Připadám si jak na jiný planetě: www.nakole.cz/…ze/tema.php3?…
Připadám si jak na jiný planetě: www.nakole.cz/…ze/tema.php3?…
A? nejak jsem nepochopil co tim chces rict? jako, ze kdo nejde s nami jde proti nam? nakole.cz nesleduju, takze nevim co je zas ten Fenix, ale nic z jine planety jsem v jeho nazoru nezaznamenal. Proste ma jen jinej nazor a proto ma byt ufon?
Naprosto souhlasím.
ja s tim clankem docela souhlasim. budovani tras pro horsky kolo mi prijde ze sve podstaty jako blbost.
Tak to já zas ne. Někdo rád sedne na kolo a sveze se terénem ( ne široká cesta ale vlnící se pěšina, sem tam kořen a kamen, prostě singltrek) bez toho, aby musel každou chvíli slejzat z kola. Což je přesně to k čemu je potřeba takový singly budovat. S běžnym horskym kolem se prostě nemůžeš vydat prostě rovně přes les. To se pěkně nesvezeš! A abych jezdil po cyklostezkách, tak na to jsem si nemusel kupovat horáka, na to stačí trekový kolo.
spousta turistických značek je na kole nesjízdných…
To já vím.
to je právě to, proč není důvod budovat stezky, né každá trasa je nudná, jdou náročné a některé i nesjízdné
No právě, že i nesjízdné. Spousta lidí chce jezdivou. Navíc na turistické ohrožuju turisty.
na turistické stezce jsem nepotkal pěšího turistu dobré 2 roky, pouze samé cyklisty. V mým okolí není problém si vybrat trasu, jakou zrovna potřebuji, jestli 3hod max.hardcore, nebo 5hod svižnější jízdy. Takže z toho pohledu je cpaní peněz do budování stezek pro cyklisty někde v lese pro mně naprostá blbost. To raději (jak se píše níž) vybudujme cyklostezky ve městech, ať se uleví dopravě a posílí bezpečnost cyklistů.
Zrovna v tvém okolí by si měl za roky ježdění být schopen vypozorovat, že některé turistické značky jsou s ohledem na místa která spojují a kudy se pohybují našlápnuté v sezoně jak pěšími tak cykloturisty k prasknutí. Shodou okolností se v těchto končinách (Mirošovice, Mnichovice, Senohraby, Hrusice, Ondřejov, Sázava, Jevany, Svojetice a spol) pohybuji prakticky každý víkend v sezóně a vím o čem mluvím. Nemá pochopitelně smysl dělat singl všude, ale několik tras by si v zájmu bezpečnosti všech a beúdržbovosti cest zasloužilo vylepšení – tím myslím úpravu takového druhu, aby tyhle drasy (které narůstající množství návštěvníků už přestávají pomalu zvládat) byly dlouhodobě použitelné a bezpečné jak pro pěší, tak pro cyklisty a ještě tu zátěž zvládaly dlouhodobě bez větší údržby. To že si dokázal najít jiné míň frekcventované trasy znamená, že to tam znáš (já se těm našlapaným také umím vyhnout), ale pro turistu – tj. pro někoho kdo není místní tohle neplatí.
nj, nesmíš jezdit do Voděradských bučin, tam je to někdy jako na Václaváku :) Jenže to jsou stezky de facto samá rovina, hodně víkendových jezdců, ale kdo se dokáže podívat do mapy, najde spoustu stezek, kde je prázdno a je jich hodně zajímavých, jak technicky, tak třeba na kochačku. A vybudovat stezku? Jak dlouho tě to na ní bude bavit? Kolik takových stezek bys musel vybudovat, aby tě nenudilo furt to samý?
přesně. u nás jsou trailů mraky. ale stejně mně moc nebaví jet jeden a ten samý třeba 2× do týdne. máme jich tu několik desítek km, ale abych jesdil jenon na nich, to by musely mít tak 500km.
Zrovna Voděradské bučiny jsou v pohodě – tam vedou široké šotolinky, kam se vejde vedle všeho ostatního i gazík. Spíš jsem mluvil o cestách typu sjezdu podél Mnichovky k Sázavě (kde teď blbnou se zákazama přesně z těchto důvodů), Lensedelská modrá k Sázavě, cesta podél Sázavy od Baštírny, cesty (žlutá či červená) od Ondřejova k Černým Voděradům a mnohé další. To všechno jsou trasy, kde za hezkého počasí vyházejí vlaky tuny lidí s kolama kočárama i pěších, že se mezi nimi pomalu neprotáhneš.
