Ahoj, myslite ze zmena zdvihu videl z 80 na 100 a tim zasah do geometrie kola je „akceptovatelna“, resp. prinosna? Ma vubec zdvih 100 v XC vetsi vyznam?
Ahoj, myslite ze zmena zdvihu videl z 80 na 100 a tim zasah do geometrie kola je „akceptovatelna“, resp. prinosna? Ma vubec zdvih 100 v XC vetsi vyznam?
Zmensis uhel hlavove trubky (zhruba na 1 stupen). Vysledkem bude vetsi stabilita (vedeni smeru), a mensi obratnost (ochota jit do zatacky). Mel by se taky zvetsit komfort, ale je to hodne zalezi na samotne vidlice.
Přesně tak, 2cm jsou cca 1st. Ale ono se to ani o celé 2cm nezvýší, protože při větším zdvihu malinko naroste sag.
Samozřejmě záleží na délce konkrétní vidlice.
Presne proto jsem napsal „zhruba“ :)
A jak jsem se mohl zapomnit na vyjezdy… Mloku, ani ty si me ne pripomenul. A ja vim proc! Protoze na Talase cvaknes prepinacem, a mas geometrie zase v pohode :)
Tim ze zvysis predek, bude se ochotnejsi zvedat do vzduchu. Kvuli tomu ze na vyjezde je predne kolo vetsinou odlehceno, te 2cm budes musit prekonat tim, ze posunes se na vyjezdu dopredu.
Výjezdy jsem nezmiňoval protože to je pořád moc nízký zdvih a do 100mm to nebývá problém snad téměř nikdy a když to ještě není full, tak se k tomu nepřidává zvětšování sagu na tlumiči ve výjezdu, takže tam bych to moc neřešil. A kdyby náhodou, tak může dát níže řídítka.
S tím souhlasím.
Kdyz jsem se prosel presne tejto zmenou (80 → 100), zdalo se mi, ze je to dost velky rozdil. Ale za par dni uz bylo po rozdilu, zvykl jsem se :)
Kdyz ted' na to koukam z vysky 140mm, tak je to skoro zanedbatelny rozdil :)
Zrovna nedávno jsem tímhle procesem prošel. Měl jsem Marušu MX Pro 85mm.jízda byla rychlá,ale v terénu jsem byl vyklepanej jak prase.A tak jsem se rozhodl,že ji vyměním za 105mm.Naštěstí se našel člověk,který měl MX Comp 105 a chtěl ji vyměnit za 85mm.Prostě velké štěstí v neštěstí,že jsem našel někoho se stejnou vidlí i když o třídu nižší. I tak jsem teď max. spokojenej a jízdu si o dost víc užívám. 80mm je zkrátka spíš na závodní výkon,kde jde komfort na poslední místo. Pokud nechceš jen závodit,jestli chceš vůbec závodit,tak neudělej stejnou chybu jako já. A vliv na rám to mít bude mít jen minimální,jen budeš muset do prudkého kopce o něco málo víc ohnout hřbet. Kolo se zklidní jízdu si líp užiješ.
Taky jsem sel z 80 na 100mm a prekvapil me docela vyrazny vliv na vyjezdy. V prvni chvili jsem to vnimal dost negativne, pak jsem si proste zvykl. Staci jit o kousek vic dopredu a ted uz mi to ani neprijde.
