Zničil jsem ráfek na 26 bike Bontrager RXL Topfuel 9.8.Náby Bontrager RXL 28 děr bych použil.Přemýšlím jaké bezdušové ráfky a dráty .Rozpočet cca 5 000 Kč.Jezdím terén typu Sudety, Rychlebské stezky.Neskáču.
Zničil jsem ráfek na 26 bike Bontrager RXL Topfuel 9.8.Náby Bontrager RXL 28 děr bych použil.Přemýšlím jaké bezdušové ráfky a dráty .Rozpočet cca 5 000 Kč.Jezdím terén typu Sudety, Rychlebské stezky.Neskáču.
Anketa: Jaké ráfky?
nikdo nic?
Sorry, já nehlasoval, ale při šmudlání na tabletu jsem myslel, že klikám na odkaz…
kolik vazis, bez toho tezko rict. a jaky plaste na ty rafky prijdou?
Vážím 75 kilo. Pláště určitě bezdušové a min.2.25.
Nemusis se bat odolnosti, vybral bych nejlehci dost siroke. Presel jsem z rafku vnitrni sirky 19 mm na 24 nebo 25 mm (spank oozy 295) a je to o moc lepsi, zvlast pro bezduse. A pokud uvazujes dokonce vic nez 2.25…
ráfiky ZTR Crest, výplet sapim race
Na 28 drátov by som nejaké zoslabované dráty 2,0–1,5–2,0 nedával
Alebo potom ráfy WTB KOM i21, WTB Frequency i19 (ak ho ešte niekde zoženieš)
BOR XMD 333, prípadne DUKE Lucky Star, ale tu netuším, či sa robia aj ako 28 dierové
Proc ne zeslabovane paprsky na 28 der? Vzdyt jsou pevnejsi. Aspon DT to uvadi, jsou drazsi, kvalitnejsi a pevnejsi :)
Pevnejsi vzhledem k prurezu a prurez maji mensi:)
2–1,8–2 by jeste slo.
No, prave ze 2–1.8–2 je pevnejsi nez 2 nezeslabovany.
Ale prave vzhledem ke svemu prurezu:)
Plny drat vydrzi stale o neco vic, nez ztencovany na 1,8mm. Ztencovane na 1,5, ktere zminil bimjeam, bych na kotouce a 28 dratu nedaval vubec.
Prilozena jedna historicka tabulka, z dob kdy jeste velo delalo objektivni testy.
Aha, zeslabovane ano (race – na 1.8mm), ale ne na 1.5mm, sorry, poprve jsem to spatne pochopil.
bohužel vše akorát 32 děr.
Mě to píše 54 eur cece tak nevím
furt dobra cena pro smrtelnika, ne? :)
to jo
Na to že zbořils ráfek, vybíráš nové mezi dost anorektickými ultralajty. Jestli máš přední kolo OK, stačí doplnit festovnější zadní ráfek např.: DT EX 471 https://www.dtswiss.com/…s-MTB/EX-471
Tohle je už zbytečný overkill. EX471 je EN ráfek. Gwin na něm jezdil i DH…
Na to, co popisuješ, by byl super ZTR Arch EX. Mám je na AM/EN fullu a Rychleby se mnou přežily (mám 90kg živé váhy + výbava) v pohodě i s nějakám tím „poskočením“. Bohužel zrovna ve 26" a 29 dírách se nedá sehnat (nevím, jestli se vůbec vyrábí).
Podobně je na tom KOM i23 – nedělá se v 28d.
Tedy zbývá jediná možnost – ráfky DT. Tady bych volil XM401. Je to ráfek parametry hodně podobný Archu (hmotnost o 10g nižší a o 1,5mm širší). Dráty bych vzal Sapim Race 2–1.8–2 – pevnostně podobné s plnými 2.0, ale lehčí. 2–1.5–5 je blbost. Cenově se imho vejdeš do 5k bez zapletení.
Rozhodně bych na takový ježdění nevolil Crest ani XR331 – to jsou oboje lehké XC ráfky a na trailové ježdění nejsou stavěné. Tím spíš, když budou jen na 28 drátech. Těch 120 gramů na úkor odolnosti se imho rozhodně nevyplatí…
EDIT: Ještě by byla levnější varianta – RMX Hurry, který jde (prý) dobře předělat na bezduše. Váží ale v páru o 100g víc než XM401.
Ono na 29 dirach bude problem sehnat cokoli:)
Vole…:D Jsem si ani nevšiml a to jsem si to po sobě četl…:D
myslim, ze ani ne, 28 pro spice a ta posledni pro ventilek:D
Dobře ty!
:D
jako hurry je sice ok, ale vozit ho na topfuelovi, tak se ti může stát, že tě b-f modní policie zastřelí do zad bez varování.
Sunda nalepky a v profilu stejne nic nema:)