Zkušenosti s ježděním podle tepu......

163 nepřečtených
  • malamala

    Kolegové, začal jsem jezdit podle tepu. Snažím se držet na cca 80%, ale jakmile přijde nějaké stoupání, hned hopnu na cca 90% . Zkoušel jsem změnit kadenci, jízdu na jiné převody … ať jedu, tak či onak tep je pořád na cca 90% :-( . Máte někdo podobné zkušenosti?

    Díky

    0 0
    • meiilax  

      90% čeho ? Maximálky ?

      0 0
      • malamala  

        Ano, maximálky.

        0 0
        • pelhrimov  

          A ty víš jaký máš maximální tep? Při jízdě do kopce se tep zvedne každému, pokud trváš na nízkých tepech, tak musíš do kopce chodit, ale velice pomalu. Já si v neděli do kopce tepnul 192 a to jsem kolo také pomalu tlačil, ale i tak jsem utrhnul soupeře :) Kdybych si měl hlídat neustále tep a jezdit na 60–70% maximálního tepu, tak vzhledem ke svému pokročilému věku už bych vůbec nemohl jezdit do větších kopců. Trénuj tak, aby si nechodil dlouhodobě nad aerobní práh, ten si ani nemusiš složitě zjišťovat, poznáš to tak, že budeš schopný se z únavy po tréninku vyspat a budeš moci druhý den opět trénovat bez bolesti svalů.

          0 0
          • pelhrimov  

            A teď opačně. Krátké a opakované časové intervaly, ve kterých překročíš svůj aerobní nebo se na chvilku přiblížíš maximální tepové frekvenci se NAZÝVAJÍ TRÉNIK. Jinými slovy, když se budeš neustále šetřit na 60% maxima, tak se bude tvoje výkonnost ze začátku zvyšovat jen velice pomalu a po čase už vůbec.

            0 0
            • pelhrimov  

              A ještě ironicky: Pokud by stačilo jezdit jenom na nižších tepech, tak těmi nejvýkonějšími cyklisty jsou babičky, které jezdí celý život na kole do družstva, krámu a kostela.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
          • Krab  

            Myslim, ze nad aerobnim prahem byt muze, ale nemel by prekrocit anaerobni.. Nebo se pletu?

            Pro malamala: Nicmene ja s tepem do kopcu pomerne dost experimentuji a muzu jet stejny kopec na 60% maximalky, ale i na 95%. Zkus proste min zabirat a tak to nervat..

            0 0
            • pelhrimov  

              Myslel jsem to tak, že nad aerobním prahem je již anaerobní pásmo.

              0 0
              • Rychlej turista  

                Anaerobní pásmo je až nad ANP a že jsi v něm poznáš podle toho, že se ti čím dál víc nedostává kyslíku a dlouho v něm nevydržíš. V aerobním pásmu, tedy mezi AP a ANP se normálně jezdí dlouhé švihy, protože přísun kyslíku stačí pokrýt potřeby těla a zakyselení je pozvolné.

                Dalším levelem je jezdit pod AP to, co ostatní jezdí nad AP, ale to je již jiná pohádka :-D

                0 0
                • McBlacky  

                  když jsem viděl online data ze SRM jezdců z Liqui při TDF tak reálné to je :)

                  0 0
            • malamala  

              To jsem právě zkoušel, měnil jsem kadenci, jel jiný převod, skoro se do kopce „plazil“ a výsledek pořád cca 90 – 92% maximálky :-(. Jinak problémy s únavou nemám, jezdím skoro každý den a právě většinou kopce, neb tady ani nic jiného není /pominu-li asfaltovou cyklostezku/.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • Rychlej turista  

                Když ono je to těžký, člověk neví, kolik ti je, jak dlouho jezdíš, kolik jezdíš, kolik máš najeto… Ale hlavně – nemáš kolo v profilu :-D

                0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • meiilax  

      Nejspíš jezdíš na krev a s malou trénovaností. Zkus zvolnit, i když se ti bude zdát že se plazíš, budeš rozvíjet základní vytrvalost a organismus si bude zvykat a přizpůsobovat se na zátěž.. Výsledky se brzy dostaví, budeš to na sobě pozorovat :-)

