Sorry za bulvarni nadpis, ale vyjadreni pani mluvci podle: http://www.denik.cz/…lnicich.html
by asi mela zlinska policie spis uvazovat o zkazani chodcu v ulicich… tech je vic nez cyklistu a kdyz uklouznou a do vozovky spadnou, tak to vyjde podobne.
Sorry za bulvarni nadpis, ale vyjadreni pani mluvci podle: http://www.denik.cz/…lnicich.html
by asi mela zlinska policie spis uvazovat o zkazani chodcu v ulicich… tech je vic nez cyklistu a kdyz uklouznou a do vozovky spadnou, tak to vyjde podobne.
Souhlasím s policajtama.
:D
V tomhle případě taky.
hele ty máš ty policajty nějak podezřele rád :D
Já s tím taky souhlasím. Když jedinci nebylo s hůry dáno dostatek intelektu, aby se správně rozhodl, musí na ochranu jeho zdraví nastoupit státní/policejní restrikce.
Taky souhlasím, ale pouze ve městech!
ne v zimě, ale třeba na zasněžených vozovkách xté třídy a ve městech? Na druhou stranu každý trouba svého štěstí tvůrcem. Je fakt, že když jsem viděl minulý týden Olkyče jak se potácí na silničce v 10centimetrové břečce v centru Ostravy, místo krajnic všude půlmetrové sněhové bariéry…říkal jsem si, že spíš než policajt by to vyřešil psychiatr
Čím víc si všímám tvých příspěvků, tím víc se s tebou na ničem neshodnu :-)
nj, určitě nejsi sám. A tom život je. Přece by nešlo, aby měli všichni stejné názory, toby pak byla děsná nuda :)
Výjimečná shoda :-)
taky to vidím tak nák:):D
taky to vidím tak nák:):D
co az take nezmyselne je na tom vyjadreni? a o zakaze tam rec neni, len o tom ze neadekvatne riskuju. s cim sa da podla mojho skromneho nazoru suhlasit. ked k tomu ako sofer priratam znamy paragraf 22 o tom ze za nehodu je vzdy vinny vodic tak pravdu povedaic ma rozny fanatici na bikoch v tomto pocasi na cestach tiez dost rozculuju.
btw – rozdiel medzi chodcami a cyklistami je ze chodci chodia po chodniku(prevazne) kdezto cyklisti po ceste (prevazne)
Zas kdyz se podivam na to jak v lete jezdi nekteri obcane duchodoveho veku na kole, tak bych rek, ze mam kolo vic pod kontrolou i na snehu nez oni na suchym asfaltu.
někteří mají trojkolky :)
Já sem kdysi viděl tandem pro důchodce, který se lišil od klasického tím, že neseděli za sebou, ale vedle sebe :O)
to je mozne, vsak o tebe to asi nebolo :-)
vprvni rade je nesmysl to, ze si pani mluvci mysli, ze silnice patri ridicum. nebo to aspon tak z vyjadreni vyzniva. platime na ni vsichni a me jako ridici a obcasnemu cyklistovi na ty silnici nevadi, tak sem doufal v trochu hysterie tady a zase tema samoreznych sroubu v plasti.
a k tomu, ze penzista jede radsi na kole nez pesky, protoze v brecce na kole min klouze a neni to tak namahavy ani slovo. ledovka, sklovaty snih a zmrzle hrby to je jina kava, ale dost tech penzistu vidam celorocne…
vprvni rade je nesmysl to, ze si pani mluvci mysli, ze silnice patri ridicum. – ako sorry, som daky zmateny, a komu inemu este?
platime na ni vsichni – tak je to viac menej zo vsetkym, to je biedny argument, ja tiez platim sluzby statnej posty ci chcem ci nechem a uz 15 rokov som jej sluby nevyuzil.
za 15 let ti nepřišel ani jeden dopis? hmm, jestli ty nejsi pan nikdo :)
ba hej, mas pravdu, sek od policie na pokutu.
tka pan nikdo sem ja… :-D
a zrovna od posty mi chodi dopis kazdej mesic… (primo od posty :-D)
takze i nikomu chodi posta od posty
Něco ti povím. Já úplně žasnu co se v nynější kalamitě vyrojilo penzistů nebo lidí pozdně středního věku na kolech. Ty jedeš autem v kolejích, lítáš jako žid v bandasce a do toho se ti motá zdatný penzista, který se snaží okolí dokázat jaký je jura. Nevím co je k tomu vede, ale jsou jako nakažení.
urcite laska k cyklistice :D
tak…
spíš víra v nesmrtelnost:-)
Možná jim na starý kolena zachutnal adrenalin…tuhle na podzim jsem měl rekord, kdy jsem v rozsahu 5 minut málem sprovodil ze světa 4 (asi ožralý) dědky, co se motali v křižovatkách jak kreténi (každého na jiné v jiný čas). Nevím co to bylo za den, možná měli slučák ze ZŠ po 60 letech.
Nebo má ještě na řídítkách minimálně 2 kbely s nákupem a ten slalom po silnici,to je pak pohled pro bohy.Někdy se taky nestačím divit.
Tento týden jsem potkala podobných exotů motajících se v ledových korytech na silnici několik. Ani jeden nebyl důchodového věku :) Tomu poslednímu bylo tak do třiceti, poměrně pěkný kolo, solidně oblečený (softshelka, zateplený čapáky, návleky), bez přilby, bez blikačky, bez pudu sebezáchovy.
Dalsia krava(mluvčí krajské policie Jana Bartíková), ktora si mysli, ze cokolvek ine ako auto narusuje dopravu: „Cyklisté na silnicích jsou naštěstí jen ojedinělí a nenarušují ve velkém plynulost provozu.“ A nejak nepochopila, ze doprava je cokolvek, vdaka comu sa nejaky clovek prepravi inam, vratane chodenia pesi, pohybu priskokmi a plazenia sa.
Klasicky zeleny mozog (teda ak tam vobec nejaky je).
Nevidím souvislost mezi tím co řekla a co tvrdíš že si myslí.
cokolvek ine ako auto narusuje dopravu – vo vacsich mestach v podstate aj hej.
//vratane chodenia pesi, pohybu priskokmi a plazenia sa.
// – o tom rec nebola, to sa robi na chodniku, rec bola o jazdeni po cestach.
Klasicky zeleny mozog (teda ak tam vobec nejaky je). – s tym ze u zelenych a im podobnym absentuje mozog suhlasim ale z clanku som nemal pocit ze pani je nejaka cyklisticka ekofanaticka.
metro a tramvaj?
dokial ma to nebude schopne dopravit na miesto urcenia za porovnatleny cas co dnes neni aspon v blave ani hahodou tak ma ani nenapadne nad tym uvazovat. (pricom trochu pohodlia bych snad potom bol ochotny obetovat aj ked mi mhd za to vobec nic neponuka). do tej doby ani napad.
