• Omen

    Zdar všichni, prosím o radu. Mám na přední vidli 20mm osu a chci strojově zapletená kola. Nejlépe s plochýmy dráty. Upřednostňuji centerlock. Pokud možno do 10 000kč. Poraďte jaké.

    Všem předem děkuji za tipy.

    0 0
    • mr.antik  

      hodně přísná specifikace, moc ti toho nevypadne, ještě jakou hmotnostní katagorii?

      0 0
    • game_over  

      taky jsem něco takového řešil, ale nakonec jsem si je nechal zapléct… základ tvoří Shimano XT nába, plochý dráty to sice nejsou ale vešel jsem se do 5tis.

      0 0
      • kesu  

        ja bych teda shimano naby na jakykoli narocnejsi pouziti urcite nevzal.

        0 0
      • Omen  

        to siu můžu koupit rovnou zapletené xt ty jsou i na 20 osu

        0 0
    • kesu  

      ja byhc osobne zvolil Hope naby,5.1 rafky a kdyz chces plochy draty tak DT a do desitky se urcite vejdes

      0 0
      • kesu  

        mavic ma v tehle cene jen deetrax a ty vazej 2 a ctvrt kila

        0 0
        • ZdenekW  

          Ještě existují Mavic Crossline. Ty mají podle výrobce 2055g.

          0 0
      • Gorgov  

        do deseti jo? ses si tim uplne jistej? :) asi mas hodne dobry zdroje…

        0 0
        • Hnoj  

          Nene… Tahle kombinace do 10K není možná, to vím 100%. Navíc chce CL ne IS…

          0 0
    • Matony  

      Zkus poptat Hnoje a nebo Tady je to ale už trochu přes deset

      0 0
    • Hnoj  

      Proč strojově zapletená?

      Mimoto-požadavkem na Center-Lock se také docela výrazně limituješ…

      0 0
      • Omen  

        používám kotouče xtr a nechce se ni hned kupovat nové a jak jsem psal nic z toho nebyla 100% podmínka ale nejlépe by bylo.. Původně jsem chtěl fulcrum red metal 3 ale 2010 nemají asi podle kup kola ploché dráty. I když na webu výrobce jo . Trochu zmatek.

        .jinak šel bych i do 15mm osy a udělal pouzdra ted mám pouzdra i na normál osu. Ale nejni to ono jako pevná.

        0 0
        • Hnoj  

          Dráty RM3 mod. 10 mají 3× kované kulaté dráty se zesílenými konci. (Na tohle se ptej tam, kde tomu rozumí… ehm)

          Každopádně jsem teď rychle proběhnul několik katalogů výrobců (Swiss, Fulcum, Mavic,…) a zjistil jsem, že:

          1. snad jediný, kdo nabízí 20mm přední osy na C-L je Shimano…
          2. U kol pro FR a Enduro se ploché dráty skoro nevyskytují

          Výběr tě tedy při splnění všech tvých kritérií odkazuje jedině kola WH-M777 (?) s 20mm osou…

          Pokud bys některé z nich opustil, dá se pracovat dál, ale mám pocit, že podle tvých požadavků tě mohou nejlépe uskopojit nějaké ruční náplety, spíše než fabrické…

          0 0
          • Omen  

            myslím že jsi myslel 778 ale ty stejně nemají ploché dráty. to spíš než shimana bych šel do těch fulcrumů nebo do mavicu crossline sice jsou z horšího materiálu než shimano ale maji ložiska a ne konusy. Sh má lepší váhu a jsou bezduše. ten centrloc je první věc na které nelpím

            0 0
            • Omen  

              já vím že je děláš F RM3 ale jak sem říkal na webu výrobce maji ještě fotky s placatýma a koukal jsem že dělaji i centerlock akorát těch 8 drárů na jedné str když tam jeden rupne je to asi totál v pr a nepojízdný musí se to hrozně rozhodit.

              0 0
              • Hnoj  

                Na webu výrobce jsou fotky zcela aktuální.

                Je pravda, že když ti u fulcrumu rupne drát na straně, kde jich je 8, bývá to vcelku nepříjemné.

