http://bikeart.cz/…er-±Novatec
nebo http://bikeart.cz/…er-±Novatec ? Jaké máte zkušenosti s ráfky ZTR?
http://bikeart.cz/…er-±Novatec
nebo http://bikeart.cz/…er-±Novatec ? Jaké máte zkušenosti s ráfky ZTR?
Pořídil jsem ZTR Crest, najeto na nich kolem 2000km a pár závodů a zatím zcela bez problémů (podotýkám že vážím 65kg). Taky komunikace super, zavolal jsem do obchodu, poptal se na všechno možné ohledně NoTubes a týpek ochotně poradil, na férovku jsem se zeptal jestli jsou nějaké problémy nebo reklamace a prý zatím nula, myslím že asi nekecal.
Mám Cresty 29" zapletené od „Hnoje“ viz. profil, cca 2000km a zatím také OK. Je pravda, že prasárny nejezdím, ale pár šrámů už také mají. Moje aktuální hmotnost 72kg!
Nač vyšly?
Mám Cresty, 72kg, najeto asi 3000km, z toho závodních asi 1000km a zatím drží.
s váhou problém nemám, mám 62 kg ale jezdím rád prasárny a to docela často takže díky za reakce a ještě popřemýšlím!
Mám také záplety z bikeart, super jednání i přístup. Mám ZTR Crest 29er + Novatec + Sapim CX s custom modrými polepy. Najeto 1700 a zatím vše drží jak má :-) 73kg.
Sakra lidi najezte se takto mám dojem, že zapletená kola jsou jen pro mušší váhy. Já 83 kg, 185 cm.
Ale ty ZTR Crest opravdu jsou pro muší váhy nebo pro jezdce s výbornou technikou. A stejně se u nich musí počítat s pravděpodobným zničením ráfku i při menším nárazu.
ehm nepausalizuj Flow je taky ZTR :-)
ale notak.. na tohle si prisel kde? zase z toho nedelej papir co nic nevydrzi… mejch 85–90kg vozily ZTR Olympic/Crest jak na fullu, tak na HT, aktualne na HT s pevnou vidli bez jedinyho problemu a to jezdim i docela dost rozbitej teren, koreny sutry a pod… technik nejsem zadnej zazracnej a rafky drzej… netvrdim ze vydrzej vsecko… rozhodne ale nejsou tak krehky jak tvrdis…
Hmmm, nevím jak jsou na tom ZTR Crest, ale DT470X (470g) mi na celopevňáku v terénu moc nevydržely a přední má takovou osmu, že nejde srovnat.
Záplet Hnoj, dráty Sapim laser, náby DT 350, 85kg, neprasím extra, ale čistě taky nejezdím a jezdím dost terénu.
Takže buď máš lepčí techniku, nebo já větší smůlu.
Určitě nemáš Lasery, ale Race. A vzhledem k tomu, žes ten ráfek oddělal snad za 2 týdny, to byla spíš smůla…
jakou blbou ránou odděláš okoli, jak ZTRko tak klidně i 500g ráfek.. je pravda že ty s víc matrošem mají větší šanci přežít…
btw. vozil jsem A2Z / DT revolution / ZTR Olympic i na malejch silničních 1.5 Conti pláštích na fullu :-D a dával jsem s tím schody a pod. a nestalo se tomu nic… a nějakou tu smotku taky přežily… akže buďto hodnější terén nebo třeba víc štěstí.. co já vím :-) ale určitě to něco vydrží…
Taky občas tápu, na jakým že fóru jsem :-D.
Zdravím, chtěl bych se zeptat chci si koupit nové zapletené kola na 29, ale nevím jaké ráfky zvolit od ZTR jestli Crest nebo raději Arch EX, mám kolem 76kg je to na tady ty naše okolní maratony typu KPŽ, asik tam budou DT 350 a dráty competition. Chci to kvůli bezduším, jinak bych si vzal DTčka. Předem díky za rady;o)
ono nejde o to co jezdíš za závody, ale jak je jezdíš. I na těch KPŽ se to dá zničit, když vymeteš blbě díru.
JJ no jak člověk jezdí, to zas věc jiná, zničit se dá všechno, no tak asik raděj vzít něco tužšího. No zvážím to co bude lepší. Občas je fakt že se s nějakou dírou či kamnem potám, není to nijak časté ale podaří se. Ale díky za názor;o)
myslim, ze ArchEXy budou vetsi jistota…
já jezdil olympic, crest a ted alpine. Takže celkem průřez tím lehčím co ZTR dělá.