      0 0
      • meiilax  

        omouvám se, vypadalo to jako by se můj příspěvek výše neuložil .-) sry

        0 0
      • malamala  

        Jak jsem již psal i když jedu do kopce velmi pomalu, tep pořád stejný :-(

        0 0
    • onik  

      během treninku se dostanu parkrat i na maximalku ale jinak mi to konečně po pul roce začalo skakat tak nějak rozumě. Ale pul roku sem jezdil podle sebe a puls byl jen informace k ničemu

      0 0
      • potápěč  

        ahoj,

        řešil jsem tento problém s moji přítelkyní. Jak sedne na kolo jede 80–90% max. na každém 2 kopečku umírala. Sport testr řval stop pištěl a blikal a ta moje šlapala jak ďas :o). Šla na vyšetření srdíčka tam dostala různý ty blbince na sledování a ve finále ji doktor řekl že má dekondici. Já osobně jezdím podle sport testru pravidelně nutí mě to na něj koukat a buďto mě honí že se flákám nebo brzdí že do toho moc šlapu. Dobrý článek o tepovce najdeš tady

        http://www.cyklistikakrnov.com/…rekvenci.htm

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Jirka77  

      Tak to já mám problém skoro opačný – nedaří se mi dostat se do vyských tepů. Chci trénovat intenzity, ale i když jedu do prudkýho kopce tak to na víc jak 170–174 nevyženu. Vyjímkou byl tak 1km dlouhý sprint v závěrečném úseku stoupání na Praděd, kdy jsem se dostal na 182. Max mám tak 184. Co s tím?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • jonti  

        Zavod je nejlepsi trenink, normalne mam problem se dostat pres 175, na zavode po startu neni problem jet 10 minut na 180.

        Nema cenu se az tak nicit, intenzita je 10 pod max taky dostatecne vysoka.

        0 0
        • Jirka77  

          To jsem na tom stejně – v závodě po startu se dostanu na max a ani nevím jak. Adrenalin je kouzelník:-)

          0 0
      • Lister  

        Však co bys chtěl, ty tepy jsou při tvé maximálce už vysoké dost.

        Maximálku mám hodně podobně – nemám změřenou nijak odborně, pouze systém „jízda na krev“ – a většinu času jízdy se snažím drže kolem 160/min a kopce do těch 172–5, protože jinak brzo končím.

        0 0
        • Jirka77  

          No o to mi přesně jde – chtěl bych trénovat intenzity abych pak při max tepech dokázal vydržet dýl. Jezdím s kámošem a při jízdě do kopce vedle sebe máme tepy na stejno, jenže on mě po 2–3 km začně ujíždět, protože já to nevydržím a začnu odpadat on tu maximálku udrží mnohem dýl.

          0 0
          • Biker jak Pes  

            Protože oba dva máte ty prahy úplně jinak postavené. Očividně on má maximální tep výš než ty, proto ti ujíždí.

            0 0
        • pelhrimov  

          Ty asi nezávodíš, protože jinak by jsi se musel pohybovat na těch 170–175 tepech třeba hodinu s krátkými špičkami na 180. Když jezdíš na 160, tak jsi dobře trénovaný, ale na soupeře při krátkém závodě to nestačí, pak už člověk musí jet to co ostatní.

          0 0
          • Lister  

            Ty asi nezávodíš

            Nevidím jediný důvod, proč bych to dělal.

            Neprofesionální závodění mi přijde… no takové úsměvné, ale nechci nikoho urazit :-)

            Když jezdíš na 160, tak jsi dobře trénovaný

            hehe, kéž by. Prostě se flákám.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • Peslezedirou  

              1*

              0 0
            • pelhrimov  

              Souhlasím s Tebou může se to tak jevit. Já sice už dvacet let na nic jiného než na sport nemyslím, závodění také může být životní styl. Když to člověk vezme racionálně s nadhledem, tak souhlasím. Má definice toho, kdy je sport pro zdraví a kdy již škodí je totiž následující: Jakmile člověk začne trénovat na závody, tak se se již jedná o určité zbytečné přetěžování organismu a po 10–20 letech přijdou zdravodní potíže. I když se jezdí na amatérské závody pro radost, tak tam ta soutěživost a motivace je a člověk se přetěžuje. Větším problémem jsou podle mne každodenní trvrdé tréninky a ne občasný závod. Ale dokud zdraví vydrží tak závodit budu!