                Řešil bych náplety No Tubes, bude to lehké,bezdušové, bude to na 20MM osu, a když si připatíš, bude to s plochými dráty…

                0 0
            • Omen  

              778 je 15 osa a s 20 asi leda 776

              0 0
    • Patar  

      Mám dotaz: V čem vidíš výhodu strojového zapletení?

      0 0
      • Omen  

        tužší a rovnoměrně dotažené zalepit se samo dá i normál výplet a většinou jsou i vzhledově líp udělaný líbí se mi třeba crosstrail a jejich placatý dráty

        0 0
    • Omen  

      jinak váhově samo co nejméně :-) a já mám cca 70 kg tzn nemusím mít extrém co se týče pevnosti do teď jezdím na shimanu 505 a v poho jen nejsou na pevnou osu že. a přplejtat to nemá smysl

      0 0
      • Patar  

        Tímto ale nezvýhodňuješ strojové zapletení. Každé takové kolo je stejně potřeba dokončovat ručně , má- li být výplet stabilní.

        0 0
    • Omen  

      Tak jsem projížděl po vašich tipech net a je to asi takhle:

      Fulcrum red metal 3–15osa–ust–1685g–cca8300kč

      Shimano xt wh-m776 –20osa–ust–2043g–cca7300kč

      Shimano xt wh-m778 –15osa–ust–1744g–cca7400kč

      Mavic crossline –20osa–ne---2045g–cca6400kč

      Všechny jsou i na centerlock. Udělat si pouzdra z 20mm na 15mm osu není pro mě velký problém. Žádné nemají ploché dráty, ale to je do 10000kč asi utopie. I když u některých loňské modely byli s.

      Které?? Momentálně moje váží 2050g a vzhledem o 500g těžší vidli by něco odlehčit nebylo zlé. Momentálně jsem totiž na 14.5kg. I když na monstra a 160/140 to nejni špatný.

      Nejvíc mě to táhne k těm fulcrum rm3. Na shimanu mi vadí konusy, na Maviku váha. Na fulcrum trochu nevěřím těm 8 drátům na jedné straně, jeden praskne a bude to 8 jek sviň, aby se na tom pak dalo aspoň dojet :-( ??

      Mavik má dobrou cenu, zůstalo by i na nové kliky ty taky potřebuju, ale oželím.

      Díky ještě jednou za vaše názory. Nebo nějaké ručně pletené, ale líbí se mi cnc náby typu mavic a méně než 32 drátů.

      0 0
      • Omen  

        Tak na 15 osu dělaji i Mavic crosride přední vypadá že je dokonce ust a to je do 4000kč. Neříkám že je to zázrak. Váha 1920g. A i ploché dráty :-D a centerlock, to by k nim v poho padli i kliky. Původně jsem chtěl kola tak do 5tis, ale loni se nic s 15 res 20mm osu sehnat nedalo. Asi se pokusím sehnat tyhle.

        Peněz navíc moc nemám chci totiž i novou zrcadlovku. A myslím že budou pár let sloužit v poho.

        Co myslíte??Něco jako ty si vůl že je rozdíl 10a 4tis. To vím ale po drahých sem šahal jen z nouze. Na vše top holt nejni. Myslím že poměr cena-výkon je tu velmi dobrý. loni jsem dal dost za novou vidli Fox tak kola asi ošidím. Prozatím.

        0 0
        • ZdenekW  

          Taky mám monstera a nakonec jsem se rozhodl pro Crossline, ale asi jenom protože se mi víc líbily než klasicky zapletené. Ze začátku jsem byl trochu naštvaný že výplet trochu lupal ale po nějakém týdnu ježdění se výplet ustálil a přestalo to. Zatím musím zaklepat, je to bezproblémový komponent. Na jaro jsem je namontoval a zatím jsem na ně nešáhl. Jenom se děsím jestli někdy rupne ráfek nebo špice… mají jenom 28drátů. Na Monstera bych asi crossridy nedával, mají drátů jenom 24 asi nejsou moc určené na drsnější ježdění.

          0 0
          • Omen  

            tak ted jezdím na shimano 505 a v poho jsem lehkej a na celoperu přecejenou kola nedostávaji takové rány a já nejezdím žádnej extrém a mám 70 kg.

            0 0
        • ZdenekW  

          Jo ještě opravuju, šáhl jsem na ně: Musel jsem promazat ořech

          0 0
        • fousek  

          A jak chces resit 20mm/15mm osu? co mas za vidli?