Nejvíc jsem najel 5000km a držel bez centrování. Nejméně 400 a najebal jsem ho tak, že vycentrovat nešel. Každopádně ani jeden není ráfek co dá přes 10000km i při super citlivým zacházení. Nakonec praskne totiž podélně uvnitř. S tím do něj ale nikdo nejde, aby najel tolik. Je to závodní gramařský ráfek a s tím jsou spojené vlastnosti.
JJ to je většinou krutá daň za gramy, na biku za rok najedu tak kolem 3 tis. zbytek silnice, kdybych nechtěl bezduše tak si vemu DT, chtělo by to nějakou jinou alternativu ráfku něco kolem 400–420g na bezduše ale at hledám jak hledám, tak nic moc není;o(
hledáš málo, například
WTB Frequency TCS i19 (385gr)
Pacenti TL28 (390gr)
Tak tak, Frequency jsou velmi rozumná volba.
Zároveň s 29" kolem jsem pořídil i ZTR Crest EX 27,5" s náboji Novatec,abych si zbytečně neobíjel hubu a kolo,než si zvyknu.Oproti ROVAL kolům sice cca 0,5 kilo dolů,zároveň ale velká změna v tuhosti.Nejdříve mě napadlo,že jsem ty kola doma zapomněl utáhnout,ale nezapomněl.Když jsem nedávno dával do kupy kola vel. 29",koupil jsem ZTR Arch EX.Rozdíl v pevnosti se mi zdá docela velký.Na akceleraci stačí polovina energie než si žádaly původní kola ROVAL obuté do plášťů Ground Control 1.9,i přesto že na zimu jezdím Nobby Nic 2.25(bezduše) a fouklé na 1.5 BARu max.Váha je pokud se nepletu cca 1,6 kg.Za sebe rozhodně doporučuji Arch EX a nejlépe náboje s osou aspoň 9mm.
Právě z toho mám strach že to bude bláto, bohužel mám scotta a jsou tam klasické rychloupínáky, takže žádné osy ale dám aspon RWS, snad to trochu pomůže.
jde tam dát 9+10 RWS a pomuže to doporučuju, jinak za mě ztaky Arch EX
Super díky za radu, tak už to nějak plánuju co bude, ještě musí dojít výplata což je podstatné;o) Mátě někdo zkušenost s těmi WTB Frequency TCS i19 pro 29? Díky všem za rady…
Jestli tu 10mm rws nenarvu na toho trance tak bude problém!! :-D Dal jsem na tebe.
proč bys nenarval :D však je to stený průměr jak mají koncovky náboje co leze do rámu
Nevím, furt z toho mám takový divný pocit, ale nezbýva než věěřit :D Hnoják už bude co nevidět zaplétat.
pocity ignoruj :-) mám rws i ru a kola prohazuju na jednom rámu
ver tomu!:) narves:) jestli ne, tak te presvedci, ze jsem ted pritelkyni daval 10RWS dozadu na TranceX a v poho tam sla:)
Taky to tak mám a v pohodě to funguje.
Tak jo, teď jsem klidnější :)
Náboje jsou domááá, zrovna prošly celnicí.
… ups
Dokáže mi někdo říct, na jaký ježdění jsou stavěný ZTR Arch EX zapletený na CX Ray? Ne, že bych s tím občas nic neskočil, ale co mi předvádí, to mi nepřijde normální, neustále se povolujou. A to mám cca 70kg a podle ZTR stránek je to ráfek použitelnej na All Mountain… Původně jsem uvažoval dát ty kola v budoucnu na Enduro, ale to mi teď přijde nepředstavtelný, když jsou s nima takovýhle problémy i na hardtailu… Nebo se to prostě jen má dotáhnout pořádně, případně zalepit niple?
Trail a AM je dost rozdíl.
prostě nejsou na to co jezdíš, a doporučuji ti přestat magořit s lehkýma ráfkama, je to drahé a vyžaduje to neustálí servis.
přesně to co se ti děje,
jinak dotáhnout na 120kg a předpokládám že máš Sapim S.I.L.S niple jinak zalepit
Podle stránek by měly zvládnout i AM… A já je mám na XC pevňáku, na Enduro jsem si to už rozmyslel a na XC hardtail přece nebudu dávat Flow EX… A s ráfkama problém ani nemám, ty drží v pohodě, jen celej výplet se povoluje naprosto neskutečným způsobem, dneska jsem to kvůli tomu otáčel z vyjížďky v půlce, protože cca 10 drátů v zadním kole bylo stylem, že niplema se dalo točit prstama…
cituji:
the Arch EX can handle aggresive trail riding.
takže žádné AM
u starších Arch bylo dokonce jen agresivní XC a zase je tolik nepředělali :D
prostě vidíš sám, pokud máš techniku tak vydrží ale pokud se učíš tak materiál trpí a u 29" kol ještě mnohem víc
No dobře, na Enduro by to fakt byla kravina, ale na XC ježdění to přeci zvládnout musí. Takže pořádně dotáhnout, případně zalepit niple a uvidíme… Celkem mě to štve, nepředpokládal jsem, že budou s Arch EX větší problémy, než s 330g Alpine :(.
Stale jsem nikde nepostrehl, co tam mas za niple.
To právě ani nevím… Co tam Hnoj dal.
typl bych že tam nejsou Sapim se S.I.L.S. takže dotáhnout a zalepit, nebo vyměnit
Sory, ale SAPIM niple jsou příšerný…
Dávám tam DTčka, ale obávám se, že problém JakeF je ten, že s 29" skáče metrový dropy a podobný humory. Utažený to bylo na 1000N, což je v 90% případů naprosto v pohodě.
Tak si tady Jaku přestaň vylejvat srdce, stav se u mě, utáhnu ti to víc. Ale čekat, že tvý zacházení to bude snášet bez jakýkoliv újmy, to je docela utopie…
vím že je tam dáváš, ale pokud je tam prolock tak mu fakt nic nepomůže :)
Mam dojem, že má obyč. Ale jak říkám, tohle je zacházením, ne zapletením…
Jasný, to přivezu… Jen mi šlo o to, jestli je někde chyba nebo to je použitím, protože uvažuju, co pak vymyslet na Enduro a jestli se to teda povoluje kvůli lehkýmu ráfku anebo to jenom stačí dotáhnout a/nebo zalepit. Chtěl jsem tam právě lehký ráfky typu Kom i23, s nižší odolností počítám, ale kdyby se mi to mělo taky povolovat, tak by to bylo špatný…
znám lidi co to vozí na kolech co mají 140–160 a dávaj to mu fakt kotel a drží. Kotel myslím stylem šutry na prasáka a skok když je tak se skočí. Teda ve 26", ale ten Arch ráfek bude stejnej pro 26 i 29. S tvojí váhou to držet musí, jestli se to povoluje tak niple s lepidle + plochý dráty spojený k sobě a prostě to držet musí.
No a jakým způsobem se to teda povolí? Já si to moc nedovedu představit, co je příčina, dráty vypadaj, že zůstanou stejně, jen se protočí nipl. A jestli za tohle může malý dotažení nebo že je ráfek moc měkkej a při dopadu propruží? Ono ne že bych to neprasil, nějaký nedoletěný skoky a metrový dropy na placku a vyšší s dopadem tam byly…
jak se to povolí trošku tak to pak už jde rychle,
prostě to chce niple s pojistkou proto povolení s.i.l.s nebo prolock, nebo lepidlo od DT
u 29" bych to doporučil fakt ve spojích zalepit karbonovou nití
Hnoj z tebe bude mí radost :D
ta placka na pevnáku tomu fakt naloží nepěkně, ale to bys rozložil i víc EN kola než je tohle, z firemních zápletů s letmo dráty by ti to lítalo rovnou z příruby ven :)
Plochý dráty a spoj v křížení pomůžou moc a moc. Já tomu nedávám takovou hranu, ale dřív mi kola daly bez servisu půl sezony a co je mám takhle vykuněný tak servis zero za dva roky.
Taky docela dost dělají zalepené nyple, co můžu porovnat podobné sady kol na 29.
