Ahoj, chci udelat zavitove vlozky M5 na zadni nosic, tedy na zadni vidlici pod sedlovkou. Je to bezpecne muj horak je z vyroby nema a nevim jestli kola ktere je maji nejsou v tomto miste nejak posilene? Diky
Ahoj, chci udelat zavitove vlozky M5 na zadni nosic, tedy na zadni vidlici pod sedlovkou. Je to bezpecne muj horak je z vyroby nema a nevim jestli kola ktere je maji nejsou v tomto miste nejak posilene? Diky
Za bezpečné bych to rozhodně nepovažoval. Díry na nosič nemají obvykle lepší rámy s různě ztenčovanejma trubkama a když tam díry nejsou tak se s nima ani s zátěží nosiče nepočítalo.
Nestačil by nosič na sedlovou trubku s nosností do nějakých 7kg? Nebo samonosná brašna upínaná pod sedlo.
když už budes bastlit tak se mi jako lepsi napad jevi nejaky adapter na sedlovku na ktery by si ten nosic chytil bez derovani ramu…
Dělá se odjímka na sedlovku se závity na připevnění nosiče. https://www.kilometry.cz/…ceni-nosice/
Nestačila by?
Elegantní řešení.
OK diky vsem za nazory, asi se na to vykaslu. Sport arsenal dela na to objimky. Min elegantni a bezpecne. Nosic potrebuji klasicky „plnotucny.“
To radši tohle https://www.sportarsenal.cz/…ce/art--061/
Vrtání do vzpěr by je mohlo nebezpečně oslabit.
Nosič na sedlovku nedoporučuji, u mě to dopadlo takto
Už jem několikrát tyto vložky instaloval,jak na ,,druhý"košík na bidon tak i pro montáž nosiče.Vždy to byly rámy z nezeslabovaných trubek.
Jezdí bez problémů.
Mně se tyhle vložky se závity na držák lahve protáčí, přitom závit vložky je dle mě v pořádku, protáčí se celé vložky. Dá se to nějak opravit?
vyndat a nanýtovat nové – je to pár korun
Dá se třeba šroubkem s maticí a podložkou.
Jeětě se nestalo , že by se mě vložka při použirt kleští BRALLO protočila. Vyplatí se závit protáhnout závitníkem , dochází občas k defprmaci
U duraloveho ramu muzes pouzit thule pack 'n pedal tour rack
Využiju vlákno. Na nýtovací matici (na vzpěře zadní stavby poblíž sedlovky), ke které mám našroubovaný nosič, se mi strhnul závit. Holt dva roky jízdy s naložený nosičem po pražské dlažbě…
V jistém cykloservisu mi nepomohli. Nejdříve zbytek závitu vydoloval ven závitníkem, pak aplikoval Loctite, ale bez závitu ani Loctite nepomůže. Matici nepřenýtoval, neměl nýt a nemá ani nýtovací kleště.
Tak jsem se naštval a hodlám si tu matici odvrtat a přenýtovat sám.
Otázka ale zní – mám použít nýtovací matici hliníkovou (jako tam byla dosud, nebo nerezovou? Stávající matice byla hliníková. Ocelová by asi vydržela více a problém by se neopakoval, ale trichu se bojím ji dát do hliníkového rámu.
Čili – dali byste hliníkovou nebo nerezovou matici?
Dal bych hliníkovou. Nýtovací kleště máš?
Též se kloním k hliníku – už proto, že taková tam byla od výrobce.
Kleště nemám, ale snad bych to měl zvládnout šroubem s kontramaticí, takto:
Jen bych mozna mel strach jak se ti podari vydolovat ten puvodni. U bidonu to nebyva problem, odvrtanou cast vyklepes ven, ale u tech vzper zadni stavby?
No, vskutku myslím, že jej nevydoluji. Po odvrtání spadne do vzpěry a tam bude zvonit až do konce světa.
Tak tam fouknes kapku montazni peny:)
já v tomto případě dávám do vzpěry trochu vosku ve spreji (co je na auta aby nerezavěla od dutin).
bezpečně matici přilepí a je po cinkání.
(mohl by zabrat i vosk/ vazelína naředěný(á) benzínem)
Nedoporučuju. To si je radši půjč.
Mohu se zeptat, proč nedoporučuješ – v čem hrozí problém?
Půjčit si je mohu, i jsem našel, kdo je má, jen mě to tak o týden zdrží – a zdá se mi, že ten postup s kontramaticí vypadá bezproblémově. Je tam nějaký háček, který není na první pohled zřejmý?
Protože ten rozdíl je jak nebe a dudy… taky jsem to kdysi zkoušel, a pak šel koupit ty kleště. Mmch. potřebuješ pevnostní šroub, normální utrhneš, i ten pevnostní je třeba mazat a výsledek stejně není jak s těma kleštěma. Při použití ocelové matice už vůbec ne, hliníková se ještě jakž takž dá, ale stejně bych to nedělal.
OK, děkuji za upozornění. (No, taková ocelová vložka s přetrženým šroubem uvnitř, to by se z hliníkového rámu dolovalo za doprovodu tuze krásných nadávek… ;-) )
V klidu, to dáš i šroubem. Doporučuju s imbus hlavou – líp se udržuje rovně.
Nepřetrhne nic, nestraš ho. Má, kleště jen rovné, takže na nepřístupných místech lisuju šroubem a funguje to obstojně. Ten šroub je zpravidla teda na vyhození, ale abys ho přetrhnul, tak to už bys musel být extra pako.
OK, čili já si to nejdříve vyzkouším někde bokem v nějakém kusu hliníku. A pak uvidím.
Taky jsem s tím laboroval, pak jsem koupil objímku sedlovky se závitem na na nosič a je hotovo, dokonce mi to přijde stabilnější, ale asi pro všechny nosiče to nejde použít.
Nebo může použít něco jako tohle
https://www.sportarsenal.cz/…ce/art--061/
Já chci mí možnost nosič snadno sundat a nadat, tak mám tenhle
Poreferuji výsledek. Zanytována hliníková matice ( https://www.kutil.cz/…al-s-limcem/ ).
Předchozí matice odvrtána (vrták průměr 6.7). Zanýtováno pomocí šroubu s kontramaticí, zcela bez problémů. Snad jen to nevypadá tak pěkně jako originální (která byla lakovaná a jejíž límec byl vytvarován na průměr trubky zadní vidlice). Pod nosičem to ale není vidět a hlavně drží dobře.