              0 0
      • Sipal  

        Já řeším podobný problém a u mě jsem problém diagnostikoval v moc opatrném tréninku. Letos mám skoro 5000 km, velkou většinu naježděno v ZDV a kompenzaci, maximálně jsem trénoval silovou vytrvalost do 165 tepů (ANP mám 173 podle laktátu). Postupně jsem zjistil, že se nemůžu na delší dobu dostat přes ANP a myslím, že mi prostě zlenivělo tělo, že se naučilo jezdit jen do těch 165 a výš už se mu nechce. Takže teď si na tréninkách dávám i jízdu nad ANP a mám pocit, že se to zlepšuje. Už jsem třeba schopný jet 3×10 minut na 175 a neumřít při tom. Před měsícem když jsem to zkusil prvně tak jsem se během těch 10 minut unavil tak, že jsem stejně ten interval dojížděl úplně hotový, těsně nad 165 a nad ANP jsem byl za tu dobu maximálně o tep. Btw, docela taky pomohlo se soustředit na techniku, Rychlej Turista nekecal ;-)

        0 0
        • Jirka77  

          To jsme na tom fakt podobně, já mám leteos naježděno 6000 a většinou to držím tak kolem 140 po rovince a do 160 do kopce. Průměr za trénink mívám do 145. Jak často to intevaly (nad ANP) jezdíš?

          0 0
          • Sipal  

            Mělo by to vycházet 2×-3× týdně když nemám závod nebo 1× týdně když je závod. Naordinováno mám buď po rovině normální kadenci 3× 10' a 10' vyjetí (což je docela maso), nebo 5× 4'/6' kopce na nižší kadenci, tepovka do ANP+2. Teď jsem ale dovolenkoval a bajkoval mimo plán, tak jsem si dával víc, spíš abych zjistil co se mnou ty vyšší tepy udělaj. Zatím to funguje, po dlouhé době jsem zase viděl na tepáku víc jak 180 aniž by mě to nějak ničilo.

            0 0
            • biker jura  

              neordinuje to to náhodou pan Beran?

              0 0
              • Sipal  

                Ne, Honza Třesohlavý. Jestli k tomu máš nějaký připomínky, sem s nima (což nemyslim ironicky, ale vážně).

                0 0
                • biker jura  

                  ne jen mě napadlo že to píše Beran, protože ten jen změní jména a pošle všem svým težce platícím svěřencům stejne plány i když to samozřejmě takto nejde, že.:-) A to mě napadlo proto, že tam píšeš max do ANP+2. což chápu ale je to blbost, protože víceméně každy den máš ANP jiný. Hodilo by se napsat „kolem ANP“

                  0 0
                  • McBlacky  

                    tyhle tréninky si dáváš když jsi odpočatej a to by mělo ± sedět. Je jasný, že po sobotní stovce maratonu nepojedeš v neděli intervaly, protože to by ses tabulkově nedostal ani na ANP-10. Jinak by bylo lepší brát to jako ANP+5, protože ANP+2 to už je fakt jen pro brutálně trénovaný jedince, kteří udrží tepy i v takové intenzitě po pořadovaný čas intervalu v malém rozmezí.

                    ikdyž je otázka co si představit pod intervalem „do“ anp+2. to může znamenat jak 9minut zewl a 1 minutu se vytepat. Nebo taky to znamená 10 minut ANP – ANP+2 a to už je hodně poctivý na 3×10

                    0 0
                    • Sipal  

                      Koukám že to asi napíšu konkrétně – takže v plánu mám rozmezí tepů na kopec 5×4'/6' 167–173 na rovinu 3×10'/10' 165–175. ANP jak jsem psal změřen 173, ale loni v září. Jak jsem na tom teď netuším, změřit se nechám asi až na jaře. Každopdádně to asi funguje, včera jsem jel i poslední kopec na 100 km Varech na ANP a občas i lehce přes, o tom jsem si mohl ještě začátkem léta nechat jen zdát.

