• sramek

    Ahoj, chci udelat zavitove vlozky M5 na zadni nosic, tedy na zadni vidlici pod sedlovkou. Je to bezpecne muj horak je z vyroby nema a nevim jestli kola ktere je maji nejsou v tomto miste nejak posilene? Diky

    0 0
    • novas752  

      Za bezpečné bych to rozhodně nepovažoval. Díry na nosič nemají obvykle lepší rámy s různě ztenčovanejma trubkama a když tam díry nejsou tak se s nima ani s zátěží nosiče nepočítalo.

      Nestačil by nosič na sedlovou trubku s nosností do nějakých 7kg? Nebo samonosná brašna upínaná pod sedlo.

      0 0
    • Guxx  

      když už budes bastlit tak se mi jako lepsi napad jevi nejaky adapter na sedlovku na ktery by si ten nosic chytil bez derovani ramu…

      0 0
    • Jezevec70  

      Dělá se odjímka na sedlovku se závity na připevnění nosiče. https://www.kilometry.cz/…ceni-nosice/

      Nestačila by?

      0 0
    • sramek  

      OK diky vsem za nazory, asi se na to vykaslu. Sport arsenal dela na to objimky. Min elegantni a bezpecne. Nosic potrebuji klasicky „plnotucny.“

      0 0
    • xtonda  

      To radši tohle https://www.sportarsenal.cz/…ce/art--061/

      Vrtání do vzpěr by je mohlo nebezpečně oslabit.

      Nosič na sedlovku nedoporučuji, u mě to dopadlo takto

      https://www.bike-forum.cz/…34-prasklina

      0 0
    • Jáchym 1  

      Už jem několikrát tyto vložky instaloval,jak na ,,druhý"košík na bidon tak i pro montáž nosiče.Vždy to byly rámy z nezeslabovaných trubek.

      Jezdí bez problémů.

      0 0
      • osobne  

        Mně se tyhle vložky se závity na držák lahve protáčí, přitom závit vložky je dle mě v pořádku, protáčí se celé vložky. Dá se to nějak opravit?

        0 0
    • jecnak  

      U duraloveho ramu muzes pouzit thule pack 'n pedal tour rack

      0 0
    • JirkaVe  

      Využiju vlákno. Na nýtovací matici (na vzpěře zadní stavby poblíž sedlovky), ke které mám našroubovaný nosič, se mi strhnul závit. Holt dva roky jízdy s naložený nosičem po pražské dlažbě…

      V jistém cykloservisu mi nepomohli. Nejdříve zbytek závitu vydoloval ven závitníkem, pak aplikoval Loctite, ale bez závitu ani Loctite nepomůže. Matici nepřenýtoval, neměl nýt a nemá ani nýtovací kleště.

      Tak jsem se naštval a hodlám si tu matici odvrtat a přenýtovat sám.

      Otázka ale zní – mám použít nýtovací matici hliníkovou (jako tam byla dosud, nebo nerezovou? Stávající matice byla hliníková. Ocelová by asi vydržela více a problém by se neopakoval, ale trichu se bojím ji dát do hliníkového rámu.

      Čili – dali byste hliníkovou nebo nerezovou matici?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        1 1
      • oddie  

        Dal bych hliníkovou. Nýtovací kleště máš?

        0 0
        • JirkaVe  

          Též se kloním k hliníku – už proto, že taková tam byla od výrobce.

          Kleště nemám, ale snad bych to měl zvládnout šroubem s kontramaticí, tak­to:

          https://m.youtube.com/watch?…

          0 0
          • Vilém  

            Jen bych mozna mel strach jak se ti podari vydolovat ten puvodni. U bidonu to nebyva problem, odvrtanou cast vyklepes ven, ale u tech vzper zadni stavby?

            1 0
            • JirkaVe  

              No, vskutku myslím, že jej nevydoluji. Po odvrtání spadne do vzpěry a tam bude zvonit až do konce světa.

              0 0
              • Vilém  

                Tak tam fouknes kapku montazni peny:)

                1 0
              • cibi  

                já v tomto případě dávám do vzpěry trochu vosku ve spreji (co je na auta aby nerezavěla od dutin).

                bezpečně matici přilepí a je po cinkání.

                (mohl by zabrat i vosk/ vazelína naředěný(á) benzínem)

                2 0
          • oddie  

            Nedoporučuju. To si je radši půjč.

            0 0
            • JirkaVe  

              Mohu se zeptat, proč nedoporučuješ – v čem hrozí problém?

              Půjčit si je mohu, i jsem našel, kdo je má, jen mě to tak o týden zdrží – a zdá se mi, že ten postup s kontramaticí vypadá bezproblémově. Je tam nějaký háček, který není na první pohled zřejmý?

              0 0
              • oddie  

                Protože ten rozdíl je jak nebe a dudy… taky jsem to kdysi zkoušel, a pak šel koupit ty kleště. Mmch. potřebuješ pevnostní šroub, normální utrhneš, i ten pevnostní je třeba mazat a výsledek stejně není jak s těma kleštěma. Při použití ocelové matice už vůbec ne, hliníková se ještě jakž takž dá, ale stejně bych to nedělal.

                0 0
                • JirkaVe  

                  OK, děkuji za upozornění. (No, taková ocelová vložka s přetrženým šroubem uvnitř, to by se z hliníkového rámu dolovalo za doprovodu tuze krásných nadávek… ;-) )

                  0 0
                  • Kouba_2005  

                    V klidu, to dáš i šroubem. Doporučuju s imbus hlavou – líp se udržuje rovně.

                    2 0
                • Kouba_2005  

                  Nepřetrhne nic, nestraš ho. Má, kleště jen rovné, takže na nepřístupných místech lisuju šroubem a funguje to obstojně. Ten šroub je zpravidla teda na vyhození, ale abys ho přetrhnul, tak to už bys musel být extra pako.

                  1 0
                  • JirkaVe  

                    OK, čili já si to nejdříve vyzkouším někde bokem v nějakém kusu hliníku. A pak uvidím.

                    0 0
      • ratel  

        Taky jsem s tím laboroval, pak jsem koupil objímku sedlovky se závitem na na nosič a je hotovo, dokonce mi to přijde stabilnější, ale asi pro všechny nosiče to nejde použít.

        0 0
      • JirkaVe  

        Poreferuji výsledek. Zanytována hliníková matice ( https://www.kutil.cz/…al-s-limcem/ ).

        Předchozí matice odvrtána (vrták průměr 6.7). Zanýtováno pomocí šroubu s kontramaticí, zcela bez problémů. Snad jen to nevypadá tak pěkně jako originální (která byla lakovaná a jejíž límec byl vytvarován na průměr trubky zadní vidlice). Pod nosičem to ale není vidět a hlavně drží dobře.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.