• pi

    Pres vsechno co tu bylo o Meridach napsano zvazuji koupi Mission Comp nebo Transmission Speed (hlavne z dovodu dobreho pomeru cena/vykon/dos­tupnost). Prosim kazdeho, kdo na obou jezdil a muze jejich jizdni vlastnosti porovnat o nazor. Pokud bude nekdo mit navic i zkusenosti s NRS od Giantu a muze je porovnat s LRS, taky to uvitam.
    Sam jsem mel pujcenou lonskou Mission na jednu vyjizdku a dost se mi libilo. Moc se mi nezamlouvaji letosni zmeny v geometrii – Mission je vzadu vyssi, v predu nizsi. Vzhledem ke sve vysce 195 cm bych musel mit 22". Hodne vysoko napojena horni ramova trubka pak zavani potencialnim urazem jistych partii. Nevim proc to nemohli udelat jak u Epicu s tou vyztuhou nahoru, kdyz ty kola pro spesla stejne vyrabeji (nebo prave proto?). Transmissiona bych asi snesl i 20", protoze geometrie je delsi a vyssi vpredu, ale mam obavu, ze uz je to moc velka houpacka.
    Diky za vsechny nazory, jedna se mi ale o prakticke zkusenosti, nechci tu rozpoutat vasnivou teoretickou debatu.

    0 0
    • lubos  

      NRS jsem nejezdil, ale tusim vsichni se zhodli na tom, ze je to neco jako Epic s Brainem.

      0 0
    • tutite  

      Na Missiona zapoměň. Krátké, vratké kolo, příliš těžké na 8 cm zdvihu. To Trans Mission je jiná. Delší geometrie, i přes vysokzdvihovou vidli pvředu perfektní do výjezdů, ještě lepší ze sjezdů, nekope, odpouští jezdecké chyby, zadek je tuhý, i přes doporučený sag se ve výjezdech nehne i přes minim. tlak v SPV komoře. Citlivost je nižší, ale ostatní vlastnosti to vyváží. Giant NRS jsem taky jezdil rok, živé, tuhé, neposedné kolo, lehčí o cca 500 g než Trans miss. Slabší ve sjezdech. Zvykneš si na obě kola, každé má svoje, a navíc jsou celkem levná. Můj Trans Mission půjde do prodeje 10/04 za nějakých 12.000,– Kč. Zdar.

      0 0
      • lubos  

        A jak je to kdyz srovnas Mission 2004 s tim starsim, 2003 ? Horsi, lepsi ?

        0 0
        • McBlacky  

          2003 by neměl tolik praskat :-) geometrie, jak komu sedne…

          0 0
          • lubos  

            Spis naopak :) 2004 je hfs + zesilena adni stavba. Geometrie byla zmenena proto se ptam. Prijde mi divny, kdyz na model 2004 rekne, ze je kratkej a vratkej, kdyz je vyrazne delsi a o neco nizsi nez 2003. 2003 model jezdim ja, a jako vratkej a kratkej mi moc nepripada.

            0 0
      • TinkTink  

        To tvy kratky vratky kolo, jak jsi tady popsal Missiona, mi sedlo 10× lip nez Transmission…ve­predu mam 105mm a nestezuju si…

        0 0
      • pi  

        Diky za nazor. Myslim, ze kratke a vratke byly modely Mission 02, ale Merida uz loni i letos ramy prodluzovala. Jak jsem psal, svezl jsem na Mi Race 03 a docela mi sedla. Je pravda, ze na zdvih 80 mm jsou ty ramy docela tezke, coz je asi hlavne dusledek pouziti prumyslovych lozisek na vsech cepech a tezsiho tlumice. Co se tyka Transmission, dosahl bych financne na Speed, a ten nema SPV tlumic, takze by tam nebyl problem s citlivosti, ale spis s tim houpanim, a toho se trochu obavam.

        0 0
        • wroum  

          ja bych se toho nebal. osobne bych absenci SPV povazoval spis za klad. proc si chces koupit fulla za pomerne dost penez a pak z nej mit napul HT?

          0 0
          • pi  

            Souhlasim, full ma pruzit, proto jsem hned zavrhl Epica (navic ta cena) a pravdepodobne i NRS. U Missiona bych asi SPV nechtel, ale Transmission ma prece jen o 4 cm zdvihu vic. Proto cekam na nazor nekoho kdo to jezdil s SPV a hlavne bez. Halooo majitele TM, je vas tak malo?

