Vozite nekdo tyhle rafky?Sice mastny,ale v tyhle vaze(katalogovych 470g) tezko na vnitřní šířku budou mít konkurenci…
Vozite nekdo tyhle rafky?Sice mastny,ale v tyhle vaze(katalogovych 470g) tezko na vnitřní šířku budou mít konkurenci…
co UTS od Kore?
Nemas nejaky podrobnosti?Rozmery vaha?cena?
jezdím ZTR Olympic, závodně a zatím drží a to jsou o 140gr lehčí. 470gr bych se fakt nebál
Potřeboval bych tvůj názor na ZTR Olympic. Vozím je totiž taky a mám docela strach. Vážím momentálně 75 a jezdím klasické celodenní XC, žádné skoky, ale pořád terén. Zatím mě všechny zadní UST ráfky prasky (jednou Mavic 819, dvakrát Fulcrum red metal zero). Ale bylo to fajn, protže neměly pásku, tak jsem to brzo poznal podle úniku tlaku. No Tubes mají ale pásku, takže když praskne ráfek (vždy to bo dna dvě strany od díry pro ventilek), tak to dlouho nepoznám a může dojít k zborcení zadního kola při sjezdu. Něco takového jsem už viděl, ale majitel tvrdil, že ráfek byl „bouchnutej“, takže na to měl nárok. Takže řešíš to nějak ? Kolik vážíš ? Nebijíš se, že se to zbortí ? Zrovna včera jsem koukal na nějaký 3 roky starý vlákno, kde říkáš, že by ses Olympicu docela bál.
no odzávodil jsem na nich lonskou sezonu. Celkově můžou mít do 2000km najeto, všechno ale ostrý km. Když si vezmeš co se jezdí na většině závodů, tak to zase taková hrůza není. Občas teda bylo i ostřejší XC, schody atd. Kromě pár niplů a dvou drátů jsem nic neřešil. Ráfek jsem ale netrefil za celou dobu nijak závažně, že bych musel centrovat. Vážím 72kg, jezdím na závody HT. Dneska je mám jako rezervu a jezdím kola s ZTR Crest.
často tyhle lehký výplety nechávám centrovat pomocí tensometru, taky protože jezdím 2–1,5–2 dráty.
na fullech co mám do terénu ale používám 717ky, protože jezdím ostřejší terén. Na to bych si Olypic nebo Crest nevzal, podle mě jsou to opravdu čistě závodní ráfky. S tím, že životnost je kilometrově hodně nízká a musí se s tím počítat a nejezdit na tom tisíce km než to praskne.
zdravím, potřeboval bych poradit. přemýšlím o ráfcích ZTR Arch 32děr, dráty DT Swiss Revolution + ALU niple DT Swiss, náboje Novatec D711SB+D712SB. Jenomže vážím 90 kg a i když nejezdím nic extra drsnýho, většínou lítám v lese, což sebou nese občas drsnější pasáže, hlavně sjezdy. Nevím co od těchto ráfků mím čekat. Nejsem na ně moc těžkej? Co životnost? Nebyla by rada?
ZTR Arch to určitě vydrží, snad bych jen dal o fous silnější dráty, třeba Sapim Race…
kola jsou uz zapleteny, takze do vymeny vypletu se mi nechce. kazdopadne diky za radu. libi se mi vaha, je vic nez dobra.
Jak můžou být zapletený? Snad si nemyslíš, že někdo z obchodníků drží páry kol zapletený. Proč by to pro boha dělal?
že by tohle?
Aha, tohle je myslím dokonce jeden ze zdejších uživatelů !
jedna se o cyklobazarovou „nabidku“
Taky mě ten inzerát zaujal, tak jsem toho člověka kontaktoval. Prý to vozí z Rakouska a je schopen dodat ty kola i se silnějšími dráty.
Kolik vážíš a co na tom chceš jezdit?
±75 (spis+ :o) a jezdit na tom chci vsechno-all mountain?trail bike?Libi se mi ta sirka rafku a vaha je super.Ty je mas?
Resuscitace vlákna.