Problem je, ze individualna autodoprava je „dotovana“ tym, ze zdaleka neplatis za vsetko, co k tomu (s)potrebujes. Neplatis za vytvoreny smrad, hluk (spotrebne dane toto nepokryvaju). Parkovacie miesto je s ohladom na cenu pozemkov extremne lacne (prinajmensom v centrach miest; ale magistrat podlieha tlaku vodicov a urcuje miesta, ktore nie su zastavatelne nicim inym ako parkoviskom). Cesty stoja daleko viac, nez sa vyzbiera na cestnych daniach – cesty platis vsetci prostrednictvom statneho rozpoctu hoci pre hromadnu prepravu by tie cesty stacili lacnejsie a uzsie.
Danou za toto vsetko je neobyvatelne centrum mesta, v ktorom nikto nechce zit a teda zije za mestom a denne dochadza, cim sa problem krasne cykli.
no vidime to hodne inak.
Problem je, ze individualna autodoprava je „dotovana“ tym, ze zdaleka neplatis za vsetko, co k tomu (s)potrebujes – osobna doprava je dotovana? to snad zartujes. exituje nieco viac dotovane ako verejna preprava? dost pochybujem. a btw kto to este plati?
Parkovacie miesto je s ohladom na cenu pozemkov extremne lacne – ze som si este nevsimol, a kolko by bola taka realna cena? a vobec to ako myslis ze ked niekto postavi v centre mesta garaz tak na tom preraba lebo sa tam parkuje lacno? to sa mi moc verit nechce.
Neplatis za vytvoreny smrad, hluk (spotrebne dane toto nepokryvaju). – spotrebne dane su nejaka pokuta za hluk? som myslel ze nieco ako dan z luxuxsu, hlboko nemoralna dan ale povedzme ze aj stat musi z niecoho zit. a mimochodom ta hranica hluku a smradu je stanovena ako? a co taka fabrika v meste v ktorej vyrabaju dvd nosice na ktore sa potom napaluje porno, spolocensky neuzitocne a kapitalista si bohatne?
Cesty stoja daleko viac, nez sa vyzbiera na cestnych daniach – cesty platis vsetci prostrednictvom statneho rozpoctu hoci pre hromadnu prepravu by tie cesty stacili lacnejsie a uzsie. – to je mozne, ja tiez platim do zdravotnej poistovne radovo viac jak som z nej kedy dostal. a aj do fondu zamestnanosti pricom nezamestnany uz nikdy nebude. a co mam robit?
Danou za toto vsetko je neobyvatelne centrum mesta – ako nie ze bych tam chcel zit ale ked som minule pozeral byty tak v centre boli daleko najdrahsie. bohvie preco.
Uf, bud si fakt dobry demagog, alebo mas realny problem udrzat myslienku a pamatat si vyznam predchadzajucej vety, ktoru si pred 3s cital. Ale budiz, povedzme, ze si sa prave vyliahol.
Som rad, ze nijak nerozporujes myslienku, ze autodoprava je „dotovana“ (uvodzovky vidime?). Veta, ze aj nieco ine je dotovane, nie je vyvratenim.
Mesto ti preda pozemok s tym, ze mas projekt, ze postavis garaze (pretoze slabonervny mestsky uradnik je kazdy druhy den cielom telefonatu nasratych autoprasiat, ze nemaku kde parkovat; tak odflakne vlastnu pracu tym, ze im podlahne). To znamena, ze sa to formalne oznaci za verejnu sluzbu a pozemok dostanes vcelku lacno. Keby si povedal, ze tam postavis byty na kseft, tak ti to predaju ovela drahsie. Pozri si cenu bezneho m2 v Blave (co aj viem? cca 1800E?) a za ako dlho splatis tych aspon 10m2, co zaberas autom na parkovisku. Keby si tam toto nemal, tak mas viac moznosti na uzitocnu vystavbu, cim okrem smradu a hluku aj mozu klesnut ceny byvania, pretoze z mesta pre auta sa stane mesto pre ludi.
Zmiesal som spotrebne a ekologicke. Ta ekologicka zlozka je pritom vyrazne mensia, takze formalne vlastnou pohodlnostou skodis vsetkym a nijak im to nekompenzujes. Neformalne: statny rozpocet je iba jeden a ci to pritieklo takym alebo onakym typom dane je vcelku jedno. Ucelovost investicii podla povodu penazi sa prinajmensom v SR a CR nejak nenosi. Tvoje odbocky o luxuse so mimo temy.
Mozem pouzit podobnu uvahu aj ak ta niekto okradne? „Ved ta okradli aj ini, tak mozem aj ja.“ Asi by si nebol rad. Zvlastne, ze ak podobne kradnu organizacie, tak im to nevycitas s argumentom, ze nie su same.
Smec na zaver: Zil by si vedla rusnej krizovatky/cesty? A aka pocha mesta spada do zony „dost blizko rusnej cesty na to, aby som nemohol vetrat kvoli smradu a hluku“? Moj nicim nepodlozeny odhad je, ze desiatky %. Z tie ceny su druha zlozka smecu: kvoli autam sa ti hned 2× redukuje pouzitelne meisto na byvanie (raz priamo plochou ciest a parkovisk a 2.x znemoznenim obyvania lokalit im blizkym). Ako sa taketo draticke obmedzenie vyberu bytu podpise na ich cene?
uzitecne stavby a na metru ctverecnim… koukam dalsi ekohlava, ktera by zahustovala zastavbu. ja sem pro to, at zahustime tak, ze muzem zrusit chodniky a silnice. proste ze dveri baraku vlezu do dalsiho baraku. akorat teda nevim, jak se na to budou tvarit lidi co budou mit pruchozi barak takhle na soucasnym vaclavaku a kdo bude chtit bydlet v nudli na celetne.
Klasika. Zdrojom nebezpečenstva sú autá, ale zakázať treba bicykle. :/
Kde je tam něco o zákazu?
V názve vlákna.
Ale v článku ne, takže je to další strašení…
hm, docela rozmny napad. ja bych v mestach jazdenie na bicykli po cestach urcenych pre motorove vozidla zakazal viac menej pausalne. minimlane v sirsom centre, na obchvatoch a okruhoch resp. hlavnych tahoch. kedze paralerne cyklotrasy s vypadovkami nie su tak to bych volakde nejak rozumne povolil aby sa silnickari mohli dostat z mesta. inak je to nebezpecne pre vsetkych. a povedzme si uprimne ze za to mozu rovnako cyklisti ako soferi.
já bych ve městěch spíš zakázal osobní auta, vůbec, ale vůbec by mi to nevadilo, mělo by to jen pozitivní dopady, čistčí ovzduší, menší výskyt obezity, míň stresu na přeplněnách křožovatkách…
uznaj ze je to naprosto nerealne (slusne povedane), do 24 hodin by cela ludska pospolitost zaznamenala totalny kolaps.
Boužel je to tak. Lidi jsou dementi :)
jak sa to vezme, dnes by aj eskimaci bez skutrov a strelnych zbrani zo svojim tzv. tradicnym sposobom zivota neprezili ani prvu zimu, volakdey to zvladali bez problemov aj s kostenou harpunou. co ja viem ci su kvoli tomu dementi…
to se nedá porovnat. Nic kromě toho, že by lidi museli vstát do práce o trochu dřív a jet na kole, by se nezměnilo, kromě výše uvedených pozitiv. na dálkové jízdy mezi městama by se samozřejmě autam jezdit mohlo a zásobování by do města taky smaozřejumě mohlo.