            0 0
        • lubos  

          Jsou tezsi, to je fak. Ale neni to tak hrozny v zasade asi tak kolem ctvrt kila. Koupis k tomu nejakou Marzocchi Z1 a mas po problemech s vahou :)

          0 0
        • tutite  

          Hodnotil jsem Missiona 02, to je pravda, mohl se trochu změnit. Myslím si, že vysoký zdvih je lépe kontrolovat pomocí SPV než zamykáním. SPV je podle mě dobrý systém, osvědčil se mi, funguje tak, jak chci, ani se nehne ale jakmile dostane ránu, otevře se. Vůči drobným nerovnostem je imunní, ale na ty tu máme široké pneu. Viděl jsem novou MERIDU MISSION 05 s karbonovou hlavní stavbou a zcela přepracovanou, asymetrickou a hlavně už ne tak lacině a ledabyle vyhlížející zadní stavbou. 8 cm zdvihu na SPV. Ve srovnání s předchozími modely je to generační skok. Zdar.

          0 0
          • lubos  

            No prave. Zmenili se :)

            Ale kde ? Kde jsi videl Mission 05 ? Ja chci taky.

            0 0
          • TinkTink  

            No jo…ale co my, kteri si dame na zavody 1,6" plaste…co pak my a SPV? :)))…ja nezkonale ocenuju kvalitni citlivost LRS…akorat ten tlumic…bral bych, kdyby byl naprosto standartni bez pokusu o vyvoj neceho noveho :))

            0 0
    • Charles  

      k NRSku – skus precist moji recenzi rozhodne nesouhlasim s tim, ze by se fsichni shodli na tom, ze NRSko je neco jako Epic Epic potrebuje skutecne raz na to, aby zacal pruzit, a jeho moznosti nastaveni citlivosti jsou vyrazne nizsi nez NRSka add Merida, mission urcite trochu pri slapani pohupuje(esli ti na tom zalezi) zato takovej transmission – sice este tezsi, urcite taky pohupuje, ale uz je to docela slusny naradi ja, pokud bych volil jen mezi temadle dvema, tak bych volil trans(teda pred 2ma roky by to na mne bylo moc tezky a moc zdvihovy – ted uz ne)

      0 0
      • lubos  

        S tim Epic uz nemas pravdu, protoze ma ted ruzne moznosti nastaveni a lze to jeste upravit aby i hladil (pak nepracuje brain pochopitelne).

        0 0
      • pi  

        Cetl jsem dost recenzi na NRS, i tu tvoji, a vetsina majitelu ci recenzentu se shodla, ze je to skvele kolo, ale ve srovnani s jinymi mene aktivni, zvlaste v zaberu. Proste neco za neco. Ja bych chtel NRS s citlivosti LRS bez SPV :-)))

        Ten rám Transmission asi nebude o moc tezsi nez Mis. Má lepe reseny ten vykovek prepakovani a cely ram je HFS. Mission ma HFS jen spodni trubku. Ale prejit z HT na 12 cm aktivniho zdvihu, to je prece jen skok, myslim. Letosni Mission se mi moc nelibi, tak nevim jestli nepockam na vylepsene modely 2005. S tim zdrazenim kol na pristi rok to snad nebude tak horke. (Na druhou stranu me ale uz nebavi to drncani na mem starem HT, tak nevim jestli to vydrzim.)

        0 0
        • TinkTink  

          Si myslim ze HFS sou pomalu uz skoro vsechny trubky na tehle obou meridach, ale quli reklame to pojmenovavaji jinak :)…ale to je fuk…technologicky je to stejny…si myslim..

