Prostě nevik který. Poraďte prosím. (Váhové limity neřešim, neb jsem značně podvyživený.)
Prostě nevik který. Poraďte prosím. (Váhové limity neřešim, neb jsem značně podvyživený.)
Určitě bych bral ZTR, ale i při nižší váze bych se na Novatec vykašlal, těch pár gramů za to nestojí (a na nábojích jsou poznat míň, než na ráfkách) a zaplet bych to na DT Swiss 350 nebo Hope (podle designu) a plochejch drátech od Pillaru nebo Sapimu (podle prachů).
Kdybych to zaplejtal sám, tak sem přesně tenhle záplet spočítal na nějakejch 11–12tisic (záleží na drátech), když dám sapim CX ray, tak váhově budu stejně někde přes 1,5kg.
Tyhle dvoje zapletený kola maj tu výhodu, že doma je za tu cenu prostě nevyrobim.
Není pravda, DT350 CL + Sapim CX Ray + ZTR Alpine = 1402g ;). S Pillarama o něco málo víc, ale zase cena výrazně nižší… Jinak doma bych si takhle drahý kola určitě neplet, pokud už s tím nemáš dost zkušeností (ale pak by ses tu asi neptal :) ).
No něco sem už zaplet, ale tohle bych si fakt nelajs…takže další prachy za zapletení.
Přesně sem to spočítal na 1507g, když budu důslednej, určitě si nezapočíta 60g na niple :D
Což by vycházelo, protože já chci 6 děr a ne CL.
To je přesně zvážená moje sestava ;-). Takže váha je započítaná všeho, pokud Hnoj něco nezapomněl, což bych si počítám za ty 2 roky už všimnul :D. Každopádně většina váhy navíc proti těm Novatecům je na nábách, kde není tolik znát a Novatecy kromě váhy moc nemaj co nabídnout. A do AC bych nešel už určitě, nemaj moc dobrou pověst a při týhle váze to bude o to větší loterie. Občas si to chce zvážit, jestli těch pár gramů stojí za to riziko…
Mám ZTR náby, CX-ray a Alpine a při mých 65 kilo v pohodě :-)
Doporučuju.
Já se těch AC právě taky trochu bojim, protože sou až moc lehký, na druhou stranu maj špatnou pověst z minula a teď je jezdí málokdo. Zahraniční servery je chválej, velo vychválilo 29, což by měli bejt míň tuhý kola než 26 (i když velu nevěřim, protože u nich je všechno kvalitní). Já je chtěl risknout, přecijen když to bude úplnej šmejd, tak je na to záruka a taky sem dost lehkej.
Ten strach je ale velkej :D
Chce se ti jezdit na kole a bát se, kdy se ti rozsypou kola? Já ti můžu říct, že jsem původně čekal, že Alpine bude záležitost jedný větší rány. Po 2 letech můžu říct, že těch ran dostal nemálo a prakticky se nehnul.
je to o stesti :)
tak známej měl doma dva páry AC a rozhodně se mu nesypaly tolik jako současný SLR. Se mi líbí jak na základě 5let staré Jecnakovi recenze, ktera se tykala tuším slabšího utěsnění nábojů tu na ně každej plive. 100kg Polka je jezdí v 29 verzi bez sebemenšího problemu. Pokud se v něčem pletu, tak mne zmínění pánové jistě opraví. :)
Vozi je Medunka jako MTB kola. Za ty roky se jen jednou dotahnul vyplet a dotahoval jsem loziska. Jinak zcela bez problemu. Pak mame doma 3 pary silnicnich a tez bez problemu. O spatnem utesneni jsem psal ve smyslu predniho silnicniho naboje, kde proste zadne neni. Nejak zvlast to ale nevadi.
A že jim Medunka dává občas zabrat prasárničkama :-)
Jinak prava s tím, že většina lidí si myslí o AC že jsou nespolehlivé a dost se diví, že je vozím :-)
Ale snad nikdo nevozí přímo nový Race. Ty maj ráfek v řezu tenoulinkej jak papír :D
Tak ono když je moc lidí nejezdí, tak je jasný, že se moc nesypou. Na poháru je taky u moc závodníků není vidět (asi taky BF :)), a Hnoj má ten zrušenej silniční v krámě snad jako ozdobu :D. Což není argumentace pro to, že by nespolehlivý fakt tolik byly, jen pro to, že to asi za ty peníze až takovej zázrak nebude, jinak by je při tý váze vozilo daleko víc lidí. A ono obecně, když je něco moc lehký a levný, tak to je vždycky za něco, u mých ZTR třeba o něco nižší tuhost.