Nějaké nové zkušenosti se ZTR Flow ráfky? Potřebuju se rozhodnout mezi ZTR Arch a Flow. Šířka ZTR Arch je pro mě už dostatečná, takže extra šířka Flow není nutná, ale ocenil bych ji.
Váhový rozdíl ale také není nijak extrémní a váha ZTR Flow je ještě stále přijatelná. S Archy by to vycházelo váhově ale hodně dobře. A odolností ty Archy by měly také stačit.
K té vnitřní šířce je třeba ještě dodat, že díky konstrukci těch ráfků vychází pak šířka plášťů ještě větší než při stejně širokých ráfkách jiných výrobců, tedy UST 2,25 Schwalbe čekám už na Archách hodně široké (klidně kolem 58mm).
Zatím se tedy přikláním k ZTR Arch, nějaké další zkušenosti by se ještě ale hodily.
Vozim prave ty Archy s NN 2.25 UST a nemam co bych tomu vytknul. Snad jen ty NoTubes ventilky, kdyz povoluju cepicku tak kolikrat vysroubuju cele telo ventilku…
Sika pneu 57mm (lonske NN).
Tak to už není až takový rozdíl, i když někeré kusy NN nemají celých 56mm (na STčkách nebo jiných 19mm ráfkách, které nemají snížený profil jako ZTR), ale jen 55mm (u RR těch 56mm jsem měl zatím u všech kusů a to bylo už asi 8 kusů), takže 1–2mm navíc to ale pořád je.
já mám zkušenost jen s Olympikama, ale podle týhle stránky kde jsou všechny 4 ZTR ráfky vedle sebe si myslím, že
pro zajímavost 56 mm měl RR 2,25 obyč verze po cca 500 km, teď po dalších mnoha km, kdy už budu ten plášť vyhazovat, se ta šířka blíží těm 58mm. Jakou šířku by dala kombinace ZTR Flow+ RR2,25 UST se mě nechce ani domýšlet
Přesně takhle si to nějak představuju, že by to mohlo být a proto se stále více přikláním k ZTR Arch, že mi musí stačit.
já mám okolo 90kg s báglem 95 a archy drží dobře, pokud vyloženě neskáčeš tak si myslím že to je dobrá investice. Konec konců když jej někde pomačkáš tak přeplést na flow se to dá dycky :)
To jo, ale já už celou sezónu jezdím na kombinaci Fulcrum Red Zone XLR + Cmax SX, takže Archy se nakonec nekonaly.
Reinkarnace vlákna.
Tak jak se vám nakonec tydle ráfky osvědčily,vydrží to něco?
:-) vydrží to mě… takže soustavu kolojezdecbatoh přes 130 kg přes lesy kořeny šutry zatím (asi 700 km) nese v poho
Akorat se obavam ze Gazman jezdi kapku jinak.
Nevim ja bych nerek ze budou odolnejsi nez EX500 a pokud jo tak ne o moc.
Myslel jsem že by to byla dobrá volba pro ty EN kola,místo EX 500,ještě bych tam prásknul tubeless noby nic a dalších 300g je doma.Jsem smířený s tím že na DH budu muset pořídit jiné kola.
Tak jsem objevil prvni zavazny problem rafku ZTR OLYMPIC. Pod listim jsem prehlid betonovou hranu,ci tak neco. Rychlost asi 40km/h, rana jako prase. Ohla se patka dovnitr, k rafku. Bezna praxe, beru francouzak, opatrne rovnam zpatky. Zatim vsechny rafky jsem zpet jen ohnul. Olympic se jakoby pootviral. Material se lehce rozpraskal. Ted mam na vnitrni stene patky rafku tri podelne praskliny v miste ohybu. Zatrel jsem to a zatim to drzi, tak uvidime.. :(
no,takovouhle tvrdou ránu o hranu Olympicy moc rády nemají…ale jinak mě mile překvapily,mám je asi rok a zažily už hodně a pořád dobry.
na tohle to není dělaný. přeci jen někde váhu ušetřit musí.
hele, tohle bych neriskoval, pod kamarádem se bouchnutej (jenom bouchnutej !!!!!) Olympic zbortil naráz. Strašná rána a on na hladkym asfaltu tak v 45 najenou přišel o zadní kolo. Nepřej si vidět, jak vypadal.
