlavně potom, co mě jedno prase sejmulo po nedání mi přednosti s tvrzením, že mě neviděl..), tak i tak zažívám občas situace oprasení, omezení a nutnosti řešit situaci zastavením, uklizením se na krajnici, úplného zastavení a uhnutí, protože se nehodlám nechat zabít. Kolik z těchto událostí je zachyceno v nějaké statistice? A to mluvím o sobě a nemluvím o silničářích, kteří těch situací musí zažívat mnohonásobně víc. Kolik z těch situací je zachyceno ve statistikách? Chceme se na to skutečně dívat tak, že „hele on mě sice oprasil a málem zabil, ale tentokrát jsem stihl uhnout, tak je všechno v pohodě, tentokrát to vyšlo“ – takže to se nepočítá, protože se „nic“ nestalo?
Ja nikde nerikam, ze by silnicim neprospelo vice ohleduplnosti. To je fakt, at se bavime o jakymkoliv zpusobu dopravy na silnici.
Rikam to, ze nicemu nepomuze tahat do toho zakony a uredniky. Uprava byla dostatecna, kdo ji ignoroval driv, bude ji ignorovat dal. A pokud si ridic za cyklistou dostatecne pribrzdi a predjede ho v metrovy vzdalenosti, tak je to bezpecnejsi, nez kamion bez brzd v 1,5 m.
No vidíš a já si třeba myslím, že ta úprava vzákoně dostatečná nebyla. Důvody tady už byly popsány mnohokrát. Sám jsem na silnici až tak problémy neměl a počítal jsem s tím (a na tom zákon nic nezmění), že případnou kolizy odnesu vždy já a nikoli auto. A kdybych se tímto pravidlem neřídil a neuhnul x krát předjíždějícímu autu, tak jsem tu statistiku mohl také doplnit. A takových případů bude velké množství.
A to ti prijde problem, ze ses obcas musel trochu prizpusobit, aby nevznikla nebezpecna situace? Tak snad te neubylo, auto se tobe musi prizpusobit kazdy…
Jo, to mi jako problém přijde. Já tu nebezpečnou situaci nezpůsobuji, ale musím ji řešit, abych nedošel k úrazu. Naštěstí mě zatím nikdy neubylo, ale to štěstí nemusí vydržet :)
Auto se nepřízpůsobuje mně, ale dalšímu řádnému účastníkovi provozu.
Zajímavé je, že když stejný řidič předjíždí nějaký traktor (třeba John Deere), tak si dává sakra pozot, jestli něco nejede v protisměru a vymetá protilehlou škarpu, aby se náhodou nepotkal s těma velkejma kolama traktoru.
Ty nezpusobujes nebezpecnou situaci? Tak to se nemame sanci shodnout… Podle me vytvari nebezpecnou situaci kazdej, kdo jede na silnici vyrazne odlisnou rychlosti, nez vetsina ostatnich ucastniku silnicniho provozu. Bez ohledu na to, jestli jede na kole, autem, traktorem, nebo jde pesky.
Ano, jsi radnej ucastnik provozu, ale nebezpecnou situaci jednoznacne vytvaris.
To ma jedine reseni upravit rychlost tak aby se vyrazne nelisila. Prvni vlastovky uz jsou, ale neprislo mne ze by se to autickarum libilo. Schavalne jak by dopadla anketa 1.5m vs. sjednoceni rychlosti. Zatim tu ale vidim jen sobeckost autickaru, kteri chteji mit silnice jen pro sebe. Jejich drahe vyhrazene dalnice jim nestaci.
A zase tyhle aktivistický kecy a snaha omezovat většinu…
Sorry ale kecy tu mas jen ty. Autickari otravuji vetsinu ale to ty nevnimas. Vetsina lidi auto nema.
Ehm? Cože? :))
Mas pocit ze vetsina obcanu cr ma auto? Vetsina lidi je tedy autickari obtezovana. Nemluvim o tom, ze vetsina autickaru jsou socky ktete si ani neumeji zaridit svoje parkovani a vyzaduji zabrani verejneho prostoru pro sve vozy. Takze o jake vetsine mluvis? O te ktete se ti hodi ;)?
Nemám pocit, vím to… V ČR je v provozu přes 6 milionů osobních aut.
Preci si jeste jednou co jsem napsal. Znovu ti to pro jistotu zopakuji. Mas pocit, ze vetsina obcanu ma v CR auto? Pro hloupejsi, urcite neni mapovani 1:1, uz jen proto, ze hodne z tech aut je firemnich :-). Jen pro zajimavost, kolik je v CR jizdnich kol?
Vymejšlíš si nesmyslný kritéria… Většina lidí auto má. Jasně, není to 1:1, většina lidí má na rodinu míň aut než členů domácnosti a střídaj si ho. Jestli máš to auto vlastní nebo od firmy jako benefit, to je naprosto nepodstatný.
Ono si stačí sednout na 5 minut k libovolný silnici a spočítat, kolik projede aut vs kolik projede kol…
Neumis uznat prohru. Ok. Jinak se zkus zamyslet proc tam ti lide na kole nejezdi, jestli to prave neni kvuli tem autum a lidem jako jsi ty. To je prave cilem zmenit. Vetsina lidi, prostrednictvim svych zastupitelu, to tak chce. Pokud s tim mas problem, tak autem nejezdi. Sam autem obcas jezdim a to posledni s cim bych mel problem je cyklista na silnici a ze musim chvilku pockat nez ho bezpecne predjedu.
Ale jdi ty… Vetsina lidi jezdi autem a vetsina z tech, co ma kolo jako dopravni prostredek, proste jen na auto nema prachy…
Muzes teoretizovat jak chces, ze to je utlak automobilovy lobby, ale je to jen tvoje neschopnost prijmout realitu.
Fakt by ses mel naucit prohravat. V zivote se ti to bude jeste hodit :).
Jsem pripravenej, hned jak mi tu prokazes svoje tvrzeni, ze automobilisti jsou na silnicich proti cyklistum v mensine :))
Ja jsem napsal nejake takove tvrzeni? S tebou je dnes sranda :).
Autickari otravuji vetsinu ale to ty nevnimas. Vetsina lidi auto nema.
Tak to se bud u ty klavesnice stridate, nebo bys mel navstivit doktora.