Nejde o to, že by ses tam musel vejít ty – ty to tam znáš a najdeš si jiné cestičky stejně jako já. Jde o to, aby se na těhle cestách nepotloukli ostatní turisté, aby exponovaností těhle cest při nevhodné konstrukci netrpěl terén a aby tohle všechno neznamenalo nějaké omezování, které by turismu v oblasti moc nepomohlo – a na turusmu závisí podnikání v regionu a na tom zase daně a příjmy obcí. Jsem proto přesvědčen že i investice do zajištění těchto cest jsou v zájmu obcí okolo.
No jasně, to se bavíme o lokalitě kde to znáš, ale když vyjedeš někam jinam přišel by takovej značenej trail k duhu.
Jinak souhlas s tím, že důležitější jsou bezpečné asfaltovky ve městech a v okolí, ale ne uprostřed lesa.
Jeď rozumně, nebudeš je ohrožovat. Singly v podání Čemby taky nevylučují -jestli jsem to dobře pochopil- smíšený provoz (což je dobře, protože další logický krok by byl vytlačit cyklisty na „jejich“ singly a zakázat jim vjezd všude jinde).
To nevylučují, ale rozhodně se jich tam nebude vydávat takové množství jako na tur. stezku.
Blbost, nejsme v Tatrách nebo Alpách. Je pravda, že občas nesmíš být líný slézt z kola. Ale jinak jsem ještě nejel po turistické značce, terá by byla z větší části nesjízdná. Samozřejmě i ty by se našly, ale vzhledem k množství těchto tras, je blbost si vybrat právě tuto jednu nebo dvě v dané lokalitě.
spis bych rek ze nektere useky nekterych jsou nesjizdne, ale tech je fakt minimum
uz te vidim jak si z rodinou vyjedes na singl. cyklostezky v prirode maji svuj smysl ( snad bych pouzil jen jiny material nez asfalt ). smysl vytahnout lidi za pohybem, od televize a chipsu. vetsina lidi ti nepojede singly, radeji budou drepet doma. coz neni spravne, ani zdrave. stejne jako prosazovani jen „bajkerskeho“ stylu cyklistiky, jako jedineho ktery potrebuje rozvijet a dotovat.
mno a pokud se ti nelibi jizda pres koreny, kterym se v lese tezko vyhnes tak sis zrejme spatne vybral kolo, mel si koupit trekove a kochat se krasnou prirodou z cyklostezky
Taky s článkem souhlasím.
„Stavění singltreků je podobný nesmysl, jako stavět lanovku pro horolezce, nebo jako válcovat pole, aby po něm mohl jezdit traktor.“
„Každá koruna vyhozená za zbytečné singltreky, nebo za úpravu stávajících cest, bude chybět při budování tras pro normální lidi, kteří se chtějí bezpečně a bezproblémově kochat krajinou při jízdě po kvalitním povrchu a ne si hrát na závodníka na úzké lesní pěšině v lokalitě, kde byl ještě před pár lety božský klid a kam cyklisté nepatří.“
…s tímto se souhlasit prostě nedá.
S první větou souhlasím.
Druhou větu si každý může vyložit všelijak a asi by bylo potřeba mluvit s autorem osobně. Každopádně si myslím, že v okolí měst a přímo ve městech je cyklostezek pro normální lidi málo a mělo by se investovat hlavně do nich. Tedy s budováním singl treků za těchto okolností taky nesouhlasím, když musím jezdit do práce po přeplněné hlavní cestě a bát se, že mně každou chvíli někdo sundá.
cyklotrasa je něco jiného než cyklostezka,měl by sis o tom něco přečíst,nikdo neříká stop budování cyklotras ve městě.
Já netvrdím, že to někdo říká. Já tvrdím, že mají přednost před singltrekem a pokud nebudou vyřešené, singltrekem bych se ani nezabýval. Samozřejmě pokud jsou lidi a peníze (což nejsou), můžeme se zabývat obojím. Každopádně nechápu proč se zabývat stezkou v lese. Zabýval bych se právem cyklistů jezdit po lesních stezkách, ať se nestane to co např. na slovensku, ale rozhodně ne budováním. To má autor pravdu. Je to jako stavit lanovku pro horolezece.
Mam v podstate stejnej nazor, chtel bych asfaltove cyklostezky podel silnic k mestu. Jenze je problem, ze ty nikdo nechce budovat a radeji ten asfalt udelaji v lese (lesaci si cyklostezkou jmenem cyklistu zafinancuji pohodlnou cestu pro svoz dreva).
Singtrack nepotrebuji budovat, nejakoupeknou pesinu si v lese vzdy najdu. Co mi ale vadi, je asfalt a siroke makadamove cesty v lesich, ktere ted zacinaji vyrustat jak houby po desti.
To mi taky vadi, maximalne.