          0 0
        • Charles  

          NRS s citlivosti LRS bez SPV – jo nejsi nenarocnej… to NRSko se da nastavit citlivejsi, to urcite, mozna ze z principu nedosahne na LRS… ale co nadelas, je vymysleny na neco jinyho

          jo a k prechodu na 12cm zdvihu z ht? toho bych se nebal, mozna vetsi skok je ze silnicky na fulla 12cm je v pohode, sel bych do nej

          0 0
    • lendl  

      Mam Mission '02, velkos 20 pri mojich 193 cm. Je pravda, ze je to kolo kratke, vratke, navyse velmi kolma hlavova trubka, ale jazdi sa mi na nom veeeelmi dobre. Uz ziadne long vehicle nechcem. Takuto geometriu maju aj Missiony '03 a najnizsi model '04 (mam pocit). Problem je ale niekde inde. Resp. problemy su DVA. Jeden sa vola tlmic a druhy zadna stavba. Po druhej reklamacii sa uz konecne moj tlmic stabilizoval, ale stale tak trochu cuka. Zadna stavba ma v mojom pripade strednu dobu zivota asi 2 tyzdne. To je dost malo. Je pravda, ze '04 som este neskusal. Ani nebudem. Uz cakam na tretie prasknutie a storno kupnej zmluvy. Tak UVAZUJ!!!

      0 0
      • lubos  

        Nemuzu najit geometrii z 2002 ale kdyz srovnam 2003 a 2004 tak maji pri 20" stejni uhel hlavove trubky a stejno delku zadni stavby. (Mission). Rozdil mezi Mission a Transmission 2004 je plus 5mm na zadni stavby u Trans a minus 1.5stupne na hlave.

        Inac, ak mas stale tlmic 2002, ten treba zahodit :) Uplny shit. 2003 je na tom o nieco lepsie. Ale dobry je az tohorocny , ale moc drahy povedal by som. A s tou zadnou stavbou, to si praska za 2 tyzdne aj nova, 2004 verzia ? Ak ano, zahod Meridu a kup si DH ram. Ine ti nepomoze.

        0 0
        • pi  

          Letosni Mission 22" ma o 1 cm delsi horni ramovou trubku nez modely 03(a ty pry byly o neco delsi nez 02). To neplati pro M Speed 04, ma ram model 03. A TransMission 22" je jeste o 1cm delsi nez Miss04. Celkovy rozvor (pr.osa – zad. osa) samozrejme o vic. Proto bych v klidu snesl TM 20", a Miss04 bych asi sahal po 22".

          Protoze na tom kole asi nebudu jezdit nadosmrti, a nekdy ho budu chtit prodat, snazil bych se spis sahnout po 20" ramu.
          Myslim, ze prodat 22" ram je dost problem. Samozrejme je hloupost koupit si nevyhovujici ram jen kvuli potencialnimu prodeji, ale trosku mi to vrta …

          No uz tu rozebirame teorii, centimetry a tak, a zadnej dalsi majitel TransMission s praktickymi zkusenostmi se neobjevuje. :-((

          0 0
          • lubos  

            No ano. Kuprikladu ja mam 20" model 2003 ale z 2004 uz bych musel sahnout pro 18". Jinak 22" je fakt asi tezko prodejny.

            0 0
      • pi  

        Sedel jsem na Miss03 20" a byla mi fakt mala, na 22" jsem jel a OK. Jinak doufam, ze inzenyri vyhlasne nemecke firmy German A se „poucili z krizoveho vyvoje“ a ty letosni tlumice uz nebudou takovy sr…y. Merida zadni stavby taky trochu zmenila. Mozna by stalo za to jeste pockat na modely 05.

        0 0
        • lubos  

          Pry (slovenske zastoupeni Meridy, tusim i pro cz) jeste nemeli reklamaci na ten novej a-german. Zni to slibne. A jeste pokud solidne snizi vahu trojuhelniku, takovejch 500g by bodlo :o)), tak me to zacne i zajimat. Preci jenom, uz tezko kde odlehcim a 500g je hodne.

          0 0
          • hanz  

            tak to lžou jak když tiskne-znám člověka co už tlumič letos reklamoval a brzy pujde po druhé, protože opět reklamace to řeší jen na chvíli.

            Mluvim o letošním germanu.

            0 0
          • tutite  

            Ty bazální tlumiče jsou naprosto k ničemu. Celkem dobrý systém vyvolával rozpaky jen díky velice špatnému tlumiči. Ten Slovák, který šéfuje meridě, je naprostý lhář. Taky jsem tlumič reklamoval /02/, nakonec to vypadalo tak, že chyba je všude možně, jen ne v tlumiči, že nemají reklamace, atd.atp. Jo, a hmotnost meridy ja eána přetěžkou zadní stavbou. Změnou materiálu u předního trojúhelníku /z Al na karbon/ se docílí váhy o 300 g menší /údaj z BIKE č.9/.