Nejak nechapu tvoje myslenkove pochody, kdyz jsi z te me vety vydedukoval to tvoje tvrzeni. Pisu, ze autickari otravuji vetsinu, kde tam vidis ze bych psal ze jsou autickari na silnicich proti cyklistum v mensine? Uz to fakt nehul :)).
Necham ti levnou remizu, uz me to nudi.
No, evidentně tady šance ke shodě není.
Definovat, co je příčinou vzniku nebezpečné situace je velice obtížné.
Když to zjednoduším, tak ke vzniku nebezpečné situace dochází v okamžiku, když se kdokoli dostane na silnici a začne se pohybovat rychlostí vyšší, než je rychlot chůze.
Tu nebezpečnou situaci v důsledku způsobí ten, který nerespektuje dopravní pravidla a nevěnuje se provozu (zanedbávám pro zjedodušení srnky a pod.).
Cyklista, ale i traktor, potah atd. se mohou zcela legálně po silnici pohybovat. Dávat vinu za vznik nebezpečné situace pomalejším účastníků provozu je pouze alibismus.
Mezi dopravní předpisy patří i neomezovat plynulost provozu pomalou jízdou.
Bezduvodnou. Kdyz uz chces necim argumentovat.
Souhlas, že většina cyklistů nemá pro použivání silnice jinej důvod než vlastní potěšení, to by se taky mělo brát v potaz.
K tomu jsi prosim prisel jak? Mas nejaky odkaz okud cerpas? Co vidim ja, a mluvim jen o sve zkusenosti, takze si narozdil od tebe nedovolim zobecnovat, tak alespon v Brne je vetsina cyklistu, ktere vidim na sinicich dopravnich. Jinak ridici aut mohou jen tak pro sve poteseni jezdit nebo to vztahujes jen na cyklisty?
Jako priznam se, ze na cyklistickem foru od cyklistu uvidim argumentaci na urovni idiotu z dfens jsem fakt necekal.
Já si dovolím zobecnit, v Praze jednoznačně drtivá většina cyklistů pouze rekreační účel.
Racionální argumentace ti nevoní? Potřeboval bys svojí bezpečnou zónu, sněhová vločko?
Zatim se tu jako snowflakes projevujes ty :). Ja tu nebrecim ze budu muset neco dodrzovat.
A tohle jsi proboha odvodil z ceho, ze ja bych mel problem cyklistovi nechat dost mista?
To uz si vylozene fabulujes nesmysly.
Orm: Váš souboj s JakeF, je souboj rozumu. Vzdej to prosím, copak nevidíš, že JakeF je neozbrojený? ;)
Tvrzeni, ze nekdo neco nevidel, by nemelo byt brano jako polehcujici okolnost, ale spis naopak. Vazne se zamyslet nad tim, jestli by to nemela byt okolnost pritezujici v nekterych pripadech.
statistika je taková, jakou si ji vytvořím, že.
kde není slušnost, musí nastoupit zákon.
platí ve FR, DE (tam 2 metry mimo města!), AT, NL. je ostuda, že u nás začne platit až tak pozdě.
psal jsem 3 poslancům, 2 senátorům, aby zákon schválili. hrdě se k tomu hlásím!
za aktivistu se nepovažuji. jde mi o zvýšení bezpečnosti pro nás, cyklisty.
klidně si k tomu napiš 30. post, pouze se nad ním opět pousměji
Sam dodrzujes vsechny predpisy a zakony?
snažím se. určitě pouštím chodce na přechodech (i na kole), i mimo. ve městech držím 50 kmh.
mám problém s rychlostí na dálnicích. 130 držím málokdy. když jsou zácpy, samozřejmě držím krok. žádné myšky a tak.
co Ty, dodržuješ všechny předpisy a zákony?
Nedodržuju. Ptal jsem se z jinýho důvodu… Myslíš si, že lidi, kteří dneska cyklistu oprasí, přestože mají dodržet „bezpečnou vzdálenost“, tak s tím najednou přestanou, protože někdo do zákona dá přesný číslo?
Ano, protoze uz budou mit hranici a budou o ni vedet.
Naivko…
Účelem osvětové kampaně by v tomto případě mělo být rozšíření informace do širokého povědomí veřejnosti. To jde nejlépe přes velká média, jako je TV. Tam mohou být i ty známé osobnosti, ale hlavně rozumné a objektivní vysvětlení. Jaké jiné reklamy a pod by jsi si představoval a nebo viděl?
Co jsem na ty clanky koukal, tak mi vetsinou rozumny a objektivni prisly.
Ze se tobe nemusi ve vsem libit je pochopitelny, vnimas to z pohledu zajmu cyklisty, aby ses nikdy nemusel omezovat a uz mene z pohledu ridicu, coz je ale vetsina ucastniku silnicniho provozu.
A není to naopak pouze tvůj dojem?
Já se na to snažím dívat z obou pohledů, protože jsem také řidič a autem toho najezdím hodně.
Proč myslíš, že se nehodlám omezovat? Je to pouze tvoje doměnka. Já s tím problém nemám. Jak na kole, tak v autě.
Důležité je, že na silnici jsou všichni účastníci vždy nějak omezováni a to jak předpisy, tak i ostatními účastníky a patři to k provozu a měli by si to uvědomit.
Příklad je reportáž na Primě. Tobě ta reportáž s mamlasem, kterej jezdil s tyčí 1,5m na řidítkách a srazil ho autobus přišla správná a objektivní?
Ten článek je napsaný rádoby slušně, ovšem ta statistika je těžce manipulativní. Není přímo zfalšovaná, ta čísla odpovídají, podle policejních statistik skutečně ca 60 % všech nehod cyklistů zaviní cyklista. Potíž je v tom, že to zahrnuje i nehody, kde je cyklista jediný účastník nebo se jedná o nehody mezi cyklisty a nebo mezi cyklisty a chodci, což je jaksi k tématu předjíždění cyklistů motorovými vozidly irelevantní. Pokud se zaměříme na interakce mezi motorovými vozidly a cyklisty, tak u nehod mezi motorovým vozidlem a cyklistou je v 60 % vina na straně řidičů motorových vozidel a 40 % na straně cyklistů. Pokud jde o následky, tak je to 220:0 zabití a 1434:2 těžkých zranění.
Čili ten článek je pěkně autozmrdskej.
A mas lepsi statistiku?