Pánové všichni co s článkem souhlasíte – zkuset malinko zapátrat po vystupování člověka pod nickem Fenix na jiných fórech a v jiných diskusích – dokonce i když zadáte Fenixe do vyhledávání zde, tak Vám vyjednou odkazy na jeho vysoce kontroverzní výstupy.
Pak se koukněte na to o čem vlastně článek je – je jednou velkou citací nějakého Jardy Kornoutka z ČEAA (České asfaltérské asociace) – Čí zájmy ČEAA (pokud nějaké zvěrstvo tohoto jména skutečně existuje – Google nic takového nezná, ani takový web neexistuje) reprezentuje ví je bůh.
Článek samotnej je damagogickým zvěrstvem prvního řádu – čembu manipuluje do role nějaké ekologické aktivistické organizace (není jí), pak téhhlůe pozice obratem využívá k diskreditaci potenciálním sponzoringem automobilkou (žádný není ani nevím, že by se chystal a i kdyby se chystal, tak na něm nevidím nic špatného) a nakonec to završuje myšlenkovým přemetem, že sponzoring automobilky je logický, protože čím méně asfaltu se naleje na stezky, tím víc ho zbude na auta – má vůbec smysl tuhle hopvadinu nějak komentovat.
Nepoužívám tahle slova často, ale ten člověk není ufon, to je docela normální MAGOR a demagog, který pokud jde o teréní cyklistiku má dlouhodobě hodně vyhraněný názor (cvož by mi nevadilo) ale vadí mi už hodně, že kvůli němu neváhá sahat pravidelně k nesmyslným nelogickým a v tomto případě IMHO i zcela vymyšleným argumentům (odkaz na podle mě neexistující autoritu je dost velká křivárna).
Dobře napsaný, naprostej souhlas.
jo
Samozřejmě můj souhlas je jenom s tím podstatným – budování singletreků (za peníze) je nesmysl v době kdy neexistují pořádné stezky v okolí měst, které budou sloužit především pro bezpečnost cyklistů a chodců. Nějaký sponzoring a podobné kraviny jsou mi … Tak to podle mně myslel každý kdo souhlasil, nebo ne?
Jednak jsem neměl pocit, že by tohle myslel každý a druhak ani nesouhlasím s tím co píšeš ty – ten kdo dává peníze by měl vědět, co jejich vynaložením sleduje.
Pokud je to vybudování dopravní infrastruktury pro dostupnost jednotlivých částí měst na kolech, tak je lepčí asfalt a cyklostezky kolem silnic.
Pokud má investor zájem podpořit rekreační možnosti v daném regionu, učinit region zajímavější pro cyklisty, turisty a pod. tak je vhodnější singletrek.
Tvůj postoj je buď dokladem nepochopení smyslu singletreku – který není není konkurentem asfaltových stezek (jde o jiný typ cesty vhodný ke zcela jiným účelům), nebo je poměrně sobeckým vyjádřením jednostranné preference dopravní obslužnosti před rekreací a podporou turistického ruchu v tom kterém regionu.
To zda se dají peníze na to či ono záleží na tom, co sleduje investor. Ani jedno nemá IMHO a priori přednost.
ja souhlasim s Belialem.
na bajku uz jezdim nejakej tem patek a doted jsem nemel potrebu, aby se v lese cokoliv budovalo, singltreky nebo stezky. vzdy jsem si byl schopny najit trasu sam podle chuti – vice nebo mene narocnou,technickou.
spolky typu CEMBA maji podle me smysl v hajeni prav cyklistu, abychom meli vubec kde jezdit. ale budovat umele trasy pro MTB mi neprijde moc smysluplny.
přesně tak
Nech teď čembu stranou, tohle není o ní, ale o typu cest, který má obecně smysl stavět. Odkáži na můu reakci na prodiho výše, kde vysvětluji, proč je potřeba někde stezky v lese upravit s ohledem na narůstající provoz. A navíc nejde o UMELE trasy PRO MTB – typicky je o úpravu stávajících tras tak, aby počítaly I S JÍZDOU NA MTB vedle ostatních uživatelů. Tohle má pochopitelně smysl dělat jen tam, kde dochází k dostatečně intenzivnímu využití dané trasy. Možná takové u Olomouce neznáš, já jich vokolí Prahy a směrem ku Praze východ znám desítky – možná to bude i lidnatostí těchto končin. Každopádně legitimitu prací na i na čemci jiném než asfaltu zkrátka vidím.