            0 0
            • lubos  

              Jo, ten nejmenovany clovek skoda slov. Jinak 300g dolu znamena, ze vahove bude na urovni Specialized Stumpjumper FSR Pro. Jenom nevim jestli je dobre, tezky zadek a lehky predek.

              0 0
            • Pebe  

              Nevim, ale v novym Velu píšou, že díky přechodu na karbon ubyde dokonce 600g na rámu.

              0 0
            • pi  

              Jenze to bude platit jen pro elitni modely, teda predpokladam. A ja nehodlam investovat 100 tis. do nejake nove karbonove Mission Elite, nebo 40 tis do ramu. Nizsi modely budou asi zase hlinikove, coz by nebyl zas takovy problem, staci „jen“ pridat tam kde to praska a ubrat kde to neni potreba. Taky predelat ten tri roky starej frezovanej bazmek prepakovani s jednou zbytecnou dirou na tlumic.

              Jinak jsem cetl fakt hodne recenzi a hodnoceni majitelu Giantu NRS a nikde jsem nenasel zadnou zminku o nejakych problemech s praskanim ramu ci zadni stavby. A ten ram pritom patri mezi lehke. Tak by snad vyvojari u Meridy taky mohli trochu zapracovat, kdyz jejich nejvetsi konkurence to udelat umi. Mozna kdybych na jare nezavahal, tak jsem ted jezdil na NRSku a neptal bych se na zkusenosti majitelu TransMission. :-)

              0 0
              • tutite  

                Vzals mi to z huby. NRS jsem rozhodně nešetřil a i přes lehounkou a gracilní zadní stavbu jsem nikdy žádý problém nezaznamenal.

                0 0
              • hanz  

                Když koupíš nějakej nižší model NRS a prodáš z něj co nepotřebuješ tak se dostaneš na nižší cenu rámu než je mision nebo transmision, rozhodně je to dost na to aby ses nad tím zamyslel. Já bych asi volil NRS.

                0 0
                • RomanH  

                  A co takhle Specialized FSR XC 2005 za 37000 Kc ? Kdybych mel zajemce na ty zbyle komponenty, docela bych o nem uvazoval.

                  0 0
              • o.ndra3  

                Řekl bych, že tohle: ovi.wz.cz/gian­t.jpg problém.

                0 0
                • biker007  

                  to se te muze stat u kazdyho ramu.. i u 5kg DH monstra..

                  0 0
                  • hanz  

                    přesně tak-tohle hlavně svědčí o tom, že to byla pecka jak sviňa. A stejně merida versus nrs je asi 50prasklých staveb+neustálé problémy s tlumičem versus jeden rozlomenej rám na dva kusy(a nevíme jak se to stalo).

                    0 0
                • lubos  

                  No, tohle nemyslim, ze je konstrukcni vada :o)

                  0 0
                • tutite  

                  To ale musela být pecka.. Kdyby tam měl lepší vidlu, tak by se mu to nestalo.

                  0 0
                • McBlacky  

                  to dělali starší gianty fully i HT, nově je vyvařují pod hlavou dvěma vzpěrami, ikdyž například v Drapa sportu zarputile prodávají ještě praskací rámy (Anděl) :-)

                  0 0
                • Charles  

                  jo pjekny fak to sotva bude konstrukcni vada ani vsechny vyztuhy u hlavy na svete by tomuhle nezabranily – je to urvany az za nima – uprostred trubky

                  0 0
                • TinkTink  

                  Si myslim ze je to dobry, kdyz ma jenom odreny koleno :)

                  0 0
                  • JohnLee  

                    Hehe,presne tak…:) proto se asi smeje a je mu to jedno…:)

                    0 0
                    • McBlacky  

                      u nás by se takhle nesmál, čekala by ho reklamace a ta u Giantů nebývá procházkou růžovým sadem…

                      0 0
    • kovar  

      u Trans Mission mi nesedí na můj vkus velký úhel hlavy. S Mission nemám zkušenost. Tlumič LRS German A je kapitola sama pro sebe. A u fullů Merida (a i jiných dalších značek – Specialized, Giant atd atd) obecně mi vadí nepřesnosti v geometrii rámu – nesbíhavost kol, nerovnoběžnost toho, co má být rovnoběžno atd

      0 0
      • lubos  

        Jako ze je moc podseknuta ? Nebo opacne ?

