• Twister

    Tak jsem právě vyměnil řetěz na zimákovi a nemálo jsem se podivil, když na rychlejší půlce kazety střílí jako sviň. Přitom by mělo být všechno, když porovnávám s 9spd. komponenty, celkem ok. Jaké vy máte zkušenosti s opotřebením osmirychlostích pohonů? Jak jsou na tom oproti 9? Žil jsem v domnění, že by měly vydržet víc? Kazeta: Shimano Alivio, najeto asi 3,8k Řetězy: HG 70, cca 2,3k převážně natěžko, asfalt, kopcovatý terén. HG 40, cca 1,5k převážně asfalt, rovina. Teď jsem tam dal zase HG 70 Prostřední placka na Alivio klikách se při bližším pohledu taky netváří moc zdravě.

    0 0
    • Peslezedirou  

      Ono ot bude tím, ža pohon alivio není z nej materiál :-). Jezdil jsem LX 8speed, ale nemá pocit, že by třeba kazeta a řetěz vydržely dýl než pohon 9speed. Přijde mi to celkem stejné.

      0 0
    • Peslezedirou  

      Sorry, že se zaptám trochu offtopic, ale jaké používáš bovdeny u BB7?

      Díky

      V.

      0 0
      • Twister  

        No, nevím, jak se jmenujou, ale jsou s podélnejma drátama, opletený křížem stříbrnejma nitkama, zalitý v průhlednym plastu. Nejen, že dobře fungujou, ale taky super vypadaj. :) Cena 70 – 90kč/m.

        0 0
        • Peslezedirou  

          Koupil jsem taky nějaký podobný v trinnity, ale stává se mi u zadní brzdy, že mám na páce velkou vůli, kterou musím vymezit na páce :o(.Mám pocit, že je to větším průměrem bovdenu, chci zkusit klasický podélný řadící.

          0 0
      • Pebe  

        nejlevnější brzdový černý bovdeny, s bužírkou uvnitř, stálo mě to asi 100,– na celý kolo ;-)

        0 0
      • simon111  

        Taky mám trošku OFF… Co to je za písníčku, co máš na ní odkaz v profilu? :)) Zní to zajímavě :D

        0 0
    • šlapatko  

      Jste u toho pohonu:-)Kolik může vydržet řetěz a kolečko v zadu na SS?Zatím má nalítáno 700km a měrka padá na druhý zub.Pro jedno kolečko to musí být záhul:-)

      0 0
      • JSt  

        zalezi, co mas za retez a pastorek. ja na to hodil retaz na libertu za 90,– a pastorek od bajkhazardu. nejakej tisic na tym uz nalitany bude. nemerim, neresim. podle me je to na singlu vecny. si vem, jestli nekdo nekdy menil retez na ukrajine ;-).

        0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          jo vecny, na singlu mas totiz vysoky neprofilovany zuby na pastorku a tak to lip snasi. Mam na veteranech pastorky se zubama co uz jsou tenky a zahnuty a jezdej bez problemu. Jo a kdyz mas sudy prevodnik a sudy pastorek tak vydrzi dvakrat vecne, jen je musis davat porad stejne: sheldonbrown.com/cha­in-life.html

          0 0
      • Tosa  

        Na singla sem dal pastorek z vytahaný kazety (cca 4500 km) a vytahanej řetěz HG 73 ze závoďáka (cca 1500 km) a při převodu 32/12 jsem najezdil ještě lehce přes 2000 km a pak už to při silnějším záběru střílelo. další pastorek a řetěz je stejného původu a bude tam zas až do střelby a to už budu muset měnit i převodník, kterej mám opět vytahanej ze závoďáka.

        0 0
    • jecnak  

      No Alivio kazety jsou dost bida, SRAM jsou na tom podstatne lip, idealni je sehnat 8kovy XT nebo XTR, to jsou drzaky. Retezy uz jedine C9 ty aspon neco vydrzi. Co se tyce prevodniku tak mam dobrou zkusenost se Stronglight.

      Je otazka, zda chces jit cestou vyssich pocatecnich investic a dlouhe zivotnosti a nebo opacne – retez za 180,–, kazeta za 400,– atd.

      0 0
      • Twister  

        No, vyšších investic bych se docela rád vyvaroval. Asi zkusim kazetu sram PG 850 a na ní jenom HG 70ky. Placku ocel Deore. Kouknul jsem na e-shopy a zjistil, že ta současná kazeta je jenom HG 40 – Alivio/Acera, to bude možná ten problém. Takže tam možná dám HG50 8kolo, značená jako Alivio. Na letňáku mi devítková HG 53 držela cca 10k a 7k.

        0 0
        • Peslezedirou  

          Taky jezdím 850, ale jen proto, že jsem už od sh kloudnější kazetu nesehnal, vždycky jen LX a to 11–28 a to je pro mě celkem těžký.

          0 0
      • djano  

        Kde zozeniem kazetu XT-8 ?

        0 0
    • Daf  

      Pri prechodu s osmicky na devitikolecko , jsem si vetsiho opotrebeni materialu nikdy nevsim. Podle me jsou rozdily tak zanedbatelne, ze opravdu nema cenu to resit ;)

      0 0
      • jecnak  

        Driv melo smysl resit rozdilne ceny kazet/retezu atd. ale dneska uz je to vazne prast jako uhod.

        0 0
    • brouk  

      Já jsem zarytý osmičkář, a pokud budou na trhu odpovidajíci komponenty tak výš nepůjdu. Vozim kazetu Sram 830, 11–28, a řetez taky Sram, tahle kombinace je cca za pětikilo, takže tě nejak nemrzí když něco zapomeneš vyměnit. Výhodu nevidím, kromě ceny ani tak v tom že to dýl vydrží,(dost možná že to tak není- připouštím) ale hlavně v tom že mi to líp funguje: nikdy jsem neměl žádný problém s řazením nebo sukováním ve sračkách, na rozdíl od okolojedoucích devitikoleček.

      0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      Neni duvod proc by mel byt rozdil v zivotnosti mezi 8 a 9 sp. Pastorky jsou stejne tlusty, lisi se jen sirkou spaceru (a kdyz se podivas poradne na nejmensi pastorky-ty samostatny- tak je zjevny ze se nektery pouzivaj na 8 i 9 kazety (aspon Shi HG 50 9sp'01). Retez se nelisi vnitrni sirkou ale jen nepatrne tloustkou postranniho clanku- kterej je stejne u cepu vlisovanej dovnitr, takze rozdil na funkcnich mistech- sirka treci plochy- taky minimalni. Takze jedine ze 8sp byva z horsich sad.

      0 0
    • petebike  

      no ja vozim na praci 8ku, ted mam nejakou sram kazetu tusim ze tu 850 a retez C9 – brzo pujde do kopru a nasadim HG70 – je to levnejsi provoz nez u 9kove sady, kdyz si vezmu kolik stoji kazeta a retez, vydrz je delsi – radove o tretinu – ale hodne zalezi na tom jaky je pocasi, navic se 8kolo lip serizeje – nevyzaduje tak jemny serizeni saltru jako u 9ky /logicke/… na zavody ale vozim 9ku a na silnici 10ku

      0 0
      • delfyn  

        ta 850 kazeta má slušnou váhu ale nejmenší pastorky tolik nevydrží

        0 0
    • Blabas  

      až do loňska jsem vozil jen 8sp. Točim těžký převody, takže mi odešlo nejmenší koleško. Naštěstí šlo sehnat. Posledních 5 let to byly kazety XT a slušný řetězy. Včasná výměna. Výdrž maj myslim kazety stejnou, možná užší řetězy jdou rychleji. Osobně jsem nepozoroval velký rozdíl. Alivio kazeta je bláto. Osobně bych doporučil koupit drahou XT osmičku a častěji měnit řetězy levnější kategorie. Kazeta vydrží tak 10000 a pak seženeš nejmenší pastorek a lítá dál. Já to tak mám. Měnil jsem kámošovi Sram kazetu pětkovou a ten jezdí střední převodníky. Byly v prdeli jen ty. U starších ale slušných kazet se vyplatí chvíli vydržet to přeskakování než si řetěz sedne, ale nesmí ta kazeta být úplně v háji.

      0 0
    • jecnak  

      Tak na Bikestore maj opet XTcko. Kombinace s Campou C9 je asi nejlepsi co se da co do vydrze sehnat. www.bikestore.cz/…-30-zubu.htm

      0 0
      • filipes  

        Mam jedno doma navic, kdo by potreboval.

        0 0
        • felix.org  

          A osmičkový řazení se ti doma náhodou neválí? :-)

          0 0
          • Blabas  

            osmičkový řazení lze snadno sehnat jen v otočnym. Jak pro sram, tak ve verzi Rocket pro shimano přehazku.

            0 0
          • Twister  

            Alívko co mám slouží spolehlivě.

            0 0
          • Vilém  

            Pokus se nekde sehnat razeni SL-R440–8 je to v podstate LX v 8mickove podobe. Ja ho sehnal na inzerat za 450,– sundany z kola:)

            0 0
          • Wakan  

            moje oblibena osmickova sada, da to trochu prace ji sehnat

            0 0
            • Vilém  

              Mam doma akorat brzovy paky, z tohoto kompletu:(Razeni tam bylo misto XTR DX 7 sp.Ty brzdovy paky jsou ale na cantilevery super,lepsi jsem nejezdil.Razeni nemuzu posoudit

              0 0
              • delfyn  

                hele jen trochu mimo takovej dotaz na Viléma co ta GT bologna co máš na tom Parkpre je dobrá? chci jí teď dávat na tu P-20, ale musím navařit krk tak jestli to má cenu

                0 0
                • Vilém  

                  Tezko rict:)Je to proste pevna vidle.Pravda ve sve dobe, byly jedny z nejvyhlasenej­sich. Vetsi rozdily v pohodli jsou mezi plastema a tim jak nafoukam,nez mezi vidlicema. Mam ji tam protoze Author vidle,ktera tam byla predtim a byla o dost lehci, byla dost nizka a hlavne rovna,coz „pruzeni“ moc neprospivalo.

                  0 0
                • jecnak  

                  Krk si nech naletovat – naletovat trubku dovnitr a pak pres. Navaret krk, toho bych se hodne bal, ze to rupne.

                  0 0
    • Jigsaw  

      nechce se mi zakladat novej thread tak se zeptam tady co znamena kdyz je u razeni sram attack napsano kompatibilita: 2:1 nebo 1:1

      0 0
      • jipík  

        www.bikebase.cz/article.php?… tady to tak nějak vysvětlují

        0 0
      • Jigsaw  

        jeste jeden dotaz chci prejit na 9 rychlosti, ale nemam moc penez tak chci nejprve koupit kazetu a retez a potom razeni, pujde, ze bych chvili tu kazetu jezdil na osmickovim razeni a mel to serizeny, ze bych pouzival jenom 8 kolecek?

        0 0
        • Vilém  

          ne

          0 0
        • Twister  

          Nechci ti do toho kecat, ale myslíš, že ti to jedno kolečko navíc něco dá? Já teda rozdíl mezi 8 a 9 sp. nepoznám, pokud se teda nekouknu na budíky. :)

          0 0
          • Jigsaw  

            no asi ne ale chci XT kazetu a tu v 8 nesezenu

            0 0
          • MlokCZ  

            Jak komu, mě třeba hodně. Já bych ocenil klidně ještě větší rozsah převodů než mám (44/32/22 × 11/34). A ani by nebylo špatné ještě jedno kolečko navíč pro stejný rozsah pro stejné odstuňování. Tedy pro mě byla 8-čka dost utrpení, protože mi tam chyběl nejlehčí převod (i když je fakt, že když jsem jezdil ještě osmičku, tak stačil o trošku menší rozsah z důvodu, že jsem jezdil maximálně pěkné cesty a trošku těžší technické výjezdy byly vyjímkou; to až teď s fullem u mě přišla potřeba většího rozsahu).

            Ale chápu, že někdo nepotřebuje pomalu rozsah ani 8čky.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.