OK, co vyresis z hlediska vytizenosti, kdyz postavis umelou, nebo upravenou – jak rikas ty, trasu na kolo? kdyz se ti tam nahrnou cyklisti z sireho okoli, protoze budou chtit vyzkouset ten suprcemba singletrack?
ja jsem obecne proti regulacim a upravam, kde nejsou potreba. a stavba (nebo uprava) stezek v lese podle me zbytecne jsou. zrovna ve velkych mestech mi prijde smysluplnejsi postavit stezky ve mestech, at se k tomu lesu muzu dostat, aniz bych riskoval zivot na preplnene vypadovce. hlavne bych se nerad dozil nejakych aktivistu, kteri budou behat v Jesenikach,Beskydech, Hostynkach atd. a stavet stezky.
jo a budes se divit, ale i v okoli OL ziji lidi a nemas trasy jen pro sebe.:) presto neni problem jezdit, jak se ti chce.
No a já si zas myslím, že úprava stezek v lese smysl má, zejména v oblastech, který jsou hodně exponovaný – to je třeba zmiňovaný okolí velkých měst. Samosebou, že ne všude. Ale leckde se dá lepším natrasováním zajistit, aby nedocházelo vlivem i třeba brždění k devastaci stezky a následnému eroznímu působení a aby se na takové stezce nedržela voda apod. A je ti asi jasný, že taková rozbržděná cesta jenom nahrává řečem o tom, že by se ti cyklisti do lesa neměli pouštět vůbec, páč jen ničí přírodu. No a že jsou ve městech potřeba dopravní stezky? Souhlasím, ale je taky pravda, že peníze na tyto stezky jdou ze zcela jiné kapsy, než by případně šly peníze na rekreační singl. Takže takže :-)
… takže – souhlas.
jo
Právě v těch exponovaných oblastech to smysl nemá vůbec. Ty stávající tzv. singly nejsou nic jiného než vyšlapané pěšinky od lidí. Proto je nejvíc takových stezek poblíž měst a v turisticky atraktivních lokalitách a proto je zbytečné tam budovat další. Třeba v příměstské zóně zmiňované Olomouce – Sv. Kopečku je takových kdovíjakých cest a pěšinek spousta, a kdyby tu někdo začal budovat umělý singl, asi by si většina lidí (cyklistů) klepala na čelo.
No, ale já jsem asi myslel trochu na něco jiného. Udělat druhou pěšinu 20m od stávající skutečně smysl nedává. Já jsem jen chtěl právě poukázat, že ty cesty, jak sám píšeš, vyšlapali lidé pěšky a ne úplně všechny jejich části splňují požadavky na dlouhodobou bezúdržbovost. To je ale termín… Prostě, když tam bude 20m dlouhej padák, kterej pojedeš celou dobu se zadním kolem ve smyku, tak tím ty cestě moc neprospěješ. No a pokud to bude právě v exponovaný oblasti, kam lidi vyráží odreagovat se po práci, tak původní pěšinku rozjezdí docela slušně. Tak tady vidím prostor pro úpravu takovéhle oblíbené stezky docela velký. :-)
Naprostý souhlas.
Jj, jako jooo, samozrejme kdyz jsou na to penize, lidi, ochota, at se sem tam singl postavi, jestli je to nekde potreba, ale kdyz uz clovek v prirode je, tak vetsi ci mensi vyber prirodnich stezek ma… a tezko asi cekat, ze bezna populace bude schvalovat budovani stezek v prirode pro freeride and DH … stejne jako vetsina bikeru by nepodporovala podobne veci pro MX, ctyrkolky atd… podobny veci – na kolech i s motorem – patri spis do specialne vymezenych lokalit, drah apod.
Spis nez stavet singly bych bojoval s nicenim soucasnych prirodnich cest asfaltem apod… F
Spis nez stavet singly bych bojoval s nicenim soucasnych prirodnich cest asfaltem apod…
S tímhle v podstatě souhlasím.
ale kdyz uz clovek v prirode je, tak vetsi ci mensi vyber prirodnich stezek ma…
U tohoto bych se pozastavil. Přírodní stezky podle Tebe vznikly jak? Vyšlapala je zvěř? Nebo postavil člověk? Pokud je postavil člověk, tak snad není úplně špatně postavit nějaké nové „přírodní stezky“, které budou odolné provozu kol a nebudou erodovat, ne?
Naprosty souhlas. Navic Cembe se da vycist cokoli, ale ze by propagovala kola na strese auta? To je pekelna demagogie. Vic to asi nema smysl rozpatlavat
Ten název dredu je dost nešťastnej :-(
taky si nevybavuji, ze by Olkyc bojoval za asfalt
Lidi, bajkeři, neblázněte!! S tím se prostě nedá souhlasit! Akorát se tam v reakcích někdo někdo naváží do „Fénixe“, ale ten pouze cituje cituje slova Jardy Kornoutka. Ten to má na triku.