Já jen nechápu proč lidi jezděj 3 – 5 km do práce autem a pak jsou na cestě ve stresu a nadávaj, že nědke trčej v koloně, to je pro mě prostě demence.
napr. preto ze tie 3km vozia decka do skolky a nijaky rozumny mhd spoj neexistuje. skus si s 2–3 rocnym deckom prejst rano tie 3km peso a pochopis. pripadne niekto proste nemoze dojst do roboty upachteny a zasrany na biku. atd. atd. alebo proste preto ze je to este furt rychlejsie jak akoukolvek mhd nech by bola sebedokonalejsia. nehovoriac o tom ze obcas potrebujes nieco odviezt a pod.
Ano, vyjmenoval jsi mi tady všehny vyjímečný situace kdy je dobrý jet autem, ale to je tak 10% případů. Já jsem třeba na kole v práci rychlejc než mhd a mnohdy i rychlejc než kdybych jel autem. Když nepojedeš rychle tak se ani neupachtíš, když máš kvalitní blatníky, tak se ani nemusíš zasvinit. představ si, že jsme ze tří dětí a ani z nás do školkky nevozili autem a kupodivu se to taky dalo.
Prosím ťa, ako si zas vypočítal tie percentá? :)
to číslo je docela nepodstatný, jestli je to 10 nebo 20%. je to odhadem, kolik tak lidí má děti vě věku 2–3 roky? od toho jsem so odpíchnul.
Argumentácia nepodstatným, dosť dobré. :)
Ako teda? Koľko ľudí má deti vo veku 3–6 rokov?
(Škôlkový vek je 3–6, nie 2–3, ale to je detail)
on psal 2–3.
Jo tak, to mi ušlo.
A koľko teda?
Ano, vyjmenoval jsi mi tady všehny vyjímečný situace kdy je dobrý jet autem, ale to je tak 10% případů – no, bych skor tipol tych 10 bude ten opacny doplnok do 100. ty snad poznas niekoho kto sa vozi len tak pre zabavu?
Já jsem třeba na kole v práci rychlejc než mhd a mnohdy i rychlejc než kdybych jel autem. to je dost dobre mozne, ja tiez.
Když nepojedeš rychle tak se ani neupachtíš, když máš kvalitní blatníky, tak se ani nemusíš zasvinit. – uznaj sam ze je to uplna blbost.
představ si, že jsme ze tří dětí a ani z nás do školky nevozili autem a kupodivu se to taky dalo. – iste, ani mna. len neviem preco by to mal byt dovod na nejazdenie autom.
Ty vole jseš asi natvrdlej :) důvody jsme přece psal, zlepšilo by se ve městě ovzduší, lidi by měli pohyb, nebyli by tak tlustý, nebylo by tolik stresu na přeplněných silnicích.
Nikdo nemuvlí o ježdění pro zábavu, já mluvím o zbytečným ježdění.
zlepšilo by se ve městě ovzduší – fakt? minule som bol v pekingu, na biku tam jazdi asi drviva vacsina populacie. ciste ovzdusie som ani nahodou nezaznamenal. aj berlin 9. maja 1945 bol na tom lepsie.
lidi by měli pohyb, nebyli by tak tlustý, – to je snad kua vec kazdeho osobne ci nie? ci zas niekto vie ako druhemu urobit dobre?
nebylo by tolik stresu na přeplněných silnicích. – znovu priklad toho pekingu. nemal som pocit ze je to tam napreik brutalnemu poctu bikov celkov oaj v pomere k autam(asi obratenemu ako u nas) menej stresove ako doma. z coho vychadzas?
Ty vole jseš asi natvrdlej :) – mozno
hele to nemá smysl :) Já sjem pro kola a ty pro auta, těžko s tím něco nadělat.
ved to je jasne od zaciatku, ja som len skusal, bezkovat som uz bol, decka spia, tak sa nudim.
A já jsem pro zdravý rozum, mám kolo i auto. A jedno nenahradíš druhým…
Hehe. V tom Pekingu je asi důležitější, kolik tam jezdí aut, ne kolik % cyklistů, ne?
To co rika maajkee je vice mene pravda, tech lidi co jezdi sami v aute do zamestnani je vetsina, jestli je to 10 nebo 30 nebo dokonce 40% neni az tak dulezity. Vymluva proc jet autem se najde vzdycky a o tom to je. Je to vyrazne pohodlnejsi nez MHD a kolo, ale zas je to asi 2× drazsi nez MHD.
jinak bod 2 praktikuju v praxi docela casto a jsem v praci na stejno jako kdybych jel busem.
no no dobře dkyž tvrdíš tohle stoupni si někam kde je každý ráno kolona. a pozoruj kdo sedí v autech, v kolika autech najdes malýdecko? v 90% v tom aute bude sedet jen jeden clovek? a kam jede nodo práce přece nebude jezdit sockou:-)
přesně tak, jezdit autem je takovej jako důkaz toho, že už jsme u nás všichni na úrovni a můžem si vozit ****** každej svojí károu :/
možná jak pro koho – většinou to bude otázka pohodlí a času. Pokud já to mám sockou 45min a autem 15 ušetřím denně hodinu. Na kole to je cca 18min, takže jakmile to půjde, není co řešit. Ale nechápu některé známé v Praze, kteří stojí hodinu v zácpě, ačkoli jim tam jede 20min metro…
jasný, to já taky nejezdím, když je ledovka, nebo břečka, jezdil jsme dokud to šlo. Jenže většina lidí jezdí autem i když je krásný počasí.
ma tak napada preco maju niektori ludia furt ten nutkavy pocit niekomu nariadovat prip. povolovat co a ako ma robit -skor vstavat, jazdit na biku lebo je niekto presvedceny ze to ma pozitiva, povolit dialkovu jazdu (btw co to je?) a pod. skratka niekto vie co je pre man dobre. kde to uz raz bolo…??
Tak tuhle otázku si zde na BF pokládám skoro pořád…
pls len nie zas cemba !
Já to teďka neřek! Ale pochopil jsi to správně! :-))))) ale rozvádět to nehodlám! :-)
Já nikomu nic nenařizuju, to pozor, jen říkám, co si myslím, že by bylo super. Víc kol a míň aut, toe je podlě mě logický.
Proč nařizovat? Prostě se na nezdravý žrádlo dá větší daň, jak to teď někde zaváděj a každý si vybere. Na léčbu epidemie otylých platíme všichni, stejně jako na kuřáky,ne? Kolik vážíš a měříš? :-) Jinak event. zákaz jízdy cyklistů by ti nevadil a ta strava jo? Nějak různý měřítka, ne.
Prostě se na nezdravý žrádlo dá větší daň, jak to teď někde zaváděj – to si snad myslel ako vtip aj ked je fakt ze tuto naprostu sialenost som vokade uz ako seriozny navrh zaregistroval aj ja. zapadna civilizacia evidentne mentalne degenuruje a ruti sa do zahuby. snad sa este spamatame.