        0 0
      • tutite  

        řekl bych, že spíš menší úhel hlavy, ne? Oproti Missionu má Trans hlavu více položenou, jelikož má delší stavbu než Mission, v kopci mi to nevadí /Mision se zvedal děsně – m. 2002/ a s kopce to jen pomůže. A tlumič German LRS už, prosím, neřešte. Tak tak jsem na něj zapomněl, byl to hnus, šmějd a kdovi co ješte. Sbíhavost kol je termín pro 2 kola vedle sebe, myslím si. zdar.

        0 0
        • lubos  

          Mas misto nej Manitou SPV ? Nebo ses Meridy zbavil :)

          0 0
          • tutite  

            Meridy Trans Mission /SPV/ se zbavím koncem sezony. Ne že by mi nesloužila dobře, ale čuchnul jsem k Lefty. Ještě uvidíme.. Špatně nevypadají nové Missiony, karbonky ale budou dost krátké, jen s 8 cm zdvihu a to je na SPV málo. Transy jsou téměř stejné, snad o nějaký ten gram lehčí. Zdar.

            0 0
            • lubos  

              Myslis jako horni trubka ? No, mne vyhovuje asi tak 58cm , tak mi to nevadi :) Jsem zvedav hlavne na cenu toho ramu, jestli to bude drazsi nez 30k cz, tak je vem cert :)

              0 0
        • TinkTink  

          German forever :o))…

          Hmm…mne se na missionu jezdi skvele…ale jak to tak vypada, jsem atyp :o)

          0 0
        • kovar  

          neporovnávám Mission a TransMission, jen říkám, že TransMissiom má na mě moc velký úhel hlavy, tzn že hlava je „podkopnutá“, mám radši stabilnější kola. Pohledem na obrázek bych spíš řekl, že Mission má menší úhel hlavy, ale to nevím, je to jen z brázku. TErmín sbíhavost jsem použil asi špatně, v autech se nevyznám. Ale když jsme u toho, tak kola u mnou kritizovaných fullů jsou z čelního pohledu vedle sebe, ač by měly být tristně za sebou, takže tam už sbíhavost můžem řešit :-) Typická chybka pro Meridu je, že na střed vycentrované zadní kolo je vůči ose sedlovky posunuto o pár mm doprava z čelního pohledu. Jinými slovy celá zadní stavba je posunuta doprava. Jde to trochu poopravit přitažením špic u kazety.

          0 0
          • tutite  

            Trans je stavěný na zdvih vidlice od 100 mm, proto máš asi pocit, že je hlava podkopnutá, ale nechme toho. Kde jsi přišel na to posunutí zadní stavby? U transu jsem si ničeno nevšiml. Dokážeš si představit, kdyby přední kolo se zadním nebylo v jedné ose, co by to dělalo za neplechu? Zřejmě Tě ten kovaný díl s čepem, který je trochu excentrický směrem doleva kvůli převodníkům a sejně tak i zprava oploštělá sedlová trubka. A propos, viděl jsem komplet nové meridy 05 a když odhlédnu od Missionů C, tak nové Transy vypadají víc jak dobře, každý si msí přijít na své, ještě budu zjiš?ovat ceny. Svého Transe 04 budu zcela určitě prodávat. Zdar.

            0 0
            • kovar  

              ono to posunutí je u mě konkrétně 4mm, měřil to soudní znalec na jakési židlici (teda stolici). Na jízdní vlastnosti to nějaký vliv nemá, kromě toho poupravil jsem to decentrováním zadního kola asi o 2mm ke kazetě. Akorát to vypadá dost blbě a nepřehlédnutelně vidět to bohužel je (vůči sedlovce). A tohoto jevu jsem si všiml u nejednoho TransMissiona a i Missiona, respektive všech, co jsem viděl. Ale nejenom u MEridy, ještě jsem podobně postihnutých viděl plno fullů od Specialized ( tam to přímo mlátilo do očí, tam v některých případech dokonce sedlovka jde jakoby mino kolo-že by proto, že je vaří v Meridě ?:-)), Giant a další fully. Takže si mohu říci zlatý TransMission. Prostě se v asii s tím nepářou, nějakou přesnost tam vůbec neřeší. TAkových chorobných puntičkářů, jako já, není zase tolik, tak co. Nové Transy jsem ještě neviděl, snad na SortLife budou. Teď spíš řeším ten tlumič, asi jediné řešní bude se domluvit na výměně s doplatkem za vylepšený SPV Manitou, pokud nevyrukují s nějakým jiným neproblémovým neSPV tlumičem.