          0 0
          • Omen  

            Fox talas 36r a jak sem psal není problém si udělat z 15mm na 20 pouzdra ted mám pouzdra z 9mm na 20mm a taky to jde ale není to to co chci.

            0 0
            • kubad  

              jasan z 15 na 20 není problém

              0 0
              • Omen  

                proto u mě připadaji i kola s osou 15mm

                0 0
              • fousek  

                hehe, no tak to by me zajimalo jak se da 20mm osa prostrcit 15mm dirou

                0 0
                • kubad  

                  chybí mě tam smajl

                  0 0
                • roud  

                  stejně jak s ženskou taky strkáš velkej průměr do malý díry a de to ;o]

                  0 0
                  • DaSnail  

                    mno, nechcem sa ťa dotknúť, ale v tomto prípade 20mm fakt neni velkej průměr…

                    0 0
                    • roud  

                      mno pokud máš 20mm osu a 15mm díru tak je to dóóst velkej průměr…

                      0 0
        • soc  

          C-ridy s 15mm osou je docela zajimava socialni alternativa, nicmene jak je to s dostupnosti? Bo zatim je maji vsude jen na QR. A UST bohuzel nejsou, ale resit se da samozrejme vsechno.

          0 0
    • scret  

      vim ze je to uz pres limit ale co starsi CMax SX?? vaha tusim kolem 1950g, UST, predni naba 20mm, pro tvy pouzity asi neznicitelny, sirokej rafek, draty jsou teda tusim kulaty duty…

      cena cca 11tis.

      0 0
      • MlokCZ  

        Nový (od 2009) SXka mají parádních 1755g. Za 11tis. ale budou těžko, za tuhle cenu jsou k sehnání ještě staré modely 2008 a ty jsou těžší a ještě bez přepracovaného zadního náboje.

        Pokud SXka, tak bych ten starší model ani za dobrou cenu nebral.

        0 0
        • scret  

          praveze jsem psal o tech starsich… ja bych je klidne vzal, vubec bych se jich nebal..

          0 0
        • scret  

          skoda ze ted mavicy zmenily design, uz se mi to tolik nelibi, jinak novy SXka nejsou vubec spatny kola! vahove uz skoro zacinaj dotahovat na STcka a sirsi rafek neni nikdy na skodu:)

          0 0
          • MlokCZ  

            Designově je to stejně zabité :-) když nakonec budu kombinovat Red Zone XLR přední a SXko zadní (už definitivně rozhodnuto a objednáno, dokonce už mi dorazila redukce pro zadní SXko na 12mm X-12 osu).

            Ale váhově (ta kombinace má 1700g) a funčně (odolnost, tuhost, 21mm ráfek, 100% UST) to bude paráda, přesně to co chci.

            U SX se mi líbí zadní náboj, je lepší než u ST.

            Ještě že mi ten design netrápí.

            0 0
            • kesu  

              ten zadni naboj je fakt super,takle jednoduchá konverze mezi ruznymi osami je velka vyhoda.navic ta hmotnost..

              0 0
            • scret  

              jeste jsem nevidel zadni nabu u novych SXek, nema sna to nekde link? diky…

              ja jsem spokojeny maximalne s tema STckama… ikdyz jsem si letos rikal ze treba bych si udelal radost se 150 QR Talasem… bohuzel ten ma 15mm osu:(

              je otazka jestli by se v tech mych STckach nejak nedal vymenit jen „prostredek“ naby a udelat je na 15mm, ale prej to nejde:(

              0 0
              • MlokCZ  

                Třeba tady jsou nákresy všech Mavic kol:

                http://www.tech-mavic.com/…mes/2_13.pdf

                S STčkama jsem jinak taky pořád spokojený, všechny tři páry zůstavají, dva budu jezdit dále (Stereo současné a místo 125tky chrtí full) a třetí už je na manželky fullu.

                0 0
    • pajasimi  

      tak jsem docela zvědavej jak tohle dopadne a jaký vybereš, za mě teda ty fulcrumy, na shimano bych se vyprd, crossridy bych asi taky nevolil, sice cena pěkná a pro plno lidí asi parádní kola ale viděl sem jak to umíš ve sjezdu naprat a nevim jak by odolávali nějakýmu tomu semtam trochu prasení:) btw už máš kandidáty na kliky?