Me by treba zajimalo, kolik kolizi je prave kvuli nedostatecnymu odstupu. Vsadil bych se, ze vetsina bude nedani prednosti, coz ten zvysenej odstup stejne nijak neresi.
Ale vic co by pomohlo pro nehody s nedanim prednosti a nakonec i pro to predjizdeni? Povinny svetla pro cyklisty i pres den. Schvalne, kolik cyklistu je pro? Vymyslet jak otravovat zivot ostatnim jde snadno, co? :))
To neni jen o nehodach ale i tom aby se lide pri jizde na kole citili bezpecne a na kole jezdili co nejvice, protoze je to pro mesta vyhodnejsi nez dalsi zahustovani automobilove dopravy. Ty bys svoje dite pustil, pokud nejake mas, aby jezdilo do skoly na kole?
Potřebuješ, aby se ostatní omezovali, aby se menšina mohla cítit bezpečně?
Tak přesně to už vymysleli LGBT aktivisti, dokonce tomu i říkají stejně safe zone
Ano, pustil bych svoje dítě, aby jezdilo do školy na kole. Sám jsem občas jezdil a světe div se, přežil jsem i v tom brutálně nebezpečným prostředí bez zákona na 1,5m odstup.
Jen mne neprijde spravne aby ukricena mensina autickaru zila na ukor ostatnich. Jsou tu nejaka pravidla a je na tobe je dodrzovat. Pokud s tim mas problem tak bys nemel ridit. Bylo by to pro vsechny bezpecnejsi. Jestli chces jezdit rychle tak mas dalnici, tam ti cykliste a chodci prekazet nebudou.
Když dokážeš ignorovat naprosto jasnej fakt, že většina lidí má auto, tak je jakákoliv racionální diskuze marná.
Vetsina obcanu CR nema auto. To ze jsi nekde napsal, ze v CR je registrovano 6M vozu to nedokazuje. Jedine co to rika, ze je vice osobnich aut nez obcanu CR, ale nic to nerika o vlastnictvi obcanu. Mas pravdu, ze racionalni diskuse s tebou je marna, tak toho nechme :-).
Automat si snad ani nehraje na to, že by byl objektivní, ne? To je zájmová skupina a cyklistickej lobbing…
Aha, nebo jsi myslel dole tu statistiku příčin? Takže jsem to tipoval správně, přednost jasně nejvíc, předjíždění 15 % a z těch ještě nebude všechno boční odstup.
kdo je v provozu měst menšina – chodci, nebo auta?
Na silnicích jednoznačně chodci. A nejspíš i kdybys to vzal celkově včetně chodníků.
Jak ktery mesta… Bydlel jsem v Mnichove a nejakej cas byl casto v Berline a tam mi to smysl davalo. Ty mesta jsou relativne placaty a mas dost mista na siroky dedikovany cyklopruhy.
V Praze mi to dava smysl daleko min, protoze dost lidi stejne od dojizdeni na kole stejne odradi kopce, a protoze nemas misto na dedikovany cyklopruhy, tak kvuli cyklistum musi auta castejs brzdit a zrychlovat, takze vyprodukujou vic emisi. Proto za me v Praze radsi investovat do kvality MHD.
Jinak z principu samozrejme podporuju, aby na sebe brali lidi vic ohledu na silnicich. Ale neresi to nesmyslnejch 1,5 metru, ktery neberou ohled na rozdil rychlosti, realne je bezpecnejsi osobak co pribrzdi a necha 1 m, nez kamion bez brzd v 1,5 m, pokuta ale hrozi tomu prvnimu…
Typickej priklad pozitivni motivace bez zbytecny represe je informacni radar v obci, co ukaze usmivajiciho smajlika, kdyz nejedes nad limit a naopak… Ma to daleko lepsi efekt, nez kdyz te jednou za rok chyti s radarem schovany na prehlednym useku hned za znackou obce… U kol bych radsi videl podobnej pristup, nez vyhroceny cykloaktivisty vyzadujici represi vetsiny pro svy pohodli.
Statistiky jsou dostupné na nehody.cdv.cz, ta aplikace je dost divná a pracovat s tím je trochu pakárna, ale každý si tam může vyfiltrovat co ho zajímá. Ze mě v kontextu bezpečného odstupu při předjíždění cyklistů motorovými vozidly jsou relevantní nehody mezi cyklisty a motorovými vozidly.
Například za roky 2011 – 2020 cyklisté zavinili 9 100 nehod s automobily v nichž nikoho nezabili a 2 osoby těžce zranili kdežto automobilisté zavinili 14 000 nehod s cyklisty při kterých 220 cyklistů zabili a 1434 těžce zranili.
Ta příčina je ošemetná, když se řeší nehoda kdy auto vzalo cyklistu zezadu, tak se těžko prokáže, jestli řidič těsně předjížděl a nevyšlo mu to, tedy nedodržel odstup nebo čuměl do mobilu a prostě ho smetl.
Pokud jde o světla, mám radar a tedy zadní mám vždy, a v období, kdy je noc delší než den a slunce je přes den nízko, tak i přední i ve dne.
Podle mě to je právě moc zjednodušení, protože většina nehod cyklistů s autem, co jsem slyšel, tak bylo nedání přednosti.
Negativní reklama je taky reklama :)
Takze mam presednout do auta a prodluzovat kolony a nicit ostatnim lidem ovzdusi? To me osobne prijde sobectejsi nez ze nekoho „nastvu“ tim, ze mne musi predjizdet. Nejsou auta, neni problem. Auta vytvareji ten problem, ne cykliste. Co se tyka lesa, tak pri tezbe tam snad omezeni je vzdy.
Jo, to je presne ten aktivistickej pristup… Auta jsou problem, tak budeme vymyslet nesmyslny omezeni a novy zakony, at je co nejvic nasereme… No tak se pak nediv, ze si obdobny narizeni vymysli nekdo, koho zase serou pumpicky…
Problem je, ze kvuli aktivistickejm kikotum mame omezeni do lesa vsichni, i my, kteri nikdy nepotrebovali 1,5 metru v zakone. Takze diky, kamo, misto projizdky na kole pojedu na vylet autem…
Aktivistický přístup z toho děláš spíše ty myslím. Že jsou auta problém je asi všeobecně známo (ve městech). A do budoucna je to neudržitelný stav. Právě přesunutí většího počtu lidí do hromadné dopravy, případně na kola a podobné prostředky je tendence v podstatě všude ve světe.