                      0 0
                      • Beeda  

                        cili 5× 4min interval pro TF 165–175/cad??, pak pauza 6min v TF kompenzace…

                        kazdopadne zacit prvni interval u nizi hotnoty TF a az v nakym dalsim brnknou k horni hodnote TF, rozhodne to hned nedrit k hornim hodnote a o celou dobu…

                        0 0
                    • biker jura  

                      ani když si odpočatý, tak nemáš ty prahy vždy stejné

                      0 0
                    • Beeda  

                      ANP+2 je vztazeno k tepovce, s casem intervalu ni spolecneho, cili anp+5 si davas vic nez anp+2 :-)

                      0 0
                      • McBlacky  

                        mě šlo o to, že kdo není extra trénovaný, nedokáže to udržet tak těsně okolo ANP, ale bude to víc lítat. Takže má psáno anp+2 ale v reálu pojede bud víc nebo mín

                        0 0
    • JakeF  

      Zkušenosti mám jen ty nejlepší… Ale nakonec je to stejně jenom v pravidelném tréninku a v hlavě.

      0 0
      • Lister  

        Tepák nemusíš mít jen na trénování, ale i na hlídání.

        Samozřejmě se ti zkušenější uhlídají i bez něj, ale když na tebe ten tepák pořád řve, tak se jednodušeji přinutíš zpomalit, protože ten zvuk je fakt opruz.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Oakey  

        Taky sem si původně pořizovat tepák, že podle něj začnu jezdit , ať jde fyzička nahoru, ale nějako mi to na biku podle něj nejde… Po tom, co sem přestal vozit tacháč, a tepák sem akorát zkouknul konečnej souhrn po dojetí, tak zjišťuju, že nejlepší je jezdit podle podle toho, co si tělo řekne.

        Jinak ten tepák v současnosti prodávám, víc v bazaru ;)

        0 0
    • jonti  

      Jezdit podle tepaku uplne spravne neni, idealni je nejakou dobu jezdit a videt, jake je pro tebe normalni mit tepy podle cinnosti a intenzity.

      Pozdeji potom dokazes urcit, ze neco neni v poradku, kdyz se to vyrazne odchyluje. U me vetsinou kdyz vidim, ze jedu rovinu, hodne rychle, tepu 135 a vys to nejde, ze to ten den nema cenu a lepsi bude dat si pauzu.

      Nebo kdyz vyjedu a citim se nejak divne, tepu o 10–20 tepu vic nez bych mel, tak na me leze nejaka viroza a taky je lepsi se vratit domu.

      Dobre vyuziti tepaku je taky se nutit, abych jel minimalne nejaky tep, kdyz jedu sam a nechce se mi.

      0 0
      • pelhrimov  

        Přesně a nebo je řešení jezdit v kopcích, pak není třeba se do vyšších tepů nutit a stačí ten kopec jen vyšlapat, snažit se občas zostudit traktor nebo nějakého jiného cyklistu. Nejlepší je, když se člověku chce skoro pořád. Přístroje a nejnovější terendy jsou dobré akorát pro elitu, nemocné a obchodníky. Amatér by měl jezdit jen pro radost z pohybu bez přístrojů a chemie, když to bude dělat denně několik let, tak bude mít výsledky i na závodech.

        0 0
        • prvniodkonce  

          prave ze ti amateri na tom baziruji stokrat vic nez ta elita. za to muze marketingova masaz. pred par lety to nemel nikdo, a jak se jezdilo… p.s. nejsem proti tepakum, ale proti jejich otrokum z rad hobby rideru, co si mysli, ze ten display na rodlech je jejich vsemohouci trenér :)

          0 0
          • Greyhound  

            já mám podobnej názor. jasně, pokud má někdo vysoký ambice, chce čas strávený na kole maximálně zefektivnit nebo má sledování tepáku a následnou analýzu křivek v kompu jako koníčka tak proč ne, ale když vidím svoje kamarády na podobný hobby úrovni co řídí svoje vyjížďky podle tepáku, pořád na něj koukaj a jsou nervózní jestli tepou hodně nebo málo tak se jim akorát směju :-) Já tepák neměl nikdy, loni jsem zrušil i tacháč a nemůžu si to vynachválit i na závodech, jezdím furt stejně, akorát se nestresuju nějakejma číslama a mám čas koukat na zajímavější věci okolo :-)

            0 0
            • Sharka1  

              Nemuzu nez souhlasit… I kdyz uz nemam rizenej trenink, tepak vozim porad, ze zvyku, ale striktne mam vypnuty jakykoli pipani, prakticky na nej nekoukam, jen si pak stahnu krivky do kompu a pokocham se, zvyk je zvyk :-D

              Na kratsich zavodech tepak nema pro me cenu vubec, znam se a vim, kolik a jak dlouho vydrzim. Jediny co je pak zajimavy porovnat tepovou krivku s pocitem – clovek se pak vic a vic poznava.

