Ahoj, jezdí tu někdo Disková karbonová plášťová kola Spinollo 45 mm SP? Vzal bych je na DT 350 s aero dráty, za ty peníze jsem nenašel něco lepšího. Proto by mne zajímaly zkušenosti, díky.
Ahoj, jezdí tu někdo Disková karbonová plášťová kola Spinollo 45 mm SP? Vzal bych je na DT 350 s aero dráty, za ty peníze jsem nenašel něco lepšího. Proto by mne zajímaly zkušenosti, díky.
Chtělo by to ohledně plášťových kol a novější
Jen jsem tě chtěl popostrčit, kam ten dotaz položit. Přeci jen, může to sledovat více lidí a až bude někdo hledat v budoucnu, najde komplexnější info
To ale někteří nikdy nepochopí…
Já se ptal na to samé vlastně v tom přiloženém vláknu. Moc lidi se k tomu nevyjadrovalo, asi se moc nejezdí, ti co je jezdi tak je chvalili. Já se dival i na Equator, ale chci na rafk. brzdy a ty Equatory tady kdosi v Alpach uvaril. Je tady o tom dlouhé vlákno. Jinak dalsi nazor je, že v klasicke plášť. verzi karb. rafky nebrat, radeji galuskove nebo bezduse.
jenze on chce diskovy…ne rafkovy
Na ty Equatory jsem se díval, ale na těch Spinollo se mi líbí, že je mají na DT 350 s aero kovanými dráty. Jinak já hledám plášťové, s kotouči a bezduše. Teď mám bezdušové 32mm pláště, ale chtěl bych něco užšího, buď 25 nebo 28, ale nevím co od toho čekat, jestli to bude velký rozdíl.
Uvažuju podobně.. ví někdo co je zač ten „Spinollo“ náboj? Vyplatí se připlácet za DT350 nebo je to solidní? Zajímala by mě i taková blbost jako třeba zvuk.. zvyknul jsem si na hlučnější cvrk a používám to při občasným přejetí cyklostezky místo zvonku :) 18tizubý DT je myška.
Ahoj, mám Spinolla někdy od jara a jsem spokojenej. Mám plášťový 50mm, náboje také Spinollo ( pěkně hlučnej cvrček :-) ) a kovaný dráty DT Swiss. Už jsem absolvoval i dlouhý sjezdy a pokud se brzdí přerušovaně tak není problém. Jen při brzdění občas pískají, špalky mám Shimano na karbonové ráfky. Myslím že za ty peníze jsou super a ještě jsou opravdu lehký. Jen nazout pláště je docela porod, ale to může být výrobcem pláště.
Diky, plochy ja neresim, bral bych diskovy :)
Mýdlová nebo jarová voda nepomůže? Jaké v tom máš duše, mám teď bezduše, ale jako rezervu sebou vozím duši, ale nevím, jestli bych ji výškou ventilku vydal do 45mm vysokého ráfku?
na 45mm ráfek potřebuješ tak +/- 70mm dlouhé ventilky, nebo nástavce
A jak se to aplikuje ta Jarová voda? Duše mám Michelin Race Lite s výškou 60mm a stačí to. Koukají tak 12mm, v pohodě je nafouknu velkou i malou pumpičkou.
Natřít patky pláště, aby lépe klouzaly, ty Micheliny máš 60mm?
Ano 60mm a stačí to
Díky. Jinak s kolama spokojenost?
Není zač, jo jsem s nima spokojenej, jedou dobře jsou pevný, lehký a dobře vypadaj :-)
Díky, ještě se zeptám, jak máš vyřešený polepy? S ty jejich nabídky nevím, jakou vybrat kombinaci, jestli bílý polep nebo černý lesklý, ale asi určitě bez toho aero carbon 50?
Co vím, tak jsou suše nalepený. Pod lakem je nemají.
To nemají, píši 3 až 5 let, pak je lze odlepit a udělat nové polepy. Spíš mi jde o ty barevné kombimace, jak to zkombinovat…
3 roky nedají ani náhodou. Kamarad je měl po 2 letech dole.
Je s nimi domluva. Napiš jim jak by se ti to líbilo a oni to vyjdou vstříc. Jsou to super kluci :)
Fíha, myslel jsem, že to vydrží déle, to už pak bude asi lepší objednat to bez polepů. No, promyslím to.
Jinak doufám, že kola vydrží déle, než ty samolepky.
Kola mají už 15 tisíc km a jsou pořád parádní :) Na náboje se nesáhlo, centrovalo se jednou, netknuté.
Tak super, díky.
Jaké máš náboje a dráty? Má smysl připlácet za DT 350 a aero dráty nebo stačí ten jejich náboj?
Já nemám nic. Má je kamarád. Já mu to servisuju a lepím galusky :) Má základní ,,Spinollo" náboje. Což je Bitex/Powerway. Dráty jsou DT Competition a niple DT mosaz. Váha 1390g a ráfky jsou vysoké 50mm a široké 23mm.
Já Bitex/Poweway vozím na CX v bordelu a drží mě. Ale když už kupovat karbon kola, tak bych vzal DT350 a k tomu dráty AeroComp. Normálně pod niple nedávají podložky, tak bych je poprosil, jestli by je tam nedali :) Ráfku se uleví a líp se to servisuje.
Super, děkuji za postřeh. Jsem rád za jištění, že s těma karbonama neudělám chybu :-) Jinak kamarád jako ty by se mi hodil, aby mi to vše pokládal dokupy ;-)
Tohle je jen postřeh. Když pletu karbon, tak používám jen ploché dráty a niple vždy mosaz a pod ně podložky.
Možná mají zkušenější kluci jako Hnoj nebo kubad jiný a lepší názor. Ale já bych šel touhle cestou.
Spinollo je určitě dobrá volba. Ráfky Nextie jsou ověřený a když dát DT náboje a dráty, tak se nemá co ******. Navíc Spinollo komunikuje a jsou ochotní.
A je velký rozdíl mezi niplem z mosazi nebo hliníku?
Na 44 niplech je váhový rozdíl cca 30g. Jde o to, že hliník má tendenci zarůstat s ocelovými špicemi a pak to nejde vycentrovat. Mlíko je schopný je sežrat a nejsou tak pevný. A jsou dražší :)
Hmmm, tak já si právě myslel, že hliník vydrží déle. Jinak na Spinollo mají za stejnou cenu mosaz i hliník, jen ten hliník mají „hezky“ popsaný :-)
Hliník nevydrží déle ani náhodou :) Při centrování stačí, aby to bylo trochu zatuhlé a ometeš hrany ani nevíš jak, nebo ti prostě praskne. Jestli budeš vozit bezduše tak bych se tomu hliníku vyhnul. Z mlíka čpí čpavek a ten schopný to sežrat :)
Takže náboje DT 350, kovaný plochý dráty a niple mosaz = je vybráno :-)
Díky ;-)
Jojo :) tak bych to udělal. A zkus vyjednat ty podložky pod niple
Díky za rady ;-)
Posledních cca 13 let vozím na MTB bezdušová kola od zdejších stavitelů kol (hnoj, raf007 i kubad), všechno hliníkové niple a nikdy s tím nebyl problém ani při servisu po x letech. Ještě teď mám jeden pár kol z roku 2012 a i tam to šlo letos docentrovat.
Jezdíš i v zimě? Já tedy po jediný zimě a nešlo o sůl, ale o věčně zasněžený a mokrý ráfky, musel skoro komplet přeplétat z hliníkových niplů. Nakonec komplet.
jj, ted to mam na zimaku. Taky me prekvapuje ze to tolik vydrzelo.
Kubad mi to plete stejne ;) Ploche draty, mosaz niple a podlozky. A drzi to, na to jakej jsem nepoucitelnej vymetac der :)))
Mám černý lesklý obrysy Spinollo, ten nápis aero carbon 50 se mi nelíbil tak jsem ho nechtěl a nakonec jsem rád.
Nádhera :-) taky bych to volil bez nápisu aero carbon. Tobě by se hodil červený polep Spinollo ;-)
Nehodil, to by už bylo hrozná pouť :) Tohle je úplně perfektní…
+1
Jo ty obrysy jsou hezčí i něž ty klasiky co mam já, škoda ze mě to nenapadlo. :)
Co tam máš za pláště? A co ty původní špalky, proč jsi je menil za Shimano?
Pláště mám Vittoria Rubino Pro 25. Ty špalky Shimano byly k těm ráfkům.
Spinollo náboj je Bitex :)
Ještě takový technický dotaz, vzhledem k tomu, že jsem panelákový uživatel, tak by mne zajímalo, jak složitý je na nové kola od Spinollo, dát bezdušové pásky, brzdové kotouče a kazetu? Asi to bude lepší svěřit nějakému servisu, co? Ale nebudou mít divný pohledy, když jim tam donesu svoje komponenty a po nich to budu chtít dát dohromady?
Můžeš mít divný pohled až jim budeš dávat peníze :)
Třeba řeknou, že je nechtějí
Pásku nalepíš v pohodě. Stačí odmastit ráfek a pomalu natahovat a vyhlazovat. YT je plný návodů.
Kazetu jen nasuneš na ořech a utáhneš matici (pokud máš správný ořech)
A kotouče jsou otázka. Pokud jsou na šrouby, tak to není problém. Na CentroLock musíš mít klíč
Ořech jsem akorát já, žádný jiný nemám a je to center lock, takže jsem bez klíče. Zkusím ten servis a uvidíme
Tak to tam radši odnes :)
Klíč na kazetu a CL je stejný. Nejlevnější stojí asi 50,– Kč Je to taková násuvná rýhovaná matka.
Jo a ne :) CL matice máš dva druhy. Jeden je stejný s kazetovým a druhý je stejný s klíčem na misky Holow II
To je pravda, ale je to taky lacinej klíč a měl by ho vlastnit každý biker :-)
To každopádně :)
Oživím trošku vlákno- má někdo nedávno zkusenost se zakoupením Spinollo? Jde mi o silniční verzi, na rafkove brzdy. Všiml jsem si, že některé modely jsou dlouhodobě nedostupné.
prostě ráfkové brzdy pomalu mizí, hledej jinde nebo jim napiš