P.S.: žádné omezení do lesa zatím není. Osobně pochybuji, že vůbec nějaké ve větším měřítku bude.
A rozhodně 1,5m v zákoně reálně omezení na lesní cesty způsobit nemůže, protože už teď na těch cestách platí pravidla ohledně predjíždění, takže se bezpečná vzdálenost dodržovat musí (realita je jiná).
Lidí je moc a do budoucna to není udržitelné, co s tím?
To je trochu jiná otázka, ne? Problém to je, ale optimální řešení na to neznám.
Ale u aut ve mětech je to trochu o něčem jiném. V Praze stojí denně kolony aut, 1/2 z nich jsou velká SUV (ideální do města) a v 90% sedí jeden člověk. To asi moc ideální není a všem v těch autech ten ztracený čas v autě také vadí. Nehledě na ekologii.
Válka.
Válka v tomhle asi moc nebude řešit. Si vem, i kdyby byla válka a zemřelo 100 mega, co to je proti 8 miliardám.
To skoro umřelo v poslední velké válce, ale s dnešními možnostmi zabíjení a hlavně s totálním zhroucením infrastruktury, zařve v pohodě miliarda.
Nenechat zbytecne kecat lidem do zivota uredniky je aktivismus? OK, pak jsem hrdej aktivista :))
Tak si představ všechny ty z aut, jak sednou na kola a jednou na kolech…a máš na silnicích identický problém.
Videl jsi nekdy kolo a auto?
na zakaz vjezdu kol na vybrane lesni cesty by tu vetsina srala, ale metr a pul vodskok by vyzadovali. :-))
Tady už ty zákazy jsou. Nestojí vždy hned u odbočky – takže nejsou hromadně viditelné, ale po pár desítkách m ty značky jsou instalované. https://mapy.cz/s/jocofeveca
To budou asi nějaké letité značky zákaz vjezdu všech vozidel, zajímavé je, že přes to vedou cyklotrasy..
Ale tak to je něco jiného, ne? To je v oboře, kde povolili jízdu na kole po extra určených cestách. Jo a taky mě to štve, protože tilehunting :D
A k ty odpalovací jámě bych se teda necpal tuplem :)
To je ono, klidové zóny obory.
Obora vznikla v r. 2000. Síť cyklotras tam byla hustší a žádné zákazy vjezdu cyklistů tam léta nebyly. Za posledních pár let jsou vjezdy do obory s přejezdovými protikopýtkovými rošty doplněny o brány – ty mimo cyklotrasy zamčené. Omezování rekreační fce krajiny je tam dotahováno do krajnosti – tak hustá síť zákazových značek jinde k vidění není. Klidová zóna obory je jen v části (tam mohlo vyrůst neveřejné ubytovací zařízení https://mapy.cz/s/bozapehene ) , zákazy jsem ukázal mimo klidovou zónu.
Hmm, asi chcou papaláši mít větší klid na vraždění zvěře, jinak si to nedokážu vysvětlit.
Podívej se na Starou (a prakticky i Poněšickou) oboru u Hluboké, a kupodivu se to vysvětlení jaksi podbízí naprosto stejné.
Já beru nějaké přiměřené omezení, ale udělat tam prakticky hotel pro movité našince i Rakušáky, kterých se pak nic z toho netýká a programově na tom rejžovat trochu tu argumentaci ochranou přírody nabourává.
A to jim nevadí, že když pojedou dva proti sobě tak se tam ani nevejdou. Podle mě se nikdo účelovou komunikací pro lesní stroje nebude nikdo zabývat.
Hele a kdyz tam neni teda misto 1.5 m na předjetí, tak jaky je opodstatněny duvod ho tedy nepredjizdet a predjet cyklistu az to zakon/misto dovolí/umožní?
Vzdyt je to stejny ve meste, kde by auto teoreticky cyklistu v odbocovacim pruhu nemelo uz predjet, to samy v krizovatce, takze az to místo dovolí nekde za ní.
Mit les, tak vas tam taky nechci :)
No hlavně té věci velmi pomáhají nejrůznější aktivní kopáči, kterým přijde ok na cizím pozemku upravovat terén, stavět skokánky a jiné překážky. To je fascinující. To je next level a vedle toho pár těch lycra rajdrů co projede rychle lesem je naprosto nezajímavý problém…
Přesně protože oni pořád kopou na silnici překážky tak tam je potřeba zákaz vjezdu.
To s tím asi úplně souviset nebude hele :)
Můžeš zavírat oči a navenek se tvářit, že je to něco jiného, že to s tím nesouvisí, ale nevěřím, že bys byl natolik mimo, abys nevěděl o co jde. Že jde o dlouhodobou snahu jakýmkoliv způsobem docílit omezení pohybu cyklistů v lesích. Tohle je jen jeden z řady pokusů, protože se to zrovna hodí a dá se to zdánlivě nějak odůvodnit, proč by tam vlastně vůbec neměli jezdit.
Takže podle Tvé logiky:
Majitel vlastní les a různí floutci mu tam začnou rozrejvat terén, dělat teréní úpravy, stavět klopenky, skoky a kdesi cosi. Nejen že to není jejich pozemek, ale porušují tím zákon. A podle Tebe tohle nesouvisí s obecnou snahou omezit jízdu cyklistů po lesích a použít jakýkoliv důvod, který je zrovna po ruce.
OK, k takové logice asi není co dodat :D
Já si jen chtěl rejpnout do tvojí logiky, myslím že většina těch majitelů ani neví že se na kole mimo cesty jezdí.
Ale mě je jasný že zpátečnický majitel českého lesa se bude brániť všemu co by mohlo znamenat že musí zvednout zadek. Mě to tady moc netrápí. Nové traily rostou jak houby a většinou se časem stanou legálními. Jen občas je to problém a tak se postaví jinde :)
jako, že cizí majetek začneš upravovat k obrazu svému a jeho vlastník se na to může maximálně koukat, či spíše Ti jít pomoct??? … wtf, to fakt nepobírám.
a srovnávat Kanadu/Ameriku s ČR fakt nejde. česká krajina je skoro celá kulturní, tj. nějakým způsobem ovlivněná člověkem, což souvisí i s hustotou populace … to přeci nemůžeš srovnávat … resp. můžeš, ale dojdeš k mylným závěrům
Klid ať ti nerupne žilka. Tady majitelé chápou že jim to může i dost radikálně zvýšit hodnotu pozemku a Squamish je toho super příkladem.