              Ovsem kde prinos tepaku vidim (aspon pro me) jsou dlouhe zavody typu 12 nebo 24h – tam je absolutni nutnost jezdit do urcite tepove hranice, resp. ze zpocatku pocitove „flakat“, protoze jinak to clovek proste nevydrzi. Jsou borci (jako RT), kteri to umi i bez tepaku, ale ja, vzhledem k tomu, ze spis jezdim dvou az trihodinove „sroty“, mam sklon zavodit nadoraz, takze tepak na tehle zavodech potrebuju jako brzdu :-)

              0 0
              • Greyhound  

                K těm dlouhým závodům – když jsme jeli na Transalp tak spolujezdec (typ „tepíčkář-kompresní ponožkář-sypač;-)“ do mě hučel, že na etapák je tohle nutnost, protože bez hlídání dle tepů se tam člověk odpálí a nevydrží. Nepřesvědčil mě a ze začátku to kvůli tepáku dost brzdil což mě štvalo, ale je pravda, že jsme si díky tomu vydrželi stabilní výkonnost až do konce. Nicméně celkem překvápko se konalo když chtěl řešit tepy s nejlepšíma čechama (ti jeli v podstatě amatérskou špičku) a ti mu řekli, že na tepy nejezdí, protože už ze zkušenosti ví jak dlouho vydrží a akorát je to pak zbytečně brzdí :-)

                0 0
                • McBlacky  

                  jj, navíc v horách jsou tepy úplně jinde. Okolo 2500 tisíc se na max z nížíny nedostaneš ani omylem.

                  etapák jsem jel jen jeden a vypadalo to tak, že první etapa se jela podlaha jako by nemělo být zítra a pak jsme to dopižlali každej den do cíle jak se dalo. V pořadí první 15ky spíš rozhodovalo kdo měl ten den defekt nebo blbej pád, než že by se v druhý půlce ukázali taktici co se šetřili.

                  0 0
                  • Greyhound  

                    S těma defektama a pádama je to úplná pravda – pro nás to byl první etapák a naše taktika dle hesla z VIPrahla „vostře, ale vopatrně“ díky které jsme nespadli, neměli žádný defekt (což na dušovejch Supersonicách považuju za malej zázrak) a ani jednou jsme se úplně nepopravili se myslím osvědčila a ve finále dostala před dost týmů, které byly papírově lepší. A když víš, že tě po čtyřech dnech závodění čekaj pátej den takový vysokohorský Sudety se 17km výjezdem na Mortirolo ke konci etapy a pak ještě další tři dny závodění tak se tak nějak podvědomě šetříš i bez toho tepáku :-))

                    0 0
                    • Sharka1  

                      S tim podvedomym setrenim to muzu potvrdit… Etapaku jsem jela nekolik silnicnich i bikovych, zajimavy bylo ze v prvni etape v prvnim kopci se tepy proste zasekly na 160 a vic ani ň, i kdyz pocitove jsem si davala hrozne… A to na kratkych zavodech jsem schopna jet i 20min v kuse po startu na 190 tepech. Podvedomi udela v tomhle pripade proste svoje, kdyz vis, ze dalsich 5 dni zase musis, tak to telo vstreba a zaridi se podle toho. Zajimavy bylo, ze po posledni etape, kdy uz bylo jasny, ze je konec, telo povolilo, dostavila se silena svalova horecka a totalni unava.