A jak teda dojde k tomu povolení? Že se při dopadu část drátů odlehčí mi nepřijde jako důvod, proč by se to mělo vyšroubovat… Že je na ně větší tah už jo, ale zase tím se i zvýší tření mezi niplem a ráfkem, ne? A navíc kdyby to tak bylo, tak asi nepomůže dotažení…
sebelip utazenej sroubovej spoj se ma dnahu samovolne povolit pri vibracich a zmene v tahu s tlaku… cim tuzsi sestava tim vyssi odolnost ale titernej drat se zavitem M2 ac jemnym stoupanim je kulovy navic ty draty pracujou hodne a pri skocich extreme… bez dalsiho zajisteni se to proste dle me povoli a kdyz se povoli je jen otazka kratkeho casu nez se rozsroubuje navolno… zalepit… zalepit… zalepit a doufat ze to bude stacit ;) spis si myslim ze se to povoli znova…
vinu mají i hliníkové niple, sice je to lehký, ale ten materiál není moc pevný
jojo o tom zadna! to je pravda
A dráty na to vliv nemaj? Ale zase dát něco pevnějšího, než CX Ray by asi dost lezlo do váhy…
ne má na to především vliv servis, je potřeba to mít dotažené, jak se to trochu povolí a nedotáhneš to tak to jde rychle.
u tebe doporučuju dát nové apim S.I.L.S niple a hlídat si to.
Není nic pevnějšího než CX Ray :-D
pak už leda traverzy a kolejnice :)
hnoj ti s tim neporadil? mi se na zadnim kole povolilo uz 2. kolo, ale pry to dela ust plast… nejdriv olympic s cx-ray, ted wtb ST i19 s 2mm dratama
Hnoj mi akorát nadává, že s tím skákám :D. UST pláště nemám, takže tím to být nemůže…
At nemusím zakládat nové téma tak obnovím toto s novým dotazem ,mám nově ráfky crest 26" s notubes páskou a ventilky caffe ,nemám s nimi žádné zkušenosti tak se ptám,při nasazení pláště racing ralph 2.25 TLR zapadnou patky do prohlubně uprostřed, ale při nafouknutí je v místě ventilku na plášti velká boule ,jak patka přes ventilek přesně nedolehne do té prohlubně.
Nebo by ty patky měly přilnout jen ke stěně ráfku a nebýt v té prohlubni ? Případně vyměnit ventilek za notubes ,nebo jiný plášť ? díky
to je blbost i café ventilky fungují na ZTR ráfky. Máš to blbě nasazené. Ventilek musí být delší částí gumy vodorovně s ráfkem a pak se mezi patku a gumu ventilku plášt v pohodě vejde.
+1
taky to trochu vykopu…
Co vydrzej Cresty 26ky? Chapu, ze je to i konkretnim vypletenim, dratama atd.
Mam ArchExy 26/Hope a neco snesou i na lehci AM jezdeni, pritelkyne ma taky ArchEx/Hope a zadni se ji podarilo uz rozcentrovat – zrejme nema takovou „techniku“ a taky ma WCS draty… Oba mame fully samozrejme…
Zvazuju kola na 120mm fulla, relativne v takovym XC/Trail pojeti a zajimalo by me jestli to kombinace Crest/Hope na cca 80kg zive vahy ustoji???
Diky za nazory…
Ahoj,
mam cresty na 29 s nabama novatec a spice sapim CX-Ray. Kola drzi, ale jsou na jezdeni spis po asfaltu/polni cesty na HT. Na vetsi AM bych s tim radsi nesel. Navic dle meho nazoru to nejsou tuha kola. Na jezdeni v terenu mam TN719.
dlouhodobě ne
na XC ještě OK, ale podle mě je to nesmyslná gramařina pokud to není na závodní kolo
Ja bych to taky prikopal :o)
Poridil jsem Crest, CX-Ray, DT niple, DT 240, odjel jsem na tom 1 hodinu po cyklostezce, 38 minut rozjeti pred zavodem a 1h XC hobby zavod, kde bylo vsechno na pohodu.
No a v zadnim kole draty povolene, ze slo niple utahnout rukou.
Dneska jsem to poslal na reklamaci, neb si myslim, ze se svejma 62kg jsem tomu za 2,5h nemohl nalozit tak, aby to udelalo tohle – a nebo mohl ?
Blbe zapleteny, to mi to nedelalo nikdy. Po par tisic km to bylo volnejsi, ze se to dotahlo, ale uplne se to povolit nemuze.