Kolik vážíš a měříš? :-)- 190cm skoro 100kg. neni to sice byvala sutazna vaha ale co uz vo svojom pozehnanom veku narobim…
Jinak event. zákaz jízdy cyklistů by ti nevadil a ta strava jo – nejak nevidim suvis.
S tou dani na nezdravy zradlo je to ale opravdu uplne stejne, jako s tema kurakama. Proste je dokazany, ze koureni skodi zdravi a nezdravy jidlo (uz jen z nazvu) taky. Obe skupiny lidi si kurvi zdravi. Takze kdyz se na to podivas takhle, tak to zas takova blbost neni, protoze se mezi tyhle dve veci da podle me polozit rovnitko.
Ale ciste subjektivne to je teda pekna hovadina, to je pravda ;-) To jidlo samozrejme, s cigarama souhlasim (ty jsou porad jeste levny) :-)
co je to nezdrave resp. zdrave jedlo? – ziadna odpoved na to neexistuje a preto je to uplny nezmysel.
To že na to není odpověď ještě neznamená, že se tím velice dobře živí velká skupina lidí :-) A o tom to je…lidí je jako sraček Kefalín :-)
to by som este zhltol, nech sa zivy ked im to niekto basti (koniec koncov ako ktorykolvek iny moderny mindfucking) ale jak som pisal v reakcii na pepina za uplne patologicke pokladam ze tento navrh som uz skutocne niekde zaregistroval ako celkom vazne mysleny.
princip velkého bratra v praxi. ukaž co jíš a já ti nastavím daně:-)
Jako nezdrave jidlo myslim cokoliv se da koupit ve fastfoodu (McD, KFC,…). A jestli si myslis, ze je to zdravy tak to je pak tezky :-) Doporucuju film Super Size Me.
Nejsem zadnej magor do zdravy vyzivy. A chtel jsem tim fakt jen rict, ze nic neni cernobily. Existuje dogma, ze koureni je spatne. Evropska (nejen), vesmes protikuracka, politika se pak snazi v lidech zakorenit pocit, ze kurak je snad clovek menecenny. Ale proc? Kdo jim dava pravo odsuzovat kuraky na okraj spolecnosti a tahat z nich penize z neustale se zvysujicich dani? Kdo jim dal pravo stanovit, co je spatne a co je dobre?…
Toto neni muj nazor, jen se snazim ukazat, jak se na to da taky divat…
Víš co je nezdravé jídlo? U každého zboží máš obecně akceptovatelnou cenu, za kterou ještě lidi nakupují. U nás díky nenažranosti typického českého podnikatele s minimální marží 100% se sem vozí žrádlo, které by na západě nedali ani do psích konzerv. Zastav se někdy v nějakém marketu třeba v Rakousku, který je i u nás a kup si tam třeba salám kilo za 7 Euro a pak si kup za stejnou cenu u nás salám a zjistíš, že zde žereš rozemleté uši a strojní separát smíchaný s moukou, napumpovaný vodou a s kouřovou trestí. Jenže oni tam prostě mají marži třeba jen 20 % a o tom to je.
To je mi tak nejak jasny, ale s tim nemam moc moznost neco udelat, krom toho, ze se „levnym“ salamum apod. vecem snazim co nejvice vyhybat, zeleninu a ovoce v marketech temer vubec nekupuju…
aky je principialny rozdiel medzi hranolkami z mcd a tymi co ti spravi doma mama? a medzi big macom a domacim cevapcici? si fakt myslis ze ma niekto doma lepsie krumple alebo maso? skade, z tesca?
mimochodom nedavno som v nejakych rakuskych novinach cital ze urobili testy na tzv. biopotrviny, nebol zaznamenany nijaky rozdiel. dokonca to zacala setrit policia kedze sa deklaruje cosi co neni a plati sa za to.
a bol som uz v oblastiach kde bych okrem mcd a coly nedal do huby preventivne radsej nic.(cimz nechcem obhajovat zranie mcd)
mna len fascinuju socialny inzinieri co s podobnymi kravinami dokazu celkom vazne vyliezt na svetlo bozie..
Já si ty hranolky doma dělám na plechu, ne ve friťáku. S těma bio to tak je, taky jsem to viděl. To Volf: nezdravým se dle mne jídlo stává v okamžiku, kdy škodí poživateli-takže někdo sní 100gr špeku denně, jde na kolo a je ok, někdo sní 1/2kg a sedí na piheli a ok po letech neni:) Zrovna tak někdo vykouří denně 3 cigára a nemá to na jeho zdraví vliv (to se ale samozřejmě nikde nesmí uvést) a ano, vypustí tu nejhorší zhoubu,kouř, tím se cigáro liší od nezdravýho chlastu nebo jídla. Jen čekám na tu studii, kolik kouře vypustí kuřáci a kolik auta, továrny atd. za určitou časovou jednotku a kolik lidí to zabije.Takže teoreticky a možná absurdně-když stát napálí daň na cigára a chlast,páč si tim lidi ničí zdraví, proč ne na potraviny?
Stát ve stylu šlechty které díky jejímu rozmařilému životu docházejí peníze se vždy upne na zvyšování daní. Moje vidění světa je jiné. Stát jsme my a a námi volení zástupci jsou v pozicích ředitelů. Pokud mně můj ředitel v mé firmě udělá škodu, nebo firmu povede k zadlužování, tak ho vykopu a škodu bude muset uhradit. A tak by se mělo postupovat i u politiků.
100% souhlas.
No ja teda rozhodne nejsem zadny „socialni inzenyr“ :-D Vazne si nekde sezen tenhle film
Evidentne vubec nechapes o co mi slo… Ale co, uz jsem to minimalne 3× vyslovne napsal, takze uz tu nebudu ztracet cas :-)
aky je principialny rozdiel medzi hranolkami z mcd a tymi co ti spravi doma mama?
McDonald má lepšie krumple.
Kouřím, chlastám, jím nezdravě, nedodržuju životosprávu a jednou za čas se projedu na kole. Má mi do toho kdo kecat? Namá, je to čistě jen moje volba, jednou možná dostanu rozum. Každý zemře, ať už ho srazí auto projížďce nebo umře na rakovinu. Nevidím mezi těmihle věcmi žádný rozdíl, snad jen že jednou to bude mít za sebou bleskově a jednou bolestivě a pomalu. Státu každý odvádí daně, které jdou na nepracující a dovolené poslanců. Osobně bych raději přispěl na „péči“ o kuřáky a obézní pracující celý život než na líné spoluobčany, kteří se lopaty štítí jak čert kříže.
Tak nějak.