Tuhle vetu myslis vazne a nebo jako vtip? Tak ono když je moc lidí nejezdí, tak je jasný, že se moc nesypou.
To bylo myšlený tak, že pak logicky člověk nevidí moc lidí, kterým by s nima něco bylo, jako třeba právě u SLR, který má mraky lidí…
To jsem rad, ze si rozumime.
Kamoš by určitě našel fotku srolovanýho ZTR Arch a anabazi s kolama doporučenýma od Hnoje tu rozebirat nebudu. Všeci mne od alcyonu zrazovali a ja debil si za ně ještě připlatil. :)
Jezdím 1400g ZTRka od Hnoje (a mohly být i lehčí, kdybych risknul nějaký lehký náby) 2 roky, ran dostaly nespočet, jak vozím hodně nízkej tlak, několikrát procvaklej s NoTubes vozenej plášť a za celou dobu bylo potřeba jednou dotáhnout výplet a vyměnit jeden drát. Fotku srolovanejch Alpine bys tu taky našel, tuším na tý Meridě 96, pak z něj vylezlo, že s tím vlítnul do nějaký díry nebo čeho a kola za to vůbec nemohly.
Jinak že RMX se sypou, to je snad vina spíš výrobce, ne?
Tak tohle byla moje chyba, trošku jsem pevnost kola přecenil :-(
Pri vaze 60–80kg neni co resit.
Nic proti, ale 1600g verze a 1300g verze je celkem rozdíl, na 1600g už by se daly postavit kola na ZTR Flow EX, což je víceméně EN/DH ráfek. Srovnávat podle toho kvalitu 310g papírovýho ráfku na XC je věštění z křišťálový koule.
to mi poraď co do toho flow napleteš abys to dostal pod 1600g aby to fungovalo.
Na DT240s a CX Ray by to mělo být kolem 1670. A když jsou AC tak kvalitní, tak proč to nedat na jejich nábách? :) A pak by to mělo být kolem 1630g. Koneckonců AC All Mountain maj podobně… Ale když tak koukám, že ty diskutovaný AC jsou na celopevňáku, tak se už tak nedivím, že drží…
Tim spis ze jsou na celopevnaku tak dostavaji veci sodu. V principu mi jde stejne jen o to ze tady kafras o necem co nemas vyzkouseny
Mám celopevňák a mám odpruženej hardtail a kola dostávaj sodu víc na tom odpruženým. Ono jde hlavně o zadní, přední se trefí málokdy a s pevnou prostě v rozbitým terénu nejedeš tak rychle.
No, ty 1300g AC tu evidentně nemá vyzkoušený nikdo ;-). Já je vyzkoušený nemám, protože podle mě to jsou už zbytečně sražený gramy a radši jsem místo nich šel za podobný peníze do ZTR+DT Swiss. A kdybych vybíral znovu kola na 26", tak to udělám stejně, než vrazit 12,5 litrů do AC, abych zjistil, že ten 310g ráfek je fakt papír.
kamoš se kterým jezdím má na kolech dvoje SLR a dvoje AC jezdí full i HT takže nějaký srovnání máme.
Tyhle 1300g nebo taky nějaký těžší? Pak to beru… Ale srovnávat kola 1300g podle kvality 1600g kol mi přijde prostě mimo… Crossmaxy SLR taky nikdo nehodnotí podle Enduro Crossmaxů SX a to tam ten váhovej rozdíl je podobnej.
Nevidím jedinej důvod proč cpát kola s Flow ráfkama k 1600 g.
Ani já ne, jen jsem chtěl nějakej pěknej příklad na čem bych ukázal, že 300g rozdílu znamená úplně jiný kola a příklad Maviců CMax SLR a SX mě napad až potom ;-).
no Flow s 240 a CXRay budou super kola :)
a taky za lidovou cenu :D
Celý kola za cenu kubadovo nábojů ;-).
to furt neznamena ze to je za lidovou cenu :D chk naby jsou dobra magorina…
Jestli se prodá Scott, tak počkej na moje kola :D. I když náby ani tak drahý neplánuju, ale taky by se mi CK líbily, ten zvuk je perfektní :).