Žilky mám v pohodě, ale díky za péči :-)..
Hele, já si jen myslím, že nevíš o čem mluvíš, toť vše. Nemáš představu, co trápí místní vlastníky lesů a věř, že ilegální traily na jejich majetku jim jeho hodnotu nezvýší.
Ať nám to jezdí!
No je pravda ze co trapi vlastniky lesu v CR si domyslim.
Predstavu tady lokalni ale mam, at uz jsou to velke korporace jako British Pacific Properties s kterymi jsem pomahal vyjednavat o trailech na Cypress, shodou okolnosti jednech z prvnich nelegalne postavenych trailech co kdysi stavel Wade Simmonds a ostatni. Jim se sice moc nelibi zodpovednost ze jim lidi jezdi po lese, ale zaroven tu sit trailu respektuji a hledaji cestu jak legalizovat traily a najit kompromis.
Stejne tak tady ve Squamish Bob Cheema, na jehoz pozemku jsou desitky ikonickych trailu, a diky tomu ze tam ty traily jsou, temer vsechny puvodne nelegalne postavene, on by rad v lokalite vybudoval novou ctvrt ktera by byla zamerena na MTB a vice mene postavena okolo tech trailu co tam jsou.
Kazda mince ma dve strany, a jen tyto dva priklady dokazuji ze i majitele pozemku tam kde MTB je rozsireny a o neco vyspelejsi sport, maji zajem byt toho soucasti a trhnout na tom nejaky miliony dolaru. Pred MTB se tady dal koupit dum za pul milionu $ a mesto bylo spis o drogach. Ted je dum v blizkosti trailu kolem $5M a vetsina lidi si toho vazi.
Sečteno podtrženo, je prima pocit, dělat si, co se mi zachce…
Jak jsem říkal, nevíš :-).
Pokud uděláš ilegal trail na majetku ve správě státních lesů, určitě jim nepomůžeš s cenou. Že by si tam postavili novou čtvrť asi nehrozí :-).
Většina vlastníků lesa (z pohledu počtu) jsou ty s výměrou do 3–5ha, kteří o to pečují jak o zahrádku, často důchodci. Teď si představ, že přijdou LESA a najdou tam zmíněný ilegal trail. Takže zatleskají a řeknou paráda, to se mi líbí, klidně tu kluci jezděte. Tak to se určitě neshodnem :-).
Vůbec nerozporuju, že to někdy může být, jak uvádíš ty, ale to je výjimka a nedělal bych z toho hlavní proud.
Nic, pojďme radši jezdit!
Hele proti tomu nemůžu nic říct.
Jen se snažím ukázat že to není vždy černobílé jak se mnoho lidí tváří. A taky poukázat na to, že i tady v BC kde je MTB mnohem rozšířenější a celkově uznávaná i jako seriózní zdroj turistiky a města to podporují, prakticky vše vzniklo nejdříve díky nelegálním nebo pololegálním trailům.
Ne že bych chtěl nějak propagovat nelegální stavění, nicméně si neumím představit reálně jak jinak bysme se dostali tam kde teď jsme. Traily jsou tu prakticky v každé vesnici, a nějak mi nezapadá představa že by ty první traily v každé lokalitě kde nebyla rozšířená komunita člověk dostal povolení něco postavit tady nebo tam. Teď už to jde, protože je mtb uznávaný sport a lokální úřady to umí zhodnotit i z hlediska ekonomického přínosu atd.
A jezdit nepůjdu! Ne že bych nechtěl ale už 2 měsíce nemůžu ani chodit natož jezdit, tak tu musím prudit :(
Tak to jsme na tom obdobně. Po 14 dnech na antibiotikách mě teď pro změnu chytli záda. Takže z práce domů a bike jen oprašuji v garáži :-(.
Brzké uzdravení!
To si jenom myslíš, musíš oddělovat revírníky od majitelů a těžařů.
Majitel a těžař ilegály neřeší, protože když v tom místě chtějí kácet, tak prostě kácí. Pro jejich techniku to není žádná překážka, navíc nemusí na nikoho brát ohled (když je to černota). To turisti na lesáckých asfaltkách je jiná, je jich exponenciálně víc a jezdí tam, kde se s nimi potkávají. Často lelkují, protože jsou v lese, že.
Jiná pohádka je revírník (např. od LČR), který má celou oblast na starost a neukazuje pouze to, co se bude kácet.
Znám několik majitelů lesa (nic velkého). Ale mohu tě ujistit, že kdyby jim tam někdo stavěl nějaké lávky a začal překopávat les, tak ho poženou svinskym krokem.
A já to naprosto chápu, když staví lajny jako kráva není se čemu divit. U nás bylo pár hupů a dvě klopenky, asi děti, nevim. Každopádně jak sem psal dole, je to to poslední co bych řešil. Stejně to divočáci po roce zarovnají.
Majitel ilegály neřeší ?! … ty budeš asi velký vlastník lesa, že :-)
Samozřejmě, že to řeší. Asi stejně jako jiný vlastník, který přijde na svůj majetek a zjistí, že mu ho někdo cizí předělává k obrazu svému. A řeší to samozřejmě i ten revírník LČR, což je správci státního (části) lesa. Pak přijdou prověrky hospodaření, najdou mu ilegál a … určitě bude pochválen :-).
Jenom 1/2 40000m2, takže nic velkého no. Vede nám tam jedna široká lesní cesta ( v majetku obce) a někdo tam už i kopal, asi ho to ale přestalo bavit, poblíž je sít ilegálu, navíc u nás není pořádnej kopec.
Každopádně ti můžu říct že to co tam nadělají na motorkách, čtyřkolkách a na širokých místech i s autama je teprve masakr. To si nějakých klopenek pomalu nevšimneš (pokavaď nemáš na pozemku druhou Točnou). Jako to jak čtyřkolky dokážou domrdat naši příjezdovku, kterou musím 3× do roka opravit, to je mazec.
Já neříkám že jsou ilegály cajk, vůbec ne. Jenom vím že je to často to poslední, co lesáky sere, to mi věř.
Tak o těch 4kolkách atd., o tom žádná. To je velký *******. Na druhou stranu, ještě to není tak rozšířené.
Vezmi si, spravuješ les, třeba i ne svůj a koukáš, jak tam někdo něco staví. Ozveš se a pomalu tě ještě někdo dojebe, že to přeci neva, bo les je všech. Stejně tak někoho napadne, že ti přes les udělá turistickou značku. Vše je o dohodě.
Ano, udělejte si tu nějakou lajnu, ale na místě, kde se to hodí mě a ne vám, protože tam neplánuji žádný zásah či jinou aktivitu. Takhle proč ne. ANo, zejména u státních lesů (LČR, VLS) je to oser, bo to nějaký čas a papír stojí. U menších vlastníků to je třeba i jen ústní dohoda.
Obecně mi vadí, že se les bere jako hřiště pro všechny a pokud se ozveš, máš problém. Ale pokud budeš chtít nějakou podporu jako vlastník lesa, tak to už nikoho netrápí, bo přeci můžeš prodat dříví … ale když těžíš, drancuješ les, ničíš cesty, rušíš turisty … a cena dříví … ta je úsměvná, i když teda už je to lepší.
Pracovní téma, už mlčím :-).
Souhlas. Náš les nám neslouží k obživě, tak to samozřejmě tolik neřešíme. Těch čtyřkolek je u nás ale požehnaně, v blízkém satelitu je to rozšířená zábava a je to opravdu zlo, zlatý MX.
Kua, konečně si na to někdo vzpomněl…
neřešit a jezdit !:)
Spolek SVOL se snaží stokrát opakovanou dezinformací docílit toho, aby se stala pravdou, tedy aby si lidé včetně silničních správních úřadů mysleli, že se to děje, i když se to neděje.
Moje celé vyjádření pro ČT, které bohužel hodně osekali:
Názor tohoto spolku je zcela absurdní. Pokud je lesní cesta široká akorát na jeden traktor, je logické, že zde bezpečně není možné předjíždět vůbec. Pomalejší prostě musí na vhodném místě zastavit a uvolnit cestu. Hlavní je vzájemná ohleduplnost. Nový zákon to nijak nemění. Žádný zákaz vjezdu jízdních kol do lesa k účinnosti zákona od 1. ledna nenastane. O dopravním značení nerozhoduje tento spolek, ale silniční správní úřady. Samotná okolnost, že motorista musí na velmi málo frekventované komunikaci na chvíli zpomalit, rozhodně není důvodem k zákazům. Nestrašme, žádný „kolaps dopravy v lesích“ ani jinde nehrozí. Negativní emoce se brzy uklidní a na bezpečné předjíždění cyklistů si zvykneme podobně jako na kdysi zavedenou přednost chodců na přechodech.
Vůbec nejde o problém dopravní, ale o snahu revidovat zákon. Byl bych pro jasnou, organizovanou odpověď ve smyslu: „Takto tedy NE, soudruzi!“
Není to náhodou jen záminka některých vlastníků, kterým vadí že se jim po lesních cestách pohybují turisté? Podle lesního zákona je na tyto komunikace zákaz vjezdu motorových vozidel. Provoz mimo období lesních prací je zde minimální a pokud se v místě těží nebo provádí jiná činnost je oblast často zcela uzavřena.
Pokud má být k zákonu vydána prováděcí vyhláška ministerstvem dopravy, která má mj. upravit přejíždění plné čáry, bylo by možné i tyto komunikace z pravidla 1,5 vyjmout.
Já bych tam dal, že cyklisté musí v lese objet stroj s mezerou 1,5m…a byl by klid.
Ano, pro některé vlastníky je novela pouze další záminka k dlouhodobému boji proti lesním zákonem stanovenému obecnému užívání lesa ať už cyklisty, nebo chodci, protože nejradši by si les oplotili a nikoho do něj nepouštěli.
Prováděcí vyhláška žádné komunikace vyloučit nemůže a ani by to nebylo správné. Bezpečně se má předjíždět všude, a pokud to v daném místě nebo čase nejde, předjíždět se nemá.
jsi trochu demagog … ono i tebou zmiňované obecné užívání lesů má nějaká pravidla a ty, bohužel, řada cyklistů nedodržuje. Na to samozřejmě reagují vlastníci lesů …
Jenže bojují tam, kde neni problém. Kdyby zbrojili proti ilegálům, tak to objektivně dokážu pochopit. Ale tohle? To je prostě jedno velký KŇŮ.
Můžeš mně nějak rozvést tu myšlenku o řadě cyklistů co nedodržuje pravidla užívání? Kromě stavění ilegálů mně totiž nic moc nenapadá.
Nemají světla, odrazky a tak :D.
§ 20
Zákaz některých činností v lesích
(1) V lesích je zakázáno
Myslím, že v tom jistě dokážeš najít více věcí než jen stavění ilegálních trailů.
Taková alibistická odpověď: Když nevím, napíšu vše co se nesmí a ty si vyber.
Nevím, proč mě urážíš.
Bral jsem to jako osvětu, protože si myslím, že zmiňovaný § 20 LZ spousty lidí nezná.
písm. a), b), g), h), i), j), k), o)
Tak to pardon. Urazit sem tě neměl v plánu.
Jenom mi zkopírování paragrafu nepřijde jako odpověď.
Cyklista co prostě projede po lesní cestě po které jezdí i lesnická technika neporušuje nic z toho.
Asi málokdo touží po tom potkávat se těžařskou technikou. Dát upozornění na to kde a kdy se technika bude pohybovat je jim za těžko, ale dávat trvalé zákazy vjezdu by se chtělo. Za mě trvalý zákaz značkou B 8 je v rozporu s § 19 a tedy ho budu považovat za nezákonný a tedy neplatný.
Podle písmena d) nemá těžařská technika v lese co dělat. :-)
vidím tam smajlíka, tak nereaguji :-)
s tím nic nenaděláš, co je psáno to je dáno.
Je přinejmenším žádoucí vědět, co vše se v lesích nesmí, aby se pak předešlo nejapným otázkám a omylům ;-) .
Sorry, ale to je taková odpověď na něco úplně jiného než jsem se ptal. Ptal sem se čím konkrétně řada cyklistů z tvé osobní zkušenosti porušuje pravidla užívání a ty mně sem hodíš paragraf ze zákona co se nesmí, ale na to jsem se neptal. Sem si myslel, že se o tom normálně bavíme a dovím se něco konkrétního co tě trápí.