      0 0
      • lutte1  

        Čus ;)

        Já jsem vzal Hope proII na ráfkách DT 5.1.Váha 1900g.A bude to nesmrtelný.

        Tak pak porovnáme komu to bude kíp držet.:D

        0 0
        • pajasimi  

          kámo tebe sem taky neviděl..v jaký fázy ty to máš teď s tim rb? na jaře kleť jasný?

          0 0
          • lutte1  

            Čeká se na vidlu.Koupím pláště.A už to bude pojízdný.:) Na jaře počítám že tak duben/květen to bude hotový. :)

            0 0
    • pavlix  

      Remerx Viking budou zhruba za mesic v nabidce i s 15 mm osou.

      0 0
      • pajasimi  

        ta váha je celkem luxusní, znáš je? vydrží dost?

        0 0
        • pavlix  

          Neznam, uvazuju o nich, mam zkusenosti jen s Mavicama SLR, ale tam je cena nekde jinde.

          0 0
      • StuntJ  

        Sakra, tohle jsou moc pěkná kolečka … Akorát že v Brně je neumí nikdo dotahovat, servisy nějak nemají ponětí o ALU drátech :((((

        A už se dají koupit :

        http://www.kola-cykloshop.cz/…sc-4938.html

        0 0
        • pavlix  

          V Brne jsem nechaval opravovat Mavicy v Hape sportu a v pohode.

          0 0
          • StuntJ  

            Jo to jo, Mavic není problém, ale jak člověk vysloví Remerx, tak snimi nechce nikdo mít cokoliv společného … Nevím jaký k tou mají důvod, ale výrobce by si měl ohlídat, aby měl aspoň jeden servis v každém větším městě … Takhle tyhle kola pro mne nemají smysl, když budu potřebovat dotáhnout kola po 200km, je někam posílat, víme jak se Česká pošta chová k balíkům, není zrovna košér. A to nemluvím o nějaké době, kdy bych byl bez kol. :(

            Od Maviku bych bral Crosstrail, kdyby neměli ty hnusné frézované ráfky :((

            0 0
            • MlokCZ  

              A proč si je nedotáhneš doma? Zapletené sety mi přijdou na dotažení skoro jednodušší než klasika.

              Jediný trošku oříšek je odhadnout u zapletených setů správné napětí drátů.

              Já si třeba celé kolo u klasiky nezapletu, to mi nikdy moc nešlo, ale dotáhnout Crossmaxi naprosto v klidu. Je ale fakt, že mám doma tensiometr, takže nemám problém s odhadem.

              0 0
          • pavlix  

            Maji tenzometr, nebo jak se to jmenuje, vymenili drat a vycentrovali – rovnomerne napnuli. Jen ta cena, jen ta cena :-)

            0 0
        • Patar  

          Prndáš nesmysly.

          0 0
      • MlokCZ  

        Mně se tedy nelíbí ani trochu. Ráfek jen 17mm, to mi přijde dnes už hodně mimo (ani u SL a SLR to moc nechápu, to je ale aspoň lehčí váhová kategorie, kde se to dá ještě možná zkousnout) a nejsou UST (Omen UST nepožadoval, takže pro něj tohle asi není podstatné).

        To už bych raději vzal ruční set typu Novatec + ZTR Arch, ráfek širší a k UST to má blízko.

        Hlavní smysl zapletených továrních setů vidím v kombinaci UST ráfek + dobrá váha a tuhost, což u ručně sestaveného setu nelze pořídit.

        0 0
        • StuntJ  

          17mm ráfek mi nevadí, momentálně ho jezdím, pláště plánuji max 2,1". UST nechci – nemá pro mne smysl a zbytečná starost navíc. A poměr cena/výkon/váha nemá konkurenci. Jediné co mě vadí je mizivé procento servisů, který umí pracovat s alu výpletem, konrétně z 5 servisu, kde jsem se ptal, ani jeden tyhle dráty neumí, ani dotáhnou je nejsou ochotni. Buď se Alu dráty již nepouživájí, nebou jsou životu nebezpečné …

          A když se sundají ty nálepky, budou to fajn kola …

          0 0
          • mr.antik  

            cože, na 36foxe 2.1 pláště a 17mm ráfky?