Tak jinak, pri te zminovane vaze bych neresil ani tech 1300g, ale to je samozrejme dle gusta kazdeho soudruha.
Při tý váze pokud to dá na celopevňáka, tak souhlas. Na toho bych si troufnul i s Podium MMX.
Proc celopevnaka? Ja mam teda opacnou zkusenost, ze predek dostava i tak ran jak prase kdyz to pustis, kdezto predni odpruzeni ti prece pohlti daleko vic, takze bych to naopak spis dal na odpruzenou vidlu.
Je fakt, že já se na celopevňáku do terénu dostanu jen občas, tak na něj nejsem zvyklej tolik, abych jezdil hranu. Ale většina ran do ráfku jde u mě na kořenech nebo když přehlídnu v rychlým sjezdu nějakej větší šutr a to jsou situace, kdy bych musel jet na celopevňáku určitě o dost pomalejš. Ale jasný, že přední kolo tam proti odpruženýmu dostane zabrat víc.
Mám to na hard a důvod toho, že s tim koketuju je, že prostě když ty kola nevydržej podemnou, tak každej jinej by složil i na asfaltu. Vážim 55 a víc jak 60 mít v příštích letech mít nebudu.
Když jezdim, tak nejvíc dostávaj ráfky zabrat asi při maratonech, možná někde na šutrech, ale v tom se moc nevyžívám. Neplánuju s tim jezdit pražský schody a na vyložený prasení si nechám starý kola.
Jestli s tím hodláš jezdit akorát český maratony, tak by to asi problém být neměl. Pokud teda nemyslíš maratony typu Sudet, tam by se daly kola odepsat snadno :). Jinak ale stejně, ono když si řekneš 100g na kolech, že to je dost, jenže váha je poznat hlavně na ráfkách a tam je rozdíl 20g na jednom, což prakticky nemáš šanci poznat.
Ještě se zeptám jednoho kluka, ten je myslim jezdil jako treningový kola a asi měly nalítáno hodně.
Mám AC v MTB i ROAD verzi a spokojenost.
Tak niple nemaji urcite 60g.
Když máš 64 niplů na obou kolech, tak to tak přibližně vychází. Na niplu se moc hmoty ušetřit nedá, takže když se dostaneš na 40, budeš rád…můj názor.
Pokud by ty niple byly mosazny, tak by to tak cca bylo. U duralovych tak kolem 20g.
duralovy mas na obe kola 20g ale ty je zas porod utahovat :) ale zatim drzi a vypada to ze nebudou nejak neodolne…
Nj, tohle ale nejsou CX-Ray…
To je pravda, to je sakra pravda. Těmi dráty to zlevnim klidně o 2000 :D nějak sem byl moc zaujatej tim, že dych je tam narval, když už bych to nechával dělat.
Pak je samozřejmě otázka, jak moc je to kvalitní drát. Když to vezmeš početně, tak ten drát stojí 1/3 CX Ray. Může být plochý drát za cenu 2× kovaného kulatého drátu dost kvalitní, aby dostál měřítku třeba právě CX-Ray?
Já bych tam právě levnej plochej nedával. Hold bych plochý oželel a strčil tam levnější sapim.
Nějaký špatný zkušenosti s Pillar? :D
Ne, ale tohle nejsou ani Pillar !!!
Tohle jsou CN Spoke!!!!!!!!!!!!!!!!
A něco proti CN Spoke Aero? Na emerickym fóru jsem četl celkem dobrej ohlas (prý slušná kvalita a průměrná pevnost), na BF ticho po pěšině.
vozil jsem je dvě sezony a naprosto bez chyby. Neulítnul ani nevytekl žádný.
Ok, to zní dobře, díky! Škoda, že je zatim v ČR nikdo ofiko neprodává, v Polsku vyjdou v přepočtu asi na 30 Kč (4,5–5,5 zl), což je oproti CX Ray nebo dokonce Aerolitům „docela“ fajn rozdíl.
to možná neprodává, ale jsou v ČR lidi co na nich kola zaplétají :)
Jojo, no a právě proto se na ně ptám. ;) Každopádně díky za ohlas!
Voni ty lidi je i prodají, když někdo chce :-)