Kouřím, chlastám, jím nezdravě, nedodržuju životosprávu a jednou za čas se projedu na kole. Má mi do toho kdo kecat? Namá, je to čistě jen moje volba
Krapítek v rozporu s tvym prvnim příspěvkem :P
Jinak co se daní tejče, tak je to jak řikáš, všechny státní peníze dou do šrajtoflí prasatum tam nahoře nebo sponzorujou pozitivní diskriminaci, a když vidim že nikdo moc nemá chuť s tim něco udělat a všechny ty prasata u koryt dát do klobás a salámů, tak jenom doufám že se nám ta ekonomika kompletně rozpadne a bude nám líp – oni odtahnou jinam kde budou rejžovat, nebo užívat co nahrabali a nám se do vlády nic horšího beztak dostat znova nemůže.
To by samozřejmě jen vzorový příklad, ať si lidi uvědomí, že se nemají starat o zdraví ostatních :)
Stačilo by povýšiť hlavné ťahy, obchvaty a okruhy aspoň na cestu pre motorové vozidlá. To máš hneď dve veci: nemôžu tam cyklisti ani chodci a autá môžu 80kou.
A já bych za tebou přišel a řek ti ****** ) Auto nemám, a nejrychlejší způsob cesty do práce je pro mě jednoznačně kolo. V zimě sice do práce na kole nejezdim, ale kdybych bydlel mimo prahu, tak bych na 90% jezdil i v zimě, a konec knců teď o tom občas taky uvažuju, i když to rychlejší než mhd v zimě asi nebude.
(na )Auto nemám, nijak extra po něm netoužim a na dopravu po Praze je stejně nahovno když člověk nepotřebuje něco většího vozit s sebou. Pro příklad, z naší firmy k cca 3 klientům se na kole dokážu dostat za míň než poloviční čas oproti šéfovi co jezdí autem, a nemusim kuli tomu jet po městě kilo abych někoho ohrožoval, takže ňákej zákaz kol by bych s chutí narval do patřičnejch prostor prvnímu co by s tim přišel a myslel to vážně ;)
100% souhlas. Kde jaký idiot ve smradlavé plechovce tady bude kvákat. Když auto nemám tak si budu jezdit na kole a basta. MHD je realné ve velkém městě ale na malém bych se MHDečkem do fachy nedostal protože tam prostě buď nejezdí nebo jak z odpolední a na noční když poslední autobus jede ve 20.00 ? Hlad a benzín za 50 na vás ,pak se ukáže jak ještě rádi vezmete kolo a pojedete zima nezima.
Co se týká lidí přes 70 buďte rádi že jedou na kole , jet autem ještě někoho zabijou! Taky nevím co je to za novinky vozit dětska do školy autem , za totáče jsme pěkně šlapali po svých a taky jsme tam došli, jo pak se divíme že tu máme generaci nesamostatných rozežraných tlouštíků.
To ohánění se tlouštíkama mě vždycky fascinuje…
Ano. Umře jich víc, než kuřáků, zátěž pro stát jak sviň.
Zátěž pro stát? Jakto, odvedou daně(víc, bo za naftu a víc žrádla žejo) a důchodu se nedožijou, takže pro „stát“ výhodný ne?
Léčba, vycházím jen z toho, co se píše o kardiovaskulárech. Já jsem ektomorf, ve 42 mam 177cm a 71kg, tak jsem si rejp:) Auto taky nemam, tak ty příkazy, kdy smím a kdy ne na kole mě rajcujou jako ememema doporučování stravy :)
kua sak ja nikomu na kole jazdit nezakazujem. precitaj si este raz co som vyssie napisal. a mimochodom keby sme chceli byt dosledny – preco po ceste pre motorove vozidla mozu biky, kone a nemozu kolobezky? v com su tieto jednostopove nemotorove vozidla principialne ine alebo horsie od bikov?
Protoze na kolobezkach jezdi jen deti a frikulini. Deti jsou nezodpovedne a frikulini koneckoncu taky :-D
no neviem kde byvas ale ja ked idem po blave autom tak to iste bych povedal o 95%-tach cyklistov.
Ale vsak jo, to byla jen takova ironicka poznamka, kterou jsem nemyslel vubec nic :-) Vy, lidi, berete vsechno tak vazne :-D
Radsej vrat vodicak. Ako ta mohlo napadnut, ze na cestu pre motorove vozidla mozu biky ? Praveze tam nesmu !
A uz prestan rypat do cyklistov – ja jazdim celorocne, lebo musim (zdravotne dovody). MHD pouzijem iba ked je poladovica. A ak myslis tych neosvetlenych bezmozgov na bicykloch, to musis pisat niekde inde, tu sa snad vela takych nenachadza.
Keby ich z plneho zdravia rovno kleplo, tak super. Ale oni zvacsa chcipaju a vyzieraju zdravotnictvo plynule uz od 20-ky. A ak navyse niekoho podmaznu, aby dostali ciastocny invalidny dochodok, tak vyzieraju aj socialnu poistovnu.
Na tom něco bude no. Tak jako tak, stát bych do toho netahal, všichni víme co ho stejně nejlíp připravuje o jakejkoliv příjem do státní kasy :-)
Nevěřím tvojemu věku v profilu. Uvědomil sis někdy, že někteří lidi nemůžou za to, že jsou tlustí?
pár jich je, ale drtivá většina za to může sama.
S tím autem vs kolo to vidím na fotroj, léta jezdil do práce na kole, cca před rokem strašně zpohodlněl a začal jezdit každej den autem a pořád kyne a kyne, zhoršila se mu cukrovka, rve do sebe léky, občas inzulín.prostě na hovno :/
No právě, mutr měla při výšce 170cm 107kg, fotr na to kašlal. Když umřel a já se přistěhoval, píchal jsem jí 2× denně insulin, během 2 let zhubla na 75kg, insulin jí vysadili a já dostal pochvalu od primáře:)
Ale to už jsme v jiný debatě, šlus.
O těch snad logicky není řeč. DM 2. typu je v 90% získanej nadváhou z nedostatku pohybu a nezdravý stravy. Starám se o matku, která díky tomu dopadla hodně bledě, 3. stupeň závislosti na péči-to ji ale neomlouvá. Věku nevěř, to je fuk.
Hele, já sice tlustej nejsem, ale vidim jak to chodí. Od mala sem hodně sportoval, hlavně kolo, ale i jinak sem furt musel něco dělat, prostě hyperaktivní člověk asi do 16 let.
Na střední mi kluci dotáhli jistou zlou gamesku který sem se sice chtěl vyhejbat, ale nechal sem se ukecat :-) A tak sem seděl doma, to eště šlo, ale jak sem se odstěhoval od máti, pařil a neměl naprosto žádnou životosprávu, tak sem lusknutim prstu nabral 10kg(a pupek jak těhotnej, jinak furt hubenej), a že sem to na sobě sakra poznal. Co sem začal jezdit, tak sem z toho zas asi 6 dostal dolu, a musim říct že na schopnosti se pohybovat – např. doběhnout blbou tramvaj je to sakra znát.
Myslim že kdybych si na jaře kolo nepořídil, tak max. do 5 let nevypadám jinak než ten standartní emerickej kulatej spratek.