Pravidla užívání jsou daná tím, co se v lese nesmí. Po upomenutí jsme upřesnil jednotlivé body, kterých se to týká. nevím, co víc k tomu napsat.
ilegální traily
aby nemuseli nářadí na stavění tahat na zádech, dojedou si až k němu do lesa
nebo
dojezd autem do lesa, sundat z držáku a pak hurá na kolo
nerespektování zákazů vstupu do lesa (např. z důvodů těžby, kalamitní situace, atd.)
viz výše
nejen budování trailů, ale i jízda mimo cesty je v rozporu
bikepacking v divoké podobě, rodinné výlety v létě, kdy se udělají buřty na otevřeném ohni a ten se potom neuhasí nebo jen špatně
cyklisté/turisti prasata
Stačí takto? Vše ze života.
A pokud se jako vlastník lesa ozveš, tak tě potká minimálně nadávka … protože přeci les je všech … tolik asi k obecnému užívání lesa.
A tím určitě neříkám, že všichni cyklisté, i já se za něj považuji, se chovají jako hovado. Ale nemalé množství ano a na základě těchto zkušeností konají i vlastníci lesa … zákon akce a reakce :-)
No moc tomu teda nepomohls. To podle mně dělá naprosté minimum cyklistů. Většina projede a tím to hasne. Občas se nějaké hovádko najde, ale to ve všech skupinách. Ale abys prohlásil, že to porušuje velká řada, to teda vnímám jako trochu mimo.
Podle tebe to dělá naprosté minimum … to je bohužel omyl.
Nejen v souvislosti s covidem se zvyšuje tlak na les jako prostředí pro odpočinek a relaxaci. Lze to jednoduše doložit čísly o zvyšující se návštěvnosti lesa. A s tím souvisí i zvyšující se počet lidí, kteří ztrácejí veškerou soudnost.
Počínaje vjezdem aut hluboko do lesa, konče odpadky na nečekaných místech.
Se zvyšujícím se množstvím elektrokol (nic proti nim nemám), se najednou spousta lidí dostane do míst, kde si dříve skoro nikoho nepotkal … to je třeba to rušení klidu.
Za poslední 2 roky se les hodně změnil. jednak v souvislosti s kůrovcovou kalamitou (ta tedy již trvá déle) a pak s covidem, kdy spousta lidí se začala hýbat a jezdit na kole (viz vyprodaná kola).
Nemám zapotřebí se tady dohadovat. Spíše se snažím dát také názor z druhé strany.
Ať nám to jezdí!
Ani se tak nechci hadat, jako mne to pis zajima, protoze prohlasils neco co z meho uhlu pohledu vypada jinak, proto mne zajimaly podrobnosti. Jo lidi se dnes neserou s nicim, to ti podepisu.
Jak pisu, taky se nechci jádat. Nabízím jen pohled z druhé strany :-). Na druhou stranu, jsme na cyklo fóru, takže vlastně OK :-).
částečný souhlas akorát se zmínkou o elektrokolech
Vjezd aut hluboko do lesa – to dělají hlavně myslivci. Nejsi taky myslivec?
Ne, nejsem myslivec. Jsem nepřítel lidové myslivosti, ale to je můj soukromý problém :-). I když zkoušky mám.
Na druhou stranu, lesník i myslivec zpravidla povolenku k vjezdu do lesa autem mají.
Řešení je jednoduché: vše s motorem z lesa ven a je klid. A občas na to vlídně, pomocí pokut, dohlédnout.
Kdo se po cestách v lese pohybuje vlastní silou přírodě neškodí.
Snahy o vypuštění volného pohybu osob v krajině ze zákona neprojdou. Ostatně je to jeden z mála pozůstatků minulého režimu, který je lidský…
Stačí vypustit dotyčnému všechna 4 kola a zahodit ventilky. Však on si to příště rozmyslí.:-)
Tohle dělá naprosté minimum cyklistů. Drtivá většina se po lese pohybuje slušně.
To takový mistr Onuce je úplný zločinec.
Hele, bod j) lesni cesta.
Kde je nejaka definice? Pac co vim, co sem to sledoval par let zpet, zadna neexistuje a zjednodusene lesni cesta = kazda ceta v lese.
Za lesní cesty se zpravidla považují všechny druhy cest zobrazených na lesnické mapě, takže by se to dalo připodobnit cestám, co jsou v mapy.cz (nelze brát doslovně). V kontextu to znamená zákaz jízdy volným terénem, což mi přijde srozumitelnější.
Jasan, takze zadna zmena stale… nastesti :)
(a ne, volnym terenem nejezdim a nehodlam, a chovam se slusne :) ).
Dik
„zavedenou přednost chodců na přechodech.“
A máme to tu zas…
co si budeme povídat, prostě se někteří chtějí pomstít za to, že budou muset pohnout volantem při předjíždění cyklisty na silnici… marně vzpomínám kdy naposledy jsem měl problém s lesákama na lesní cestě, asi nikdy.
SUV ma obvykle 2,20m, spise vic. Cyklista 50–70cm+1,50m odstup. Pokud zakazou vjezd cyklistum kvuli mista, tak nutne musi udelat cestu jednosmernou protoze se 2 SUV nemaji sanci vyhnout.
Takze majitele suv, obecne aut, maji problem a resenim je zakazat neco co problem nema? Nebylo by resenim zakazat ty SUV, obecne auta :-)?
Ja bych si zkusil přečíst ještě jedno to, co jsem napsal :)
Udělal bych to podle zdvihu. Silničáři by měli les zakázaný úplně, xc jen po lesních cestách, am i po zvířecích chodnících, en,dh,fr úplně všude.
Silničář se přece po lese prochází a kolo vede…
EN, DH, FR pouze po ilegalech. Hlavně pro turisty na enduro ečkách ideální odčervovač.