                      0 0
        • Rychlej turista  

          Přesně tak, jezdit tak, jak to člověka baví a víc neřešit. Pokud bude jezdit pravidelně a dost, sám časem zjistí, co potřebuje a výsledky se dostaví samy a zpravidla budou i lepší, než u někoho, kdo má na ježdění málo času a honí to plánem a jeho striktním dodržováním. Jezdit bezdůvodně podle plánu je jen otročení a jeho zahozením se člověk osvobodí.

          0 0
          • Sharka1  

            Sharka

            0 0
          • Zerocool  

            jo ale určité věci se ti třeba dobrovolně jezdit nechcou, trénink síly není moc příjemný…a dobrovolně jedeš radši rovinu a síla ti chybí, spíš je to o tom, že se musíš zaměřit na svoje slabiny, ať chceš nebo ne, protože to, co člověka baví většinou nebolí…

            0 0
            • Rychlej turista  

              Ono to až tak strašné není, protože pokud se většinou poflakuješ a jezdíš podle chuti, tak k té chuti patří i to, že si občas dáš solidní kudlu a i na ten silový trénink dojde. Jen to nemáš v plánu, prostě na to dostaneš chuť a jedeš :-)

              je jasné, že pokud máš v úmyslu jezdit závody a nějak rozumně se na nich umísťovat, tak tudy cesta moc nevede.

              0 0
              • Sharka1  

                presne tak, zvlast na biku obcas ty intervaly na intenzitu a silu obstara teren… jo a i s timhle pristupem se da na zavody jezdit a rozumne se umistovat – vlastni zkusenost ;-)

                0 0
                • Greyhound  

                  …a když ne terén tak se většinou ve skupině najde někdo kdo tu intenzitu vyprovokuje nebo se rád nechá vyprovokovat – taky vlastní zkušenost :-)

                  0 0
              • MlokCZ  

                Někteří ale mají opačný problém, že se vůbec neumí poflakovat a chuť to napálit by byla pořád a nějaké zakyselení a bolest jim nevadí do chvíle kdy už je zcela konečná.

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Tohle je typická začátečnická daň. Staří zkušení psi už s intenzitou šetří a umí si ji dávkovat.

                  0 0
            • Lister  

              …a dobrovolně jedeš radši rovinu

              To fakt někdo dělá???

              Představa, že bych se jel dobrovolně projet na bajka na rovinu je mi dost vzdálená. MTB je o překonávání překážek – technických, terénních, nadmořských. Když už vezmu bajka, tak jako první věc přemýšlím o tom, který kopec dneska zdolám, pokud nemám na vyjížďce nastoupáno aspoň 8000–1000m, tak jsem nespokojený. Ale asi to má fakt každý jinak. Mě naopak představa nějakého rovinatého tréningu na MTB docela děsí – to bych v polovině umřel nudou.

              U silnice to mám podobně, tam sice rovinaté trasy snesu, ale stejně raději vyrážím do hor a odměnou jsou pak úžasné rychlé sjezdy plné adrenalinový zatáček.

              0 0
              • jonti  

                8000m za vyjizdku jsem jeste nedal :D

                0 0
              • grafik  

                to se to říká někomu kdo má za barákem praděd …

                0 0
              • Zerocool  

                v 5 hodin po práci vyrazíš maximálně do okolních vesnic a kopce si moc vybírat nemůžeš, o biku ani nemluvím

                0 0
                • McBlacky  

                  v 5 je ještě luxus. My jezdíme až v půl sedmý :(

                  0 0
                  • Zerocool  

                    takže max 2 hoďky teď nebo světla… no v týdnu mezi závodama stejně nad 2 hodiny nemá smysl

                    0 0
                    • Sharka1  

                      tak ted jsi me uklidnil, posledni dobou mam totiz pocit, ze jezdim hrozne malo… ale stejne se vic nechce, asi uz posezonni psychicka unava ci co

                      0 0
                      • Zerocool  

                        to samé vidím na sobě, přes dvě a půl hodiny se v týdnu nedostávám, většinou do dvou hodin…asi to tak má být, sezónu dojezdit nějak a pak Odpočinek:)

                        0 0
                      • Lister  

                        Podzim je nejkrásnější část roku, většinou se do té doby šetřím a pak to napálím – všichni ti tůristi už jsou zpátky ve svých betonových krabicích uprostřed velkoměst a nám vesničanům začínají opravdové cyklistické hody – nikde nikdo v lese ticho, světla ještě vcelku dost.