tohle mi loni udelal DT 4.2D – stejne rovnani. Dojezdil jsem na tom sezonu (cca dalsi 3000km)… ale bylo to na prednim kole… po sezone jsem ho preventivne vyhodil a presel na ZTR Arch…
já jsem na bouchnutým olympiku jezdil celou zimu – jen jsem musel vozit duši…
před vyhozením jsem ho různě zkoušel zničit kladivem a docela to vydrželo ( a pružilo )
Ja uz na tom mam dalsich pres 700km najeto, prevazne na bezdusich, zatim to drzi.. uvidim, jak dal..
Tak uz jsem ho dohral : (
a jak jsi na to přišel? měl jsi tam pásku přes niple a mlíko?
díky systému NT je docela nešikovný provádět inspekci ze vnitř a z venku často vidíš prd.
No mozna uz mu nedrzel tlak, on ten rafek byl bouchlej docela dost, mel na boku bouli a pry mu ani nesel dotahnout drat, kdyz jsme na to koukali tak tam vaklal docela dost, vypadalo to ze je rafek nejak vyrakveny i zevnitr…
Prisel sem na to tak, ze ve sjezdu plnym volnejch kemenu, velikosti ± tenisaky, zacalo zadni kolo tak jakoby plavat a vydavat divnej zvuk. Asi to dostalo ranu a uz to nevydrzelo. Dirou zacalo strikat mliko se vzduchem a plast skrtal o zadni stavbu, docela slusna osma se tam najednou vytvorila. Musel jsem uplne povolit asi 10 dratu, abych vubec dojel domu.. :(
tak nově Archy zapleteny na Chris King nábách + Dt SuperComp
vypadá to že to něco vydrží, po nasazení NN 2,25" bez duše mají pneu šířku 57mm celkem slušné :-)
kdyz se tady srovnavaji ty modely ztr rafku :-) tak me napadlo, ma nekdo zusenosti z timhle rafkem od remerxu?
http://www.remerx.cz/…-/-32-der~2/
pomer 415g/630 kč je krasny, jelikoz moje zadni dtcko 4.2 je odepsane a Cerit uz je taky v hajzlu, tak hledam nejakou low cost alternativu, kdyz uz ted na tom bajku tolik nenalitam :-)
sirka 17mm me nevadi, siroke plaste nevozim, jde mi o vydrz, jestli to pri praseni neznicim hned :)
Remerx rafky nejsou vubec spatny, jen never vaham, co udavaji.
jj ale zas cena 630kc je opulku jinde nez nejblizsi 717tky od Mavicu, nebo UFO od Sunrims s podobnejma tabulkovejma vahama. to uz podle me za zkousku stoji…
nekoukám ted na eshopy, ale naposled co jsem kupoval 717 tak stál 980kč na českým eshopu. je to tak rok a půl
chcel by som si na endurko 150/150 , zjazdy, skoky tak okolo metra, bicykel moc nešetrím a vážim 70 kg zapliest Bud Archy alebo Flow, alebo kombináciu dozadu flow a dopredu arch. chcel by som trosku váhy usetrit na dratoch a dat 2/1,5/2 len sa bojim, ci to nebude malo. ale aspon dopredu by to mohlo byt fajn a dozadu pouziť 2/1,8/2, urcite nechcem davat 2ky draty koli vahe.
dej DT SuperComp 2/1.8mm váha je velice zajímavá, tuhost proti 2/1.5/2 o poznání lepší odzkoušeno na sobě
a este jedna vec, neoplati sa pockat az po zime, nebudu mat NT vynovenu kolekciu??
tak to netuším :-)
před mnoha lety byl ve velu laboratorní test drátů a pamatuji si z něho jedinou věc… dráty 2–1,5–2 praskaly v tom zeslabení a 2–1,8–2 praskaly v ohybu. takže dvojky jsou dle tohodle asi blbost pokaždé, pokud se neřeší cena výpletu :-) nicméně k věci :-) 2–1,5–2 je podle mě fakt málo,pokud nemáš úža ladný styl a i tak si myslím, že budeš často centrovat…
Mám na trochu lehčí terén ZTR Flow + DT Competition 2–1.8–2 + mosazné niple DT + Hope Pro II, ale je pravda, že mám 90 kg.
tolik to takto váží ??
Nevážil jsem to, ale přibližně 1885g, dle bike24.com a netbike.cz
Dnes bych vzal asi tyto , ale tehdá jsem netušil, že existují.
jak se na tom mění kotouč?
Odsroubuje se? 6ti hran tam je, takze predpokladam atyp kotouc na 4 diry.
asi jo..prislo mi to spis jako nejty, ale kdyz jsem se ted koukl lip..tak mas asi pravdu
jinak ty kola jsou krasny..
nepreklikl jsem si na fotku naboje..:-)
Ten atyp kotouč je jedna taková masařka. :o)
Na 3 diry jinak normalne prisroubovano na vetsim prumeru.
Netuší někdo, zda se dají sehnat přes Yarroline a na kolik to přijde?
Urcite daji. Ale nevim jestli jsou bezne skladem nebo na objednavku.
Tak to nevím. Kupoval bych je na CRC, bo tam budou mnohem levnější.
Bud jsem blbe hledal, nebo jsem je tam proste nenasel.
Sou tam nedavno sem se na ne dival
Jj, cely kola ano, ja hledal samotne naboje.
ty se solo neprodávají,ani nebudou, tyhle info mám od dovozce když sem se je z něho před cca 2 roky snažil vytáhnout a měl jedny samostatně skladem :-)
Hope se rozhodlo že je budou pouze zaplétat jako komplet kola.
Náboje se tehdy ofiko jmenovaly Hope Pro3 disc
Tak to jsem nevedel, diky za info.
Jj bodou tam o 10–15% levnejsi.
ale na ně se platí doprava na větší rozměr ne? tedy 50
ne dal sem je do košíku a do CZ mě to hlásí poštovné O
ale skladem je jen přední :)
já chtěl obaly na kola a ikdyž jsem nandal tolik aby bylo poštovný zadara, tak tam pořád zůstává :(
mi nepřijdou o moc větší než ráfek :(
dal sem do košíku 10 obalů na kolo Campa a poštovné mám pořád 0 :-)
Jestli je také cena 0, tak mi tam pls 2 kusy přidej… :)
nechápu :/ já to teda zkoušel asi před měsícem, ale stejně…
:-)
Budu potřebovat nový ráfky na enduro,tak se chci zeptat,jestli má smysl brát tyhle ztr flow nebo raději jít na nějakou ověřenou klasiku jako mavic 721,váhu řeším v mezi odolnosti pro 90kg a hodně kamenité sjezdy.
ZTR Flow vozím druhým rokem po beskydech naprosto bez problému,bez centrování,v plné polní mám něco přes 90kg,kupováno v Maxcursoru něco kolem 1900kč,zapletl Karel Jurek,pod niple doporučujou dát vazelínu.
Proč tu vazelínu,ono to vrže,jestli ano tak to nechci.
to mi taky není moc jasné,to mi řekl v Maxcursoru,ale proti vrzání to nebude.
Tak vseobecne se to pri vypletani doporucuje, nejen u NT. Osobne vzdy kapnu kapicku oleje pod nipl, pred zaverecnym dotahovanim vypletu.
+1
kvuli zarustani?
Toto je spis kvuli tomu aby niple lepe klouzaly. Proste aby to neslo nasucho, hlinik na hlinik. Ta kapka oleje se kape mezi farek a nipl, ne mezi nipl a drat.
Proti zarustani se pouziva treba loctite k tomu urceny, kapnuty mezi nipl a drat.
diky
You must lubricate yoour spoke nipples to aid in the truing process. The rim does not use eyelets. NoTubes recommennds synthetic 0 weight oil but any light oil will work.
Ted je maji zlevnene http://www.notubes.com/…P333C22.aspx na 50 usd. Chtelo by je to sehnat za tu cenu i tady a nebo nekde v EU at se nemusi platit clo + dph …