Tady jde pěkně vidět jak lidi dokáží jít slepě i za úplným nesmyslem:(
Tohle není Fenixův první výstup podobného druhu – jukni do historie – on a ještě kdosi pod nickem Medvěd jsou celkem profláklími brojiteli proti pohybu kol v terénu, takže oběť bych z něj ještě nedělal, a to nemuluvím o tom, že tenhle článek je jediná zmínka o čemsi jako ČEAA či ČAA nebo osobě Jadry Kornoutka (ve spojení s asfaltem či asociací) na celém šitém inetu (alespoň mě nic Google nenachází) – což mě zase nepřijde moc důvěryhodné.
Celý si to fenix samozřejmě vymyslel. On má takový zvyk že když mu v nějaký diskusi dojdou argumenty tak založí jinou kde se snaží ty co s ním nesouhlasili zesměšnit nebo pomluvit. nemá cenu ho brát vážně.Momentálně mu leží v žaludku Čemba tak si vymyslel Čaa, to je celý.
uff,ono to fakt vypadá, že někteří maxitroubové věří, že existuje nějaký Jarda Kornoutek a že ten rozhovor není fiktivní:-)
A tak. Pokud je tomu skutečně tak, jsem já tím maxitrobou :)) Nic to ale nemění, že s článkem nemůžu souhalsit.
tebe jsem zrovna neměl na mysli:-)
Asfaltérká asociace – tak to snad nikdo nemohl brát vážně… Bájný pták využil kapku recese k nanesení docela dobrého námětu k diskuzi, jestli měl jindy nějaké úlety, no – já je hledat v historii rozhodně nebudu. K příspěvku na nakole.cz jsem se vyjádřil už včera, krátce – bydlím v Olomouci a po okolí jezdím na kole cca 40 let, terén je tu protkán takovým množstvím polňaček, lesních cest, pěšin atd., že by mi přišlo celkem ujetý, kdyby mi někdo vnucoval nějaký „singltrek“, chci jezdit všude a taky všude jezdím, kde to nejde slezu, pěšího ohleduplně objedu a poděkuji, když ho požádám a on mi uhne. tak to funguje kolem Olmíku. možná jsou jinde natolik odlišný podmínky, že jsou nějaké umělé zásahy nutné, ale zde mi jakýkoliv organizování mé jízdy na kole v terénu rozhodně nechybí
Možná jsem to špatně pochopil, ale přišlo mi to jako vtip a velká nadsázka na často demagogické PR články čemby. Fakt jsem se výborně pobavil.
to asi nie, on sa trvale vyjadruje proti mtb, takze parafraza a ironia asi tazko
jestli muzu poprosit, ktere jsou to ty „demagogicke PR clanky cemby“?
demagogický je každý článek, který obsahuje věty typu „terénní cyklisté nepotřebují…“, „terénní cyklisté chtějí…“ a to je jak v tomto článku tak i ve většině těch, které píše čemba. prostě si každej jen fouká do vlastní kapsy. normální PR, nad tím už se nikdo moc nepozastavuje, jenom se prosím netvařte, že to neexistuje.
jsem také terénní cyklista a vadí mi, pokud se kdokoli (ať už asfaltér nebo singlař) vyjadřuje o tom, že pro mě je nejlepší to a nebo ono. uvědomte si, že vaše cíle sdílí ti, kteří vstoupili do čemby. za ty ostatní přece mluvit nemůžete. a přitom (stejně jako ten asfaltér) to děláte. to je to, co mi na čembě vadí a proč ji asi nikdy nebudu podporovat (i když stejně tak nestojím proti). bohužel mi z hodně diskusí přijde, že čembisté (až už zakladetelé, tak i nejvěrnější členové) hájí své názory s takovým zápalem, že nikde nevidím prostor pro názor jiný, natož jeho respektování.
promin,to zavani kritikou pro kritiku. podle tveho argumentu totiz je kazdy clanek na svete demagogicky a svet nenapravitelne zly.
vzdyt v mediich se vyhradne pise „ridici nejsou na zimu pripraveni“ „bankeri zvednou uroky“ „chodci z reckovic riskuji“…a je to demagogie, protoze autor nesel za kazdym clenem ze skupiny a nezeptal se ho? vycita jim denne nekdo tuto demagoii(podle tvych meritek)??? nejde prece uvadet „docela hodne, mozna o trochu vic nez polovina, snad i 70% ridicu neni na zimu pripraveno“.
nic to nemeni na tom, ze cemba za me nema co mluvit a stejne to dela
ČeMBA mluví za své členy.Pokud nejsi člen,tak co to meleš za nesmysly. Pokud názorově nesouhlasíš,založ vlasní OS.
Jsem jeji clen,ale casto z toho mam stejny pocit jako ihik.