Stejne, v tak prudkem stoupani, kde je to znat je to vetsinou uz jizda v terenu a je to na par metrech, takze je to uplne jedno.
ja som zmenil vlani na jesen z 80 na 120 (skareb->black). nijake zasadne rozdiely som nespozoroval. hovorim zasadne. je fakt ze vyska zostala prakticky zachovana kedze som mal skareba pomerne dost vypodlozeneho. trocha rozdiel to samozrejme je. urcite je to pohodlnejsie, lepsie na zjazdy, na druhej strane to trocha to viac hupe. trocha(radovo v mm)som to doladoval popotocenim riaditok a posunom sedla jak vyskovo tak smerovo a zda sa mi to lepsie ako predtym. tiez som bol na pochybach ci zmena 80->120 nebude zbytocne moc a nedat radsej 100 lebo bola aj taka moznost ale teraz som rad ze som to dal na 120. (zamykanie a zmenu zdvihu neriesim -nepouzivam).jazdim take drsnejsie a dlhsie xc, nezavodne.
mna by v kontexte tohoto zaujimla este ina vec. kebych chcel zvacsit aj zadny zdvih a dal bych tlmic miesto 190->200mm? ide o to ze teraz to mam take „nerovnovazne“ 120 vpredu na nejakych 85 vzadu. myslite ze by sa tym geometria moc posahala? 10mm na zdvihu by malo byt radovo takych 25–30mm na pruzeni tak by sa to dostalo na nejakych cca 110mm vzadu. tlmic budem musiet kupit pomaly aj tak novy tak spekulujem.
Tohle není tak jendoduché a takhle to většinou nejde. Hlavně tlumič, který bude mít 200mm místo 190mm bude mít pořád zdvih 51mm (a tedy stejný), takže to nebude chodit o 10mm více, jen to asi úplně naruší tu zadní stavbu. Tlumiče s delším chodem než 51mm už jsou pak téměř vždy delší než 200mm.
DT swiss HVR 200/55
to mas s tym chodom pravdu, ten je fakt rovnaky aspon u tych co som pozeral. mna len inspiroval jeden clanok – uz ho neviem najst kde sa chlapik pytal to iste na svoj zjazdovy(alebo trialovy) norco bike a priamo vyrobca mu to samozrejme nedeporucil ale ze ked uz musi tak nech zoberie najblizsi vacsi tlmic t.j.s najblizsou vacsou vzdialenostou oko-oko. takze inymi slovami hovoris ze zmena by nepriniesla nic kedze dzvih je aj tak rovnaky. teoreticky by teda bolo treba tlmic s vacsim chodom resp oboje? alebo radsej nic a kaslat na to.
Tlumiče 200mm 57mm zdvih fox rp 23,fox vanila s expanzí,fox dhx air,marzocchi roco tst r a možná ještě další stačí hledat.
Je jich tedy fakt více než jsem si myslel, u toho RP23 mě to překvapilo. Asi jak na ty rozměry koukám pořád v palcích a ten rozměr 7,875 jsem nepřepočítával a ono je to těch 200mm.
I v případě, že tam dáš stejně dlouhý tlumič s delším chodem, tak to nemusí fungovat. První základní test můžeš udělat s vyndaným tlumičem a otestovat, co stavba udělá, když půjde za hranici jejího původního zdvihu. Ale jak se to bude chovat v případě, že tomu dalšímu zdvihu nebude nic bránit, nedokážu posoudit.
A když bude o těch 10mm delší, tak ale chod u těch tlumičů (co tu ostatní uvedli) není o 10mm delší, tzn. při maximálním zdvihu ani nepůjde rám do stejné polohy jako předtím a bude pracovat v poloze 10mm navíc až 3mm míň než původně. A co to udělá s chováním na tom rámu těžko říct, ale nějak použitelné to už být může, tam už hodně bude záležet na konkrétnímu rámu. Na moje kola by delší tlumič třeba zrovna moc nešel (na jednom by došlo dokonce hned ke kontaktu vahadla s rámem, na druhém možná taky a možné ne, tam je o pár mm větší rezerva).
Ahoj, šel sem z 80 mm na 100 a rozdíl v chování (když vynechám lepší práci vzduchový vidle proti ochozený elastomerový) není tak markantní, nemám problém ani ve výjezdech
Ma vubec zdvih 100 v XC vetsi vyznam?.....
spíš se ptám – není lepší místo 80mm už radši vozit přímo pevnou :o)