            0 0
            • MlokCZ  

              To nepsal zakladatel Omen, takže to není na toho Foxe 36. Já ale reagoval na doporučení pro Omena, proto jsem ten 17mm ráfek zniňoval. Pro zakladatele vlákna jsou ta kola podle mě dobrá kravina.

              0 0
            • StuntJ  

              Psal jsem o sobě a Foxe opravdu nemám :o).

              0 0
            • mr.antik  

              sory myslel jsem že to píše Omen…

              Na endurko bych šel do klasiky, přesně dle požadavků (je to přecei jen kočkopes, ale pro každýho trošku jinej), jsem v tomhle konzervativní a když vidim jak mám dráty dodrbaný…

              0 0
              • MlokCZ  

                Na STčkách mám v drátech na Stereu slušný počet šrámů, ale drží právě naprosto v pohodě.

                Já nakonec dal přednost (na nové Stereo) i designovému kočkopsu v zapleteném setu a to Red Zone XLR přední + SXko zadní oproti.

                On to má jednodušší, že by mohl použít SXka dopředu i dozadu. I když zase je to přes jeho limit.

                Samozřejmě ruční záplet bude také dobré řešení. Hope Pro II + Arch/Flow.

                0 0
                • scret  

                  takze nakonec beres kombinaci…

                  kazdy kolo zvlast budes mit od bikez.cz? co bike, uz je nejak alespon na ceste, nebo stale cekas? docela by me zajimalo jak to bude vypadat…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Zrovna jsem to psal výše, tedy ano beru kombinaci a ano od hnoje (ani se samotným zadním SXkem není nakonec problém).

                    Vypadat to bude určitě docela divně (jsou rozdílné i dráty vizuálně i když obojí větší průměr), ale budu na tom jezdit a ne si to prohlížet :-)

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    A kolo stále není. Letos u Cubu zase s termíny dodávek na předobjednávku opravdu perlí. V předběžném plánu v září měli pro Stereo uvedený listopad, to tak nějak o trošku nestihli :-)

                    Naštěstí mi to vůbec netrápí, na čem jezdit mám.

                    0 0
        • Omen  

          tak ty moje 505 jsou tuším taky 17 za 4000 km jsem cvak 1 a jezdím 2.25 noby ty remerxy pokud budou s 15 osou tak se mi líbí. Vzhledem že jsem neměl problém s 505 shimanoi tak si myslím že s těmahle taky problém nebude. Na celoperu je to o dost méně namahané a vážím 70 kg tak tomu nedávám moc štosy

          0 0
          • MlokCZ  

            Šířka ráfku nesouvisí s šancí na cvaknutí. V úzkým ráfku širší plášť prostě dobře nesedí a pak se mírně žvejká a pro technické ježdění tak hodně zhoršuješ chování kola. A proč to při koupení nových kol takhle rovnou zabíjet…

            Já bych si na fulla 17mm ráfek teda nedal ani omylem. Naopak na takové kolo by se hodil ráfek spíše širší než 19mm.

            A ty Shimana 505 mají 19mm ráfek (tedy aspoň psáno, neměl jsem je, takže jsem je samozřejmě ani neměřil – tohle ale u výrobců skoro vždy sedí).

            0 0
          • scret  

            tak to nechapu… na 17rafku jsem mel problemy i na XC jezdeni… na monstera s 36kou bych o tom ani neuvazoval… minimalne 19…

            vazim 75kg…

            0 0
            • MlokCZ  

              Psal jsem tu reakci na něj současně s Tebou. Ty jeho Shimana jsou právě 19mm, jen to sám neví.

              0 0
              • Omen  

                vzhledem k tomu že jsem je měřil tak tak teď mohu tvrdit že jsou 17mm mám model 2007 možná to změnili

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ok. Tak buď Shimano kecá nebo to změnili, já se koukal na aktuální dostupné údaje na stránkách Shimana.

                  Koukal jsem tady:

                  http://cycle.shimano-eu.com/…-type-.html

                  A tam mají Rim size 559×19C. A vnější šířku máš kolik? Jestli taky jinou nebo ta sedí s těmi 25,2mm (na tuhle vnější šířku by musela být ta konstrukce ráfku dost divná, aby vnitřní byla jen 17mm).

                  0 0
                  • Omen  

                    no tak sory sem vůl já, tím se omlouvám 25 je venek tzn je to stejný. To sou ty remerx zase na h a jsem tam kde jsem byl :-(

                    0 0
      • scret  

        o vikingach bych uvazoval mozna az za nejakou tu sezonu, az to uplne vychytaj, ted bych je nebral snad ani zadarmo…

        0 0
    • Omen  

      tak mám pořešeno budou to remerx. Ale ne viking ale allcross. viking mají 17mm ráfek allcross 19mm, alcross bude v prodeji 15mm i 20mm osa jsou sice o 100g těžší ale.. zatím kalkulujou cenu a měla by cca za 14 dní budou trochu dražší než standart. To samé by asi mělo být i u vikingů 15 i 20mm. A budou prý dělat i celo al ty allcross.

      0 0
      • přišlapávač  

        vždycky se nějaký testovací jezdec najde, nebojíš se toho trošku?

        0 0
        • roud  

          komu neni rady…

          0 0
          • Omen  

            kamarád je viděl když jim je nabízeli do obchodu nízké třídy hrůza a prý carbon taky, ale viking a allcross prý ok a to je opravdu puntíčkář a kolům rozumí opravdu hodně. Neřek by že ok o něčom co stojí za h..

            0 0
            • roud  

              vikingy vypadaj na pohled hezky o tom žádná ale pořád nejsou vychytaný a trpěj na nedodělky z výroby viz třeba foto nedávno v našich bajcích a na problémy s povolujícím výpletem a lupáním se tu sešlo už víc lidí…

              0 0
              • Omen  

                njn čas ukáže jestli jsem volil ok ale cena a užitnost vzhled atd bezkonkurenční a na tu 20mm osu se moc nevybere

                0 0
        • StuntJ  

          Proč ? Remerx je vcelku slušná značka, lespoň tak na mne zapůsobila na veletrhu co byl v Brně. Hlavněmi zůstal v paměti téměř bezhlučný ořech, skoro jak SHIMANa, takže já bych šel do Vikingů hned, jen je mí kde servisovat :o)

          0 0
          • Kubiczech  

            Remerx je slušný výrobce ráfků, alespoň z mého pohledu. Pokud ale jde o zapletená kola na jejich vlastních nábách, tak souhlasím s roudem. Vážně na ně nejsou dvakrát dobré ohlasy, zvláště od těžších jezdců.

            0 0
            • roud  

              jj co se ráfků týče dobrej výrobce dodnes od nich vozim grand remerxy a stormy…

              0 0
            • StuntJ  

              Tak se snad už poučily z předchozích nezdarů a model 2010 byde vychytaný, ale kdo víííí :o)

              0 0
          • přišlapávač  

            uz jen ty otrepky na vnitrni strane rafku by me odradily. Draty nekomentuju.

            0 0
        • Omen  

          nevím jak moc si technicky zdatnej ale na samotném středu snad nejni co skurvit udělat osazení v díře na dvě ložiska dovede každej obráběč po 2 letým učení. Rávky remerx jsem měl na silnici a přední bez ujmy vydržel srážku s autem kdy se crmo vidle ohla o 4cm do boku a o 4cm dozadu a bareš nedělal krámy. Tak jedině dráty a ty praskaji i u Maviků tak co si vybereš?? Bude to pěkný na českým kole český kola.(i když nikdo neví kde to dnes dělaji :-)že)

          0 0
    • scret  

      je legracni, jak dobra reklamni masirka udela z Vikingu Cmaxy:) proste me to prijde ze jde Remerx stejnou cestou jako napr. Merida – testovano na lidech – coz je dost smutny

      0 0
      • Omen  

        tak to asi určitě ne vím že to nebudou maviky ale ty prostě nedělaji nic cenově ok co by mi sedlo

        0 0
        • scret  

          ja bych radsi nez vikingy teda zaplet neco na Hope nabach… nekde by se dalo do 10ti vlizt…

          uvidis sam jaky budou Remerxy, treba budes spokojeny…

          0 0
          • pajasimi  

            nebo tak, a narvat plochý dráty dt:)))

            0 0
            • Omen  

              tak snad nějaké ty 4 roky při mém ježdění vydrží průměr mám tak 2000km/rok tak to snad daji ne :-D

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.