Ještě takový postřeh. Včera jsem jel v místech, kde příležitostně probíhá těžba dřeva (sice nevím proč stejný úsek nejsou schopni udělat najednou a každých pár týdnů vezmou něco a pak se tam opět vrací zase berou něco a pořád dokola, ale to by bylo na jinou diskusi). Bylo po dešti, takže stopa po těch mohutných pneu velkých mašin na těžbu byla brutální. Troufám si říct, že kdyby tam projelo sto tisíc (!) kol, tak by stopa a poškození cesty bylo menší. Zažil jsem různá velká kácení jako dítě před více než 40 lety a ta spoušť po těžařích určitě tehdy byla menší (bydlím pár metrů od velkého lesa) a všechny lesní cesty byly relativně brzy obnoveny. Teď mi přijde, že počet dlouhodobě zničených cest, které byly v lesích i stovky let je obrovský. Snaha vrátit do původního stavu minimální. Možná je to někde jinak a dělají to citlivěji, ale já se tedy většinou setkávám jen s těmito těžařskými hovady. A majitelům lesů, kteří by na to měli řádně dohlížet, je to asi jedno. Tohle je věc, o kterou by se měli prvotně starat a ne omezovat cyklisty, kteří les proti tomu prakticky vůbec neovlivní/nepoškodí.
Nebo třeba vídávám mnoho týdnů naházené hromady klád do potoků, náhonů na rybník – odkloňuje to pak vodu úplně jinam a vůbec je to nevzrušuje a přitom třeba mají jen o sto metrů dále velké svážné místo.
Pod tohle bych se podepsal, jsou místa která jsem si prošel pěšky a plánoval, jak to tama vezmu na kole – po týdnu a nájezdu těžarů absolutně nesjízdné. Jsou místa, kde se kvůli nim týden po dešti nedá absolutně jezdit. Poslední cca 2 roky takto zpustošené Besdky, Hostýnské vrchy… Chápu, že některé cesty jsou primárně pro ně, a že tam jedu je jen můj problém, ale často se to týká i značených turistických tras…
Jistě. Všechno se dělá tak, aby pracovníci nemuseli z těch strojů vylézt ven. Nejsou lidi, na ruční práci. Průmyslové hospodaření v lese. A stroje jsou těžké…Pro ně se zpevňují lesní cesty.
Brzy zbyde pár stezek jen ve skalách, kam se stroje nedostanou…
rád ti najdu brigádu v lese, např. zalesňování nebo těžbu … případně ti skoro každý vlastník lesa něco přispěje, pokud mu najdeš lidi, kteří to budou dělat …
Nejen sokromý vlastníci, ale i stát nás chce omezovat.
Jak jsem se včera dočetl, tak nová vláda má v plánu zřídit dva nové národní parky – Kokořínsko a Soutok.
Kokořínko by mělo být zhruba v rozsahu současné CHKO.
Soutok by měl být v oblasti lužních lesů od Novomlýnských nádrží okolo Dyje. A okolo Moravy od Hodonína až k soutoku s Dyjí. Už několikrát se tam stát snažil zřídit CHKO a vždy narazil na odpor místních a LČR. Osobně by mi CHKO nevadilo, ale NP už je hodně omezující. To bych se dostal do situace, že na větší část cest, co teď jezdím, bych se už nedostal.
NP je scifi, kde by meli zver pro zamek Zidlochovice.
Já to samé četl o Křivoklátsku a Soutoku…:-)
Měli by zřídit mnohem více národních parků.
Co mě jen tak namátkou napadá: krčský les, klanovicky les, landek, okoli orlove, cukrak a okolí, atd, atd… :-)
Kokorinsko nebo Krivoklatsko?
Tak tohle https://www.facebook.com/…478257232908 mi přijde v kontextu tohoto vlákna celkem úsměvné
Pokrytectví…
Tak už s tím vyjeli na svém Facebooku
No jsem zvedavej, jestli to jen vysumi… pokud budou mit moznost vytlacit cyklisty z lesu, skocej po tom jak slepice po flusu…
„Lesníci rozjíždějí celostátně koordinovanou akci, která má za cíl vyhnat cyklisty z lesů.“
Ano přesně tak to je.
Stane se kulový, protože nemají žádnou páku si vynutit zákaz jízdy cyklistů. Zákaz vjezdu možná, ale vymahatelný nulovou silou.
Žádné zákazy vjezdu jízdních kol od 1. 1. 2022 odůvodněné zákonem o 1,5 metru nebudou. Zaprvé žádný takový návrh dosud nikde předložen nebyl, takže to nemají šanci stihnout, zadruhé tento zákon není dostatečným důvodem k zákazu.
Zákazy vjezdu jízdních kol v některých místech existují. Není to ale nic plošného, naopak musejí být individuálně odůvodněny, naprojektovány, posouzeny a jsou i soudně přezkoumatelné.
Dá se někde sledovat, abych se včas dozvěděl, že v konkrétní oblasti bylo takovéto řízení zahájeno a případně podávat námitky?
A pokud by se někde taková značka objevila, kde se dotazovat zda je legálně umístěná?
Každopádně značky zákaz vjezdu všech vozidel na komunikace kde je oficiálně vyznačená cyklotrasa se objevují a není to nijak vzácné, to běžně ignoruju.
Místní a přechodnou úpravu provozu na pozemních komunikacích a užití zařízení pro provozní informace stanoví na silnici I. třídy krajský úřad, na silnici II. a III. třídy, místní komunikaci a na veřejně přístupné účelové komunikaci obecní úřad obce s rozšířenou působností (§ 77 odst. 1 písm. b) a c) zákona o silničním provozu).
Místní a přechodnou úpravu provozu na pozemních komunikacích stanoví příslušný správní orgán opatřením obecné povahy, jde-li o světelné signály, příkazové a zákazové dopravní značky, dopravní značky upravující přednost a dodatkové tabulky k nim nebo jiné dopravní značky ukládající účastníku silničního provozu povinnosti odchylné od obecné úpravy provozu na pozemních komunikacích. Opatření obecné povahy nebo jeho návrh zveřejní příslušný správní orgán na úředních deskách obecních úřadů v obcích, jejichž správních obvodů se opatření obecné povahy týká, jen vztahuje-li se stanovení místní nebo přechodné úpravy provozu na pozemních komunikacích k provozu v zastavěném území dotčené obce nebo může-li stanovením místní nebo přechodné úpravy provozu na pozemních komunikacích dojít ke zvýšení hustoty provozu v zastavěném území dotčené obce (§ 77 odst. 5 věty první a druhá zákona o silničním provozu).
Ve správním soudnictví lze podat návrh na zrušení opatření obecné povahy.
Tak nějak jsem to myslel.