To mě vážně mrzí.
prosím odkaz na ty demagogické články.
kde vidis jeho podobnost s olkycom? je to normalny nazor aj ked pritiahnuty za vlasy, nie spam. vo viacerych veciach ma pravdu, vo viacerych nema a prehana, ale na prehanane jednostranne nazory si budete asi musiet zvyknut, ked ste raz roztocili spiralu konkurencneho boja medzi cyklistami a cyklistami. da sa nim vela ziskat alebo vela stratit. tak, ako obcas prehanate aj vy (mam na mysli sukromne nazory clenov, nie ten oficialny), tak teraz prehana on
spirala konkurencniho boje mezi cyklisty?:-)))) znamena to, ze kdyz chci aby politici a urednici respektovali potreby a pozadavky velke skupiny lidi a stabilne je neprekrucovali, roztacim spiralu konkurence mezi cyklisty? a neroztacis tady nahodou uz spiralu smyslenek?
konkurencia medzi asfaltom a mtb – ten asfalt hoci sporadicky, ale predsa vyuziva omnoho viac ludi nez single (ano, su to presne ti co na to sadnu trikrat do roka), co sa tyka respektovania potrieb a poziadaviek terennych cyklistov, nenamietam nic proti tomu
A sakra! Někdo se dotknul posvátné krávy :-)
HAHA tak to je hustohustej clanek. na podobnou iniciativu se proste jinak nez smichem proste reagovat neda. Pan se pridal k zastupu dalsich bojovniku proti vsemu a svou energii venuje na znevazeni prace druhych. Jak obdivuhodna ceska vlastnost :))
Ono vůbec když tak čtu ty příspěvky za odpoledne, tak to má v mnoha případech jeden společný jmenovatel – spousta lidí tu evidentně razí teorii, že když nemají problém s použitelnými cestami na ježdění mimo asfalt ve svém okolí, nemá nárok ten problém mít a řešit kdokoliv jiný. I když bych také mohl říct, že já si místo na ježdění pro sebe najdu, tak mi tahle mentalita přijde příliš sobecká a krátkozraká. :-(
tak to je trochu demagogicky tvrzeni nemyslis? pokud mas ve svem okoli potrebu vytvaret singly, tak prosim, ale nazyvat ostatni, kteri si sve trasy najdou sobci…nevim.
jak pise Vladaza, u nas je to ok. ja jsem si zatim nasel trasy na jezdeni vsude, kde jsem bydlel. pravda, na poprve jsem si musel vzit treba mapu a nekdy jsem zabloudil, ale kdo se boji, nesmi do lesa :)
proc demagogicky??!!
kdyz nekdo z cech rekne, ze ma kde jezdit a proto je nesmysl na morave stavet singly tak to opravdu je sakra kratkozrake a sobecke. vzdyt to je stejna logika jako ja reknu ze mam kolem uherskeho hradiste spoustu cyklostezek (opravdu) a proto je nesmysl stavet dalsi cyklostezky v okoli prahy (brna, xy)!
lidi kteri kritizuji singltrek by meli videt:
namitka: ale stavet umele trasy pro bajkery je blbost
Tak jasně, že většina z nás má nějaké trasy, kudy se dá jezdit a kde je to prima. Ale když po té cestě začne jezdit místo 10ti lidí 100, 1000, 10 000 ..... ?? Jak ta cesta dopadne? Nemá už probržděná místa? Nezačíná ji někde brát voda? Nebo se někde drží voda a je tam bahno a kaluž hluboká až po středy? Myslím, že minimálně prostor na trochu údržby je všude !!!
mne prekvapuje, ze porad nekoho bavi tohle tema tady na b-f resit, vzdyt to tu uz bylo x-krat a je to porad dokola…
to je samozrejme pravda, ale co by si tu chcel riesit aby to nebolo furt dokola? by sme to tu mohli zavret… :-)
opakovani temat je normalni, ale zrovna tema cemba a singletracky se tu posledni dobou opakuje az prilis casto. a protoze je tu spousta vasnivych odpurcu i zastancu, tak ta debata je vzdycky stejna.
zeby to bolo tym ze tak tretina aktivneho osadenstva b-f su jej clenovia? casto to tu je, to je pravda, ale zjavne maju zakladatelia tych debat nejake dovody preco…propagacia, vzajomna komunikacia, prip. aspon vyventilovat vlastne emocie atd…tie thready sa pripadne daju aj ignorovat, to ze ked je niekde tretina osadenstva clenmi jednej organizacie, tak si to forum zacnu prisposobovat k obrazu svojmu je proste realny fakt a asi to nezmenime. co sa tyka debat absolutnych zastancov x absolutnych odporcov (nezaradujem sa striktne ani k jednej z tychto skupin) tak ta debata je pravda jalova, ale zjavne v tom zakladatelia tychto threadov nejaky vyznam vidia
presto me stale prekvapuje u nekterych jedincu ta vytrvalost a energie se v tom porad rypat.
Mě to připadá jako recese…
Je to recese, to je jasné a navíc je to napsané pod nepřihlášeným nickem, takže to vlastně mohl napsat kdokoliv a ne právě vášnivý diskutér Fenix.
v tejto diskusii z recesie naklikavate hlasy medvedovi? vyzera to tak…
Nejlepší řešení je na ty diskuse kašlat a nic tam nepsat …
Okolnosti ani důvody ani motivace napsání neznám, ale kecal bych, kdybych tvrdil, že mě ten článek nedonutil se nad tím trocha zamyslet… Jak už sem tu několikrát psal, alespoň pro zatím mi také přijde budování singletreků v přírodě jako „nošení dříví dolesa“, ve svém okolí cest, cestiček i stezek stále nacházím dost, jde mi spíš o to, aby mě z nich nikdo nevyhazoval…nicméně opět- nic proti čembě…
Ber to takhle.ČeMBA je první organizace(OS),která hájí(lobuje)pro bikery.Já se načil říkat-pro turisty na horských kolech.Lobuje pro naše zítřky.Když tady nic nebude,lépe se jiným lobistům prosadí jejich zájmy.A nemusí to být nutně asfalt do každé králičí stezky.Ale např.zákaz cyklistiky,jakékoli,mimo zpevněné cesty jakési zákonem dané šířky.Ve všech západních zemích to zelení a jiní mužíci zkusili,a mnohdy i prosadili.Nebýt v USA IMBA,tak ochranáři zavřeli většinu bike trailů,co tam mají.ale bikeři se nedali.A šli do politiky,a prosadili svou,u svých volených zástupců.Už ti to dává smysl?Singltrek v čr bude vždy jen kousek,jako perla bikového zážitku.Ale aby nás legislativci neposlali do (…dosaď si libovolné slovo..)je potřeba už nyní obhajovat pozice. Jsem smutný z toho nepochopení bikerskou veřejností.Pořád čtu jen typicky české hledání chyb,co že ta čenda zase dělá špatně.
Zdravím Černé nože. V podstatě to vidíme podobně, ne-li stejně. Organisace jako čemba je jistě potřebná a přínosná, jenom bacha na investování příliš mnoha energie, času, peněz…etc. do ne nejvíce důležitého- budování úzkých stezek v lese. Taky jakoněkteří jiní si myslím, že budování /třeba asfaltových / cyklostezek ve městech a příměstských oblastech či sledování našich nedůvěryhodných mocipánů všech různých stupňů a určitý lobbing či medialisace až skandalisace určitých nepravostí, třeba jen potenciálních, je důležitější.. +samozřejmě společné vyjížďky a pařby…čus
Honza729 !!!
Zdar,já si myslím,že KT to tak přesně dělá.Vede papírovou válku.Já na to nemám,tak se roky dloubu s motykou v hlíně čenda nečenda,prostě mě to baví.A vím,že nejsem sám,potkávám podobně „postižené“,naštěstí.Kdyby každý biker věnoval pět procent času z vyjížďky čištění jakékoli pěšinky,měli bych všichni lepší bikové zážitky.A na to není třeba žádná čenda,ale jen chuť něco dělat. Jinak,dost se těším,že na společných akcích se zabikuje,zapaří,pokecá,pohoda.Ale někdo(mimořádně schopný)holt musí za bikery držkovat na ůřadech.
Plně souhlasím. S výjimkou těch dopravních stezek. ANO-JSOU NUTNÉ!! Sám minimálně jednu při cestě do/z práce postrádám! Ale ČeMBA tady není kvůli DOPRAVNÍ cyklistice.
To je pravda. A je to skoda. Protoze Cemba nakrasne muze hajit to, jestli a jak budem moct do lesa, ale co pohyb po meste? Co prava v provozu a osveta tady? Lobby za prosazovani dopravnich reseni pocitajicich s cyklisty? Na to uz tu bohuzel neni nikdo :-(
Možná až bude ČeMBA mít o hooodně více členů a bude více „zavedená“ organizace Tak se o městskou cyklistiku může nějaká její sekce zajímat. Zatím na to není potenciál.
Bohuzel, taky mohli zalozit nejakou asociaci cyklistu jako takovych, ne „jen“ MTB… ale co se da delat, max. tak zalozit svoji :) F
Přesně tak. Chovatelé králíků taky nebudou zakládat organizaci zabývající se chovem králíků a koček zároveň. Si teda myslím.
souhlasim, tohle by mel byt napln prace takove organizace. hajit a branit zajmy bikeru
olkyč is back.. v tuto chvíli řádí na cyklodiskuzi jak černá ruka!
jirka šustík ma formu :)
i na bf je jakasi jeho mutace :-(
Ale na cyklodiskuzi susti primo Sustik.
Mozna by stalo za to pro tyhle psychopaty zalozit specialni forum.
Krasna myslenka…ale bohuzel nerealna…psychopati tohoto typu potrebuji velke publikum okolo sebe, vuci kteremu se vymezuji…psychopat psychopata nejpravdepodobneji nebavi…
jj, na CD je opravdovskej olkyč šoustík!
stojí za to si to přečíst… ale je to práce na celý den :D
v jakych vlaknech, sem nemocnej tak mam cas :-)
Ty voole nedalo mi to a přečet sem si to je pořád šílenej jako dřív sem zvědavej kdy to fakt někdo nevydrží a do mu po čumáku…
No už ten název vlákna:-D Jdu si to přečíst :-)
Tos napsal hezky jen doufám že se nevrátí na BF :O)
olkyc ma uz davno nebavi, radsej si precitam na sme trebars diskusiu o dialnicach do roku 2010, pardon 2012 :-D potom pozrem k dfensovi a zabavim sa ovela lepsie :-)
jasně, ale věř že tentokrát má olkyč opravdu formu
Všimněte si jak jeho aktivita vždy stoupá na podzim a v zimě. V servisu asi nemá co dělat, tak prudí na netu. Jinak je zajímavý, že stejně dopadl na b-f, na cyklodiskuzi i na libimseti a přesto stále hledá chybu v ostatních a ne v sobě…
bo asi bude fakt nemocnej…
žeby mu konečně nějakej autobusák přibrzdil před nosem?
http://www.volny.cz/cyklosustik/
http://www.cyklodiskuze.cz/…0-36-der-150
koukněte na shodná telefonní čísla :)
A cemu se divis, jeho identita je davno odhalena. Ahorat semtam rikal, ze neni šustik, ale to jen proto, ze je Szustik:)
asi jo, pri nataceni tohoto:)
skoda že ten autobus nečekaně nezastavil:D
to je nedostatocne, iba pribrzdit. nasledne treba aj zacuvat
Už to tam pěkně frčí viz. tread
Proč není Cyklodiskuze o stupeň lepší, než BF .. o etice diskutování.
No, jenom pro doplnění, o něco dřív, než na cyklodiskuzi to roztočil i v diskuzi Nakole, kde se střetl i samým fenixem- kterému je tento thread věnován. A dopadlo to tam úplně stejně, zase mu chudákovi všichni ubližovali a nechápali jeho genialitu:-). Nevím kolik je ještě diskuzí o kolech na netu, ale jestli ho odevšad vyhoděj, vrátí se nám jako bumerang, na cyklodiskuzi nepomohl ani ban, asi obíhá internetové kavárny po celé Ostravě :-).
Nejsem vubec zadny odbornik pres IT, ale myslim ze se pripoji pres nejaky anonymizer nebo proxi server. Snad jsem ted neporadil jednomu neprilis oblibenemu zdejsimu nicku, ktery uz nejak podezrele dlouho mlci:)
Je ti holt hlavička :-), a vytrvalej člověk, jeden by řekl, že dokonce cyklodizkuzozávyslák.
To je klasicka demagogie, takze ti kteri nechteji uprostred lesa asfaltovy cyklostezky, vlastne napomahaji rozvoji automobilismu..... ;)
IMHO argument ze nadelanim asfaltovejch dalnic pro kola, budou lidi vic vyuzivat kola jako dopravniho prsostredku je blbost…
At se jdou podivat treba do rakouska, tam jsou zvlast zbaceny stezky pro silnicky a zvlast pro MTB. Pro MTB jsou to vetsinou sotolinove cesty… zadnej asfalt.
Olkyč točí videjka http://www.youtube.com/watch?… viz naboku v liště…
Olkyč ťuká kolem do autobusu, Olkyč po plné čáře – se ani nedivím, že nás některý řidiči házej do jednoho pytle. Je to zářnej příklad ******, aby ho šlak trefil.
jj je to ostuda :O(
tjn divnej pristup :-D
lol a je to fakt on?:)
na tý fotce nevypadá na takovýho ****** jakej je
Ne to neni on, jednak je krapet starsi je jednak vypada jak Tom Ritchey:)
Tady ho mas.
Dobrý, tak von je na seznamce a místo sebe si tam dá fešnýho junáka.
No rek bych, ze je to jen nahoda. Pouziva hodne nicku a otocit slovo CYKLO asi nenapadlo jen ho.
Ale nevypada na takovyho magora :-) no taky bych ty stary baby kopnul do rite, kdyz vidi ze jedu a stejne dou do silnice :-D
Vyzývám místní BF póvl: nezasírejte pls Cyklodiskuzi:-D
Kurnik tenhle dred mi nak utek du číst :O)