              0 0
              • RomanH  

                Nekdo se tady pokousel domluvit s Benestem na vyrobe nove tlumice…

                0 0
                • kovar  

                  jo díky, že jsi mi to připomněl, jsem to tady sliboval, ale nesplnil. Pokusím se to napravit.

                  0 0
                • kovar  

                  takže mám do BEnestu poslat specifikace a rozměry a uvidí, co se s tím bude dát případně dělat. Až se mi tlumič vrátí z reklamace u Meridy, zkusím na tom zapracovat.

                  0 0
                  • RomanH  

                    No pokud by se jim to povedlo, mohl by to pro ne byt docela dobrej byznys. Pomer cena / vykon je u te Meridy docela dobrej, jen nebyt toho tlumice. A nez Meridu s drahym SPV tlumicem, to uz si muzes pomalu koupit Stumpjampera XC 05 a rozprodat zbyle komponenty.

                    0 0
                    • kovar  

                      když se tak dívám na ceny STJ v $, tak jsou úplně mimo. Naprosto.

                      0 0
                  • lubos  

                    SPV na tech 110mm je myslim ne spatna volba. Melo by to byt dost citlive, i kdyz jak te znam z prispevku … tak mozna ani ne :) Sama pruzina a tak :)

                    0 0
              • McBlacky  

                4mm rozdílu musí být poznat i jinak než opticky…

                0 0
                • kovar  

                  jak?

                  0 0
                  • McBlacky  

                    třeba při jízdě bez řidítek :-) a když už jsme u toho tak i v točení na silnici v ostrém náklonu… a určitě se najde i víc situací…

                    0 0
                  • MartinXC  

                    Mělo by to hůř držet směr, být náchylné k labilitě. Hlavně na úzkých pláštích a při brždění nebo hrbolatém povrchu (kostky) a mokru a kluzkém blátu a v zatáčkách (viz McBlacky ). Trochu to spraví hodně široké pláště (>2.0) a to centrování, jak píšeš. S 2-stopým kolem zkušenost nemám (blbě zapletená kola jsem vždycky vrátil), se 4-stopým autom ano. To bylo na dálnici opravdu neposedné a v zatáčce se nakonec utrhlo…

                    0 0
                    • kovar  

                      otázka je , jak moc je to poznat. on ten Trans Mission je i tak míň stabilní díky podkoplé hlavě. Mám ale zkušenost s křivými rámy (kola do X, kola vedle sebe, sedovka vybíhající mimo rovinu řezu kola atd), že to zas až tak poznat není. Stačí se podívat na kola některých spokojených uživatelů:-) Hodně často je to žalostný pohled svědčící o umění asijských masových rámařů.

                      0 0
                      • McBlacky  

                        souhlas s tím že hodně toho je nakřivo, sám mám kolo trochu nakřivo (právě proto jsem to psal, že to Je poznat) ale 99% uživatelů se nedostane na hranu vlastností kola, takže je jim to jedno :-)

                        0 0
                      • tutite  

                        co máš furt s tou podkopnutou hlavou? Žádenou nestabilitu jsem nezaznamenal, spíše naopak. Je to zatím suverénně nejlepší kolo do sjezdů. Zdar.

                        0 0
                        • kovar  

                          do sjezdů je dost dobré, o tom není sporu. Ale díky jiným věcem, něž úhel hlavy. A s tou podkopnutou hlavou, to je subjektivní, porovnávám s HT koly, které doma parkuju. Kromě toho vpředu mám zdvih jen 120mm. A je to velikost 20 a ty máš menší rám, možná se uhly liší v různých velikostech rámů.

                          0 0
                          • lubos  

                            Ano, uhly se lisi. Ale nevim jestli v tomhle pripade. Dle webu je to 16/18/20/22" na 69.5; 70; 70; 70.5 stupni.