Na tom něco bude. Příchodem na koleje (životospráva jako vyšitá…, žádný pořádný pohyb, stresy) jsem během jednoho semestru přibral 8 kg. Teď už si držím stabilní váhu (188 cm, 80 kg) a popravdě jsem za to přibrání byl rád, protože konečně nevypadám jako z koncentráku. Ale dostat se ještě o takové 3 kg nahoru, vůbec bych se nezlobil :)
jj sádlo prospívá v každým počasí
No co si budem vykládat, já byl před tim dost vychrtlej taky, pod 60kg a ~173cm, ale to flákání se projevilo jenom a jenom na pupku a na fyzičce, ruce sem měl furt jak špejle. Horší bylo, že doběhnout tramvaj blbejch 50 metrů sem rozdejchával klidně 20min, najednou sem byl hned nemocnej z každý hovadiny a tak.
Pravda je, že minimálně stejnou váhu jako dostatek sportu má právě ta životospráva, ale teď mám životosprávu furt na bidet a začal sem se hejbat, a je to příjemně znát )
Počkej, práce, děti, manželka, věk přes třicet a pžibrat nebude vůbec žádný problém.
Jo pár jedinců má díky genům nebo nemoci sklon k obezitě ale ruku na srdce kolik procent tlouštíků to je ?
Lidi jsou liní a hlavně pohodlní tím to je.
mega hambac, milujem to, mnam. kua jakto ze u nas mcdonald taky nema? co sme horsi ci jak?
Vždyť má pravdu!
hrebiky
No jo, kdyz vam tam napadlo bily zlo a vy nemuzete jezdit, tak at nejezdi nikdo co?:-)
Osobně souhlasím s tvrzením policie. Sám jezdim často a tady na Čáslavsku jsou nebezpeční nejen v létě, kde se bimbají důchodci a jím blízcí na nebezpečných kolech ale i teď v zimě kdy se brzy stmívá, tak je vidíš jak se bimbají, bez světel, klouže jim to na „slikách“. Málokdy potkám bikera, který ma reflexy a svítí, to je vyjímka, naprostá většina se chová jako by byli nesmrtelní. Je jen otázkou času kdy tady zase nějakýho roztáhne auto, naposledy to bylo před měsícem.
To je zase takoví Čembí strašení! Pozor!!! Chtějí nám zakázat jízdu v zimě na kole! Máme správy z vyšších kruhů MP Zlín, že se chystá zákaz jízdy kol…
Kua, něco mi to připomíná… ;-)
neprehanas to uz s tou cembou?
Ne, tohle je právě velmi výstižné! Tohle je přesně ten styl!
100% čemba originál!
ty seš nemocnej!
Jo mám rýmu. :-P
A pořád lepší než zfanatizovanej, nebo bez názoru ;-)
Hezký večer! :-)
právě mě napadá, že na ten fanatizmus máš slušnej náběh…
bez názoru není nikdo …taky přeju hezkej večír
NO zezačátku to fanatizmus možná byl, ale teď už je to takový pocit jako když na závodech do cíle, takový uspokojivý a ikdyž nemůžeš, nikdo tě neohrožuje tak v cílové rovince do toho dupeš a strašně tě to baví. Musím si ještě užít než se rozpadne a já budu v cíli! :-)
Jdu si dát na to panáčka! Tak ti posílám alespoň virtuální cinknutí! :-)
no jestli tě baví, když makáš na krev, tak to ti závidím :) Ale jó chápu …je zajímavé jak alkohol „smiřuje“ – mám tu budvárek, tož na zdraví (na čembu asik néé, že :D)
Na krásu našich strojů a sílu našich žen! uk! :-)
CEMBA je tajnej spolek upírů to vy každý malý dítě
jako jezdim na kole rad, pouzivam ho i jako dopravni prostredek do prace ale kdyz je namraza nebo snih na silnici tak to proste ozelim. Uz jsem se jednou malem vlastni blbosti na kole zabil a nejak se mi to nechce opakovat.
Pravda obcas to porusim pri zimni vyjizdce kdy proste nekde kousek po silnic musim ale to jsou maximalne stovky metru nez se dostanu do lesa.
K duchodcum – no co, defakto svoji potencialni sebevrazdou setri duchodovy system a ridic pred kteryho se sklati a on je dodela by mel byt po zasluze odmenen:-)
ved to, cyklista sa sklati a odmena pre sofera je tak 3 roky.
Každý důchodce najede ročně povinně 1000km po městě…
Vážené bajkerstvo, zdá se mi, že někteří z vás zatím na ničem jiném než na koloběžce a kole nejezdili. Ročně natočím okolo 40 – 50tis. km autem a 4tis. na kole. A teď si uvědomte, že balancující cyklista, velmi často důchodce, který má kolo místo francouzkých holí, vás neustále přibližuje k Borům a to nemusí být ani sníh. Pokud se jedná o slušného řidiče, vemte v potaz i jeho svědomí a zničenou rodinu. Když už jezdíte na kolech, uvědomte si, kudy a jak jezdíte. Pomníčků u silnic vídám každý den víc než dost. I vás totiž jednou může potkat zaměstnání s volantem v ruce. Proto nám všem přeju hodně kilometrů najetých ve zdraví.
Plně souhlasím, mám to obdobně!
Tak jasný, chce to s rozumem, já se silnici vyhejbám prakticky kdykoliv to jenom de, ale když už musim, tak po ní pojedu – samozřejmě tak, abych měl kolo pod kontrolou, ať je sucho nebo led. Když to bude důchodce co se motá zleva doprava a neví, tak je to samozřejmě něco jinýho a je to kravina, nemá tam co dělat, ale člověk co to má trochu v paži ať si vesele jezdí.
Jakoukoliv jízdu po silnici minimalizuji na minimum a když po ní jedu, tak svítim jak vánoční stromeček! :-)
Obcasnym tackajucim sa dochodcom chces obhajovat plosny zakaz cyklistov na ceste? Ak by som si ja podobne debilne zobrla na pomoc statistiky, tak zakazem soobne auta, pretoze najviac smrtakov na cestach je od nich.
Ak najdes tackajuceho opilca na biku potme bez svetiel, tak ho zavri. Ale len za tie 3 veci, nie za bike. Takze ak je niekto na biku a dodrzuje predpisy (a protiargument nie je, ze iba 10% cyklistov tento predpoklad splna), tak ma rovnake pravo na pohyb na ceste ako ty vo svojom hrdzavom plechovom srote.
Ak najdes kluckujuceho opilca v aute potme bez svetiel tak ho tiez zavri. A na 2× dlhsiu dobu, pretoze tonovy srot je vyrazne nebezpecnejsia zbran ako 13kg bike.
Plošný zákaz je věc diskutabilní. Podívej se v Německu na používání mlhovek. Smíš je zapnout pouze za situace, že viditelnost nepřekračuje 50 metrů a světe div se, se zapnutými mlhovkami nesmíš překročit rychlost 50 km za hodinu. Naprosto logické. Stejně logické bych viděl, podobné omezení kol v době vyhlášené sněhové kalamity. Stejně jako třeba snížení rychlosti na souvisle zasněžené vozovce. Prostě kde chybí rozum, musí přijít direktiva.