                        0 0
                        • Peslezedirou  

                          Musím říct, že mám podzim taky rád. Hlavně ty rána kdy je jinovatka, přes den ještě celkem teplo, k večeru pak přijde chladný vzduch, ve kterém je cítit zem u polí.

                          0 0
                          • prvniodkonce  

                            Presne tak. nechápu, jak muze nekdo po sezone v rijnu zaradit absolutni volno, zrovna v nejkrasnejsim obdobi v krajine.

                            0 0
                        • krokus  

                          A zima je v tomhle ještě lepší:-)

                          0 0
                      • black.horse  

                        Méně je někdy více, zatěž je jako koření, stačí špetka vhodně přidaná a je to super, ale když Ti ujede ruka, tak pak ta omeleta se nedá sníst! :-)

                        0 0
                • Lister  

                  Nevýhoda velkoměsta, 200 metrů za barákem mi začíná kopec, který po cca 7km terénu končí kousek pod 1000m.n.m. 2 hodiny na silnici pro mě znamenají výběr z asi 10 kopců a z toho dva jsou přes 1000m.n.m. Cyklistika jsou pro mne kopce, bez toho si to nedokážu představit, jezdit do kopce mě baví i když mi to vůbec nejde.

                  Pravidelně netrénuju, po práci jezdím málo, a když už, tak na kole jedu do práce a pak vyrážím ve tři a mám i 4 hodiny času. O víkendech pak ráno mezi 7–8 a na oběd jsem doma.

                  0 0
    • RUMcajs  

      Vozim tepak (z Lidlu) necely mesic.

      Pomaha mi hlidat se abych nejezdil pri silnicnim treningu ze zacatku moc rychle.

      Vydrzi mi tak sily na 4–5h projizku, coz mi zlepsuje vytrvalost.

      2h projizdky na MTB jsou pak snadnejsi.

      PS: Pipani mam vypnute kvuli obcasnemu ruseni, tepy kontroluju pohledem na hodinky.

      0 0
    • bruco  

      Trochu mi vrta hlavou, aka maximalka sa pouziva pri vypocte pasiem pre treningy. Ja mam vypocitanu maximalku (viem, udaj cisto orientacny) 187, pri behu som ju aj dosiahol, ale na biku sa dostanem na max. 176.

      0 0
      • Rychlej turista  

        MTF se vypočítat nedá, ta se určí změřením :-)

        0 0
        • bruco  

          To ano. :-) Ide mi o to, ze niektori tu udavaju maximalku na biku a z toho pocitaju pasma. Ale ak je MTF pri behu vyssia, tak potom maju tie pasma posunute. Otazka potom je nakolko je to dolezite.

          A len tak pre zaujimavost, nevie niekto pri akej cinnosti sa dosiahne MTF? :-)

          0 0
          • MlokCZ  

            Nejvyšších tepů se dosahuje při činnostech, kde se zapojuje nejvíce svalových skupin současně.

            A pro různé sporty se hlavně mění prahy, což je to podstatné, maximálka je nezajímavé číslo.

            Já to mám:

            • nejníže tepu při plavání
            • výše na kole
            • ještě výše při běhu
            • a nejvýše na squashi

            A z dlouhodobého pozorování bych řekl, že maximální tepy co při různých sportech dosahuji jsou posunuté jinak výranzě jinak prahy při různých sportech. Příklad:

            kolo: ANP 170 tepů, maximálka za posledních 5 let 193 tepů

            squash: ANP kolem 180–183 tepů (nenosím na squash tepák skoro nikdy, tak tam nevím tak přesně jako na kole, kdo ho vozím pořád a to už přes 10 let), tedy více než 10 tepů rozdíl.

            Maximum na squashi ale jen 198 tepů (tedy maximum tak rozdílné není) a této hodnoty jsem ± 2–3 tepy dosahoval pokaždé.

            Ty čísla pro maximum jsou stejně ale k ničemu, to jen pro zajímavost.