                            0 0
              • o.ndra3  

                Já mám už taky rám Trans Mission a žádné posunutí jsem nezaznamenal. Když jsem měl ještě Big Air, tak mi kamarádi, co jeli za mnou říkali, že mám křivě zadní kolo a ono to bylo rámem. 4 mm to ale nebyly. Asi záleží na tom jak se kterej rám povede.

                0 0
                • kubrt  

                  tos kupoval samotnej ram? Za kolik jde sehnat a s jakym tlumicem? Uvazuju taky o tansmission a nejvic by se mi libilo, koupit prave jen ram s tlumicem.

                  0 0
                  • kovar  

                    Rám Transmission jde koupit pouze s MAnitou SPV tlumičem. Ten SPV tlumič se dá nechat se slevou vyměnit za GermanA tlumič, ale … viz tuny příspěvků zde o něm.

                    0 0
                    • kubrt  

                      A cena je tech 40 000,– nebo se da sehnat nekde levneji. Problemy se tykaji i tlumice MDI LRS? nebo je tento v poho?

                      0 0
                      • kovar  

                        cena rámu TransMission s SPV tlumičem je 23000,– (nebo 24 kKč?). MDI neznám ani nemám žádné info.

                        0 0
                        • kubrt  

                          tak ta cena me potesila, protoze na internetovych strankach meridy pisou prave 39 990,– coz je docela uchylny, to bych radsi koupil TRANS MISSION SPEED komplet. ten tlumic, to je asi moje chyba, presto, ze ctu vsechno co se tady objevi o lrs, vcetne te rekordni tinkove diskuze, mam v nich trochu hokej. existuje nejaka bezproblemova varianta krome Manitou Swinger SPV?

                          0 0
                          • kovar  

                            no toto. na webu je cena i vidlicí, ale asi dost zdrařili, takže těch 23000 už nemusí platit.

                            0 0
                          • lubos  

                            Myslim ze neni. Ja mam ten MDI, ECO, nebo jak se to jmenuje, proste puvodni german-a ale model 2003 (2002 bol uplne na hovno). Mam je dokonce dva kusy :) Kovar ma novsi verzi SL, a jak to vypada je jeste horsi :), i kdyz me ujistovali (v obchode tedy ujistovali prodavace z Meridy) , ze reklamace jeste nebyla. No, mozna zadnej jeste neprodali :o))) Jinak alternativy jeste dalsi jsou .. viz thread LRS tlumic – alternativy.

                            0 0
                            • kubrt  

                              Diky za odpoved, jeste podumam, jestli prece jen nevzit manitou spv. Jen si nejsu jistej, protoze bych se nerad dozil situace, kdy zaplatim vic a jeste nedostanu to co od kola cekam. Chtel bych aby to kolo bylo max. pohodlny.

                              0 0
                  • o.ndra3  

                    Rám jsem získal při reklamaci Big Aira + příplatek 7 000. Samotnej rám se bude asi shánět blbě. Podle oficiálních stránek by měl být v prodeji s Minute 1:00, ale upřímně jsem ho nikde neviděl. Když koupíš za pár tisíc rám Big Air a nějak ho zlomíš, tak tě to vyjde dost levně. :)

                    0 0
    • JanSolar  

      Jezdil uz tady nekdo XC Mission s SPV? (na Transe se neptam)

      0 0
      • cabbage  

        tak me napada- da se SPV na tlumici nastavit tak aby fungoval jako tlumic bez spv?

        0 0
        • o.ndra3  

          To je jako kdybys chtěl nastavit olejem tlumenou vidlici, aby chodila jako netlumená. Při minimálním tlaku v SPV komoře je citlivost dostatečná. Důležité je snížit tlak v hlavní komoře oproti tlumiči bez SPV, teprve pak to funguje tak, jak má. Taky jsem se SPV hrozně bál, ale když se to správně nastaví (podle návodu) tak je to paráda.

          0 0
          • B-I-K-E-R  

            zajímalo by mě jedno když jedu do kopce a? je to mi. nebo tran. bude ten tlumič podemnou průžit protože jestli tak to je docela na nic .i ten základní full a té mission speed by neměl průžit je to pravda ? To je pro mě nejdůležitější dík

            0 0
            • lubos  

              No, jedinej tlumic o kterem vim, ze nepruzi je Fox s jednotkou Brain. Az kdyz dostane vetsi ranu. Mozna jsem ale uplne nepochopil tvuj prispevek :) Jako nechces aby tlumic pruzil ?

