Vzhledem k tomu, ze jsem prave dohovoril s technikem z BikeRanche, kde jiz po ctvrte reklamuji nefunkcni brzdu na svem kole a jsem tedy patricne „naladen“. Tak se chci podelit o sve zkusenosti s timto prodejcem a pripadne zajemce odradit od navstevy u nich:
Na podzim roku 2009, jsem u prodejce BikeRanch v Praze Čakovicích zakoupil kolo Merida Mission HFS 1000D. Počáteční radost z nového kola vystřídal první problém se zadní brzdou u které se začala po pár kilometrech propadat brzdová páčka (brzda Shimano M575). Kolo jsem dal prodejci na reklamaci a bylo mi řečeno, že unikla vsechna kapalina, ale ze je to u nove brzdy normální a stačí dolít kapalinu, brzdu odvzdusnit a bude to v pořádku. Kolo mi cca po týdnu vrátily a já se těšil na začátek sezony. Bohužel po ujetí necelých 100km se problém znovu opakoval. Kolo jsem opět odvezl do prodejny, kde mi nechtěli uvedené věřit a stále tvrdili, že je to normální a stačí brzdu znovu odvzdušnit. Po delším naléhání, že to normální není, si kolo nechali a brzdu odeslali do Shimana. Kolo mi vrátili s údajně novou brzdou 30-den reklamace, takže jsem byl na začátku první sezony na měsíc bez kola.
Po výměně brzdy se páka sice propadala dál, ale již né tak rychle a stačilo ji cca jednou za měsíc zvednout šroubkem, takže sezonu jsem dojezdil. V únoru letošního roku (abych měl kolo v pořádku před koncem zimy), jsem kolo opět odvezl k prodejci na servisní prohlídku a upozornil ho, že stále trvá problém se zadní brzdou a že bych jí chtěl vyměnit za něco funkčního. Opět jsem byl ubezpečen, že je normální brzdu během sezony odvzdušňovat, což udělali. Co se týče ostatního servisu tak po vyjetí jsem zjistil, že mi přefoukali všechny tlumiče, které jsem si před tím nastavil přesně podle své váhy a navíc mi úplně rozhodili nastavení zadní přehazovačky, která po jejich zásahu, řadila místo devíti jen osm rychlostí a devátá sundala řetěz… Nicméně jsem si vše znovu sešteloval dle potřeby a vyjel na první vyjížďku. Bohužel po cca 50 kilometrech se opět (již po čtvrté) vrátil problém se zadní brzdou (propadla se páčka). Poměrně rozladěn jsem opět odvezl kolo k prodejci BikeRanch a zadal je o vymenu brzdy, nebo celeho kola. Bylo mi receno, ze mi nic menit nebudou, jelikoz prvni tri reklamace (krome te kdy poslali brzdu na vymenu do Simana) berou jako bezny servis a tudiz nemam na vymenu narok. Kolo ani nechteli prevzit do servisu, s tim ze mi neveri, ze mam s brzdou problem, protoze jsem si to mohl vymyslet a packu schvalne snizit… a nabidli mi opet jen odvzdusneni. Hodinu a pul jsem je presvedcoval, ze kolo nebrzdi jak ma a zadni brzda neni v poradku. Nakonec tedy sepsali reklamacni protokol s tim, ze brzdu opet poslou do Simana. Kdyz jsem je poprosil aby mi dali vedet o prubehu reklamace, tak mi rekli, ze ze zakona jsou pouze povini reklamaci do 30-dnu uzavrit a ne me informovat o prubehu. Opet jsem tedy na zacatku dalsi sezony na mesic bez kola, i kdyz jsem (stejne jako loni), problem resil uz behem zimy.
Abych mel alespon nejake informace, volal jsem ted po tydnu do servisu, jak to s kolem vypada. Opet jsem si poslech, ze maji pouze povinost mi do 30 dnu reklamaci vyridit, ale nakonec jsem z nich vypacil, ze kolo zatim jen testovali a prekvapive se jim brzdova paka take propadla, ale ze mi klidne mohli rict, ze se jim to nestalo, protoze ja u nich nemam kameru a nemohu jim to doklazat! Takze mi z toho vypliva, ze ja jako zakaznik ktery si kolo zakoupil ho nemohu pouzivat ale v BikeRanchi si na nem vesele jezdi a “testuji“ misto aby resili reklamaci a po mesici mi ho vrati opet se stejnou zavadou.
Jen dodávám, že při všech osobních návštěvách i při telefonickém kontaktu se vedoucí prodejny choval naprosto arogantne a dával mi na jevo, že on je tu odborník a ví všechno nejlépe, narozdíl od zákazníka, který nemá právo po nich něco chtít a svoje problémy si jen vymýšlí.