Zajimavy je ze ja se dostal pri snehovy kalamite na kole driv do prace nez jakejkoliv jinej dopravni prostredek.
Nevim proc by meli zakaz vyjezdu cyklisti pri snehovy kalamite. Kolo pri nejhorsim vezmes na ramena a jdes. S kamionama je to o dost horsi a myslim ze oni jsou hlavni duvod zasekani dopravy.
Navic jsem jeste nevidel, ze by se kvuli cyklistovy zranil plechovkar (a zvlast na snehu). Je to proste cyklistuv problem, jestli mu stoji za to vyjet a podstoupi tim nejaky riziko.
Samo znam lidi, ktery kdyz sednou na kolo tak si myslej (nebo nevedej) ze neexistujou dopravni predpisy, ale to je vesmes jejich problem, ostatnim ucastnikum provozu se nic zasadniho nestane.
Bez to jen jako naprosto teoretickou úvahu. Nic víc. A také jako ukázku toho, že jsou státy, kde logika koresponduje se zákonem.
to máš sice pravdu že ty jako hodně skušený a mladý bajker nemáš v tomto počasí moc problémy, ale na kolech jezdí bohužel spousta lidí co se na tom sotva udrží a ti vyvádí jiné kousky :-)
ale tady je to o rozumuu, každý by si měl uvědomit sám na co má a na co ne, plošný zákaz je asi nesmysl,ale rozum očividne nefunguje, vidím to u nás moc dobře, a nějaké doporučení úřadů asi fungovat nebude, tak jak to řešit?
Osobně si myslim že určitě by náký omezení neuškodilo třeba když je nějaká hluboká břečka nebo koleje neměl by tam cyklista co dělat z kolejí neni schopnej pomalu vyjet a břečka je sama o sobě pěkně zrádná a pak jen pokutovat pokutovat pokutovat…
A kdo jim ujedene bude nedostane pokutu, protoze to na kole evidentne umi:-)
třeba v Praze maj měšťáci hamry pochybuju že v nakym sněhu nebo břečce jim na silnici ujedeš…
No tak to je jednoduchy, neumim dostatecne dobre na kole. Na co maj MP takovyhle hovada? Bych jim koupil max. Suzuki Jimni
No možná maj, ale já ho teda za 22 let v životě nepotkal :-) Cajta tu vidim akorát když vybírá boženu za chcaní v noci za zastávkou nebo porušení „Cyklisto sesedni z kola“ a podobně :-)
Ono tech zimnich cylkistu je nastesti minimum (a myslim ze vetsina bude vedet kde pouzit predni a zadni brzdu a kde brzdy nepouzit vubec), takze bych to neresil.
no u nás na silnicích to vidím bohužel jinak
Souhlas, zvláště mezi těma dříve narozenýma!
tak.
Tak většina bikerů co to maj trochu v paži bych řek, že to maj taky trochu v hlavě a když to de tak se silnici vyhnou žejo :P Takže na silnici ti zbydou ty dědové na ukrajinách a hipíci, no a pak pár silničářů :P
¨mno když vidim dědky a babky na favoritech s beranama otočenejma nahoru a nejlíp ještě s taškou nabo hůlkou na jedný straně silně o tom pochybuju…
No tak to je hodne slusna kombinace:-) S otocenejma beranama musej jezdit hodne velky technici, ja s nima mam docela problemy (nastesti s nima jezdim jednou za 10let)
Takhle jsem na favoritu chvíli jezdil taky (7.třída, rok 1980),nechal jsem toho, když jsem si po zabrzdění pích brzdovou páku do žeber:)
Tie pomníčky sú spôsobené autami.
Keď cyklista spadne, len sa doudiera. Zabije ho až to auto, ktoré nedodržalo bezpečnú vzdialenosť.
Keď ideš za kamiónom tak tú vzdialenosť dodržíš, aby si si o neho nerozbil auto v kritickej situácii.
O cyklistu si auto nepoškodíš, takže na odstup kašleš. Ak nie, tak sa nemáš čoho obávať.
Dobrá zrušíme elektrický proud, protože po zásahu el. už několik lidí zemřelo, zrušíme plyn protože když ti uniká, tak tě může udusit.
Takže elektřina a plyn jsou ti co zabíjí a ne ten idiot kterej vleze do trafačky pod proudem a ne ten který si nevyčistí karmu.
To si si asi niečo špatne vysvetlil, ja nie som za tie zákazy.
A myslím, že s chápaním viny tiež nemám problém.
Promiň, omlouvám se tedy, asi jsem to špatně tedy pochopil, ale po těch poslédních pár extrémistických příspěvcích jsem to nerozlišil.
Sorry! :-)
At se radši probudí autisti, pač to je někdy fakt nechutný a vo hubu jak se chovaj k cyklistům…si myslíte že silnice je jenom pro plechovky se 4 kolama???
Kdyz vis ze se tak chovaj, tak je jednodusi se podle toho zaridit a pocitat vzdy s tou horsi variantou.
mne by stačilo, keby na mňa na ceste občas zatrúbili.
nevim jestli to tu uz nekdo nepsal necet sem to detalile.
Netradiční případ se tam však stal teprve před pár dny. „Řidička v Dolní Bečvě srazila tři cyklisty najednou.
vina je na strane ciklistu? vsichni 3 ji spadli najednou pod kola co :D
jinak unavam ze je to nebezpecne ale jak nekdo psal ze i v aute je problem jet v takovem pocasi kde jsou vsude vyjete koleje ze kterych to nepusti… tak by se meli i ridici zamyslet jestli jet ven nebo ne. Kdyby v zime vsichni jezdili na kole tak by nehod ubylo, nebo aspon by uboly tech smrtelnych.
určitě začnou všichni jezdit v zimě na kole :-) To snad ani není pravda :-)
poslední dobou je to tu samá perla už by to chtělo jaro a vyrazit ven…
V zime je smrtaku o dost min nez v lete, vetsina lidi jezdi pomalejs a novy auta vydrzej dost.
No hlavne v zime jazdi podstatne menej cyklistov,na to si asi zabudol zo statistickeho hladdiska…
Sorry,neuvedomil som si,ze mas na mysli auta :-)
Protože v létě vyjížděj letní řidiči, co se v zimě bojej a rázem je mnohem víc smrťáků.
Každopádně po střetu cyklisty a auta je velmi málo pravděpodobný, že to smrtí odnese řidič automobilu.
Když někdo jede na kole v jakýmkoliv počasí, tak především ohrožuje sám sebe a to je jeho věc, když někdo ale sedne za volant ohrožuje většinou nejvíc ty ostatní, v tom je právě ten obrovskej rozdíl.
Mas vodicak? Vrazil by si do cyklistu ak by si bo zbadal neskoro? NIE VECINA VODICOV STRHNE VOLANT aby zrazke zabranila (spominane nehody sa stavaju 1-cykl.neda prednost,krizovatky,prechody(skoci schodnika na prechod),nemci ucia deti na biku obzerat sa tak aby nevytacaly celym bikom 2-vodic nepredbieha s dostatocnou zdialenostou) a zaver koly debilovy na biku stoci volant a cela rodina aute…sak si sebec co nema na auto a vydi len seba
Ale zas jelikoz sem ten sobec sam a nemam deti, tak nechavam vic zivotniho prostoru pro ostatni a kdo je sobec ted?
Ty teorie co kdyby jsou sice srcervouci, ale statistika mluvi tak jednoznacne, ze se neda ani zmanipulovat.
To niesu teorie, typek u nas zrazil na prechode neakeho vys.postaveneho policajta suca ho(policajta) poslal do .. na biku nema po prechode co hladat(tlacit iba) hlavne ze policajt plha huba jak si ho poda na sude.Je to trochu od temy ale zenska(3 tyžnovy rychlo kurz)nedala odbocovacom pruhu na zelenu prednost oproti iducej avii ta to stocila na chodnik na najviac vytazeny prechod meste,suseda a kamarat to neprezily:(( tymto ti chcem len ukazat ze stocenie volantu niekedy naroby viac nez skody na majetku :(
Hmmm, tak nějak článek o hov…
Neviem co seci vyvadzte nikde sa clanku nepise o zakaze (jaj staci nadpis:).Mentalita cyklistov(vas:( nikoho netrapi ze tom clanku na foto nema prilbu (u nas SK je povinna), cely rok citam cykl.podlahol zraneniam ak by mal prilbu prezil by. Tak tiez nezabudat ze ste(sme:) ucasnici cest.premavky (cyklisti protismere najracej by som ich skopol z biku sedliakov), vo vasom českom teste na vodicak je nim aj kolobeskar:)))
každý porušuje pravidlá. niekto dopravné a napr. ty pravopisné. a fest…
Za určitých klimatických podmínek je samozřejmě jízda po silnici potenciálně velmi nebezpečná (bohužel nejen pro cyklistu), ale v takových případech předpokládám, že to průměrně inteligentní člověk vyhodnotí. To že se najdou takoví, kteří v marastu, jaký v posledních dnech párkrát byl vyjíždí na silnici, je pro mě znakem jisté nedostatečnosti…
Na článku je nicméně zábavné a také symbolické pro současné zpravodajství, že argumentace paní strážnice je podložena:
ještě sníh,
nebo léto,
tedy nic moc. Ony tři zmiňované případy, kdy cyklisté zavinili nehodu, zřejmě nebyly pro článek dost atraktivní a škody na zdraví a majetku byly zřejmě minimální – tedy málo bulvární = málo zajímavé pro současného konzumenta „zpravodajství“.
Radsi je lepsi se zamyslet proc jezdi v zime (ale i po celej rok)tolik autoprasat,ktery zpusobi skody(na zdravi, na majetku,na ziv.prostredi)za stovky milionu nebo i za miliardy.
ked by si si zobral pomer autoprast k celkovemu poctu vodicov a cykloprasat k celkovemu poctu cyklistov tak neviem neviem jak by to dopadlo.
prepocítej si kolik zpusobi skod na zdravi a majetku (cizim osobam) v prumeru ridic auta a pak si spocitej kolik skody zpusobi(cizim osobam) v prumeru cyklista :D
to ze ak niekto jazdi na biku po ceste ako magor este neznamena ze nutne musi sposobit niekomu majetkovu skodu. zato vsak intenzivne sposobuje kolizne situacie – a to robi ci sa ti to paci alebo nie drviva vacsina cyklistov v mestach – pricom ujma soferovi moze byt niekolko rokov vazenia bez toho ze by sa o to nejako zvlast pricinil. (vid onen pragraf 22).
jo nekdo na biku muze jezdit jak magor ale myslim ze po meste jezdi vic magoru v autech jak cyklistu :)
myslim ze cykliska krery se mota po ceste na kole je pořád mene nebezpečny pro okoli nez magor co to vali v aute 80kou kolme školy/školky.
z hladiska vseobecneho ohrozenia urcite.
ty seš taky trubka co ? já jezdim teď celej rok na kole do práce a prostě taky sem to teď vynechal venku bylo 30 čísel sněhu a led v tom mi nepřijde uplně normální jezdit po ulicích obzvlášť když je problém se i narovince na tom biku občas udržet…
Jasně, ať si automobilisté nakoupí válce a jezdí si v obýváku. Když můžeme my, tak proč ne oni. (:
P.S. V poslední době vidím nutnost doplnit svůj koment o poznámku, že to nemyslím vážně.
Vono zalezi kde bydlis,v Praze a okoli to bylo v pohode,protoze to bylo posoleny a ztazeny.Ale tema autoprasatama sem mel na mysli vsechny ty co jezdi kazdej den nesmyslne autem,ne jen ty co se v nem chovaj jak hovada i kdyz ty predevsim.
Ale tema autoprasatama sem mel na mysli vsechny ty co jezdi kazdej den nesmyslne autem – podla mna su najvacsie prasce ti co chodia peso lebo kvoli takymto prasatam je premavka neplynula lebo tie prasata maju obcas zelenu na prechodoch aby mohli prejs na druhu stranu. ma to fakt do zurivosti vytaca ked kvoli jednmeu chodcoprasatu stoji 20 aut a robia sa kvoli tomu zapchy. si kua nevie socka kupit auto?
Typicka reakce autoprasete z tupeho stada vybehnuvsiho.
som skusal ci to myslis vazne, podla reakcie asi hej.
Sorry,ale na auta sem nejak alergickej,protoze myslim ze je to fakt s nima zly.
je to s nima hodně zlý, taky začínám bejt na ně alergickej.
A bude hůř pánové, zvykejte si :-P. Čím dál častěji vidím, že si člověk v 18ti udělá řidičák a rodiče mu hned pořídí vlastní auto, které vlastně ani nepotřebuje.
ty vole už drž hubu prosim tě :) chodec má prostě právo přejít silnici, jeho zase nebaví čekat než přejede 20 aut za sebou. Auto je nejnebezpečnější dopravní prostředek na silnici, tak by se řidičí měli podle toho tak chovat a mít absolutní úctu k chodců, a ckylistům, chůze je ta nejpřirozenější lidská věc a nebudou jí přece omezovat nějaký plechovkáři.
chodec má prostě právo přejít silnici, jeho zase nebaví čekat než přejede 20 aut za sebou. – ved ja mu ho neupieram, len bych poprosil aspon na tu zelenu.
Auto je nejnebezpečnější dopravní prostředek na silnici – suhlas
tak by se řidičí měli podle toho tak chovat a mít absolutní úctu k chodců, a ckylistům – plati na obe strany. nebudem skakat autam do vozovky lebo potrebujem dobehnut elektricku, budem chodit krizom cez cestu iba na zelenu, na biku pri odbocovani vlavo aspon kuknem ci nieco za mnou nejde atd. atd.
chůze je ta nejpřirozenější lidská věc – omyl, lezenie.
Ležanie :)
chůze
je to smůla, ale je to tak. Optimální byla chůze po čtyřech. Vlivem degenerace se lidi zvedli na zadní. A nastaly problémy s plotýnkama a t.d.