              0 0
              • Stax  

                A ten tlmic co je na stumpjumper fsr pro (tusim fox float triad)? ten by tiez nemal…

                0 0
                • lubos  

                  No pokud ma zamykani tak jo, jasne. To nepocitam :) A pro pedal ma tez neco s tlumenim, ale nevim nic blizsiho.

                  0 0
        • tutite  

          Proč se všichni tak bojíte SPV? Jeho funkce je perfektní, pruží přesně tak, jak potřebuji. Žádné pohupování, žádné ztráty energie. Ale kde je to potřeba, tam splní svoji funkci. Zdar.

          0 0
          • B-I-K-E-R  

            Já myslel ,že když jedu do kopce tak nepruží a když dostane nějakou ránu tak by měl . Alespoň tak to ve velu píšou a co v praxi je to tak

            0 0
            • lubos  

              To si mylis – nebo si to myli Velo s Brainem. SPV pruzeni nezamyka, jenom meni utlum.

              0 0
              • kovar  

                kromě toho SPV na vidli se v působení na jezdce chová úpně jinak než SPV na tluniči vzadu.

                0 0
                • tutite  

                  jak to víš?

                  0 0
                  • kovar  

                    jsem se na tom projel

                    0 0
                    • lubos  

                      Jel jsi s SPV vzadu ? Na Meride ?

                      0 0
                      • kovar  

                        JO, ale na meride bohuzel ne. ( sice jsem zkoušel na místě pár Merid s SPV vzadu, ale to je houby zkušenost)

                        0 0
                      • kovar  

                        abych to upřesnil, tím chováním jinak jsem měl na mysli to, že po projížďce jsem nabyl pocit, že SPV vpředu bych nechtěl ani náhodou, ale vzadu bych o něm i uvažoval. Ale to jsou subjektivní věci, každý to vnímá jinak. Však víš, že já vyznávám hlavně citlivost. BTW: On LRS GermaA tlumič není až tak citlivý. Dokonce mi připadalo, že SPV VZADU na Giantu je citlivější. Ale to jsou plané úvahy, testoval jsem to příliš krátce abych mohl vynášet nějaké závěry. kromě toho chování záleží na typu povrchu, rychlosti atd.

                        0 0
                        • lubos  

                          Jj, ja vim ze mas rad citlivost tak proto se i ptam :) S tou vidlic & SPV jsem taky slysel stejnej nazor. Taky jsem mel chvili moznost testovat SPV, i kdyz na velkem zdvihu. Kazdopadne ted mame momentalne asi podobny nazor, ze SPV dozadu pravdepodobne ano, na vidlici ne. A pokud budes mit na Meride SPV a reknes, ze je to dobry, tak pro mne to bude jista vec :o)

                          0 0
                        • tutite  

                          A co takhle klasický SPV vzadu a nový SPV Evolve vpředu? A neříkej, že taky ne, už to mám objednaný /C Prophet/.

                          0 0
                          • hanz  

                            Nechci to moc kazit radost ale zkoumal jsem spv evolve a jedinej rozdíl kterej jsem našel jě že místo vzduchové komory je kompresní žok. Tím odstranili tak akorát to neustálé napěnování oleje v spv tlumiči ale na chod to bude mít nulový dopad.

                            tím ale samozřejmě nechci říct že když jsem žádnej rozdíl nenašel tak tam nebude-ale dloubal jsem nad tím opravdu dlouho.

                            0 0
                        • K2  

                          Na čem jsi to zkoušel? Giant VT? Jaký jsi z toho měl pocit – co je na turistiku lepší Transmission nebo VT?

                          0 0
                          • kovar  

                            jo VT. Ale nemohu posoudit, když celkový dojem z kola mi kazila a přebíjela vidlice MAnitou Minute SPV.

                            0 0
                            • lubos  

                              Jak se to chova v terenu ? Je to neco obdobne jako SSV ciste vzduch Marzocchi (ta co neni moc citliva na zacatku) ? Nebo je to jine a spis horsi ?

                              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.