            0 0
        • MlokCZ  

          A když se určí měřením, tak je to číslo pak k určený prahů a pásem stejně k ničemu :-)

          0 0
          • Rychlej turista  

            Znalost MTF je dobrá zejména k tomu, aby se pak člověk mohl chlubit, že jel na 115% :-D

            0 0
    • malamala  

      Můj problém je asi vyřešen :-) . Jel jsem s kolegou, kterému jsem objasnil situaci a jeho verdikt byl jasný … hrnu to moc dopředu i když si myslím, že jezdím pomalu. Donutil mne opravdu zvolnit a používat i jinou přední placku než prostřední a velkou. Dostal jsem se tepem na cca 65 – 75% procent maximálky. Mám sice pocit, že skoro nejedu, ale tep je v pohodě.

      0 0
      • nox159  

        Donutil mne opravdu zvolnit a používat i jinou přední placku než prostřední a velkou – ja ti teda nevim, osobne se mi blizi tepy k maximu kdyz zaradim vepredu malou :)

        0 0
        • malamala  

          Takže tedy další problém, na malou placku mám nižší tep a mělo by to být obráceně :-( . Dokud jsem neměl tepák, tak žádný problém nebyl :-). Asi se ho zbavím … :-)

          0 0
          • nox159  

            tak asi bude potreba to upresnit ;-)

            ja na malou placku jezdim vysoke tepy protoze ji jezdim jen v technickych usecich dokopce

            pokud jedes stejny usek stejnou kadenci, jen das lehci prevod tak tepy samozrejme klesaji ;-)

            0 0
      • Tomahomo  

        Takže buď neumíš poznávat čísla, nebo jsi nás „tahal za nohu“:

        malamala 19.08.2010 10:36:00

        Poprvé jsem jel kopeček za 10min. a pak jsem zkusil opravdu zvolnit a jet ho za 20 min. /skoro pomaleji než chůze/ a tepy pořád stejné cca 89 – 90% maximálky 

        Ujasni si napřed co vlastně děláš a pak piš.

        0 0
        • malamala  

          Co je na tom nepochopitelného? 2 x jsem jel do stejného kopce a pokaždé jinak rychle, ale tep byl stejný. Proto jsem se tu ptal na příčiny. Dnes jsem jel sice jiný kopec, dle mého kolegy opravdu pomalu a tep už byl nižší. Dle něj jsem to předtím moc honil. Většinou jezdím sám a tak nedokáži posoudit co je rychle a co ne.

          0 0
          • Tomahomo  

            Polovina je pořád polovina, ať již z čehokoli. Jestli jsi jel poprvé např. 20km/hod do kopce který měl třeba 5% a následně jel ten samý kopec 10km/hod tak prostě NEMŮŽEŠ(nemohl jsi) mít stejné tepy.

            Čili jsi nám tu tvrdil nesmysly.

            0 0
            • malamala  

              Ale já to tak mám, proto jsem vnesl dotaz. I mě je to divné. Zkusím příští týden nějaký delší kopec, jednou ho vyjedu tak jak jezdím a podruhé podstatně pomaleji. Půjčím si i jiný tepák a pak sem dám hlášku.

              0 0
            • bruco  

              Prvy krat isiel silovo a tepy mal od zataze a druhy krat motal nohami na lahkom prevode a tepy mal z vysokej frekvencie?

              0 0
              • Tomahomo  

                Jo, a měl RPM 300… Prostě pokud má při poloviční, či naopak dvojnásobné rychlosti, stejné tepy tak je přírodní anomálie.

                0 0
              • McBlacky  

                nesmysl, si to zkus. 10 a 20min na jednom kopci to je rozdíl neskutečnej.

                prostě mi nikdo nebude tvrdit, že pojedeš dvakrát takový výkon /watty/ na stejným tepu.

                0 0
    • malamala  

      Záhada mého tepu jest objasněna. Zkoušel jsem jiný tepák a ten ukazoval něco jiného než můj, můj se prostě „kousal“ a zůstával tam vždy údaj delší dobu. Vyměnil jsem baterku a hle … již ukazuje normálně. Všem děkuji za názory a diskuzi zde.

      0 0
    • oXide  

      Myslím si, že je blbost se pořád hlídat. Já jezdím bez tepáku, je sice pravda, že někdy by mě zajímalo, kolik mám tep, ale zase na druhou stranu, jindy bych viděl jak moc se flákám :)

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce