Zkušenosti se Squirtem v mokru a v zimě

100 nepřečtených
  • larssen

    Překvapil mě Squirt a zajímá mě, jestli máte stejnou zkušenost.

    Normálně s ním přemazávám zhruba po 200 km. Takže když jsem teď měl najeto padesát, ani mě nenapadlo, že bych měl něco kontrolovat. Jenže do deseti kilometrů se začaly ozývat zvuku suchého řetězu, a to jsem měl dnes v plánu víc než stovku, takže fakt radost.

    Na té první padesátikilometrové jízdě ale bylo hodně vlhko. K tomu zima, ale předpokládám, že s ní by Squirt neměl mít problém. Pokud ale celou dobu silně mrholí, je možné, že se vymyje? Nečekal jsem to. Po domazání jsem asi týden nikam nejel, takže rozpouštědlo se stoprocentně stihlo odpařit.

    Squirt nabízí ještě variantu „low temperature“, která je ale řidší, což mi nepřijde jako velká výhoda. Nebo naopak hustší a odolnější variantu pro e-biky, zkoušel ji někdo na normálním kole?

    Ale padesát kilometrů na jedno namazání… to se mi moc nelíbí.

    0 0
    • mrozu  

      Na gravelu mažu cca po 100 km, což se dost často rovná před každou jízdou. Když jsem mazal olejem, vydržel řetěz nešustit cca těch 200 km. To ale platí za sucha. Po vyjížďce v mokru nebo dokonce dešti, ať mažu čímkoliv, je snad úplně normální, že se řetěz musí co nejdříve umýt, usušit a znovu ošetřit mazivem, jinak je do druhého dne rezavý.

      0 0
    • jIrI___  

      Přesně tato věc mě včera překvapila. Navíc na dotek řetěz brutálně špinil, pomalu horší než olej… A to jedu ze stejné lahvičky jako v létě, takže nějakou vadnou šarži jsem vyloučil. Tipuju, že to za to může kombinace nízké teploty a vysoké vzdušné vlhkosti.

      0 0
      • qwert  

        Chybná úvaha, že jedeš na stejnou lahvičku vůbec neznamená, že tam dáváš to samé. Kdyby to takhle dělali testy v laborkách, tak to by výsledky neměli váhu.

        0 0
    • novas752  

      Jedině vosk.

      0 0
      • macebo  

        Squirt je vosk.

        0 0
        • novas752  

          No trochu je no. Mám na mysli ponoření do ohřátého vosku. To funguje daleko lépe. Na zaběhlém řetězu to v totálnim bordelu 150km dá a spolu s kolem to jen opláchneš a je to čisté. Za sucha to dává 250–300km v terénu a klidně okolo 500 na silnici. A opláchneš to a je to čisté.

          0 0
          • melda  

            No v teplotách pod nulou se mi s klasickým voskem z lázně nechce řetěz moc ohýbat střílí na menších pastorcích jak sjetej.

            0 0
            • Barak  

              Jsem zvědav, jak dlouho ta móda s voskem na B-F pojede.

              1 0
              • jIrI___  

                Dokud někdo neuvede na trh mazivo, které nešpiní řetěz, vydrž na jedno namazání bude vyšší než 200 km a bude stát maximálně pár desítek korun.

                0 0
                • Barak  

                  Nějak s mazivem nemám problém, asi dělám něco špatně.:-)

                  Napadlo mě to v kontextu s diskuzí ve fotkách, kde Miťo postoval letošní nájezd a rozpoutala se kacířská diskuze o bezdušácích.:-)

                  1 0
                • ememem1  

                  no ja neviem, dostal som v ramci promo akcie pol kilovy pakel vosku silca nano chain. inak stoji cca 40e pricom na jednu retaz pisu ze treba 250g. iz to mi pride uplne mimo. jeb al som sa s tym podla navodu snad 2 hodiny, minul kopu benzinu a acetonu na odmastenie jednej uplne novej a jednej asi 300km jazdenej retaze. pocit z jazdy- ide fajn, po dvoch kilometroch je ten zbytkovy bordel opadany, ostava to ozaj ciste, ked sa oplachne tak len uschnut. ale je to docela hlucne. navyse po cca 150km som zacal mat pocit ze by pytalo primazat. ist to islo ale hucalo to jak v elektricke. otazka cim. je vraj daky specialny primazavac k tomu ale ten som nemal. tak som to dojazdil este ale 50–80km a vratil sa k oleju. jako praktikovat tu voskovaciu pakaren kazdych 200km to jako ozaj ne. a to som este nejazdil v ziadnom extra bordeli.

                  0 0
            • pepek  

              Přidej parafinový olej. Jízda ve sněhové břečce, v mokré trávě, vodítko tahané v blátě – a po 200km měním jen proto, že už jsem z toho nervózní nechat to tam ještě déle.

              0 0
              • melda  

                Kolik tam toho oleje mám nalít. Čet jsem 1:1, 1:2, 1:3…

                0 0
                • pepek  

                  Teď tam mám asi 30%. + čajové svíčky (jsou myslím měkčí). Z Kauflandu. Ten poměr můžeš lehce upravovat, ztuhlý „koláč“ v pekáči řezat na díly a doplňovat buď voskem, nebo paraf. olejem.

                  0 0
                  • melda  

                    Ok, já mám jakejsi granulovanej parafín, tak začnu na těch 30%, ať se mám od čeho odpíchnout. Dík

                    0 0
            • novas752  

              Moje směska všeho možného jede i pod nulou krásně. Mám tam nějaký obyč parafín, konzervák a zbytečky CH, LF, HF na lyže, trochu včelího vosku, trošku toho AbsoluteBlack s grafenem… :-) „Zimní směs“ mám teď s přidanejma cca 5% hmotnosti parafinovýho oleje.

              Teď si budu stavět nový kolo a nic jinýho než vosk na něj neplánuju použít.

              0 0
        • qwert  

          vosk ti teče za pokojové teploty? Je to snad disperze, tedy dvě nemísitelné kapaliny a plno aditiv. Čekal bych tam povrchově aktivní látky, které významně ovlivňují chování. Pokud o tom nic nevíš, tak raději nešiř misinformace.

          0 1
    • JFtryall  

      Kolik mas najeto na retezu?

      0 0
      • larssen  

        Zhruba 1600 km. Řetěz je ještě v pohodě, na gravelu ho měním kolem tří tisíc.

        0 0
    • Luen  

      Na původním řetězu – očištění a odmaštění na kole to bylo podobné. S novým řetězem jsem si dal práci vyčistil ho, nechal přes noc v jarové vodě a Cyklostaru, pak osušil a 2× aplikoval Squirt a je to o dost lepší. Není teda tichý jak s olejem do mokra, ale má konzistentní zvuk, hlavně nešpiní a mažu cca po 100km jak si vzpomenu.

      0 0
      • snas89  

        mám to podobně i přes zimu

        0 0
      • Lister  

        Tohle je tady takové ožehavé téma, někdo na tu konzervační sračku nedá dopustit

        Osobně si nedokážu představit, dát řetěz na kolo bez toho, abych ho předtím pořádně nevypral – petka s širokým hrdlem a hodně silný odmašťovač.

        Některá mazadla mají přímo v návodu napsáno, že řetěz musí být 100% čistý a zbavený všech předchozích maziv.

        1 0
      • larssen  

        Řetězem to nebude. Mám na něm zhruba 1600 km, od začátku jede pouze se Squirtem a s odmaštěním jsem si dal na začátku dost práce.

        0 0
    • snílek  

      Čekal jsem z názvu vlákna teda zajímavější diskuzi. První věta Překvapil mě Squirt a zajímá mě, jestli máte stejnou zkušenost. byla ještě slibná, ale pak to šlo do kytek…

      8 2
      • milan.v  

        Tak běžný Squirt používat v mokru a zimě, když existuje varianta do takového počasí a stěžovat si na to, není úplně košer, že ano…

        Výrobce asi ví, proč tu druhou variantu vyrábí a nabízí…

        0 0
        • novas752  

          S tebou musí být sranda

          5 2
        • jIrI___  

          Mi ta zimní varianta během provozu nepřišla nijak výrazně odlišná. Na první pohled je jen o poznání řidší, ale po zaschnutí bych už rozdíl nepoznal.

          0 0
      • theedge  

        Zak sem napis neco uzasnyho z ceho si vsichni sednem na zadek ;-D

        0 0
      • mantis  

        Je vidět, že ten nick „snílek“ nemáš jen tak pro nic za nic :D

        0 0
    • Sulka  

      Od pozdniho podzimu spatenka. Zpet k „obycejnym“ lubrikantum.

      0 0
      • scoty  

        Určitě špatně umytý řetěz v myčce, málo odmaštěný, mazivo nenechals dostatečně zaschnout a ještě s tím jezdíš když není 20 nad nulou… :-)

        0 0
    • Honzis  

      já teď na silnici Finish line wet a vydrží klidně 500km, jen ho otírám po každé (80km) jízdě jak lepí bordel. Nebo motorex wet. Nicméně pokud je vlhko a zbytky soli, tak jde řetěz do kopru brzo. Teď jsem nastříkal „něco nano“ a po 180km klídek, ale je sucho.

      0 0
    • Tydlii  

      v mokru „špatný“. oproti dry olejům co jsou po první louži pryč to teda vydrží dejme tomu jednu jízdu, když není vyloženě lázeň i 2. zrovna jsem dodělal letos druhou lahvičku a do jara asi pojedu finish wet, ketrýho se válí v garáži asi litr.

      0 0
    • larssen  

      Ještě jsem to při dalších jízdách zkoumal. V mokru se Squirt pravidelně tak po 60 km smyje a řetěz začne skřípat. Což je dost nemilé, protože kvůli potřebě nechat ho zaschnout se nedá v terénu přimáznout. A skřipání je už kolem stovky dost nesnesitelné.

      Zkusím koupit jejich low temperature verzi, která slibuje větší odolnost proti vodě. Taky udělám zástěrku na přední blatník (gravel), ať nejde proud vody od kol přímo na převodník a řetěz. Odhaduji, že právě to bude hlavní přičina problému.

      Nejjednodušší by bylo přejít teď v zimě třeba na Finish line wet, se kterým jsem byl v těchto podmínkách dost spokojený. Ale Squirt je v suchu výborný a nemám moc chuť na jaře zase všechno odmašťovat.

      0 0
    • Cyklobike  

      Mám dost nemilé zkušenosti se sguirt speciál do mokra.ve sněhu totální šunt,v mokru dost o ničem.vzal jsem malou lahvičku na test a už nikdy více.ted testuju vosk zero DUST ,jak to vypadá tak maže v mokru o něco lépe.

      0 0
      • snas89  

        O neco lepe…nez totalni sunt, takze si moc nepomuzes ne?:)

        0 0
    • larssen  

      Ještě závěrečné shrnutí za mě: Squirt jsem dal v zimě pryč, teď mám na řetězu běžný zelený Finish Line a jsem spokojený. Když jsem sundal řetěz, nedal se téměř ohnout, články byly hrozně zatuhlé. Na kole to nebylo tak znát, ale tohle byla příčina vrzání na převodníku a skřípání kladek při přeřazování. Nevím, jak to vzniklo. Napadá mě, že jsem jednou projel hodně hlubokým bahnem, že jsem měl zapatlané úplně všechno. Kombinace písku, Squirtu a mrazu možná udělala s řetězem tohle.

      V běžných teplotách jsem se Squirtem velmi spokojený. Až dojedu současný řetěz, někdy v dubnu-květnu, půjdu do něj zas. V zimě ale vrátím klasické mazivo.

      1 0
      • ladys  

        Bahnem jsem neprojel a řetěz taky totálně zatuhlý. Snažil jsem se ho vyčistit a znovu namazat, nic.. Jezdím s tím doma a čekám ,až se vytahá. Nechce se mu :D

        0 0
    • Lister  

      Opačný dotaz

      • zkušenosti se zimní verzi v létě?

      Ten rudky je fajn v tom že opravdu skoro nelepí, ale zase na druhou stranu moc nevydrží a nemaže :-)

      Takže bych zkusil tu hustší verzi. Dá se bez potíží přecházet z jedné na druhou aby člověk nemusel řetěz celý vyčistit? Lepí to o hodně víc?

      0 0
      • Atilla  

        Moc nemaže? Jsem za celou dobu co jezdím nenašel nic co by se tomu přiblížilo 250km na jedno namazání žádný problém.

        1 0
      • MlokCZ  

        Můžeš zkusit ebike verzi. Ale za mě je to zbytečné. Já naopak na ebiku teď používám klasickou modrou verzi Squirt Lube Long Lasting.

        0 0
      • larssen  

        Jestli nevydrží a nemaže, děláš IMHO něco špatně. Buď není dokonale odmaštěný a vyčištěný řetěz a kazeta před tím, než Squirt naneseš. Nebo nemažeš hned před jízdou, kdy se vodní složka nestihne odpařit?

        1 0
        • Lister  

          Nový řetěz vypraný v petce v lázni – nejdříve oplachová Arva, pak ještě v odmaštovači na brzdy . Mažu den dopředu, druhý před jízdou utřu hadrem. 80km a řetěz začíná řvát.

          0 0
          • larssen  

            Tak jsi moc citlivý a my to možná bereme jako standardní stav, kdy se radujeme z tichého, čistého řetězu :-) Dnes jsem squirtoval po 226 km, kdy řetěz už byl trochu slyšet, ale nic extrémního, pár desítek kilometrů by klidně ještě vydržel.

            0 0
          • Atilla  

            Namažu z vrchu a zespodu, prsty to trochu projedu aby se dostal do čepů a nic neutírám. Vždy minimálně 150km, pokud teda nejedu v dešti.

            0 0
            • larssen  

              Začal jsem mazat u překříženého řetězu: velký převodník vepředu, největší pastorek vzadu. Řetěz se takhle víc rozevře a Squirt lépe zateče. Než projdu všechny články, u prvních je už všechno uvnitř. Takže pak jen párkrát protočit, minutu-dvě počkat a zbytky rovnou jemně utřu. Když jsem to nechával tak, na řetěz se víc lepil prach a špína. Teď je krásně čistý.

              2 0
          • jIrI___  

            Co to je za „začíná řvát“, chrastit nebo pískat? Squirtem jsem mazal vždy po 2–3 jízdách do práce (tzn. 180–270 km) a řetěz v té chvíli už dost chrastil, ale ještě nepískal. Při novém řetězu jsem mazal třeba týden po každé jízdě a čím byl řetěz starší, tím méně potřeboval mazat. Celkově výdrž Squirtu není žádná hitparáda, bral jsem to jako daň za čistý řetěz :)

            0 0
            • Lister  

              Prostě je hlučný, po namazání to vydrží pár sdesítek km, pak začne šustit a chrastit, do fáze že by vyloženě skřípal jsme se nedostal. Z předchozího maziva jsem byl zvyklý na silniční intervaly 300–500km podle podmínek. Tohle dá stovku a raději domazávám.

              Jinak se opět projevil klasický syndrom BF, zeptám se na to, jestli ten druhý vydrží víc a jestli se dá bezbolestně přecházet mezi verzemi a dozvím se, že jsem kkt, která to určitě dělá blbě a není možné, aby to vy\drželo tak málo. Ono není 100km jako 100km, zaleží na terénu. V kopcích ten řetěz rozhodně udělá víc cyklů než někde na rovině a mazivo rychleji odejde.

              Tak jsem včera namazal tím druhým a uvidím, co to udělá.

              1 0
              • ladys  

                Za mne to byla slepá cesta. Nefungovalo to uvnitř natož venku. Zelej dá v terénu s vodou přes 400km tak co vlastně řešit…

                0 0
    • Noviak  

      Trochu to oživím. Začíná zima, jaký poměr parafinoveho oleje a vosku se vám osvědčil a pro jaké teploty? V létě koupu v čistém parafínu ale v zimě asi pod 10 stupňů to není ono, hlavně když zaprsi to jde pryč. Letní squirt mi v létě vydrží taky jen asi 100 max 150 km když není bordel jinak min. Zkusím letos i zimní squirt ale moc si od toho neslibuj, na jedno kolo jsem ho už dál. Mam zkusit pridat těch 10% parafin oleje pro teploty pod 10 jak někdo výše psal bez udání teploty nebo víc?

      0 1
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • larssen  

      Tohle téma jsem založil před rokem. Takhle zpětně se mi zdá, že hlavní problém byl tenkrát v tom, že jsem s řetězem projel bahnem a nedostatečně ho vyčistil. Takže za to vrzání mohly spíš zbytky v článcích než Squirt.

      Letos zkouším jinou taktiku. Když se teploty začaly blížit k nule, nasadil jsem zimní Squirt. A hlavně přimazávám už tak kolem 70–90 km. Nečekám, až se řetěz ozve, přikápnu pomalu po každé vyjížďce.

      Zatím všechno funguje, a to teď jezdím i v teplotách pod nulou. Řetěz zvládá mráz i mokro, nic nevrže, nic nezatuhává.

      1 0
    • ovcebe  

      Pridam i svou aktualni zkusenost se squirtem. Uz jsem ho zkousel v zimni verzi letos na jare, na ne uplne dokonale odmasteny retez (jezdil sem ho s origo mazivem, po zmoknuti umyl odmastovacem na kole), a celkem ok. Domazaval sem casto, i kdyz nebylo uplne mokro, ale retez vydrzel to, co mi CN-HG54 typicky vydrzi, ~3000km, coz je na jarni obdobi slusny. To casty domazavani bylo vyvazeny tim, ze ho nebylo nutny pravidelne mejt a odmastovat, i kdyz zvuk suchyho retezu na kole rad teda nemam.

      Tedko v zari sem novej retez (zase cn-hg54) zbavil origo maziva – technickej benzin a pak cyklostar + horka voda, vyplachnuto. Stejne tak dokonale vydrhnuty prevodniky, pastorky, kladky. Tentokrat klasickej Squirt „long lasting“, modrej. V pokojovy teplote na zacatku 2× namazal dle navodu, nechal uschnout ~24hod. Na rozdil od jara sem podle me domazaval este castejc, snad po kazdy jizde, pricemz vyjizdky pres 50km uz byl retez slyset dost. Na posledni jizde vcera byl hodne suchej uz po 20km (!), jo, vlhko a 10°C tenhle squirt fakt nedava.

      Retez sem sundal,pze merka propadavala, a po necelych 600km – to je 1/5 myho typickyho najezdu na retez – je uz o skoro 2mm delsi nez ty, co maji najeto pres 3000km. Nevim uplne jak je to mozny, takle rychle znicit retez. Squirt je znamej, ze nema dobrou penetraci, takze i pres veskery mazani byl vevnitr suchej a tim se znicil tak extremne rychle? Proc takovy zkusenosti nemaj ale i ostatni? Neodmastujou tak dokonale, a jezdi ve skutecnosti jeste castecne na puvodni mazivo? I levny SRAM na horskym kole v zime mi vydrzi aspon tech 1000km.

      Zopaknu ze sem mazal vzdy den predem, v pokojovy teplote, a na puvodne uplne cistej retez. Mam teda taky trochu sjetej mensi prevodnik, to nevim jesi muze ovlivnit zivotnost retezu (moc sem kolem toho nenasel).

      E: tim nechci rict, ze je squirt spatnej. To, ze v sychravym pocasi moc nefunguje, tu zminovany je, jinak sou lidi i na eshopech dle recenzi spokojeny. Spis dumam, cim to muze bejt v mym pripade, a co pripade udelat jinak, pudu-li do nej v lete znovu. Zaslech sem, ze se to kombinuje s hot-wax – cistej retez se vykoupe v parafinu, a pak se teprv domazava squirtem .. ale nevim.

      0 0
      • kejda  

        No squirt určitě nebude viník vytahaného řetězu…

        3 0
        • ovcebe  

          jasne no, spis to, ze se na tom retezu udrzel tak 30km a zbytek trasy to dru na sucho. Stale ale nevidim, co konkretne sem udelal vylozene spatne (krome toho nevhodnyho pocasi me nic nenapada). Je to totiz dost srani s tim squirtem, a kdybych nedelal vubec nic – jen retez vybalil, nasadil, a jel, tak by mi vydrzel i bez udrzby podstatne dyl.

          0 0
          • albertcz  

            Squirt na ebiku – levnej SLX řetěz, 3500km a to docela brutální použití, nahoru-dolu, dost enduro. A ještě to nebylo ani 0,5%, klidně by dalších aspoň 500km dal. Mažu cca po 100km, každou třetí vyjížďku. Naprostá spokojenost, nikdy jsem nic lepšího na řetěz neměl.

            0 0
          • BB  

            ale on se nemá udržet na tom řetězu. On se má udržet uvnitř.

            0 1
            • ovcebe  

              semantika. doufam teda, ze nepusobim jako nekdo, kdo nechape, jak funguje mazani retezu.

              1 1
      • Atilla  

        Vždy když tohle čtu, tak nechápu jakým stylem ten řetěz mažete. Squirt na gravelu klidně 500km bez vrzání. Vtíráš vosk prsty do řetězu, jak to má v návodu ?

        0 1
        • ovcebe  

          tak takovy navod nemam. Na lahvicce je, ze se to ma aplikovat „inside chain while turning cranks“, coz interpretuju klasicky na rolnicky, jako kazdy mazivo. kapatkem to po rolnicce jeste pokazdy trochu rozetru, abych narusil povrchovy napeti vody a vosk stekl po stranach dovnitr, takze nezustane zasychat na povrchu te rolnicky.

          Taky odstranujes kompletne tovarni mazivo, jak je v navodu?

          0 0
          • vt  

            Odstranuju. Nicmene v posledni dobe uz to moc nehrotim, a zadnou zmenu nevidim … tak bych rekl, ze v tom problem nebude.

            0 0
          • Atilla  

            Nevím, kde to teď je dřív tam měli video. Nakapat na rolny z jedné strany a prsty rozetřít, potom opakovat na druhé straně. Samozřejmě nechat pořádně zaschnout. Základ je teda protřepat lahvičku. Jedu už několikátou lahev a je to prostě skvělé. Jen v zimě když jezdím v úplných břečkách tak na MTB mažu olejem do mokra.

            1 1
            • theedge  

              Hlavne to chce poctive odmastit retez. Ty tovarni sra*cky na tom drzi fest a lehka koupel v technickym benzinu nestaci. Chce to v tom nechat dlouho a druha koupel treba v izopropylu. To duklady odmasteni je dulezity aby ten vosk na ten retez chytnul. Nakapu necham zatect a kazdou rolnu protocim aby se vosk natahnul na cep. Pak nechat zaschnout do druhyho dne.

              Lidi jsou netrpelivy nechce se jim s tim poctive piplat. Pro tyto lidi to neni. Vosk neni olej. Pokud chce nekdo voskovat retez tak musi vedet proc a musi byt ochotny si s tim trochu pohrat.

              Vydrz vyborna i na MTB.

              0 1
              • orm  

                No nevim, to uz mne to namaceni ve voskove lazni prijde jednodusi :).

                1 0
                • theedge  

                  Tyhle debaty co kdo je ochotnej delat a co komu prijde ok a co uz ne jsou o nicem ( slusne psano ). Nikdo te to nenuti delat a patlej si tam klidne sadlo. Zrovna s tebou o tom diskutovat fakt nebudu :-)

                  0 1
                  • orm  

                    Zrovna to delas ;). Jedine co jsem napsal je to, ze pokud nekdo chce pouzivat vosk, tak nez aplikovat tvuj postup a dle tvych slov tomu neco obetovat, tak je jednodusi pouzit voskovou lazen. Je to casove mene narocne a vysledek je lepsi. To neni na diskusi. To jsou fakta.

                    0 0
                    • kejda  

                      Nejsou. Najel jsem 1000 km na voskové lázni a vracím se zpět ke Squirtu.

                      Squirt 3 minuty práce a ticho, vydrží mi 120 km.

                      Vosk delší čas práce, hlučný hned od začátku a výdrž 300 km, z toho posledních raději se sluchátky.

                      Takže je to stále diskuze, fakta jsou pro každého jiná

                      0 0
                      • ladys  

                        Počkej Atilla píše 500??

                        0 0
                        • Atilla  

                          Na gravelu, tam přeci jenom máš trochu jiný podmínky jak na MTB. Na MTB to mám kolem 100km a víc záleží na podmínkách. Na MTB, ale defakto nenajedu na asfalt.

                          0 0
                          • ladys  

                            Zatím jsi zde rekordman, ani na silnici nikdo 500km bez skřípání nenajel. Ani na vosku.

                            1 2
                          • jIrI___  

                            Na gravelu max 150 km (pouze v suchu, v mokru nejezdím) a řetěz už byl nechutně hlučný (ale nezpíval, to je pravda). Vrátil jsem se zpět k oleji, ta čistota se Squirtem mi za tu hlučnost nestála.

                            0 0
                            • ladys  

                              To jsi asi každý článek řetězu osobně nepromasíroval :D

                              3 0
                      • orm  

                        Pokud mazes jako clovek tak ano. Pokud si s tim zacnes hrat jak tu bylo popisovano, tak uz je voskova lazen rychlejsi, za predpokladu, ze toho delas vice najednou. Cim vice toho delas najednou, tim je to ve vysledku casove lepsi. Pro jeden retez se to nevyplati. Ja byl k vosku skepticky, ale funguje to lepe nez squirt a to tak, ze jsem od squirtu odstoupil i pro domazavani. Radsi dam dalsi retez. Vosk je cistejsi nez squirt. Po squirtu zustava bordel.

                        0 0
                        • kejda  

                          Mám jeden řetěz na mtb a nemám žádný racionální důvod jich mít více. Jestli se to vyplatí neřeším, vosk stál 90 Kč, ale nebaví mne se s tím ***** a jezdit na hlučném řetězu. To raději namažu 1–2× dva týdny squirtem po 3 minutách maximálně a 1× za čas odrbu tu trochu špíny, co squirt nalepí na sebe.

                          Ale každému co jeho jest, já to zkusil a nevyhovuje mi to, ani v tom nevidím pro mne nějakou výhodu

                          0 0
                          • orm  

                            Ja se staram o hodne kol. Nechal jsem se presvedcit k voskovani na jare, byl jsem skepticky ohledne toho, zda to bude casove efektivni a funkcni. Navoskoval jsem vsech 25 retezu co jsem mel doma. Od te doby jsem nevoskoval. V krabici se mne mezi tim nastrada dost retezu aby dalsi voskovani bylo efektivni. Z nejakeho kola vic retezu, z nejakeho jeden. Zadna dalsi udrzba, funkce dobra. Srani rozhodne mene nez s tekutym voskem. Squirt jsem pouzival roky, vracet se k tomu nebudu, casu je malo.

                            0 0
                            • kejda  

                              Taky máme doma pár kol, sice jen čtyři , ale nejsem sběratel řetězů. A měl jsem poměrně sofistikovanou metodu voskování, aspoň pro mě, ve Vídni lázní, a ne nějaké vaření v pekáči a sušení v troubě a podobné voloviny :). A i tak mi to přišlo zbytečně zdlouhavé.

                              0 0
                              • nomecz  

                                Tak se nedivim, me by se taky jezdit voskovat retezy az do Vidne nechtelo :) zlatej Brnenskej Sqirt :)

                                2 1
                              • skaj  

                                Vybalim novy retez z krabicky, polozim na vosk v pekaci, zapnu troubu. Az si vzpomenu, prijdu vyndat retez z vosku. Hotovo. (V mem pripade je teda tech retezu najednou treba i 20:)

                                Vodni lazen ve Vidni, ryzovary, odmastovani, vareni s tabletou do mycky, suseni v troube a podobne alchymie jsou jen pro zajemce o magii. Delat se nemusi.

                                Kazdopadne zkusil jsem vsechno, fselek, squirt, voskovani – a voskovani je o parnik nejmene narocne na cas. A to je pro me osobne to hlavni. Argument nechce se mi do toho chapu. Ale argument delsi praci a hlucnejsim retezem je mimo, je to presne naopak.

                                1 0
                                • scoty  

                                  Když vybališ nový řetěz z krabičky, položíš ho ven na déšť, až si vzpomeneš, tak ho dáš na kolo a i tak ti do vrzání vydrží 400km…:) bez namáčení…

                                  1 0
                                  • orm  

                                    Nikdo nepise ze to nefunguje, oleje take funguji. Jde o to, ze mas pak vse zasrane.

                                    0 1
                                • kejda  

                                  Jojo

                                  0 0
        • Radek Broz  

          Mně to funguje, tobě to funguje a pak tu jsou lidi, co to kapou asi někam vedle, pak to utřou a jdou jezdit.

          0 1
    • Reyinstashot  

      Od doby co mažu squirtem mě řetězy vydrží hrozné dardy. Např na silnici řetěz XTR po 5000km 132.5mm (novy 132.2mm) a Na gravelu řetěz Sram RED 132.1mm (novy 132.0mm) po 10000km!! nechápu to hlavně ten řetěz Sram RED.

      0 1
      • ovcebe  

        Mohl by ses prosimte trochu rozepsat, jak takovych vysledku dosahujes? Jak pripravis novy retez, jak casto domazavas, pripadne jakou dalsi udrzbu s tim delas? A co zvuk retezu za jizdy, nezlobi? A v jakym pocasi jezdis a jakymu se naopak vyhybas?

        0 0
        • Reyinstashot  

          Retez z krabičky nasadím, nemazu vyjezdim konzervaci olej potom odmastim a aplikuji squirt před každou jízdou. Před aplikací utiram z řetězu zbytky černého vosku. Retez může být lehce hlučnější než při aplikaci olejem, ale nevaze na sebe prach, který ji vinikem opotřebení řetězu. Je to neuvěřitelné, ale řetěz vydrží neuvěřitelné nájezdy. Zásadně měřím posuvkou.

          Jinak gravel a silnici jezdím čistě podmínky.

          0 0
          • Svart  

            Jo, ty SRAM retezy vydrzi nesmysl… mam na silnicce 12s Force, nijak zvlast neresim pocasi a nebo bordel, mazu to tak nejak kdyz si vzpomenu (v prumeru 150–200) a po 9k km ma 132.2

            1 0
    • milan.v  

      Řetěz se Squirtem po zaschnutí ještě projedu hadrem, část toho se samozřejmě otře, ale s tím mám nejlepší zkušenost… Dělám to tak vždy, mokro, sucho,…

      1 0
    • HadVoe  

      v panelaku na neni prostor na myti zablaceneho mtb, tak uz nejakou dobu jedu v mycce aktivni penu – postrikam retez a pak i s kazetou oplachnu a je to cisty ( klasicky si davam bacha na strikani wapkou na loziska). i cerna kazeta od oleje prokoukne. po prijezdu mazu squirtem, olejem.. proste tim co se dle pocasi asi bude hodit . i kdyz brunox a ruzne teflonove a nano oleje se mi zda ze vydrzi nejvic. a dle spinavosti obcas stihnu domaznout i 2×. potreba po zaschnuti otrit prebytky. a otazka – co si myslite o te aktivni pene na auta? zatim nepocituji zadnou gradaci materialu…

      0 0
      • vt  

        Ja se tech chemii bojim, mam predstavy jak to penetruje do lozisek atd ;-) … ale mozna zbytecny obavy.

        Hele jak to umyje kazetu od squirtu?

        0 1
      • worlusho  

        Já teda používám zásadně jen letní squirt. Když je sucho, tak mažu jednou za 250 km asi. Když mží, tak vydrží 100km. Když prší, tak pak mytí vodou z hadice a po uschnutí , namažu hoďku před další jízdou. Řetěz přimazávám vždy tak hoďku před jízdou, nic neutírám. Nový řetěz vytáhnu z krabičky a pak už jenom squirt. Letos mám najeto na Shimano XT řetězu necelých 4000km, jezdil jsem každý víkend od Silvestra, krom tři víkendů, jeden byl sníh a další dva tak lilo, že to nemělo cenu. Kazetu jsem letos ještě nemyl žádnou chemií.

        6 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.